Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden!

Wat vliegt de tijd toch snel!

We hebben een heerlijke week vakantie achter de rug! Vliegen ging nog goed en de warmte was ook goed te doen! We zijn heerlijk uitgerust en hebben weinig ondernomen: veel gelezen, gelegen, gezwommen en dan weer van voor af aan ;)! We hebben een paar keer tegen elkaar gezegd; jeetje wat zal dat de komende vakanties anders gaan. Niet meer samen (dus nu nog extra genoten van het samen zijn), maar een klein frummeltje erbij! We kijken er echt naar uit! Zijn zo benieuwd hoe alles straks gaat worden. Je probeert er een voorstelling van te maken, maar we zullen het toch echt moeten afwachten en gaan ervaren!

Ik lees dat de eerste al lekker met verlof zijn! Heerlijk, genieten zou ik zeggen!

Over pijnbestrijding heb ik nog niet echt nagedacht. Ik ga er vooralsnog nu vanuit dat ik het zonder ga doen. Ik weet namelijk totaal niet wat me te wachten staat, dus ook niet of de pijn te doen is of niet. Je hoort/leest idd de meest verschrikkelijke verhalen. Maar aangezien elke bevalling anders is, ga ik het proberen op eigen kracht.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden..

Simone

Denk je lekker met verlof te zijn en dan krijg je dit! Heftig hoor!

Gelukkig is het nu weer ok..

Lekker rustig aan doen tot aan je bevalling!

Bikergirl

De hik.. tja.. een regelmatig tikje in de buik met zodanig tussenpozen zoals je zelf de hik hebt. Erg grappig! Ik las het n u ook terug op babybytes.

Apple

ga en mag je ook thuis bevallen?

Los van alle horror verhalen hoor je ook heel veel rooskleurige 'ik had het in 4 uurtjes gepiept zonder uit tescheuren' verhalen hoor! Dus je kunt er inderdaad niks van zeggen!

Ik heb vreselijke last van mijn bekken!

Dus llopen, fietsen, zitten, liggen ik wissel het allemaal af!

De weekend tas staat klaar

De meiden hebben onderdak als ik naar het ziekenhuis ga, schoonmoeder is boos en teleurgesteld dat zij niet mag oppassen, ik kijk er naar uit dat alles ook weer een beetje gewoon is..

Groetjes!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik merk aan de verhalen wel dat de laatste loodjes het zwaarst zijn. Gelukkig zijn het dan ook de laatste loodjes!

@ Simone: Je dacht zeker wel dat je ging bevallen of niet? Lijkt me heel erg schrikken. Ik denk echter dat je al een voorproefje hebt gehad van het echte werk... Wat zeiden ze in het ziekenhuis dat het kon zijn?

@Tulpie: En? Welke datum is het geworden? :laugh:

Hier gaat het eigenlijk verrassend goed (afkloppen!). Ik heb minder klachten dan eerst. Bijna geen pijn in mijn rug, minder uitgeput, minder opgezwollen voeten en handen. Tja, ook wel eens lekker :icon_smile:. Ik heb het idee dat het samenhangt met de groeispurts. Ik sta op het moment weer stil qua gewicht enzo. Een soort pauze ofzo. Bij de laatste echo (vorige week) was ook alles goed. Had ik dat al geschreven? Ik ben wel nog steeds vergeetachtig hahaha! Mijn ijzer was iig weer goed en ze zit iets boven de de gemiddelde curvelijn. Dat vindt de gyno ook logisch, omdat mijn man lang is. Ze is aan het indalen, bloeddruk goed. Het wordt bijna saai. Heerlijk! Eindelijk geen vervelende berichten :-).

Op een verjaardag laatst hoorde ik mijn man ineens tegen iemand zeggen dat de baby eerder gaat komen. Huh!? En gewoon alsof we al een datum wisten ofzo! Dus ik zat hem vragend aan te kijken. Zegt ie: "nou, dat denk ik gewoon. Intuitie." Hahahahaha! Super grappig! Hij is er echt van overtuigd. Nergens op gebaseerd natuurlijk. We zullen zien of hij gelijk gaat krijgen :-). Ik hoop het niet, want mijn ouders zijn pas op de uitgerekende datum in NL.

Nog 2 weekjes werken hier :-)

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Simone, Dat was schrikken zeg! Fijn dat alles goed is! Maar weet je nu niet wat het geweest kan zijn? Denk je nog even een weekendje weg te gaan om nog even van elkaar te genieten, beland je in het ziekenhuis!

@ Amy, fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Ik heb het nog niet zo heftig weer gehad als toen, en volgens mijn gyn waren ze nog niet ingedaald, maar het kan best zijn dat dit niet lang meer duurt. Misschien wat voorpijn...

@ Tulpie, vervelend, die bekkenpijn! Hou je het nog een beetje vol dan? Ik kreeg een tip dat hier speciale therapeuten voor zijn, gelukkig heb ik er zelf niet veel last van.

@ Linda, net als jij heb ik op dit moment ook weinig klachten (klop klop) en sta ik even stil qua groei. Terwijl de beebjes nu echt flink groeien in gewicht als ik babybytes mag geloven, ik snap er niets van. Ik heb er nu 14 kilootjes bij. Lekker hé, zo zonder klachten, echt genieten van de zwangerschap. Hopen dat het niet te warm wordt, zo rond de 20 graden is wel lekker.Ik hou overigens wel wat vocht vast. Heb jij hier ook last van?

Afgelopen dinsdag heb ik controle gehad, en beide beebjes zijn gedraaid! Wat een schatjes heb ik toch in mijn buik... Ze liggen nu dus goed voor natuurlijke bevalling, maar er bestaat nog wel steeds een kleine kans dat ze weer draaien. Ook zijn ze verwisseld van hoogte, in het begin lag ons meisje verder beneden en zou zij als eerste komen. Zo rond 24 weken lagen ze beide gelijk en kon de gyn nog niet zeggen wie als eerste kwam. Nu ligt ons mannetje verder naar beneden, en zal hij hoogstwaarschijnlijk als eerste komen. Over 2 weekjes weer controle en dan zullen ze de groei weer meten.

En ik heb verlof! Ik was er ook aan toe zeg! Als ik nog op mijn werk was kon ik al geen hele dagen meer, maar de laatste 2 dagen had ik ook steeds harde buiken. Gelukkig heb ik alles overgedragen aan mijn nieuwe collega en kan ik vanuit huis nog inloggen om hem nog wat te begeleiden, maar ik hoef niet meer aan het werk. Als ik er kom hoef ik alleen maar een kopje koffie te drinken :happy: Wel lief, gisteravond kwam onze plaatselijke bloemist met een bloemetje namens mijn werk om me een fijne zwangerschap te wensen.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Uitgerekend

Tulpie - 33 jaar - 3de kindje - 5 augustus - :bcbbboy2:

Femmie80 - 31 jaar - 1ste kindje - 14 augustus :bcbbboy2:

Simone77 - 34 jaar - 1ste kindje - 14 augustus :bcbbgirl2:

Amy81 - 30 jaar - 1ste kindje - 21 augustus :bcbbgirl2:

Amber76 - 35 jaar - 2de kindje - 23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

SEN - 39 jaar - 1ste kindje - 24 augustus :bcbbboy2:

Linda1978 -33 jaar - 1ste kindje - 25 augustus :bcbbgirl2:

Bikergirl - 33 jaar - 1ste 2 kindjes - 28 augustus - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

Apple - 28 jaar - 1ste kindje - 30 augustus :bcbbgirl2:

Controles

16 juli - Simone77 - Echo en controle gyn

17 juli - Bikergirl - Controle gyn

Geplaatst

Hey meiden!

Simone: jeetje wat zal jij geschrokken zijn! De vraag was er al een paar keer maar, wat is het nu geweest? Indaling? Voorweeen? Gelukkig maar dat alles goed is, je lekker verlof hebt nu en dus kan relaxxxxen!

Linda, grappig he, de klachtjes gaan op en af, ik heb soms nergens last van en dan weer dagen dat ik mij echt hoogzwanger voel!

Tulpie: ik deel je gevoel, van mij mag ook alles snel gewoon zijn, maar dan wel met een heel lief klein meisje erbij-)!

Bikergirl: joepieee ze zijn gedraaid! wat een kanjers zijn het toch en wat doe jij het netjes qua gewicht met een tweeling!

Ik heb gisteren op de weegschaap gestaan en SLIK ik heb er toch wel wat kilo's aan, ik ga richting de 18! Kilo..., en waar het zit i don't know! Iedereen zegt dat ik zo'n mooi buikje heb en dat ik mijn taille nog zou goed hou. Ach, ik vind het niet erg, ik heb er alles voor over en hierna gaan de hardloopschoenen heel snel weer aan.

Gisteren controle gehad, meisje doet het goed, buik voelt goed, ze ligt netjes naar beneden en de gyn denkt dat ze al een beetje is ingedaald! Ik zou het zelf super vinden om rond de 39ste week te bevallen maar ja, je hebt het niet voor het zeggen! Volgende keer de groeiecho, leuk!

Verder moet ik nog 2 weken werken, ik hou het fysiek wel vol maar ik moet mijn vervangster inwerken en das zo vermoeiend....heel de dag praten, uitleggen, niet even tijd voor jezelf enz.

Anyway ladies, een heel fijn weekend gewenst!

Liefs!

Geplaatst

Haha sorry meiden, de ipad heeft correctie, maakte van het woord weegschaal 'weegschaap' zegt genoeg over mijn gewicht he:laugh:

Geplaatst

Hoi,

Het is wel rustig hier!

Of komt dat omdat ik met verlof ben en velen nog niet?

Ik ben een stuk relaxter onder alles!

Van de week een canvas gemaakt van het geboortekaartje en die hangen we op bij de babykamer.

De geboortekaartjes bij een drukkerij laten zien en besloten dat zij ze mogen drukken. Het scheelt niet eens in het bedrag!

Ben nu allemaal adressen aan het verzamelen.

Ik heb nogal een grote familie.

Heb de verantwoordelijkheid bij hen zelf gelegd.

Een mail eruit met de vraag dat als je een kaartje wilt dan moet je je adres even doorgeven..

Heel handig!

Meisjes nog 2 weken naar school en dan komt het allemaal heel dicht bij!

Fijn weekend!

Groetjes

Geplaatst

Hey meiden,

Simone, jeetje wat zal jij je rotgeschrokken zijn. Wat zou dat nou geweest zijn? Hoe gaat het nu? Dat is dus de reden dat ik niet ver van huis durf te gaan.

Bikergirl, wat goed dat ze zijn gedraaid!

Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Inmiddels zo'n 15 kg zwaarder waarvan ongetwijfeld veel vocht want ik heb me toch een olifantenpoten! Heb speciaal nieuwe slippers met verstelbare bandjes moeten kopen want ik kwam nergens meer in.

Hebben jullie ook zo'n moeite met vinden hoe je lekker zit/lig? Ik loop dan te hijgen als een hond

Oja we hebben toch maar een wieg gekocht. Een wit mini ledikantje. Ik denk dat we nu wel zo'n beetje alles hebben op wat kleinigheden na

Zit nu in de tuin, we willen gaan bbqen maar de lucht is helemaal dichtgetrokken en volgens mij zie ik onweer wolken... Shit

Fijne avond allemaal

Geplaatst

@Bikergirl: ik hou vooral vocht vast wanneer ik lang sta. Dan heb ik geen enkels meer, maar een soort klompen hahaha!

@Amy: hahaha, ik had het niet eens gezien van die weegschaap :-). Wel apart dat weegschaap dus een woord is in het woordenboek van de iPad en weegschaal niet!

@All: ik zit inmiddels op de 16 kilo, dus we zitten redelijk bij elkaar in de buurt. Wel fijn om te weten, want met al die opmerkingen heb je af en toe het gevoel dat je echt een uitzondering bent. Niet dus :-)

Op de site van babybites heeft de eerste geboorte al plaatsgevonden (bij 33 weken). Het ging wel om een tweeling, maar toch. Het komt dus echt dichterbij, dames!

Geplaatst

Pffff, Linda... Ik lees jouw berichtje en bedenk me dat ik bijna op 33 weken zit. Het idee om volgende week te bevallen... Ik hoop dat mijn ukkie's nog even blijven zitten.

@ Sen, hier ook moeite met een lekkere houding vinden. Ik hou niets lang vol, zit steeds te draaien op mijn stoel en draai s'nachts van linker- naar rechterzij en andersom. Bovendien blijk ik sinds twee dagen te snurken als een gek. Arme man van mij...

@ Amy, ik moest ook een collega inwerken de laatste week. Slopend, en je kunt idd niet even je eigen dingen afronden en doornemen. Gelukkig kan ik thuis inloggen om dit alsnog te doen. Nog twee weekjes tot je verlof? Succes met de laatste loodjes meis!

Hier beginnen toch wat klachten, komt voornamelijk van het weer volgens mij. Ik zit mezelf een beetje in de weg. Gelukkig wordt het weer iets kouder de komende dagen. Die heb ik dan maar weer te pakken. Hebben jullie ook last van het warme weer? Vanavond zijn we naar een fotograaf geweest voor buik foto's. Ik vond het wel leuk, manlief had er niet zoveel mee. Benieuwd wat voor mooie resultaten er uit komen. We mochten af en toe wel even op de camera spieken. Helaas gaat hij straks eerst op vakantie maar hij zou een paar foto's mailen die we eventueel voor een kaart kunnen gebruiken (hartjes met blauwe en roze muisjes op mijn buik, bijvoorbeeld). Volgende week hoop ik mijn actielijstje grotendeels af te ronden, voor mijn gevoel wordt het tijd om de laatste dingen klaar te maken en nog aan te schaffen.

Fijn weekend nog meiden. Liefs

Geplaatst

@Bikergirl: ik hoop ook dat ze nog even blijven zitten, maar volgens de apps op mijn telefoon ben je vanaf 33 wk echt uit de gevarenzone. 99% van de baby's overleeft het vanaf 33 wk en van die 1% is vroeggeboorte natuurlijk niet per se de oorzaak. Met de tweeling van die betreffende vrouw ging het ook allemaal goed. Laat ze dus nog maar even zitten, maar maak je vooral geen zorgen!

Liefs, Linda

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wat een vies weer vandaag he. Zomer is ver te zoeken. Toen het van de week wel evenzo warm was, had ik gelijk enorm last van vocht vasthouden, jullie ook niet vreemd denk ik. Mijn hemel ik had geen enkels meer en wat een spanning er op de huid stond. Nu gelukkig wel iets minder, maar niet helemaal weg hoor.

Langzaamaan komen we nu allemaal in iets rustiger vaarwater. Heerlijk als iedereen van zijn verlof kan genieten. Volgend weekend wordt de verbouwing hier afgerond! Driewerf hoera! Eindelijk op hier voor mij wat rust in de tent. Gisteren zijn we al bezig geweest met de nwe slaapkamer voor mijn zoontje van bijna 2. Hebben zijjn nwe bedje in elkaar gezet, hij vindt het schitterend. Van de week die kamer afronden en zijn spulletjes van de babykamer gaan overbrengen. Daarna kan die kamer dan gereed gemaakt gaan worden voor ons nieuwste gezinslid! Daar kijk ik toch wel naar uit om daar nu ook even tijd aan te gaan besteden. Het klinkt misschien raar, maar tot op heden heb ik gewoon nog nauwelijks tijd gehad om ook maar stil te staan bij zijn komst.

eerst nog een week flink doorbijten. Nog veel klusjes in de aanbouw maar het wordt echt schitterend. Komend weekend de nieuwe vloer er in en alles inrichten. Ik weet echt niet waar ik dan ben. Na ruim twee en halve maand verbouwing perikelen, weer eens in een toonbaar huis en niet meer vallen over het hout en buizen. Al het zand binnen komt me ook mijn keel uit. Maar het is het straks allemaal waard geweest.

Allemaal nog een fijn weekend!

Geplaatst

Meiden,

Hoe is het hier? Zijn jullie ook allemaal zo nieuwsgierig? Ik merk dat er steeds meer tijd op de dag gaat zitten in dagdromen! Ik ben lekker chaotisch op het werk, ik ga vocht vasthouden, ik slaap minder goed kortom: ik ben toe aan verlof! Morgen nog een dagje werken en dan zit deze week er al weer op! En dan nog 1 week en ik kan eindelijk toe gaan geven aan zwanger zijn, ik heb er zo'n behoefte aan. Ik tel echt de dagen, was het maar vast 38 weken dan mag ons kleintje met alle liefde komen. En ondertussen koester ik ieder schopje en bewegingkje die ik voel:icon_flower:

Geplaatst

@Amy - Gelukkig begint je weekend vroeg deze week. Daarna nog maar 1 week werken tot het verlof, aftellen! Veel succes met die laatste loodjes. Ze zijn best zwaar, althans dat vond ik. We mogen blij zijn dat we het tot het eind hebben kunnen volmaken. En daarna lekker uitpuffen.

@Bikergirl - ik kan me voorstellen dat die laatste loodjes voor jou nog wat zwaarder hebben gewogen... Heerlijk dat jij nu ook verlof hebt. Tja, een snurkje af en toe - je bent vast niet de enige :-). Wat lief van de beebjes dat ze er alvast goed voor zijn gaan liggen!

@Amber - bijna klaar met de verbouwing, joehoe! Ik kan me niet voorstellen hoe je dat nog volhoudt, zo ver in de zwangerschap tussen al die werklui, zand, troep en stof. Normaal zou ik er wel tegen kunnen (wat moet dat moet en het is voor een goed doel) maar nu ligt het hormonaal even anders... Respect! En wat leuk dat je zoontje zo blij is met zijn nieuwe bedje.

@Sen - tijdens het warme weer van afgelopen week had ik ook veel last van vocht in mijn voeten. Strakgespannen huid, au. Ik heb aanleg voor gesprongen bloedvaten bij mijn enkels en dat is de afgelopen weken verdubbeld. Ik was er al voor gewaarschuwd. Not a pretty sight, al die paarse plekken. En het gaat uit zichzelf nooit meer weg. Misschien kan ik het weg laten laseren als de kinderwens definitief voorbij is, maar goed, dat zien we tegen die tijd wel.

Lekker dat het nu even wat koeler is, al mag die regen van mij achterwege blijven.

Ladies, ik hoop voorzichtig te concluderen dat mijn spoedbezoek aan het ziekenhuis eenmalig was. De pijn is niet teruggekomen, gelukkig! Wat het nu geweest is blijft een raadsel. Ik houd het er maar op dat mijn lichaam me heeft teruggefloten toen het na mijn laatste werkweek een beetje teveel werd. Ik had me dan ook op allerlei fronten erg druk gemaakt. Tijdens het verlof kan ik overigens nog niet zeggen dat het minder druk is, maar nu kan ik het meeste doen op mijn eigen tempo. Dat scheelt een hoop. De nesteldrang viert hier hoogtij hoor! Ik heb bijvoorbeeld de zolder al van top tot teen uitgemest, de tuin gesnoeid en ik ben bezig de kasten op te ruimen. 's Nachts lig ik steeds uren wakker of zit ik met een kop thee beneden mijn to do-lijstjes aan te vullen. Vannacht heb ik tussen 4 en 6.30 uur mijn mailbox opgeschoond en ruim 4000 (!!) oude emails gewist. Om 8 uur stond ik bij de gemeentelijke vuilstort met een achterbak vol rommel en vervolgens heb ik vanochtend een aantal overbodige abonnementen opgezegd. Lekker bezig, zeg ik ;-). Maar wat meer slaap zou ook best welkom zijn. Ik ga zometeen eens proberen om een middagdutje te doen.

Fijne dag, liefs!

Geplaatst

Hoi,

@Simone

haha! ik herken mezelf helemaal in jou! Alleen laat mijn lijf het afweten, ben ik manlief aan het porren van alles te doen en beperk ik me tot de klusjes die ik wel aankan in mijn tempo!

Fijn dat de buikpijn niet meer terug is gekomen..

@all

ik span de kroon met 18 kilo..

Maak me een beetje zorgen hoe het er af moet.. ik de oudste ziek thuis, dinsdag en woensdag gaf de jongste het op! We hebben morgen verjaardagspartijtje van de oudste (moest ook nog even) zaterdag heeft ze een partijtje van een vriendinnetje en zondag vieren we haar verjaardag!

Maak me er een beetje zorgen over en ben stiekum wel blij wanneer het zondag avond is..

Ik moet me ook nog eens groot houden tegen over schoonfamilie, want wanneer je een klein klachtje hebt denken zij aan een olifantenklacht..

Ik houd me dus maar groot anders denken ze dat het heel ernstig met me gesteld is! Nu is dat niet zo'n ramp maar alle kritiek, commentaar en telefoontjes..... daar heb ik geen zin in..

Even cakejes bakken voor morgen, boodschappen doen, voorbereiden op een slecht weer kinderpartijtje, en dat soort dingen....

Fijne dag!

Maandag en dinsdag had

Geplaatst

Lieve tulpie, nee hoor, ik overtref je meis: ik was vorige week al 19 kilo, en toen zat ik nog maar op week 33....;-) van 69 kilo naar 88 kilo: SLIK!!!! Gewoon hardlopen erna en flink aan de lijn!!!

Geplaatst

Ik sluit me aan: hier ook al 17 kilo erbij hoor! En dan was ik om te beginnen al niet echt slank.. Soms voelt het alsof meisje aan het indalen is, wat een rare druk naar beneden geeft bij mijn blaas. Als vanzelf ga ik dan anders lopen, heel charmant: waggel waggel, met dat extra gewicht erbij... :-)) Misschien is het ook in dat opzicht niet zo gek dat mijn nesteldrang me sinds het begin van het verlof ingeeft om lekker veel thuis te blijven. Gewoonlijk ben ik juist heel vaak weg, maar nu wil ik niets liever dan thuis mijn to do lijstjes afwerken. Bijkomend voordeel: weinig kans op van die fijne opmerkingen over de grootte van de buik en of er echt geen 2 kindjes in zitten (zucht).

Tulpie, ik heb weinig ervaring maar kinderfeestjes zijn volgens mij het toppunt van drukte - succes ermee! Ik hoop dat het niettemin erg leuk wordt, voor jou en vooral voor je meiden.

Geplaatst

hey meiden,

vergeet niet dat er ook veel vocht bij zit hè.. dat is dan weer een troost :-) De teller stond bij mij afgelopen vrijdag op 15 kilo. Van het weekend maar weer even wegen. Verder niet al teveel toegeven aan trek in foute dingen (soms erg moeilijk) want het moet er allemaal ook weer af. En ik ga borstvoeding geven en dan mag je dus niet lijnen. Maar als het goed is bevordert het borstvoeden ook de vetverbranding. Hope so!

Geplaatst

Hoi meiden,

@Simone, Die gebroken nachten van jou klinken echt vervelend meis! Kan me voorstellen dat je dat opbreekt. Voordeel is wel dat het bij jou lekker opschoont, hihihi. Hopenlijk lukt je middagdutje wel, slapen is goed voor jullie. Hier ook het idee dat mijn beebjes aan het indalen zijn, broeken en onderbroeken zitten krapper, het is nu gebeurd met spijkerbroeken dragen, helaas. Eigenlijk zit niets lekker, maar om nou de hele dag in m'n blootje te lopen is ook een beetje koud, hoewel mijn man het niet erg zou vinden volgens mij, hihihi.

@ Tulpie, Is het kinderfeestje geslaagd? En viel de drukte mee? Het is op school van mijn stiefkindertjes de laatste tijd gebruikelijk dat meerdere klasgenootjes hun feestje samen geven. Zo zijn vaders en moeders ook direct met een paar om alles te regelen.

@ kilo's aangekomen, hier staat de teller stil, ik zit nog steeds op 14 kilo. Voor mijn gevoel is dat vreemd, wat mijn beebjes zouden nu als kool moeten groeien. Zal ik zelf dan nu afvallen? Dinsdag hebben we weer controle en gaan ze de groei ook meten, dus we zijn heel benieuwd of ze nog steeds op schema groeien of dat ze nu stil staan. Ook voel ik ze minder hard schoppen en bewegen, dus vermoedelijk hebben ze gewoon minder ruimte.

@Sen, Hier ook voor borstvoeding, zou idd moeten zorgen voor extra vetverbranding, joehoe! Ik heb nog nooit van die rare getallen op mijn weegschaal gehad...

Ik kan nu echt merken dat mijn buik zwaarder wordt, en zoals ik al noemde, meer naar onderen komt. En ik begin nu ook echt kriebels te krijgen voor de bevalling. Vanacht droomde ik dat mijn man de kinderwagen in elkaar zette (hij staat bij ons nog in de doos om ruimte te besparen) en toen ik wakker werd, dacht ik dat de matrasbescherming maar eens op ons bed moet en of de klossen wel op tijd komen. Brrrrr... ik zie vreselijk tegen de bevalling op.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Hee

@Bikergirl

Het was een geslaagd feestje!

We hebben alles binnen moeten doen want het regende vreselijk!

Het laatste half uur werd het droog en wilden ze naar buiten, dat was prima!

Leuke middag maar wel vermoeiend. Gelukkig had ik een vriendinnetje die meehielp

Dat idee van meerdere ouders en één feestje is wel een idee, daar ga ik over nadenken!

Dat scheelt inderdaad.

We hadden wel een gezond feestje.

Ik had spiesjes gemaakt van aardbei en banaan, wat hilarisch is dat!!!

drie keer knipperen met je ogen en alles is op!

Halverwege nog een cakeje versieren. eentje had het cakeje heel snel op met de tekst: mag ik er nog een?

Staat er gekke henkie op mijn voorhoofd?

Als laatste heb ik ze een zakje chips gegeven, eentje bliefte geen naturel: ik had een klein mini zakje haribo beertjes.. dat was haar te min.. dan MAAR een zakje chips..

Zo zie je maar weer..

Maar allemaal tevreden de deur uit.

Dochter lief wil volgend jaar wel snoephappen en koekhappen.. dat vind ik leuk! Gaan we doen!

Die bevalling:

Ik snap best dat je er tegenop ziet.. hoewel als het er eenmaal is dan doe je dat gewoon.. Het is niet te vergelijken met een punctie of spuitjes zetten of een operatie of kiespijn.. Maar het enige wat mij altijd op de been hield was:

Voor deze pijn krijg ik echt wat waardevols terug voor het leven! Klinkt hee sappig maar het hielp me wel!

Buik:

Ik weet niet wat dat jochie doet maar die denkt waarschijnlijk: geen ruimte??? Dan MAAK ik toch ruimte?

Niet altijd even prettig en die bewegingen ervaar ik ook niet altijd als leuk!

Fietsen gaat nog wel maar dan wel over asfalt. hobbeltjes: Mén!!

Morgen nog dochterlief haar verjaardag voor familie en dan kunnen we in stand rust!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Dank voor je geruststellende woorden Tulpie. En die heerlijke humor, ik lig in een deuk op mijn hangstoel.

Sterkte met de drukte morgen, hopenlijk krijg je wat hulp van oplettende familie... En voor je het weet is het bedtijd. Lekker in de rust.

Liefs, BG

Geplaatst

Goedemorgen!

Zo alles weer voorbij!

Heerlijke verjaardag gehad!

Lichamelijk verging het me dit weekend erg goed! ik loop ineens weer een stuk beter!

Hoe dat dan weer kan..

En ja die bedtijden.... ik kan dus ook niet goed meer slapen! Ben de halve nacht wakker geweest...

Vaak is het dan wel zo dat ik de volgende nacht weer lekker slaap dus ik hoop dat dat nu ook zo is.

@Bikergirl,

Vergeet ik steeds te vragen: zegt je naam iets over je sportiviteit? Ga je straks ook weer lekker bewegen? of ben je nu nog steeds actief?

Groetjes!

Geplaatst

Hey ladies,

@Tulpie - fijn dat het feestje ondanks de regen zo goed verliep. Je weet het mooi beeldend te beschrijven :-). Nu in de rustmodus, lekker. Ik hoop dat het begint met een heerlijke nacht slaap.

@Bikergirl - tjee, wat netjes is die 14 kilo zeg, zeker met 2 beebjes. Morgen weer controle, succes alvast! Net als jij merk ik ook dat ik in mijn hoofd nu steeds vaker bezig ben met de bevalling. Verdringen werkt niet meer, haha. Heb van een vriendin een boekje te leen gekregen dat erg goed schijnt te zijn: Duik in je weeën van Carita Salomé en Juliette de Wit. Binnenkort maar eens lezen.

Vanmiddag moet ik weer voor controle en een echo naar de gyn. Ik hoop dat meisje al mooi laag ligt en nog steeds goed van grootte is. Sinds vrijdag heb ik een antibioticakuurtje voor een blaasontsteking, maar verder is er qua gezondheid volgens mij weinig te melden op dit moment. Veel harde buiken en weinig slaap, dat wel. Maar ik verwacht bij de gyn eigenlijk geen bijzonderheden.

Bijzonder is wel dat ik sinds gisteren voor een kleine week in het huis van mijn schoonzus en zwager bivakkeer. Zij zijn op vakantie en thuis wordt de vloer geschuurd en gelakt - ook een uitvloeisel van mijn nesteldrang, dat moest NU. Omdat ik niet thuis ben, krijg ik minder kans om obsessief mijn lijstjes af te werken. Verplicht relaxen dus! Ik heb een paar gezellige afspraken gemaakt met vriendinnen en verder is er nog het een en ander te doen qua babyshoppen. Geen straf...

Fijne dag dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden