Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met mijn poes Lizzie ga ik nog wat te stellen hebben als de baby's er zijn. Ze vraagt altijd veel aandacht. Mijn kater Jaap zal de baby's veel meer gaan ontwijken, zo is mijn inschatting. Mijn katten zijn trouwens broer en zus.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben trouwens wel benieuwd of Lizzie aanvoelt dat ik zwanger ben. Ze zit ook wel eens op mijn schoot met haar kopje tegen mijn buik. En dan spint ze vaak ook, ben benieuwd of de baby's dat dan weer kunnen horen.

Geplaatst

Net gelezen dat baby's vanaf nu geluiden van buitenaf kunnen horen!

We zijn toevallig net aan het proberen met een speelgoed stethoscoop, die wel echt werkt om een hartje te vinden! Is nog te vroeg, bij de kat al wel gelukt! Dus volgens mij moet het kunnen als ze wat groter zijn (en toevallig goed liggen...)

Geplaatst

Joepie, vandaag alweer 21 weken!

Vandaag weer aan 't werk, moet wel ff wennen hoor.. Zie net een uitnodiging voor een gesprek met mijn teamleider en de verzuimadviseur, ben benieuwd wat ze nou weer te melden hebben.

Onze poes lijkt ook te merken dat ik zwanger ben, ze komt vaak tegen mijn buik aanliggen op de bank, heel bijzonder.

Ook lijkt onze kleine te reageren op de stem van m'n man, als ie tegen mijn buik praat beweegt onze hummel :)

Geplaatst

Melis wat een gekke dag om weer te beginnen de vrijdag, maar wel lekker daarna 2 dagen weer vrij.

Ja ze zeggen dat huisdieren het merken dat je zwanger bent, ik merk het ook aan mn hondje.

Geplaatst

Onze ouwe kat doet niet anders dan anders hoor... Misschien maar goed ook dat ie het niet weet want anders zou die misschien nog zijn biezen pakken. Hij moest de eerste paar jaar niks van mijn dochter hebben. Pas de laatste jaren zijn ze dikke vrienden.

Geplaatst

Zo weer ff boven gehaald.. Medusa, is je kerel alweer thuis?

Volgende echo/afspraak:

31 oktober : Moontje (controle + echo gyn)

1 November : Medusa ( vk )

4 november : Ansje (controle vk)

7 November : Medusa (vk in zh)

7 november : Veer (vk)

9 november : Melis25 (controle vk)

10 November : Medusa ( 20 weken echo )

17 november : Vlinder_1976 (controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH (controle gyn)

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline
2ling
(verrassing)

7 Maart :
Veer
(verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart :
CrisH
2ling
(een babyGirl en
een babyBoy)

11 Maart :
Sissy 2ling
(twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

31 oktober : Moontje (controle + echo gyn)

1 November : Medusa ( vk )

4 november : Ansje (controle vk)

4 november : Sharon (20 weken echo)

7 November : Medusa (vk in zh)

7 november : Veer (vk)

9 november : Melis25 (controle vk)

10 November : Medusa ( 20 weken echo )

17 november : Vlinder_1976 (controle VK)

18 November: Simonja (controle VK)

18 November: ChrisH (controle gyn)

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH 2ling (een babyGirl en een babyBoy)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Ik schrijf niet zo vaak, maar lees wel af en toe mee hoor.. ik heb mezelf er even weer tussen gezet. As vrijdag de 20 weken echo.. Wel weer super spannend! Ik zie eindelijk een aantal meiden ertussen staan, het zijn dus niet alleen maar jongens haha... En medusa ook een jongen, wat super voor je! :)

Nou fijn weekend allemaal.

lfs sharon

Geplaatst

Meiden, ff een vraag of jullie dit herkennen of ook hebben..Vaak als ik 's ochtends of 's avonds op mijn rug op bed ga liggen wordt mijn baarmoeder hard, vaak links. Het lijkt dan wel of hij helemaal links is gaan liggen en mijn buik is dan ook heel vervormd.. Doet geen zeer, maar is een gek gevoel. Weet iemand wat dit is en of dit erbij hoort? Kan het zijn dat hij zich dan omdraait?

Geplaatst

Ondanks dat ik mn beeb nog niet voel heb ik wel elke avond als ik in bed lig dat mn baarmoeder hard wordt, de vk zei dat je baarmoeder dat ook doet als je niet zwanger ben maar dan merk je het niet, dat het in 1 kant harder kan zijn of je buik vervormd is waarschijnlijk je kleine , ik heb dat ook en daar liggen zn beentjes die strekt hij dan of zo iets.

Het hoort er gewoon bij ( ik herken het ook van mn vorige zwangerschap )

Als hij groter is dan ga je ook echt je buik zien bewegen of misschien zoals bij jou ( omdat je niet de placenta voor heb ) echt de voetjes zien.

Geplaatst

Vanmiddag de bugaboo donkey gezien. We gaan deze nemen, vooral omdat deze compacter is dan de easywalker. Vooral erg handig voor in de auto. Je kunt de bugaboo donkey inklappen tot een kinderwagen voor 1 kind.

Geplaatst

breek even in vanaf het feb topic.

Voor alle aanstaande tweelingmoeders...

Via ing rentepunten kan je de easywalker nu voor de helft aanschaffen. Incl de reiswiegjes. Wij hebben alles net binnen. Bevalt super!

Geplaatst

Leuk hé?! Ik vind persoonlijk de Bugaboo donkey mooier dan de Easywalker.. Heb je hem al gekocht Chris (of lees ik daar nu overheen)? Medusa, hebben jullie al een kinderwagen op het oog? Wij hebben de Stokke Explory, ben er helemaal weg van! Een rib uit m'n lijf, maar een geweldige wagen! Oh ja, kopen jullie een winterjas voor de kleine? Ik denk ik niet, pasgeboren in zo'n dikke jas lijkt mij niet comfortabel.Heb een dik warm vestje gekocht en een lading wikkeldekens..

Geplaatst

Daarom zijn er vast zoveel merken op de markt. Wij hebben met veel wagens even gereden en vonden de easy walker het prettigste. Dus in combi met de punten kwam dat goed uit. Hier in de buurt zit een grote showroom gericht op tweelingwagens incl grote webshop. http://Www.duowagens.nl. Daar had ik ook een zeer goede offerte van ontvangen (zeggen volgnes mij ook de laagste prijs te hebben). Alleen niet meer nodig...

Winterjasje, ja lastig. Denk dat wij ook gaan voor een dik vest of een wat dunner winterjasje. Mijn nichtje is vorig jaar kerst bevallen. Zij zei me wel dat een jasje nodig was met die kou. Dus nog in twijfel. Weet ook niet wat ik van die extreme kou verhalen aanmoet.....

Geplaatst

Hallo dames,

Reageer niet zoveel, maar kom regelmatig langs om mee te lezen. We zijn er nog niet helemaal uit voor welke kinderwagen we gaan. We twijfelen tussen de stokke en de maxi cosi mura. Stokke vinden we mooier en de mura komt beter door het testlaantje van babypark heen. Lastig! Vandaar dat wij nog even w8 met bestellen.

14 november hebben we een guo echo in het emc.

En gisteren werkte de kleine eindelijk mee.... We krijgen een babyboy!

Fijn om te lezen dat iedereen nu lekker aan het genieten is van je zwangerschap.

Ben bijna kwaaltjes vrij heb alleen snacht dat ik om het uur wakker wordt van wege heup pijn. Dan moet ik een andere houding aan nemen. Komt dit omdat je heupen ander gaan staa. Tijdens de zwangerschap?

Groetjes..

Geplaatst

Wij hebben de kinderwagen nog, we hoeven bijna niets aan te schaffen, de hele babykamer schuiven we van Ilona door en en zij krijgt een ander bed en zo.

Box alles hebben we nog, alleen wat kleur aanpassen we hebben alles roze.

Ik zou wel graan andere kinderwagen willen maar daar hebben we het geld niet voor dus we gebruiken deze gewoon, die is nog prima.

Ja weet niet winterjas, het is al Maart dan he, denk dat ik het met vestjes en dekentjes doe.

Rican wat leuk weer een jongetje erbij :-)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij hebben de ABC Zoom gekocht. Ik wilde geen wagen met twee kinderen naast elkaar omdat je in winkels slecht uit de voeten kunt en omdat we deze niet in onze hal kwijt kunnen. Voordeel van de ABC Zoom is dat de stoeltjes van je af kunnen staan en naar je toe, verder kun je er ook twee maxi cosi's op kwijt en twee reiswiegen. Alles kan in twee richtingen geplaatst worden. Onderstel is erg klein op te vouwen en stoeltjes/reiswiegen klik je heel eenvoudig los.

zoom-300x239.jpg

Ik heb de wagen op marktplaats gekocht voor 300 euro zonder reiswieg, die heb ik in Duitsland besteld. Totaal 420 euro kwijt. Erg happy mee.

Qua jasjes: Frederique is op de eerste dag geboren dat het sneeuwde en wij hadden een winterjasje van soepele stof (soort dik vestje) en verder goede dekentjes. Of de reiswieg even voorverwarmen met de kruik. Ik heb ook een jasje van mijn schoonmoeder gekregen van parachutestof en die hebben we nooit gebruikt. (veel te dik en niet soepel)

Groetjes Moontje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden