Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh als ik die lijst zie denk ik nog effe niet hoor!!!

Moet je over een paar dagen weer terugkomen? Je moet van de nood een deugd maken he, lekker uitrusten! Jammer voor C maar je hebt toch een goeie redacteur?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oke, blij dat alles goed gaat verder...:) en jemig wat een waslijstje...dat zijn dingen die je ook nog eens dagelijks gebruikt, dus zal de helft wel vergeten denk ik :( ondergoed hou ik dan maar even mijn zwangerschapsondergoed aan, moet idd even een pyama of t-shirt kopen nog, want die heb ik wel, maar geen grote of zo...camera is idd een hele goeie, hahaha, pff...word nog wat dus :)

Geplaatst

Eef, ik ben het met je eens dat dat het grootste horrorscenario is. Maar juist daarom twijfel ik zo sterk of een keizersnee niet toch beter zou zijn, ondanks dat ik dat eigenlijk niet wil. Bij twee kindjes bestaat nu eenmaal wel een groter gevaar voor zuurstoftekort bij het tweede kindje. Daarom hoop ik nog zo sterk dat kindje twee zich ook met het hoofd naar beneden draait.

Fren, wat een paniektoestand zeg. Kan me voorstellen dat ik bij bloed gelijk zou bellen! Maar goed dat alles er goed uitziet nu.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Fren, goed dat je even naar het ziekenhuis bent geweest. Nu weet je in ieder geval zeker dat met de kleine alles helemaal in orde is!

En nu verplicht rust nemen hoor!! Hopelijk houdt het bloeden dan op....

Wat een waslijst om mee te nemen he? Ik moet toch nog wel het een en ander kopen, vooral voor mezelf. Pyjama en zo heb ik niet eens. Nou ja, ik ga in mijn verlof wel shoppen.

Geplaatst

Ja, ti's een hele lijst... Ik heb toevallig vanmiddag 2 pyjamas (van die lange tshirts) gekocht.

Paniek viel mee hoor, maar was toch goed om even te gaan voor een check.

Geplaatst

Fren, gelukkig dat alles goed is, hopenlijk helpen de twee dagen rust. Levert de placenta geen problemen op voor een matuurlijke bevalling?

En inderdaad jeetje wat een lijst!! We moeten nog steeds een nieuwe camera kopen, want die van mij is gepikt en nu maken we fotos met een telefoon, wat niet ideaal is. Ook ik moet eens kijken voor grote shirts, of een nachtpon of iets dergelijks, o ja en nog een andere auto, want nu hebben we allebei een auto waar maar twee mensen in kunnen. Pfff en dat met nog maar 9,5 week te gaan.

Geplaatst

Fren, wat een schrik, maar goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan, zodat je iig weet dat alles in orde is. Nu lekker rustig aan doen.

Wow wel een lijst hoor, een "tasje" wat je klaar moet hebben, lijkt wel een hele gadarobe. Zal je net zien, dat als je je tasje klaar hebt en naar het ziekenhuis moet/gaat je als nog het tasje vergeet.

Hier lekker lui weekend gehad, kan nu wel merken aan mijn rug dat ik zwaarder wordt, begin er vooral in de avond last van te krijgen, op de bank zitten/liggen/hangen gaat dan niet, dan ga ik maar weer lekker op bed liggen tv kijken.

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen,

Even wennen aan de nieuwe look...

Op mn tel werkt alles nog niet goed, dus ben maar eens achter de laptop gaan zitten :)

Fren fijn om te horen dat alles goed is met jullie meisje.

Goed dat je even naar het ziekenhuis bent gegaan! Nu lekker rustig aan doen!

Poeh een pyjama. Echt een ramp om die te vinden.

Wie van de lange meiden weet waar deze te koop zijn? Slaap normaal alleen in mn ondergoed.

Maar voor het ziekenhuis idd wel zo handig. Kwam op een site uit voor lange dames, maar daar betaal je gewoon 50 euro of meer. Nou dat is een beetje overdreven...

En dan die auto... poeh daar moeten wij ook nog achteraan de komende weken.

We hebben vier jaar geleden de auto de deur uit gedaan. We woonden toen hartje centrum en moesten vijf jaar wachten op een vergunning. Twee jaar geleden zijn we verhuisd, maar waren toen zo aan het openbaar vervoer/fietsen gewend dat we het maar zo hebben gelaten. Maar nu met de tweeling is dat geen doen meer. Er moet dus op korte termijn weer een auto komen. Oftewel binnen nu en een weekje of vijf. Iemand tips? Ook dat is hier namelijk nogal een probleem. Mijn man is net iets groter dan 2 meter en dan is het lastig zoeken... Hij past bijna nergens in. En ik wil het liefst een auto met een iets hogere instap (wordt altijd erg misselijk als ik dicht op de weg zit als bijrijder). Tevens moet er dus heel veel opbergruimte inzitten (ahh die tweelingwagen moet erin)...

Hoe gaat het met jullie rekeningen... ik merk dat nu de tweeling eraan komt het geld er wel erg hard uitvliegt. We meoten zoveel kopen en hier in huis gaan natuurlijk ook net op dit moment alle apparaten kapot...

Zo dat was de klaagzang voor vandaag...

Vanaf nu gaan we weer vrolijk doen :)

Geplaatst

Jeetje Fren wat een schrik, fijn dat alles goed was, was een ctg waar je aan lag?

heb ik paar weken terug gehad na mijn val.

doe lekker kalm aan meid!

Ik moet nog even testen of de maxi cosi wel in de auto kan, nou ja kunnen kan wel maar of de gordels dan wel passen, met Lucas wilde dat wel maar de auto die we daarna hadden kon de maxicosi niet achterin, die gordels waren niet lang genoeg om helemaal er om heen te kunnen, en als we met elkaar weggaan wil ik toch graag voorin zitten en de kids achterin.

hebben jullie het geboortekaartje al geregeld? die van ons is zo goed als af.

voor die tijd even de enveloppen bestellen en schrijven, dat scheeld alweer heel wat.

k ben een lijstje aanhet maken wat ik nog nodig heb, moet nog even achter spaanse sloffen aan, wel handig in het ziekenhuis want op sokken lopen daar is niet verstandig en haal gewoon 2 pyjama's bij de zeeman ofzo, normaal slaap ik ook in mijn ondergoed en wil er niet te veel geld aan uitgeven, haal gewoon 2 bigshirts ofzo en een trainingsbroek of huispak bij de action:)

ik ben s' avonds echt helemaal f, of ik nu veel of weinig heb gedaan die dag.

elke avond val ik op de bak in slaap rond half 9, word dat tegen 23.30 wakker om vervolgens naar bed te gaan en daar direct verder te slapen, als ik dan tussendoor langer wakker blijf val ik niet meer in slaap, maar op tijd mijn bed in komen voordat ik in slaap val op de bank lukt niet:)

zoontje nog steeds ziek thuis, knapt wel iets op, denk woensdag weer naar school.

maar moet toch even weg om wat boodschappen te halen, paar dingen maar dan ga ik woensdag wel weer even meer halen.

hij is 9,5 jaar dus kan wel even alleen blijven toch:)

nou fijne middag meiden!

Geplaatst

Hoi jrn,

Wij moeten ook een nieuwe auto (heb nu een Swift) en mijn vriend is ook 2 meter 3... Van binnen zou nog wel genoeg ruimte zijn voor 3 kids maar dan kan er niks mee. Mijn moeder had als voorstel de Renault Kangoo... vond het altijd een beetje een raar bedrijfsautootje maar ik ga er toch serieus naar kijken want volgens mij heerlijk veel ruimte achterin. Ideaal zou zijn als je de tweelingwagen er zo in kan zetten, zonder opklappen maar ik weet niet of het zoveel ruimte is...

Succes met je zoektocht!

Geplaatst

Hier vliegt t geld ook de deur uit...komt ook omdat we een aantal dingen op orde willen hebben voordat kindeke er is. Gelukkig hebben we een jaar geleden al een station gekocht en met uitzoeken vd kinderwagen hebben we getest of deze in mijn punto paste. Bij ons zit het met name in de babykamer, daar hebben we niks aan gedaan toen we hier kwamen wonen en dat moest dus nu allemaal nog. Helaas knapte het raam bij het schilderen, dus dat was ook nog een leuke extra. bovendien hebben we gekozen om een hele kastenwand te plaatsen ipv een kleine (baby)kledingkast. Op de babykamer stond nl onze kast met seizoensspullen, extra linnengoed en dergelijke. Nu dus 2,5 meter kast, dus ruimte over!

Ik heb gister bij wehkamp twee big shirts besteld, gewoon 2 maten groter dan normaal. Was geloof ik 2 voor 27 euro. Ze komen morgen, zal laten weten of. Wat is. Ik ben ook 1,80, dus zal met name op de lengte letten...

Wbt slapen: ik lig eieenlijk iedere avond tussen half 10 en 10 uur in bed en slaap dan echt tot 7 uur 's morgens. Heb het kennelijk nodig... Maa oed, ik werk ook nog net zoveel als voordat ik zwanger werd, hoewel daar na de waarschuwing van gisteren wellicht wel wa verandering in komt. Heb m'n baas laten weten dat ik in ieder geval tot en met woensdag thuis ben.

Marjan, weet niet of hè een ctg was, kreeg een band om m'n buik met twee transponders: 1 om de weeën capaciteit te meten en 1 voor de hartslag van de baby. Die laatste moest ik wel zelf goed gericht houden, soms best hard drukken om de hartslag te blijven horen.

Geplaatst

Oja, geboortekaartje: wij hebben een erg leuke gevonden, maa die moe aangepas worden, aangezien onze naam 1 letter meer heeft dan het voorbeeld. M'n vriend is echter nog niet heel erg bezig met het definitief maken van dit soort dingen. Hij is nu eerst de babykamer aan het afmaken. Gelukkig bijna klaar, ng gordijnrails ophangen, Electra verleggen en de handgrepen op de kast.

By the way, we hebben op 2 punten een verschil van mening: hij wil de eerste week van het nieuwe jaar een paa dagen met z'n moeder en zus naar Dubai, ik wil liever nie dat hij gaat... Ik heb hè idee dat hij dat gezeur van mij vindt. Ben ik daar raar in? Ik ben dan 32 weken, dus ansich ng geen risico op bevallen, maar ik vind het gewoon geen fijn idee. Hij hoeft niks te boeken overigens, dus hij kan de dag van vertrek nog beslissen wat hij doet.

Tweede, echt grote punt van discussie is het feit dat hij zijn moeder direct wil bellen als de bevalling begint en ook wil dat ze in het zh is. Niet in de verloskamer hoor, maar in de wachtkamer. ik wil dat pertinent niet omdat ik vind da het een moment van ons samen is en ik wil nie eens m'n eigen moeder in het zh hebben. Iedereen word gebeld op het moment dat wij (in dit geval ik!) daar aan toe zijn, maa hij is daar anders in... Ik geloof da hij überhaupt nog niet helemaal op een rij heeft hoe de bevalling zal gaan en dat ik echt niet wil dat hij van mijn zijde wijkt. Zucht! We hebben er de eerste keer dat het ter sprake kwam al enorme ruzie over gehad...

Geplaatst

jij bevalt fren...dus jij hebt het voor het zeggen, kaart het maar aan bij de vk ook, geeft ze je toch gelijk. jij bent degene die bevalt en niet hij, dus hij mag willen tot hij een ons weegt :)

was idd ctg ook wat je hebt gehad.

auto, hier geen probleem, heb een station astra, ik zit juist in dubio of ik hem niet moet gaan verkopen. Financieel loopt het even niet lekker hier, relationeel helaas ook even niet :( dus word er even niet leuker op deze maanden, hopelijk is dat in januari allemaal maar weer even wat minder :( maakt het niet-stressvol rondlopen ook nogal lekker ingewikkeld *zucht* maar ja...gaat over voordat ik een jongetje word hoop ik.

huispak is idd goed idee en zeeman of wibra bigshirts halen ook, slaap idd ook alleen maar in een slip (momenteel tent), hihi....en meteen maar even bij de action kijken voor die spaanse dingen dan idd.

Geplaatst

Hey Fren,

Ja balen die discussies he... maar je kan ze beter nu al hebben dan straks in het ziekenhuis.

Om even terug te komen op je punten:

1) Een vakantie naar Dubai... Ik zou dat ook echt niet goed vinden. 8 weken is maar heel erg weinig. Kijk naar het december topic, daar zijn zoveel vrouwen te vroeg bevallen. Ik wil niet eens dat mijn mannetje dan nog drie uur verderop wat gaat doen... Hij blijft maar een beetje in de buurt! Maar hij is het daar gelukkig mee eens. Als de bevalling onverwachts toch eerder begint, vergeeft hij het zichzelf nooit als hij het niet mee zal maken! Dubai is wel erg ver weg. Je bent zo 24 uur bezig om thuis te komen. En dan moet je nog maar net de mzzl hebben dat er direct een vlucht gaat.

2)Dit blijft een lastig punt. Iedereen kijkt hier anders tegenaan. Gelukkig hebben wij hier geen verschil van mening over. Wij hebben nu de volgende afspraak. Wij bellen de ouders pas als de tweeling is geboren. Op de eerste dag willen we iig geen bezoek. We willen eerst een dagje met zn viertjes zijn! We hebben hier zolang op gewacht. Het is een moment van ons samen. Andere mensen wachten maar...

Balen Benbri dat het allemaal even niet zo lekker loopt.

Hoop dat je er uitkomt met je partner en dat het geen grote issues zijn....

Geplaatst

Ow ja geboortekaartje :)

Deze is helemaal klaar (muv van de datum).

We hebben erg lang gezocht naar leuke kaartjes voor een tweeling, maar uiteindelijk een super leuke site gevonden. Helemaal onze stijl en een goede service. De enveloppen hebben we al ontvangen evenals een proefdruk. Dus de komende tijd gaan we alle adressen maar is bij elkaar zoeken....

Wij zetten er straks de namen op, de datum, een mooi gedichtje, onze gegevens en de namen van de peetoom/peettante! Lengte, gewicht en tijd laten we achterwege. Vind dat nooit wat toevoegen...

Geplaatst

ach...voor nu nog niet ernstig genoeg, maar het zou zomaar heel ernstig kunnen wezen, maar voor nu is er "nog niets" aan de hand in die zin van uit elkaar gaan of zo...zou ik ook helemaal niet willen, maar spelen wat issues wat het vertrouwen wel wat moeilijker maakt (en nee, hij gaat niet vreemd, hahaha) verder is het een schat van een man hoor en zeker mijn ware liefde, maar zou niet de eerste keer zijn waarbij het alles meer stuk maakt wat je lief is zeg maar....

Geplaatst

He bah wat naar....

Hoop echt dat jullie eruit gaan komen.

Je gaat samen een geweldige tijd tegemoed. Ik hoop dat jullie daar samen van kunnen genieten!

Geplaatst

@Caro: bedankt voor de tip...

Is wellicht een optie, maar denk niet dat mn man eraan wil...

Hij zal dat idd wel een boodschappenkarretje vinden.

En aangezien hij hem ook voor zijn werk moet gaan gebruiken... Net maar eens wat brochures aangevraagd bij verschillende merken. Dus van het weekend maar eens wat opties doornemen!

Geplaatst

Hee meiden,

Hier weer even t januari meisje dat komt

Spieken :-)

Fren: lastig dat soort dingen. Wat betreft dat reisje. Ik ben het eigenlijk wel met je eens, vooral omdat het om een vakantie gaat. Ik heb het er met ar ook over gehad tot wanneer hij kan vliegen voor werk. Hij gaat deze week nog drie dagen naar Nederland en daarna blijft hij fijn in Ierland! Aangezien vin voor vakantie weggaat en veel verder weg, zou ik het ook wat anders zien. Moet zeggen dat ik zelf dan ook liever nog een keer met z'n tweetjes weg zou gaan, ipv dat hij zonder mij weg zou gaan. Vind ik normaal nooit een probleem, maar nu kun je nog met z'n tweetjes weg.

Wat betreft ouders bellen: ik zou er ook niet aan moeten denken! Ik wil ook eerst rustig de tijd met z'n drietjes en al

Helemaal geen schoonouders aan mijn bed willen (zijn super lief, maar eerst even tijd voor ons). Ik hoop dat vin snapt waarom je het niet wil. Een paar uur later is het nog net zo bijzonder voor zijn moeder! Wij gaan sowieso ook pas bellen als wij een beetje van alles zijn bekomen en zeker ook niet bellen als de bevalling start ofzo. Dan zit iedereen maar onnodig in de zenuwen.

Benbri: helemaal niet fijn als het even niet lekker loopt! Zeker nu niet, zwangerschap is al ver gevorderd en jouw hormonen zullen zo'n situatie niet makkelijker maken. Tenminste, als ik naar mezelf kijk. Ik ben echt heel erg gericht op 'harmonie' op dit moment, kan echt bijster slecht ertegen als we ergens alleen al een discussie over hebben. Hopelijk kunnen jullie er goed over praten en het dan uit de wereld helpen, zodat je weer met volledig positieve energie de komende weken in kunt gaan.

Groetjes!

Geplaatst

Wij hebben afgesproken dat zodra de kleine er is dat mijn man of ik (ligt eraan hoe ik eraan toe ben haha) de ouders bellen zodat ze weten dat alles goed is gegaan en daarna laten wij weten wanneer ze welkom zijn! Nu is het bij ons sowieso dat de ouders een dik uur moeten rijden naar Leuven dus ze staan niet na 10 minuten al op de stoep! Beide ouders hebben laten dit prima te vinden dus hier verder geen moeilijkheden! We hebben wel besloten de ouders wel de datum te zeggen en voor de rest weet ik nog niet of we het openbaar maken of niet haha....eerst die datum maar eens krijgen!

Kaartje is ook zover klaar, wat kleine wijzigingen, de enveloppen zijn al geschreven en liggen al klaar! Ik vind het juist wel altijd leuk om te weten hoe zwaar en hoe groot de baby is dus wij zetten het er wel op, verder een kort gedichtje en algemene gegevens zoals naam,adres en telefoonnummer! Wel gaan wij een kadotip erop zetten, een envelopje en kadobon...ik vind het zelf altijd fijner om geld of een kadobon te geven en zo beperk je het risico dat je hartstikke leuke kleertjes krijgt die de kleine niet meer aankan ivm verkeerde seizoen etc...

Wij laten ons ventje niet dopen, zijn zelf wel allebei gedoopt maar we hebben verder niks met de kerk dus de kleine dopen we niet en dus ook geen peetoom en peetante!

Benbri: hopelijk zakt het allemaal een beetje want leuk is het natuurlijk niet, je wilt nu samen op die babywolk zitten en dan is stress niet fijn! Sterkte ermee!

Geplaatst

jee wat druk ineens weer:) gezellig!!

wij hebben ook een astra station dus voorzie geen problemen, de kinderwagen kan er met gemak in.

het geboortekaartje is klaar op datum na, tekst en alles is klaar, de kleuren van het kaartje willen we mss nog even aanpassen maar dat is geen probleem.

jee fren dat soort issues hebben wij niet gelukkig, we hebben het er nog helemaal niet over gehad, ik vraag even:)

nee hij ziet het ook niet zo zitten.

bij de oudste was ze erbij, dat was thuis, de eerste en mijn eigen moeder leeft al bijna 22 jaar niet meer dus vond het wel prettig, was ook geen vervelende situatie hoor was blij dat ze erbij was, ze is gewoon mijn tweede moeder.

maar deze keer willen we het met ons tweetjes doen, dit is ook in het ziekenhuis en word heel onrustig van te veel mensen om me heen, de wetenschap dat er iemand in de stress zit in de wachtkamer en elke keer de dokter bij wijze van spreken aanklampt met de vraag hoe het gaat vind ik niet fijn, levert toch ook stress en onrust op.

we bellen als eerste de opa's en oma. dat voorrecht hebben ze al.

dan thuis zien we verder.

en dat is idd de ctg, ik had dat ook, 1 meet hartslag baby en de andere de baarmoederactiviteiten.

de eerste was bij ons heel grappig, zodra de kleine schopte hoorde je dat ook heel goed, man dacht eerst dat dat mijn darmen waren maar nee dus:) die zat bij mij gewoon vast op 1 plek trouwens maar bij jou was het een andere situatie.

Benbri sterkte meid!! dikke knuffel!!

Geplaatst

Wij vinden het vooral leuk dat de kinderen straks een speciale band hebben met een peetoom / peettante.

We weten nog niet of we ze laten dopen, maar ik vermoed van wel. Ze kunnen dan later zelf de keuze maken wat ze willen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ja alle kraamcadeaus... tja het is even afwachten wat je krijgt, maar een envelopje gaat ons te ver. We vinden het juist wel leuk om te zien wat we krijgen. Bovendien is het ook wel speciaal om later te zeggen die heb je van die en dat van die... Lang niet iedereen zal kleertjes geven. Daarbij hoor ik zo vaak in mn omgeving dat mensen het vervelend vinden wanneer er een envelopje op de kaart staat. Bij trouwen oke, maar bij geboorte.... Ik laat het dus iedereen zelf bepalen. En het maakt me ook niet uit. Vind het al lang leuk als mensen langs komen, ongeacht of ze nu wel of niet wat meenemen...

Geplaatst

Wij zijn niet getrouwd, dus dopen is geen optie. Hebben het eigenlijk nog niet gehad over peetooms en -tantes. We zien wel.

Wbt cadeautjes, ik vraag zelf altijd waar nieuwe ouders nog behoefte aan hebben, ik kom liever met iets aan dat wellicht een minder grote verrassing is, maar dat ze echt nodig hebben, dan dat ik met iets aankom dat ze wellicht al hebben of nie mooi vinden. Ik gok er een beetje op dat dat andersom ook wel zal gebeuren.

Wij hebben trouwens aanstaande zaterdag de moeders uitgenodigd voor een echo. We twijfelen nog of we 2d of 3D zullen doen. Eerst dat ik 2d, maar hoor zulke enthousiaste verhalen over 3D dat ik begin te twijfelen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden