Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maar je hebt toch al een paar keer getwijfeld? Ik denk dat ie dat gewoon was hoor! Ben je al aan het idee van een jongen gewend? Lijkt me best gek, ik ben ook al zo lang meisjesmoeder...

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja omdat ik denk hem al een paar x gevoeld te hebben denk ik ook dat het niet lang meer duurt.

Ja ben er al aan gewend dat we een zoontje krijgen maar vind mijzelf nog een meisjes moeder maar dat veranderd wel als hij geboren is.

Ja dat zal bij jou helemaal jij heb een dochtertje van 8 toch?

Ben wederom wel erg blij dat ik het al weet en niet pas na de bevalling.

Geplaatst

Mijn dochter is nog 7 maar wordt vlak na de geboorte van deze twee 8...

Ik heb trouwens een vraag: ik heb me een tijdje geleden ingeschreven voor twee blije dozen: van Etos en van Prenatal maar het enige dat ik ontvang is een nieuwsbrief. Nog geen uitnodiging om iets op te halen en ook geen tijdschrift. Hoort daar niet een maandblad bij? Hebben jullie al wat gehad?

Geplaatst

Ik heb me nergens voor ingeschreven, dus zou het niet weten.

Heb net 1 proefkaartje besteld online, als die mooi is als die binnenkomt dan hebben we ons kaartje uitgezocht :-)

Geplaatst

Caro bij de etos krijg je twee dozen als het goed is, eentje als je nog zwanger bent en eentje als je bevallen bent. Voor de eerste doos krijg je als het goed is bericht via mail dat je 'm op kunt halen. Als alles goed is krijg je ook maandelijks het tijdschrift Wij jonge ouders.

De doos van de prenatal kun je geloof ik met 7 maanden zwangerschap ophalen. Krijg je ook bericht over.

Als je niks hoort gewoon even achteraan bellen hoor, je hebt er recht op en het is zonde als je daar niet van kan profiteren. Succes!

Geplaatst

Caro, ik denk dat er dan iets niet goed is gegaan.

Ik heb beide dozen ook aangevraagd en die van de Etos kon ik vrijwel meteen ophalen. Ik zou ook ff bellen of de site checken.

Tjemig Medusa, zelfs al een kaartje. Wat ga je snel zeg.

Geplaatst

Ja het gekke is dat ik wel de nieuwsbrief krijg van Wij jonge ouders, dus wel geregistreerd sta blijkbaar, maar geen blad en daar ging het me een beetje om, kan me herinneren dat dat wel leuk is. Ik lees steeds dat de gratis producten niet veel meer voorstellen tegenwoordig maar zo'n tijdschrift is altijd leuk.

Geplaatst

Ja snel he met kaartje, heb gewoon beetje los zitten neuzen op internet van ff kijken wat er is en ben er 1 tegen gekomen die we allebei erg leuk vinden ja dan gaat het snel.

Hoe meer ik naar het kaartje kijk hoe leuker ik hem vind en echt al "ons "kaartje vind.

Ja die tijdschriften zijn wl leuk ja.

Net bij de vk geweest en alles was goed, mooie sterke hartslag van 150 pm, ik moet wel mn harde buiken in de gaten houden, het is nu inprincipe niet erg maar moet niet meer of erger worden.

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

4 november : Ansje (controle vk)

4 november : Sharon (20 weken echo)

7 November : Medusa (vk in zh)

7 november : Veer (vk)

9 november : Melis25 (controle vk)

9 november : Vlinder_1976 (GUO 20 weken)

10 November : Medusa (20 weken echo)

14 november : Rican (GUO, uitgebreide echo)

16 november: Caroline (controle gyn)

17 november : Vlinder_1976 (controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH (controle gyn)

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

29 November : Medusa ( VK )

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH 2ling (een babyGirl en een babyBoy)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Een paar keer per dag wordt mn baarmoeder helemaal hard, het is verder niet erg, maar als het meer wordt of langer duren dan moet ik rustiger aan doen.

Nu is het nog niet erg.

Geplaatst

O ja en om mn kilo's ben ik weer ff gerustgesteld, 5 a 6 kilo's is heel netjes in deze periode, en ze zei dat wat ik de vorige keer aangekomen ben dat je daar ( als je normaal eet ) weer ongeveer vanuit kan gaan paar kilo's meer of minder kan, en ik was de vorige keer na 14 dagen mn kilo's weer kwijt dan is de kans groot dat ik ze nu weer snel kwijt zal zijn.

Geplaatst

Moest vanmorgen wel lachen, ik moest ff wachten bij de vk en ging een boekje lezen over bakerpraatjes, vroeger dachten ze dat een vrouw 2 baarmoeders had links voor meisjes en rechts voor jongetjes, gingen ze beide op rechter zij liggen en hopen dat in die baarmoeder het eitje bevrucht werd, maar wat extra zou helpen is vlak voor het klaar komen van de man hij in zn rechter bal moest knijpen, zie je het al voor je :lachu:

van de week schreef iemand als het links of rechts voelt is het een jongetje of meisje, dat komt dus daar vandaan.

Geplaatst

Haha daar zit ie op te wachten... Ik geloof niks van bakerpraatjes, heb te vaak gezien dat er helemaal niks van klopt!

Vandaag trouwens wel veel krampen en pijntjes... Heb gister gezwommen en dat was daarvoor ruim een week geleden maar het is een soort spierpijn in mijn liezen en billen... kan toch geen beginnende bekkeninstabiliteit zijn?

Geplaatst

Hé meiden,

wat grappig al die bakerpraatjes. En dan te bedenken dat mensen daar vroeger (en nu misschien nog haha) echt in geloofden. Nou, ik ben blij dat ze het nu op een echo kunnen zien...

Caro: ik heb de doos van de Etos al lang opgehaald, had daar al vrij snel een mail over gekregen dat ik die kon ophalen. En 2 weken terug kreeg ik het eerste blad van de Prenatal, dus die is ook al binnen. Dus inderdaad verstandig om er even achteraan te bellen. Vervelend trouwens dat je last hebt van spierpijn. Zou het misschien ook door het groeien van de twee ukkies kunnen komen? Ik had voor de vakantie echt heel veel last van mijn buik en dat kwam ook daar door.

Medusa: fijn dat alles weer goed was bij de vk. En leuk dat jij het kaartje al hebt bedacht. Zo ver ben ik echt nog niet. Wij zitten nu hard na te denken over de twee namen. Hebben tijdens de vakantie wel 2 mooie bedacht die we nu als optie in ons hoofd hebben.

Simonja: zie in het lijstje dat jij ook een meisje hebt toegevoegd aan het lijstje! Leuk!

Melis: onwijs balen voor je zeg dat jouw vakantie in het water is gevallen. Is manlief wel weer helemaal opgeknapt?

Wij hadden inderdaad wel geluk met het weer, lekker zon en dus echt even er tussen uit. Voordat we vertrokken had ik nog controle bij de gyn en ook toen was alles goed. Ik had toen dezelfde gyn als de donderdag ervoor toen ik tussendoor een afspraak had gemaakt vanwege de buikpijn. Ze heeft vor de zekerheid nog een keer de lengte van mijn baarmoedermond opgemeten en die blijft heel mooi lang, dus ze zei dat deze buikpijn er gewoon bij hoort. Het komt door het groeien. Nou moet ik wel zeggen dat ik merk dat ik vorige week echt veel minder buikpijn had. Het zal dus ook te maken met de hoeveelheid rust die ik neem. Ben benieuwd hoe het gaat nu ik weer aan het werk ben.

Ik zal het lijstje nog even aanvullen trouwens.

Liefs,

sissy

Geplaatst

bekkenpijn/bekkeninstabilliteit is lage rugpijn en pijn in je stuitje en/of ook pijn in je schaambot, die lage rugpijn kan uitstralen naar je benen.

Als jij echt in je spieren voelt is het geen bekkeninstabilliteit.

Bakerpraatjes zijn ook niet waar, zijn dingen die ze vroeger geloofden, in het boekje stond er ook bij waarom ze die dingen geloofden.

Ik heb vandaag een slechte dag, heb echt moeite met lopen en veel pijn, denk dat ik teveel gedaan heb gister en vandaag en dat slaat nergens op heb alleen maar alle kinder kleertjes uitgezocht ( 8 vuilniszakken ) maar dat is geen zwaar werk.

Fijn zo'n vakantie Sissy en ook dat je buikpijn minder was.

Ja het kaartje is gewoon toeval, was er nog niet echt mee bezig alleen wat rond kijken, en toen zag ik dit kaartje en was verkocht en manlief ook gelukkig.

Ik merk wel dat ik echt heel blij ben dat we er nu samen over kunnen hebben omdat hij thuis is.

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

4 november : Ansje (controle vk)

4 november : Sharon (20 weken echo)

7 November : Medusa (vk in zh)

7 november : Veer (vk)

9 november : Melis25 (controle vk)

9 november : Vlinder_1976 (GUO 20 weken)

10 November : Medusa (20 weken echo)

14 november : Rican (GUO, uitgebreide echo)

14 november: Sissy (controle gyn + suikertest)

16 november: Caroline (controle gyn)

17 november : Vlinder_1976 (controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH (controle gyn)

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

29 November : Medusa ( VK )

7 december: Sissy (gesprek verpleegkundige)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline
2ling
(verrassing)

7 Maart :
Veer
(verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart :
CrisH
2ling
(een babyGirl en
een babyBoy)

11 Maart :
Sissy 2ling
(twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (e
en babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Sissy, wat leuk dat je weer terug bent. Gelukkig een leuke vakantie dus.

Hier is alles goed. Ik ben wel toe aan mijn nieuwe bed, die komt over ongeveer 4 weken. Ik lig nu wel goed op mijn linkerzij, dankzij het voedingskussen die ik vorige week had gekocht. Normaal gesproken beweeg ik van links naar rechts tijdens mijn slaap en dit was iets wat niet meer lukte. Daarnaast trekken mijn oude matras en bed mijn gewicht ook niet meer helemaal goed. Ook best last gehad van mijn buik, rug en heup na een nacht slapen. Gelukkig voel ik wel geregeld mijn baby's. Soms zit daar wel een paar uur tussen. Meestal zijn ze in de ochtend actief tussen half 11 en half 12. En 's avonds ook nog een keer.

Geplaatst

he dames,

sorry dat ik even inbreek,

maar nu vroeg ik mij af of de meeste van jullie al je kindje voelen en wanneer dat dan voor het eerst was? Bij mij in het april topic hebben ze het al over plopjes enzo en ik plop maar niet, maar goed, ben ook maar 15 weken ver....dussss nou ja, als jullie zouden willen reageren dan graag...

groetjes, aukus

Geplaatst

Aukus, leuk dat je ff komt buurten in onze topic :-) Ik plopte vanaf een week of 14 heel onregelmatig, maar mijn placenta ligt ook achter en laag. Dat is een belangrijke factor. Maak je geen zorgen, komt vanzelf meis..

Geplaatst

Aukus, ik ben bijna 19 weken en ik begin twijfelachtig wat te voelen echt dat het nog minimaal is niet zeker weet of ik wel wat voel, maar mijn placenta ligt voor en dat zorgt ervoor dat je het later voelt.

Het komt van zelf, het ligt er echt aan waar je placenta ligt en je wilt graag de plopjes voelen net als de andere maar heb geduld. ( zegt de grote ongeduld van het nog niet voelen van plopjes )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden