Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De 4D echo hebben we afgezegd en de afspraak van maandag bij de vk gaat ook niet door. Ik ga niet meer naar de vk, blijf onder controle bij de gyn in het zkh. Dus de afspraak voor 7 dec is ook bij de gyn.

Thanks voor het aanpassen Sissy :-)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echo was erg leuk, maar de 3D kwam niet heel goed uit de verf. Waren we al bang voor, aangezien de placenta precies aan de voorkant ligt. Wel een paar mooie plaatjes kunnen maken. Oja, en kindeke is al 40 cm en weegt nu al 1500 gram! Qua groei liep ze nu gelijk aan 30w5d, terwijl ik 29w3d ben... Als ze zo doorgroeit komt ze rond de 7-8 pond uit. Ze heeft duidelijk mijn neus en vorm van gezicht (incl bolle wangen!) en de kin van m'n vriend. Super om te zien!

Geplaatst

Mooie ervaring hé! Nadat wij ons hummeltje in 3D hebben gezien voelt m'n zwangerschap weer anders, omdat we nu een beeld hebben van hem. Heb jij dat ook zo ervaren? Flinke meid, alleen maar goed lijkt mij. Ik vond het ook heel bijzonder om te zien dat ons hummeltje echt een mix van ons is; mijn dikke lippen, Bart z'n neus en vorm van het hoofd, Bart z'n voeten, mijn lange benen!

Fijn dat het zo leuk was, Fren! Fijne avond me relaxen op de bank ;-)

Geplaatst

Melis, fijn dat je weer thuis bent in je eigen bedje, en wat een gek idee he, dat je nu al weet max over 10.6 week is hij geboren.

De artsen hebben voorlopig nog vertrouwen in anders mocht je niet naar huis, ook prettig idee.

Geplaatst

Melis!

Lekker thuis! Nou kalm aan he? Niet meteen vanialles gaan doen, maar lekker relaxed blijven!

Xx

Fijn hoor dat je weer thuis bent!

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles

6 december : Sissy (controle gyn)

6 december : Medusa (VK)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

7 december : Melis25 (controle gyn + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

7 december : Veer (vk ivm bloedprikken)

8 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 december : Moontje (gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

21 december : Medusa (echo gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebereide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Lieve meiden, wederom bedankt voor jullie lieve woorden!! Ik kan jullie niet vaak genoeg zeggen hoe goed ze me doen en gedaan hebben de afgelopen dagen.

Ik ga idd heel rustig aan doen, weinig tot niets.

Jullie zijn stuk voor stuk toppers, echt waar!!

Geplaatst

Melis wat heerlijk dat je weer thuis bent!!! Nu rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen...

Hopelijk blijft het nu voorlopig ook rustig bij je zodat je kleintje nog een tijdje bij je kan blijven

Geplaatst
Afspraken/echo's/controles

6 december : Sissy (controle gyn)

6 december : Medusa (VK)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

7 december : Melis25 (controle gyn + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

7 december : Veer (vk ivm bloedprikken)

9 december : Ansje20 GTT test

8 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 december : Moontje (gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

21 december : Medusa (echo gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

23 december: Ansje20 Controle VK

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebereide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Zo lijstje even weer aangepast. Melissa fijn dat je weer thuis bent! Enne rustig aan doen he?

Sissy is het gelukt om leuke gedichten te verzinnen?

Hebben jullie allemaal ook sinterklaas gevierd? Wij gisteren met de schoonfamilie. We hebben zelfs wat kadootjes voor onze kleine man gekregen.Hardstikke leuk!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Gisteren met mijn werk sinterklaas gevierd.

Ik was kapot, maar ik vond het erg leuk om alle blije gezichten te zien.

Ik heb nu ook last van die aanhankelijke buien, waarvan vele van jullie enkele weken geleden last hadden.

Het is leuk om te lezen dat we qua emoties/hormonen hetzelfde meemaken.

Vandaag met mijn tweelingzusje en haar twee kinderen naar de sinterklaasfilm van 13.45 uur.

Daarna zijn er voor de kinderen cadeautjes en voor de ouderen een chocoladeletter.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Zo dames, ben weer terug van een weekendje duitsland met manlief.

@Melis: wat fijn om te lezen dat je in ieder geval weer thuis bent. Doe je wel rustig aan???? Niet overmoedig worden he! Knuffel van mij!

@ Caro: de kids groeien goed zeg! Ga zo door

@ Medusa: wat een mooie buik!

Ben zelf vrijdag naar de chiropractor geweest en behandelt voor mijn rug en schaambot, heb er nog steeds wel last van maar dat kan ook niet anders want het zat behoorlijk vast. Morgen mag ik weer, ben benieuwd wat hij nu weer gaat doen. Wat ik wel weer een fijne gewaarwording vond is dat ik op mijn buik heb gelegen bij hem op de behandeltafel. Hij had hem zo ingesteld dat dat kon. O wat een genot was dat!

Helaas beginnen bij mij ook weer de slapeloze nachten, heb dat vorig keer ook gehad en nu ook weer. Hoop maar dat het aan het hotel bed lag en dat het snel weer over is....

Geplaatst

Wat leuk een weekendje duitsland, lekker genieten, en gefeliciteerd met Frederique, ze is vandaag jarig of lees ik dat verkeerd.

Wij hebben vanmiddag sinterklaas gevierd, was erg leuk en Ilona super blij met dr kadootjes [ATTACH=CONFIG]3014[/ATTACH]

Hier een foto van een hele leuke piet

Geplaatst

melis, wat fijn dat je weer thuis bent....daar rust je toch het beste uit in je veilige haven! Rustig aan de komende tijd, houd ukkepuk nog even lekker bij je!

Geplaatst

Ik geniet volop van mijn kleine meid :) Nog even volhouden dan kunnen jullie ook allemaal van jullie grote wonder gaan genieten.

Geplaatst

Melis wat mooi dat je weer thuis bent! Ik vond het ook wel een erg snelle conclusie van de arts: je komt het ziekenhuis niet meer zwanger uit... Ik snap wel dat ze het zekere voor het onzekere nemen maar dat soort uitspraken zijn ook niet goed voor je gemoedsrust natuurlijk. En gelukkig klopte het dus inderdaad niet.

Geplaatst

Melis, fijn dat je weer thuis bent

Medusa, leuke foto van je dochter.

Gisteren Sinterklaas gevierd bij mijn ouders, vrijwel alles was voor de baby's. :-)

Geplaatst

Het was een verpleegkundige die ons dat vertelde, de gyn zei dat het mogelijk zou kunnen zijn. Dat klinkt alweer heel anders. Nu ik geen medicatie meer heb, besef ik pas hoe erg ik van de wereld ben geweest afgelopen dagen. Alsof ik vreselijk stoned was. Daardoor werd ik ook angstig van alles en iedereen om me heen, behalve mijn lieve man. Vandaar dat de boodschap van het niet meer zwanger het zkh verlaten, 1000x zo zwaar is gevallen.

Maar, ik ben lekker thuis en dat blijf ik ook! Dit wil ik NOOIT meer meemaken!

Voor de meiden die vandaag (nog) Sinterklaas gaan vieren; heel veel plezier en maak er wat gezelligs van!

Geplaatst

@ medusa: Wat een leuke hulppiet heb jij!. Frederique is vorige week dinsdag 1 jaar geworden. Ze wordt al echt groot en bijdehand....maar toch bedankt voor de felicitaties.

Geplaatst

Medusa: wat een leuke foto van Ilona zeg, wat een mooie hulppiet!

Moontje: lekker, een weekendje weggeweest. Vervelend dat je zo'n last hebt van je rug. Hoop dat de slapeloze nachten inderdaad van het hotelbed waren.

Vlinder: leuk, naar een Sinterklaasfilm geweest.

Grappig dat veel van ons al dingetjes van Sinterklaas hebben gekregen voor onze kleintjes. Wij hebben gisteren Sinterklaas gevierd en idd, wij hebben ook allerlei leuke cadeautjes gekregen voor onze 2 meiden. Nog wel neutrale dingen, want niemand weet dat het 2 meiden zijn. Dat houden wij nog voor onszelf. Verder waren ze gisteren ook lekker aan het trappelen in mijn buik zodat ik mijn broer en zusje het ook even kon laten voelen. Vonden ze echt heel bijzonder om die trapjes te voelen. Morgenochtend weer naar gyn voor de groeiecho, ben benieuwd hoe groot mijn meiden inmiddels zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden