Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja, kweet zeker hoe je je voelt meid....en idd kan ik ook meteen merken wanneer ik mijn middagdutje/ligje gemist heb, want de misselijkheid is dan echt vele malen erger...het valt me ook vies tegen om weer zwanger te wezen, niet om de baby, maar om de misselijkheid en de moeheid...maar ja, we moeten hoop houden dat het overgaat zodra we de 12 weken passeren, anders ga ik echt gek worden...lieve janis, een dikke knuffel hoor :)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een misselijke clubje meiden zijn jullie! Hihi, sorry hoor, maak maar grapjes, terwijl jullie je hondsberoerd voelen, wat heus niet leuk is natuurlijk! Vind t ook echt wel sneu hoor, want kan me voorstellen dat je daardoor minder kan genieten van t zwanger zijn. Gelukkig blijft t hier slechts bij het weeige gevoel, dus zal t gelijk weer ff afkloppen dat t niet erger wordt!

Net ff controle tandarts gehad (gelukkig alles weer goed) en daarna naar dr ass. geweest: gelukkig mag ik wel andere neusdruppels dan alleen zoutoplossing, want zodra ik lig, krijg ik echt geen adem meer door m'n neus! Zolang er maar geen menthol ofzo in zit vertelde ze me. En ik zou t maar 5 dagen aaneen mogen gebruiken, maar daar ga ik dus maling aan hebben, want ik gebruik t nu al 4 weken en kan gewoon niet zonder slapen! Gebruik t slechts 1x per dag voor t slapen en verder niet, dus t zal wel mee vallen. Verder adviseerde ze me Roosvise Laxo. Als dat niet helpt tegen de obstipatie, mag ik bellen en schrijft ze me wat anders voor zonder dat ik eerst naar de dr hoef, dus dat is wel prettig...

Nu wel al 3 dagen wat pijn in m'n buik - niet prettig! En toen gister babyboom zitten kijken, waar een stel eindelijk zwanger was na een vruchtbaarheidsbehandeling, een mooie 7 weken echo hadden, incl hartje, en toen vervolgens 2 weken later een miskraam kregen... Pfff, wat heb ik zitten janken zeg! Lijkt me zooooo vreselijk als dat nu nog zou gaan gebeuren, want stiekem hou ik gewoon al hartstikke veel van dat kleine kindje in m'n buik! Maar niet teveel aan denken, want anders maak ik mezelf alleen maar gek, maar ondertussen tel ik al weer af tot de volgende echo!

Zowiezo snel jankerig hoor. Vanmorgen nog bij n reclame die ik niet eerder had gezien over n uitvaartverzekering ofzo! Hmm....

En hier thuis gaat iedereen nu op vakantie, terwijl wij in oktober pas gaan, waar ik overigens de laatste tijd geen leuke reacties op krijg: we maken meestal 4 weken aaneen een verre reis, backpacken, en wilden dat nu ook weer doen. We willen naar Thailand. En tuurlijk houden we dan wel rekening met dat ik dan zwanger ben, zoals kortere reisafstanden, meer rust, betere restaurants en hotelletjes dan de low-budget plaatsen, minder zware rugtas - manlief die alles gaat sjouwen voor me ;-), geen malariaplaatsen bezoeken, ziekenhuizen daar van te voren opzoeken, zodat je adressen hebt mocht er iets zijn etc etc en de periode waarin we gaan, schijnt juist de periode te zijn dat je je als zwangere vrouw op z'n prettigst voelt! Dus ik zie de problemen niet zo! Letten heus wel op - doen we anders ook (er is nog nooit wat gebeurd en ik weet dat dat geen garanties geeft, maar ik zal heus geen risico's nemen ofzo!). Maar goed, mensen om ons heen, zoals ouders, zussen, vrienden etc reageren allemaal een beetje geschokt dat we dat nog van plan zijn, waardoor ik een beetjevan m'n aprepo ben (of hoe je dat ook schrijft) en een beetje ga twijfelen. Maar als ik google, dan staan er allemaal positieve verhalen, zoals juist lekker dat je rond die tijd nog samen zo'n reis kan maken etc etc... Hm, misschien gaan m'n hormonen nu ook weer met me aan de haal en trek ik t teveel aan...

Sorry - is geloof ik beetje lang zeurverhaal geworden!

Benbri - Meezie heeft toch telkens op de donderdag die echo's? Of wel op de woensdag? Meezie?

Is bij jullie trouwens al eens bloed en urine afgenomen / onderzocht? En bloeddruk opgemeten? Heb ik gister ff bij mezelf gedaan en hij was erg laag! Normaal zo rond de 130-80 en nu 110-55! Maar schijnt normaal te zijn dat t wat zakt in je zwangerschap, maar verklaart wel waarom ik soms zwart voor m'n ogen heb als ik te snel op sta...

Geplaatst

ik weet het niet inkie....mijn bloeddruk is altijd rond de 110/65, volgende week eerste afspraak bij de vk, dan zal ik het wel weten :) en idd...heb maar flink medelijden met ons dat we zo misselijk zijn :) ik gun het je ook zeker niet, geniet er ook lekker van zou ik zeggen :) en wanneer meezie haar echos heeft...ik zou het eigenlijk niet weten, ik dacht gisteren, maar wie weet is het wel vandaag, ik loop altijd voor (of achter, iig nooit goed, hihi) maar ze is ook ffies stil, we horen het wel :)

en knap dat je zo'n vakantie doet hoor, ik bgen dan weer een schijtbak daarin, sterker nog...ik durf nog niet eens te gaan kramperen in kroatie, maar dat heeft meer te maken met eventuele bekkeninstabiliteit, ben er dus een beetje voorzichtig in, hihi....hoop dat je veel plezier hebt dan en dat je je goed blijft voelen uiteraard :) en je verhaal is geen zeur verhaal hoor, gewoon een verhaal met jouw gevoel erin, ook belangrijk toch? bovendien, daar zijn we voor :)

ik ga ff op bed liggen, want ik wil zo naar de braderie (gaat er iemand mee?? hahaha...volgens mij ben ik de enige in lelstad wonend...) maar als ik niet ga liggen ben ik over een half uur zo misselijk dat braderie niet mer leuk is...dussssss...weltrusten en "spreek" jullie straks weer

veel liefs

Geplaatst

Ink, is toch fantastisch dat je nog zo'n reis kan maken? Als jullie het zien zitten, moet je het gewoon doen! Als je gewoon extra goed op de hygiene let en genoeg rust pakt, kan het volgens mij allemaal best!

Dat anderen het niet zouden doen in die situatie zegt natuurlijk niks over of het wel of niet kan/goed zou zijn. En anders maak je het gedeelte backpacken iets korter en ga je de tweede helft van je vakantie alsnog lekker lui in een luxe hotel zitten....

Wij gaan ook over 2 weken gewoon op vakantie hoor (niet zo stoer als jij backpacken ofzo maar toch...). We gaan met vrienden naar Italie en zitten dan ook niet stil. Het zal best een actieve vakantie worden, maar ik doe het gewoon allemaal een versnellinkje lager.

Ik ben trouwens ook wel geschrokken van dat stel bij babyboom hoor. Eerst een mooie echo bij 7 weken met een kloppend hartje en dan gaat het bij 10 weken alsnog mis. De schrik zat er gelijk weer in. We moeten ons maar bedenken dat die kans niet heel groot is, maar je staat weer even met beide beentjes op de grond.

Geplaatst

Tja, zo'n babyboom verhaal drukt je inderdaad met de neus op de feiten. Ach, goede moed houden!

Ik ga dinsdag voor 9 dagen naar zuid-frankrijk, ook kamperen. Heb er zooo'n zin in! Even ruim een week helemaal niks, alleen zon, zee en strand. Heerlijk!!,

Geplaatst

Dank je Eef - die bevestiging had ik ff nodig hihi ;-). Leuk ook Italië! Sja, dat stil zitten zit geloof ik niet zo in mij / ons op vakanties: willen we ook altijd lekker actief zijn, maar dat zal nu gewoon wat aangepast moeten...

Schiet al op voor jou dan Fren - je vakantie! Lekker hoor! Naar de Middelandse Zee of ergens anders in t zuiden?

Was wel lief trouwens- zelfs manlief pinkte gisteren een traantje weg naast me op de bank bij Babyboom (was voor hem de 1e keer dat tie t programma zag - was telkens precies werken, dus dan kon ik ongegeneerd de tranen laten rollen. Probeerde me gister dus wel in te houden, maar sja, lukte niet helemaal hihi.... Probeer die nare berichten daarna ook weer te relativeren door tegen mezelf te blijven zeggen dat het bij de meerderheid wel goed gaat en me daar maar aan vast te klampen: wil niet pas na de bevalling denken - goh, ik heb de zwangerschap goed doorleeft ofzo! Er zijn denk ik telkens weer nieuwe fases om angstig voor te zijn en daar wil ik me nu niet meer door laten leiden - haha, klinkt wijs he? Zeg ik vooral heel veel tegen mezelf om er ook nog in te gaan geloven ;-)...

Melis - je bent me net voor: Benbri, en al je geld uitgegeven :-)? Hoe was Hellendoorn trouwens van t weekend? Ondanks de misselijkheid wel een leuk dagje uit met de familie gehad? Was Hellendoorn toch? Meezie is inderdaad ook wat stil, maar wat meer meiden geloof ik... Zal s ff terug bladeren naar t lijstje waar iedereen ook alweer staat qua echo's etc...

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Dus hier schrijft iedereen al verder....ik vond het al rustig bij het 12 weken bankje...

Nu ben ik niet veel online, maar toch.

Afgelopen maandag de echo gehad en het hartje klopt :-) Toch ben ik nog steeds heel terughoudend met het toelaten van mijn gevoelens, omdat ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan. En natuurlijk zeggen ze bij een kloppend hartje in week 8 gaan er 80% door naar een goede en volledige zwangerschap. Maar echt gerust ben ik nog niet.

Nu las ik al even terug over Babyboom en zo zie je maar. Ik ga het vanavond pas kijken...zal wel tranen worden...

Moet nog veel terug lezen heb ik wel gezien, maar hoop wel veel positiefs te lezen hoor!!!

Voor de dames die al op vakantie gaan; geniet ervan!

Ik moet nog een aantal weken wachten en voor mij is dat dubbel wachten, want dan zit ik ook in de 13 weken...wat weer iets meer rust geeft hoop ik.

De anderen; zet 'm op, nog even doorzetten! En geniet van de zon hier zodra die er is.

liefs

Geplaatst

Even het lijstje omhoog gehaald. Benbri - je had gelijk, Meezie had inderdaad gisteren weer haar echo zie ik... Meezie - alles goed?

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar (2 embryo's)

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Liminous: 10 februari - helaas bbz - sterkte toegewenst!

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Do76: 15 februari, 1e kindje, 35 jaar (2 cryo's teruggeplaatst)

Ink : 17 februari, 1e kindje (en 2e?), 29 jaar (2 terug geplaatst)

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (echo bij 7w5d)

Marjan77: 17 februari, 2de kindje 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Jrn: 27 februari

Eerste echo:

Nofje: 14 juni (ivm bloeding met 5 weken en 4 dagen)

Meezie: 14 juni (1 kindje en het hartje klopt)

Benbri: 15 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt)

Eef: 16 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt!)

Jeanine: 22 juni (2 kindjes!!!)

Ink: 24 juni

Stiertje: 28 juni ( Tweeling!!)

Do76: 28 juni (1 kindje)

Lianne: 29 juni

Marjan77: 30 juni

Janis: 30 juni (hartje klopt)

Bikkel: 1 juli (1 kindje, hartje klopt!!!)

Fren: 6 juli

Cjee: 6 juli

Jrn; 11 juli

Tweede echo:

Nofje: 20 Juni ( 1 kindje en het hartje klopt!)

Meezie: 21 juni

Benbri: 22 juni (heerlijk zon knipperlichtje :))

Eef: 4 juli (zelfs het hartje al even gehoord!)

Ink: 5 juli

Jeanine: 7 juli

Marjan77: 12 juli

Do76: 14 juli

Janis: 14 juli

Stiertje: 19 juli

Fren: 22 juli

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo, tevens 1e controle nieuwe gyn!

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D (17mm)

Kiet: 23 juni

Nofje: 30 Juni, 8 weken echo, Prachtig gegroeid!!! Bloeding helemaal weg!

Eef: 18 juli

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Ink: 22 juli

Vierde echo

Meezie: 30 juni 3D (kindje beweegt!!!)

Kiet : 6 juli

Nofje : 15 juli, 10 weken

vijfde echo

Meezie: 6 juli 3D

Geplaatst

Hee ink,

Ik hoor in het januari topic thuis, maar daar zijn we met z'n allen nog niet zo actief... Komt nog wel :-). Ik las je verhaal over je vakantie en wilde ff snel reageren. Ik ben zelf ook enorm van het reizen en van het backpacken en heb net 3,5 jaar in China gewoond. had daar heel wat zwangere vriendinnen waarvan een aantal ook nog op vakantie gingen in Azië tijdens de zwangerschap. Dat is meestal heel goed gegaan, maar een enkele keer ook heel heel erg spannend geweest.

Als je zin hebt om naar Azië te gaan, zou ik dat zeker doen! Maar misschien wel goed om echt een goed uit te zoeken naar welk land. Thailand heeft bv enorm goede gezondheidszorg, net als Hong Kong, japan, korea en Singapore. Maar landen als vietnam, philipijnen ed, daar wil je niet terecht komen als er echt wat aan de hand is.

Het is goed om bij je verzekering te checken wat ze precies vergoeden. De goede ziekenhuizen in bijvoorbeeld Thailand zijn allemaal privaat en dus heel erg duur. Niet elke verzekering vergoedt dit. Ook even kijken wat voor soort medisch transport wordt vergoed. Een zeer gangbare is SOS international. Die hebben een x aantal

Medische vliegtuigen klaarstaan, die je zo naar een goed ziekenhuis vliegen (overal in Azië). Ook dit wordt niet altijd vergoed...

Zooo, dat was een heel verhaal, klinkt misschien niet opbeurend maar zo is het niet bedoeld. Heb van dichtbij meegemaakt van een goede vriendin die van zuid China naar Hong Kong is gevlogen en daar 10 weken is moeten blijven!!! Dan ben je blij met een goede verzekering :-)

Hoop dat je een super goede vakantie zult hebben!!!

Geplaatst

Meiden, jullie laten ons wel in spanning met de uitslag van de echo's hoor!

Jeanine, ik zie dat jij vandaag ook weer mocht?

Ik ga er maar van uit dat iedereen een klein feestje aan het vieren is en dus even geen tijd heeft om de goede berichten hier te melden.....

Geplaatst

Nou Dames, het ziek zijn loont de moeite! Er waren twee mini-mensjes te zien met kleine stompjes als armpjes en beentjes. Één lag te zwaaien en de de ander te schoppen. Ik denk een lief, vriendelijk meisje en een voetballer in spé! Ze waren allebei precies op schema. Hun schema zegt 9 weken en 1 dag. Wat ik wel raar vond is dat voor de werkgever de 40 weken uitgerekende datum moet worden aangehouden, terwijl ze eigenlijk weten dat rond 37 weken de baby komt. Maar ja, dat zien we later wel weer.

Volgende week voor het eerst naar de gynaecoloog die gaat over de zwangere vrouwen en de tweelingen. Ik ben erg benieuwd! Ik heb een vervolgrecept gekregen voor de emesafene, maar ja, voor zover die helpen. Ik voel me nog aardig beroerd.

Maar blij de kleintjes gezien te hebben. Dat geeft toch weer een goed gevoel. Zeker nu ze zo klein al zo lekker druk aan het bewegen zijn!

Mijn volgende echo is volgende week donderdag dus. Dat is de 14de. En ik zag dat Lianne in de lijst nog niet is ingevuld als tweelingmama. Ik zal de lijst hierna even bijwerken.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerste echo:

Lianne: 29 juni (Tweeling!)

Jrn; 11 juli

Tweede echo:

Jeanine: 7 juli (lagen mooi te zwaaien en voetballen! Ongelooflijk zo klein al!)

Do76: 14 juli

Derde echo:

Jeanine: 14 juli 10 weken

Vierde echo

vijfde echo

Geplaatst

Jeanine, wat een goede berichten. En ze bewogen dus ook al!!! Ben jaloers, bij mijn 9-wekenecho deed de kleine nog weinig.... Dat was dan ook wel bij 9 weken en 0 dagen, dus ietsjes eerder.

Maar geniet maar lekker van de mooie echo.

Wel een beetje vreemd dat ze van die 40 weken uitgaan. Als je dan 4 tot 6 weken van tevoren met verlof gaat en je weet nu al dat de bevalling bij 37 weken zal zijn, heb je maar heel kort verlof voor de bevalling. Ook raar eigenlijk... Nou ja, in ieder geval dan dus maar met 6 weken van tevoren met verlof gaan, dan heb je misschien toch nog 3 weekjes vrij.

Geplaatst

HIhi, ja wat een misselijke dames allemaal hier. inclusief ikzelf. Vandaag weer een slechte dag, maar ik weet de oorzaak. SLAAPGEBREK. Het ging een tijdje goed dus ik dat dat ik wel weer eens wat later naar bed kon gaan, een paar dagen achter elkaar en ja dan gaat het mis.

Vanmorgen mijn zorgvuldig gegeten ontbijtje weer retour gedaan in de pot en de rest van de dag voelde ik me niet veel beter. en nu... alweer te laat achter de pc, maar ik moest nog even iets van me laten weten en natuurlijk de fot's even online zetten.

Zaterdag weer een dagje rust (hoop ik) dan kan ik even helemaal bijlezen en op iedereen reageren. Ik ben in ieder geval blij dat er allemaal mooie echo's zijn geweest en de kwaaltjes bij (bijna) iedereen aanhouden, dan voel ik me niet zo alleen.

Nou hier komen ze dan en dan duik ik mijn bed in. Ik vind het echt super duidelijke plaatjes van ons wiebel kindje

[ATTACH=CONFIG]1692[/ATTACH]

Geplaatst

Meezie, wat een mooie echo!! Hij is echt super duidelijk!! Super hoor :) Slaapgebrek en dan beroerd zijn ken ik. ik denk dat vandaag ook weer een leuke dag gaat worden.

jeanine, fijn dat je ook een mooie echo hebt gehad, en wat bijzonder dat ze allebei al zo bewegelijk zijn.. ik had me inderdaad nog niet in de lijst gezet, dank je.

Ergens toch nog een beetje onzekerheid...

vannacht om half 5 ben ik gaan eten, ik had een honger!!! Pff, als dit maar niet elke nacht zo gaat hihi.

Ga nu ff werken en vanmiddag naar de kapper. Ik ga mijn uitgroei bijwerken met blonde plukjes, dit kan toch geen kwaad?????

Geplaatst

oh meezie.....wat leuuuuuuk.....wat is ons kindje al groot zo en idd al zo helemaal kindje :-) ben helemaal aan het glimlachen, want die van mij ziet er natuurlijk ook zo uit :) zo leuk :))

en jeanine....leuk he, die medicijnen, maar ik durf ze ook niet niet in te nemen, want dan weet ik dat het helemaal onhoudbaar is :S, maar idd meez...moeheid speelt idd ook erg een rol heb ik gemerkt.

melis en inkie, ja, heb veelste veel geld uitgegeven op de braderie (oke, was niet veel, maar net bijna al het weekgeld wat ik had, foutje bedankt) manlief was ook niet zo heel happy ermee, maar ja...weg = pech en achteraf had ik het beter rustig aan kunnen doen, maar goed...een boxkleed, normale waarde 60 euro, nu 20...een boxtas, normale waarde 52 euro, nu 10, een ledikantenlakenset, normaal 30 euro, nu 10, dekentje (150x60 geloof ik) ipv 40 euro nu 17,50....twas gewoon nu supergoedkoop door de braderie :( instinkers dus, hahaha

en weekend was eigenlijk harstikke super gegaan, leuke dag in hellendoorn gehad, rustig aan gedaan en maandag en dinsdag de 2 belabberste dagen gehad ooit geloof ik en daar ben ik nu nog van aan het bijkomen, hihi. gaat wel ietsjes beter weer, maar savonds echt heel misselijk (ze hadden het bij mij ook beter avondmisselijkheid kunnen noemen)

verder geen plannen dit weekend, want heb het geld opgemaakt, hahahaha

enne....ik wilde ook niet negatief tegenover vakantie staan hoor inkie, ik ben zoiezo geen backpackerstypje...veelste eng. zit meer veilig in een toeristenplekje in europa, saai he, hahahaha. maar kamperen doe ik gewoon niet om andere redenen (mijn lijf) en niet omdat ik het niet aandurf omdat ik toevallig een kindje draag of zo, oke..oorzaak is wel kind, maar niet...*zucht* laat maar, denk niet dat ik het logisch kan uitleggen, whahahahahaha. maar als jij je goed voelt en je durft het aan en je hebt toestemming van weet ik veel wat (vk, zh) waarom zou je dan niet gaan?

nou ja...ik ga eventjes een appeltje eten en sopranos kijken...

tot straks meisjes :)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Meezie wat een mooie duidelijke echo, hoop dat ik ook zoiets te zien krijg bij die van mij, denk dat ik dan alleen maar met de cho in mijn handen zal rondlopen hihi.

Jeaninne, ben ook blij voor jou dat jullie een mooie echo hadden.

Lianne, vannacht om half 5 van bed om te eten hahaha, hoop dat je na die tijd nog wel een paar uurtjes hebt kunnen slapen.

Benbri, als je weer es naar de bradrie gaat bij je pb me dan ff, ik woon namelijk een half uur van waar jij woont hihi, oke ik had er ook geen geld voor maar shoppen kan soms leuk zijn toch?

Hier, het gaat gelukkig een stuk beter dan gister, ik denk dat het met eergister te maken had, dat ik wat te veel had gedaan. Heb vannacht wel belabbert geslapen iedere keer wakker, maar voel me iig een stuk beter, ook niet meer zo misselijk, en mijn humeur is tot nu toe ook wat beter.

Iedereen een fijne dag, en we spieken weer geregeld hihi

Liefs Janis

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerste echo:

Lianne: 29 juni (Tweeling!)

Jrn; 11 juli

Tweede echo:

Jeanine: 7 juli (lagen mooi te zwaaien en voetballen! Ongelooflijk zo klein al!)

Do76: 12 juli

Derde echo:

Jeanine: 14 juli 10 weken

Vierde echo

vijfde echo

Geplaatst

@janis, natuurlijk wil ik dat wel doen hoor....melis wilde ook graag mee, hahaha...maaruh zat zo te denken, mss moeten we eens kijken of we bij elkaar kunnen komen tijdens de zwangerschap met zijn allen. het enige nadeel is dat er volgens mij niet zo heel veel meiden rond de polder wonen, volgens mij wonen de meesten in zuid-holland of heb ik dat mis? lijkt me iig leuk om eens wat te doen met zijn allen. tis maar een balletje wat ik opgooi hoor":)

Geplaatst

@ Benbri, lijkt me leuk, er was een tijd geleden ook de meiden van de topic waar ik ook meeschrijf, maar toen ben ik niet geweest. Misschien es na de bouwvak afspreken en dan op een centraal punt in Nederland? Gaan we babyshoppen of zo hihi

Geplaatst

whahahaha....*zucht* zal mijn man leuk vinden, grinnik....ja, had het er toevallig met melis over, die woont in almere, ook in de buurt, dus zodoende :) maar lijkt me gewoon leuk, helaas is alleen centraal nederland altijd zo ver weg van mij, terwijl ik toch redelijk in het midden woon, hahahahahaha....

Geplaatst

Woehoehoehaaaa, Benbri, je bent me telkens een stap voor- wat ik de ene dag denk, schrijf jij de volgende dag! Geweldig! Zou Utrecht een goede plek zijn? Dat valt dan wel mee qua afstand toch? Ennuh moest erg lachen waarop je je aanwinsten hier hebt beschreven! Vooral de van-voor prijs: doe ik ook altijd - stukje rechtvaardigen / verdedigen dat het gewoon allemaal heeeele slimme aankopen zijn geweest hihihi!!! En begreep wel dat je niet nega wilde zijn over m'n vakantieplannen hoor - was alleen ff opzoek naar bevestiging dat het heus wel kan / verantwoord zou zijn na die reacties van familie hihihi...

Meezie - superecho's zeg! Je hebt een boksertje in je buik haha, die houding, echt geweldig gewoon!!!

Jeanine - ook jij een mooie echo gehad dus - super hoor! En wat mag je al weer snel voor de volgende! Wauw, jaloers! Ennuh, wat dat verlof betreft heb je toch recht op langer verlof bij een tweeling? Of had ik dat verkeerd begrepen?

Lianne - nee, haren verven kan geen kwaad. Verf op terpentine basis moet je geloof ik alleen maar vermijden ofzo... Dus lekker met een gerust hart naar de kapper!

Ivfsh - Wauw, 3,5 jaar in China gewoont! Wat heb je daar gedaan las ik vragen mag? Super joh! En bedankt voor je tips. Had inderdaad al begrepen dat de zorg in Thailand goed was, dus fijn om die bevestiging nog ff te krijgen van je. Ik zal inderdaad nog even contact opnemen met m'n verzekering - volgens mij hebben ze als stelregel dat ze alle zorg vergoeden tot de prijs zoals die in Nederland is vastgesteld, maar ik zal t vooraf wel nog even checken.... Als je nog meer tips hebt - altijd welkom ;-)!

Gisteravond besloten de buren van 3 deuren verder 's avonds om 22.00 nog even lekker de frituurpan buiten aan te zetten - bah wat werd ik daar naar van! Wilde bijna een emmer naast m'n bed neerzetten - ramen stonden open en die vieze lucht waaide zo naar binnen! Bleh! Manlief rook niets, maar toen ik uit het raam keek, had ik t mooi goed - dampen kwamen uit hun schuurdeur!

Geplaatst

hahaha...ink, ik lees gewoon je gedachten :) vind utrecht trouwens best een mooie plaats, niet zo heel veel hier vandaan EN ik kan het lekker met de trein doen ook nog. (heb wel een auto hoor, maar grote steden vind ik maar eng en duur om te rijden) en wat betreft die aankopen...sja, het is toch ook zo, goedkoop is toch altijd leuk...alleen was ik even vergeten dat ik het niet had deze week, maar ja...vandaag is het alweer normale prijs, wat moet je dan? en wat betreft vakantie, je moet doen wat JIJ/jullie willen en hoe je je voelt, een ander heeft daarmee lekker niets mee te maken, ookal is het familie....de kleine groeit daar net zo hard in je buik als hier hoor....ieder zijn eigen ding toch? ik ben gewoon een saaie muts wat vakantie betreft :)

en lianne, heb woensdag toevallig ook mijn haaruitgroei gekleurd en de rest ook maar weer (ik werd me toch een partij grijs...leek wel 80), permanente verf, maar ink...terpetine basis verf lijkt me niet zo handig in je haartjes hoor, whahahahahahahahahahaha ;)

nou....ik hoor het wel weer :) oh ja....even een stom iets....mijn ex heeft mijn 12 jarige zoon een minibike voor zijn verjaardag gegeven...je weet wel, zon ding dat 25 km per uur rijd, op een motor lijkt, maar een brommertje is....zucht...ben er best wel boos over, hallo, dat kind is 12 geworden, geen 16...zucht...exen...ik haaaaaaaaat ze!

zo, moest ik eventjes kwijt aan mijn mededames die waarschijnlijk niet zo'n klote ex hebben, maar toch :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden