Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden . ik ben er ook weer even.

13 weken vandaag!!!!!

gaat snel.

heb helemaal nergens last van, de ergste vermoeidheid is over en verder voel ik me net als voor de zwangerschap alleen groeit mijn buikje lekker:)

verder gaat alles goed, lekker vakantie aan het vieren met man en kind:)

jammer dat het zo slecht weer is maar binnen vermaken we ons wel.

verjaardag van schoonmoeder gehad, was erg gezellig en lekker chinees eten gehad en gister vrienden op bezoek gehad en even naar duitsland met ze geweest, lekker gewinkeld met hun en de kids.

vandaag de slaapkamer van mijn zoon even opruimen, er is een legobom ontploft op zijn kamer en dat ligt al ruim 2 weken, spoor heeft ie gemaakt en wegen heel erg leuk maar moet al lang op mijn tenen tussen de legoblokjes naar hem toen om hem in te stoppen en nu moet er maar eens weer gezogen worden, ach tis vakantie dus doe er niet moeilijk om:)

Maureen van harte met je zwangerschap en doe kalm aan en luister naar je lichaam meid.

welkom hier!!

do wat een verhaal zeg, heel veel sterkte en knap dat je hier dat even komt vertellen, ik denk aan je.

Janis balen meid dat je zo misselijk bent, hopelijk gaat het snel over.

morgen gaan we naar mijn lieve nichtje die 1 augustus 4 is geworden maar ze waren op vakantie in zuid frankrijk dus morgen heerlijk met mijn nichtjes knuffelen.

mijn schoonzus is in janiari uitgerekend dus even kijken of zij ook al een buikje heeft.

mijn zoontje was 17 dagen te laat, ben nu 17 feb uitgerekend, dit kindje mag best wel wat later komen maar liever niet op 29 feb, denk ook niet dat ze mij weer zo lang laten lopen:)

nou fijne dag meiden en tot snel.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey benbri, ga gewoon lekker eigenwijs hier reageren op je vraag in het maart topic :)

ik krijg van cz een kraampakket met 7 maanden. Dit is een speciaal pakket voor ziekenhuisbevalling en thuiskomst.

Hier zit verder geen eigen bijdrage in. Moet wel zeggen dat ik aanvullend verzekerd ben. Zou zeggen zoek het eens goed uit. Ja kan altijd per 1 jan nog een ander pakket nemen volgens mij!

Succes

Verder heb ik volgens de eerste berekening 48 uur kraamzorg, maar dit kon nog verhoogd worden. Ook heb ik recht op een paar dagen after couveusezorg na thuiskomst. Dit om te voorkomen dat allle kraamzorg op is wanneerde kindjes bijv. Na 2 weken couveuse pas thuiskomen.

Geplaatst

hmmm raar bericht is door elkaar gegooid. Van HIER tot SUCCES moet onderaan staan. Sorry typen vanaf tel is moeilijk!

Geplaatst

whahahahaha.....MAAR ik begreep hem helemaal :) en tuurlijk mag je eigenwijs hier reageren, hier "hoor" ik tenslotte ook thuis he, dit is mijn thuishaven, de rest van de topics zijn mijn bij"dingen" whahahahahaha.....nou ja, je snapt me wel :) thuis is waar het klokje tikt en hier tikt het, maar ....och...ga de moeite niet eens doen, jullie snappen het vast wel ;)

maar had idd gekeken...ik ben alleen basisverzekerd dus ik krijg het niet, vroeger wel, maar vast weer zo'n bezuiniging....dus ik wacht even de medische indicatie af die ik denk ik wel krijg, en dan koop ik de dingen die ik moet hebben wel los, navelklemmetjes enzo hebben ze in het ziekenhuis, alcohol zal ik dan wel weer moeten hebben, en kraamverband enzo...maar spul voor de bevalling dan weer niet...dus ik vraag het allemaal wel na. kweet van het kraampakket dat je de helft toch niet nodig hebt en handdoekje met logo van je zorgverzekeraar...of een speentje daarvan of zo...nou, laat maar lekker zitten :)

Geplaatst

Benbri, je kunt op nterne allerlei lijsten vinden, voor zowel thuis als zh bevalling. Toch n beide situaties een behoorlijke lijst hoor! Google maar op checklist bevalling Ofzo, dan vind je het vanzelf. Maar de vlos zal het ook allemaal wel doorgeven tegen die tijd.

Geplaatst

hahaha....

Ik denk ook dat het kraampakket wel meevalt qua kosten. Zou wel goed kijken naar de kosten voor kraamzorg. Dat kan aardig in de papieren lopen volgens mij...

Geplaatst

ja, ik geloof dat ik ergens rond de 4 euro (zal iets meer zijn denk ik) per uur als eigen bijdrage heb....dus ik ben zoiezo aan het bekijken of ik kraamzorg wil en zo ja hoeveel enzo (heb het wel aangevraagd, kan het altijd nog in overleg doen) vind het wel heerlijk om even in de watten gelegt te worden, maar het kan best wat kosten, dus moet even goed rekenen...ik heb het voordeel natuurlijk dat het niet mijn eerste is, maar mijn 3e, dus ik raad het voor anderen die voor het eerst gaan bevallen zoiezo aan, en dan ook laten vertroetelen dan he (deed ik de eerste keer niet, man...wat een spijt...met de 2e overigens wel weer) maar ja, mijn leven was toen ook zo anders, ik had niemand...ja, een dronken kerel om mij heen, nu is het zo anders en manlief wil ook thuisblijven de eerste week en heb allemaal lieve buren en mama enzo....

Geplaatst

Ook ik krijg een kraampakket van mijn verzekering. Ben inderdaad ook wel aanvullend verzekerd.

Ik heb inmiddels ook kraamzorg aangevraagd. Hoeveel uren ik krijg weet ik eigenlijk niet, dat zal tijdens de intake in de 7e maand wel besproken worden denk ik zo. Bij mijn verzekering krijg ik voor 300 euro aan extra kraamzorg en geen eigen bijdrage. Dus dat moet wel genoeg zijn lijkt me zo.

Ik ben aan het begin van het jaar overgestapt naar Energiek. Hier hebben ze toen veel reclame voor gemaakt, de zogenaamde 'vrouwenverzekering'. Met allemaal dit soort extraatjes dus. De hoofdreden voor het overstappen voor mij was toen dat ik voor de 4e IVF-poging nog 750 euro vergoed kreeg. Maar nu ik zwanger ben, blijkt het dus ook extra voordelen te hebben: 100 euro vergoeding voor een zwangerschapscursus, gratis poliklinisch bevallen zonder medische indicatie, 300 euro extra kraamzorguren, gratis kraampakket.

Gaan jullie trouwens zo'n zwangerschapscursus doen? Ik heb me aangemeld voor zwanger & fit. Dit is gewoon sporten op muziek voor zwangeren onder begeleiding van een fysiotherapeut en je krijgt tussendoor ook wel wat info over zwangerschap en bevalling. Ik ben geen type voor yoga ofzo.... Volgende maand begint het al! Raar idee, je ziet nog niet eens dat ik zwanger ben....

Geplaatst

hm....tis vast nu te laat om over te stappen hahahaha....wat een luxe hoor :) nee, ik moet ergens rond de 250/300 euro betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie, alleen daarom zou ik al thuis bevallen, maar medisch is dan wel weer "gratis" ....ach ja, das het nadeel van basisverzekering, komt wel goed hoor :) en ik heb dan wel een eigen bijdrage, wat ik overigens dan weer niet zo erg vind, tis alleen even goed nadenken wat ik wil en hoeveel uur en wie er daarbuiten nog komt helpen of dat ik het gewoon zelf doe met manlief...en dat zijn dingen waar ik niet zo over nadenk momenteel eigenlijk, terwijl ik in september al de "intake" krijg...we zien het wel, nog tijd genoeg :). zwangerschapsklasjes heb ik eigenlijk nooit gedaan, met de eerste en de tweede niet, maar zit er toch over na te denken nu...lijkt me wel wat, zwanger sporten, maar ik heb het niet nodig voor het opvangen van weeen of zo iets dergelijks. maar heb zo'n last van mijn bekken dat ik mij afvraag of het uberhaupt wel nut heeft en of het mag enzo...mss volgende week even aan de vk vragen dan.

even ander vraagje en mss komt het doordat het mijn 3e zwangerschap is, maar ik heb zo'n last van incontinentieverlies vooral met onverwachts niezen en hoesten enzo en ik ben bang met *schaamschaam* vrijen dat ik urineverlies krijg, alhoewel ik mijn man daar niet over hoor of zo ben ik zoooooooooo bang daarvoor, zou dat normaal zijn? of toch ook maar vragen bij de vk? vind het zo'n schaamtevraag eigenlijk....ik durf nu bijna niet te vrijen daardoor, wat mijn man ook niet in dank afneemt en nog veel erger, ik durf het hem ook echt niet te zeggen. je wilt toch die mooie leuke spontane en vooral sexy vrouw blijven voor je kerel (oke...een hoop mislukt momenteel, maar wil het niet nog erger maken zeg maar)

oke...dat was wel een hele erge vraag waar ik mij echt super voor schaam :'( maar wil gewoon weten of ik echt de enige ben (denk bijna van wel...nog veel erger :(

Geplaatst

Hoi, ik ben een paar dgn weg naar het schwarzwald!

Hier alles verder prima, gisteren de rekening van cz, we moeten 2500 euro bijbetalen voor onze ivfpoging! Voor de controles en keizersnede moet de gyn een brief schrijven anders krijgen we dat ook volgens nederlands tarief...ben benieuwd of we toestemming krijgen anders komen er nog kosten bij....we laten ons verrassen!

Tot gauw! Xxx

Geplaatst

huh? maar controles en keizersnede staat toch weer los van de ivf poging? dat heeft toch weer met een zwangerschap te maken en niets met zwanger worden?? jeetje...wel weer een bedrag hoor, maar ja...er staat tegenover dat je babytje krijgt :) maar toch...beetje raar dat je dat dan moet betalen, dat lijkt mij toch medisch....apart..

Geplaatst

Benbri, vind het echt geen rare vraag hoor. Ik heb het heel af en toe ook, dat ik een beetje urine verlies als ik heel hard moet niezen. Het is echt minimaal, maar hoop wel dat het hierbij blijft. Erger zou toch wel een beetje genant worden...

En ik moet heel eerlijk bekennen dat wij nog nauwelijk gevreeën hebben sinds ik zwanger ben (een keer of 3). Ik heb er weinig behoefte aan en manlief doet ook niet echt pogingen. Hij knuffelt me wel heel vaak hoor, dus geen zorgen, zit niet in een relatiecrisis haha. Maar ja, kan toch moeilijk een jaar lang geen seks hebben?? Nou ja, het wordt wel erg persoonlijk nu....

Geplaatst

hihi...ja, dat vond ik ook wel, maar ten eerste delen we toch al best veel hier en kennen we elkaar toch nog niet persoonlijk, en normaal zou ik dit ook wel aan vriendinnen vragen als ik nog vriendinnen had, hahaha....(ben echt geen erg persoon of zo hoor, en heb heus nog wel vriendinnen, maar gewoon niet meer de echte "beste" zeg maar) en ik moet het toch ook ergens vragen ipv alleen de vk, hahahaha....dus schroom je niet :)

Geplaatst

Dag meiden,

Was ik weer... Heb het hier beetje verwaarloosd geloof ik - sorry! Het is echt zoooo druk op m'n werk - telkens iets van 5, 6 of 7 dagen werken, 1 vrij en dan weer zo'n ruk! Dus dan rust je telkens niet echt tussendoor uit. Maar donderdag lekker 4 dagen vrij en vrijdag 3 daagjes weg - Zwolle - eten bij Librije's zusje (v Jonnie Boer ofzo? Zo'n 4 sterren restaurant. M'n man is kok, dus die is daar al zoooo lang benieuwd naar. Ik niet, want er staan dingen als duif, levertjes etc etc op de kaart en als ik van die aparte dingen lees, loopt het water me meestal niet echt in de mond ofzo! Maar goed, de dag er na gaan we lekker naar de sauna Veluwse bron en hebben we onze 2e overnachting nog voor we zondag terug naar huis gaan - gewoon heerlijk er ff samen uit want leven echt langs elkaar heen met al dat werken!

Maar goed- net ff alles hier bijgelezen. Jeetje Do, heftig hoor! Kan me voorstellen dat dat wel ff iets is om extra er nog eens bovenop te verwerken! Sterkte meid!

Maureen - ja, zoals Meezie al schreef inderdaad van het april/mei topic? Fijn om je hier te zien schrijven en dat alles met de uk goed gaat. Nu nog goed voor jezelf blijven zorgen en dan komt t allemaal vast helemaal goed!

Benbri -heb jij niet al zo'n pakketje van alway's gehad ;-)? Haha, die zat bij mij in n tijdschrift ofzo geloof ik, met daarin uitgelegd dat urine verlies voor zwangere vrouwen zo normaal is en ze daar speciale verbandjes voor hebben. Euh, naam ben ik ff vergeten, maar kan ik voor je nakijken? Schijnt dus vaak voor te komen, maar kan me voorstellen dat je het niet echt een prettig onderwerp vindt. Hihi, op die envelop met verbandjes stond dan ook de tekst met iets in de zin van "sssst - alleen als geheimpje bedoeld voor zwangere vrouwen onder elkaar"... Zelf heb ik t niet, maar wel veel meer witte afscheiding dan normaal. Schijnt ook zo'n kwaaltje te zijn, maar is ook erg vervelend - ben soms dan ineens bang dat ik bloed, zo erg is het dan qua dat je het zo voelt lopen! Moet denk maar s aan de inlegkruisjes gaan geloven... Ben dan soms bang voor n schimmel of infectie, omdat die kans ook groter zou zijn tijdens een zwangerschap, maar ja, heb geen jeuk ofzo, dus heb ook niet echt zin om t voor de zekerheid te laten checken want ben niet zo gesteld op mijn huisarts... Maar tegelijkertijd maak ik me dan were zorgen of t geen kwaad kan voor het kindje, we daardoor misschien een gehandicapt kindje ofzo krijgen etc etc, ook omdat ik dus voor het slapen gaan elke avond neusdruppels gebruik, omdat ik nu al 4 maanden hartstikke neusverkouden ben, zodat ik geen lucht door m'n neus krijg en daardoor dus niet zonder die druppels kan slapen... Probeer me op zo'n moment dat weer te beseffen dat we allemaal deze zorgen wel hebben - ook vrouwen die "gewoon" zwanger zijn geworden hebben dat, dus dan tel ik maar weer af tot de 20 weken echo ofzo... Nou ja, eerst tot volgende week dinsdag, omdat we dan ook weer n echo zullen krijgen. Stiekem denk ik dan ook al - zou er al wat te zien zijn qua jongen of meisje? Ben dan dus 14 wk en 4dgn, dus zou wel al erg vroeg zijn hahah, ach, ben gewoon erg nieuwsgierig...

Hier ook 1e trimester inderdaad voorbij - haha, leuke herinnering want had er inderdaad nog niet bij stil gestaan. Wel die 12 weken hoor, maar verder niet dat we nu in de 2e periode zitten! Dom... Maandag misschien maar s gebakjes op m'n werk tracteren haha, is een goed excuus daarvoor ;-)...

En van dat schrikkeljaar had in ook nog niet aan gedacht eigenlijk! Sja, inderdaad wel een redelijke kans op ja! Bij ons is januari en februari echt bizar druk met verjaardagen. 24 feb zijn bijv zowel mijn moeder, neefje als schoonvader jarig - op 1 dag dus!!! Van al onze naaste familie (ouders, broers, zussen, en hun kids) zijn er in totaal dus in in die 2 maanden -jan en feb- 11, jarig, met daar tegen over 9 anderen verspreid over de rest van het jaar! Als t dan de schrikkeldatum wordt, kunnen we t gewoon in maart vieren ;-)...

Oh ja, kraampakket krijgen wij ook van de verzekering - Interpolis aanvullend 2 sterren ofzo geloof ik dat ik heb. Maar lijst wat er in zit valt geloof ik mee, dus Benbri- denk dat de kosten niet zo hoog zullen zijn daarvoor. Qua kraamzorg geen idee hoeveel uur ik krijg. Geloof eigen bijdrage van 3,60 of 3,90 per uur ofzo - wettelijk vastgesteld bedrag voor iedereen vanuit de basisverzekering dacht ik.

Trouwens gister met m'n mams wezen shoppen - lekker wat kleren voor mezelf gekocht voor 50 tot 70% vd normale prijs, dus koopies gejaagd. Paar basisdingen waar ik denk ik voorlopig wel lekker mee vooruit kan ;-)...

Nou, sorry, ik heb m'n schade hier geloof ik wel weer ingehaald en zal maar s eten gaan koken nu, zie dat t al laat is geworden ineens...

Geplaatst

Hoe zit t trouwens met de wekelijkse buikkies foto's? Zijn er nog nieuwe bij gekomen? Ben wel benieuwd hoor! Heb van mezelf het idee dat je het wel echt gaat zien - zegt m'n ma doodleuk - je kan ook gewoon een lekkere vetrol hebben gekregen! Nou ja zeg! En bedankt haha, nee, ze zei het niet als rotopmerking ofzo hoor, maar tijdens t shoppen zorgde ik toch mooi wel dat t tasje van prenatal aan de buitenkant hing hihihi...

Heb zelf nog geen foto's gemaakt, behalve van het pakket van alle medicijnen die we kregen toen we aan de ICSI startten, dus dat is een leuke "start" foto ;-), en daarna een foto van de 7 of 8 testen die we hadden gedaan toen we zo ongelovig waren dat tie positief aangaf, maar zal toch maar s beginnen met de buikfoto's nu...

Geplaatst

Hallo meiden,

We zijn gister weer thuis gekomen en heb net mijn laptop weer es aangedaan, zal morgen wel ff uitgebreider reageren.

Liefs Janis

Geplaatst

nee Ink je verjaagd ons niet hoor, allemaal druk met voorbereiden zeker!!!

Janis welkom terug!!

Hier vrijdag ook maar gelijk het kraampakket aangevraagd via de verzekering, ben net voldoende verzekerd om die te krijgen. Ik krijg 24 uur kraamzorg van de verzekering, maar heb ook een eigen bijdrage van 3,90 per uur. Dus dat is alvast het eerste kosten postje wat we opzij moeten gaan zetten.

Vandaag was ik jarig, en heb ik mijn 20ere jaren achter me moeten laten :-(. Mijn ouders kwamen wel met een leuk cadeautje. Het oude ledikantje waar mijn zussen en ik in hebben gelegen en zelfs nog de hemel die erbij hoort. hij moet nog flink geschuurd en geverfd worden, maar super leuk dat oude bedje. Mijn schhonzusje kwam aan met een schommelstoeltje voor kinderen die nog van haar is gweest en die is een beetje in dezelfde stijl als het bedje dus ook weer helemaal leuk.

Vandaag ook weer even een foto gemaakt, zet hem er gelijk bij. Heb hem even naast een foto van 9 weken terug geplakt, maar zie nog niet zoveel verschil. Een klein bolletje en zou zo graag al een buikje willen.

[ATTACH=CONFIG]1995[/ATTACH]

Geplaatst

whahahahaha....neeeeeeee ink...je hebt ons niet verjaagd, vind het zoiezo echt superstil hier.....en meez, je ziet toch een bolletje hoor, maar jouw bolletje komt vanzelf joh. ik moest wel lachen, want gisteren op een verjaardag was nichtje van manlief erook, die is 21 weken zwanger of zo als het niet verder is, maar ik had nog een dikkere buik als haar ,dus ik moest wel even grinniken...en bedacht me "ohoh, word nog wat dan". ik zal vanmiddag buikfoto plaatsen, nu nog te vroeg om te klooien met de camera, haha...moet hond nog uitlaten en we leven bij mijn ouders thuis momenteel vanwege hun hondje (zij zijn op vakantie) en volgens manlief wonen we in een spookhuis...de stop vloog er zomaar uit, lichtknopje wilde de slaapkamerlamp niet uit doen en gisteren ineens als ramp van overmaat scheet de tv ermee uit en de upc box doet ook een beetje raar ineens, ouders zijn even op vakantie hoor *zucht* en ik wil die hond niet mee naar mijn huis, want dan blaft ie de boel de hele nacht bij elkaar en dat voor 3 weken lang nog :s

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2001[/ATTACH]nou, hier is ie...heb ter vergelijking de eerste erbij gedaan (11 weken) ik merk wel verschil en zo, maar zo op de foto zie ik het niet zo heel erg, hihi :)

heb wel wat meer curve zeg maar ipv gewoon een "dikke" buik, hahaha....en die tieeeeeeeeten....daar ben ik wel zooooooo blij mee :) jammer dat ik die niet mag houden voor eeuwig :) behalve de tepels dan, want die beslaan ongeveer mijn hele borst en dan zowat zwart helaas...maar de grootte :) die mag blijven :)

nou, hoop dat ie het doet, want als ik het bericht wil bewerken zie ik wel de foto's, maar als ik het bericht opsla zie ik alleen maar bijlage staan....*snap er niets van* mss moet ik nog even geduld hebben hier...

nog een keer (hebben jullie geen last van, maar ben nu al bijna een half uur bezig geloof ik, haha) nouhou....hij doet het niet :(

[ATTACH=CONFIG]2000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2001[/ATTACH]

Geplaatst

pff....eindelijk :) duurt ffies, maar dan hebbie ook wat :) heb trouwens wel het idee dat ik zo af en toe al last heb van een harde buik...*zucht* nu al....had ik met mijn dochter al met 12 weken, maar vervelend blijft het wel...morgen toch eens aan de vk vragen, want bij zoonlief en dochterlief werkte ik nog, nu doe ik helemaal niets....dus rustiger aan zou ik niet kunnen doen...of heb ik toch gewoon last van een hypergevoelige bm?? hm...ben benieuwd...:)

Geplaatst

zo, even het lijstje gepakt, want heb weer datums :) besloten om toch een geslachtsbepaling te doen, want anders moet ik nog 5 hele weken wachten, :( en ik ben mientje ongeduld, dus ga het toch doen :)

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst, was 2ling, nu 1ling)

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst)

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar. We krijgen een tweeling!!!

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar, blijf onder controle gyn

Marjan77: 17 februari, 2de kindje 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Jrn: 27 februari

Eerstvolgende afspraak:

Stiertje: 19 juli 2e echo

benbri: 03 september geslachtsbepaling/20 september 20 weken echo.

Janis: 29 juli 12 wkn echo , 4 augustus verloskundige

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo, tevens 1e controle nieuwe gyn!

Meezie: 11 aug afspraak verloskundige

Nofje: 12 aug; controle 14 weken, echo nr 5..

Marjan: 16 augustus gyn + echo

Fren: 17 aug 3e echo

Ink: 23 aug 2e afspr verloskundige en echo nr 5 :-)

Eef: 25 aug 5e echo. Beslissing of ik over mag naar verloskundige

Geplaatst

hey benbri,

mooi buikje hoor... Begint al goed te groeien!

Zo dik (bedoel het goed) ben ik nog niet! Maar loop dan ook bijna 4 weken op je achter!

Ben benieuwd wat het gaat worden!

Gr jrn

p.s er was een nieuwer lijstje als deze in omloop. Had ik laatst nog bijgewerkt.

Geplaatst

oh?? echt waar?? ik ben echt de pagina's weer terug gegaan en dit was het eerste lijstje wat ik als laatste tegen kwam (snappie hem nog, hahaha) dan heb ik niet goed gekeken...al die stomme lijstjes ook, hahahahahaa......nou ja...hij word vanzelf wel weer bijgewerkt door iemand :) en dank je wel...voelde mij ook niet aangesproken met "dik" hoor...nu wil ik wel een dik buikje hebben, vooral omdat het ook gewoon echt een zwangerschapsbuikje is :) ben er wel trots op nu :) eindelijk :)...maar idd is 4 weken echt wel een verschil hoor en dan ook nog is het eerste, tweede en dergelijke...alhoewel ik bij alle 3 nu dan toch echt "dik" was al heel snel...kan schijnbaar niet dun zwanger wezen :) hoop iig dat jullie allemaal heel snel een buikje krijgen (de tweelingen zullen zeker wel een dik buikje krijgen, hahaha) maar niet getreurd als het niet meteen gebeurd...want dat komt echt wel :)

veel liefs van ikkes....(by the way...voel me wel triest hier zo alleen....leuk dat werkloos wezen :()...hihi....ben wel lekker bij de kiddies, maar mis af en toe gewoon de normale meidenpraat :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden