Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had ook verwacht dat het een roze/blauwe wolk zou zijn, nou niet dus, denk dat het ook wel komt omdat we er misschien na zo'n lange tijd toch hogere verwachtingen hadden. Ik ben wel heel erg blij, ik denk dat dat geveol wel zal komen, als we wat verder heen zijn en een echt buike zullen hebben en die rottige 12 weken voorbij zijn. Ik denk dat we toch onbewust nog heel erg bang zijn dat het niet goed zal blijven gaan op de een of ander manier, want we hebben al zoveel moeten doorstaal en teleurstellingen hebben moeten verwerken. meiden ik denk echt dat als we de 12 weken voorbij zijn en we dingetjes gaan kopen, dat het gevoel heel anders zal zijn.

Oja en wat betreft het engergie, ik denk dat we nu wat rust krijgen van al het heen en weer rijden en spanning van het ziekenhuis. En dat we nu tot rust komen, ik zou zeggen geef je al het mogelijk is er aan toe. Doe ik wel, ik denk nu echt aan mezelf en dan pas aan een ander. (was altijd andersom)

Wow Stiertje je hebt nu later de echo dan ik, vind dat wel raar. Blijven jullie gewoon bij het UMCG?

Dikke knuffel, Janis

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Janis,

ja het wordt nu gelijk een intake gesprek bij de verloskundige. En ja we blijven gewoon in het UMCG want dat is toch een vertrouwde omgeving en het personeel is superaardig en je kunt er gewoon makkelijker komen dan het Martini.

Heb jij je al aangemeld bij een verloskundige? Ik had het bij 6 weken al gedaan en had een intake staan op 18 juli maar die moest ik dus weer afzeggen ivm de tweeling.

liefs stiertje

Geplaatst

Hey Stiertje,

Dokter B zei dat ik me pas hoefde aan te melden na de tweede echo, dus dat ga ik dan maar doen. Wij krijgen 14 juli weer Dr. B, dat vind ik wel erg leuk. Als alles er dan goed uit ziet dan gaan we over naar de verloskundige. Aan de ene kant wel fijn want dat zit hier in de buurt, maar aan de andere kant wel weer jammer, want ik weet wat we aan het UMCG hebben.

Zo ga even op bed liggen, had gister een factuur op de bus gedaan en kwam er vandaag achter dat ik waarschijnlijk geen postzegel op had gedaan, nu hoop ik wel dat die aankomt en anders krijgen we hem wel terug denk ik. Kan je zien dat ik er dus helemaal niet met mijn hoofd bij ben pffff.

Liefs Janis

Geplaatst

hey janis jij ook bij het umcg?

ik ook.

dokter B is dat de nurse practicer?

beetje duits accent?

ik heb 12 juli weer een echo.

ben nu ziek aan het worden geloof ik, ineens heel erg verkouden, vanmorgen werd ik wakker met oorpijn en keelpijn, das nu iets beter.

en ook vreselijk niezen, voel me koortsig maar heb geen koorts, ga nu mijn zoontje even op bedje doen en dan lekker zelf op de bank.

groetjes marjan

Geplaatst

Hallo Marjan,

Dr. B is een IVF arts, die heeft bij mij de punctie gedaan, en de eerste echo, ik denk dat ik bij haar ook de tweede echo zal krijgen.

Vind haar echt enorm aardig, trouwens iedereen wel hoor, maar iedereen heeft zo zijn/haar voorkeuren he.

Nou niet ziek worden, lekker vroeg op bed.

Liefs Janis

Geplaatst

hey janis,

ja als ik dit getypt heb duik ik erin:)

ik heb meerdere artsen gehad ook met echo's en tp's en had nu een " duitse" mevr was geen ivf arts maar een nurse practicer.

en die heb ik bij de tweede echo ook.

vind de artsen allemaal erg aardig en meelevend.

gek he? mss hebben we elkaar al wel eens zien lopen ofzo of bij elkaar in de wachtkamer gezeten hahaha

nou ik ga nu lekker naar bedje,

trusten

Geplaatst

hoi dames, hoop dat alles goed gaat hier (zal wel, heb niets anders gelezen, hihi) ik voelde mij de afgelopen dagen erg belabberd, erg misselijk. heb wel meegelezen, maar eigenlijk niet gereageerd, zat ook even niet zo heel lekker in mijn velletje, maar ja, dat gebeurt nou eenmaal he :) vandaag weer een weekje verder 10 weekjes, dus vind het wel spannend :) ben wel blij dat het vrij snel gaat nu, nog een weekje dan naar de vk en dan nog een weekje en dan naar het ziekenhuis voor de 12 weken echo :) voor nu leef ik lekker mee op de echo van meezie, dus daar ga ik weer vol spanning op wachten, hihi...

veel liefs

Geplaatst

Marjan, jah misschien hebben we elkaar wel gezien in het ziekenhuis. hihi

Hoe voel je je nu verder? Hoop dat de griep niet heeft doorgezet.

Benbri, je belabbert voelen, ik dacht dat ik de enige was, ik had dat gister ook heel erg. Zat niet lekker in mijn hummetje. Ben dus ook erg toe aan vakantie, en zie er ook heel erg naar uit, heb het nu ff helemaal gehad. 10 weken alweer, de tijd gaat wel snel, ondanks dat het langzaam lijkt, ik ben alweer 7 week en 4 dagen, kan me nog goed herinneren dat we gingen testen. Zat vanmorgen nog te denken nog 8 dagen en dan hebben we de tweede echo alweer. Terwijl toen we bezig waren met de behandeling de tijd voorbij kroop voor mijn gevoel.

Liefs Janis

Geplaatst

Ha meiden, fijn dat hè hier goed gaat, benbri, balen dat je je weer zo misselijk voelde!

Hier een spannende dag: om 11.45 EINDELIJK de eerste echo!! Ben vandaag 7w5d, dus is een stuk later dan de meeste van jullie. Ben zo benieuwd! Stappen om 10 uur kn de auto naar Nijmegen.

Geplaatst

Brekie Brekie: Fren ook hier even succes en veel plezier bij jullie eerste echo vandaag!!!

Have fun :-)

Liefs Sab

Geplaatst

oh frennie....spanneeeeeeend :)

ja, dat misselijke vind ik echt maar helemaal niets :S maar ja....behalve veel blijven liggen doe ik er weinig aan helaas...en daardoor ga je idd ook nietlekker in je velletje zitten en ik ben al zo gevoelig voor prenatale depressie (en post, maar das nog niet aan de orde, hihi) dus ik ben er wel een beetje bang voor, maar goed....het hoeft niet natuurlijk dus ik blijf mijn best doen :). net op vakantieveilingen een waardebon gewonnen voor de zwaluwhoeve met diner en verwenpakket voor 41 euro, heb er zooooooo'n zin in, maar volgens mij mag ik nog niet naar de sauna de eerste 3 maanden, alhoewel je wel weer mag stoppen met de foliumzuur met 10 weken, ik wil dus graag, maar durf niet...iemand ervaring daarmee? of moet ik gewoon echt wachten tot na de 12 weken? heb zoooo'n zin om lekker te ontspannen (behalve sauna zelf dan...volgens mij sta ik daar na 2 minuten buiten alweer na te puffen, maar de rest...zucht...mss nog een massage erbij nemen, whahahaha...kan dat eigenlijk wel, las ergens dat een massage ook niet goed was, want het maakte te veel los....hm...nu heb ik bijna alweer spijt...

frennie...overigens verwacht ik wel een foto van de echo he :)

veel liefs

Geplaatst

Haha benbri, 'loop' al ruim 1,5 jaar rond op dit forum, maar weet nog steeds niet hoe ik foto's moet plaatsen... Hebben ook geen scanner, dus wordt wellicht een beetje lastig.

Geplaatst

ja, zat me ook al af te vragen hoe ik dat ging doen met dat leuke idee van de buikfoto's, heb wel een scanner hoor...maar digitale camera gaat net even iets makkelijker, maar weet idd niet hoe ik foto's moet plaatsen. en scanner doet niet helemaal wat ik wil (ivm echo)...vervelend he :)

Geplaatst

Hey meiden,

Tijdje weg geweest, maar zo te zien gaat alles heel goed hier.

Fren veel plezier met de 1e echo vandaag!

Moet eigenlijk het lijstje weer aanpassen want onze 2e echo is aanstaande dinsdag ipv donderdag.

Verder nog steeds geen klachten gelukkig behalve een beetje moehoeee.

lfs do

Geplaatst

als je reageert dan staat er boven 4e van rechts een icoontje Image. Dan kan je een foto toevoegen of bedoelde je dat niet Benbri?

Geplaatst

Fren, succes vandaag bij de eerste echo! Het is superspannend (vond ik tenminste). Maar ik hoop ook bij jou gewoon een mooi bericht straks te mogen lezen!!

Volgens mij waren er nog een paar die vandaag mochten voor een echo toch? Ik heb het lijstje even niet bij de hand..... Succes en veel plezier in ieder geval!

Jullie laten het allemaal wel even weten he? Het liefst met mooie foto's, afmetingen van kleine frummels enzo hihi.

Benbri, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Houd jezelf goed in de gaten hoor! Ik vind het altijd wel grappig om jouw fotootjes bij je ticker te zien. Jij bent vaak net een fotootje verder en dan zie ik alvast hoe het er volgende week uit gaat zien. Jij alweer 10 weken..... voor je het weet ben je bij de 12!

Do, jij dus ook nog geen klachtjes? Hier ook niet hoor. En maandag was toch echt alles nog in orde. Dus wij zijn misschien die geluksvogels die easy door de zwangerschap heen rollen (of we worden later in de zwangerschap dubbel gestraft met allerlei vervelende kwalen haha)

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb ook straks weer een echo spannend ik ben weer benieuwd.

Wbt aankomen ben halve kilo aangekomen maar begin wel alweer een buikje te krijgen komt misschien omdat het mijn 2e zwangerschap is. Moet echt sochtends denken ohnee dat kan ik niet aan want dan zien ze het misschien op mijn werk al haha

Geplaatst

Kiet en Fren - veel plezier bij de echo!

Wij hebben gisteren onze echo gehad- hebben een mooi kloppend hartje gezien. Frummel was 12,1mm en we zagen al de beginselen van de navelstreng en beentjes! Echt bizar! Was weer erg fijn! Ze feliciteerden ons ook nu in het ZH en vertelden dat de kans op een miskraam nu wel al gaan afnemen en dus geen 25% meer is, dus dat vond ik wel erg prettig om te horen :-)!

Qua gewicht ben ik 2kg afgevallen! Terwijl ik wel gewoon eet... Ach, m´n gewicht schommelt wel vaker, dus ik maak me er niet druk om. Maar m´n buikje daarentegen krijgt wel al wat andere vormen hihi... Qua broeken pas ik idd m´n heupbroeken nog prima, maar hogere modellen niet meer...

Benbri -ik heb toevallig gisteren zitten googlen op saunabezoek, want heb er ook echt zin in - tijdens de behandelingen mochtend we natuurlijk niet ivm slecht effect op het zaad en nu mogen we de 1e 14 weken van je zwangerschap nog niet ivm dat je frummel nog niet goed bestand is tegen die temperatuursschommelingen. Massage´s zijn idd ook niet goed, maar als je het van te voren aangeeft, kunnen ze je een speciale massage geven, waarbij ze minder druk uitoefenen en er geen afvalstoffen vrij komen, dus dan is het ook niet schadelijk, alleen maar ontspannend :-)...

Geplaatst

Kiet en Fren heel veel succes en hoop veel plezier bij de echo en dat het er allemaal maar erg gezond en goed mag uit zien.

janis, helaas wel doorgezet, vannacht wel lekker lang en goed geslapen maar vanmorgen nog stikverkouden, nadat man en kind wegwaren weer lekker mijn bed in gedoken met 2 paracetamols en net wakker, zo even lekker douchen en even wat doen in huis en vanmiddag krijgt mijn zoon een vriendje te spelen maar doe kalm aan.

Ink wat fijn dat het risico minder is nu he?

ben nog steeds wel bang hoor heb 4 mk's geha dus tis nog niet voorbij bij mij.

maar ik voel me qua zwangerschap erg goed, behalve moe.

ja die ontwikkeling van de kleine gaat erg snel en ook enorm bijzonder!

groetjes marjan

Geplaatst

Marjan, jeetje, 4 joh?! Mag ik vragen bij hoeveel weken die waren? En hoever ben je nu ook al weer precies? Is daar ooit een oorzaak voor gevonden? Sorry, veel vragen...

Ik ben ook al vanaf het begin vd zwangerschap snotverkouden. Probeer alleen voor t slapen neusdruppels te gebruiken, want de meningen daarover zijn verdeeld en die stomme zoutoplossingen helpen van geen meter! Krijg t dan zo benauwd als ik lig dat ik niet kan slapen, dus dan toch maar weer m'n eigen neusdruppels, maar fijn is t niet en met n gerust hart gebruik ik t ook niet helemaal! Schijnt dat je tijdens je zwangerschap extra slijm etc ook in je neus aan kan maken, dus di kan nog wel ff blijven bij mij ben ik bang...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden