Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Bugaboo donkey is erg mooi maar nieuw dus niet via Marktplaats te krijgen nog en aangezien wij ons geen nieuwe kunnen veroorloven gaat dat 'm niet worden.

Ik wil de Urban jungle nog bekijken die heb ik alleen nog op plaatjes gezien maar ik neig naar de ABC Zoom. Als ik zo'n goeie deal als Moontje kan krijgen... Ik vind het best lastig, wat goed dat jullie al zo ver zijn!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb het lijstje ff opgezocht en bijgewerkt. Rican, ik heb je GUO echo erbij gezet en het geslacht van je baby..

Moontje, leuke kinderwagen voor een mooie prijs. Kan me voorstellen dat een kinderwagen in de lengte praktischer is dan één in de breedte. Succes voor morgen bij de gyn.

ChrisH, wat leuk dat je ouders mee willen bij het uitzoeken van de kinderwagen.

Volgende echo/afspraak:

31 oktober : Moontje (controle + echo gyn)

1 November : Medusa ( vk )

4 november : Ansje (controle vk)

4 november : Sharon (20 weken echo)

7 November : Medusa (vk in zh)

7 november : Veer (vk)

9 november : Melis25 (controle vk)

10 November : Medusa (20 weken echo)

14 november : Rican (GUO, uitgebreide echo)

17 november : Vlinder_1976 (controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH (controle gyn)

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline
2ling
(verrassing)

7 Maart :
Veer
(verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart :
CrisH
2ling
(een babyGirl en
een babyBoy)

11 Maart :
Sissy 2ling
(twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (e
en babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

16 november: Caroline (controle gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH 2ling (een babyGirl en een babyBoy)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Ik zie het dank je! Maar dat is natuurlijk zonder reiswiegen dus daar moet ik er dan nog 2 van aanschaffen... Daar twijfel ik trouwens ook over, zit bij een andere wagen te denken aan nestjes, omdat ze er maar een paar maanden in liggen en ze zo groot zijn om in de auto mee te nemen... Maar als je Maxi cosi's er op kunt zetten doe je dat weer niet? Pfff.... daarom vind ik het zo lastig!

Moontje kunnen op de ABC Zoom ook oude types Maxi cosi's met een adapter? Ik heb die van mijn dochter nog en die is zeker 10 jaar oud. Weet jij dat?

Geplaatst

Ik heb mijn 20 weken echo in het EMC erbij gezet.

Nog anderhalve week dan weten we het een jongen of een meisje.

Ik heb werkelijk geen idee, kreeg ik van een oud collega een bakkerspraatje.

Als je het meer op links voelt wordt het een meisje en als je het op rechts voelt wordt het een jongentje.

Ik laat de mensen van het ziekenhuis hun werk maar gewoon doen en mij verrassen.

Volgende echo/afspraak:

9 november : Vlinder_1976 (GUO 20 weken)

Uitgerekend op...

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

Geplaatst

Vlinder, laat je niet gekmaken met die praatjes hoor, bij ons kloptte er niks van!

Ik voel de kleine veel links en heeft een hoge hartslag (wat beide een meisje zou betekenen).. Nou, die van ons heeft toch echt een piemel, daar kunnen we niet omheen ;-)

Heb je zelf ook geen voorgevoel?

Geplaatst

Tuurlijk zijn alles bakerpraatjes, maar wel grappig om te horen.

We hebben al een dochtertje en wat me nu opvalt wat mensen zeggen.... wat leuk een jongetje erbij van allebei wat , is leuker dan 2 van hetzelfde geslacht.

Van mensen die 2 meisjes of 2 jongetjes hebben zeggen de mensen weer wat leuk 2 van dezelfde lekker makkelijk en zo handig.

Ze praten met de wind mee of hoe zeg je dat??

Geplaatst

arch... Heel m'n verhaal weer kwijt...Wat leuk dat jullie allemaal wagens aan het uitzoeken zijn. Wij hebben een I-Candy Peach. Deze kan zowel als enkele wagen als ook als tweelingwagen gebruikt worden. Misschien nog iets voor de tweelingmama's.Wij houden het bij een enkele. Als onze meid komt is Wessel 1j9mnd dus kan prima lopen als ik alleen met de kids ben.Wij hoeven ook niets aan te schaffen, alleen wat kleurtjes aanpassen. Bij Wessel alle spullen nieuw gekocht dus dat is allemaal nog geen 1,5 jaar oud.Wessel krijgt straks een nieuwe kamer met een groot bed en z'n zusje gaat naar zijn huidige kamer.

Geplaatst

Medusa, dan ben je al veel verder dan wij.

Ik heb 1 naam die toch wel bljift hangen en die ik erg mooi vind.

Manlief vind nog helemaal niets leuk dus dat schiet erg op...

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Heb het lijstje maar weer ff te voorschijn gehaald om aan te passen.

Volgende echo/afspraak:

Uitgerekend op...

@Moontje, veel succes bij de controle.

Ik heb gisteravond voor het eerst mijn buik zien bewegen door de bewegingen van onze kleine meid. Zo speciaal weer om te zien. Als ik op m'n rug lig en ze begint te draaien / schoppen gaat mijn buik helemaal mee. Moet zeggen dat ik er steeds weer meer van begin te genieten.

Wellicht dat wij toch een naam voor haar hebben. Ik heb nog steeds 1 naam die al een tijdje blijft hangen en manlief zei gisteravond dat hij dit toch ook wel een leuke naam vond en er steeds meer aan ging wennen.

Wellicht dat die het dus toch gaat worden!

Geplaatst

Wij hebben allebei een lijstje gemaakt van namen die we mooi vinden. Over een paar weken leggen we die naast elkaar en dan maar kijken wat het wordt:laugh:

Bij mij is er ook één naam bij die ik mooi blijf vinden, nu maar hopen dat manlief dat ook vind.

Geplaatst

Wat leuk Simonja dat je de kleine meid zo goed voelde bewegen heeeerlijk is dat.

Volgens mij voelde ik hem draaien gisteravond in bed maar ja weet niet zeker natuurlijk, heb nu wel een paar keer soort plopje gevoeld maar was zo snel dat het weg was voor ik het door had.

Simonja, wij hebben gister op zo'n namen pagina van A tot Z alle namen gelezen en daar zijn er 3 namen optioneel uitgekomen.

Maar jullie toch misschien al een naam, en de naam die bij jou blijft hangen, zou erg leuk zijn.

Zo'n namen lijst naast elkaar wordt het bij ons niet, manlief gaat er echt niet voor zitten om namen op te schrijven.

Geplaatst

Leuk dat veel mensen bezig zijn de kinderwagen en de namen.

Moontje ik vind je kinderwagen super en de prijs vind ik meevallen.

Melis, ik heb de eerste weken gedacht dat het een meisje wordt en nu een jongentje.

Na de nekplooimeeting toen ik hoorde dat het goed was, waren we zo blij/trots dat onze droom uit gaat komen.Dat het ons eigenlijk weinig uitmaakt een jongen of een meisje, 9 november om 9.15 uur een afspraak, lekker vroeg in de ochtend.

Medusa, de bakkerspraatjes zijn leuk, hieronder nog een lijstje met minder serieuze fabels:

Iemand die zich erin kan vinden, ik laat het jullie volgende week wel weten.

• Verder moeten aanstaande moeders hun benen een tijdje niet scheren. Aan de haargroei op je benen kan je zien of het een jongen of meisje wordt. Groeien de haren minder hard en zijn ze minder dik dan normaal, dan wordt het een meisje. Groeien ze juist harder en zijn ze dikker, wordt het een jongen. De verklaring hiervoor is dat je meer mannelijke hormonen in je lichaam hebt als je zwanger bent van een jongen
  • Nog meer hormonen, zie je er stralend en mooi uit tijdens je zwangerschap, dan krijg je een jongen. Zie je er wat minder uit, dan wordt het een meisje. Het meisje krijgt namelijk al jouw vrouwelijke hormonen, waardoor jij er wat mannelijker en minder mooi uit ziet.
  • Nog een leuke, heb je op straat sjans met kleine jongentjes, dan krijg je een dochter.
  • Hoe je slaapt is ook een manier om te kijken wat het wordt. Lig je op je rechterzij wordt het een meisje, lig je op je linkerzij wordt het jongen. Verder zijn je dromen ook belangerijk. Droom je veel over jongentjes, dan wordt het juist een meisje en andersom.
  • Let verder ook op de kleur van de urine. Is de kleur donker, dan wordt het een jongen. Is het juist licht en zie je het bijna niet, dan krijg je een dochter.
  • Ben je niet te genieten tijdens de zwangerschap, dan krijg je een dochter. Vrouwen zouden namelijk altijd chagerijnig zijn tijdens hun zwangerschap en zijn dat dus met een meisje in hun buik dubbel zo erg. Aan de andere kant, heb je veel last van hoofdpijn, dan wordt het juist een jongen.

Geplaatst

Ik denk dat ze warmte bedoelt met de opvliegers.

hahahaha je benen niet scheren, ik scheer ze altijd vrij snel weet dus niet hoe mn haargroei is daar, geen vergelijkings materiaal.

Bij mn vorige zwangerschap zag ik er echt niet charmant uit e dat is een meisje, nu zeggen mensen dat ik er stralend en goed uit zie en het is een jongen.

Ik droomde dus echt van een meisje vandaar dat ik dacht dat we een meisje zouden krijgen en we krijgen en zoontje, en de vorige keer was andersom droomde ik van een jongetje en dacht dus dat het een jongetje zou worden maar is een meisje hahah grappig zeg.

De stand van je buik is toch ook zo'n bakerpraatje???

Ik draag het nu we totaaaaal anders echt naar voren een buik en niet rondom.

Geplaatst

Ik had gister ook iets leuks: was bij mijn schoonouders, lag een beetje onderuit gezakt en had een kopje koffie op mijn buik gezet, waar nog een bodempje in zat. Gaat ineens dat kopje omhoog! Echt grappig! Alsof hij of zij zoiets had van: ja daag wat doe je nou, kopje op mij zetten? Voel de bovenste baby nu best veel, ondanks de voorliggende placenta dus daar ben ik erg blij mee. En inderdaad sinds een paar dagen ook vanaf de buitenkant, maar niet vaak hoor...

Geplaatst

Hé meiden,

even een kort berichtje. We zijn net terug uit Portugal en het was echt heerlijk! Lekker weer gehad, heerlijk kunnen uitrusten en gewoon echt lekker een weekje weg met manlief nu we nog met z'n tweetjes zijn. Hoewel die twee kleine ukkies duidelijk laten merken dat ze er ook zijn haha. Ik voel ze meerdere keren per dag lekker bewegen.

Ik zal morgen eens rustig weer berichtjes teruglezen en dan weer op iedereen reageren.

Dikke knuffel,

sissy!

Geplaatst

Sissy, welkom terug in Nederland.. Fijn om te horen dat jullie een leuke (laatste samen) vakantie hebben gehad. Onze vakantie daarentegen was drama, maar ik zal je de details besparen ;-) Ook superleuk dat je prinsesjes duidelijk laten voelen dat ze er ook zijn, geniet je er ook zo van?

Medusa, je begint Melsi al goed te kennen want ik had idd warmte-opvliegers haha.. Kreeg het ineens spaans benauwd, bloedheet en het zweet brak me uit. Na een glas water en een kinder bueno trok het langzaam weer weg, zo bizarre ervaring. Zal nog wel vaker komen, dus ik ben benieuwd.. Veel plezier morgen bij de vk!

Ansje & Caro, morgen alweer 22 weken.. Alvast gefeciliteerd!!

Zo te lezen voelen veel meiden hun kindje(s) al lekker bewegen, ik ook. Onze kleine man is enorm druk, zelfs als ik druk ben. Super leuke bijzondere ervaring! Leuk om te lezen dat iedereen al met kamertjes en namen bezig is. Wij hebben de definitieve naam voor onze knul al vast staan, alsof het zo moet zijn.

Volgende echo/afspraak:

Uitgerekend op...

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

16 november: Caroline (controle gyn)

Uitgerekend op...

Ik was er weer afgevallen...

Geplaatst

Hoe kan het toch dat jij er steeds afvalt :-S

hahaha ja goed van mij he Melsi :-)

Ik heb er zelf gelukkig geen last van.

Volgens mij ben ik de enige die dr beeb nog niet voelt :-( kan het echt niet uitstaan.

Ja ja ik weet het moet geduld hebben, heb wel het gevoel dat het niet lang meer duurt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden