Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeeeeeh, wat een leuk idee :) ik had juist iets in die zin van een foto van het embryotje en foto van baby ernaast...ook leuk, maar eigenlijk hou ik helemaal niet van dat soort kaartjes, ben meer van dat hele simpele zwart/wit kaartjes, die hebben iets romantisch...dus ik weet het nog niet, uiteindelijk hoeven we maar iets van 50 kaartjes te hebben en ik denk zelfs dat dat teveel is, dus ik weet het helemaal nog niet en eigenlijk zijn we er samen nog helemaal niet mee bezig (ik wel hoor, haha) en namen eigenlijk ook niet samen, ik gooi af en toe een balletje op en manlief knikt...hm..ja, ook leuk(volgens mij als ik pietje/jantje/klaasje zou roepen zou hij ook zeggen ja...zo goed let hij op, haha) dus ik weet het niet....en ja, volgens de lijst zou ik de spits afbijten met geslachtsbepalingen, maar ik hoorde er al 2 die voor mij (ergens volgende week) naar de vk moesten en/of echo's gingen maken, en dan gingen ze vragen wat het zou worden, dus volgens mij ben ik niet de eerste (was het niet fren en bikkel? excuses kweet het echt niet meer en even geen zin om weer naar boven te scrollen, hihi) dus we zullen zien....

anyway, ik ben vandaag alweer 17 weken zwanger....wat gaat dat hard he? jeminee...ik "weet" nog dat ik helemaal happydepappy was dat ik de 12 weken had gered, ben nu alweer 17 weken...nog 3 weken en dan ben ik op de helft...*zucht*....zelfs zwanger wezen gaat hard...hahaha

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zou vrijdag gaan voor de geslachtsbepaling, maar dat gaat helaas niet door.

Ik ben wel heel erg met namen bezig, maar da komt ook omdat mijn vriend ongeveer de zwaarste selectiecommissie is die je je voor kunt stellen. Bij alles gaat hij associëren of wee hij wel wa raar te verzinnen, waardoor een naam afketst. Maar... Voor een meisje zijn we er uit. Voor een jongen kunnen we niks verzinnen, dus als hè inderdaad een jongetje is, wordt het nog heel er lastig!

Wbt het regel lijstje kan ik ook kinderdagverblijf afstrepen: was net bij nog een, hier aan het eind van de straat, maar na de rondleiding van gister, valt alles in het niet. Dus we rijden iets verder, maar daar oor krijgen we wel ruimte en luxe terug ;-). Ook kraamzorg, verzekering, wandelwagen en kamertje zijn nagenoeg rond, moeten we alleen nog bestellen. Kaartjes ben ik wel naar op zoek. Wil iets origineels, mijn ouders hadden voor mij een bedrukt babysokje, voor m'n broer een zuigflesje met snoepjes en voor m'n jongste broertje een kaart waarbij ouw en stokjes zaten, zodat je er een mobile van kon maken. Dan kan ik dus niet met een simpel kaartje aankomen, haha! Hoewel ik die kaartjes van dik geschept perkament met een blauw of roze strikje wel erg mooi en simpel vind. Ach, nog een half jaar om me daar druk om te maken. Na de vakantie de erkenning regelen en dan zijn de grootste dingen rond.

Geplaatst

Oh ja, Fren, jij zou inderdaad a.s. vrijdag gaan als er iemand af zou vallen en anders na je vakantie. Van wanneer tot wanneer en waarheen ga je ook al weer?

Jij bent ook al lekker op dreef met regelen hahaha. Lijkt me fijn dat je er uit bent wat betreft opvang. En was er ook plek genoeg? Hier moet ik de opvang nog regelen. De kraamzorg is wel rond (49 uur basiszorg verdeeld over 8 dagen) en het kamertje ook qua grote spullen (nou ja, nog wel ff ophalen bij vriendin en nichtje)...

Manlief is hier ook erg lastig met namen. Ketst veel af. Meisjesnamen hadden we er al een paar, maar zijn toch maar bij de 1e keus gebleven - hihi, dat was een soort huwelijkse voorwaarde van mijn man, want die naam had hij al bedacht voor hij mij uberhaupt leerde kennen ;-)... Jongensnaam vinden wij ook moeilijker. We hebben er 1 en denken nog wel s na over andere, maar komen telkens weer bij de 1e uit, dus dat moet m dan maar blijven denk ik dan...

Verder gooi ik af en toe dus een balletje op zodat dingen bij hem in de week gelegd worden, zoals dus dat kaartje. Toen we bij de verloskundige zaten vorige keer nonchalant s gevraagd welke hij nou t leukste vond. Daarna nog s toen er n nieuw geboorte kaartje binnen kwam en toen had hij van de week ineens de spirit om eens echt ff na te denken wat hij nou leuk vindt. Haha, ik moet dan wel lachen, want als de tijd dan daar is, is tie ineens heel gedreven bezig met uitzoeken op internet etc etc... Kwestie van per keer de juiste timing afwachten hier dus ;-)... Maar zo'n schildering lijkt me ook gewoon super om te laten doen en zo je buik te laten "vereeuwigen" ofzo hihi en dan dus gelijk 2-in-1 met t kaartje :-)...

Maar t gaat inderdaad erg hard vind ik ook. Zo raar om nu bezig te zijn met de 20wkn echo - dat klinkt altijd zo ver weg vind ik ;-). En nu wordt het ook wel echt echt nu je het een beetje gaat zien - loop voor m'n gevoel dan ook lekker trots rond hihihi. Behalve als ik naar mijn werk ga - dan probeer ik t voor de bewoners te verbloemen. Maar laatst had ik een wijder shirtje aan en merkte een collega op "goh, je gaat het al lekker zien hoor!". Dat was dus niet de bedoeling haha, maar goed, zij wist er van, dus lette er ook meer op. Ik zie het wel wanneer de eerste cliënt wat opmerkt - dan weet ik dus gelijk dat de tijd daar is om het te gaan vertellen ;-)...

Geplaatst

ohja het kaartje, toevallig gister en vanmorgen gekeken op internet, met ons trouwen en het kaartje van mijn zoon hadden we zelf gemaakt, maar wil nu dat gedoe niet.

wij hebben er wel heel veel nodig, grote familie dus dan krijg je dat he?

ga wel ruim vooraf de postzegels kopen, als je alles in 1 x doet ben je zo'n klap geld kwijt.

dus neem regelmatig een paar velletjes mee vanaf 20 weken ofzo:)

dan de namen, de meisjesnaam zijn we al uit en jongensnaam is zo moeilijk!!!

mijn zoontje heet Lucas dus geen thomas ofzo:) wel leuk maar 2 x as op het einde vind ik niet leuk:)

en je moet het kunnen afkorten, Lucas word wel eens Luuk, niet dat we hem vaak zo noemen maar vind wel leuk als het kan.

bij de meisjesnaam kan het ook:)

kinderopvang is deels geregeld, de plek waar hi/zij komt is duidelijk, de buren hebben een kinderopvang en dat is heel leuk en word volgend jaar ook heel erg uitgebreidt.

ook al ingeschreven.

maar hoef pas het gastouderbureau te bellen als de kleine er is en dan word de rest geregeld.

groetjes marjan.

Geplaatst

ohohoh, ik moet even vertellen dat ik heerlijk gezondigt heb...ik heb een overheerlijk bakkerbart broodje met filet americain gehaald en opgepeuzeld, mjammiedemjammie, met alles erop/eraan en dergelijke...zo ,dat moest ik gewoon even kwijt, zo genoot ik ervan, hahaha...

uhm...oh ja, namen..ik vind/vond jayden een heeeeeele mooie jongens naam, maar hoor het nou ineens zoveel dat ik hem nog wel supermooi vind, maar niet voor mijn kind, hahaha en ik ben eigenlijk qua namen ook zo hoor...ik ben vroeger heel erg gepest met mijn naam (je wilt niet weten wat ze kunnen verzinnen op brigit v.a.n l.o.o.), dus ik let daar nu echt wel heel erg op hoor...en ik vind idd namen met een lettergreep erg mooi (zoals pim, tim,ben, geen jan of piet) of meerdere lettergrepen waarbij je het kan afkorten...dani word bij mij altijd daan en demi is deem..niet echt een naam, maar vind het gewoon leuk, omdat het vaak iets intiems heeft om te kunnen afkorten, das voor de mensen dichtbij je (echt werkelijk iedereen noemt mij ook bri, wat wel weer leuk als als mijn moeder het hoort, want dan is het quasi boos van "het is brigit hoor, geen bri" hahahaha... :)

maar goed...vlug weer ff genieten van mijn broodje...*smile*

Geplaatst

Hier ook een man die qua namen erg lastig kan doen!

wij hebben wel al een jongensnaam, deze hadden we al vanaf het begin en dan blijft hem ook, alhoewel ik Raff ook wel als voorkeur begon te krijgen maar helaas manlief trapt er niet in haha....meisjesnamen vind ik erg moeilijk, manlief wil niks uit de top10 want dat hoor je te vaak..dus Sophie was geliefd maar staat al jaren op nummer 1 dus ook helaas, ik neig naar Lieke maar ook dat vindt ie niks...pfffff vaders!!!!

Eind september komen mijn schoonouders logeren en dan gaan we de kinderwagen bestellen en dan kijken we meteen voor de andere spulletjes! Morgen ga ik bij een collega het badsetje van bebe-jou zilver ophalen, zilver/grijze wipper en de adapters voor de bugaboo, samen voor 50 euro dus geen geld! Voor die tijd wil ik het bedje opzetten ivm de maat van de matras, ik wil graag z'on speciaal matrasje ivm wiegendood, ik dacht aerosleep ofzoiets!

Wat betreft de kaartjes, wij hebben zelf een grafisch bedrijfje maar ik had bij een ander ontwerpburo een heel leuk kaartje gezien, manlief is het er niet mee eens dat we dat daar bestellen dus nu wordt er iets gemaakt wat in de buurt komt hahaha....

Vandaag alle papieren van Leuven naar Cz gestuurd en nu maar hopen op toestemming, spannende tijden weer!

Ohh filet american met zelfgemaakte knoflooksaus erover mis ik wel maar ik durf het risico echt niet te nemen dus ik wacht wel op mijn kraambed, hopelijk dat iemand me dan vlug genoeg trakteerd op een lekker broodje haha

Vandaag de 1e dag weer gewerkt sinds 6 wkn vakantie, viel me niet tegen, merk wel dat ik nu moe ben maar het ritme is ook wel erg lekker! Tja en tot 23 december is niks, die tijd is zo voorbij!!!

Geplaatst

hahaha....een vriendin van mij heet lique (wat je wel uitspreekt als lieke) mss dat ie daar wel intrapt? hahaha...ik had een paar mooie meisjes namen, maar hoe dichterbij de bevalling (ookal duurt dat nog even) hoe meer ik denk..hm..nee, toch niet...vond bella-jo erg mooi, die wilde ik al voordat ik uberhaupt zwanger was, maar nu denk ik dan weer hm..neuh..das ook weer niet zo...word nog moeilijk...wel blij als ik weet wat het word, dat maakt de keuzes toch een stuk gerichter en makkelijker, hahahaha....

met mijn andere zwangerschappen durfte ik ook bijna niets hoor wat ik niet mocht (bij de eerste hield ik me strikt aan het "zwangerschapsdieet" en met de 2e was ik al iets makkelijker) het enige wat ik echt niet eet is iets met rauwe melk, maar filet eet ik ook bijna niet hoor, had er alleen nu echt een onbedwingbare behoefte aan, dus ik moest van mezelf, hihi....en vk enzo zeggen ook dat het mag, alleen niet dagelijks en niet in grote hoeveelheden....

en ach..bikkel...manlief zorgt toch wel voor een broodje? alhoewel als je bv gaat geven ik de knoflook en ui afraad, wil je geen kindje met krampjes krijgen :)

Geplaatst

Hey allemaal!

Ja de namen discussie hebben we hier ook gehad... Als het een jongen word... Wat ik ook denk... dan wordt het Joshua - Ardin en een meisje wordt of Mara - Ardina of Aranka - Ardina... de tweede naam is de derde doopnaam van mijn oma en die vond ik al mooi toen ik zelf nog klein was.. Joshua is favoriet van mijn man.. Ik neigde meer naar Tristan of Ayden.... Wie weet.. Maar Joshua was ook de naam van een goede vriend van mij en is ook meteen een moderne vernoeming naar mijn vader Jos en mijn schoonvader Jo.. Qua Meisjesnaam wist manlief het niet... Hij heeft al 2 meiden.. Shirley en Nymphe.. En ik heb altijd geroepen dat het Mara moet zijn. Mara was een hoofdrolspeelster in een van mijn favoriete boekenseries. maar het betekent verdriet. Dus das ook niet echt plezierig. En Aranka betekent 'Gouden'. Dus dat heeft een mooiere achtergrond... Blijft moeilijk... Maar ik denk dat we eraan uit zijn...

Groetjes,

Nofje

Geplaatst

Leuk al die namen hier te lezen. Een jongen wordt bij ons denk ik Oscar, een meisje Dagmar (haha, die stond dus allang vast door manlief ;-))... Maar Nicky en René vind ik ook leuk voor een meisje. En voor een jongen had ik er wel nog n paar, maar die vergeet ik telkens, dus dat is ook geen goed teken naast dat manlief ze ook al had afgekeurd ;-)...

Ik hou echt totaal niet van filet americain, dus dat mis ik gelukkig niet. Kan wel erg genieten van een goed wijntje. Vrijdag had m'n man een wijnarrangement toen we uit eten gingen en heb ik een heel klein mini slokje van elke verschillende wijn genomen en dat smaakte errug goed... Toen heb ik maar n druivensapje besteld, dus bijna hetzelfde denk ik dan maar hahaha, dus sja, nog even... Alhoewel ik tegen die tijd waarschijnlijk na een half glas al teut ben!

Geplaatst

Wat komen er een leuk mooie enleuke namen voorbij. Hier ook een kieskeurige man, hij vind niks leuk en heeft bij alles een idee, Ik kwam aan met elin en hij begon gelijk zeg je nou alien, grrrrrr. Voor een knul zijn we er denk ik uit, even aankijken of ik hem leuk blijf vinden, dat is toch altijd maar afwachten voor een meid hebben we ook een leuke maar daar zijn we nog niet overtuigd van.

Door mijn werk (met kids en vroeger met verstandelijk gehandicapten) heb je bij veel namen al een persoon in gedachten. ook hier geen naam uit de top 10 we willen wel iets leuks maar niet dat de kleine zometeen in een klasje zit met nog 4 andere met dezelfde naam. Het wordt wel een korte naam en niet te buitenlands dat vind manlief niet leuk.

Het kaartje ga ik denk ik zelf maken, ik ben gek op draken en hou erg van tekenen, mijn pa kan ze laten drukken dus dat vind ik wel het leukst. Ook toepasselijk omdat al onze kindjes (mits na half januari) in het jaar van de draak worden geboren.

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier is alles oke geloof ik, wel weer rustig, heb wel meegelezen maar niet echt veel puf gehad om te reageren, ben erg emo op het moment en moe, slaap 's nachts slecht.

Gister weer bij de verlos geweest en alles was oke, hartje ook weer gehoord.

Heb gister ook nog buikfoto's gemaakt, bij deze is er dus weer een haha.

Namen bedenken, pff erg moeilijk hoor. Denk eigenlijk nog nergens over naar, jah sommige dingen, heb het idee dat ik erg verward ben op het moment.

Nou meiden fijne dag nog,

[ATTACH=CONFIG]2111[/ATTACH]

Ps hier ben ik 14 week 4 dagen

Liefs Janis

Geplaatst

Heb het lijstje weer aangevuld!

Uitgerekend:

Benbri
: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie
: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar.

Jea
nine
: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Bikkel
: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren
:
17 februari, 1e kindje, 32 jaar

Marjan77
: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar

Eerstvolgende afspraak:

Jrn: 16 aug: echo, controle en twin studie

Marjan: 6 sept: gyn + 5e echo

Fren: 14 sept controle gyn, 17 sep geslachtsbepaling

Ink: 23 aug 2e afspr verloskundige en echo nr 5.

Janis: 24 aug afspraak verloskundige

Eef: 25 aug 5e echo. Beslissing of ik over mag naar verloskundige

Benbri: 3 sept: geslachtsbepaling

Bikkel: 7 sept: gynaecoloog

Meezie: 13 sept verloskundige

Bikkel: 14 sept: geslachtsbepaling

Meezie 16 sept 20 weken echo

Benbri: 20 sept: 20 weken echo

Bikkel: 10 okt: 21 wkn echo

Bikkel: 2 nov: gynaecoloog

Bikkel: 21 nov: gynaecoloog

Bikkel: 16 dec: echo en gyn

Ook weer geupdate. Maar eerst op vakantie voordat we weer mogen. Pas bij 20 w weer een officiële echo, maar 17-9 weer pretecho.

Geplaatst

Heb het lijstje weer aangevuld!

Uitgerekend:

Benbri

Meezie

Eef
: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Jea
nine

Bikkel

Fren
:

Marjan77

Eerstvolgende afspraak:

Janis: 24 aug afspraak verloskundige

Eef: 2 sept intake verloskundige

Zo, heb het lijstje ook maar weer even aangepast. Heb mezelf blauw gemaakt. Mijn voorgevoel zegt een jongen. We willen het geslacht niet weten, dus moet nog heel lang wachten om te weten of mijn voorgevoel klopt. Vandaag nog een keer bij de gyn geweest. Alles was in orde, hartje even kort gehoord en echo gehad. Mag naar de verloskundige. Dus die heb ik vanmiddag maar even gebeld en we kunnen 2 sept voor het eerst langskomen voor een intake.

Hier stonden de namen eigenlijk al een tijdje vast. We hebben het er nog wel even over gehad, maar blijven toch bij deze namen. Het geboortekaartje moet ik nog even naar kijken, heb wel al iets gezien. Dat vindt mijn man toch niet zo belangrijk. Ik kies er waarschijnlijk gewoon 2 uit die ik leuk vind, en dan kan hij zeggen welke hij het leukste vindt ofzo. Ik zie hem nou nog niet zelf op zoek gaan haha.

Geplaatst

Uitgerekend:

Benbri

Meezie

Eef
: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Jea
nine

Bikkel

Fren
:

Marjan77

Eerstvolgende afspraak:

Eef: 2 sept intake verloskundige

Janis: 21 sept verloskundige

Janis: 7 okt 20 weken echo

Lijsje ook ff aangepast.

Liefs Janis

Geplaatst

@meezie...ik moet je teleurstellen, ik legde de naam even voor bij mijn man, maar die keek me eerst heel wazig aan en toen zei hij "alien"?? whahahaha....

hier slaap ik ook superslecht...ik val rond half 10/10 uur in slaap en word wakker meestal rond een uur en dan blijf ik gewoon anderhalf uur wakker...echt heel vervelend. dan gaat de wekker om 4 uur voor mijn mannetje en weer wakker....dan om 7 uur weer en dan heb ik het nog niet over de vele keren dat ik moet plassen en een droge strot heb en ga drinken met als gevolg dat ik weer moet plassen...*zucht*...ook die vervelende rot misselijkheid, tis gelukkig niet meer zo erg als weken geleden, maar vorige week ging het wel redelijk goed, deze week is het weer huilen met de pet op helaas :( ik weet wel dat ik door moeheid extra misselijk word, maar ja....ik zit een beetje vast in een viciueus cirkeltje lijkt het wel :( ook slapen we bij mijn ouders thuis, die zijn op vakantie en wij passen op het hondje, maar zij zijn al 3 weken weg naar kroatie, zon, zee, strand en warmte....en wij zijn best wel thuismensen, vinden vaak 2 weken wel lang genoeg om weg te wezen van huis en we zijn nu al 3 weken weg en ouders willen niet eerder naar huis komen, terwijl ze volgende week ergens wel thuis komen...vind het jammer, maar ik ga kijken of de buurvrouw een paar dagen de hond kan uitlaten, want ik ben het echt helemaal zat en wil naar mijn eigen huisje toe :(

nou ja...weer even genoeg geklaagd....dochterlief zit helemaal in spanning voor 3 september, die roept dagelijks...nog een week dan weten we wat het word, hahahaha...die vind het nog spannender en leuker dan wij :))

nou, ik ga die hond weer uitlaten :( (oh ja...nee, kan hem niet meenemen naar ons huis, we hebben zelf 3 katten die dan niet meer naar binnen willen en die hond blaft dan dag EN nacht, geen zin in dus...)

Geplaatst

Yes, ik heb de 12 weken gehaald meiden, ben zo blij!!

Gisteren weer ff het hartje gehoord bij de verloskundige en vandaag mogen we weer ff naar ons wondertje kijken!

Hoe zit het hier met daten? In maart wil het nog niet echt lukken omdat niet alle meiden 12 weken zijn...

Geplaatst

hier is eigenlijk iedereen boven de 12 weken, maar blijft moeilijk, hahaha...overigens zou ik een datum opgooien en heb ik ook nog niet gedaan *grijns* dussssssss ga nog een poging doen vanavond voor een datum, heb nu ff geen zin om agenda te pakken, ben helemaal brak, dus ga zo eerst nog ffies op bed liggen denk ik maar :) anyway..melis, veel plezier met de echo :) wij nog een week wachten, weten we wat het is :)

Geplaatst

Hè meiden, ff een vraagje, loop er al een paar dagen mee rond maar wil vriendlief niet ongerust maken.

Ik ben op dit moment eigenlijk het meest onzeker van de afgelopen 3 maanden. Ben vandaag 15 weken, maar heb het gevoel da m'n borsten weer een beetje naa hun normale proporties teruggaan. Nu kan da natuurlijk komen omdat de hcg afneemt en ik heb de utro-bolletjes vrij lang gebruikt, maa toch... Ik heb ook nog níet echt een buikje zoals de meeste va jullie (nu ben ik ook iets forser, maat 42, misschien da het dan minde snel opvalt), maar ik merk wel echt da ik m'n broeken nie meer aankan, dus er gebeurd wel iéts. Ook af en toe maagzuur, vooral 's avonds, maar dat zijn eigenlijk de enige klachte die ik heb. Is het stom dat ik onzeker ben momenteel? Eerst volgende echo is pas de pretecho vd geslachtbepalig, hoewel ik een paar dagen daarvoor wel weer naar de gyn moet. Overmorgen gaan we op vakantie... Haal ik me nu te veel muizenissen in m'n hoofd?

Geplaatst

lieverd....je haalt je teveel muizenissen in je hoofd, maar tis vrij begrijpelijk :). het is juist normaal dat je borsten niet meer als 2 grote bakstenen aanvoelen, de middelste drie maanden is niet voor niets de periode dat je je als zwangere het lekkerst voelt. over het algemeen verdwijnt de misselijkheid, de moeheid verdwijnt, je krijgt weer zin in het leven/vrijen en dergelijke...je gaat langzaam groeien, je gaat je baby voor het eerst voelen en..en..en...dus eigenlijk volkomen normaal lieverd :) heb je geen boekjes over zwanger zijn? anders even op babysite of zo kijken, daar staat het ook allemaal...ik krijg wekelijks mailtjes hoe groot de baby is enzo, maar ook de klachten of geen klachten die je kan voelen als zwangere :) maar tis een algemeen bekend feitje dat de middelste 3 maanden het lekkerst zijn, dus meis..niet druk maken en lekker genieten :)

(zeg ik...ik ben een wandelende hormonenbom, had met dochterlief een pre en post natale depressie, dus hoop dat dit niet doorgaat zo :()

heeeeeeeeeel veel plezier op vakantie en geniet van je nog niet zo heel dikke buik, je doorbloeding (zelfs je geslachtsorganen zijn nu superdoorbloed, dus je zou nu extra kunnen genieten van de sex), het slapen wat goed zou moeten gaan enzo :) het niet meer zoveel hoeven te plassen, de borsten die geen stenen meer zijn...maagzuur is ook een bekend kwaaltje (heb ik overigens ook superveel last van en dan idd vooral in de avond...rennies doen wonderen en anders even aan je vk vragen om antagel, is het zelfde als rennie, werkt alleen sneller en is vloeibaar) geniet van je geen klachten hebben :) die komen over 3 maanden wel weer (dikke buik, dikke enkels, vocht vasthouden enzo, maagzuur, veel moeten plassen, slecht slapen, etc..etc..) trust me...het komt allemaal weer :)

veel liefs

Geplaatst

Bri, dat weet ik ook allemaal wel, heb boeken genoeg, en heb er nog meer gemaakt en uitgegeven tijdens m'n werk. Dus de theorie is bekend, maar de praktijk is toch lastiger ;-)

Ennieway, komt waarsch gewoon omdat ik vrij ben en tijd heb om na te denken.

Ander vraagje: mijn vriend vind dat ik 's nachtslot zo uit m'n mond ruik. Ik heb ook een heel droge mond telkens, word er zelfs wakker van. Hebben jullie dat ook? Vind het zo gênant om uit m'n mond te ruiken, ook omdat je het zelf niet ruikt. Net maar smintjes gekocht. Heb er overigens normaal nooit las van, dus moet wel zwangerscapsgerelateerd zijn...

Geplaatst

ik heb ook vooral snachts een droge mond hoor...vandaar dt ik zoveel wakker ben, drinken/plassen, drinken/plassen om gek van te worden. tis wel een algemeen kwaaltje ook dat de tanden meer erosie gaat vertonen enzo...en tandvlees, mss heeft het daarmee te maken? ze raden in "onze" periode om een keer extra naar de tandarts te gaan...wie weet komt het daardoor?

en praktijk is altijd lastiger, das ook zo :) maar stel jezelf maar gerust...het hoort er allemaal bij :) (helaas met sommige kwaaltjes, hihi)

veel liefs

Geplaatst

Fren, onzeker dus..... heel herkenbaar hoor! Ook bij mij zijn mijn borsten niet zo gevoelig meer en ook niet meer zo zwaar en vol. Ik kan me daar ook wel zorgen om maken, maar eergisteren was alles nog prima in orde dus het zal wel kloppen. Ik hoop dat dit je een beetje kan geruststellen? Probeer in ieder geval te gaan genieten op vakantie! Waar gaan jullie ook alweer heen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden