Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stiertje, mijn dochter is bij een gastouder geweest en dat beviel prima. Er waren genoeg andere kinderen om mee te spelen, zij had ook oudere kinderen die naar de middelbare school gingen, dus veel aandacht voor de kleintjes. En ze was flexibel: heb wel eens in de file gestaan, belde ik, kon ze gewoon met het gezin mee eten.

Het was trouwens bij ons bureau zo dat bij vakantie een andere gastouder werd geregeld, dat hoefden we niet zelf te doen, dat rouleerden ze. Zo kwamen er ook wel eens twee weken andere kindjes bij haar omdat een andere gastouder dan op vakantie was. En inderdaad alleen betalen als ze er was, vond ik ook een voordeel.

Succes met beslissen!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ons manneke gaat straks naar de gastouder.

nu heb ik geluk want de buurvrouw heeft een professionele gastouderopvang.

met alles erop en eraan, een enorme tuin met speeltoestellen enzo, en ze gaan uitbreidden en dan komt er een soort verkeersparkje voor de kinderen en ze hebben al heel veel dieren dus dat is erg leuk.

onze oudste gaat daar ook wel eens heen en zelfs wel eens gewoon zo, om te spelen. hij is niet ingeschreven omdat ie naar de basisschool gaat en normaal ik thuis ben, maar zit ik omhoog dan kan hij daar altijd terecht.

laatst moesten we naar het ziekenhuis en mijn zoon wilde ik niet mee en haar gebelt, ja hoor breng maar, dat kan altijd hoe laat het ook is.

mee eten ook geen probleem.

Benbri, de kleine schopt me vaak tegen mijn blaas, wat ook heel vervelend kan zijn, dan moet ik heel vaak heen:)

verder doet ie me geen pijn ofzo!

zit vaak ook in mijn lies dat kriebelt.

Stiertje welkom terug:) en wat gaaf zeg 2 meiden, geniet ervan en kan me voorstellen dat je in een klein wereldje leeft nu.

Geplaatst

Stiertje, welkom terug. Wa vervelend dat je bekkeninstabiliteit hebt. Rustig aan doen hè!

Onze kleine gaat 2 dagen naar het kdv. Niet hier in de buurt, maar op weg naar mijn werk, halverwege eigenlijk. Dit kdv was zo vel mooier, groter (buitenruimte) en vooral professioneler en schoner dan wat hier zat, dat we de omweg er graag voor over hebben. Wij zijn allebei 1 dag thuis en de laatste dag gaat m'n schoonmoeder oppassen. Toevallig gister de berekening gehad wat 4 uurtjes minde werken per week kost... Daar schrok ik behoorlijk van!

Geplaatst

welkom terug stiertje :) en idd 2 meiden...*wauw* maar fijn dat het verder goed gaat (afgezien van de klachten) en tuuuuurlijk mag je mee beppen, we hebben je af en toe toch gemist hoor :) hoop dat het mentaal weer wat beter gaat met je? gezien de hormonen en ik zelf bij dochterlief (niet die in de buik uiteraard) een prenataal en postnatale depressie heb gehad, weet ik hoe zwaar het kan zijn, maar dat is het hopelijk niet? anyway...bekkeninstabiliteit heb ik ook last van, zit idd al bijna vanaf het begin in de zw, nu overleef ik het wel, maar werken gaat gewoon niet, maar word wel erger merk ik nu helaas anyway...welkom terug :)

uhm...kdv of go vind ik ook moeilijk. ik blijf thuis dus heb dat probleem eventjes niet, maar kinderen hebben eigenlijk altijd bij de kdv gezeten en daarna bso ipv gastouder, alhoewel dochterlief wel ooit bij een gastouder zat. ik weet het niet, sommige kdv zijn ook flexibel (melis) even googelen in almere denk ik dan, sprookjesland? was dat niet een flexibele? gastouders zijn ook niet altijd flexibel en qua kosten lijkt het minder, maar vaak moet je daar ook gewoon je dagdelen betalen, dus zou goed nagaan of het echt per uur gaat of per dagdeel. toevallig is een vriendin de pietenbak ingegaan daarmee....die haalde haar dochter soms eerder op, maar moest uiteindelijk wel alle uren betalen waar ze voor stond ingeschreven, dus tot zover flexibel denk ik dan...blijft dus zoiezo moeilijk. het is wat je zelf prettig vind denk ik, voornamelijk omdat op een kdv er meerdere kinderen zijn, dus meer activiteiten georganiseerd worden, aan tafel moeten eten en fruit eten verplicht, maar vaak ook koekjes maken en dergelijke (betaal je ook voor, maar toch...) en dat moet je bij de go maar afwachten of dat gebeurd. ze moeten zich wel aan regels houden natuurlijk, maar toch...en klikt het qua opvoeding ook nog, etc..etc..afgezien van dat feit is denk ik wel makkelijker als je kindje ziek is, want dan mag het niet naar de kdv, MAAR laten we eerlijk wezen, als je kind ziek is wil het toch lekker bij papa of mama wezen en ik blijf zeggen en vinden dat werkgevers dat ook maar moeten begrijpen dat je een dagje thuis blijft bij je zieke kind...daar kies je nl ook weer voor (en ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad, werkgevers vinden het niet altijd leuk, maar ik wilde perse of zelf of opa/oma/papa/broer of iemand vertrouwt hebben in de buurt van mijn zieke kind) nou ja....het blijft een moeilijke keuze die je alleen zelf kan maken wat je het belangrijkste vind voor je kind (heb het nu even niet over de kosten, maar over de "opvoeding" van je kind wat je daar belangrijk aan vind en waar je je prettig bij voelt :) blijft moeilijk dus, hihi

Geplaatst

hee meiden,

weet niet veel van de huidige situatie af wb kinderopvang of gastouders. Maar ik heb een aantal jaren geleden in Nederland veel voor kinderdagverblijforgansiaties gewerkt, dat waren met name de grote organisaties (die 30 - 100 kinderdagverblijven). Veel van deze organisaties hebben ook een gastoudertak, bijvoorbeeld Humanitas. Er is op die manier net wat meer toezicht en ondersteuning voor gastouders. Het wil uiteraard helemaal niet zeggen dat zelfstandige gastouders niet goed zijn, maar ik denk dat het over het algemeen wel goed is als gastouders deel uit maken van een grotere organisatie. Het gaat dan enerzijds om toezicht/inspecties (gaat het wel allemaal zoals het hoort te gaan en zijn de gastouders voldoende opgeleid en op de hoogte van de nieuwste richtlijnen), maar anderzijds ook dat gastouders terug kunnen vallen op kennis en ondersteuning van de overkoepelende organisatie.

Maar zoals gezegd, het is al heel wat jaartjes geleden en ik was toen zelf nog niet bezig om zwanger te worden, dus dan kijk je er wel met andere ogen naar. Grote organisaties wil trouwens helemaal niet zeggen dat die ook goed zijn! Had zelf soms wel eens gemengde gevoelens bij organisaties, waarbij de regionale organisaties vaak het beste gevoel gaven: groot genoeg, maar niet te massaal en niet alleen maar uit op winst.

Succes met de keuzes!

Geplaatst

De gastouder waar we een afspraak mee gaan maken is inderdaad aangesloten bij een organisatie (MIK)

Na het weekend ga ik bellen voor een afspraak en dan zien we wel, als het klikt dan denk ik dat we voor go gaan en dan later in combinatie met 2 dagdelen creche! Maar dat duurt nog even haha

Geplaatst

Stiertje, welkom terug!!!!

Heb ff geen puf om te reageren, heb last van mijn rug, ben vanmiddag bij fysio geweest, is al wat losser, maar ben nu bekaf.

Liefs Janis

Geplaatst

Hi stiertjewelkom terug kom lekker meekletsen hoe meer geklets hoe beter.

Haha benbri, ja weet dat daar ook kind zit, maar het lijkt nu meer of er vocht zit, op zon manier is het dik. Hihi een beetje zacht en sompig (weet niet of dit de juiste bewooing is, maar goed)

De kleine zit hier regelmatig met haar gat in mijn maag, mmmm maar dat is vast beter als tegen je lever aan.

Bij mij was de keuze gastouder of kdv snel gemaakt, ik werk zelf op een kdv en neem de kleine 1 dag mee, maar ik wil daar wel bij zeggen dat ik dat niet makkelijk vind. Voor een kindje wat iets groter is en al een beetje rond kan struinen in de groep vind ik het super leuk, maar voor de kleintjes zeg tot ongeveer een maand of 7 vind ik het wel eens druk. Soms zou ikzelf iets meer aandacht en energie aan de kleintjes geven als dat mogenlijk is en da vind ik wel eens moeilijk, zeker nu ik zwanger ben zou ik uren met het kleine grut willen kroelen.

Daar staat weer tegenover dat ze als ze vanaf zo klein komen veel makkelijker meedraaien in de groep en wennen aan de drukte. Als kindjes komen als ze zo rond de8-9 maanden zin. Dan hebben ze heel lang nodig om te wennen aan de drukte en de leidsters van de groep en dat is misschien nog wel het moeilijkst voor de kleine.

Gastouders is veel kleinschaliger en ze hebben minder contact met andere kinderen, maar ze krijgen wel veel meer aandacht. En gerichter op de leeftijd, op een kdv is het ook wel gericht op leeftijd, maar veel activiteiten zijn wat meer algemeen.

Mijn ervaring met grote organisaties en kleine organisaties is ook zo als die van ivfsh bij grote organisaties staan vaak de grote mannen aan het hoofd en draaid het om winstmaken, tuurlijk zijn de leidsters super lief, maar ook zij hebben zich aan de regels van hogeraf te houden. Kleine organisaties, waar ik nu voor werk, hebben vaak meer oog voor wat voor de kinderen belangrijk is en die passen hun beleid erop aan. Maar dit is mijn ervaring en geld niet voor alle organisaties.

Zieke kids mogen bij ons komen, mits het geen 1 op 1 situatie tussen leidster en kind wordt. Wij controleren regelmatig de tempratuur en hoe het gaa met het kind en houden ouders hiervan op de hoogte. Het risico dat ze andere kinderen besmetten is toch al geweest, want ziektes hebben vaak een incubatietijd van een paar dagen. Maar wat benbri zegt een kind kan beter thuis zijn, omdat het daar veel meer rust krijgt en dus sneller zal uitzieken als op een kdv.

Nou dat was mijn stukje ervaring, maar ik denk dat je vooral dat moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.

Geplaatst

Bikkel - wij zijn zowiezo toegewezen aan een gastouder, aangezien het om onregelmatige tijden gaat (weekenden / avonden). Anders zou ik een kv misschien wel overwegen hoor, maar valt gewoon al helemaal af. Maar zelfs als we de keuze hadden, denk ik dat het toch een go zou worden, omdat het kleinschaliger, persoonlijker, flexibeler en goedkoper is. Gewoon van te voren kijken of er een klik is / je op 1 lijn zit qua opvoeding, hoe er tegen dingen aangekeken wordt als straffen, tv kijken, buiten spelen, knutselen, geloof (bijv wel/niet bidden voor t eten), vakantie vervanging etc etc.

Ik ben nu bezig met de verschillende GO bedrijven tegen elkaar af te wegen, want er zitten inderdaad wel verschillen qua tarieven, vervanging in vakantie en of je voor een heel dagdeel of per uur moet betalen. Ook over afspraken maken mbt 1 a 2 weken van te voren moeten zeggen wanneer hij wel of niet komt tegenover in de week zelf zitten verschillen in. Evaluaties tussen door, bla bla bla, hahaha, een hoop dingen dus waar ik wel op wil gaan letten...

Stiertje - leuk weer wat van je te horen en gezellig dat je weer mee komt schrijven!

Geplaatst

Oh ja, wat betreft t bewegen: soms zie ik m'n hele buik golven! Is zo'n raar gevoel!!! En gezicht ook natuurlijk! En soms schopt tie ineens heel hard dat ik er van schrik, maar dat is zelden - over het algemeen is het zachtjes en het doet gelukkig nooit pijn. Afgelopen 4 dagen was hij wel echt super druk: voelde m bijna de hele dag, dat ik dacht van moet jij niet slapen?!? Maar vandaag was tie weer rustig. Ben wel erg benieuwd hoe hij nu ligt / hoeveel hij weegt / hoe lang hij is etc etc...

Heb wel wat anders geks: elke nacht een ontzettend opgeblazen buik! Windjes laten gaan moeizaam (alleen als ik buk?!?) en dat voelt dan wat pijnlijk. Geen idee wat ik daar aan zou kunnen doen, behalve heel vaak bukken hihi...

Vandaag ff geshopt, want m'n eigen broeken zitten nu echt niet meer lekker! Had aan t begin vd zwangerschap 1 broek gekocht, maar die is veel te groot! Dus had eigenlijk geen ene passende broek. Heb nu 1 broek, 1 rokje en 1 jurkje, dus kan hopelijk hiermee te einde wel halen (en tegen t einde pas ik misschien die ene te grote broek wel?

Geen idee eigenlijk hoeveel er nu nog bij gaat komen qua omvang / gewicht. Dacht dat je de middelste periode het hardst groeit, of niet?

Geplaatst

Jeetje, wat is het druk hier!

Ik hou het kort. Gisteren op kraamvisite geweest bij een heel leuk vrolijk jongetje. Maar andere stoelen, andere bank, hoge trap! Ik denk dat ik daardoor totaal gesloopt ben vandaag. Het voelt alsof mijn schaambeen helemaal in elkaar zakt. Ik hoop maar dat het van gisteren is, want dit gevoel nog twee maanden trek ik echt niet. Wat mij betreft mogen de schatjes eruit! Natuurlijk veel te jong, maar ik bedoel qua lijfelijk gevoel zeg maar.

Gelukkig hoef ik me niet druk te maken over opvang. We wonen piepklein waardoor mijn man huisman kan zijn en blijven. Maar hopen dat hij dat alleen een beetje trekt met 2 baby's en eentje van nog geen twee. De tijd zal het leren...

Groet,

Jeanine

Geplaatst

He meiden, zag net op facebook dat melis in het ziekenhuis ligt, ze heeft waarschijnlijk zwangerschapsvergiftiging en moet misscgien blijven tot na de bevalling. Schrok wel even dat ik het las. Veel van jullie hebben haar ook op facebook, masr voor degene die het niet hebben, wilde ik het toch even laten weten.

Geplaatst

Meezie, ik heb het idd gelezen en ik schrok er best wel van.

@ Melis als je dit toch kan lezen wil ik je via deze weg heel veel sterkte toe wensen en ik duim voor je dat je nog wel naar huis mag!

Hier gaat het vandaag al wat beter, mijn rug is al weer wat losser, maar nog niet helemaal dus nog erg om mijn houding letten en niet te veel doen.

Over de kinderopvang, daar zijn we nog over in discussie, we willen zo en zo dat schoonmoeder gaat oppassen (wil ze gelukkig ook wel.)

Wij hebben een eigen bedrijf dus er is wel een oplossing voor te vinden allemaal.

Liefs Janis

Geplaatst

ja, zag het ook op fb gisteren al....mutsie hoorde je ook nooit echt klagen, denk dat het daarom ook zo uit de lucht komt vallen, want het is zo ernstig dat ze waarschijnlijk niet meer zwanger het ziekenhuis mag verlaten, maar ze is op dit moment wel stabiel nu, dus laten we maar hopen, duimen en voor degene die erin geloven, bidden voor haar. Maart topic gaat wel met vallen en opstaan daar hoor....laat mijzelf wel weer gelukkig voelen dat ik harstikke gezond zwanger ben enzo...*zucht*, ik hoop voor allen het beste daar en voel me bijna schuldig als ik weer "klaag" over de kwaaltjes....

ink, de laatste 3 maanden kom je het meeste aan en word je het dikst, omdat voor die tijd je baby voornamelijk in de lengte groeit, maar nu ook nog eens in de dikte + dat je nu toch meer vocht gaat vasthouden, borsten nog groter worden (kan dat? ja, dat kan) etc..etc..maar zoiezo knap dat je nu pas echt iets MOET kopen, ik moest dat vanaf het begin al, hahahaha

en wat een mazzel hebben jullie :) ik dacht overigens echt dat ze gedraaid was, maar nu weet ik het even niet, weet alleen dat ze behoorlijk aan de groei is (gelukkig) en dat haar bewegingen zeker niet altijd fijn zijn en soms echt gewoon pijnlijk omdat ze op plaatsen beweegt, waarvan ik denk "joehoe, ga eens normaal liggen, dan kan je ook normaal bewegen" maar dat doet ze dus niet, dus af en toe echt net alsof ze eruit wil via de buik, maar ja...ben allang blij dat ze beweegt en blijft bewegen. ze begint wel een ritme te krijgen. ochtend is ze wakker, rond een uur of 8 a 9 ur in de avond word ze standaard wakker, overdag nog niet echt een ritme gevonden, want ze was gisteren bijna de hele middag wakker, maar de einde middag en begin avond sliep ze. wel grappig om te weten dat het ritme vaak na de geboorte ook word voortgezet :)

uhm, verder weet ik het even niet, ben nog een beetje van slag af door melis

knuffel voor alle meiden

Geplaatst

Ff een update; gyn is net geweest en voor nu ziet het er redelijk uit. Infuus hou ik iig nog 48 uur en als ik dan stabiel ben/blijf gaan ze het 24 uur zonder medicatie aankijken. M'n hummel doet 't goed, zelfs en CTG geha die normaliter met deze termijn niet mogelijk is. Mocht mijn conditie achteruit gaat, wordt ik naar het AMC of VU gebracht en zullen ze hem halen. Kortom, we leven met de dag!

Thanks voor al jullie support, ik ben er stil van...

Geplaatst

Jeetje Melis, wat vervelend! Heel veel sterkte in het ziekenhuis, ik hoop dat alles goed gaat en blijft gaan! Het duurt dan nog wel erg lang als je moet blijven tot de bevalling....... Pffff......

Geplaatst

Ja ik las het van Melis.

vind het zo sneu voor haar!!

en dan zo lang daar blijven, als je nu nog maar 1 of 2 weken moet....

heel veel sterkte melis, denken aan je!!!!

ik werd net gebelt door mijn leidinggevende, of ik ook wilde dat mijn contract verlengt werd, ja natuurlijk!!

nog 1x een jaarcontract en daarna een vast contract dus ben er erg blij mee, ondanks dat ik vanaf 19 december tot mei ofzo er niet ben.

mijn zomervakantie moest ik ook doorgeven voor 1 december dus dat was ook al geregeld.

ik word zenuwachtig, heb het ook mijn man verteld, die doet nu even niks aan het kamertje, dat ligt al weer een week stil, terwijl er toch nog minstens 1 x gesaust moet worden, alle plinten en kozijnen 2-3 keer geschilderd ( 1 x grondverf en 1 of 2 keer lakken), volgende week zaterdag komen vrienden helpen met behangen en laminaat leggen ( is er ook nog niet) WHAAAAAAAAAAAAAAAAAA mijn man heel droog " komt wel goed schatje" ja schiet nou maar op met je schatje..of ik ga heel vervelend worden:D....ik heb zelf graag de regie in handen en als ik dan aan Melis die in het ziekenhuis lig en me bedenk dat mij dat ook kan overkomen word ik heel kribbig van.

hij doet alles op zijn 11 en 30sten en ik wil het klaar hebben, jaja voor de kerst is het klaar, ja dat geloof ik ook wel maar zie nu al een week geen vooruitgang...

en dan droom je er ook nog van.

ok relax, ik ga lekker naar de kapper, knippen en plukjes in kleur, dus daar ga ik even van genieten:)

fijne middag meiden!!!

Geplaatst

Marjan - gefeliciteerd met je verlenging en apart hoe dat gevoel je soms ineens zo kan bevliegen hé? Helemaal als je dat dan zo van Melis leest ja. Krijg ik toch ook ineens de neiging alles maar vast te gaan wassen/ laatste dingen te gaan kopen etc etc! Vind het eerlijk gezegd zo vreemd hoe dat ineens zo snel gebeurt - ene moment hebben we het hier nog over wat je met de bevalling aan moet als je naar het ziekenhuis moet om te bevallen en t andere moment ligt ze er ineens!

Geplaatst

Hier ook al last van nesteldrang. Wil ook alles klaar hebben, zeker nu je leest van Melis.

Gelukkig schiet ik al mooi op. Alles voor de bedjes is gewassen en gestreken, ga zo de rompertjes wassen. Vanavond even een doekje over de meubels en dan morgen denk ik de bedjes opmaken... Zal dan even een foto maken van het kamertje :)

Hier zijn de kleintjes onwijs druk! En ook een zeer beweegelijke buik. Kan daar enorm van genieten en uren naar kijken.

Volgens mij slapen ze bijna nooit! Hoop iig dat dit niet hun ritme gaat worden...

Ik heb weer enorm veel last van maagzuur, ondanks dat ik er elke dag pilletjes voor slik. Pff, wou dat dit weer eens over ging. Gister weer zo erg dat alles eruit is gekomen en vanmiddag ook weer bijna, bah.... (sorry).

Ga nu maar ff eten koken...

Geplaatst

hallo dames,

Bedankt voor het welkom terug.

Wat vervelend melis dat je nu in het zkh ligt, sterkte hoor!!

Het opvangprobleem heb ik niet omdat mijn ouders oppassen ze wonen 1 straat achter ons en zijn dus erg dichtbij. Mijn man draait gebroken diensten en is dus ook vaak even thuis. Ik weet wel dat de gastouder goedkoper is en dat de kids meer 1 op 1 aandacht krijgen maar ja het moet wel klikken natuurlijk.

Gisteren bij de gyn op controle geweest en de dames waren mooi gegroeid, de 1 is nu 1224 gram en de ander 1320 gram dus schiet al lekker op, nu elke twee weken echo in het ziekenhuis. Bloeddruk was heel goed en ijzergehalte ook, weer door de keuring gekomen dus. Wel voelt het alsof mijn buik op knappen staat is echt al zooooo groot!!!

Marjan, top dat je je geen zorgen hoeft te maken over je werk..is toch een gerusstelling lijkt me! Mijn baas was vanmiddag even op visite en bracht een enorme bos bloemen (ik zit al vanaf 20 weken in de ziektwet vanwege bekkeninstabiliteit). Niet iedere baas zou zoiets doen denk ik dus vond het erg leuk.

fijne avond allemaal!

liefs stiertje

Geplaatst

Melis, heel veel sterkte! Ik hoop dat je de baby nog lekker vast kan houden! Vanavond een extra schietgebedje!

Marjan, gefeliciteerd met de verlenging van je contract! Ik heb ook een man die begint en dan op een gegeven moment als het te lang duurt eigenlijk geen zin meer heeft. Ik heb hem echt vaker naar boven moeten jagen om nog iets gedaan te krijgen. nu was het ook heel veel werk, en ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ermee klaar bent. Nu is eigenlijk alles af op een paar kleine dingetjes na. Ik ga er maar gewoon vanuit dat die niet meer afgemaakt worden voordat de baby's komen. Maar we gaan het zien... Maar ik begrijp je grote frustatie. Ik ken hem héél goed!

Ik was vandaag in het ziekenhuis omdat mijn suiker te hoog was. Vanaf nu moet ik prikken en spuiten. Morgen krijg ik te horen hoeveel. Beetje vreemd nog dat prikken, maar hopelijk is het na de zwangerschap dan weg.

Gelukkig wel alle kleertjes gewassen en gestreken. Vanochtend ook alle enveloppen geschreven, dus weer een zorg minder.

Ik vind het nu wel zwaar worden. Ik ben het echt wel zat!

groet,

Jeanine

Geplaatst

bedankt meiden voor de felicitaties:)

en hij ( man) is nu boven bezig, na het eten zei ik " en gaan we nog wat doen vanavond:)" en daar ging hij:)

hij weet het ook wel hoor, gelukkig heb ik alles al 1 keer gewassen dat scheeld alweer, alleen alles staat bij ons op de kamer, alle bakken met kleding, kinderwagen en alles.

jeanine, wat balen dat je nu last van je suiker hebt en moet spuiten, hopelijk heb je er niet al teveel last van!!!

was heerlijk bij de kapper, lekker weer kort en een heel mooi warm winterkleurtje erin:) weer helemaal blij.

morgenochtend werken en morgenmiddag alle sintkadootjes inpakken voor zaterdag.

volgende week zondag vieren we het nog heel klein met mijn familie in aphen ad rijn dus paar uurtjes weer in de auto.

maar wel heel veel zin in want het is altijd zo gezellig.

dan nog maar 1 weekje werken en dan vakantie en daarna verlof. ik kijk er erg naar uit, dan mijn verjaardag, dan kerst dan mijn man zijn verjaardagen oud en nieuw en dan...rust!!!

verjaardagen doen we niet veel aan, we zijn doordeweeks jarig en degene die een bak koffie wil die komt maar maar ga het niet uitgebreid vieren.

ik ben bekaf, slaap niet zo lekker snachts en dat moet ik einde van de dag/begin avond bezuren.

fijne avond meiden

Geplaatst

Fren, veel plezier vandaag met jullie pretecho.

Meiden, ik wil jullie stuk voor stuk bedanken voor jullie lieve woorden en medeleven. Ik kan jullie vertellen dat ze me er doorheen slepen. Ontzettend bedankt!

Geplaatst

Fren, veel plezier vandaag bij de echo.

Melis, kleine moeite meis, ik hoop zo dat je straks lekker naar huis mag en dat je daar lekker mag wachten tot de baby zich zal melden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden