Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro, wat fijn dat alles goed is! Wat zijn ze al groot zeg. En dat voor een tweeling...

Jammer dat je dosis medicijnen verhoogd moeten worden maar gelukkig is alles goed met je kleintjes!

Melis ben jij al zenuwachtig voor vrijdag? Begint voor mij nu wel een beetje te komen.......

Geplaatst

Neuh, niet echt Ansje.. Ik weet dat m'n hummeltje geen klompvoet,hartafwijking, open ruggetje, hazelip, waterhoofd, hartafwijking heeft.. Is al nagekeken. Ben natuurlijk wel heel benieuwd hoe het verder met hem gaat, dus zie er enorm naar uit!

Geplaatst

@ Caro: Wat fijn dat de kids goedgekeurd zijn! Wel balen dat je dosis verhoogd wordt.

@ Simonja: Wauw 5.15 uur opstaan, wat een bikkel ben je!

@ Sharon: Weer een jongetje bij het lijst, nu kun je gaan shoppen.......;-)

Gisteren ben ik bij de gyn geweest en ben weer goedgekeurd. Ik dacht vraag nog eens of hij kan zien wat het wordt. Maar nee hoor, benen weer bij elkaar. Moet toch gewoon weer wachten tot volgende week. (mocht het ook eigenlijk niet vragen van manlief, hij zit nu in New York en wilde er bij zijn) Wel nog steeds last van de bijwerkingen: hoofdpijn en duizelig. Maar dat blijft volgens de gyn. (helaas) Hoef nu nog maar om de drie weken terug ipv om de twee weken.

Geplaatst

Caro wat fijn dat je twins goed gekeurd zijn :-) en ze liggen op stapel, vandaar je buik

Moontje, jammer dat het nog niet te zien was, beentjes bij elkaar, nog weer geduld hebben helaas.

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

18 Oktober : Medusa (pretecho geslachts bepaling)

19 oktober : Veer (20 weken echo)

19 oktober : Vlinder 17 weken controle VK

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

9 november : Vlinder 20 weken echo (EMC)

10 November : Medusa ( 20 weken echo )

22 November : Medusa ( gyn echo + suikertest )

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling) (verrassing!)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

19 oktober : Vlinder 17 weken controle VK

25 oktober: Caroline controle gyn

9 november : Vlinder 20 weken echo (EMC)

Uitgerekend op...

6 Maart : Caroline (2ling)
(verrassing!)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

Geplaatst

Veer & Simonja, hoe was het bij de verloskundige?

Ben zo trots op manlief. Hij heeft vandaag de intake gehaald voor de motoropleiding bij de politie. December gaat hij de 4-daagse cursus volgen en vanaf 2012 zal hij ook dienst doen op de motor. Hij wilde dit al zo lang zo graag en nu komt het steeds dichterbij.

Voor de meiden die na de bevalling minder gaan werken dan nu; wanneer gaan jullie dit kenbaar maken op je werk? Kunnen ze dit weigeren? Ik ben nl. 'bang' dat als ik nu al ga aangeven dat ik na de bevalling minder wil werken, ik tijdens mijn verlof ook al voor minder uren betaald krijg. Zolang het kan wil ik natuurlijk voor de volle 100% (40 uur) uitbetaald worden, dat snappen jullie ;-)

Geplaatst

kunnen ze niet maken melis (ook al zullen ze dat best wel willen jouw werkgever kennende inmiddels, hihi) maar minder uren gaan pas in NA je zwangerschapsverlof en niet daarvoor (want dat is ziektewet) en ook niet tijdens (want daar heb je gewoon recht op), feli met je mannetje :)

vanavond naar de vk...heb er zin an :)

xxx voor alle meiden hier

Geplaatst

Bri, thnxx voor je reactie. Hoe is het met je? Las net in een nieuw topic dat jongetjes verwekt via ICSI een grote kans hebben op onvruchtbaarheid, nog nooit eerder gehoord :s Veel plezier bij de vk, laat je ff weten hoe het is gegaan?

Geplaatst

*breekt in

Melis, niet overdrijven ;-)

Een groteRE kans op onvruchtbaarheid. Ten opzichte van IUI/Normale bevruchting/IVF is er een grotere kans, niet standaard een GROTE KANS op.

Is een chromosonale afwijking op het y-chromosoom, vandaar dat meisjes het niet kunnen krijgen.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer of er bij ons op getest is of niet - of dat er überhaupt van te voren op getest kan worden. Wij waren in ieder geval op dit feit gewezen door het ziekenhuis. Manlief zal nog wel weten of erop getest is. Zal eens navragen.

*breekt uit

Geplaatst

Melis, pas na je verlof voor je uren die je minder wilt werken ontslag nemen hoor, niet eerder want anders krijg je tijdens je verlof niet de uren doorbetaald die je altijd gewerkt hebt, maar alleen de uren die je uiteindelijk wilt gaan werken.Het zou toch zonde zijn als je die uren anders misloopt. Als je het schriftelijk opzegt kan je natuurlijk wel tijdens je verlof een brief sturen en de datum dat je het in wilt laten gaan.

Zo ga ik het in ieder geval wel doen, na mijn verlof wil ik 4 uur minder werken en ik geef dat schriftelijk door als ik met verlof ben. Mijn leidinggevende weet er wel van maar ik maak het pas officieel na mijn verlof.

Vandaag heb ik een collega laten pendelen of we een jongen of meisje krijgen..was zo benieuwd en leek me wel grappig. Ik weet niet of ik er echt in geloof hoor maar goed, er kwam uit dat we een jongetje krijgen, nou ben benieuwd hihi.

Liefs

Geplaatst

Over het algemeen kan je niet pas tijdens je verlof doorgeven wanneer je wilt gaan werken na je verlof, das te laat.

Je kan nu al in gesprek gaan met je baas en het erover hebben wanneer hoeveel jij wilt.

En het is normaal dat je als je terug komt van je verlof een nieuw contract tekent.

Geplaatst

Ik overdrijf niet hoor, zo stond het geschreven in die topic :) En aangezien ik dit nog nooit gehoord had, nam ik dat meteen aan, zodoende. Ansje & Medusa, thanks voor jullie advies mbt minder werken. Denk dat ik het vlak voor m'n verlof aankaart. Zit nu tot aan m'n verlof nl. voor 25% in de ziektewet (30 uur per week werk ik nu) en ben 'bang' dat ze anders nu al m'n contract gaan aanpassen omdat ik nu al 30 uur werk. Goede keuze toch?

Geplaatst

hou er rekening mee dat je baas niet maar zo akkoord ga met wat jij wilt he, ik heb toen dr tijd wel ff heen en weer zitten bakkeleien met mn baas.

Geplaatst

Alles was goed bij de VK. M'n bloeddruk was wel een beetje laag (weet niet meer hoeveel) en dat heb ik nog nooit gehad.

Vorige keer zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk dus dit is weer eens iets anders.

Ik hoef er verder niets voor te doen.

Volgende controle pas over 5 weken (!). Lang he???

Zal mijn nieuwe afspraak ff in het lijstje zetten

Volgende echo/afspraak:

19 oktober 17 weken controle VK

9 november 20 weken echo (EMC)

18 November: Simonja (controle VK)

Uitgerekend op...

6 Maart : Caroline (2ling) (verrassing!)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

Geplaatst

Hoi Melis,

Ik zou niet weten waarom je werkgever dat nu zou doen.Je werkgever ontvangt je 25% ziekteverzuim terug van het UWV, het kost hem niets, daar jij ziek bent vanwege je zwangerschap.

Je kunt nu wel bespreken dat je na je verlof minder wilt gaan werken, dan kan je werkgever daar nu rekening mee houden.

Bespreek/mail alles met een ingangsdatum, zodat je werkgever geen ruimte heeft voor eigen interpretatie, maar daar ben je wel getraind in. M.b.t. het eerdere mailverkeer dat ik van je heb gezien.

Formeel is een werkgever niet verplicht je part-time te laten werken, in het Burgerlijk Wetboek zijn hierover een paar artikelen terug te vinden.

Als eerste dien je minimaal een jaar bij je huidige werkgever te werken, dan mag je je arbeidscontract laten aanpassen, als tweede moet het mogelijk zijn in je functie. Hierover kan je werkgever moeilijk doen, daar hij kan aangeven dat hij je echt nodig heeft en deze functie bijvoorbeeld niet in drie of vier dagen kan worden uitgevoerd. Om dit argument omver te gooien dien je te kijken naar je collega's werken zij part-time.

Succes met het maken van je keuze en het houden van het gesprek, het maakt niet uit wanneer je het doet een lastig gesprek zijn.

Maar hou rekening met je ingangsdatum na mijn verlof omstreeks 1 juni 2012.

Geplaatst

Fijn dat alles weer goed was Simonja, ik heb nu ook 2 keer achter elkaar lage bloeddruk gehad, niet zoals Caro, en nu was het weer goed.

ik had 100/50 en nu weer 125/75

Zijn er al rare eetgewoontes ontstaan???

Ik lus geen koffie, ben een thee drinker, maar heb ontzettend zin in vers gezette koffie.

Mn vriendin gaat haar koffiezetaparaat opzoeken zodat ik gewone koffie kan zetten :-)

Iedereen heeft senseo tegenwoordig , die hoef ik niet.

als ik aan het pruttelend geluid denk loop het water me al in de mond zeg maar.

Fijne dag iedereen

Geplaatst

Simonja, fijn om te lezen dat alles goed was bij de vk. Lage bloeddruk hoort bij de periode waar je (we) in zitten zei de vk tegen mij. Wel jammer dat je nu maar liefst 5 weken moet wachten op de volgende controle.

Vlinder, bedankt voor je uitgebreide reactie. In mijn functie zijn er meerdere dames met kids die de functie vervullen met 32 uur per week, dus dat excuus is al van de baan. Ik zit eraan te denken om het rond een week of 30 te regelen, mede op advies en ervaringen mijn directe collega's die het op exact dezelfde manier hebben geregeld. Thanks voor het meedenken!

Medusa, gefeliciteerd met je 16-weken mijlpaal. Haha, koffie.. Ik moet zeggen dat ik één keer per week met manlief naar een koffietentje ga, en daar een grote decafé cappuchino bestel met slagroom en chocolade schaafsel, heerlijk! Mocht je inmiddels aan de koffie zitten, geniet ervan!

Vandaag niemand met een afspraak. Morgen zijn Ansje en ik aan de beurt voor de 20-weken echo.

Gelukkig ben ik al om 8.30 uur aan de beurt en word ik om 11.00 uur bij de verloskundige gehad.

Kunnen we de 18e met een goed gevoel op vakantie, heerlijk ff een weekje er tussenuit.

Fijne dag meiden, geniet van de minimaal aantal zonnestralen!

Geplaatst

Ik ga me er ook lekker tegen aan bemoeien ;-)

Melis,

je kunt toch na je zwangerschapsverlof ouderschapsverlof opnemen? Dit moet een werkgever toestaan als je meer dan 1 jaar bij hen in dienst bent. Je kan dan (in overleg) minder uren gaan werken (kijk even na tot hoeveel uur dat voor jou geldt - in totaal 26 * wekelijkse arbeidsduur). Hierdoor hou je je huidige contract, maar je kan dan minderen uren werken. Dit scheelt een discussie over een nieuw contract e.d. en je kan dan ook nog via de belastingdienst een compensatie krijgen voor het aantal uren dat je minder werkt, en dus minder inkomen hebt.

Na je ouderschapsverlof kun je dan alsnog kiezen voor een ander contract óf je kunt gewoon weer verder met de uren van je huidige contract.

Ik heb het inmiddels al aangegeven bij mn werkgever, en kan hij er daar ook rekening mee houden voor vervanging van mij tijdens zw.verlof en opvang van de uren ouderschapsverlof.

Hier meer info over ouderschapsverlof

Groetjes!!

Geplaatst

Melis geen dank voor het advies, Lala haar tip kun je ook nog meenemen in je overweging.

Succes morgen en veel plezier volgende week

Ik heb jullie hulp nodig, zaterdag is mijn nichtje jarig, de jongste van mijn tweelingzus.

Ze wordt 1 jaar en heeft een oudere broer van 4 jaar.

Hebben jullie een leuk idee voor haar verjaardag, het cadeau mag ongeveer 20 euro kosten, 5 euro meer of minder is geen probleem.

Ik vind het erg lastig, daar ze met veel dingen speelt van haar oudere broer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Geplaatst

Vlinder ik zal eens nadenken... die van mij is al 7 dus das lang geleden... Kun je niet googlen? En anders gewoon een speelgoedwinkel in en advies vragen, maar dat had je zelf ook al bedacht denk ik.

Medusa wat grappig dat je ineens zin hebt in koffie! En inderdaad: Senseo is geen koffie, wij zijn echte koffiedrinkers (ik hou me nu natuurlijk in) en een Senseo komt er bij ons niet in!

Geplaatst

Vlinder, ik kan je hier helaas niet mee helpen. Ben zelf niet al te best met dit soort dingen (misschien omdat ik nog geen kinderen heb?).

Lala, thanks voor het bemoeien, dat is inderdaad een hele goede tip! Thanks!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden