Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje! Het gaat nu ineens snel! Nummer 2 heeft de wereld al betreden!

@Tulpie: van harte gefeliciteerd! Op je uitgerekende datum, toch? Dat ze zolang hebben durven wachten! Maar helemaal top! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en de rest van het gezin. Lekker bijkomen nu!

Geplaatst

Simone en Tulpie gefeliciteerd met jullie wondertjes! Geniet ervan, want voor je het weet... Een cliche, ik weet het, maar het is echt zo! Mijn dochtertje is bijna 5 weken en het echte ienie-mienie baby achtige is al niet meer...

Dames die nog moeten bevallen: veel succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

He Colle,

Wat leuk dat je hier meespiekt! Kian al bijna weer twee. Ik weet nog goed dat je over de uitgerekende datum heenging en de ananasactie hahaha. Ik ga duimen voor jou!

Tulpie: gefeliciteerd met jullie zoon! Het blijft een wonder hè? Ik hoop dat we allemaal snel volgen na jullie voorbeeld.

Liefs

Geplaatst

Simone en Tulpie, gefeliciteerd met jullie kleintjes!

Liefs Guusje

Geplaatst

Uitgerekend:

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

Bevallen:

2 augustus - Simone - dochter

3 augustus - Tulpie - zoon H.idde

Geplaatst

oeh Femmie, volgens schema ben jij de volgende... niet dat dat veel zegt natuurlijk :-)

is alles in huis en klaar bij iedereen? hier zo goed als.. wat kleine dingetjes die zo zijn gedaan

heb ook wat leuke geboorteversiering online besteld maar vind het allemaal wel standaard wat er te koop is. Ik ben half italiaanse en daar worden altijd blauwe of roze rozetten op en om het huis gehangen. Die kan je hier nergens kopen. Je hebt ze van heel eenvoudig tot en met borduurseltjes, namen, figuurtjes enz. Google maar eens afbeeldingen op fiocco di nascita. Het is dat ik helemaal niet crea ben anders zou ik echt zoiets maken. Maar ik ga denk ik toch een kleine poging wagen en een simpele proberen te maken. Eerst maar eens uitzoeken hoe je een simpele lintrozet maakt...

Geplaatst

Jaaaa... De eerst volgende haha ik hoop het!

Hij mag komen hoor van mij!

Hier zo goed als alles klaar incl de geboorte bedankjes !

Heb van die kleine flesjes met blauw witte spekjes erin, naamkaartje eraan helemaal leuk!

Slingers en ballonnen zijn in huis!

Toch wel handig dat je tegenwoordig al weet wat het word ;)

We wachten het gewoon rustig af!

@ bg heel veel sterkte, zal niet makkelijk voor je zijn deze tijd!

Hoop dat je schoonvader jullie geluk nog mag meemaken!

Liefs

Geplaatst

Hoi, hier een kleine update vanuit het ziekenhuis. Hidde doet het goed, hij is wel wat afgevallen en gaat nu 3 keer per dag bijvoeding krijgen. Ik herstel langzaam.veel hoofdpijn maar dat heeft met ruggenprik te maken.. Hopelijk dinsdag naar huis!

Bg: heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd voor jou maar ook voor je man! En kinderen! Liefs tulpie

Geplaatst

Hé Tulpie, fijn dat het zo goed gaat met Hidde! Vervelend dat jij nog veel last hebt van oa de ruggenprik. Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Wel enorme slapte na de bevalling. Laat je lekker vertroetelen hoor!

Ik voel me echt beroerd vandaag. Lijkt wel of ik net zwanger ben, ben echt kotsmisselijk. Heb al vanille yoghurt op en nu maar een beschuitje tegen de misselijkheid. Echt alle energie is uit mijn lijf verdwenen. Heb iedere avond behoorlijk last van voorweeen. Pff ook geen pretje. Raar idee dat Over vier nachten alles in gang gezet gaat worden. Volgens mij sla ik daar ook lam van. Volgend weekend is onze tweede zoon er sowieso! Misschien al op donderdag, maar op vrijdag zeker! Ons leven weer even overhoop..

Ik ga maar weer even liggen...

Geplaatst

Hier ook de slingers in huis, gewoon standaard, al klinkt het wel heel leuk bij jou Sen! Wij hebben geen geboortecadeautjes, maar ik ga nu twijfelen nu ik het van Femmie zo lees!

Simone, hoe is het met jou en jullie meisje? Is het genieten begonnen? Beetje bijgekomen van de bevalling?

Tulpie, oei, hoofdpijn is niet fijn, wel goed te horen dat het met jullie manneke goed gaat! Hoe reageren jullie meisjes op hem?

Amber: wat naar dat je je zo rot voelt, kan ook een beetje de zenuwen zijn, stilte voor de storm? Sterkte, nog even en jullie hebben je kanjer bij je!

BG: hoe gaat het? Rollercoaster van emoties voor jullie, zo dubbel, ik hoop dat je schoonvader jullie geluk nog mag meemaken.

Hier gaat het goed, ik vind het wel moeilijk om rustig te blijven: hebben jullie dat ook? Mijn geduld raakt op, een klein beetje zenuwen voor de bevalling zijn er natuurlijk ook: ik wil het zo graag gehad hebben en echt genieten. Tegelijkerijd ben ik mij er ook bewust van dat ik zeker nog moet genieten van het gekriebel in mijn buik. Wel heel apart hoor, ik zie heel veel mensen nu voor het laatst als zwangere en iedereen wenst mij succes maar ik vind het nog zo onwerkelijk, hebben wij binnen 1/ 2 weken dan echt onS dochertje in handen?! Heerlijke gedachte!

Geplaatst

hey dames,

Tulpie en Simone, hoe gaat het met jullie? Tulpie wat naar dat je zo'n last hebt van de ruggeprik. Ik hoop dat de hoofdpijn snel gaat zakken. Lekker rustig aandoen hoor!

Bikergirl, hoe gaat het vandaag? hoe gaat het met je schoonvader? inderdaad een rollercoaster voor jou zo. Hou je taai hè.

Ben vanmorgen ook helemaal beroerd wakker geworden bah. Hartstikke duizelig en misselijk. Heb even ontbijten en gedouched en opgeruimt want er komt vanmiddag visite. Voel me nu gelukkig wel iets beter. Hebben jullie ook zo'n spier/gewrichtspijn in heel je lichaam? Ik heb 's-avonds trouwens ook behoorlijke steken in mn buik. Ik weet niet wat het precies is, indalingsweeën of voorweeën? maar het voelt iig onaangenaam. En als ik loop heb ik het gevoel alsof er een gigantische baksteen in mn onderbuik zit die eruit gaat vallen. Niet altijd even erg maar soms best wel zwaar gevoel.

Ik raak ook steeds in de stress om dingetjes die nog gedaan moeten worden en mn vriend doet dan behoorlijk laconiek waardoor ik weer nijdig word. Klinkt jullie vast wel bekend.

Verder heb ik ook even zitten googlen op geboortebedankjes maar ik moet eerlijk zeggen: ik heb zoiets nog nooit gehad na een kraambezoek dus ik had daar totaal niet aan gedacht. Ik had wel gelezen (weet niet meer of dat hier was) dat het handig is om alvast soesjes met muisjes te maken en die in te vriezen. Heb alleen geen idee hoe je die dingen maakt dus even googlen...

Nou meiden, fijne dag nog allemaal

Geplaatst

Hey Sen,

Ff snel: klinkt allemaal herkenbaar wat je schrijft, de moodswings in de relatie ook, pfff..zou blij zijn als alles weer een beetje normaal is en we samen mogen zorgen voor ons kindje:-) s avonds heb ik ook steken. Ik denk 's avonds altijd dat het niet lang duurt en ' sochtends denk ik dat ik nog weken zo door kan gaan:-)

Maar, ik schreef dat van de soesjes! Je koopt soesjes bij de AH, laat witte chocola smelten boven een pan warm water en de soesjes doop je in de witte chocola en dan in de muisjes, dit laat je hard worden en dan in porties van 4 (althans dat heb ik gedaan) invriezen, ik heb inmiddels een vriezertje vol: hartstikke handig! De soesjes kan je alleen wel het beste nog een beetje bevroren overal in dopen want anders wordt het een lastige klus ben ik achter gekomen. Ik heb voor de zekerheid nog wel beschuit met muisjes gekocht maar ik hoop eigenlijk dat dit gaat werken, ik leg ze op een etagiere, ziet er heel feestelijk uit!

Succes!!!

Geplaatst

oh Amy was jij dat! ik dacht dat je de soesjes ook zelf maakte. Zijn het gewoon van die kleine slagroomsoesjes? ik vind het wel een leuk en origineel idee.

Geplaatst

Hé Sen,

Heel herkenbaar dat fysiek ongemak. Vooral die zware onderbuik, als of er een zak cement in hangt! Die voorweeen zijn ook geen pretje hè ? Ik denk maar zo, dan is straks de baarmoedermond misschien al verstreken en heb ik misschien al wel wat ontsluiting als ze gaan inleiden donderdag. Anders krijg je ook nog eerst van die gel om het te verweken,bah. Het heeft dus allemaal een functie, maar fijn is het niet. We zuchten nog even door met zijn allen ;-)

Geplaatst

Oh wat voor jullie misschien ook nog leuk is. Wij hebben een doos chocoladeflikken met daarop blauwwitte muisjes gekocht voor straks bij de kraamvisite. Of op het werk t laten uitdelen. Wij hebben deze gekocht bij de sligro, maar een bakker of bonbonzaak verkoopt ze ook vaak los in onsjes. Hier in Breda weet ik dat la bohème ze ook verkoopt. Hoef je niet zelf te knutselen en het staat heel feestelijk op tAfel! Het is maar een tip. Beschuitjes kunnen er altijd nog bij hè ;-)

Geplaatst

Ik ga even googelen Amber, goeie tip ook weer mochten mijn soesjes onverhoopt heel raar ontdooien:-)!

Sen: ik koop gewoon een pak bij de AH, diepvriessoesjes 16 stuks. Ik las ook nog dat je het op de dag zelf met boter kan doen: je ontdooit een paar soesjes, smeert ze in met boter en doopt ze in de muisjes, ook nog een idee....

Geplaatst

Ik breek ff in, was vrijdag bij jamin en zag dat ze daar allerlei chocolaatjes en andere kleine dingetjes boor de geboorte hebben. In roze of blauw en met dn zonder muisjes. Vond t jammer dat ik zelf al bevallen was toen ik ze zag!

Geplaatst

Heee meiden,

Even paar daagje niet geweest en daar is de 2e augustus baby! Tulpie gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een leuke naam. Hopelijk knap je snel op, zodat je dinsdag lekker naar huis mag! Geniet lekker van alles!!

Bikergirl, wat een moeilijke tijd voor jullie zeg. Wat zal je inderdaad heen en weer geslingerd worden door de emoties. Heel veel sterkte, en ik hoop net als iedereen dat je schoonvader jullie beebjes nog kan zien!

Sen, ook ik heb sinds een week s' avonds steken in m'n bekkenbodem. Echt alsof er met een mes in m'n muts wordt gestoken. Geen fijn gevoel. Ik merk dat ik het vooral heb als ik een 'drukke' dag heb gehad, met misschien wel teveel beweging. Nu maar lekker rustig aan het doen. Maar of het nou echt voorweeen zijn??? Geen idee.

We wachten het maar rustig af. Ik sta als laatste op het lijstje en verwacht deze week dus ook nog niets... maar ja, je houd toch in je achterhoofd dat het elk moment kan gaan gebeuren! Super spannend he!!

Amy, over de soesjes: ik had precies hetzelfde idee. Ik gebruik in plaats van gesmolten witte chocolade, witte chocolade pasta! Lekker makkelijk! Ik twijfel alleen nog of ik ze incl de muisjes al invries. Ben bang dat de muisjes zacht worden met ontdooien..

Amber: voor jou gaat het nu ook opschieten. Jij weet gewoon al dat je deze week wordt ingeleid! Spannend!!! Volgende week heb jij je kindje in je armen! Wat een fijn idee!

Femmie: maar volgens het lijstje ben jij de eerst volgende! Nog geen voortekenen? Zo leuk dat de augustus baby's zich nu aandienen! Heel veel succes in ieder geval!

Toitoitoi allemaal!!!! En Tulpie en Simone; geniet van jullie wondertjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden