Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, nee een string en kraamverband zal niet zo goed samen gaan denk ik nee ;-)... Eergister ook het pakket binnen gehad en snel maar weer dicht gedaan; al dat steriele gedoe, verband etc - ik doe nog ff lekker aan struisvogelpolitiek!

Vind het een leuk plaatje hoor Benbri! Had wel nagevraagd over je vraag, maar heb ook niet echt heel veel inspiratie voor je helaas.

Blij om te lezen dat je ook zo veel afscheiding hebt. Nou ja, dat komt misschien stom over, want ik ben heus niet blij voor jou, maar twijfelde af en toe bij mezelf of zoveel afscheiding wel normaal was! Maar geen geur of kleur (nou ja, wit ;-)) zou goed moeten zijn begreep ik...

Fren - gelukkig dat je je er niet echt zorgen om maakt en goed denk ik dat je dan wat korter gaat werken per dag. Het idee van een paar dagen opname lijkt me niet echt prettig...

Ik ga ff onze kruipruimte op om te kijken wat ik daar heb weg gestopt voor de kleine en kijken of ik dat vast ergens beneden in een kastje kan stoppen, want weet niet hoelang ik nog de zolder op kom ;-)... Is echt n laag plafond en in t midden aan beide kanten zitten balken waar je je langs moet wurmen op je knieën - haha, normaal al heeeeel erg handig, maar zolang je alles er alleen maar op propt en op die manier alles naar achteren stouwt is t goed te doen... totdat je dus een keer wat nodig hebt...

Zo ff nieuw fotootje maken van t kamertje: is nu iets meer aangekleed dan de vorige keer en moeders kan voorlopig nog niet bij ons naar boven komen, dus ik had beloofd nog een foto voor haar te maken, zodat ze wel ook kon kijken.

Verplaatsen alles nu maar een beetje naar haar toe: kleertjes die ik gekocht heb neem ik mee naar haar om te laten zien, doppler om hartje te horen, etc etc...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaja, ik heb ze gevonden!! Zwarte (!) tenten t/m maat XXL bij Zeeman. Per 2 stuks verpakt, 3 halen 2 betalen. Heb nu 6 tenten voor 4 euro, mooie deal, toch?!

Geplaatst

Haha, die katoenen melis? Die heb ik in het wit en zijn inderdaad fijn!

Ink, afscheiding heb ik ook. Soms zo veel dat ik me ech afvraag waar t allemaal vandaan komt! ik gebruik geen inlegkruisjes, of probeer dat nie te doen, ik heb al twee schimmelinfecties gehad sinds ik zwanger ben en de gyn raadt daarom het gebruik ook af. Er gaan hier dus heel wat tenten door heen, hahahahaha

Oja, en even heel slecht: Denk da het Dubai-vakanieprobleem zichzelf opgelost heeft... Schoonmams heeft haar been gebroken, heel sneu, da natuurlij wel, maar zit tot 29 dec in het gips. Dat was de dag da ze eigenlijk naar Dubai wilden vertrekken, maar dat lukt dus sowieso niet. Schoonzus is aan schoolvakantie gebonden vanwege haar studie, dus heel veel later weg kan niet. Ben dus benieuwd wat er gaat gebeuren... Typisch gevalletje "ieder nadeel heb z'n voordeel" ;-)

Geplaatst

Mocht je ze niet kunnen vinden, geef maar een gil. Hier liggen de bakken er vol mee!

Zijn vrijwel naadloos dus dat zit volgens mij niet eens zo heel vervelend. Die van de HEMA waren nogal synthetisch vond ik, volgens mij gaat dat nogal zweten met een kilometer verband in je onderbroek...

Ben zoooo opgelucht/blij dat ik vanaf vandaag 4 uur mag werken, geeft me een hoop rust. Kan ik, indien nodig, overdag ook ff een slaapje doen.

Wanneer gaan jullie eigenlijk de babykleertjes wassen?

Geplaatst

Wassen? Dat doe ik in m'n verlof wel. Anders is hè weer ies als kindeke het aan moet. Bovendien heb ik lang nog niet alles compleet qua lakentjes enzo, dus lijkt me handig om alles in 1 keer te doen...

Geplaatst

Gebruik inderdaad ook geen inlegkruisjes omdat ik wel s gehoord had dat je dan sneller schimmelinfecties kon krijgen en dat lijkt me inderdaad geen pretje nee. Inderdaad - waar t allemaal vandaan komt?!?!

Fijn dat Dubai daarmee opgelost is. Lullig voor haar natuurlijk, maar qua timing komt het goed uit ;-)...

Melis- is goed hoor, ik zal denk ik morgen of overmorgen s op zoek gaan...

Dat verstrooide / vergeetachtige komt nu trouwens wel echt steeds meer merk ik! Hebben jullie daar ook last van?

Wassen ga ik pas doen zodra die kast klaar is; als er dan nog gezaagd etc moet worden, kan ik dalijk weer opnieuw beginnen met al dat stof, dus denk dat ik dat begin van m'n verlof doe ofzo, dus 4 weken van te voren... Dan hoop ik tenminste dat de kast af is...

Geplaatst

Als ik een schoonmaak/opruimdrang heb, heb ik de neiging om z'n kamertje in te gaan en al z'n kleertjes/dekentjes/luiers te wassen. Maar dan zegt Bart (gelukkig); Melis, hoe vaak wil je het gaan wassen? Hahaha...

Las iets over afscheiding, daar heb ik ook 'last' van. Maar ik gebruik ook geen inlegkruisjes oid, heb het idee dat er dan een soort broeikaseffect ontstaat..

Heb momenteel weer een antibiotica kuur dus als die is afgelopen zal ik wel weer preventief een anti-schimmelinfectie-ei halen, haha.

Geplaatst

Fren - Je gedachtengang over Dubai klonk logisch, dus snap je hoop :-)...

Melis - wat is een anti-schimmel-ei? Klinkt heeeel bijzonder...

Geplaatst

Ik ben nu net begonnen met het wassen van de lakentjes enzo. Daarbij ook de hydrofiele spulletjes bij in gedaan. Daarna start ik met de rompertjes en kleertjes. Kleertjes nog niet compleet, maar begin toch maar vast. Ben nu, vandaag precies, 30 weken zwanger en ga toch eerder bevallen. Vandaar dat ik alvast begin..

Hier ook last van afscheiding. Ik heb overdag wel een dun inlegkruisje voor, verder niet. Kan het toch nog een beetje luchten daaronder :)

Fren, ik zou zeggen: Ieder voordeel heeft zijn nadeel! En dan zouden ze met oud jaar dus ook weg zijn.... Jullie laatste jaar samen.... hmmm, ik zou hem lekker thuis houden!!

Geplaatst

Hier van het weekend begonnen met wassen, mijn moeder komt van het weekend strijken, vind ze leuk dus dat moest klaar zijn. Ik moet er nog 2doen en dan is alles schoon. Wat nu gewassen is ligt onder een groot laken in de box te wachten op de strijkbout en als het dan klaar is gaat alles de kast en de commode in en wordt het afgedekt met lakens denk ik, zodat het stofvrij hangt.

Geplaatst

FF fotootje van onze muursticker ;-)... Vind hem zelf zo lief en vrolijk...

Strijken ga ik denk ik trouwens niet doen en verder is dat wassen zo gedaan: 2 draaitje denk ik- 1 wit en gekleurd en dan ben je klaar, dus dat komt nog wel...

Geplaatst

ink, de sticker is lieeeeeeef :)

melis....ik ben al klaar met wassen...bedacht me met 10 weken dat ik heus wel nu mag toegeven aan mijn nesteldrang, tenslotte ligt kleding in je eigen kast ook gewoon te liggen :) en ja, strijk nooit, maar de babykleertjes dus wel, want het moet perfect in de kast liggen, hihi...ik mag van mezelf dus toegeven aan de nesteldrang.

vergeetachtigheid is allang aan de gang, vandaag nog te pletter gezocht naar pannenlap, lag ergens waar hij niet hoorde te liggen, dus verstrooidheid alom, hihi...manlief keek al in de koelkast of ik niet toevallig daar een paar honderdtjes had neergelegt of zo,m hahahaha...

uhm...oh ja, dat was ik vergeten, ik had mij toch echt heel erg ruzie gemaakt als mijn kerel naar dubai zou willen, dacht ut mooi niet, nog voor geen dag, hij gaat maar als de baby geboren is dan of zo, hahaha...

inlegkruisje draag ik normaal ook nooit omdat ik idd hypergevoelig ben voor schimmel, toevallig nu nog helemaal nergens last van gehad, maar ik gebruik ook die wat duurdere en die ademdingen, dus het valt mee, maar tis niet te doen zonder inlegkruisje, vooral omdat ik ook last heb van urine verlies en ik verschoon liever 10 x een inlegkruisje dan 10x een onderbroek EN broek, want zoveel broeken heb ik dus weer niet, hahaha... anti-schimmel ei is overerigens een soort van ei (of tablet) die je inbrengt van onderen en dat haalt je schimmel weg, alleen ik krijg soms een ei idd, andere keer 3 tabletjes of zo...verschilt per keer en weet eigenlijk ook niet waarom, maar preventief neem ik nooit wat in, ik wil de gevoeligheid/ongevoeligheid niet bevorderen, dus slik of neem nooit zomaar iets preventief eigenlijk.

melis...wel erg fijn dat je maar 4 uurtjes hoeft te werken nu :) goed zo meid

overigens slaap ik nog steeds superslecht, maar kan mijzelf er niet toe zetten om overdag te slapen, terwijl ik dat bij de eerste 2 kiddies wel deed, dus weet niet wat er verandert is, wie weet komt het nog...bedacht me...morgen ben ik 31 weken, dan moet ik over 3 weken met zwangerschapsverlof...manoman...tijd vliegt echt hoor :)

Geplaatst

ik heb alles al 1 x gewassen, zowel oud als nieuw spul.

als het kamertje en de kast klaar is ga ik het nog een keer wassen en dan heb ik ook verlof.

dat nieuwe spul zit altijd van dat pap in en neemt dan ook geen vocht op.

strijken, ja mss 1 keer en daarna teveel werk:) en minder tijd voor als de kleine er is:)

ik heb ook preventief die eitjes in huis.

zodra ik weer last krijg gebruik ik ze 3 nachten, ben er dan zo weer vanaf.

nou fren ik hoop dat ie gewoon hier blijft bij je.

Geplaatst

Ik wist helemaal niet da je die antischimmel dingen ook gewoon kunt kopen? De gyn heeft 2 keer een kweek gedaan (fijn!) en kreeg toen een recept voor 3 pillen inderdaad.

Bri, ik trap nog geen ruzie omdat ik aangegeven heb da ik het ech niet leuk vind. Dat zinkt wel in hoop ik. Hij heeft al gezegd dat als ik me lichamelijk niet top voel, hij niet gaat. Gaat ook maa om 4-5 dagen, en hij vertrekt - als hij gaat... - op 2 januari.

Geplaatst

ja, begrijp je ook wel hoor fren, maar heb inmiddels geleerd dat mannen dat soort dingen vaak niet begrijpen en wij als vrouw zijnde weer beledigt zijn dat ze het niet begrijpen, hahahaha...vaak moet je gewoon duidelijk zijn bij mannen, bedoelde daarmee niet dat je ruzie moet gaan trappen uiteraard, maar gewoon duidelijk zeggen dat je het niet wilt is beter dan bv ik vind het niet leuk, want dan geef je toch een opening en als je niet wilt dat hij gaat, moet je dat gewoon duidelijk zeggen :)

ik wist overigens ook niet dat je ze preventief kan halen/kopen. ik ben er zo gevoelig voor en ik weet de symptomen, dus kweekje hoeft niet bij mij, maar wel even een belletje dat het weer zover is en dan is het idd tabletjes voor 3 dagen of 1 ei..

Geplaatst

je kan ze ook niet kopen meen ik, moet op recept.

na de laatste keer heb ik gezegt tegen de gyn dat ik graag een nieuw recept wil voor als ik het weer krijg, de voige keer was op vrijdagmiddag en heel het weekend met veel jeuk/pijn gelopen.

kreeg nieuw recept mee en die heb ik bij de apotheek ingeleverd.

als ik een antibioticakuur ergens voor krijg dan vraag ik ze ook altijd omdat ik er dan ook altijd last van heb, omdat een ab kuur ook de goede bacterien dood. en ik kan er niet tegen krijg altijd een schimmelinfectie daar beneden als ik een ab kuur krijg.

nu is niet elke arts/gyn zo makkelijk..

Geplaatst

Ik koop ze niet hoor, geen idee of dat uberhaupt kan. Maar na een antibiotica kuur kan ik er vergif op innemen dat ik een schimmelinfectie krijg.. Dus dan bel ik de huisarts ff en die schrijft het dan voor..

Weltrusten meiden!

Geplaatst

aha...vandaar :) dacht al :) maar idd zorg ab weer voor een nare lage weerstand waardoor je weer last kan krijgen van andere dingen...niet leuk idd..

maaruh...even vraagje aan de dames. doet jullie kleine man of vrouw jullie ook af en toe pijn? ik weet niet wat ze doet, maar af en toe is het net alsof ze eruit wil aan de bovenkant wat echt pijn doet (gelukkig laat ze de organen en ribben met rust aan de bovenkant) of soms is het net alsof ze mijn blaas pakt en er in knijpt of zo(moet heus niet kunnen, maar zo voelt het wel) anyway, haar bewegingen doen af en toe echt pijn en is het echt net alsof ze eruit wil. of aan de onderkant van mijn bm, dat is meer een raar gevoel dan echt pijnlijk, maar voelt echt aan dat als ze harder zou trappen dat ik zo haar voet kan pakken, hahaha....en soms trapt ze daar ergens in de buurt (vraag me niet waar, want dat weet ik niet) maar dan is het net alsof ik half klaarkom (oke, raar verhaal, maar zo voelt het echt en dan bedoel ik niet dat lekkere gevoel eigenlijk, kan het niet anders uitleggen ook, maar wie weet heeft een ander dat ook en sta ik nu niet zo voor *** hahaha)

Geplaatst

Hihi benbri, de kleine hier heeft soms wel de nijging om dr hieltjes in mijn buik te planten en dan de voetjes heen en weer te gaan bewegen, heel irritant is dat maar ook wel grappig.

Verder nog steeds een rustig kind, hopenlijk blijft ze een beetje zo.

Wel een ander gekkigheidje, bij min bikinilijn, dat hele stukje boven je muts zeg maar, is nu dikker als anders net aksof ik daar vocht vast hou, nog meer meiden die dat ook hebben??

Geplaatst

dat noemen ze baby meez, whahahaha :);).....klinkt mss dom, maar als het goed is zit daar ook een gedeelte baby :) althans bij mij wel en nog erger als ik gewoon naar voren zit dan vind ze het errug leuk om mij te kriebelen daar, echt....ipv pijn of trappen of zo is het net alsof ze met mijn schaambot aan het kriebelen is :) erg raar gevoel, hahaha...heb trouwens wel het idee dat ze wat meer gedraaid zit, maar helemaal zeker weet ik het niet, hoop het maar. weet wel dat mijn buik dikker is en dat zij ook dikker aanvoelt, dus heb wel het idee dat ze gewoon goed groeit. we zullen het horen volgende week :) wij zijn idd weer 31 weken vandaag (ik kan er niet overuit hoe snel de tijd gaat...en durf nu al te wedden dat op het moment dat het geboren mag worden, week 37 dat die weken voorbij kruipen, hahaha....

Geplaatst

Hallo dames,

Ben een behoorlijke tijd afwezig geweest want mentaal ging het niet zo lekker. Wel af en toe meeglezen en wauw...wat kletsen jullie veel haha! Als jullie het goed vinden zou ik graag weer een beetje mee beppen..

Ben sinds 20 weken volledig thuis vanwege bekkeninstabiliteit helaas, dit maakt mijn wereldje erg klein maar het is niet anders. Op de 20 weken echo werd duidelijk dat we de trotse ouders worden van 2 meiden..jaja mijn man was helemaal in shock!! Nu vindt ie het geweldig, de echo was goed en ook de diabetestest was goed en de dames groeien prima.

Ik ga me vandaag even verdiepen in jullie verhalen om zo even weer te kunnen inhaken.

fijne dag allemaal en tot gauw.

likefs stiertje

Geplaatst

welkom terug stiertje!!

ik heb jullie mening nodig!

we zijn ons hier toch gaan verdiepen in de verschillen tussen gastouder en kdv...

nu is het zo dat als we toch voor een go (gastouder) gaan dit bijna 3000 euro scheelt in de beurs per jaar! Omdat ik maar 40 wkn werk per jaar hoef ik ook maar voor 40 wkn te betalen!

Op een kdv betaal ik voor 52 wkn!

nadelen go: niet in de buurt, althans 15 a 20 minuten hiervandaan, manlief heeft aangeboden de kleine te brengen dus ik zou hem dan alleen hoeven op te halen na mn werk

als de go vakantie heeft moet je zelf opvang regelen, zou in ons geval oma dan opvangen!

voordeel: kleinschalig, aantal collega's hebben goeie ervaringen met haar, heeft zelf geen jonge kinderen meer dus alle aandacht gaat naar de oppaskids!

bij ziekte kan je hem toch brengen

het kdv waar ons ventje nu is aangemeld ligt naast mijn werk!!

voordelen: naast mn werk

meer kids, leren samenspelen

nadelen:

duur!

niet flexibel

roept u maar...............

Geplaatst

Bikkel, geweldig onderwerp heb je aangesneden. Met deze vraag lopen wij ook al een tijdje rond..

Hummeltje is nu aangemeld voor 2 dagen op een kdv op 10 min bij ons vandaan. Omdat manlief onregelmatig werkt zou flexibiliteit heel gunstig zijn voor ons, maar daarvoor betaal je extra bij kdv. Gastouders lijkt daarin voor ons ook een betere optie.

Ik denk dat we gaan voor gastouderopvang.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden