Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Medusa, heel begrijpelijk dat je nu ff niet meeschrijft, je hebt genoeg aan je hoofd denk ik zo. Heeft de afwijking eigenlijk consequenties voor het functioneren van zijn niertje?

Vlinder, veel plezier op de verjaardag.

ChrisH, een weekend geen plannen is ook weleens lekker, toch?

Manlief en ik gaan zo naar de drukkerij ideëen opdoen voor een geboortekaartje. Verder hebben wij ook geen plannen, we doen alles altijd als we er zin in hebben, haha.

Oh ja, we gaan vanavond samen oppassen op de kinderen van vrienden van ons; 6, 3,5 en 5 maanden. Ze gaan uit eten samen (voor 't eerst!!) want ze zijn vandaag 7 jaar getrouwd.

Fijn weekend meiden! :-)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat weet ik niet Melsi, ik heb nog geen kinderarts of iets geproken, heb wel het 1 en ander opgezocht op internet en daar vind ik wel over nier beschadeging, maar hangt ook af vanaf wanneer dat klepje er zit, het is al vroeg in de zwangerschap, is niet gunstig, en het hangt ervan af of het klepje de hele buis afsluit of maar gedeeltelijk, en dat weten ze pas na de geboorte.

Heb wel aankomende dinsdag gesprek met de vk, hun hebben natuurlijk vaker te maken met uitslagen van een 20 weken echo, ik hoop dat hun mij meer kunnen vertellen of kunnen vertellen waar ik moet zijn.

Verder ben ik ook errrrg verkouden/grieprig en inderdaad stroomt mn hoofd over.

Ik wil niet niet sociaal zijn, maar nu ik aan het schrijven ben begin ik weer te huilen

Geplaatst

Oh lieverd toch, ik heb zo met je te doen!! Kon ik maar iets voor je doen.. Schrijf al je vragen alvast op zodat je iig niets vergeet. Je hoeft absoluut niet sociaal te doen, als je maar weet dat we aan je denken!! Xxxx

Geplaatst

Hoi Medusa,

Zoals Melis schrijft en ik geschreven heb, je mag alles op het forum schrijven.

We zijn er niet alleen voor de leuke dingen, maar laat je niet gek maken door alle informatie die je vind op internet.

Hier vind je soms de ergste dingen en misschien is het zo erg helemaal niet, wacht dat nu gewoon even rustig af.

Hebben jullie ook de intocht van Sinterklaas of geloofd Ilona daar al niet meer in.

Melis, Gefeliciteerd met je trouwdag en veel plezier bij de drukker, je zult wel even bezig zijn.

Want ze hebben zoveel boeken.

Chris, we horen wel wat je gedaan hebt.

Geplaatst

Medusa geeft niks! Gewoon spuien hier, ik snap best dat je nu niet meer zo zorgeloos bent. Sterkte...

Ik ga straks koffie drinken met een ex-forumgenootje en haar man! Gezellig, heb ik zin in! Dochterlief gaat naar Sinterklaas bij ballet, ze rijdt nu met vriendinnetje mee en eind middag ga ik haar ophalen. Morgen weet ik nog niet. Vriendlief werkt helaas het hele weekend dus zal wel beetje rondhangen worden en met mijn dochter spelen en slapen...

Is er trouwens een bakerpraatje over drukke baby in de buik is een jongen? Als dat zo is... De bovenste baby is erg druk momenteel namelijk.

Geplaatst

Lieve Medusa, was even benieuwd hoe het met je gaat en lees dat je de 20-weken echo gehad. Er is dus iets uitgekomen, logisch dat je verdrietig bent. Het is niet niks zo'n klein hummeltje wat meteen onder het mes moet. Dat snijdt in je moederziel. Ondanks dat het het beste is voor jullie kleine man.

Knuffel

Geplaatst

Jose, wat lief dat je even komt lezen/reageren voor Medusa. Manlief en ik zijn 'aan het oefenen' met 3 kids, best heavy rond dit tijdstip. We zijn aan het oppassen op een van zes, 3,5 en een baby van 5 maanden. Ga er zo twee naar bed brengen (boekje voorlezen, jullie kennen het wel) en manlief is met de baby bezig. Zo lief om dat te zien, hij doet 't zo goed!Fijne avond meiden :-)

Geplaatst

Dank je wel Jose, erg lief dat je ff kwam kijken.

Ja het doet inderdaad in mn moederziel zeer, moet daarom ook steeds huilen.

Thanx voor je berichtje

Geplaatst

Medusa heel begrijpelijk dat je nu even niet zo lekker in je vel zit. Je kan hier alles schrijven hoor, ook als het even niet gaat.

Het is ook niet niks allemaal. Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt over je kleine ventje. Sterkte!

Melis hoe was het oppassen en dan ook nog gelijk op drie kinderen. Konden jullie mooie even oefenen.

Caroline dat bakerpraatje heb ik ook wel eens gehoord maar of het waar is?? Je hebt ook drukke meiden en rustige jongens dus heel veel zal het niet zeggen.

Vlinder wat jammer dat je baas heeft besloten de werkzaamheden naar België te verplaatsen. Als je elke dag zoveel tijd kwijt bent aan reizen is dat ook niet ideaal. Ik hoop dat je gauw wat anders vind.

Vriendlief en ik hebben onze namenlijstjes dit weekend naast elkaar gelegd en het was even schrikken. We hadden qua smaak niet verder uit elkaar kunnen liggen. Hmmm dat wordt nog wat dan. We hebben uiteindelijk toch een naam gevonden die we allebei mooi vinden. We spreken hem nu ook hardop uit om er een beetje aan te wennen.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ansje, grappig dat jullie zoveel verschillende namen hebben bedacht ieder apart. Wel fijn dat jullie uiteindelijk een naam hebben gevonden die jullie nu al hardop noemen, doen wij ook. Pas wel op, want manlief hier roept de naam weleens in het bijzijn van anderen, haha.

Oppassen was leuk, wel erg zwaar ineens drie kinderen en zelf zwanger zijn. Manlieft heeft me enorm verbaasd, was zo trots op 'm!

Heb trouwens sinds 2 dagen een zwaar gevoel in m'n onderbuik, vlak boven m'n schaambot. M'n buik is een beetje hard, maar niet zoals een harde buik. Het voelt alsof de baby gedraaid/klem zit/ligt. Naar mate de dag vordert ga ik ook waggelen... Herkennen jullie dit? Hoop niet dat 't weer een blaasontsteking oid is, want ben net één week van de antibiotica af... Tips/ervaringen/adviezen zijn welkom!

Geplaatst

Ik herken het in zoverre Melis dat ik het heb als ik moet plassen, daarna is dat zware gevoel weg. En als ik op mijn rug in bed lig, dat is niet prettig... En dat waggelen doe ik helaas ook sinds kort. Mijn vriend vertelde dat iemand aan hem had gevraagd of ik soms zwanger was omdat ik zo raar liep... En bedankt. Ik loop nu al hetzelfde als bij mijn dochter in de laatste weken...

Geplaatst

Jazeker! En mijn dochter ook, sinds een week of twee, leuk he! Ik zie mijn buik ook al op en neer gaan, vooral de bovenste baby is erg druk! Kennelijk is het niet erg dat die placenta voor ligt of hebben ze zich toch vergist... Zal het 2 december nog eens vragen.

Geplaatst

Hier kan mijn man de baby ook al goed voelen ook als hij/zij rustig is krijgt hij het voor elkaar om het wakker te maken. Alleen de laatste tijd voel ik de kleine heel slecht zal wel weer te druk zijn. Hier dit weekend lekker geklust op de zolder (lees mijn man en m'n vader) en alles is nu geschilder behalve de kozijnen en de schuifdeuren. Ziet er echt super uit.

Melis dat gevoel herken ik wel maar ook hier als ik dan naar de wc ben geweest is het vaak weer over

Geplaatst

Over die suiker test volgens mij is het niet echt een probleem als je niet nuchtr bent wijken de waardes af dan doen ze hem gewoon nog een keer en dan wel nuchter.

Medusa snap goed dat je even niet reageerd op iedereen het is ook niet niks dat die kleine gelijk geopereerd zal moeten worden

Sissy geniet van de verlof en rust lekker uit

Melis nog mooie kaartje tegen gekomen?

Ansje grappig dat jullie zulke verschillende namen hadden maar wel fijn dat jullie eruit gekomen zijn en dan nu niet de naam gaan roepen als er andere in de buurt zijn

Zo ga weer even lekker genieten van m'n bad hopelijk kom ik een beetje tot rust fijne avond allemaal

Geplaatst

Onze hummel is ook al een week of twee goed aan de buitenkant te voelen!

Veer, fijn dat het opschiet met het klussen. Wij hebben vandaag de nieuwe kamer van Frederique behangen. Was de tweede keer dat ik het deed en manlief had het nog nooit gedaan. Waren een beetje bang dat het een echtscheiding zou worden, maar het is erg goed gegaan. We hebben dit behang erop zitten:

313051-2.jpg

@Medusa: meid kan me helemaal voorstellen dat je je erg verdrietig voelt. Sterkte!

Morgenvroeg weer naar de gyn voor controle en dan een drukke week met werken.

IK ga lekker op de bank hangen, fijne avond dames

Geplaatst

Hierbij het lijstje up-to-date..

Afspraken/echo's/controles

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

22 november: Moontje (gyn)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

29 November : Medusa (VK)

2 december : Ansje20 (VK)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

9 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari: Simonja (3d echo ivm studie EMC)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden