Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

"ontbijt maken & opeten, yakhult & activia drinken (goed voor je stoelgang!) 20 ml Floradix (voor m'n ijzer) en daarna met een glaasje limonda neem ik de vitaminepillen".

Jeetje Melis wat neem jij veel! Ik ben gister begonnen met de Floradix, doe het braaf volgens de gebruiksaanwijzing: 10 ml half uur voor het eten... Betekent dat ik ook een half uur wacht met ontbijten, dan bij tandenpoetsen een bloeddrukpil en een half uur of uurtje later de zwangerpil met visolie.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, i know.. Maar ik weiger om ijzertabletten te nemen dus vandaar dat ik zo trouw de Floradix neem. Yakhult & activia drink ik voor m'n darmflora omdat ik in een maand tijd 2x antibiotica heb gehad en wil ff de goede bacterien helpen te herstellen, vandaar ;-)

Oh ja, en elke dag een halve liter verse jus!

Misschien een tikkie overdreven, maar warm eten krijg ik niet weg.. Althans kinder hoeveelheden, dus probeer dat een beetje te compenseren!

Geplaatst

ik vergeet eigenlijk altijd te ontbijten :s eet tussen de middag vaak wel weer 4 boterhammen...vergeet het overigens niet altijd hoor, maar melis, jeetje wat een ritueel, hahaha...ik was ook zo goed bezig, maar vergeet het tegenwoordig gewoon weer totdat ik ineens denk...oh ja, heb honger, hihi.

wat ogen betreft, ik ben zelf geen bril draagster of iets hoor, maar ik had een tijdje geleden al gelezen dat wazig zien in de zwangerschap kan kloppen, want je ogen veranderen dan ietsjes (was met zo'n weekiets, wat je elke week krijgt, althans..ik dan)

en ink, ja, kruitvat heb ik toevallig van de week gehad en prenatal en etos al een tijd geleden, die zou je inmiddels toch wel binnen moeten hebben. kruitvat ga ik deze week halen denk ik, mss vandaag, maar wil de deur eigenlijk niet uit, ben niet zo optimaal, dus wil even lekker hotfixen en tv kijken. manlief heeft vergadering dus die komt later thuis, eet dus helemaal alleen, zielig he :(

maar ze zullen de placenta en toevoer en zo toch wel standaard bekijken dan met een groei echo? weet het eigenlijk niet. bij de andere 2 heb ik dat nooit gehad, die zaten altijd mooi op schema. maak me er soms toch zorgen om, vooral omdat ik zoveel stress heb gehad en zo af en toe nog...ik weet het niet. ik probeer mij daar maar niet zo heel druk om te maken heb al genoeg dingen waar ik mij druk om maak..we zullen het wel zien. hoop dat ik morgen de echo heb, want dan is manlief vrij... en oh ja, melis...troost je, ik eet ook het liefst geen warm eten, behalve muizenhapjes. ten eerste zit ik echt heel snel vol met een kind dat zo af en toe flink tegen de maag aan drukt met haar benen/kont of whatever en ik vind het ook niet zo lekker meer, zelfs sla waar ik echt ontzettend dol op ben of zuurkool eet ik maar een muizehapje, waar ik dan weer van baal, want het is zo lekker, MAAR....een pak schuimkransjes gaat er dan wel in binnen het half uur :S hoe apart is dat, hahaha :)

Geplaatst

mijn zoontje krijgt medicatie s' morgens bij zijn ontbijt en zijn vitamines en ik neem dan ook altijd mijn vitamine pil, visoliepil en magnesiumpil in.

ik ben brildraagster en merk wel dat ik hem nu vaker nodig heb als anders, ik draag hem normaal alleen s' avonds met tv kijken en pc werk word s' avonds moeilijker dus dan zet ik hem op maar tegenwoordig heb ik hem de hele dag op.

ik had gisteravond ineens zo'n pijn in mijn buik, vooral bij mijn beide nieren, kon amper lopen dat deed zo'n zeer.

na 2 uurtjes nergens meer last van, nu ook niet.

ik ben net even aan het schuren geweest op de babykamer en straks even 2 muurtjes sauzen, anders moet dat s' avonds en ja nu beter licht en ach ik vind het leuk om te doen.

mijn man heeft gister laminaat gehaald dan kan dat er zaterdag in en mijn nieuwe eettafel die ik van hem gekregen heb, die gaat ie vanavond in elkaar zetten:)

Geplaatst

luilak, whahahahahaa.....soms denk je dat maar, maar heb je stiekem toch wat gedaan, MAAR ik weet dat in deze tijd de banden ook erg irritant kunnen gaan doen, alhoewel het meer aan de voorkant zit dan aan de nierkant. overigens heb ik te horen gekregen van de vk dat het ook niergruis of zo kan zijn, kan ook ontzettend pijn doen en ook zo weer over, schijnt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen (wist ik ook niet hoor, maar ik had het dus zelf ook) dus mss was het dat wel?

Geplaatst

ja dat kan maar heb er nu geen last meer van, ben even extra gaan drinken.

de gyn heeft er dinsdag ook in zitten wroeten omdat de kleine mij daar zaterdag heel hard in trapte, dat zei ik tegen hem dat me dat zo'n pijn deed, was gewoon een mededeling en hij ging er gelijk naar kijken met het echoapparaat en drukte er ook hard in:S

nou ja komt vast wel weer goed.

ben alleen naar de apotheek geweest en mijn zoon naar gym gebracht en weer gehaald..verder geen bijzondere dingen ook niet in huis.

heb nu net wel heel wat gedaan, net de muren van de babykamer gesaust, heerlijk om te doen, radio er lekker hard bij aan en meebleren:D

nu lekker gedoucht wachten op mijn zoontje van school.

straks even koken ...logopedie van mijn zoon gaat niet door want die beste man die hem logopedie geeft heeft de griep. dus scheeld weer een ritje:)

Geplaatst

Hey allemaal!

Ben een tijdje niet hier geweest... Erg druk geweest met de kinderkamer en de babykamer en de opruimdingen hier in huis... Daarnaast nog een heel stuk financiele zaken met mijn ex moeten regelen... En uiteindelijk nu ruim 5 weken later is dat het enige dat nog loopt!

Waarschijnlijk wordt alles afgewikkeld in januari en dan kunnen manlief en ik eindelijk echt samen verder...

Maar het belangrijkste is gedaan. De babykamer is helemaal klaar. Het enige dat we nog nodig hebben is een autostoeltje, een box en een babyfoon...

Kleertjes heb ik best een ruime hoveelheid gekregen en zelf gekocht. Aangezien het een grote jongen wordt heb ik van alles z'n 5-10 stuks in maten 56 en 62. Mutsjes, sokjes, schoentjes en slabbertjes en dat soort dingen hebben we ook al en vandaag hebben we bij de sligro luiers gekocht..

Vorige week nog een echo gehad en het zag er allemaal prima uit.. Beebje ligt al sinds 20 weken met zn hoofd het liefst naar beneden en zo voel ik hem ook de hele tijd zitten. Uiteraard kan hij nog draaien maar de gyn achtte dat onwaarschijnlijk.

Volgende week een groeiecho om te kijken of hij nog steeds voor op schema ligt....

Ik heb ook een suikerstest moeten doen, maar daar kwam gelukkig niks uit... Wat ik wel heb is dat ik elke nacht om het uur eruit moet om naar het toilet te gaan.. Ik krijg dan steken ter hoogte van mijn rechternier en als ik dan geplast heb trekt het vanzelf weg.. De gyn zegt dat dat kan komen omdat de baby op de urinesbuis drukt en er dus urine niet weg kan vloeien en terug naar de nieren stroomt. EN dat kan pijn geven. Dus zijn tip: Op je linkerzij slapen.. En dat robeer ik dus ook elke nacht te doen en ik moet zeggen dat ik nu ietsjes langer doorslaap... Soms wel 2 uur!

Het spijt me dames dat ik niet op iedereen apart ga reageren.. ik heb al die tijd wel meegelezen maar door drukte en vermoeidheid had ik gewoon de puf niet om mee te schrijven.. Maar ik zie in ieder geval dat het voor de meesten van ons opzich allemaal wel lekker loopt en dat is mooi om te lezen!

Heel veel iefs,

Nofje

Geplaatst

Jeetje, wat is er veel gekletst! Gezellig hoor, ik heb het alleen niet kunnen onthouden..... sorry....

Wilde in ieder geval even laten weten dat het hier ook allemaal nog steeds goed gaat op wat kleine ongemakken na (maagzuur, slecht slapen, pijnlijke spataders....)

Morgen weer een afspraak bij de verloskundige. Eens even kijken of ik en de kleine weer helemaal goedgekeurd worden.

Ik heb overigens het idee dat hij/zij al de hele tijd met het hoofdje naar beneden ligt, want voel geregeld schopjes bovenaan zeg maar.

Geplaatst

goeimorgen dames :) ik heb woensdag de groeiecho en dan waarschijnlijk meteen uitleg over die GBS bacterie, dus ben weer benieuwd...verder niets te vertellen eigenlijk :) oh ja, heb een bestelling om te hotfixen *trots* vind het ook zo leuk om te doen en ik weet wat ik ga doen als geboorte iets...zooooo stoer, maar kan hem nog niet laten zien, simpelweg omdat ik natuurlijk haar geboortedatum nog niet heb, hihi

Geplaatst

Benbri - wat wat dat GBS nou ook al weer? Vind je het vervelend dat je tot woensdag moet wachten voor de groeiecho of kan je het wel los laten?

En leuk dat je een bestelling hebt voor je hotfix! Je wilde er ook een geboortetegeltje van gaan maken toch? Of is dat wat anders geworden?

Die doos van etos heb ik wel al tijd geleden gehaald, maar kruidvat klopt dus dat tie later is als jij m pas net op kan gaan halen. Prenatal dus maar nog ff afwachten...

Eef - hier idd ook telkens schopjes bovenin en bij controles blijkt idd dat het hoofdje telkens beneden ligt bij mij. Doen gelukkig niet pijn - ik kan er echt van genieten als tie beweeglijk is...

Nofje - fijn dat alles goed met jullie gaat en maakt niet uit toch, of je nu veel of weinig schrijft? Zolang we af en toe maar weten of alles goed gaat met jullie ;-)...

Geplaatst

Leuk Fren - dat het kamertje gearriveerd is! En t wordt lekker voor jullie gemonteerd lees ik? Fijn zeg!

Idd nieuw plaatje - we kunnen al bijna dagen gaan tellen hihi! 70 nog maar...

Ben echt nieuwsgierig naar hoe ons mannetje er uit ziet / hoe hij zal zijn etc etc...

Geplaatst

Ink en Fren, gefeliciteerd met de 30 weken mijlpaal!

Ik vier vandaag de 27 weken en als 'cadeau' heb ik een buik vol striemen ontdekt! Niet ff een subtiel streepje, maar een waar spinnenweb..

Weet dat ik er absoluut niet over mag klagen, maar voel me nu zo lelijk!

Geplaatst

Hey Melis, jij ook gefeliciteerd met je 27 weken ;-). Mooi cadeautje maar niet heus. Heb ze hier nog niet kunnen ontdekken, maar ga er ook niet naar op zoek hoor!

Geplaatst

Thanks Ink!

Ik kijk normaliter elke dag ff na het douchen, maar kon tot een uur geleden niks ontdekken.. Totdat manlief zei; Melis, heb je aan je buik gekrabt? Nee, hoezo? Hij zei; nou kijk zelf maar ff...Tranen met tuiten! Hahaha...

Alles went (hoop ik)..

Geplaatst

Jaaa ik ook 30 weken vandaag, wat een mijlpaal he?

word nu ook echt spannend vind ik, als ik thuis zou bevallen dan mocht dat vanaf 37 weken en das over 7 weken al!!!

maar ja als ie net zo eigenwijs is als zijn broer dan duurt het nog 12,3 weken voor mij, hoop het niet. verlang er echt naar om dat kleine manneke in mijn armen te hebben, ik hou er nu al zoveel van!!!!

na 7 jaar eindelijk een weer baby in mijn buik, wie had dat durven denken, dromen deden we wel !!!!!

morgen eindelijk behangen en laminaat leggen, alleen achter de commode komt behang en mss op 1 muur 2 banen, de rest lekker wit, en dan met blauwe accesoires.

straks even boodschappen doen als ik mijn zoon naar therapie heb gebracht, hij is daar 2 uur en ik kan in tussentijd mooi de boodschappen doen, dan hem weer halen en dan al weer tijd om eten te koken.

ik lig juist niet zoveel meer wakker s' nachts.

en bloedneuzen heb ik ook veel, las het in maarttopic, ik dacht dat het kwam omdat ik verkouden was maar dat is al over.

zondag naar alphen ad rijn ( ruim 3 uur rijden) naar mijn broer en schoonzus en de rest van de familie komt ook, dan gaan we sinterklaas heel dunnetjes doen.

vorig weekend vierde iedereen het al thuis dus dit was de enigste optie, ach voor de kids ook even leuk, lucas gelooft toch niet mee dat scheeld:)

vanaf wanneer zetten jullie je ziekenhuistas klaar voor als je onverhoopt wegmoet ?

en zetten jullie die ook straks in de auto klaar??

hangt er vanaf, als mijn schoonzus is bevallen in januari en ik zie het zitten om toch nog heen te gaan kijken naar mijn nieuwe nichtje dan gaat ie zeker mee.

en zeiltje/vuilniszaken onder je hoeslaken?

Geplaatst

marjan, ik krijg volgende week het kraambureau langs en neem aan dat ik daar dan ook wel info over krijg.

Ohhh, de babykamer is zoooo mooi!! Had nog geen lakentjes voor het ledikant, dus die ga ik vanmiddag halen. Wil nu helemaal alles leuk aankleden! Wordt in het begin wel een beetje vol omdat er naast het ledikantje een bedje komt te staan, maar dat mag de pret niet drukken. Ben wel moe nu, dus eerst even 2 uurtjes op de bank voordat ik verder ga :-)

Later dit weekend foto's!

Geplaatst

Marjan, wij gaan dit weekend het bed verhogen, leg dan ook gelijk een zijltje op het matras. Voor mij moet het weer eerder omdat ik zwanger van een tweeling ben, weet niet wat de richtlijnen voor een éénling zijn. Wil ook dit weekend of begin volgende week een tasje maken voor wanneer ik naar het zh moet. Heb alleen nog helemaal geen shirts..... nog even shoppen dus!!

Fren, leuk dat je kamertje er is!! Ben benieuwd naar de foto's!!

Ik heb vannacht gelukkig wel doorgeslapen, was ook bekaf gister van het zwemmen. Maar merk ook dat ik nu regelmatig lig rond te kijken 's nachts. En vlak voordat de wekker gaat om te werken val ik in slaap...... bah!!

Zo lekker weer een echo! Ben benieuwd hoe het gaat!!

Liefs

Geplaatst

vind het wel jammer idd dat het pas woensdag is de echo, maar moet het wel loslaten he, kan nou eenmaal niet eerder :) en ja...heb al iets ondekt wat ik graag wil gaan maken, zal een voorbeeldje hierop zetten, heb nu ook canvas gekocht, mss dat ik het op canvas ga doen ipv bv een romper. Overigens weet ik ook niet wat voor voorbeeldje, denk iets van forever friends of van me to you (zal ook plaatje erbij zetten, mogen jullie helpen kiezen :) of mss helemaal iets anders, hahahaha...melis, striae is niet leuk, had het met mijn eerste, buik, borsten en bovenbenen zitten vol. werd wel minder, dus dat scheelt wel weer, maar het slappe huidje zal altijd blijven :( wees blij dat het alleen nog maar op de buik zit :) EN dat je de 27 weken heb gehaald :) maar begrijp je wel hoor :). tasje ben ik al langzaam aan het inpakken, maar er zit alleen nog maar een bigshirt en een longsleeve in, hahahaha...nou, ik ga even vlug eten voordat ik een appelflauwte krijg. het rompertje is een voorbeeld he, dus niet iets van mezelf. en die andere 2 afbeeldingen lijkt mij leuk om te doen...en ik denk dus canvas ipv romper, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. De kleuren kan ik zelf bepalen, dus dat is wel weer fijn :) en dan dus in een foto lijst, maar of het romper word of canvas, wat vinden jullie? kan het ook op een shirtje doen, maar vind ik denk ik minder leuk...

[ATTACH=CONFIG]3053[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3054[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3055[/ATTACH]

Geplaatst

Sja Benbri - hangt er van af of je die canvas wel echt op gaat hangen. Anders is t zo zonde en zou ik kiezen voor n romper, want die gebruik je tenminste zowiezo....

Ziekenhuistas doe ik pas als mijn verlof start. Bed verhogen bij 36 of 37 weken geloof ik en dan doe ik ook gelijk t zeiltje onder de molton. Dus alles pas half januari als m'n verlof in gaat. Wou dat dat morgen was - bleh, ben klaar met m'n werk! Sommige mensen stellen zich zoooo afhankelijk op en dat kan ik dan weer op m'n vrije dag oplossen, waardoor je vooral in je bovenkamer toch weer elke dag flink met je werk bezig bent, terwijl ik dat eigenlijk al n beetje los wil gaan laten... Zo, sorry, ff klaagverhaal, maar merk dat ik gewoon met andere dingen bezig ben / bezig wil zijn... Met name dus alles wat te maken heeft met onze babyboy!!!

Geplaatst

tis wel de bedoeling om het op te hangen, hahaha....het rompertje zou ik anders ook niet gebruiken hoor, dat zou ik dan ook inlijsten en ophangen. tis blingbling, dus dat blijft altijd wel mooi :) en ja...lekker tutten en andere dingen focussen is idd leuk :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden