Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

4 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

10 Oktober : Medusa ( gyn echo )

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veer (20 weken echo)

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jippie Medusa, altijd weer fijn! Heeft jouw VK geen echo apparaat? Of wil ze het niet doen?

Hier een buikfoto van 10 minuten geleden... 18 weken, wat een mega buik!!

[ATTACH=CONFIG]2428[/ATTACH]

Geplaatst

Wow Caroline,

Mooie buik hoor!! Echt heel leuk, dan ziet tenminste ook iedereen meter dat je zwanger bent: lekker trots op zijn!!!

Geplaatst

Mooie buik Caro, en het mag gezien worden :-)

echo maak je op afspraak en ik heb de echo's in het zh, alleen hartje horen bij de vk.

ik zal manlief eens vragen of hij weer fotootje maakt :-)

Geplaatst

Caroline, dat is al een echt flinke zwangerschapsbuik. Ben benieuwd hoe dit de komende weken nog gaat groeien ;-)

Leuk om die foto's te zien. Ik merk dat ik met veel dingen minder bezig ben dan bij de eerste zwangerschap.

Bij de eerste maakte ik bijna wekelijks een buikfoto, nu heb ik er pas 1 gemaakt.

Ik zag dat jij ook de eerste bent die de 20w echo heeft en dat dat al volgende week is. Spannend hoor.

Ik weet nog dat ik het zo lang vond duren toen ik die datums in ons lijste zag verschijnen. Nu beginnen de eerste dus volgende week al.

Wat gaat het allemaal snel....

Geplaatst

Wow Caro: wat een mooie buik, daar is ie van mij nog bescheiden bij haha. Laat maar mooi zien hoor die groeiende buik met 2 ukkies erin.

Dat felle reageren en huilen herken ik ook, af en toe schiet ik zo gigantisch uit mijn slof naar mijn mannetje. En kan soms ook echt verontwaardigd zijn over hele kleine, domme dingen. En begin ook huileriger te worden. Die hormonen, ze doen gekke dingen met je...

Medusa: wat fijn dat alles weer goed was bij de vk en dat je weer een kloppend hartje hebt gehoord.

Chris: zulke werkdagen klinken zwaar, let goed op jezelf hoor. Als je echt merkt dat thuiswerken veel beter gaat, moet je misschien alleen dat nog maar doen? Maar ja, weet niet of dat kan met jouw werk als je bij de rechtbanken moet zijn. Grappig dat je nu in Groningen bent, ik ga straks ook weer. Loop voor controle in het UMCG, woon in het Noorden.

Simonja: jij hebt zeker lange werkdagen zeg. En dan zo'n reistijd, dat hakt er wel in denk ik. Fijn dat je bekkenfysio je tips enzo kan geven. Die van mij doet dat ook, maar zegt idd ook dat ze het nooit helemaal kan wegkrijgen. Ik merk vooral dat het zitten op mijn werk pijnlijk is. Probeer maar zoveel mogelijk af te wisselen met staan en lopen.

Geplaatst

Medusa, fijn om te lezen dat alles weer goed was bij de vk en dat je het hartje weer hebt kunnen horen!

Simonja, jammer dat je niet bij de date kan zijn. Maar je verjaardag vieren is uiteraard ook erg gezellig.

Sissy, nogmaals succes zometeen!

Ik kom net bij de bedrijfsarts vandaan. Ik ga 5 x 6 uur werken en ik heb alle vrijheid om mijn werktijden te bepalen en om thuis te werken. Mocht dit te veel worden, kan ik terugkomen. Al met al een redelijk] goede oplossing denk ik zo.

Geplaatst

Haha Syl! Maar inderdaad heb ik het idee dat ie groeispurtjes maakt! Vandaag is ie echt groter dan gister lijkt wel... Moet wel zeggen dat het ook een beetje ligt aan wat ik aan heb: ik pas nog een paar gewone broeken die ik bewaard had uit de tijd dat ik ongeveer 15 kilo zwaarder was en daarin lijkt ie minder dan zoals op de foto in een positiebroek (die veel lekkerder zitten dus ga ik vanaf nu alleen nog maar dragen denk ik).

Melis goeie oplossing lijkt me!

Geplaatst

Melis, goede oplossing, je zal wel opgelucht zijn, en zeker dat er ook ruimte is.

Hebben jullie je buik niet gemeten?? zeker als hij zo hard groeit is wel grappig om te weten.

Geplaatst

Caroooo, ik zie nu pas je buikfoto! Mijn hemel, wat een mooie grote buik! Wees er trots op!

Medusa, ik meet mijn buik echt nooit. Ter hoogte van wat doe je dat?

Hier ook nog ff een verse foto van 'ons' (krijg 'm alleen niet recht :( )

[ATTACH=CONFIG]2441[/ATTACH]

Geplaatst

Ik dacht al Melis reageert niet hoe kan dat nou haha! Die van jou mag er anders ook zijn hoor! Leuk!!

Ik heb ook nooit gemeten en nu is het te laat he...

Geplaatst

Caro, wat een buik! Super.

Ik zit nu pas in de trein terug naar Zwolle, net Assen gepasseerd. Ik hen het wel gehad. Een senior was mee met mij. Ik heb aan ha ar wel aangegeven dat ik het een lange dag vond en dat mijn rug nu opspeelt. Hopelijk doet ze er wat mee

Geplaatst

Nee, de werktijden per dag zijn niet in evenwicht. Met thuiswerken komt mijn werkdag neer op 6, 7 uur, want ik ben minder afgeleid dan op kantoor, maar een zitting draaien bij de rechtbank komt vaak neer op 9, 10 uur werk. Dus ik heb nog wel wat te bepraten met de bedrijfsarts volgende week.

Geplaatst

Melis, fijn dat het bij jou nu goed geregeld is.

Caro, om nog even terug te komen op de buik, het maakt bij mij uit wat ik draag. Ik probeer nu ook kleding te dragen die wat meer accent leggen op mijn buik:-)

Geplaatst

Jij ook een mooie buik Melis, nog meer meiden die een foto van hun buik laten zien???

Ik doe over mn navel meten.

Chrih, das inderdaad erg pittig zulke dagen.

Geplaatst

Ansje, ook al zo'n mooie buik. Heel leuk om ook een gezicht bij de naam te hebben. Nu 'ken' ik jou en Medusa haha.. En jullie mij.Wij zijn onderweg terug naar huis vanuit Leiden. We hebben net een nieuwe Bopita Brent box gekocht via MP, 55 euro! Super mooi!Fijne avond meiden en tot snel!

Geplaatst

Hé meiden,

wat een mooie buiken allemaal zeg! Echt grappig om te zien hoe iedereen aan het groeien is.

Chris: dat zijn wel lange, zware dagen als je naar de rb moet. Hoop dat je bij de bedrijfsarts goede afspraken kan maken over dit soort dagen, want dat breekt je echt op volgens mij.

Melis: fijn dat je nu de afspraak hebt kunnen maken dat je 30 uur gaat werken. Hoop dat je dat meer rust geeft. Leuk dat je een box hebt gekocht op mp, top! Wij zijn ook op mp aan het kijken voor een tweelingbox, hebben al een mooie gezien, ook van Bopita.

Bij ons was alles weer goed, de 2 kleine ukkies doen het heel goed. Alles zag er goed uit, mijn baarmoeder groeit goed. Zit al bij mijn navel en dat past volgens de gyn normaal gesproken bij een zwangerschap van 22 wk, maar ja, met 2 erin gaat dat dus een stuk sneller. Het was helaas nog niet te zien of we 2 kleine meisjes of 2 jongetjes krijgen. Gyn wou volgens mij ook niet keiveel moeite doen. Ach, over 2 weken hebben we alweer 20 weken echo, dus dan zien we het sowieso. Over 3 weken hebben we weer controle. Verder was mijn bloeddruk ook nog helemaal goed: 120/70.

Echt zo mooi gezicht weer om die kleine ukkies samen te zien. Vind het nog steeds zo speciaal. Daarna nog bij een babywinkel nog wat zomerkleding gekocht met 70% korting, kan ik wel gebruiken als we straks nog een weekje naar de zon willen. Kan niet meer in mijn gewone kleding, dus nog 2 rokjes, 1 hemdje en 1 shirtje gekocht voor nog geen 40 euro. Netjes toch?

Nou meiden,

fijne avond nog!

liefs,

sissy

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

Uitgerekend op...

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

Geplaatst

Wauw ansje ook al zo'n mooie buik, nog meer meiden showen, ben erg benieuwd.

Sissy, fijn dat alles weer goed is met de twins, jammer dat de gyn niet wat beter wilde kijken naar het geslacht nog ff geduld dus.

ik heb volgende week echo ben dan 15,4 week ben bang dat dat nog te vroeg is voor het geslacht al hoop ik van wel, anders ook de 20 weken echo afwachten.

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

19 oktober 17 weken controle VK

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

9 november 20 weken echo (EMC)

Uitgerekend op...

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

Ze staan er tussen hoor Vlinder! Met kopiëren en plakken kan je de lijst trouwens ook zelf in een berichtje zetten en dingen ertussen zetten...

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden