Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeanine.....leuk he...dat verweking, maar vond je omschrijving wel super hoor...amoebe, hahahaha....precies zoals ik het af en toe voel. ik voel alleen vooral mijn stuitje en daaromheen en sinds gisteren mijn lies/spier/weet-ik-het-wat-daar-zit-spier-pees-iets...had met mijn 2e zwangerschap ook last van bekkeninstabiliteit dus zal nu ook wel komen, zeker nu ik het nu al voel zo kort al...had jij het ook met je eerste zwangerschap dan? (je had toch al een kiddie?) maar ja...je draagt er nu ook 2 en dat gewicht moet toch ergens blijven ;) hoop dat het niet al te erg word voor je, iig houdbaar zeg maar. weekendje efteling is idd ook erg leuk :)

enne...ja, kan niet eens slapen vanmiddag, zoonlief moet naar therapie om 14 uur, dus daar ging mijn dutje :s alhoewel ik daarna wel eventjes op bed kan liggen...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:laughing4::laugh: lies/spier/weet-ik-het-wat-daar-zit-spier-pees-iets!!! Hilarisch! Heb ik dus ook. Voel me qua botten ook net een amoebe... En ik beweeg me vandaag ook zo voort... hihihi LOLOLOLOL.... Ik zie ons allemaal al gaan door de gang hier hihihihi... :laughing9:

gelukkig hebben we allemaal onze humor nog wel!

Laatst zei onze jongste tegen mij; Nofje (toevallig is dat ook echt mijn koosnaam.. in het echt heet ik Yvonne), weet je.... de baby eet echt je hersens op hoor! Jij vergeet echt alles!!! Whahahahahahah.... Ik hield het niet meer. Deed me meteen aan zo'n jaren 80 horrorfilm denken hihihi... De baby eet je hersens op lol!!! Dus ik zeg tegen haar. Nou dan moet het wel een hele slimme baby worden dan! Mjah... zegt ze had ik dat maar wat meer gedaan bij mijn mamma, dan was ik echt de beste van de klas... Aaahhhhhh.... Das toch om op te vreten... Ze is ook supergoed op school en met haar 8 jaar behoorlijk wijs.. Maar dit is zo schattig!

Zo nu weer die grijze massa laten werken voor me, anders ben ik bang dat de baby echt aan die voorraad gaat beginnen straks hihihi...

Geplaatst

whahahahaha.....geweeeeeeldig :) leuk he die anekdotes...ik weet nog wel van mijn zoon....die is in juli jarig en mijn dochter in mei....en toevallig had ik het met hem over jarig zijn (toen hij 5 was of zo hoor) en zei dat demi (dochter) het eerst jarig was omdat dat in mei was en hij pas in juli, dus later, kreeg ik terug "ja, maar mama...ik ben toch ook in jou jarig?" whahahahaha...hilaaaarisch en ik vergeet het nooit meer, maar die van jou is idd oooook geniaaaaaaal :) en idd..ondanks onze "klachten" hebben we idd nog humor, maar ja, die hebben we ook nodig toch? en daar door de gang heen....over een paar weken zien we elkaar ergens....dan zijn we verder en dus klachten (alleen die misselijkheid niet, die verdwijnt uiteraard gewoon :)) en dan zie je een groepje voorbij schuifelen ergens met dikke buikjes, whahahahaha....oh...supergeweldig lijkt me dat :) en dan lekker ergens wat eten of zo...:)

Geplaatst

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat????? neeeeeeee??? dat meen je niet? watsekebeurt? nee, serieus...ik schrik gewoon.....en verder was met jou wel alles goed?? je merkte niets??? oooooh arme dooooo, hele dikke knuffel...*kweet even niet wat ik moet zeggen* *schrik* wat supererg :( heeeeeel veel sterkte met dit hele moeilijke bericht :(

Geplaatst

jeetje Do76 wat vreselijk!!

heb er geen woorden voor, ik denk aan je en wil je ontzettend veel sterkte wensen.

een hele dikke knuffel.

vind het nu moeilijk te moeten zeggen dat mijn echo wel goed was, keurig op schema, kleine was nu 1,9 mm en de arts zei dat het al wel kon bewegen maar dat ie mss we sliep.

mag nu op medische indicatie naar een andere gyn die veel dichterbij is, moet nu elke keer 100 km heen en weer en straks 20 ongeveer.

het lactulose gehaald en aambeienzalf want door de obstipatie daar ook klachten en van die daktarineitjes voor de schimmelinfectie, gaat lekker daar beneden.

vanavond onze zoon vertellen en daarna visite.

benbri wij blijven ook thuis hoor, zo nu en dan een dagje weg.

groetjes marjan

Geplaatst

oh marjan, das wel fijn dat je zo dichterbij mag, scheelt minstens een uur rijden. gaat bij jou idd niet fijn daar beneden, gelukkig heb ik daar (nog) geen last van *klopklop* blij dat het goed gaat met je frummel en dat mag je heus wel vinden hoor.

Geplaatst

Owneee. Do!!! Wat ontzettend verschrikkelijk! Geen woorden voor.. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe met dit verlies....

Knuffel,

Nofje

Geplaatst

Wat leuk zoveel tweeling moeders!! Ben ik dan één van de weinigen die ook een tweeling krijgt en helemaal niet boven de pot hangt? Wel eens misselijk maar dan eet ik iets en dan gaat het weer... :) (gelukkig).

Gister hebben wij weer een echo gehad, en ze doen het goed. Ze bewegen allebei al! Dat is zo lief om te zien..... Heeft me enorm gerustgesteld.

Ik heb ook al een mooi buikje, heb al een foto gemaakt, moet alleen nog even op de computer en zal hem dan ook hier plaatsen.

Marjan, fijn dat je echo goed is! Geeft altijd een goed gevoel.

Benbri, ik ben benieuwd of je na het eerste trimester de misselijkheid kwijt bent! Nog even volhouden en dan als een speer naar de sauna :)

oei krijg visite..... tot later...

Geplaatst

Jaaaaaa Lianne, fotoooo!!!! Hoever ben je nu eigenlijk? Ik mis nog een mooie ticker ;)

Do, wat een ontzettend verdrietig bericht... ik wil jeheel veel sterkte wensen meid!

Geplaatst

Do wat een heeel erg verd.rietig bericht. Dit moet echt zo erg zijn zeker omdat je al een goede echo had gehad. heel veel sterkte voor jullie de komende tijd en een knuffel vanaf hier.

Geplaatst

dank je wel lianne, hoop het ook zo dat het over is....had gisteren op zich een goede dag, tot de avond tenminste en de nacht ook nog redelijk misselijk geweest, ben benieuwd hoe het vandaag gaat....

Geplaatst

Do, wat een verschrikkelijk verdrietig bericht...... Ik schrik er enorm van. Heel veel sterkte met dit enorme verlies. En neem de tijd voor je lichamelijke en geestelijke herstel.

Geplaatst

Och nee Do................... Ik las het gisteren al, maar kon er even niet op reageren. Schrok er erg van! Denk je dat je na een 1e echo toch wel aardig safe zit en dan dit nieuws!!! Pfff, vind het heel heftig voor je! Hoe gaat het met je meid? Ik heb een heleboel vragen- kan me voorstellen at je ze misschien niet wilt beantwoorden en dan moet je het ook gewoon niet doen hoor! Maar vermoedde / voelde je van te voren al wat wat er op duidde? Je had geen klachten toch? Van bloedverlies ofzo? En nu? Zit het vruchtje er nog wel? Moet het dan op "natuurlijke" wijze los komen? Of moet je gecurreteerd worden? Oh meid, lijkt me echt zo'n $%^&*()$# periode voor je nu! Heb er vannacht meerdere malen aan gedacht. Zal natuurlijk niet veel uitmaken voor je pijn, maar weet dat er met je meegeleefd wordt! Ik wens jou en je man heeel veel sterkte, kracht en nog veel meer om dit een plaatsje te geven...

Cjee en Kiet - jullie zijn ook wat stilletjes volgens mij - hoe gaat het bij jullie? Maak me gelijk zorgen over iedereen die hier even niet geschreven heeft! Oh nee, zit ff terug te bladeren en Cjee heeft gelukkig pas nog wat van zich laten horen...

Lianne en Marjan - dubbel om dit in hetzelfde berichtje te schrijven, maar wel erg fijn dat bij jullie alles weer goed was natuurlijk! Marjan - hoe heb je het je familie verteld en hoe reageerden ze?

Geplaatst

hey meiden.

nou gister hebben we het onze zoon verteld en die moest huilen van blijdschap, zo schattig!! ik heb even lekker meegehuild!

en mijn broertje en mijn vader kwamen langs en onze zoon mocht het vertellen, mijn broer en schoonzus krijgen hun derde kindje in januari en dat heb ik als opstapje gebruik, ik zei " leuk he? pa dat ....en .... een derde krijgen, een broertje of zusje voor ...en ...."

" nou " zei mijn vader " dat is toch geweldig" " weet je opa wie ook een broertje of een zusje krijgt" " nou nee dat denk ik niet dat ik dat weet jongen" " IK" mijn vader was uiterst verbaasd en verrast en vond het ook helemaal geweldig.

mijn man was daarvoor even weg dus hadden we even gewacht met vertellen tot hij er was maar mijn vader vroeg naar de behandeling hoe het ging " och wel goed hoor papa, even afwachten nog" :laugh: dus hij zei later tegen mij " je hebt tegen me gelogen hahaha"

vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij de gyn in een ziekenhuis dichterbij en kan 26 juli terecht dus over een twee weken.

of ik dan weer een echo krijg weet ik niet dus heb het niet in het lijstje gezet.

vorige keer toen ik een echo had was op een donderdag was toen 6.6 weken heen, ( stond op jet tvtje van de echo en ook op de foto) nu gister op dinsdag en er stond 8,5 weken en uitgerekende datum 16 februari, komt dat door de groei van de kleine dat dat aangepast word? ze zeiden er niks van en de uitgerekende datum was gewoon 17 februari wat ze opschreef, ja tis van een cryo dus die is al een dag ouder vond het wel makkelijk elke vrijdag een nieuwe week in te gaan.

kleine was 1,9 cm

groetjes marjan

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar. We krijgen een tweeling!!!

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Liminous: 10 februari - helaas bbz - sterkte toegewenst!

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Do76: 15 februari, 1e kindje, 35 jaar (2 cryo's teruggeplaatst)

Ink : 17 februari, 1e kindje (en 2e?), 29 jaar (2 terug geplaatst)

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (echo bij 7w5d)

Marjan77: 17 februari, 2de kindje 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Jrn: 27 februari

Eerste echo:

Nofje: 14 juni (ivm bloeding met 5 weken en 4 dagen)

Meezie: 14 juni (1 kindje en het hartje klopt)

Benbri: 15 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt)

Eef: 16 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt!)

Jeanine: 22 juni (2 kindjes!!!)

Ink: 24 juni

Stiertje: 28 juni ( Tweeling!!)

Do76: 28 juni (1 kindje)

Lianne: 29 juni (Tweeling!)

Marjan77: 30 juni (hartje klopt!!)

Janis: 30 juni (hartje klopt)

Bikkel: 1 juli (1 kindje, hartje klopt!!!)

Fren: 6 juli

Cjee: 6 juli (1 kindje, hartje klopt!!)

Jrn; 11 juli (Joehoe, tweeling!)

Tweede echo:

Nofje: 20 Juni ( 1 kindje en het hartje klopt!)

Meezie: 21 juni

Benbri: 22 juni (heerlijk zon knipperlichtje :))

Eef: 4 juli (zelfs het hartje al even gehoord!)

Ink: 5 juli

Jeanine: 7 juli (lagen mooi te zwaaien en voetballen! Ongelooflijk zo klein al!)

Lianne: 11 juli

Marjan77: 12 juli (goed gegroeid!!)

Do76: 12 juli

Janis: 14 juli

Stiertje: 19 juli

Fren: 22 juli

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo, tevens 1e controle nieuwe gyn!

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D (17mm)

Kiet: 23 juni

Nofje: 30 Juni, 8 weken echo, Prachtig gegroeid!!! Bloeding helemaal weg!

Jeanine: 14 juli 10 weken

Eef: 18 juli

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Ink: 22 juli

Vierde echo

Meezie: 30 juni 3D (kindje beweegt!!!)

Kiet : 6 juli

Nofje : 15 juli, 10 weken

vijfde echo

Meezie: 6 juli 3D

Geplaatst

O jee, Do, wat vreselijk! Wat is er gebeurd? Heel veel sterkte in elk geval. Dat is de grote angst van ons allemaal en we hopen voor iedereen dat zoiets natuurlijk niet gebeurd.

Lianne, wat goed dat ze goed groeien. Spannend hé! Ik vind het nog steeds onrealistisch dat er gewoon twee kindjes in mijn buik zitten. Maar ik geloof het inmiddels wel nu ik twee keer zo ziek en moe ben.

Morgen naar de gynaecoloog waar ik ook blijf als het goed is. Ik laat me toch maar even prikken op ijzer en suiker. Als ik tussendoor een uurtje naar bed ga, dan word ik helemaal trillerig en slap wakker. Net alsof ik ga flauwvallen. Ik moet dan snel boterhammen eten, maar ja, een half uur later voel ik me natuurlijk alsof ik ontplof! Morgen maar even afwachten....

groet,

Jeanine

Geplaatst

Leuk he de familie vertellen dat je zwanger bent. Bij mij wisten al veel mensen het en vandaag mocht mijn schoonmoeder het aan haar zus en nichtjes vertellen. Gister hebben we een foto gegeven van de laatste echo en gezegd dat ze die naast de tv mocht neerzetten, ze is zo blij want het is haar eerste kleinkind.

Iedereen was helemaal blij en door het dolle heen!!! Ik kreeg vandaag ook het oude bestek van mijn vriend en een heel lief kopje met een schoteltje met allemaal kleine eendjes erop. Ik dacht dat die ook nog van mijn vriend was geweest maar het bleek nog van haar te zijn geweest, dus het is al ruim 60 jaar oud. Ik ga het heel voorzichtig opbergen tot de kleine groot genoeg is om eruit te drinken.

De echo was weer super goed 45 mm is het kindje nu dus het is bijna 2 mm per dag gegroeid de laatste week. Je kon nu de niertjes zien zitten en het maagje. Ook alle botjes zag je nu veel beter de ribben kon je bijna tellen en de twee botjes in het onderbeentje zag je ook super duidelijk.

Verder geloof ik dat ik vandaag aardig en eindelijk op de roze wolk ben geland, van mijn moeder heb ik een eerste boxpakje gekregen maat 50 en een rompertje (onze allereerste cadeau's)

daarna zijn we nog even gaan winkelen en heb ik een super lief pyjamatje gekocht en mijn moeder nog een romper, die moet ik zo nog aan mijn vriend geven. Er staat op wat ben ik LIEF he, ik lijk op mijn MAMA. Hihi.

Ik voelde met alsof ik in een snoepwinkel was in de prenatal zo gaaf dat je daar ineens staat om iets uit te kiezen voor je eigen kindje.

Ik heb nog geen positie kleding aangeschaft, voorlopig passen al mijn broeken nog, al begint mijn buikje nu wel ook voor andere opte vallen. Maar ik denk dat ik mijn heupbroeken nog wel even door kan dragen.

Nou het is een heel verhaal geworden en nou kan ik natuurlijk de echo foto's niet meer achterhouden.

[ATTACH=CONFIG]1750[/ATTACH]

Geplaatst

Ow meiden. Zit zo in dubio. Ik ben sinds vorige week zo ontzettend moe. Ik ben van 7 tot 7 van huis en eenmaal thuisgekomen moet ik echt eerst een uur slapen voordat ik in staat ben om wat anders te doen... Vanaf 2 uur slodders komt er niks meer uit mijn handen en zit ik te knikkenbolle achter de pc of te huilen op de wc... Ik wil zo graag thuis zijn... Maar durf me niet goed ziek te melden, want over een dikke week heb ik toch vakantie... En ik heb een jaarcontract tot december. Ik heb sterk het idee dat dit nu zeker niet meer verlengd word... En mijn baas negeert mij nu verder helemaal. Kwam normaal nog eens een praatje maken en nu doet hij alsof hij het te druk heeft met vanalles.... Ik weet niet wat ik moet dien. Ziek elfen of gewoon doorbijten tot de vakantie.... Ik voel me verantwoordelijk.... Maar aan de andere kant voel ik dat ik me moet overgeven aan mijn oververmoeidheid.... Kan wel wat meningen van jullie gebruiken... Liefs, Nofje

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Bedankt voor de lieve woorden en steun.

Afgelopen dinsdag klopte het hartje niet meer en was onze frummel eigenlijk ook niet meer gegroeid. Wat een klap zeg!!!

Ik had geen rare krampen of rood bloedverlies vantevoren gehad.

Ja. immers wel een heeeeeel beetje bruinverlies gehad, maar ook voor de 1e echo en toen was alles ok.

Het is soms nog zo onwerkelijk dat het ons weer moet gebeuren. Het is namelijk al de 3e keer dat zoiets gebeurt. Ik heb nog nooit de 3 maanden voltooid en begin nu zwaar te twijfelen of het ook aan mij ligt (oorzaak is nu altijd zwak zaad van mijn man geweest). Ik heb wel een stollings- en een chromosomen onderzoek gehad, maar dat is allemaal goed. Ik weet niet of er meer onderzoeken zijn.

Het was ook onze 3e poging, onze laatste cryo's. Ook zo zuur want er ligt nog wel een kindje in de maak van ons ergens op de bodem van een vat...Het ziekenhuis had dit laten vallen. kan gebeuren natuurlijk, maar ze hadden dit eerst verborgen gehouden voor ons (gelogen dus) en wij kwamen er bij toeval achter. Zo, dan is het vertrouwen in het ziekenhuis opeens wel ver te zoeken..

Alle 2 eerdere miskramen moest ik inderdaad gecurreteerd worden. Ik ben bang dat het nu ook weer zo is. Ik hoorde dat er ook pilletjes zijn die het opwekken, weet iemand hier ook iets van?

Curretage vind ik zo verschrikkelijk... Lig je op dezelfde afdeling waar links en rechts allemaal kindjes geboren worden daar zit je dan echt niet op te wachten.

Nu zitten we te denken om misschien dan toch naar Belgie of Duitsland te gaan... Ik weet niet of dit wat zal uitmaken. Iemand ervaring of tips?

Wat een nachtmerrie!

Ik zou willen dat ik nu misselijk en alle bijbehorende klachten had, ik ben jaloers.

Zal het ons dan ooit een keer lukken?

Liefs Do

Geplaatst

Do wat een verdriet, zit met tranen in mijn ogen op de bank. Wat klote dat dan na zo'n eerste goede echo nog vanalles kan misgaan en wat slordig van het ziekenhuis dat ze zoiets verborgen houden, daar kan ik echt heel boos om worden.

Ik heb geen ervaring met duitsland of belgie dus daar kan ik je niet bij helpen, ik weet wel dat er pillen zijn om de miskraam op te wekken, maar hebben ze dat verder niet met je besproken dan. Met die pillen kan je gewoon thuis blijven, er is een topic op dit forum waar veel meiden meeschrijven, ik geloof dat het "het verloop van een miskraam, MA en BBZ" heet. Daar kan je veel informatie vinden/

Meid heel veel sterkte hopenlijk mag je aan de pillen want op zo'n afdeling liggen waar ook steeds baby's worden geboren is wel heel waardeloos, daar moeten ze echt iets anders voor verzinnen/

Nofje, iedereen zegt steeds tegen mij, geef toe aan je vermoeidheid, uiteindelijk ben jij degene die een gezond kindje op de wereld moet zetten.

Kan je niet met je baas bespreken dat je halve dagen wilt werken, ik begrijp uit je verhaal dat je toch de indruk hebt dat hij je contract niet verlengt. Je kunt aangeven dat het dan is tot je weer wat opgekanpt bent (meestal rond de 12 weken) en je daarna weer gewoon wilt gaan werken. je laat je wel van je goede kant zien dan? succes

Geplaatst

Do, wat een verdriet!! Weer een klap die jullie moeten zien te verwerken, zeker nu het al de 3e keer is!!

Ik heb mijn miskraam met pilletjes opgewekt, het was bij mij wel een zware trip maar ik zou er mocht het weer nodig zijn (hoop van niet) zo weer voor kiezen.

Ik weet wel dat het vanaf een bepaald moment niet meer kan, omdat je dan al te ver bent in je zwangerschap... Het zh kan je hier het best over inlichten.

Wens je heel veel sterkte de komende tijd met de verwerking van dit verlies en de keuze wat verder te doen!! Knuffel voor jou!

Nofje, wat een moeilijke beslissing. Ik zou voor mezelf gaan. Het is belangrijk om in deze fase toe te geven aan je lichaam en rust pakken wanneer je lichaam hier naar vraagt.

Ik zou ook een gesprek aangaan, en misschien is het na je vakantie een stuk beter!! Je bent productiever wanneer je fit en uitgerust bent, dan wanneer je alleen maar moe bent!

En wat je baas vindt, laat hem denken wat ie wil, geniet lekker dat je zwanger bent! En misschien draait hij bij als je een gesprek hebt gehad!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden