Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja ben ook erg benieuwd wie als eerste bevalt!

ik ben 17 februari uitgerekend maar als dit manneke weer zo klein is als de oudste dan word ie eerder gehaald, tussen 38 en 40 weken. dus kan best begin februari zijn.

zijn gewicht was vorige week rond de 950 gram dus hij moet nog heel wat.

door middel van een echo is dit berekend, ik krijg elke controle een echo.

ik merk wel dat mijn buik nu wat sneller groeit.

de kleine trapt ook vak in mijn liezen, niet zeer hor voelt wel grappig:)

hij schopt mijn man ook vaak als ik tegen mijn man zijn rug aanlig met mijn buik in bed.

mijn bloeddruk is ook prima rond de 120/80 eet ook gerust wat dropjes.

vandaag kwam mijn kraampakket binnen, leuke opbergbox met alles erin en een hele leuke hondeknuffel ( pakket van zilverenkruis achmea/interpolis).

ik heb ook het borstvoedingspakket van de kraamzorg erbij gedaan, dan heb je vaak contact met een lactatiekundige en die komt bij je thuis enzo.

wil gewoon weer bv proberen, gaat het weer niet dan jammer dan maar ik wil er wel alles aan gedaan hebben om het deze keer goed te laten verlopen.

mijn zoon was om het anderhalf uur wakker, dag en nacht, en huilen en kramp en slugen, ik oververmoeid, liet hem bijna verdrinken toen ik hem in bad deed want ik viel toen flauw van vermoeidheid, kon hem nog net op tijd grijpen en tegen me aan houden en toen zakte ik via de deur op de grond.

hij was toen 4 weken.

nou ja we gaan ons best doen om het nu goed te laten verlopen en het borstvoedingspakket krijg ik via mijn verzekering volledig vergoedt.

ik ga op de bank meiden...fijne avond!!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een heerlijk gezellige drukte hier, ik ben ook heel benieuwd wie e als eerste is.

Ik denk niet ikke, met alle tweeling mamas die in dit toppic zitten, maar we zullen het zien.

Hier zijn we druk opzoek naar een andere zorgverzekering, ik heb nu zilvere kruis en mij. Vriend cz, het lijkt ons makkeijker om dezelfde te hebben maar wil er ook wel een waar de kraamzorg ook ruim vergoed wordt en misschien ook de eigen bijdrage.

Ik geloof dat de kleine bij mij al aardig aan het zakken is. Mijn schoonmoeder zei vandaag in ieder geval dat mijn buik veel lager zit en toen ik later in de spiegel keek leek dat er ook erg op. De kleine ligt wel met haar kontje in de lucht dus zouwel fijn zijn als ze nu al in de goede richting gaat zitten. Vandaag wel veel last van harde buiken, ze doen geen pijn maar heb het wel meer als andere dagen. Vanavond maar eens vroeg naar bed en morgen tussendoor ook mijn rust pakken, dat heb ik de afgelopen dagen/weken niet gedaan en ik denk dat ik daar nu de vruchten van ga plukken.

Gaan er morgen nog meiden op een dikke buiken date? Of gaan we morgen allemaal een mooi foto van onze dikke buik hier neerzetten en drinken we een koppie thee achter de pc met een chocolaatje erbij?

Geplaatst

denk dat het het laatste word meez....helaas is het niet anders, aan de andere kant mss maar beter ook, want ik krijg gewoon weeen als ik in de auto zit, niet prettig. alhoewel het wel normaal is om in deze periode te beginnen met de beroemde voorweeen (weer iets anders dan harde buiken), maar bij mij wil ze niet zakken, maar hoeft idd ook niet. het kan allemaal meez, we kunnen tegelijkertijd met een tweeling mama bevallen :) dus word wel aftellen vanaf januari, zo leuk om te beseffen dat we nog maar kort geleden zaten van..ik ben zwanger, maar wat nu enzo...en daarna...oh..die 12 weken...en toen de 20 weken, hahahha...nu zijn we allemaal al rond de 30 weken :) gaat hard iig :) wel blij dat alles in dit forum oke is met de baby(s), want maart (medusa en nog een paar) hebben het niet makkelijk momenteel :(.....

straks een buikfoto maken :)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hoop dat jullie allemaal lekker hebben geslapen, ik heb vannacht eindelijk een keer doorgeslapen. Aan de andere kant, als ik wakker ben 's nachts klets ik nog weleens met Bikkel of Facebook, haha ;-)

Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen over de aankomende (ik hoop dat ze nog iig tot eind januari blijven zitten) bevalling, ik heb er ook zo'n zin in.

Zeker na de 3D echo van gisteren, wat een prachtig mannetje! Ondanks dat de foto's niet heel scherp waren en we daarom 6 december terug mogen komen, zit ik op een blauwe wolk! Wauw, wauw, wauw! Kan niet wachten om hem tegen me aan te kunnen houden en uren naar hem te kijken.

Jeetje Melis, weer genoeg sentimentele tekst op de vroege ochtend.

Marjan, wat heb je een mooi (bescheiden?) buikje.

Benbri, ben benieuwd naar je 30 weken buik. Las ik nou goed dat je kleine meisje qua gewicht wat achterligt? Doe maar rustig aan en zorg goed voor jullie :)

Geplaatst

Hoi!

Benbri, los van mijn bekken voel ik me wel redelijk. Natuurlijk vaak moe en het is gewoon allemaal lastig met lopen. Maar inmiddels ben ik wel aan de scootmobiel voor buiten. Ik had alle muren al zoveel van binnen bekeken dat ik dacht: en nu schijt aan iedereen! Dus ik cross nu door het dorp!

Jrn, maar dat is nou net wat me bezorgd maakt. De tweede in stuit. En je hoort nou juist vaak dat voor de tweede zuurstofgebrek gevaarlijk is. En dan moet die dus net in een stuit eruit worden gehaald!

Het gaat inderdaad hard nu. Ik zie nog iedereen binnenkomen dat ze zwanger waren. En die 12 weken helemaal spannend! En kijk ons nu waggelen! En inderdaad, wat een geluk dat het hier (tot nu toe) nog goed gaat. Maart heeft het inderdaad moeilijk en mamahopesoon kreeg ik helemaal een brok van in de keel. Het zal je maar gebeuren! Laten we maar vaak een extra schietgebedje doen.

groet,

Jeanine

Geplaatst

ja we mogen hier in onze handen knijpen dat alles goed is.. De verhalen uit maart en april doen je idd beseffen dat het ook anders kan. Maar laten we maar vaak aan die meiden denken....

@jaenine: ja kan ik me ook voorstellen hoor. Ik type hier alles wel stoer, maar dat is ook maar hoe het me wordt verteld. Ondertussen denk ik net als jullie... We hebben tijdens de bijeenkomst bevalllen in t ziekenhuis wel een filmmpje gezien an een tweelingbevalling. De tweede schijnt heel gemakkelijk te gaan (zoals hun dat dan zeggen) omdat de weg vrij en uitgerekt is.....

Maar ik betrap me er ook wel eens op dat ik denk, zon keizersnede is zo gek nog niet. Dan zijn ze iig in goede handen. Maar ja daar zitten natuurlijk weer andere risicos aan en een enorme nasleep.

@melis: leuk zo'n 3d echo. Ze hebben dat bij mij nu al vijf keer op rij geprobeerd in het ziekenhuis. Maar is niks op te zien. Uk en uk liggen verkeerd om, te dicht op elkaar en bewegen teveel. Wel jammer...

fijn weekend allemaal...

Geplaatst

hier mijn 30 weken en 3 dagen buikje (of te wel, vandaag) heb er 3 genomen, elke laag een, hahaha...zo zie je maar dat zwart nog wel verhuld, maar roze mooi niet :). overigens de eerste setjes en skipakje klaargelegt...een setje van 50 en een setje van 56....vergeet ik dan nog wat? volgens mij niet he. sokjes en mutsjes zitten er ook bij...ik zit me alleen af te vragen wat ik in godsnaam mee moet nemen voor mezelf als vluchtkoffertje. ondergoed, pyama en sokken...maar de rest draag ik allemaal nog...kweet het dus even niet. moet ik ook kraamverband mee nemen? denk het niet toch?

[ATTACH=CONFIG]2959[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2960[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2961[/ATTACH]

Geplaatst

Hey Benbri,

Dat is toch een heel mooi en bescheiden buikje voor 30 weken...

Ik heb geen idee wat je allemaal klaar moet leggen.

Maar denk idd 2 pakjes voor de kleine en iig pyjama o.i.d. voor jezelf...

kraamverband e.d. zullen we wel in het ziekenhuis hebbe.

Geplaatst

vind ik lief van je, maar als ik al die andere buiken zie (de tweelingbuiken uitgezonderd) vind ik iedereen zo'n klein buikje hebben, maar ja...ik ben al uitgedijt natuurlijk :)

Geplaatst

Nou Benbri, volgens mij ben ik net zo rond hoor ;-)! Gaat ineens hard hier en jij bent 3 weken verder, dus echt waar hoor, je hebt gewoon een mooi buikje!!!

Maar vergeleken met die foto van Marjan voel ik me ook wel al aardig mega worden hoor! Jeetje, wat is dat nog een bescheiden buikje! Maar ook super mooi! Ik merk dat ik alle zwangere buikjes allemaal eigenlijk even mooi vind en het me niets uit maakt dat de ene dikker is dan de andere: het zijn overduidelijk geen vetrollen maar gewoon kleine (medische) wondertjes die dit veroorzaken, dus geweldig allemaal!!!

Goh, koffertje! Daar heb ik echt nog geen ene keer aan gedacht en zou ik volgens mij zo vergeten als jij er nu niet over begon!

Leuk om een aantal van jullie op facebook te zien. Doe zelf wel meer met hyves, maar toch gezellig ;-)

Melis, je had nou inderdaad de goeie hoor haha, kon niet missen met die foto hé?

Muurstickers zijn zojuist gebracht door de post, dus ik ga t kamertje ff lekker beplakken / leuk aankleden. Zijn hele grote dieren op kinderlijke manier getekend; zo lief!

Olifant met bloemetjes bijv ;-)... Past qua kleuren goed bij het geel en rood wat we al hebben.

Ja, in ons topic gaat het wat dat betreft gelukkig echt super goed op de lichamelijke klachten van een aantal na dan, maar de ukkies lijken allemaal gewoon lekker gezond - lijkt me pittig hoor als dat niet zo is!

Hebben jullie ook dat je zovaak vieze kleren krijgt omdat alles ineens op je buik lijkt te vallen qua druppels thee, eten etc etc?!?! Haha, zie er telkens niet uit, maar kan ik vast wennen aan de spuugvlekjes.

Gister wezen lunchen met collega wiens kleine meid nu 3 maanden is: heerlijk! Ik smolt helemaal! Ze zat zo naar me te lachen en te babbelen en om zich heen te kijken! Kon bijna niet meer wachten! Terwijl ik het echt nog niet zat ben hoor, want geniet echt van de kleine man in m'n buik! Loop nog wel met kleding te klooien: broeken die afzakken, eigen broeken waar de riem dan bij in de weg zit als je gaat zitten, shirts die omhoog kruipen, etc, dus ik moet denk ik ff volgende week bezoekje aan de winkel brengen ;-)...

Ja, ben ook benieuwd wie het eerste de kleine heeft! Ik ga er eigenlijk van uit dat ik over tijd loop, want dat kan dat niet tegen vallen, dus misschien schrikkelkindje of maart hahaha...

Oohh, hebben jullie het ook zo koud?!?! Morgen lekker dagje sauna pakken! Lekker warm! Had nog n bon van m'n verjaardag liggen die bijna verlopen is, dus dat zou zonde zijn om voorbij te laten gaan, 2 personen gratis sauna, toch ;-)?

Geplaatst

Benbri, mooie bescheiden buik heb je voor 30 weken en 3 dagen, die van mij komt ook aardig in de buurt met 'slechts' 25 weken. Nou moet ik wel zeggen dat ons hummeltje qua groei (lengte & gewicht) een week voor ligt en ik veel vruchtwater heb. Hoe voel je je verder?

Ink, 's avonds heb ik het ook snel koud en zit ik het liefst met een deken op de bank. En ja, ook ik zit vaak onder de vlekken omdat ik van alles knoei. Het grappige ervan is dat ik er ook gewoon mee rondloop omdat ik het vaak niet eens zie, hahaha... Heerlijk een dagje sauna! Wij gingen ook regelmatig, maar ik kan/wil niet te lang in de sauna. Ik heb ook geen rust in m'n kont, dus dat wordt waarschijnlijk alleen over en weer rennen naar de hottub en het zwembad.

Ik kom net uit het ziekenhuis vandaan. Voelde aan m'n buik dat het weer eens tijd werd voor een blaasontsteking en ja hoor, die heb ik weer. De vorige kuur was niet goed genoeg aangeslagen, maar men zei dat de kweek helemaal schoon was wat dus niet het geval was. Dus ik mag weer fijn een week aan de antibiotica, zucht!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

benbri, mooi buikje hoor voor 30 weken! Echt niet mega. Zag vanmiddag iemand in de supermarkt, wow die was dik, zei nog tegen mijn man van hoop niet dat ik zo dik wordt. Daar pas jij nog wel twee x in.

Melis vervelnd blaasontsteking.

Hier verder alles oke.

Liefs Janis

Geplaatst

Ik zou het liefst ook gewoon bevallen. Ik heb helemaal niks met een keizersnee. Vooral omdat ik vreselijk angst heb voor de ruggeprik, maar ook het herstel daarna. Bij Tuur had ik een totaalruptuur, dus ben twee weken daarna nog bezig geweest om opnieuw naar de wc te leren gaan met veel geschreeuw van de pijn. Dus er zit bij mij iets heel dubbels. Want het grote doemscenario hier is natuurlijk: eerste kind totaalruptuur weer open, tweede kind in stuit, lukt niet en keizersnee daar nog achteraan. Maar dan zie ik het wel heel zwart. Ik hoop eigenlijk dat het tweede kindje nog draait en ze allebei op de gewone manier komen. Ze zijn tenslotte toch kleiner, dus de kans op die ruptuur is ook kleiner!

Wij hebben wel een avond in het ziekenhuis over bevallen daar, maar daar zijn we al geweest voor Tuur. Leek ons niet nodig om dat nog een keer te doen.

Ik ben jaloers op al jullie buiken! Ik ben echt tonnetje rond. Het lijkt wel alsof drie baby's in mijn buik zitten en twee zich in mijn kont hebben genesteld. Maar ja, wat doe je eraan hé!

Benbri, opvallend hoe dat roze 'groter' lijkt dan het zwart!

groet,

Jeanine

Geplaatst

hahah nou ik vind mijn buik niet meer bescheiden hoor:)

bij de oudste was ik op het laatst maar zo als ik nu ben.

maa echt mega ben ik ook weer niet..gewoon normaal.

vandaag na het sintfeest , wat heel gezellig was, naar de ikea geweest, daar nog wat babyspullen gehaald n wat andere dingen,

mijn zoon was weer redelijk maar bij de ikea werd ie weer minder dus snel maar naar huis...maar ja hij was er wel even uit.

mijn broertje is nu gezellig op visite, die zien we niet zo vaak meer sinds hij internatiolaal vrachtwagenchauffeur is.

maar moest even hier kijken, hij en mijn man zijn even een peukie aan het doen dus kon ik even hier kijken:)

lees morgen of maandag wel even beter bij:)

meiden tot morgen of maandag:)

Geplaatst

Meiden, even ego bericht. Wat denken jullie van onderstaande?

** Di 22-11 licht roze bloedverlies (maar nog gebruik van vaginale tabletten)

** Vrij 25-11 licht bloedverlies (roze afscheiding, 2 x bij plassen)

** Zat 26-11 steken in buik rechts onderin tijdens lopen. Neemt af bij liggen. Zh gebeld: waarsch bandenpijn.*

** Zon 27-11 lichtroze bloedverlies rond 8 uur s morgens

Geplaatst

fren....mij is altijd gezegt dat ik direct moest bellen met bloed, dus dat je vk zegt waarschijnlijk bandenpijn vind ik raar met combinatie bloed, wil ze je ook niet even zien dan? als je bloedplast kan het idd een blaasontsteking zijn....licht bloedverlies kan ook wel idd te maken hebben met je vaginale bollen, maar toch....raar dat ze je niet wil zien en ik zou er op staan dat ze even kijkt of iig alles goed is met de baby (groei, hartslag, etc...) hou ons op de hoogte.

jeanine, hoeft niet hoor, had met de eerste ook totaal ruptuur (weet hoe je je voelt...moest ook zelfs leren zitten weer, want dat durfte ik ook niet) resultaat dat ik errug bang was voor de pers weeen bij mijn dochter en overigens nu nog steeds. weeen ben ik niet bang voor, maar de weeen die het meest zouden moeten opluchten mogen ze bij mij overslaan, hahaha....maar had met de 2e helemaal niets (ze was ook wel wat kleiner enzo, maar toch) wilde je even helpen met een positief verhaal dat het niet hoeft :)

melis...succes weer met je blaasontsteking :) ab kan idd geen kwaad voor de baby, maar begrijp wel dat je het vervelend vind.

janis en marjan...dank je wel :) vind mezelf echt mega :) vind het op zich niet erg hoor, maar doordat ze extra dwars ligt word alles zo moeilijk (alhoewel jullie daar ook vast last van beginnen te krijgen? met bukken, schoenen aantrekken, sokken is al crisis...broek gaat nog net. alles is idd te klein aan het worden, maar weiger nieuwe shirtjes te kopen voor die 10 weken, etc..etc.. :)

Geplaatst

Bri, heb gister niks gezegd over het verlies. Vergeten. Bivendien is het echt minimaal hoor. Bollen heb ik alleen ma, di en woe hoeven gebruiken ivm een schimmelinfectie. Kijk t wel ff aan, lig nog in bed. Als ik straks weer wat verlies, bel ik gewoon weer. Moeilijke is alleen dag ik geen vaste vlos heb aangezien ik bij de gyn onder controle ben. Moet dan spoednr vd verloskamers in het zh bellen. Heb overigens niet het idee dat het met de urine meekomt, plas ook gewoon goed eb heb geen pijn. Us gewoon bij het afvegen dat het papiertje rozig is. (sorry voor de details)

Geplaatst

Hee die fren,

Ti's vast niets, maar ik zou toch even bellen. als je niet met zh wil bellen, kun je altijd huisartsenpost bellen voor advies, toch?

Eerst ff lekker rustig aan doen vandaag!

Geplaatst

Benbri, dat is toch helemaal geen megabuik? Ik vind het een keurig buikje hoor!

Fren, tja geen idee. Ik zou me er niet te druk om maken, maar ik zou toch maandag ofzo even bellen om te kijken of ja langs kunt komen. Je wilt toch zekerheid dat alles goed gaat.

Ik neem aan dat je de kleine nog wel gewoon voelt anders had je dat wel gezegd. Het kan ook een adertje zijn, de boel is zo gevoelig nu daaronder.

Jeanine, jij maakt er in gedachten wel helemaal een horrorbevalling van. Eerst een totaalruptuur en dan nog een keizersnede..... Dan valt het in het echt waarschijnlijk in ieder geval mee!

Geplaatst

aha...verklaard al een hoop dan :). ik weet alleen dat mijn vk zegt (en staat ook op de site enzo) bij bloedverlies direct bellen....maar nu zullen ze het heus wel hebben over serieus bloedverlies, je weet wel...dat helderrode, maar toch...hou niet van bloed op plekken waar dat niet hoort :) zal idd niets zijn, maar toch. ook bij de gyn. heb je vaak een nummer die je kan bellen (idd spoedlijn) maar wil niet zeggen dat je meteen direct moet komen enzo...vaak volstaat wat advies of dergelijke ook wel, maar daar zijn ze voor hoor :) anyway, hoop voor je dat het nu opgehouden is, scheelt weer druk maken :)

Geplaatst

Net terug uit het ziekenhuis... Heb een uur een hartfilmpje moeten maken van kindeke vanwege bloedverlies dat toch steeds iets meer werd. Heb dus idd de spoed ijn gebeld en. Moest langskomen. Als ik beloofde braaf rustig kn bed te gaan liggen de komende twee dagen mocht ik naar huis. Dus dat doen we dan maar...

Geplaatst

goed zo! neem aan dat alles goed was met kindeke iig, anders had je zoiezo niet naar huis gemogen :) hopelijk houd het bloeden snel op, ze wisten niet waardoor het kwam? (geen echo gemaakt of zo of gevoeld van binnen of dergelijke?)

nou, ga maar vlug rustig aan doen, eigenlijk helemaal niets

xxx

Geplaatst

Jawel, eerst een uur een hartfilmpje, was allemaal ok, toen een gewone echo en daarna nog inwendig. ze denkt dat het komt doordat m'n placenta te laa ligt. Nu is beginnen de weken van grote groei, en. Kan zijn da de placenta daardoor wat bloedverlies geeft. Baarmoedermond was nog helemaal gesloten veer en kindeke deed t prima. Moet nu 2 dagen rusti aan doen en niet werken, en dan zou hè moeten stoppen.

Geplaatst

Oja, bri, jij vroeg laatst toch wat er in je vluchtkoffer moet zitten? Onderstaand lijstje staat op de site van mijn kraambureau:

Een lijstje met benodigdheden voor naar het ziekenhuis & noodkoffer:

• Verzekeringspasje of ponsplaatje

• Telefoonnummer kraamzorgbureau

• Toiletartikelen (tandenborstel, tandpasta, douchegel, shampoo, borstel)

• Lekker T-shirt (voor tijdens de bevalling)

• Nachtkleding pyjama of nachtjapon, 2 setjes

• Joggingbroek | vest | sweater of badjas (bovenkleding met knoopjes is handig bij de borstvoeding)

• Pantoffels of slippers

• Warme sokken

• Extra slips | ondergoed geschikt voor kraamverband

• Voedingsbeha of stevige beha zonder beugel

• GSM en oplader, om familie en vrienden te bellen

• Fototoestel / videocamera / IPod

• Kleertjes voor de baby

• 2 babypakjes of 2 setjes (truitje met broekje mt 50/56)

• 2 rompertjes maat 50/56

• 2 paar babysokjes

• 1 katoenen rekbaar babymutsje

• Maxi-cosi

• Warme omslagdoek en/of jasje om de baby in te vervoeren

*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden