Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren en Ink; gefeliciteerd met de 31 weken mijlpaal :)

Benbri; wat vervelend om te horen dat het thuis niet zo lekker gaat.. Je kan hier altijd je hart luchten hé!?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorry Marjan, ik zal je in mijn mijlpaal-geheugen stoppen ;) Ook jij van harte gefeliciteerd met je 31 weken! (Thanks voor het attenderen Fren)

Ondanks dat we er nog niet zijn en ik hem nog niet op de wereld wil zetten, valt er een soort last van m'n schouders nu ik 28 weken ben. Geen idee waarom.

Net de groeiecho gehad en meneer ligt al met z'n hoofd in mijn bekken, ze kon amper z'n hoofdomtrek meten! Verder ligt hij keurig op schema qua groei; bijna 1300 gram en de lengte van z'n benen komt overeen met 31 (!) weken. Mama's benen dus... Was prachtig om te zien hoe hij zo opgevouwen met opgetrokken beentjes in mijn buik leeft, i'm in love..

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Dames gefeliciteerd met jullie mijlpalen!!

Melis fijn dat je mannetje het zo goed dus, nog even doorzetten en 1300 gram is al een mooi gewichtje hoor!

Benbri, meid wat vervelend zeg! kop op en als je wilt lcuht je hart.

Ben weer op controle geweest en dames zijn mooi gegroeid, 1 is 1686 gram en de ander 1770 gram, gaat lekker dus. Maar waarschiijnlijk wel een keizersnede want 1 ligt nu in stuit en de ander nog steeds dwars dus volgende week naar de anesthesist.

liefs stiertje

Geplaatst

dank je wel meiden....ik weet dat ik hier mijn hart kan luchten, maar is niet makkelijk...heeft ook met schaamte te maken, hoe dan ook weet ik nu op dit moment niet hoe het verder gaat met de relatie en weet ik ook niet hoe het in de toekomst zou moeten gaan.....ik leg het nog wel eens uit, eerst maar even overleven. eet amper, drink te weinig, maak me zorgen, niet goed voor frummel, teveel harde buiken en loop alleen maar te janken :( tis niet anders helaas...komt wel weer goed meiden, maar dan weten jullie dat ik gewoon even een beetje "afwezig" ben :(

knuffel voor jullie

Geplaatst

Ik heb echt met je te doen, vind het zooo vervelend voor je :(

Schaamte kennen we hier niet, volgens mij praten we bijna overal over met elkaar, maar het is begrijpelijk als je bepaalde dingen liever voor jezelf wil houden.

Heel veel sterkte mop!!

Geplaatst

Wat ontzettend vervelend voor je Benbri. En dat allemaal in je zwangerschap!

Schaamte zijn we hier volgens mij allang kwijtgeraakt met alle afscheidingsvragen, sexoverwegingen en wat nog meer allemaal.

Denk wel aan jezelf. Harde buiken is niet goed als het teveel is hoor!

Geplaatst

Lieve Benbri.

wil je heel veel sterkte wensen en denk idd even aan jezelf en je meissie.

lijkt me ontzettend moeilijk om nu in een relatiecrisis te zitten.

ik geen je een hele dikke virtuele knuffel en idd schaamtegevoel hoef je echt niet te hebben hoor lieverd!!!!

dankjewel melis:) ik wilde net zeggen "en ik dan?:(" :D

spannend hoor allemaal nu.

fijn dat je groeiecho goed wat meis!!!! doorgaan zo he?!

vandaag laatste keer gewerkt dus mijn rustperiode kan beginnen, hoewel de komende weken even erg druk worden met verjaardagen en kerst en dergelijke.

maar alles op zijn tijd en doe verder kalm aan.

heb ook erg weinig energie eigenlijk!

Geplaatst

Benbri, ook vanuit hier even een knuffel. Denk inderdaad even in eerste instantie aan jezelf en aan de kleine, dat gaat nu voor. Ik hoop echt voor jullie dat jullie eruit komen, want dit is niet goed voor jou en de kleine. Sterkte meis!

Fren, Ink en marjan, 31 weken alweer! En Melis, jij 28 weken. Hoe gaat het nu met jou? De kleine groeit gelukkig goed lees ik.

Geplaatst

Benbri, ook vanuit het zuiden een hele dikke knuffel! Hopelijk keert de rust snel weer terug in jullie huisje!

Hier ook de 31 wkn gepasseert haha, maandag alweer 32 wkn, tijd vliegt voorbij!

Gisteren op mn werk koffie gaan drinken en daarna effe tutten met de kids, in plaats van een gewone schrijfles mochten de kids mijn buik beschilderen met schmink! Ze vonden het geweldig, zal dit weekend even een foto posten! Morgen hebben we een zwangerschapsfotoshoot, ben erg benieuwd!!

Voor de rest rustig aan, af en toe ook last van harde buiken, niet fijn! Nog maar een stapje rustiger aan doen haha....van senior naar bejaard!

Zo ga nu gestrekt op de bank, tvoh kijken!!

Dikke knuffel! Xx

Geplaatst

even een korte reactie vanaf mn nokia...

@benbri: wat naar meis. Hoop zo voor je dat jullie er toch nog samen uit gaan komen. Heel veel sterkte. Enne je kan hier natuurlijk alles zeggen. Als je steun kan gebruiken van ons mag je altijd de dingen opschrijven. Als je het liever op een andere manier doet is dat ook prima. We denken aan je hier...

@bikken: wat een leuke buikfoto. Super schattig.

Ik ben dit weekend ook 30 weken op weg. Volgens mij de laatste in het rijtje. Dinsdag weer een echo.

Geplaatst

Goh, moest gister nodig zeggen dat t rustig was hier ;-)...

Meiden, ik ben moeeeee... Vandaag weer n lange dag er op zitten van 11 en een half uur. Morgen nog n dienstje van 5 uur en dan naar verjaardag van vriendin in belgië, waar ik blijf slapen. Zie ik eigenlijk wel beetje tegen op: geen idee tot hoe lang mensen door gaan feesten bij haar, dus tot hoe lang ik op moet blijven en slechts 1 toilet beneden, dus als ik er dan uit moet 's nachts in t donker waarbij ik over de andere (onbekende) slapende mensen heen moet stappen, hoop ik dat ik niet bovenop iemand beland...

Verder zie ik wat tegen de kerst op: m'n man weet nu pas dat hij beide dagen van 9-23u moet werken! 1e kerstdag zit ik bij m'n familie, dus ben ik gelukkig niet alleen (alhoewel ik dat ook niet leuk vind hoor, dat hij er dan ook niet bij is), maar 2e kerstdag heb ik dus helemaal niets te doen en ben ik helemaal alleen... BLEH!!!!

Ga zo m'n bedje maar s gewoon lekker bijtijds opzoeken.

Bikkel - leuke foto! 5 januari hebben wij een afspraak voor een buikbeschildering die we willen gaan gebruiken voor het kaartje te ontwerpen.

Benbri - ik sluit me aan bij de andere meiden - volgens mij is er niets wat je hier niet kwijt kunt, nadat we hier al zoveel intieme dingen met elkaar gedeeld hebben! Nou ja, klinkt misschien wat raar als ik het zo schrijf, maar goed, je snapt m vast wel. Keuze is aan jou hoor, maar misschien helpt t / vind je t fijn als we mee kunnen denken in je situatie. In ieder geval veel sterkte er mee, want het klinkt niet goed zoals je het opschrijft!

Melis - kan me voorstellen dat die 28wk grens voor jou wel heel belangrijk is ja, nadat je "bevalling" ineens zo dichtbij kwam in het zh! Gaat het goed met je?

Fren en Marjan - zijn wij de enigen die met z'n drieën op 1 dag uitgerekend zijn? Haha, best bijzonder eigenlijk! Ben benieuwd wie t eerst gaat. Heb zo'n vermoeden dat ik t niet ga zijn - ga voor n schrikkelkindje hahaha...

Geplaatst

Ik heb ergens het idee dat ik eerder ga bevallen, geen idee waarom. Overigens houdt t ziekenhuis 16 feb voor mijn uitgerekende datum, dus ik smokkel een klein beetje. Ik vind 12-2-12 ook wel mooi ;-)

Geplaatst

Die had ik ook al in gedachten Fren! Ik ben dan wel op 6 maart uitgerekend maar ga er eigenlijk van uit dat het half februari wordt... En toen dacht ik 12-02-2012! Zou wat zijn haha!!

Geplaatst

och lieve meiden...bedankt voor jullie steun, maar ik heb bij mijn (exstief) vader verloren van de alcohol, bij mijn ex man verloren van de alcohol en ik ben heel erg bang dat ik dus deze strijd ook ga verliezen, had ik mijn ogen maar eerder open gedaan :(

Geplaatst

Meiden, gefeliciteerd met jullie mijlpaal van 31 weken! Nog maar een paar weken te gaan, en die vliegen voorbij!!

Melis, jij ook gefeli met je 28 weken! En wat fijn dat het met je kindje goed gaat! Toch weer een hele geruststelling! Hopelijk blijft hij nog een paar weekjes lekker bij je zitten :)

Benbri, wat een vervelende situatie! En helemaal omdat het iets is wat je al vaker hebt gezien. Je zegt wel dat je je ogen eerder open had moeten doen. Maar ga niet de schuld bij jezelf neerleggen. Volgens mij heb je er al wel vaker wat van gezegd, en ik neem aan dat je man ook weet wat het verleden met jou heeft gedaan. Weet je ook een reden waarom hij nu zo is, en aan de alcohol gaat? Vaak zitten daar wel meerdere oorzaken achter. Hoop voor je dat het nog niet te laat is, en jullie samen en misschien met hulp van buiten af tot een oplossing kunnen komen en dit "probleem" achter jullie kunnen laten en weer samen gelukkig gaan worden!

Succes en heel veel sterkte!! En schrijf je problemen maar lekker van je af, daar kun je van opknappen!!

Ik krijg sinds de laatste dagen steeds meer last van mijn rug. Kan zelfs al niet meer lekker in bed liggen. Gister lekker vrij gehad. Hadden kerstdiner van mijn werk en wilde daar lekker fit bij aanwezig zijn! Het was weer super gezellig. Was om 23.30 thuis en helemaal gesloopt! Maar het was het waard. Heb nu een heerlijk vooruitzicht, hoef alleen komende week nog maar te werken en dan heerlijk verlof! En dan rustig afwachten wanneer de kleintjes zich gaan aandienen. Wij denken dat ze rond half januari ongeveer komen!.... spannend...

Ga vandaag lekker relaxen, vanmiddag even naar Prenatal kijken naar een verzorgingstas.

Geplaatst

Bikkel - wat een kunst op je buik, zeg. Erg mooi! Hoe voel je je verder?

Ink - ben idd blij dat ik nu die 28 weken voorbij ben. Wel heb ik er WEER een blaasontsteking bij gekregen, de 3e in 2 maanden tijd. Gelukkig geen klachten, dus ik neem de antibiotica en daarmee klaar. Verder voel ik me redelijk goed, begin wel wat moeite te krijgen met lang in één houding zitten. Hoe is het verder met jou?

Benbri - ik denk aan je, heel veel sterkte met je thuissituatie.

Lianne - veel plezier met het uitzoeken van een verzorgingstas.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Goeiemorgen...

Ik heb gisteren mijn verzorgingstas binnen gekregen en hij is leuk hahaha....het merk heet zebra en hij heeft de hollandse kleuren met zilver, echt stoer!!

Vanmiddag de fotoshoot, ben erg benieuwd! Ben niet zo van de foto's, althans niet waar ik met mn hoofd op sta haha!

Prettig weekend meiden en tot gauw! Xx

Geplaatst

Goeiemorgen...

Ik heb gisteren mijn verzorgingstas binnen gekregen en hij is leuk hahaha....het merk heet zebra en hij heeft de hollandse kleuren met zilver, echt stoer!!

Vanmiddag de fotoshoot, ben erg benieuwd! Ben niet zo van de foto's, althans niet waar ik met mn hoofd op sta haha!

Prettig weekend meiden en tot gauw! Xx

Geplaatst

ondanks alle ellende toch mijn geboortebord redelijk "klaar" kunnen hebben. behalve naam en de rest uiteraard :) verder hier rustig gelukkig. manlief heeft iig aangegeven dat hij niet wil dat we uit elkaar gaan. ik ben veel info aan het opzoeken over alcoholisten enzo...hopelijk komen we eruit....thanx voor jullie knuffels, heb ik wel behoefte aan nu! :)

[ATTACH=CONFIG]3105[/ATTACH]

fijn weekend meiden, hopelijk heb ik die ook, knufknuf

Geplaatst

een hele dikke knuffel benbri!! lijkt me erg moeilijk .

ja idd wij zijn tegelijk uitgerekend, ik heb altijd gezegt het word 12-02-2012 :)

maar denk niet dat ik de eerste zal zijn, mijn oudste was veels te laat, en als deze goed blijft groeien word ie niet eerder gehaald, nou ja we zien wel.

wil geen schrikkelkindje:)

hij is erg druk trouwens, naar mijn idee ook veel aan het draaien.

een heel druk weekend tot nu toe gehad.

gisteren personeelsfeest van het werk van mijn man.

vandaag wat boodschappen, een verjaardag en vanavond gaf mijn broertje een feestje want die heeft zijn meissie ten huwelijk gevraagd en ze heeft JA gezegt, heel gaaf, mijn kleine broertje gaat trouwen!!! gek idee maar wel supertof, mijn man en ik hebben hun gekoppeld, ik heb altijd op haar en haar broertjes en zusjes gepast, zijn gevoelsmatig mijn broertjes en zusjes en zij is ouder dan mijn broertje, ( 2 jaar) en mijn broertje en ik schelen 12 jaar en ik kon haar al eerder dan ik mijn broertje kreeg:) heel bijzonder.

haar ouders gaven een feestje dat ze 25 jaar getrouwd waren en na die tijd ging ze nog even met ons mee naar huis omdat ze wat woorden had met haar vader en mijn broertje was toen ook bij ons om op te passen en toen sloeg de vlam meteen over:)

verder morgenmiddag nog visite en daarna de kerstboom gezellig opzetten!!

en maandag weer mijn bed in denk ik ipv werken:) heerlijk gewoon een paar maanden niet werken!!!

trusten meiden, ik ga ook naar bedje:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden