Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles

22 November : Medusa (gyn echo + suikertest)

22 november: Moontje (gyn)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

29 November : Medusa (VK)

2 december : Ansje20 (VK)

2 december : Caroline (echoscopiste groeiecho + controle gyn)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

9 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari: Simonja (3d echo ivm studie EMC)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : CrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Hoe komt het toch dat ik altijd van het lijstje af val? Terwijl ik niet onderaan sta?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb het lijstje weer ff boven gehaald..

2 december : Caroline (groeiecho en controle gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo + controle gyn)

Uitgerekend op...

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

Geplaatst

Goed hoor. Net gezwommen, zit nu een half uurtje achter de computer, wil snel opstaan: AUW! Geen goed idee, meteen steken in mijn liezen... Kortom, ik vergeet nog wel eens dat alles nu met beleid moet: opstaan, gaan zitten, gaan liggen etc...

Geplaatst

Oh lekker hoor zwemmen, knap dat je het zo goed volhoudt. Zag je topic over een positiebadpak, geen idee waar je die zou kunnen kopen.

Alles wordt nu idd wat zwaarder, merk ik bij mezelf ook. Lopen gaat langzamer, opstaan vanuit een lage stoel of diepe bank is lastiger en zelfs omdraaien in bed wordt vermoeiend. Jij zal dat wel dubbel zo erg ervaren gok ik zo.

Vrijdag a.s. hebben we de 3D/4D echo, ben zooooooo benieuwd naar ons hummeltje!!

Geplaatst

Moontje: wat een mooi behangetje zeg. Daar zal je dochter zeker blij mee zijn!

Medusa: heel logisch toch meid dat je je zorgen maakt om je kleine mannetje en dat je verdrietig bent over wat hem straks al staat te wachten. Het forum is er ook om dat lekker van je af te schrijven. Dikke knuffel!

Chris: ja, manlief kan onze ukkies ook al een aantal weken voelen. Nu ook steeds sterker. Afgelopen weekend was ik bij mijn moeder en voelde zij ook één van de ukkies bewegen. Vond ze echt bijzonder.

Ansje: dus namen aan het bedenken en nu één naam gevonden die jullie beide leuk vinden. Wij hebben ook al twee namen bedacht van onze ukkies, maar wellicht verandert er nog wat aan hoor. Gelukkig zitten manlief en ik redelijk op één lijn wat de namen betreft, dus dat scheelt.

Vlinder: dus jij bent ook al een tijd thuis doordat je werk is verhuisd. Wel balen dat het is verhuisd naar België. Maar het geeft jou nu de rust en tijd om thuis te zijn en straks op zoek te gaan naar een andere baan. Dat is dan wel weer een voordeel denk ik.

Melis: dat gevoel herken ik ook wel, maar eigenlijk precies zoals Caro het beschrijft.

Caro: ja, alles met beleid doen moet ik mezelf ook steeds aan herinneren. Zoals niet voor alles direct opstaan, maar bijvoorbeeld manlief vragen of niet direct voor alles naar boven lopen. Maar pas gaan lopen als ik het echt nodig heb en dan wat dingen combineren zodat ik niet heen en weer blijf lopen. Ik waggel ook al af en toe, zeker als ik moe ben. Manlief kan dat soms ook subtiel zeggen (maar niet heus dus haha)

Ons weekend was prima, wel vermoeiend, maar ach, ik zit nu toch thuis dus kan mijn rust pakken. Mijn oma vond het in elk geval erg super dat we naar haar verjaardag waren gekomen. Ach, dit jaar lukt dat nog wat gemakkelijker. Volgend jaar met 2 ukkies die lange afstand moeten we nog zien. En hoewel mijn oma nog helemaal gezond is, ze is toch 87, dus ja, je weet nooit hoe het zal gaan met haar...

Geplaatst

Heb het lijstje ook even aangepast. Mijn volgende afspraak bij de gyn was er tussenuit gevallen...

6 december : Sissy (controle gyn)

Uitgerekend op...

Geplaatst

Ik heb niet zo heel veel te vertellen, maar ja Sissy, ik ben betaald thuis tot 1 februari 2013.

Ik geniet er maar van, ik ben vandaag afgewezen op basis van mijn zwangerschap. De HR manager gaf mij aan dat ze mij dan weer 16 weken + evt. vakantie kwijt is.

Vandaag een babyfoon gekocht via de personeelsvoordeelwinkel. Vtech clear sound babyfoon deluxe.

Voor het schrikbarende bedrag van 29.95 + 3.95 aan verzendkosten, het toestel heeft twee afluister stations en nog veel meer.

Mocht iemand hem ook graag willen hebben, moet hij of zij het maar even zeggen.

Allemaal heel veel plezier de komende dagen en geniet van jullie bolle buikjes.

Mijn man moet de hele tijd lachen van trots als hij mij ziet, wat zit daar allemaal krijg ik dan te horen.

Het geboortekaartje hebben we, van naam zijn we nog geswitcd, nu maar hopen dat we het eens blijven over deze naam.

[TABLE]

[TR]

[TD=align: left][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ik breek even in.

Medusa, wat ontzettend vervelend voor je en voor je kleine mannetje. Ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent. Zo lang eer je zwanger was en dan heb je dadelijk een klein hummeltje die gelijk geopereerd moet worden. Lijkt me echt vreselijk!

Ik kan niet meer doen dan je héél héél veel sterkte te wensen.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Wat leuk dat er meer mannen zijn die de baby al kunnen voelen.

Zojuist net thuis gekomen van de eerste les zwangerschapsgym. Het was nog vooral een voorstelrondje en wat voorlichting. De gym komt volgende week.

Geplaatst

Dank je wel Jeanine

Zometeen eerts naar de vk, om over de echo te praten en dan vanmiddag naar de gyn.

Ik begin hem wel iets meer te voelen, toch een paar kleine schopjes per dag, wat wel iets duidelijker is dan plopjes

Geplaatst

Medusa: fijn dat je je kleine ventje al steeds beter kan voelen. Hoop dat de gesprekken vandaag bij vk en gyn je een beetje kunnen geruststellen omdat je even alle onzekerheden bij hen kan neerleggen.

Chris: leuk, gestart met zwangerschapsgym. Ik doe aan zwangerpilates op aanraden van mijn fysio. Dit geeft ze zelf en is erg goed voor juist die spiergroepen die nu harder moeten werken. Verder volg ik met man de cursus Samen Bevallen.

Vlinder: jammer dat je gisteren afgewezen was voor een baan vanwege je zwangerschap. Heb trouwens even gekeken naar die babyfoon die jij via je werk hebt kunnen kopen en die lijkt mij ook wel wat. Dus als jij die voor mij ook kan regelen via je werk? Ik pb je wel even.

Geplaatst

Medusa, fijn dat je je kleine man nu ook beter voelt en veel succes met de gesprekken.

Leuk dat (bijna) alle mannen de kleintjes nu ook kunnen voelen. Bij mij is dit al enkele weken zo.

Geplaatst

Hoi Medusa, hoe is het gegaan vandaag.

Sissy, dit was tot en met 30 juni 2012 ook mijn laatste sollicitatie.

Vandaag via MP een box gekocht, voor de nieuwsgierigen, ik ga hem donderdag ophalen.

http://kind-baby.marktplaats.nl/boxen/500759473-bopita-box-opgeruimd-staat-netjes-goed-als-nieuw.html

Afgelopen zaterdag bij de babydump een boxkleed gekocht met Nijntje.

http://www.kinderboxen.com/boxkleden/

Morgen ga ik beginnen met zwangerschapszwemmen.

Geplaatst

Medusa, hoe gingen de gesprekken bij de vk en gyn? Ik hoop dat ze je een beetje hebben kunnen geruststellen. Wat fijn dat je de schopjes van je kleine man nu beter voelt.

Sissy leuk dat je samen met man cursus volgt! Daar kon ik die van mij niet echt warm voor krijgen. Ach als ik het echt gewild had was ie wel meegegaan hoor haha.

Ik begin vanaf januari met cursus en dan is er nog een partneravond. Kan ie dan mooi mee.

Vlinder mooie box heb je gekocht! Enne superhandig dat er een la onder zit!

Geplaatst

Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik 1 les gym gedaan en de tweede avond was partneravond. We kregen alleen maar de slappe lach de hele tijd, het was echt suf (wil niet zeggen dat dat altijd zo is hoor!), dus ik heb me meteen weer afgemeld... Dat puffen bij de bevaling deed ik op instinct en ging prima!

Benieuwd hoe het met Medusa is gegaan?

Geplaatst

Kwam ff spieken hoe het met Medusa is, maar zie dat ze nog niets geschreven heeft.Sorry dat ik verder niet reageer, maar ik zit niet zo lekker in mijn vel. Ben al de hele dag aan het huilen om de kleinste/raarste dingen. Ik zit mezelf in de weg en twijfel aan alles wat ik moet doen. Heel irritant. Morgen maar een dagje vrij genomen.Fijne avond meiden :-)

Geplaatst

Hallo dames,

Reageer zelf bijna niet, maar lees en leef met jullie mee.

Vorige week guo gehad, alles is goed. Moest vandaag wel terug komen voor een guo2 omdat toen ze vorige week naar het hartje wouden kijken werd onze klein te bewegelijk. Gelukkig lukte het vandaag wel. En ook het hartje is helemaal in orde.

Kan iemand het in de lijst zetten. Onze volgende afspraak bij de vk is 16 december.

Medusa; leef zo met jou en je man mee. Toen ik het las van jullie kleine. Ik voel de kleine ook nog niet zo vaak. Voel het nu wel iets meer dan een week geleden. Ook mijn placenta ligt voor rechts voor.

Geplaatst

Weer even het lijstje naar boven gehaald en mijn volgende afspraak erin gezet.

12 december: Moontje (gyn)

Uitgerekend op...

Geplaatst

Sorry voor de late reaktie, maar ben niet echt wat wijzer geworden, ik moet wachten tot de 32 weken en dan afwachten wat ze dan wel of niet zullen zien.

Ik weet wel dat ik een geplande ks krijg, wanneer weet ik natuurlijk nog niet.

Geplaatst

6 december : Medusa ( VK )

12 december: Moontje (gyn)

21 december : Medusa ( echo gyn )

17 januari : Medusa ( vk in zh )

30 januari : Medusa ( uitgebereide echo )

Uitgerekend op...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden