Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb het geluk dat ik na de bevalling nog 7 maanden vrij ben dus dan kan ik op mijn gemak afbouwen en als het makkelijk gaat zou ik ipv kolven de kleine zelf kunnen voeden omdat de opvang naast mijn werk ligt!

Leuven heeft borstvoeding hoog in t lijstje staan en mijn kraamburo ook dus ik hoop met goede begeleiding een eind te komen maar idd als het een gevecht is en stress oplevert voor ons beide dan komt hier ook gewoon flesvoeding!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje wat een gezellige drukte!

Had gisteren een heel verhaal getikt, drukte ik op verzenden, was het verdwenen omdat ik niet meer ingelogd was! Meestal heb ik er wel erg in dat ik het vakje aangemeld heb aangevinkt, maar ja, nu dus ff niet...

Krijg het wat benauwd als ik lees dat jullie het kaartje al af hebben en met ts etc bezig zijn. Wij hebben namelijk 5 januari pas een afspraak voor de buikbeschildering, waar we de foto's van willen gebruiken voor het kaartje, dus eerder dan dat kan ik niet beginnen met het ontwerpen! Ach, dan heb ik nog ruim 5 weken, dus moet ook wel genoeg zijn lijkt me! En tas was ik ook pas van plan op t einde te doen: zoveel spullen die je toch nog gebruikt! En ik ga er van uit dat als de weeën beginnen ik nog wel tijd heb om de tas te pakken (hihi, of manlief aan te sturen: zal wel vast het lijstje klaar leggen ;-))

Radiator is net aangelegd in de babykamer: heerlijk - dat is vast 1 ding die afgevinkt kan worden. Nu moed verzamelen om te gaan zagen etc om de inbouwkast te maken... Paps wilde wel helpen met de opzet, maar die wil ik niet teveel belasten, want die is nog druk met m'n moeder... En manlief is totaal niet handig...

Vanavond 2e x zwangerschapsgym. Eerst zo nog ff huis stofzuigen: installateur heeft een lekkere rommel achter gelaten, samen met de kleine van m'n vriendin die net een bakkie was komen doen: heerlijk hoor, zo'n kleine met snotneus en een kaakje ;-). Manlief had gister net voor me gestofzuigd, omdat ik daar m'n rug wat bij voel, maar vind dat ik het niet kan maken om hem in deze troep thuis te laten komen, dus ga t toch maar doen...

Wij gaan pas iedereen bellen zodra de kleine er is en dan geven we wel aan of we al gelijk klaar zijn voor bezoek - laat ik ff afhangen van hoe de bevalling verloopt, maar voor nu lijkt het me heerlijk als de naaste familie gelijk wilt komen om de kleine te zien ;-). Evenals cadeautjes krijgen ;-). Wij maken in de familie eigenlijk altijd een kraammand voor elkaar (elke dag, 10 dagen lang, 1 cadeautje uitpakken en ondertussen nieuwsgierig zijn wat er in de volgende zitten hahaha - ik ben altijd zo nieuwsgierig als het daar om gaat!). En als we kleertjes in een verkeerde maat krijgemn, dan denk ik dat ik gewoon vraag of het voor een andere maat geruild mag worden, want dat vind ik zelf ook nooit erg als ze dat vragen als ik wat in een verkeerde maat geef. Liever dat ze het aangeven dan dat het ongebruikt in de kast hangt denk ik dan maar, toch?

Ik wil ook wel graag borstvoeding gaan geven als het lukt. Sta er hetzelfde in als jij Fren - als het niet lukt, houdt het gewoon weer op...

Weet niet hoe lang ik het vol wil houden, want heb ook gemengde gevoelens over kolven op het werk: niet zozeer om de ruimte, maar omdat als je met 6 cliënten alleen op een woning werkt, je niet een half uur ergens pauze kan houden, want ze zijn niet erg zelfstandig, dus je kan er niet van op aan dat ze je een half uur met rust laten, dus dan zit je denk ik ook niet echt lekker en hoe ik dat dan op moet lossen??? Wil wel van te voren een informatie dag er over bijwonen in ieder geval: misschien hebben zij hier ook nog tips voor.

Qua vakantie: als we op vakantie zijn, bedenken we eigenlijk altijd al weer waar de volgende reis heen zal gaan. We hebben nu 2 opties: America en dan lekker in een camper rondtoeren zodat je gewoon telkens je eigen huisje bij je hebt of misschien met de auto naar italië, kroatië of portugal en dan met paar dagen rust ergens halverwege ofzo... En dan waarschijnlijk in september ofzo, dus dan is de kleine man al weer een half jaar...

Enneuh, wat was er ook al weer nog meer? Oh ja, auto - wij hebben renault clio. Niet mega groot, maar ondansk dat we beiden lang zijn, gaan we er wel van uit dat we daar voorlopig wel even mee uit de voeten kunnen...

Benbri - hoop inderdaad dat de problemen thuis snel opgelost zijn. Geld is inderdaad volgens mij iets waar mannen zich altijd mega verantwoordelijk voor voelen en zich ook al snel drukker om kunnen maken dan wij. Merk dat deze maanden inderdaad flink duur zijn - kerst en daarna een heeeeeeleboel verjaardagen (3/4 van onze families zijn in januari / februari jarig!!! Dus wordt leuk wanneer de kleine zich aankondigd om andere verjaardagen mis te houden hahaha) en daarnaast ook alle klusjes die we uitgesteld hebben die nu toch ook echt moeten gebeuren, zoals die radiator en kast bijvoorbeeld... Maar had niet alleen met geld te maken maar ook met schoonmoeder? Of begreep ik dat verkeerd?

Fren - moet jij morgen nu weer aan de slag dan? Zie je er niet tegen op / ben je niet bang dat je dan weer gaat bloeden? Of ga je minder werken?

Geplaatst

nou ja....als je een iets minder leuke baan had gehad, dan had het wel mooi uitgekomen die extra betaalde pauzes, hahaha...:). afbouwen is zo gebeurt hoor, kan in een week tijd zijn (oke...hoeft niet goed te zijn voor je borsten, maar voor je kleine kan niets kwaad) het is meer dat je borsten overvol raken als je geen voeding eruit haalt en dat kan ook weer borstontsteking enzo veroorzaken, dus vandaar het rustig afbouwen, maar is ip zo gebeurt hoor. ik moest na mijn dochter aan de med. vanwege postnatale depressie, dus dan mag je ook niet meer. onder de douche een beetje legen en binnen een week was het "leeg", ook niet helemaal waar, maar iig genoeg om geen stuwingen enzo te krijgen. voor je kleine kan het iig geen kwaad om in een keer te stoppen...dus het valt mee fren :) is iig geen weken en das wel prettig om te weten denk ik voor je? (weet overigens niet of ik hiermee de lactatiemensen voor de hoofd stoot, maar dit is puur eigen ervaringen)...

Geplaatst

wij gaan in nederland op vakantie, gaan graag naar zuid duitsland maar dat is 8-9 uur rijden voor ons.

en aangezien de kleine maar 2-2,5 uur in de maxicosi mag en we dan elke keer moeten stoppen vind ik dat niet ideaal, dus lekker in nederland.

ik moet voor 1 december mijn vakantie doorgeven maar het wachten is nu op het werk van mijn man, zijn chef zou uitzoeken wanneer hij vakantie kan opnemen dat moet wel op elkaar afgestemd worden en in de schoolvakantie zou ook mooi zijn:)

bij de oudste kregen we de vraag van visite wat wilde komen wat we wilden hebben, of ze kwamen aan met leuke kleertjes, heb daar geen moeite mee.

een envelopje zou ik niet op het kaartje zetten, als ze zonder iets komen vind ik het ook best!

ik moet nog even achter een kruik aan en een nieuwe dop voor de andere kruik die op zolder ligt, moet een nieuwe rubber in en die is volgens het kraamburo alleen maar incl dop te krijgen.

na 10 jaar zal hij niet goed meer zijn, en bij de oudste wisten we dat niet en mochten we de kruik niet gebruiken voordat we een nieuwe hadden.

intake heb ik allang gehad, en gister belde de lactatiekundige, heb een borstvoedingspakket genomen die me aangeboden werd, word vergoedt door mijn verzekering.

als het niet gaat stop ik ook hoor, doe mijn best maar bij de oudste nare ervaring en hoop dat het nu beter gaat maar ga niet heel lang geven, vond het ook wel een gedoe.

als ik aan het werk ga wil ik ook gestopt zijn denk ik.

ik werk bij clienten thuis dus is even ergens zitten kolven niet fijn, je moet toch ontspannen kunnen zitten.

Geplaatst

jeetje ink, je was me voor, zag niet dat je aanwezig was :) nee...schoonmoeder was fren, hahaha...ik heb geen schoonmoeder, althans, die heb ik wel, maar daar heeft manlief geen contact mee, dus dat probleem heb ik niet en mijn mama is bij de bevalling, dus die is er al. heb niet zoveel last van familie en vrienden eigenlijk (soms best jammer hoor)

Nee, manlief heeft problemen met het financiele plaatje momenteel, maar dat heeft met diverse oorzaken te maken waar we nu even niet zoveel aan kunnen doen, maar komt erop neer dat sinterklaas vieren erg moeilijk word en geld pas over 2 weken binnenkomt...wat het lastig maakt als je per week normaal je geld binnen krijgt (uitzendbureau, ziek wezen en dan pas 4 weken later geld krijgen....en dat precies rond sinterklaas...erg frustrerend dus) en dan komt mijn verleden nog even proberen geld te proberen te halen (hypotheek met ex, ik op papier dat ik het huis niet mag betreden, etc...ex betaald anderhalf jaar(!) de hypotheek niet. ik krijg niets te horen, huis openbare veiling...hoog bedrag etc..etc...nou ja, je voelt hem wel hangen...levert ook een boel stress op, want je kan er niets tegen doen...manlief vind het maar eng dat ie een dochter krijgt enzo...verantwoording...etc...waar mannen zich druk om kunnen maken iig. dan schijn ik mezelf op te slokken in de baby, babykamer, babyuitzet, nou ja, alles wat met baby te maken heeft. begrijpt manlief wel, maar vind het momenteel maar moeilijk om daarmee in te gaan, tenslotte draagt hij het natuurlijk niet en je hebt nog te maken met mannelijke hormonen, waar wij natuurlijk op dit moment totaaaaaaaal GEEN last van hebben...en dan sja, alcohol, wat ietsjes meer is dan het normale gemiddelde waar ik nogal van op mijn achterste benen ga staan op dit moment, nou ja, heel verhaal dus en veel stress wat het gewoon even niet makkelijker maakt. komt allemaal wel goed, ben ik van overtuigt, maar is gewoon moeilijk en zeker als zwangere en zeker als eenzame zwangere en nog zekerder voor eenzame bijna hoogzwangere....

ach, januari valt alles wel weer op zijn plek, tot die tijd even uitzingen denk ik(hoop ik)

Geplaatst

Hè inkie, irritant is da hè, dat alles dan weg is...

Ik ben morgen ook nog vrij, maar ga donderdag wel weer aan het werk. Heb een heel belangrijke afspraak, die verstrekkende gevolgen voor volgend jaar kan hebben, samen met mijn baas, dus daar wil ik wel bij zijn. Vrijdag werk ik maar een halve dag (sowieso), maar moet ik ook weer naar de gyn, dus wellicht da ik dan thuiswerk. Scheelt weer. In het kader van ' ieder nadeel heb z'n voordeel' is dit wel een mooie gelegenheid om minder uren te bespreken. Ik merkte gisteren ineens dat ik om half 11 nog in de kamer zat en nog behoorlijk fris en fruitig was, terwijl ik na een dag werken om 9 uur helemaal afknap. En Dat terwijl ik gewoon een kantoorfunctie heb. Kennelijk heeft dat toch meer impact dan ik dacht. Ik hoop in ieder geval een uur per dag minder te werken, kijken hoe da gaat...

Ben niet heel bang da ik weer ga bloeden hoor, hoewel die kans er wel erg inzit. De gyn gaf aan dat m'n placenta nog steeds te laag ligt en door de steeds verhogende druk weer kan gaan bloeden. Maa bij de inwendige echo bleek dat de baarmoedermond nog helemaal dicht zat, dus daarom maak ik me geen zorgen. Ik moet wel direct bellen als het weer voorkomt en het zou kunnen dat ze me dan een paar dagen opnemen.

Geplaatst

oh ja, overigens mag je kleine maar 3 uur per dag maximaal in de maxicosi he...officieel dan, want langer is niet goed voor het ruggetje, dacht "zal het even zeggen, weet niet of jullie dat weten" marjan wel iig :)

Geplaatst

Fren, jij bent ook behoorlijk lang toch?! Mag ik vragen wat jij aantrekt bij de bevalling?

Ik wil eigenlijk zo'n big shirt kopen, maar wel een die lang genoeg is zeg maar.

Enig idee meiden?

Geplaatst

Melis, ik ben 1.88 en trek denk ik gewoon n groot t-shirt aan. Vind het dan denk ik niet echt boeiend dat hij net over m'n kont komt, want je ligt er verder toch bloot bij, dus aan een lang shirt heb je dan niet veel... Nou ja, nu ik er over nadenk, als je heen en weer wilt gaan wandelen in het ziekenhuis tijdens weeën ofzo...? Maar ik ga eigenlijk stiekem uit van een gewone thuisbevalling en dan wil ik ook onder de douche kunnen stappen, dus dan heb ik ook weinig aan kleren ;-)...

Geplaatst

Ink, wauw.. Ik ben 1.90m ! Ik denk dat ik idd maar een groot shirt aantrek, en een tent als onderbroek voor als ik wil lopen jn het zkh. Wellicht een badjas er overheen en klaar!! Toppie, thnx voor het meedenken!

Geplaatst

Lijkt me heerlijk om een lange(re) man te hebben, die van mij is 'slechts' 1.86m.. Hij is heel erg getraind qua lichaamsbouw, dus als ik zijn shirt aantrek heb ik een naveltruitje aan waar we met z'n drieeen inpassen, hahahaha

Geplaatst

Haha, wij zijn ongeveer even lang, vin is denk ik 6-7 cm langer dan ik. Prima dus!

Melis, stomme vraag misschien: waar haal jij die tent-onderbroeken? Mijn boxers zitten echt niet fijn meer nl door het elastiek...

Geplaatst

idd hema heeft ze speciaal voor zwangeren, alleen is mijn buik zo dik dat ze er niet overheen passen...miss etam heeft er 2 voor 20 geloof ik (kan ook lager zijn hoor, weet het niet meer) dat zijn zwangerboxers, die draag ik helemaal grijs, althans zijn de witte nu grijs en de zwarte blijven gewoon zwart, maar die blijven het mooist, die van de hema kon ik na 3x wassen al weggooien met gaten erin (en nee, niet de pijpsgaten) die van miss etam zijn perfect. maar denk dat de onderbroeken zelf wel weer goedkoper zijn, maar ik heb dus de boxers van miss etam)

Geplaatst

Mijn ex was 10 cm kleiner dan mij,

hij was nogal agressief en toen ik hem tegenkwam met mijn man ( toen nog niet getrouwd) zag hij mijn man niet dus hij begon heel vervelend te doen tegen me, kwam mijn man eraan en zei tegen hem, " wat had jij nou kleintje, blijf van mijn meisie af" en hij stond met zijn borst naar voren stoer te doen tegenover mijn ex!!

zie je het voor je?:D

dus toen ik bij mijn ex wegging zei ik ook ik wil een vent die langer is dan mij, dat als ik met mijn hoofd tegen zijn borst aansta en dat is gelukt:)

mijn ex heeft me overigens nooit meer lastig gevallen:)

Geplaatst

Fren, ik draag momenteel nog mijn allerdaagse ondergoed; strings.. Lijk sons wel een rollade haha.. Kreeg van een pas bevallen collega de tip om de tenten bij de HEMA te kopen, daar hebben ze alle kleuren en maten. Ook handig voor na de bevalling, past het kraamverband er iig in.. Ga nu meteen ff kijken of ze ze daar echt hebben! Wordt vervolgd :)

Geplaatst

Haha Marjan - ik zie het helemaal voor me!

Mijn man is iets van 2 of 3 cm korter dan mij, maar zoals mijn zus zei "hij lijkt langer dan jou omdat hij dominanter is". Hahaha, we moesten zo lachen om die opmerking toen ze dat zei! Hij is inderdaad wel wat aanweziger dan ik met bijv mening doordrukken: ik ben wat makkelijker / felxibeler, maar ervaar het nooit als zijnde dat hij dominanter is, dus vond het wel apart dat ze dat zo zei!

Heb ook gewoon m'n normale strings nog aan; waren al heup strings met erg zacht elastiek, zodat ze niet afknelden (idd anders rollade idee ;-)).

Heb van m'n zus 2 of 3 mega onderbroeken gehad die zij toen gebruikte voor het kraamverband. Ik denk dat ik het zo wel ga redden dan - geen zin dat ook nog te moeten kopen eigenlijk...

Geplaatst

Zo, ff lijstje weer gezocht. Alleen zonder de afspraken, want die waren al erg verouderd en ik vind ze persoonlijk niet heel belangrijk meer - zolang alles maar gewoon goed blijft gaan, toch?

Maar heb m ff geplakt, omdat ik een aantal meiden miste en niet meer uit m'n hoofd wist wie:

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (en het is een babygirl :))

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar (babyboy :-))

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar (en het is een babygirl:))

Cjee: 25 februari, 2e kindje (en het is een babygirl!!)

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

Nofje, Cjee, Stiertje en Kiet zijn geloof ik echt al heeeel lang niet hier geweest. Weet iemand iets van hen?

Geplaatst

strings?? die vind ik al erg zitten zonder zwanger te wezen, hahahaha...draag altijd heupboxers, alhoewel er genoeg heup is momenteel vind ik die ook niet lekker meer zitten, maar naakt is ook geen optie, hihi...overigens moet ik elke dag wel een inlegkruisje in ivm of ongewild urine verlies na een niesbui of zoiets of lachbui of wat voor bui dan ook en ik heb mega veel afscheiding, dus zonder inlegkruisje doe ik het echt niet meer en dan vind ik zo'n string al helemaal niet zitten en idd...kraamverband is mega groot...zie je het al voor je in ee stringetje? hahaha....ach ja...

heb mega maagzuur dames, bah...rennie maar weer pakken :) ben nu bezig met een hotfixpatroon maken van een ooievaar met een baby in zijn snavel en een strikje (die ik dan weer een kleur kan geven) is dat leuk om dat te gebruiken als "geboorte" tegeltje? (wil graag zelf maken, maar ben een beetje fantasieloos denk ik :( gaat om bijgesloten afbeelding....die wil ik dan ergens in het midden hebben of zo en dan boven of onder de namen en boven of onder dus de geb. datum/gewicht en lengte...op een mooi stukje stof en inlijsten...ideeen?

[ATTACH=CONFIG]2980[/ATTACH]

Geplaatst

Pff wat is er een boel geschreven, ben al een half uur aan het lezen!!!!!!

Weet nie helemaal alles meer:

Kaartje hebben we al een paar weken klaar, alleen nog namen en datum doorgeven. Doen geen lengte en gewicht er op.

Namen hebben we ook definitief klaar sinds vorige week. Helemaal blij mee!!

Fren, ik zou er voorstellen om samen nog even weg te gaan. Zeker gezien wat er afgelopen weekend is gebeurd.

Ook wij willen niemand in het zh. We bellen wel wanneer de tweeling geboren is. Wil eerst een momentje rust hebben en genieten met ons viertjes. Daarbij weten we ook niet hoe het met de niertjes van de kindjes is. Wil dat graag eerst allemaal weten.

Benbri, hoop dat jullie samen er uit kunnen komen en straks heerlijk kunnen genieten van jullie kleine meid zonder al te veel zorgen!

Zomervakantie hebben wij nog niet over nagedacht. Eerst maar de bevalling en kijken hoe het allemaal gaat. Zie het niet zitten om met 2 kleintjes een heel eind weg te gaan en ook niet al te lang. We zien het wel....

Vanaf vandaag ben ik halve dagen gaan werken. Mijn balans tussen werk en prive was wat ver te zoeken. Heb net lekker op de bank gelegen, nog niet echt uitgerust, maar vanavond maar op tijd het bed in! Gelukkig geen probleem dat ik minder ga werken, lg heeft zelf ook een tweeling dus dat scheelt alweer!

Ga vanaf nu beginnen met het wassen van de spulletjes en inrichten. Kan niet meer wachten. Gelukkig is alles verder klaar op de kamertjes enzo. Ben benieuwd hoe het er straks uit zal zien!! Ga nu ff een lekker kopje thee drinken en nog even genieten van de rust.

Geplaatst

Hoe kan dat nou Benbri? Mijn buik is vast groter dan de jouwe en mijn kont dikker en ik kan prima in die van de Hema hoor! Wel de grootste maat, maar zitten heerlijk, geven ook ondersteuning. Die van Miss Etam zijn bijna hetzelfde, iets duurder maar zitten ook lekker...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden