Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wat fijn dat je echo goed was Kim! Wat leuk een meisje!

Jett, fijn dat het goed gaat bij je! Begon je al een beetje te missen.

Lekker toch zo'n groeiende buik!

Op zich heb ik helemaal niets te vertellen.

Alles gaat zijn gangetje. De kleine schopt er druk op los, wat ik dan wel weer heel lekker vind.

Vooral ook omdat de placenta aan de voorkant zit, en ik deze baby veel minder voel dan dat ik bij Tim had.

De kleine zit met de billetjes in een stuit. De voetjes tegen mijn linkerzij aan.

Zo voel ik de kleine al de hele tijd, dus echt hard omdraaien gebeurt niet.

Zo, ik ga boodschappen doen (jakkes)

Ik denk dat ik het niet meer red om online te zijn de komende dagen...

Dus, lieve meimama's:

En heeeeeeeeeeeele gezellige kerstweekeinde toegewenst!!!

Tot gauw weer! Liefs suzz

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suzz,

Bij mij lag de placenta bij carmen ook voor en voelde heel lang niets. Ik vermoed nu weer hetzelfde verhaal want inmiddels ben ik 17 weken of is het alweer 18? En voel bijvoorbeeld wel geborrel, lijkt op geschop van he joh ga eens slapen, maar is meer dat ik graag iets wil voelen en niet echt wat voel, waardoor ik dnek dat de placenta weer voor ligt.

Manlief wil voor het eerst in zijn leven nu wel een zoon. Vooral omdat niemand in de familie zonen heeft. Ik hoop het stiekem wel een beetje, maar ook met een meid zouden we hartstikke blij zijn. Nu wachten tot 6-1 voor het verlossende woord.

P.S. Gaan jullie ook naar de 9 maanden beurs. Vind het altrijd zo leuk en helemaal als je zwanger bent of paar maandjes na je bevalling. Ik ga binnenkort maar kaarten reserveren. Ik dekn dat ik dit keer een buikschildering laat maken en manlief verras

Geplaatst

Hey Dames,

hoe is het met iedereen? Druk druk voor de feestdagen met laatste inkopen doen zeker. Hier vanmorgen weer een echo gehad ivm bloedverlies. Jeetje wanneer houd het nu eens op. Mijn placenta ligt voor, maar ja dat wist ik natuurlijk al. Nu blijkt hij zo laag te liggen, dat ik waarschijnlijk daar steeds wat licht bloedverlies van heb. Ze hopen dat met het groeien van de baarmoeder de placenta nog wat mee omhoog trekt. Ben benieuwd.

Er werd ook gezegd het zal wel lang duren voordat je de baby voelt, want het is je eerste zwangerschap en een voorliggende placenta. Dus ben benieuwd. Ik voel wel wat als ik in bed lig en dan op mijn rechterzij, voor mijn gevoel vind ons frummeltje dat niet zo leuk.

We luisteren nu gewoon 2x per weer naar de kleine, de hartslag horen we niet altijd, ivm placenta. Maar het is wel grappig dat je de kleine zo goed hoort bewegen.

@ mamavancarmen: denk wel dat we naar de 9maandenbeurs gaan. Altijd wel leuk om daar wat rond de lopen.

Nou dames allemaal hele fijne kerstdagen toegewenst.

Geplaatst

@Kim: balen zeg, hopelijk dat de placenta inderdaad nog wat meer naar boven getrokken wordt. Hé en al duurt het voelen van je meisje nog even, als het straks zover is heb je nog weeeeeken de tijd om ervan te genieten.

@all: hopelijk hebben jullie allemaal een gezellige kerst gehad? Ik heb nu vooral zin om het nieuwe jaar in te luiden, omdat het weer een extra speciaal jaar wordt.

Vandaag de 20wkn echo gehad en baby bengeltje is voor nu weer helemaal goedgekeurd. Was lekker actief en eigenwijs. Geen rare dingen of 'soft markers' voor Down ontdekt, dus we zijn voor een groot gedeelte weer gerustgesteld. Wel grappig, dit kindje lijkt 'en profiel' (of hoe je het ook schrijft) best op ons zoontje tijdens de 20wkn echofoto: zelfde wipneusje. Ben heel benieuwd hoe dat straks zal zijn.

Oké meiden, een hele fijne jaarwisseling alvast en proost met jullie op een super bijzonder 2012. Wat proosten betreft: heb bij Mitra een best lekkere alcoholvrije rosé ontdekt: misschien een goeie tip voor oudjaarsavond? Hoef je niet aan de K3 champagne brrr.

x Jett

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 6/1 20 weken echo

Jett:

Suzz:

Kim: 5/1 20wkn echo

Babyenschede: 12/1 20wkn echo

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012 (Verrassing)

Jett: 20-05-2012 (Verrassing)

Kim: 24-05-2012 (Meisje)

Daantje: 26-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012 (Jongen)

MamavanCarmen: 31-05-2012

Geplaatst

Echo/vk afspraak

Jett:

Suzz: 9/1 VK

Daantje:

Uitgerekende datum

Hier gaat het met vlagen helemaal niet. De zwangerschap verloopt niet zoals ik gedroomd had.

De donderdag voor kerst kreeg ik het gevoel bekkeninstabilitiet te krijgen. Dus ik de huisarts gebeld. Mocht meteen langs komen. Blijken niet mijn bekken te zijn maar de bilspieren. Ik mag naar fysio. Toen ik de fysio belde, was het echter helemaal over. Tsja, wat moet ik met een afspraak als ik niet eens kan laten zien wat ik heb? Dus ik beloof contact op te nemen zodra ik er last van heb. Jawel, kerstavond kan ik niet meer lopen/bukken/draaien. Alles doet pijn en brandt alsof er een mega ontsteking in zit. Fijn... Na de maximale dosis aan paracetamol kan ik niet zeggend at ik me beter voel. Dus ik bel de HAP op. Zodra ik koorts krijg of vlekken moet ik meteen terugbellen. Ze kunnen na de kerst wat voor me doen omdat ze willen bloedprikken en zo. OK. Na de kerst, wonder boven wonder huppel ik rond als een hertje, heb nergens last van, zelfs geen napijn... Tsja, bel ik dan de huisarts op met iets wat ik niet meer heb? Ik besluit toch een afspraak te maken. Het is een zwangerschapskwaal en ik mag naar de fysio. Ik bel die op, maar wegens omstandigheden kan ik er nog niet terecht. Ik zou een dag later terug gebeld worden. Gisteren werd ik teruggebeld, vanaf maandag sturen ze de uinodiging dus waarschijnlijk dat ik woensdag mijn eerste afspraak heb. Gisteren ging mijn pols tintelen, dus ik deed rustiger aan. 's Middags trekt het naar mijn elleboog en onder de oksel. (oma overleden aan lymfeklierkanker, dus ik krijg wat stres erbij) Mijn mam stelt me gerust dat wat oma had totaal anders aanvoelde. Lekker met een kruik op de bank onder een deken, rust houden, want de huisartsen zijn niet meer bereikbaar. De HAP zegt paracetamol, want tsja.. zwanger. 's Avonds ga ik naar bed, tranen staan hoog. Wat ik ook doe, welke houding ik ook aanneem, het steekt en brand en tintelt er vrolijk op los. Uiteindelijk val ik in slaap, om kwart over 2 weer wakker. Nou laat ik de tranen wel lopen, want waarom me groter houden dan dat nodig is? Om half 3 bel ik de HAP op, heb het gevoel dat mijn arm eraf valt. Ik mag komen, tien voor 3 staat de afspraak. Mo kleed me aan, ik kon dat niet eens meer! Maar ja, Tim kan ik niet alleen thuis laten, ouders namen de tel niet op, dus dan alleen gaan (is maar 4 straten verderop) Ik kom daar en vertel mijn klachten. Dokter luistert naar mijn hartslag, en beweegt mijn arm op en neer (auw) maar ik heb twee gelukjes: het zit niet onder mijn oksel in de lymfeklier (dat idee blijft toch een beetje hangen) en mijn aders zijn niet verstopt. Ik mag naar huis met de woorden, jawel hoor: het is een zwangerschapskwaal, indien nodig paracetamol en eventueel naar de fysio. Mijn arm kan ik inmiddels wat meer bewegen, mijn bilspieren spelen momenteel op, en mijn bovenbenen doen het nu ook. Het liefst wil ik op en neer ijsberen, maar dat doet meer pijn dan me stil proberen te houden. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen! Tim wil het liefst me troosten en knuffelen, dus die klimt steeds op mijn lijf, wat maakt dat ik zo mijn best moet doen om niet kortaf te zijn. Ik krijg er nu ook steeds een harde buik bij, dus heb de VK maar gebeld Zolang het er niet meer dan drie per uur zijn, is er niets aan de hand en moet ik lekker rustig aan doen. Ik voel me momenteel een beetje opgesloten in mijn lijf. Ben gelukkig al over de helft van de zwangerschap. Als dit zo aanblijft wil ik graag dat baby gehaald wordt met 37 weken, dit ga ik namelijk niet zo lang volhouden. Fysio-man kon me niet helemaal garanderen dat hij iets voor me kon doen. Stel dat het niet helpt, wat dan? Maar ja, het zal wel helpen hoop ik, en over een aantal dagen ren ik weer als een hertje achter mijn zoon aan.

Sorry voor mijn gemopper en geklaag meisjes...

Ik kom in januari jullie berichtjes terug lezen, beloof ik!

Ik wens jullie een hele gezellige en fijne jaarswisseling, doe veilig met vuurwerk!!

Liefs Suzz

Geplaatst

Hallo allemaal in het nieuwe jaar! Is iedereen de afgelopen oudejaarsnacht goed doorgekomen? 2012 gaat voor ons allemaal een heel mooi en bijzonder jaar worden!! Dus dames geniet ervan.

@ Suzz: jeetje meid zeg dat valt vies tegen. En je mag hier best klagen en mopperen hoor, geeft helemaal niets. Ff je hart luchten is goed.

@ Jett: fijn dat met de 20wkn echo alles goed was met jullie kleintje. Grappig zeg dat deze beeb wat weg heeft van jullie zoontje. Goed tip van je trouwens die alcoholvrije rose. Was erg lekker.

Hier gaat het sinds een paar dagen iets beter. Durf niet te hard te roepen. Maar heb al 3 dagen niet meer `s ochtends boven de pot gehangen. Gelukkig. Wel de hele dag misselijk en zo, maar dat maakt me niet uit. Donderdag 20wkn echo. Spannend. We hebben afgelopen vrijdag de babykamer al uitgezocht en als donderdag alles goed is met de echo gaan we deze bestellen.

Geplaatst

Goedemorgen meisjes!

Jett, wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Is toch ook weer een eenhele geruststelling, ja toch?

Weten jullie zelf wel wat het geslacht is, of is dat geheim?

Onze tweede lijkt op de echo ook heel veel op onze zoon. zelfde lijn in de kin en neus.

Hoop ook heel erg dat ze op elkaar lijken (als dat zo is heb ik twee hele knappe kinderen hihihihihi)

Hier was de jaarwisseling heel rustig. Ben niet buiten geweest, omdat de rook mij niet zo gezond leek.

(en ik voelde me niet lekker door mijn stramme stijve en pijnlijk lijf)

We hadden een oppashondje (Willem) omdat het bij mijn ouders altijd heel druk is met vuurwerk, en het arme beestje is er als de dood voor.

Het toeval trof dat ons stille rustige straatje dit jaar voor het eerst besloot vuurwerk af te steken sinds we daar wonen...

Gelukkig was het na 40 minuten over en kon Willem ontspannen.

de volgende ochtens heb ik hem wel weer naar huis gedaan, want Willem was hyper door de spanning die er uit moest,

en Tim liep maar achter hem aan te rennen om te spelen.

Kon natuurlijk niet lang goed gaan.

Willem heeft hem in de wang gehapt en Tim heeft nu een blauwe plek en twee strepen over zijn wang.

Ik heb Willem meteen gedumpt nadat ik Tim getroost had.

En natuurlijk weet Tim ook wel dat hij niet steeds achter Willem aan moet rennen, maar sjongejonge, kon je aan mijn kind word ik duivels!

Mijn moeder voelde zich enorm schuldig, en vroeg ook nog of ik wilde dat de hond ingeslapen moest worden.

Ja zeg, ga meteen op mijn schuld gevoel rijden zeg! Op zich is er niets gebeurd,

maar ik heb wel gezegd dat Willem hier niet meer logeert.

Morgen is mijn partner jarig, schoonouders komen langs, en ik heb mijn ouders uitgenodigd en mijn schoonzussen met de kinderen.

De helft heeft onze nieuwe slaapkamers niet gezien, dus ik moet vandaag als een idioot alle kamers uitdoen en stofzuigen en verschonen.

En omdat het vakantie is geweest heb ik nog geen alleen momentje gehad om een cadeautje te bedenken,

dus dat moet vandaag ook nog!! Wat geef je iemand die alles heeft na cadeautjesmaand-december??

Ik ga snel beginnen, tot later meisjes!!

Geplaatst

Allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!

Ik ben net terug van vk en weer hartje gehoord en wat zit de baby al hoog en is het al sterk zeg, reageerde echt al even op de hand van de vk. Ik begin steeds duidelijker te voelen nu. Vrijdag de 20 weken echo! Ooooow ben zo benieuwd of het een meisje of jongen wordt.

Nou allemaal tot snel.

Geplaatst

ook van mij natuurlijk allemaal een heel gelukkig nieuwjaar, dat 2012 ons allemaal een mooie, gezonde baby mag brengen.

Suzz, kan me voorstellen dat je enorm baalt van je lijf en hoop dat het snel weer beter met je gaat. Is het gelukt om alles op te ruimen? Hé en natuurlijk gefeliciteerd met je partner vandaag.

Ja leuk is dat hè, dat de kindjes op elkaar lijken te lijken? Jij hebt dus ook al zo'n knapperd ;-). Oh en nee, wij weten zelf ook niet wat het is; ik geloof dat ik het dan ook niet stil zou kunnen houden als mensen gaan vissen.

MamavanCarmen: jij ook al zo'n sterke beeb? Hier wordt er ook lekker op los geschopt en geduwd. Voel bengeltje nu iedere dag wel, heerlijk. Succes en hopelijk heel veel plezier met de echo vrijdag.

Kim: succes morgen met de echo, geniet ervan jullie meisje weer te zien.

Ik ga weer verder met het uitmesten van de zolder: we moeten nog zoveel doen: mijn zoontje krijgt een andere kamer en dus moet die kamer ontruimd. Dat betekent weer dat de zolder afgetimmerd en opgeruimd moet worden en dat betekent weer dat het schuurtje moet worden opgeruimd. Hmm, nog heel veel te doen dus tot mei.

x Jett

Geplaatst

Echo/vk afspraak

Jett: 10/1 VK

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hallo Dames,

vandaag de 20wkn echo gehad. En met de kleine meid was alles goed. Helemaal super. Heel goed op schema en ontzettend bewegelijk. Alleen jammer dat ik er zelf nog niet veel van voel (de placenta ligt er gewoon helemaal voor), maar ja dat komt nog wel. En dan kan ik er nog een flink aantal weken van genieten. Voel heel af en toe wel wat en merk wel dat het meer wordt en duidelijker. Dus langzaam aan komt het wel.

Ze hebben het meeste goed kunnen beoordelen, maar nog niet alles duidelijk vast kunnen leggen voor de administratie. Ze was heel erg bewegelijk en telkens als de echoscopiste dacht nu kan ik een goed beeld krijgen, draaide ze weg. Hoe grappig. Dus over 2 weken weer terug voor nog een keer een uitgebreide echo. Vinden we niet erg!!!

@ Suzz: en gisteren een leuk en gezellig feestje gehad van je partner?

@ Jett: altijd minder al dat opruimen ivm andere kamer en zo. Hier moeten we ook de babykamer nog helemaal uitruimen en zo, maar ja wel leuk om te doen. Maar wat je zegt, nog wel een berg werk voordat het mei is.

@ MamavanCarmen: morgen de 20wkn echo. Spannend. Ben benieuwd of je voorgevoel juist is. Geniet ervan.

Echo/vk afspraak

Kim: 19/1 nogmaals een uitgebreide echo, 24/1 pretecho

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hi allemaal,

Hier alles goed. Fijn Kim dat je echo goed was! Over 2 weken opnieuw, toe maar!

Wij hebben net ons huis verkocht! En een nieuw huis verkocht, wel tussendoor nog paar maanden in huurhuis, dus dat wordt 2x verhuizen, maar dat gaan we laten doen, dus komt goed. Ik voel onze kleine man inmiddels ook, mn als ik met mijn knieen opgetrokken op de bank lig! Heerlijk gevoel!

Donderdag 20 weken echo! Ik ben erg benieuwd, en dan een weekje n oostenrijk. Helaas nt skieen, maar lekker relaxen is ook zalig!

Groetjes babyenschede

Geplaatst

@ suzz: vandaag naar de VK. Succes en ook weer hartje luisteren denk ik. Geniet ervan.

@ babyenschede: zozo jullie huis verkocht en ook al een nieuw huis gekocht! Wel fijn dat je dat verhuizen, zeker omdat het 2x is, laat doen. Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken. Donderdag de 20 weken echo. Spannend en ook weer leuk om de kleine man te zien. Kun je daarna lekker onbezorgd op wintersport. En wat je zegt relaxen is ook fijn. Fijn dat je de kleine man al zo goed voelt. Hier begint het langzaam te komen dat ik de kleine meid ga voelen. Echt wat je zegt een heerlijk gevoel.

Ben benieuwd hoe de echo van mamavancarmen is gegaan en of haar voorgevoel klopte.

Ik ben trouwens vrijdag bij de bedrijfsarts geweest en we hebben afgesproken dat ik deze week nog 12uurtjes werk en vanaf volgende week tot mijn verlof 18uur. Dat is 50% van mijn contract, maar ze zegt ook dat is het maximale wat je eruit kunt halen. Je baas moet blij zijn dat je de afgelopen weken therapeutisch 3x 3uurtjes gewerkt hebt. Dus lekker 3 dagen werken van 6uur. Ben benieuwd morgen ga ik sinds heel lange tijd (begin oktober) weer echt mijn eigen werk doen op de OK, hopen dat het allemaal goed gaat.

Vind het wel jammer dat ik nu niet voluit kan gaan, maar aan de ene kant fijn dat ik nu weet dat ik tot mijn verlof rustig aan kan doen. In de ochtend moet ik ook echt rustig doen anders blijf ik de hele dag overgeven. Ze zei ook maak je niet druk, geef het door aan je baas als hij problemen maakt moet hij contact met mij opnemen. Nou helemaal super toch.

Ook het UWV heeft me afgelopen vrijdag gebeld en zij zijn het er helemaal mee eens dat ik vanaf volgende week tot mijn verlof 50% werk. Ze zei meteen dan hoef ik je niet meer te bellen.

Geplaatst

Meiden, Ik ben zo gelukkig, Met onze kleine meid is alles goed! Ja we krijgen weer een meisje!!!!! Ze loopt goed op schema.

Vorige week is mijn andere dochter op het potje geweest en heeft een plas gedaan (1 jaar en 4 maand) en gisteren weer op de wc. Is eerste keer oefenen. we zijn echt zo trots!

Deze week hebben wij mijn mans nichtje van 3 een hele week te logeren en moet zeggen dat het met 2 soms best zwaar is. Vooral dat ze niet samen willen spelen, maar steeds ruzie maken.

Geplaatst

@ mamavancarmen: super leuk zeg weer een meisje! En fijn dat alles met de 20wkn echo goed was. En je dacht dat het een jongen zou worden of niet?

Dat gaat al goed zeg met oefenen op het potje met je oudste dochter. Helemaal super!

Zal wel druk zijn geweest zo met 2 meiden. Maar ook wel weer gezellig denk ik.

@ Jett: morgen naar de VK, dat betekend weer naar het hartje luisteren.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz:

Daantje:

Uitgerekende datum

MamavanCarmen: 31-05-2012 (Meisje)

Geplaatst

@Kim: goed voor je dat je het rustiger aan gaat doen en dat er meegewerkt wordt is altijd fijn. Ga er vooral lekker van genieten hè? He en mazzelkont: nog een extra echo, zeker als je al weet dat alles goed is.

@mamavancarmen: gefeliciteerd met je tweede meisje, en heel fijn om te lezen dat ook jouw echo goed was. En jemig, dat gaat snel dat zindelijk worden. Mijn zoontje loopt tegen de drie, maar heeft nog weinig zin in het potje. Moet ook zeggen dat we er zelf een beetje laks in zijn tot nu toe. De laatste tijd beginnen we er wat meer mee, omdat het wel fijn zou zijn dat ie zindelijk is als de baby komt.

@babyenschede: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! En succes met inrichten/verbouwen en klaarmaken van het nestje. En succes met de echo.

Hier vandaag weer even bij de VK geweest en heb het hoofdje even gevoeld, hartje geluisterd voor zover dat mogelijk was met ons springerige kindje: hij/zij zoefde echt alle kanten op.

x Jett

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Ps: super Kim, dat je je meisje nu ook begint te voelen, bijzonder hè?

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 7/2 VK

Suzz:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hi allemaal,

Net 20 weken echo gehad en ons mannetje doet het super. Wel minder nieuws is dat mijn placenta volledig voor ligt, dus d egyn zei dat het 99% zeker was dat het een keizersnede wordt :(, ik baal daar toch wel van. Had gehoopt op een natuurlijke bevalling. En het gaat al met 38 weken gebeuren, dus dat is ook nog eerder. Wat een gedoe! Maar goed, de kleine man doet het geweldig, 100% goedgekeurd.

Liefs babyE

ps: iemand ervaring met geplande sectio?

Geplaatst

He fijn dat alles goed is!!!

Er is geloof ik wel een verschil tussen voorliggende placenta en een laag liggende. Voor hoeft geen probleem te zijn, maar laag wel (die ligt voor opening). Weet je zeker welke van die 2 het is?

Succes met alles, -M

Hi allemaal,

Net 20 weken echo gehad en ons mannetje doet het super. Wel minder nieuws is dat mijn placenta volledig voor ligt, dus d egyn zei dat het 99% zeker was dat het een keizersnede wordt :(, ik baal daar toch wel van. Had gehoopt op een natuurlijke bevalling. En het gaat al met 38 weken gebeuren, dus dat is ook nog eerder. Wat een gedoe! Maar goed, de kleine man doet het geweldig, 100% goedgekeurd.

Liefs babyE

ps: iemand ervaring met geplande sectio?

Geplaatst

@ babyenschede: fijn dat met de kleine man alles goed is! Wel balen dat je placenta gedeeltelijk voor het geboortekanaal ligt. Maar misschien trekt deze nog een klein beetje omhoog. Hier namelijk ook een voorliggende placenta en bij 15weken nog half voor geboortekanaal. Bij de 20weken echo alweer een deel weggetrokken. Gelukkig. Dus ze houden het goed in de gaten, maar ook al gesproken over als het zo blijft een geplande keizersnee met 38weken. Duimen voor ons allebei dat de placenta nog wat omhoog trekt dus.

@ all: nou hier weer een flinke blaasontsteking te pakken. Hopen dat de antibiotica snel aanslaan.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 7/2 VK

Suzz:

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Oke we hebben nu bijna 1 week ons mans nichtje te logeren en wordt er eerlijk gezegd nu wel een beetje zat van. Ik hou echt van het kind, maar ze moet niet steeds mijn kind uit jaloezie rammen en katten. Echt wordt doodmoe van dat geruzie en moest ook nog gewoon 4 dagen werken. Daarnaast bezig houden met de vakantie, we gaan zondag weg en zaterdag wordt het nichtje opgehaald, dus nu maar de koffer inpakken. De waaromfase van het nichtje is ook irritant. Terwijl ik zit te typen heeft mijn dochter het pakje afgepakt van het nichtje en zitten ze te vechten om pakje en jahoor inhoud op de grond. Zucht, vermoeiend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wel lief weer dat het nichtje het nu gaat schoonmaken met de handdoek, aaah lief hoor. Ik voel de kleine in mijn buik amper, maar heb ook weinig tijd om er veel tijd aan te besteden. Zo even zoeken op internet wat ik moet hebben op vakantie met een dochtertje van 17 maanden. Nou liefs en tot na de vakantie allemaal.

Geplaatst

Fijne Vakantie MamavanCarmen! Ook super dat je echo zo goed was!!

En ik begrijp dat twee kinderen ineens zo heel vermoeiend is!

Kim, beterschap met je blaasontsteking! Balen hoor als je dat zo vaak hebt!

BabyE, ik hoop voor je dat je placenta zich wat aan de kant laat groeien. Een geplande sectio valt wel heel erg mee zoals ik begrepen heb. Ikzelf krijg er ook een, bij Tim was het een spoedje geworden, dat was niet leuk! Gepland lijkt me veel ontspannender!

Het is Blue Monday, de deprie dag van het jaar. Ik kan niet zeggen dat het voor mij rozengeur en maneschijn was. Het afgelopen weekeinde had ik last van een scheve rugwervel. Ik keek de secondes weg totdat ik kon bellen naar mijn inmiddels favoriete man: de fysiotherapeut. Gelukkig mocht ik al heel vroeg op de ochtend komen, dus ik fiets er ‘vrolijk’ naar toe. Nadat hij wist wat ik voelde, mocht ik gaan liggen. Mijn benen op een aparte manier opgevouwen, een soort ontspannen twist gemaakt, en ineens: KNAK! Wervel op z’n plek. Vorige keer dat dit gebeurde was het een verrassing, nu deed het pijn. Maar goed, alles weer op zijn juiste plek, ik blij.

Nadat ik van mam naar huis fiets, val ik over mijn fiets heen, zadel in mijn buik, Tim tegen de muur. Tim riep meteen: Timme pijn! Dus snel troosten. Hem op de bank gelegd om te slapen, voel ik mijn buik hard worden. En ineens realiseer ik me: ik ben resus negatief, kan dat kwaad voor de baby? Placenta ligt ook voor, en die heeft de klap opgevangen. Dus even naar de verloskundige gebeld. Ik mag meteen komen om het hartje te luisteren. Linda vindt dat mijn buik te hard is, en wil even inwendig kijken. Vanbinnen is alles goed, geen spontane ontsluiting of zo te voelen. Ze wil dat ik even naar de verloskamers ga in het ziekenhuis, omdat ze wil dat het bloed nagekeken wordt en eventueel een ontspanningsmiddeltje. De echo ziet er goed uit, de placenta is heel en niets aan te zien. Baby beweegt goed, ondanks dat ik het niet voel. Bloeddruk 112/73, netjes dus. En langzaamaan neemt de buikpijn en het weeën gevoel af. Ik mag naar huis. In totaal 2 uren daar geweest. Voor de uitslag van het bloed wordt ik nog gebeld, maar ze vermoeden dat alles goed is, anders had de gynaecoloog me niet naar huis gestuurd. Ik moet wel bank/bedrust houden (en dat met een 2,5jarig mannetje in huis) Komt goed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden