Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje, Benbri, wat naar dat jullie in een vervelende fase zitten. Ik hoop dat jullie het snel kunnen oplossen, want ik weet uit ervaring dat de eerste maanden met een baby de zwaarste zijn voor een relatie. De moeheid neemt elke vorm van rede weg. Ik ben daar zelf nu ook weer bang voor. Zeker omdat we er twee krijgen en één slechte slaper hebben. Ruud is daar nu nog heel relaxed over, maar ik weet wat voor Satans wij samen kunnen worden als moeheid speelt.

Wij hebben Tuur wel laten dopen. En de nieuwe kindjes worden ook gedoopt. Waarschijnlijk op 7 juni. Die dag zijn we elkaar ooit voor het eerst tegengekomen, is Tuur gedoopt, zijn wij voor de kerk getrouwd, dus hopelijk de nieuwe kindjes nu ook gedoopt.

Wij zetten zeker geen envelop op de kaart. Ik gruwel daar altijd zelf vreselijk van. Ik denk dan altijd: ben blij met wat je krijgt! Hoe fijn het ook is, ik zit niet op geld te wachten. Ik vind het leuk als mensen interesse tonen. Op welke manier dan ook. Voor het trouwen hebben we het ook niet gedaan en de meeste mensen komen dan evengoed met geld. Voor Tuur heb ik wel een klein gedichtje gemaakt met erin dat we liever niet teveel speelgoed krijgen. En dat hebben we dus ook niet gehad. We hebben een erg klein huis, dus het past er allemaal niet in. En ik wil geen kinderen die overladen worden met speelgoed. Ik heb een hekel aan verwende kindjes ;-) Maar goed, we kregen dus kleertjes (van héél leuk, tot minder leuk tot niet zo mooi), maar vooral toch wel bonnen en geld. Maar ik zou er nooit in mijn leven om vragen.

Ons geboortekaartje is verder wel klaar. Alleen zijn we het nog niet eens over de namen. DAt vind ik hartstikke onhandig, maar ik heb ze klaar staan met de namen die ik wil en aangegeven dat als hij andere namen wil hij ook met ideeen moet komen. Ik moet alles verzinnen en hij zegt steeds nee! Of hij zegt ja, en doet daarna of hij dat niet meer weet! De meisjes zijn we nu wel uit. Maar de jongens nog niet. En daarmee dus ook nog niet een jongen en een meisje. Pfff.... De lengte en het gewicht komt er wel op te staan. Kijk ik ook altijd naar als de kaartjes binnenkomen. Veel mensen vragen er ook naar hoor!

Bij ons is geen discussie over wie wel of niet erbij zal zijn. We zijn gewoon met ons tweeen. Maar mijn moeder moeten we bellen dat het begonnen is, omdat ze op Tuurtje komt passen. En verder, zodra de kindjes geboren zijn en ik ben op de kamer is iedereen van harte welkom! Ik kan niet wachten om de nieuwe wereldburgers voor te stellen aan iedereen! En Ruud trouwens ook niet. Vorige keer waren mijn ouders gelijk vanuit Limburg vertrokken. Die reis duurde me echt véél te lang. Mijn zwager kwam die avond. Ook erg leuk! Mijn schoonmoeder ligt helaas in een verzorgingshuis, dus zij kan ze pas zien als ze naar buiten mogen. Maar we hebben nog zo lang tijd met z'n vijven dat wat ons betreft iedereen mag komen. Maar op de gang zitten wachten vind ik een ander verhaal. Ik zou daar hartstikke onrustig van worden of de neiging hebben om mensen dan maar binnen te laten omdat ze anders zo lang moeten wachten. Dus nee, dat niet!

groet,

Jeanine

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh, jeanine, dat herken ik zo!! Ik doe ook allemaal suggesties en vriendlief reageert dan niet echt. Ook wbt de naam: die vond hij leuk, toen weer niet en nu is het wel ok. Ik heb nu zoiets van: dit wordt het, tenzij je met iets anders komt wat ik ook super vind. Maar suggesties, ho maar! Zelfde geldt voor geboortekaartje, vindt ie allemaal nog veel te vroeg om over na te denken... Mannen!! :-)

Wbt bezoek: ik hoop hè zover te krijgen dat er inderdaad niemand in het ziekenhuis is, en daarna zien we wel. Vin is beschermend genoeg, dus als hij ziet da ik helemaal in de kreukels lig, dan zal hij hopelijk niemand direct uitnodigen. Iedereen woont op max 20 min rijden bij ons vandaan, dus ze kunnen er heel snel zijn...

Geplaatst

ons manneke word wel gedoopt, wij zijn christelijk en bij ons is het heel normaal:)

geen peter en meter trouwens dat hoort weer niet bij ons:)

de naam zijn we al weken uit.

krijgt wel 2 namen net zoals de oudste, hij word ook vernoemd, welleiswaar in de eerste naam.

Lucas is ook vernoemd en heet net als zijn opa, de andere naam is van de andere opa.

toen ik 16 was zei ik altijd al als ik een zoon krijg word het Lucas, dat ie toen populair was wist ik niet toen hadden we geen internet waar je dat op na kon kijken.

wilde ook vernoemen en toevallig heet de vader van mijn man ook Lucas, de eerste naam van hem is van mijn vader.

nu word de eerste naam bijna als mijn man zijn naam en de tweede naam de roepnaam, dat is bij Lucas ook zo.

andersom klinkt niet op 1 of andere manier:)

mijn en mijn man zijn ouders wonen 3 kwartier bij ons vandaan, mijn broers 2 tot 3 uur verderweg.

mijn schoonzus is 23 januari uitgerekend ( op mijn moeders overlijdensdag) en hoop maar dat ik daar heen kan om te kijken, zij wonen 3 uur rijden bij ons vandaan..dus dat hangt nog even.

Geplaatst

Fren: ik heb 3D gedaan. Vond het helemaal super!! Ik wilde eerst 2d, maar ar vond dat zonde. Had niet gedacht dat ik die 3D zo mooi zou vinden.

Geplaatst

Fren; 3D bij dr. Papa in Amsterdam.. Kost een klap geld maar een fantastische ervaring. Hij laat je echt kennis maken met je kindje en maakt er een heel bijzonder uur van!! Ben afgelopen vrijdag geweest, hummeltje lag er niet goed voor en 6 dec mogen we weer terugkomen!! Succes met je keuze :)

Geplaatst

We hebben de afspraak al staan melis, niet bij papa, maar bij echo in west, vlakbij ons, ook fijne echopraktijk.

IVF, denk dat t 3D wordt, maar omdat placenta voor ligt weten we niet zeker of t resultaat mooi zal zijn.

Geplaatst

Mmm ik merk dat onze kadotip hier niet in goede aarde valt! Voor mij hoeven mensen helemaal niks mee te nemen dus het gaat ons helemaal niet om het krijgen! Maar ik heb eens om mij heen gevraagd en mensen reageren toch wel positief omdat ze vaak niet weten wat ze moeten meenemen! Ik heb er zelf geen moeite mee als t op een kaart staat!

Geplaatst

Hier is het kaartje ook zo goed als klaar, helemaal eigen ontwerp met eigen tekening erin, iets wat helemaal bij ons past. We regelen zelf papier en dan print mij. Vader ze op zijn werk. Helemaal gied geregeld dus.

De naam... Dacht dat het een drama zou worden, want mijn vriend en ik hebben nog al andere ideeen, maar we hadden er een paar in gedachten toen we er eentje voorbij hoorde komen en we elkaar aankeken en toen waren alle andere vergeten. Gewoon een naam die waarschijnlik helmaal bij ons kindje past.

Ik ga morgen even bij de zeeman of wibra voor van die goedkope nachtponnen kijken, zal ze alleen aanhebben in het ziekenhuis, als we daar al heen moeten,

Jeetje fren, lijkt me moeilijk zon discussie, zou het ook niet fij vinden als mijn vriend weg zou gaan met 32 weken en mijn schoonmoeder op het bankje in het ziekenhuis terwijl ik lig te persen, nee niet zon goed plan. Wel wonen ze naast ons dus ze zullen de kleine wel als eerste zien, maar niet vorrdat ik eraan toe ben. Mijn ouders moeten nog anderhalf uur rijden.

Benbri hoop dat het goed komt voor jullie

Geplaatst

Bikkel, het is natuurlijk ieders eigen keuze. Maar als je het niet erop zet krijg je evengoed geld en bonnen. En veel mensen vragen inderdaad war je nog nodig hebt zoals hieronder een van de dames al schreef. Dag doe ik ook altijd eigenlijk. Hetzelfde met een trouwerij. De tijd is voorbij dat mensen met waterkokers en peper en zoutstellen aankomen. Ze nemen uit zichzelf vaak al geld mee.... Hoe dan ook, ieders eigen keuze.

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Oh, en fren, helemaal vergeten, maar ik zou echt helemaal uit mijn plaat gaan als Ruud met 32 weken naar Dubai zou gaan! Gelukkig zou hij dat sowieso niet in zijn hoofd halen, maar dat is me nogal een eind weg zeg!

Geplaatst

Fren, heel veel plezier a.s. zaterdag!! Oh ja, geef je groot gelijk mbt de vakantie van Vin.. Ik ga soms al uit m'n stekker als ie 15 min 'te laat' is. Oké, das overdreven, maar ik zou er zekerrrrr niet mee eens zijn!

Geplaatst

Jemig dames wat hebben jullie weer veel geschreven.

Weet zo ff niet waar ik nu moet beginnen hahah.

Oke. Naam: We zijn sinds zondag uit de naam, dus dat is al een hele geruststelling.

Geboortekaartje: Daar moet ik nog mee bezig, ik wil graag zelf een ontwerpen en dan naar de drukker sturen, wil graag met buikfoto, echo en eerste kiekje van ons meisje er op.

Bikkel, ik snap het wel dat je een envelop/kadobon er op zet. Ik zou het persoonlijk ook niet doen, want ik denk toch dat je wel hele leuke dingen kan krijgen, en kadootjes uitpakken zind ik ook wel erg leuk, vooral als het om kleertjes gaat, maar dat is ieder zijn/haar eigen ding.

Dopen, daar hebben we het nog niet over gehad, wij zijn beide gedoopt, we zijn wel gelovig maar we gaan niet naar de kerk, ik denk dat we het aan ons meisje over laten, en dat ze zelf mag gaan beslissen of ze gedoopt wil worden.

Ziekenhuistas, zal van de week mijn kast maar es in duiken, denk dat ik alles er nog wel heb liggen van wat we nodig hebben.

Auto, we hebben er twee, dus komt wel goed haha.

Benbri, hoop dat jullie er snel uitkomen, maar denk het wel toch?

Verder als ik iest niet goed heb gelezen of wat vergeten ben sorry, maar jullie zijn zo op dreef geweest.

Hier, heb ontzettend last van mijn rug, hoop dat de fysio het los kan krijgen, want hier wordt je niet vrolijk van.

Liefs Janis

Geplaatst

Pijn in mn rug, jaa!! Heb vannacht geen oog dicht gedaan. Maar dat kwam waarsch ook doordat we de zomer dekbedden (2x 1persoins) vervangen hebben door het warme tweepersoons. Is altijd wennen en een beetje een gevecht.

Tas ga ik nu nog niet vullen hoor. Moet nog 11 weken, tijd zat dus.

Geplaatst

Oja, heb ook t idee dat kindeke een groeispurt maakt. Heb ineens weer enorme trek als ik wakker word en banden dien ineens ook pijn. Ben benieuwd wat ze nu weegt. Zal het zaterdag eens vragen!

Geplaatst

thanx voor jullie steun meiden....komt vast wel goed, crisis is nu ook nog niet hoog genoeg om van een crisis te spreken...maar het zou er een kunnen worden, maar we zien het wel. ik heb het niet onder controle helaas :( voor op dit moment gaat het goed...

over het envelopje...kwist niet eens dat het kon onder een geboorte kaartje, hahaha...heb dat nog nooit gezien, maar vind het wel een idee eigenlijk. vooral omdat mensen idd of met knuffels aankomen waar kiddies als volgt weinig tot niets mee doen of met kleding wat je al hebt qua maat of wel maatje groter, maar dan weer geschikt voor het verkeerde seizoen of speelgoed waar ze het eerstkomende jaar niet mee kunnen spelen, allemaal erg lief en vind het lief dat ze wat meenemen, maar dan liever iets waar we wat aan hebben en das toch wel het envelopje, hahahaha....maar nee, ik laat hem er lekker af en ik verwacht eigenlijk toch niet dat er iemand komt, hooguit wat buurtjes die even een blikje komen werpen, we hebben eigenlijk niet zoveel vrienden en de "vrienden" die we hebben daar moeten we iedere keer zelf achteraan hobbelen en dat ben ik ook een beetje zat, ze komen maar eens hierheen of ze bellen zelf maar eens en familie heb ik alleen mijn papa en mama en mams (meteen de andere discussie beantwoord, haha) mijn mama dus is bij de bevalling, is ze bij de andere 2 ook geweest, alhoewel ik toen een heel ander huwelijk had en een man onder de alcohol, ik verkoos mijn mama boven mijn man, zegt genoeg denk ik dan, haha

en oh ja, zoonlief van 12 wil heeeeeeeeeeeeeel erg graag bij de bevalling wezen, zit er nog een beetje over te twijfelen, maar hij wil er echt heel graag bij zijn, dus denk wel dat ik dat doe, hij is oud genoeg, weet wat hem te wachten staat (zover we het zelf weten uiteraard), mijn moeder en man zijn er bij, moet in het ziekenhuis, dus hij kan makkelijk even weg en anders is hij zo opgehaald door opa...

zo, dat was mijn antwoord weer :)

overigens melis...jij vroeg nog of we wel wat gingen drinken, had ik braaf antwoord op gegeven, maar niets meer op gehoord :) maakt niet uit verder hoor. laat manlief momenteel liever niet alleen op het moment, dus het moet dan toch allemaal doordeweeks...

anyway, fijne dag meiden, werkse nog even voor de gene die moeten werken...ik besefte mij gisteren dat ik nog maar 4 weken "hoef" (voor iemand die niet werkt, haha) en dan met zwangerschapsverlof moet....wat gaat het toch hard allemaal *zucht* manlief vind het ook erg spannend en het gaat financieel even heel erg kut (altijd november en december), dus mss zit dat hem allemaal niet zo lekker...mannen kunnen toch minder relativeren dan wij vrouwen toch? :)

knuffeldeknuf...

ps...ik ga een "geboorte" tegel zelf maken met hotfix...iemand een idee voor een afbeelding, zit boordevol ideeen, dus het is moeilijk om na te denken momenteel voor mij (hoofd loopt over momenteel, zo erg dat de buurman mij zelfs tot rust moet manen iedere keer en dat ik mij niet zo druk moet maken, haha)

Geplaatst

oh ja...namen waren we allang over uit, staat zelfs al op de muur van de babykamer, haha

ik zei gisteren toevallig ook tegen manlief dat volgens mij de baby gegroeid is, want mijn buik is weer gegroeid (zelfs dochterlief zei het en die had mij al 4 dagen niet gezien ivm naar haar vader toegaan enzo) waar ik persoonlijk blij mee ben :)

uhm...verder weet ik de aanvulling niet meer...oh ja..pijn in de rug, meer in mijn bekken en benen...en mijn lever ligt ontzettend in de verdrukking door mijn bm, want de baby zelf die ligt daar helemaal niet in de buurt, maar het brand savonds echt weg (geen maagzuur, maar echt branden van de verdrukking) ach ja....nog een paar weken (9!) en dan heb ik de veroorzaker in mijn handen :)

Geplaatst

Jeetje, wat is er veel gekletst! Kan het niet bijhouden hoor.

Ik zou absoluut niemand op de gang in het ziekenhuis willen hebben hoor. Daar zou ik dus echt gestrest van worden, het idee dat je op moet schieten omdat er mensen zitten te wachten ofzo.... Ik denk dat als het kindje is geboren ik wel wil dat mijn moeder vrij snel wordt gebeld, maar weet niet of ik wil dat ze dan al direct komt. Ik wil sowieso eerst weer een beetje toonbaar zijn haha en het ligt er ook aan hoe laat het dan is natuurlijk. De rest zal heus wel dezelfde dag nog gebeld worden, maar moet er niet aan denken dat iedereen dan ook al op de stoep staat. Ik kijk wel wat ik tegen die tijd wil, daar komen we vast wel uit. En als ik moe ben en geen mensen aan mijn bed wil, ga ik ervan uit dat iedereen dat respecteert (oke, misschien naief?)

En met 32 weken mannetje nog ver weg op vakantie zou ik ook niet echt relaxed vinden denk ik. Kijk, kan hij nou binnen een paar uurtjes thuis zijn.... Maar dat is niet zo in dit geval natuurlijk.

Namen zijn we gelukkig al een tijdje uit. Begin zelf af en toe wel over de meisjesnaam te twijfelen, maar weet eigenlijk ook niks anders. Dus ik laat het maar zo denk ik (heb toch een voorgevoel dat het een jongen wordt haha)

Heb wel een paar proefkaartjes voor geboortjeskaartjes aangevraagd, maar heb nog geen definitieve keuze gemaakt eerlijk gezegd. Mijn man is daar heel makkelijk in en vindt het vaak wel best dus kan ik zelf beslissen, even aan hem laten zien en dan is het vaak wel goed haha. Lekker makkelijk haha.

Benbri, wat vervelend dat je relatie momenteel niet zo lekker loopt. Hopelijk komen jullie er snel uit, want er komt een drukke tijd aan waarin je elkaar hard nodig hebt!

Ben momenteel aan het nadenken over de zomervakantie. Ik bedoel, ik wil toch wel erg graag op vakantie. Maar ja, wat doe je met een baby van 5 maanden? Ik wil eigenlijk niet met het vliegtuig en wil ook niet te lang autorijden. Ergens in Frankrijk ofzo? Wel een beetje raar om straks al iets te boeken, terwijl je nog niet eens weet wat voor baby je krijgt.... Maar ja, ben gebonden aan de schoolvakantie ivm mijn werk en dat moet je altijd vrij vroeg boeken wil je nog een plekje hebben ergens.... Heb al wel zitten speuren op internet, maar kan me nog niet zo goed een beeld vormen van een vakantie met een baby, dus weet iet zo goed naar wat ik op zoek ben. Kind slaapt natuurlijk veel, dus je moet een beetje prettige accomodatie hebben. Maar ook wel iets in de buurt dat wat te doen hebt, anders wordt het wel erg saai ben ik bang.... Nou ja, een luxeprobleem zullen we maar zeggen.

Zijn jullie ook van plan weg te gaan en zo ja wat dan? Of blijven jullie lekker thuis? Of pas later op vakantie ofzo?

Ik ben wel benieuwd eerlijk gezegd, misschien komen er nog handige tips langs haha

Geplaatst

Pff, vakantie... Nog helemaal niet over nagedacht.

Wbt vakantie van vin, Dubai is 6 uur vliegen en omdat hij bij KLM werkt, vliegt ie standby. Kan dus alle vluchten nemen die naar A'dam gaan. Maar heb t idee dat ie al uets meer begint te wennen aan t idee dat ik t niet tof vind. De situatie van afgelopen weekend heeft daar ook wel aan bijgedragen.

Geplaatst

Ik zou zelf kijken naar een appartement trouwens. Vliegen binnen Europa moet kunnen, vind in dat kader Ibiza echt super. Zijn we in september geweest en vond het fantastisch. we hebben het gefeest links laten liggen. Bovendien maar 2,5 uur vliegen.

Geplaatst

Wij zijn ook al aan het denken over de zomervakantie! We dachten eerst aan een van de eilanden maar vanuit limburg is dat best nog een stuk rijden en als je in nederland blijft dan is het weer altijd een grote verrassing! Wij denken nu aan Mallorca, korte vliegreis, lekker weer en met een baby ben je denk ik niet zo beperkt als met een peuter! Idd eerst maar eens kijken wat voor een karaktertje we op de wereld gaan zetten haha!

Ik denk dat ik t envelopje maar achterwege laat en we zien het wel!

Over 9 weekjes hebben we ons ventje, vind dat de tijd nu wel snel gaat! Gisteren belde het kraamburo, die komen 13 december voor de intake! Ben benieuwd!

Gaan jullie borstvoeding geven of fles?

Geplaatst

Ik zat me toevallig gisteren af te vragen wanneer het kraam bureau zou bellen. Op de site staat dat ze 8 weken van te voren komen, dus dat zal inderdaad vlak voor kerst zijn. Zouden ze inderdaad zo streng zijn over bed op minimaal 70 cm? Mijn bed is nl al 63 cm hoog (toevallig gister opgemeten...) vind het een beetje onzin om voor de extra 7 cm de hele boel op klossen te gooien...

Wbt borstvoeding; ik ga het wel proberen, maar als het een drama wordt (wat ik veel gezien heb bij vriendinnetjes) dan hou ik er snel mee op. Ons meiske heeft meer aan een blije moeder dan aan een paar weekjes extra bv. Ik wil namelijk sowieso gestopt zijn als ik weer aan het werk ga. Ik zie dat niet zitten, kolven op m'n werk, los van het feit dat daar helemaal geen ruimte voor is, lijkt met me ook vreselijk onhandig.

Geplaatst

bij mij komen ze helemaal niet. intake was voldoende. vroeger kwamen ze wel langs bij mij, maar doen ze niet meer ivm dat meestal alles in orde is geloof ik...weet het eigenlijk niet. ga er maar vanuit dat ze niet komen, aangezien ik al instructies heb gehad waar ik mijn kraamboekje moet laten (onder aankleedkussen) en wanneer te bellen enzo.

Vakantie zit er volgend jaar denk ik bij ons ook even niet in, dus blijven maar weer lekker thuis....bv ga ik wel geven, is met zoonlief en dochterlief ook goed gegaan, maar idd...ga niet lopen stressen als het niet lukt, maar omdat het bij anderen niet lukt wil niet zeggen dat het jou niet lukt, maar als je het niet wil geven moet daar ook ruimte voor zijn, wat voor reden je ook hebt, het is jouw kindje en jij moet het geven...dus het is gewoon een keuze die je zelf maakt en wat anderen ervan vinden is hun probleem!...overigens begrijp ik wel dat je gestopt wil zijn als je aan het werk gaat, maar das bijna 3 maanden NA de bevalling, dus genoeg tijd zou ik zeggen en afgezien van dat feit zijn ze toch verplicht om voor jou daar ruimte voor te maken zou je dat willen, das wettelijk hoor...dus ook niet jouw probleem :) maar mijn bv liep altijd terug met kolven, dus die ellende ga ik niet doen idd, wil graag bv geven, maar kolven nee....(bovendien kreeg ik daar vreselijke tepelkloven van...zucht)

Geplaatst

Weet dat het verplichtis voor een goede ruimte te zorgen, maar ik heb een drukke hectische baan, en zie het nie zitten om dan twee of drie keer oer dag minimaal een half uur te gaan kolven. Bovendien het gesleep met spullen en dan de melk tussen de lunchproducten in de koelkast?? Nee, moet er niet aan denken.

Ga hè wel proberen hoor, maar als ik met 3 maanden gestopt wil zijn moet je volgens mij al vrij snel beginnen met afbouwen. Nou ja, dat zien we tegen die tijd wel weer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden