Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff, wa een nacht! Vriend was de stad in met vrienden. Heb m niet thuis horen komen, maar vanaf 3 uur niet mee geslapen tot ongeveer half 7 omda hij zo la te draaien e te snurken. Paarbiertjes op, dan heb je dat al snel... Uiteindelijk van half 7 tot 9.15 nog wel geslapen, maar ben wel moe nu. Over 1,5 uur staan de moeders op de stoep en om 1600 de echo.

Trouwens, toen ik nde de douche vandaan kwam en me aan wilde kleden sloeg m'n hart toch op hol, niet normaal gewoon! Schrok er best wel van, duurde een paar minuten, en toen ik ging liggen klopte hè verder op normaal tempo. Best scary ervaring hoor!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh fren...heb ik ook wel vaker last van, waarschijnlijk gewoon je lage bloeddruk? (alhtans, ze geven bij mij aan dat het lage bloeddruk is, heb overigens dan ook meteen het gevoel dat ik van mijn stokkie af ga) en je hebt nu ook ca 2 liter bloed meer, dus moet je hart zoiezo harder werken om alles rond te pompen (zo zeggen de bladen), niet al te druk om maken iig meid. heel veel plezier met de echo :) en marjan, feli met je contract, supermazzel hoor in deze tijd :)

Geplaatst

Fren, veel plezier bij de echo straks! Hier ook trouwens een erg slechte nacht gehad..... Ben nu helemaal kapot. Nou ja, ik ga zo maar even op de bank liggen. Moet straks wel weer een beetje fit zijn. Heb namelijk een etentje met mijn vriendinnen en daar wil ik wel van kunnen genieten natuurlijk.

Geplaatst

Hm, was het een nacht van slecht slapen dan? Ik had mijn neefje en nichtje hier te logeren. Het inslapen ging goed bij ze, maar er werd er 1 om 1:00 wakker en vanaf toen tot 5:00 kon ik niet meer in slaap komen - ineens last van m'n rug, erg heet, opgeblazen buik etc. Dus toen van 5:00 tot 5:45 gedommeld en toen werd die andere wakker en wilden ze niet meer slapen! Pfff... Schijnt goede voorbereiding te zijn op t moederschap straks haha, die gebroken korte nachten! Kunnen we vast wennen!

Fren - leuke echo gehad?

Ik heb het gevoel dat ik de afgelopen 4 dagen echt ineens enorm ben aangekomen qua omvang - zat eerst aardig van voren, maar begint nu flink rondom ook te zitten geloof ik... Ach, we horen het dinsdag wel weer, want dan moet ik in de ochtend bij de vk zijn incl 1e urine test...

Geplaatst

Echo was erg leuk, maar de 3D kwam niet heel goed uit de verf. Waren we al bang voor, aangezien de placenta precies aan de voorkant ligt. Wel een paar mooie plaatjes kunnen maken. Oja, en kindeke is al 40 cm en weegt nu al 1500 gram! Qua groei liep ze nu gelijk aan 30w5d, terwijl ik 29w3d ben... Als ze zo doorgroeit komt ze rond de 7-8 pond uit. Ook hier viel de term Hollands welvaren ;-)

Ink, ik heb ook ineens een echte baby uil, gelukkig wel alleen van voren.

Meiden, ben moe, ga lekker op de bank nu!

Geplaatst

Ook alweer een flinke meid dus! Jammer, dat het iets minder goed te zien was door de voorliggende placenta. Maar toch nog wel een paar mooie kiekjes dus.

Ik lag net in mijn bedje, maar ben er maar weer uitgekomen. Dat maagzuur is echt vreselijk.... Het is nu iedere nacht raak lijkt het wel. Komt waarschijnlijk ook wel doordat ik vanavond uit eten ben geweest. Dan eet je toch te veel en te laat ofzo. Boel is duidelijk nog niet gezakt....

En ik wil zo graag slapen, gisteren ook al een ***nacht gehad. Nou ja, het is niet anders. Kan ik de gebroken nachten alvast oefenen zullen we maar zeggen.

Geplaatst

en een rennie :) ik hoef alleen maar aan eten te denken en ik krijg al maagzuur en ik kan overdag nog wel een of twee glaasjes non-melk produkt drinken, maar daarna is het over met de grap en mag ik aan de melk met rennies...errug he, kunnen dus nu echt merken met zijn allen dat de baby's groeien :)

Wel leuk dat je iig nog wat leuke kiekjes hebt fren en een lekkere meid is leuk juist joh, ben je minder bang dat je haar breekt (ik spreek uit ervaring met een beer van een kereltje en een mini mensje als meisje, haha)

slapeloze nachten hoort erbij dames, dat noemen ze het laatste trimester :) *grijns* ...ik ben er al aan gewend, gezien ik eigenlijk vanaf het begin af aan loop te spoken, hihi.

en verder weet ik het even niet. de kramp begint toe te slaan, lag vanmorgen helemaal dubbel van het lachen (door de pijn ook nog, haha) maar (oke, erg intiem praatje, maar was gewoon zo grappig) manlief en ik waren aan het vrijen en ik lag met mijn benen over hem heen, normaal op zich een heel fijn standje omdat je niet met je buik hoeft te hangen of wat dan ook (*zucht...het staat zo stom, maar gelukkig zijn we allemaal volwassen en doen we het allemaal, hahaha, vrijen dan he) maar goed...we waren klaar met vrijen en er schiet toch een kramp in mijn linkerbovenbeen, kon geen kant meer op, dus ik moest er al om lachen van ja hoor...natuuuuuurlijk weer...manlief dus maar masseren, want been strekken ging natuurlijk niet vanwege dat standje, verdween eindelijk de kramp uit de linkerbeen, wil ik anders gaan liggen, schiet de kramp in de rechterbovenbeen, hahahaha....gelukkig was manlief al snel tussen de krampen door van het bed af gekropen, wil ik het bed uit klimmen, ging dus even niet. ben ik er eindelijk uit en heb ik nog wat zeur in de rechterbovenbeen, dus ik leg mijn hiel op de knie van manlief die op het bedrandje zat en mij half uit te lachen (ik moest zelf ondanks de pijn ook lachen hoor), komt er weer een kramp, maar hij hield mijn voet vast, verloor zowat mijn evenwicht, stuiter tegen de kast aan, hopend dat ik niet zou vallen (manlief gewoon stug de hiel vasthouden, hihi) staat hij op met mijn voet nog in zijn handen om mij op te vangen...echt...het zag er volgens mij allemaal niet uit en ik moest gewoon keihard lachen...stomme kramp :) :p

oke...weer een verhaal voor de zondagochtend *grijns*

ander onderwerp...straks inpak papier halen, want moet nog cadeautjes inpakken....overigens heel raar dat dochterlief morgen om 12 uur vrij is en dinsdag gewoon naar school toe moet en zoonlief maandag normale tijd uit is en dinsdag vrij is (dinsdag na sinterklaas lijkt mij toch veel logischer dan in de middag eerder vrij?? wat overigens erg vervelend uitkomt met de laatste cadeautjes halen...*zucht allweer*

ach ja, blijft tobben he :)

Geplaatst

Fren, jammer da het een klein beetje is tegengevallen de 3D. Wel leuk dat je een paar mooie plaatjes hebt van jullie kleine meid.

Eef, ik neem vaak vanilevla tegen maagzuur. Ik heb al pilletjes ervoor maar soms komt het er dan nog doorheen. Of een schep suiker, ook dit neutraliseert. En het kan inderdaad van het eten zijn, misschien wat vetter of pittiger gekruid dan dat je gewend bent.

Ook hier worden de nachten minder, vooral veel last van mijn onderrug, en daarnaast ben ik snotverkouden dus dat werkt ook niet echt mee voor een goede nachtrust. Nog een paar weekjes......

Ik heb gister het kamertje voor de kleintjes klaargemaakt!! Bedjes opgemaakt, staat echt helemaal super!! Nu alleen nog de kleertjes strijken, maar doe ik volgende week wel. Zal binnenkort nog wel een foto plaatsen van het kamertje!! Wat dat betreft kunnen ze nu dus al komen.

Geplaatst

3D viel niet tegen hoor, we hadden het al een beetje verwacht namelijk vanwege de placenta. Dus eigenlijk waren we blij dat we sowieso iets konden zien.

Hier hikken we tegen de laatste lootjes van het kamertje aan. M'n vriend gaat vanmiddag de Electra verleggen en misschien de gordijnrails ophangen. We wachten nog met de gordijnen ophangen, omdat er ng een nieuwe ruit geplaatst moet worden over 2 weken. Het kamertje (en de box, kinderwagen en maxicosi) wordt aanstaande vrijdag geleverd, ben zoooo benieuwd! M'n moeder heeft de familiewieg gister bij mijn schoonmoeder opgehaald. Door haar gebroken been kan zij hem niet schilderen en ze gaat na kerst nog op vakantie, dus dan zou ik m pas half januari hebben. Dat vind ik te laat. M'n moeder heeft ook de bekleding van de wieg gemaakt, dus nu kan ze gelijk kijken of alles goed is. Vind het ook voor haa wel leuk dat ze de wieg nu helemaal doet, hij komt immers uit haa familie. Ons meisje is de vijfde generatie die erin komt te liggen!

Geplaatst

wat leuk :) tis net alsof ze lacht :)....begin bijna spijt te krijgen, aan de andere kant....heb ik toch nog een verrassing :)

Geplaatst

Aah, wat een heerlijk bol koppie Fren! Mooi hoor! 'T is inderdaad wat Benbri zegt - ik krijg er ook spontaan een beetje spijt van dat wij het niet doen. Ben nu zooo benieuwd hoe ons manneke er uit ziet! Dinsdag eens vragen hoe groot / zwaar ze 'm nu schatten...

Ik voel me de afgelopen dagen onrustig. Vond de tijd telkens mega snel gaan, maar had nou pas voor t eerst dat t van mij wel januari mocht zijn. Nou ja, niet vanwege de feestdagen etc hoor - hebben nog n hoop leuke dingen gepland, maar even wat vooruit in de zwangerschap en t niet meer hoeven werken, want met vlagen geeft dat toch wel weer wat stress... Ik zou wat overuren op gaan nemen in december en januari, maar tegelijkertijd ben ik daardoor minder aanwezig en dat geeft dan weer n gevoel dat ik de woningen tekort doe / te weinig doe terwijl ik aan de andere kant aan mezelf wil gaan denken... Bleh, werken! Ik heb n contract van 90%, dus niet eens fulltime, maar t is gewoon lastig stapje terug te doen. Helemaal omdat het lichamelijk ook nog gewoon prima gaat en ik dat dus niet als reden kan gebruiken - 't is puur psychisch! Wel af en toe last van onderrug en heeeeel vaak kramp 's nachts (dus je verhaal was herkenbaar Benbri!). Ga ik overigens a.s. dinsdag misschien maar magnesium pillen voor vragen - schijnt goed te helpen...

Bah, sorry hoor, genoeg geklaagd! Baal gewoon wat van dat manlief hele weekend is werken, morgen wel vrij is, maar ik dan weer moet werken en we elkaar dus zo lekker mislopen en ik vandaag dus maar beetje huis ga ruimen wat weg kan etc, terwijl ik ook veeeel meer zin heb in n gezellig sint avondje ofzo...

Geplaatst

Fren - zie trouwens net dat je fotootje wel n beetje op t plaatje in onze handtekening lijkt van deze week! Precies die houding zo van de voorkant! Grappig...

Geplaatst

Ja ink, was mij ook al opgevallen! Leuk hè!

Ik ga vanaf maandag een uurtje per dag mindr werken, maar ga er geen vakantie uren voor inleveren, hoef ook niet, na de 20 weken heb je als zwangere recht op een uur extra pauze per dag (richtlijnen vd gezamelijke bedrijfsartsen).

Geplaatst

Leuke foto fren van jullie kleine,ookikheb weleen beetje spijt dat we geen extra echo doen, maar ook bij mij ligt de placenta voor dus zal ik ook nietzo veel kunnen zien.

Ink magnesium helptgoed, ik merkhetgelijkals ik het niet gebruik. Dan is het ook bij mij kramp, kramp en nog eens kramp.

Alvast vooruit denken om wat minder uren te maken is alleen maar goed, ondanks dat je je nog goed voelt, ik voelde me ook tot vorige week nog helemaal super goed, maar merk nu dat alles zwaarder en moeilijker gaat, halverwege de dag krijg ik last van harde buiken als ik aan het werk ben en dan echt vaak terwijl ik daar op mijn vrije dag geen last van heb.

De kleine zit trouwens steeds met haar kont tegen mijn zwevende ribben aan en tegen mijn maag, wat helemaal niet prettig is.

Geplaatst

o ja hier ook nog wat foto's van ons kleine ROZE kamertje, we kunnen nu alleen maar hopen dat er echt een meid uitkomt

[ATTACH=CONFIG]3008[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3009[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3010[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3011[/ATTACH]buik foto is van vandaag!!

Geplaatst

Leuk leuk leuk - altijd dol op foto's!

Echt een meiden kamertje hoor Meezie. Ziet er af uit - al die kleertjes etc in de laatjes! Heerlijk!

En inderdaad wat Fren zegt, bescheiden buikje hoor!

Fren, ook jij een mooi buikje hoor - is volgens mij ook wat van vorm aan t veranderen, of niet? Afhankelijk van hoe hij bij mij ligt, zie je mijn buik ook veranderen: ene keer zit de bult wat hoger dan de andere keer lijkt het wel...

Zal ook eerdaags weer s n foto maken, want is al even geleden. Gaat m alleen vandaag niet worden hihi, want loop de hele dag al in m'n pyama***oeps*** - ga toch t huis niet uit, dus heb gewoon echt geen zin om gewone kleren aan te moeten... Ben beetje aan t ruimen - spulletjes aan t weggooien etc. Dus als iemand nog n gratis engelstalig risk en monopoly spel wilt? Of een heel oud barbiehuis die toch telkens weer in elkaar valt... Oude tijdschriften...

Had ook n heleboel zwangerschapsboeken waar collega's allemaal mee kwamen - erg lief bedoeld, maar komt allemaal op t zelfde neer, dus ga ze nu toch maar weer vast terug geven, ondanks dat 1 heel belangrijk hoofdstuk nog moet gaan komen... Oh wie o wie gaat eerst?

Geplaatst

En leuk rokje trouwens Fren! Ik zocht van de week ook n donkerblauwe spijker. Is uiteindelijk n lichtblauwe geworden. Hangt nu allemaal te drogen in t trapgat, zodat ik volgende week ook weer lekker zittende kleding heb ;-)...

Geplaatst

neeeeeeeeeeeee meezie....waar gaat het toch fout bij mij *zucht* ik heb jouw buik x3, ga morgen een buikfoto maken, zal proberen zonder kleding (nou ja....blote buik dan) nu voel ik mij echt mega, afgezien van het feit dat het kleine meissie gelukkig erg aan de groei is geweest deze week, zie mijn buik per dag toch wat dikker zijn, wat wel goed is natuurlijk :) en fren...jij ook al zo'n bescheiden buik...*zucht* ...zwangerschapskleding had ik al, maar helemaal niets zit meer lekker over mijn buik heen :( vooral in de avond niet en de ondergoed die ik had...die echte zwangerschapsding...zit ook niet lekker meer, in de nacht vouw ik hem onder de buik....

foto's kinderkamer kan ik helaas niet maken omdat haar naam op de muur staat en ik wil ze echt niets liever dan laten zien, maar omdat ik niet weet hoe "geheim" dit forum is doe ik het toch niet en zal ik dat wel doen na de bevalling *sorry*

tot morgen en fijne avond dames

xxx bri

Geplaatst

leuk kamertje meezie en mooie buik hoor, fren jij ook en mooie foto van het meiske!!

ik heb magnesiumpillen bij de kruitvat gehaald voor 2,99 veel goedkoper dan bij de apotheek waar ik 9 euro moest betalen anders voor 30 pillen minder ook nog.

maar echt helpen doen ze niet maar dat hoeft ook niet altijd te helpen, mss eerst een spiegel opbouwen.

ben nu zelf wat ziekig, verkouden, oorpijn hoofdpijn gelukkig niet hoesten wat mijn zoon erg deed.

man is vandaag aan he verven geweest op de babykamer, as zaterdag het behang en laminaat dus dan moet het verven klaar zijn.

ik duik er optijd in meiden, dus alvast weltrusten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden