Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012


Jheroen

Aanbevolen Berichten

@Sen: ik voelde veel minder en minder vaak beweging en had wat geruststelling nodig door enge verhalen uit mijn omgeving. Minder beweging is al reden genoeg en ik heb er dus een beetje op aangestuurd. Ze doen dan altijd een combinatie van een echo en een filmpje zei ze. Maar de echo was echt ff alleen een check hoor. Ik heb de beelden zelf niet eens gezien. Maar: ik ben gerustgesteld!

 

Nu wachten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi meisjes.

Een mooi afscheid, heftig en heel definitief. Maar nu gaan we ons richten op onze beebjes. Kom maar op tweeling!

 

@ Femmie, dat was even schrikken zeg, fijn dat alles goed is. Hou je taai meis, het kan niet lang meer duren.

@ Linda, bij jou gelukkig ook alles goed. Idd beter even het zekere voor het onzekere als je minder voelt.

@ Amy, hoe was jouw controle?

 

Hoe gaat het met de kersverse mama's? En de pasgeboren beebjes?

 

Hier dinsdag controle, en dan gaan wij een datum prikken. Is iemand trouwens de slijmprop al verloren? Ik lees dat wel eens, maar hier geen teken van een slijmprop. Af en toe wat steken onderin, maar verder heb ik weinig symptomen. Ik ben er overigens lichamelijk wel klaar mee zeg! Geen broek en onderbroek die nog lekker zitten. Vooral die hoge kledingstukken die over je buik moeten gaan komen bij mij tot iets over de helft en het elastiek gaat dan jeuken. Doe ik ze onder mijn buik, dan voelt het de hele tijd alsof ik het ingedaalde hoofdje van ons mannetje plet omdat het elastiek dan begint te knellen. Ik hoop dat ze snel komen...

 

Liefs, BG

Link naar reactie
Delen op andere sites

BG: fijn dat het afscheid mooi was, het zal tijd nodig hebben dit een plekje te geven maar ik hoop dat het jullie op geholpen heeft. Ik heb ook nog geen slijmprop verloren, eigenlijk heb ik heel weinig klachtjes op wat steken hier en daar na en misschien iets meer afscheiding. Kan ik mij gelijk zorgen maken of het dan wel natuurlijk wil komen maar ik begreep van de VK dat je echt niet allemaal tekenen moet hebben en toch ineens kan bevallen. Haha, herken het wat je zegt met die broek, dat gaat op een gegeven moment zo jeuken maar ik doe m inderdaad ook niet graag beneden wetende dat daar het hoofdje van ons meisje is pfff...het wordt gewoon tijd he?!

 

Femmie: pfoei, wat fijn dat het loos alarm was! Wel goed dat ze het serieus nemen, bijna 14 augustus he, ben je gespannen of kan je het in alle rust afwachten?

 

Linda: eng is dat he, minder leven voelen, ik was ook blij van de week met de CTG en de echo, geeft weer even houvast.

 

Sen, jij ook toe aan de bevalling? Wat moeten we een geduld oefenen, scheelt dat we in de mmm al iets gewend zijn he;-)

 

Hier was de controle goed, we hebben gelijk de afspraak gemaakt voor het strippen op 21 augustus. Ik wil in zoverre de natuur zijn gang laten gaan dat ik inleiden een stap te ver vind gaan maar strippen is in principe heel natuurlijk en bij 50% van de vrouwen zorgt het vrijgekomen hormoon ervoor dat de weeen op gang komen, we zullen zien: stiekem hoop ik volgende weel ergens een kleintje in mijn armen te hebben!

 

Meiden, succes en fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden,

Nog geen nieuwe beebjes geboren? Femmie, Linda, Sen, en Bikergirl, ik lees dat jullie er inmiddels ongeveer klaar voor zijn. Ik duim mee dat het gauw gaat gebeuren. Sterkte nog even!!

@Tulpie en Amber, mooie namen hebben jullie jongens. Tulpie,fijn dat je thuis bent en zo’n fijne kraamverzorgster hebt getroffen. Dat maakt alle verschil, lijkt me. Over die van mij was ik ook erg tevreden!

@Bikergirl, wat goed dat het gisteren een mooie uitvaart was van je schoonvader. Alle respect, dat heb je maar mooi gered – aan de zijde van je mannetje gestaan en gedeald met al die superheftige emoties met een voldragen tweeling in de buik. Nu verder verwerken en tegelijk toeleven naar de komst van jullie tweetal, ook al geen eenvoudige combinatie. Heel veel sterkte meis.

Als antwoord op je vraag over de slijmprop: zelf heb ik ‘m niet gezien. Misschien is ‘ie met het vruchtwater meegespoeld. Dat was meteen een enorme plas, dus heb ik de slijmprop niet opgemerkt.

@Femmie: gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging! Het zal nuv ast niet lang meer duren voor je ventje komt. Spannend zeg.

@Sen: Je vroeg geloof ik waarom ik onder narcose ben gehecht op de OK. Dit was omdat het een complexe scheuring betrof, die diep naar binnenloopt. Ze konden er op de verloskamer niet bij met hechting en verdoving, vandaar. De pijn van de hechtingen valt me trouwens erg mee hoor. Wel heb ik veel lastvan een spier in mijn ene bil, steeds meer eigenlijk. Het voelt alsof er continu hard in wordt geknepen. Misschien komt dat door de hechtingen van binnen die aan het trekken zijn ofzo. Ik neem er paracetamol voor en kijk het nog even aan.

Verder gaat alles hier erg goed! Gisteren hebben we de kraamhulp uitgezwaaid en zijn we voor het eerst met ons meisje naar buiten geweest. Lekker een stukje gewandeld naar een terrasje, kopje koffie gedronken en weer terug. Ze doet het uitstekend, wat een lief moppie is het zeg! De hele dag ligt ze lief te slapen en ’s avonds is ze meestal wakker en kijkt ze nieuwsgierig maar wat doezelig om zich heen. s’Nachts komt ze 2 keer voor een fles(ik geef geen bv), maar is het nog lastig haar weer in slaap te krijgen. Ze wil dan niet in het wiegje, heeft wat last van krampjes en ligt het liefst bij papa of mama. Dat maakt slapen nog wat lastig, maar goed – we hebben het er graag voor over! Ik slaap overigens elke middag nog 1 a 2 uurtjes bij.

 

De eerste week heb ik echt ervaren als een achtbaan. Veel kraamtranen, veel onzekerheid, maar ook heel veel moois. De hormonen lijken zich nu wat terug te trekken en ik word weer iets meer mezelf. En steeds verliefder op ons meisje. Wat een ervaring zeg…

 

Meiden, fijn weekend en nogmaals sterkte met de laatste loodjes.

Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ladies,

 

Even via mijn iPhone reageren. Allereerst bg ik hoop dat je nog lekker tot rust kunt komen na deze heftige weken. Ik duim voor je!

 

Voor mij is het ook een hectische week geweest en ik ben er nog steeds een soort van in shock van. Maandagavond kreeg ik toch wat weeën. Maar ik had al weken voorweeen dus was nog niet echt overtuigt dat er iets ging gebeuren. Om 23:00 uur heeft mijn man toch voor de zekerheid de verloskamer gebeld wanneer we aan de bel moesten trekken. Voor de zekerheid wilde ze me toch even nakijken. Eigenlijk had ik daar niet zoveel zin in, want ik was erg moe. Ben al vaak op de triage geweest en dan wordt je na een uur weer naar huis gestuurd. Dat zag ik niet zitten, ik wilde graag slapen. Maar mijn man wilde toch gaan dus nog even snel gedoucht (je weet per slot van rekening maar nooit haha). Toch maar het koffertje en de maxicosi meegenomen en op naar het zkh. Tegen middernacht waren we daar. Bleek een bijna volledig verstreken baarmoedermond te hebben en 1-2 cm. Aangezien het ok-team er nog was, werd er gelijk een ruggenprik aangevraagd. Tegen 1-en was ik weer beneden. Mijn man was ondertussen op en neer naar huis gereden voor het fototoestel want dat waren we door de haast vergeten en het was nu wel zeker dat ik ging bevallen. Had inmiddels 2-3 cm en we moesten maar kijken of we nog wat rust konden pakken. Tegen 3-en kwam ze me weer controleren, maar ik had toch wel erge pijn van de rugweeen en de buikweeen. Inmiddels een goede 3 cm en aangezien ik toch niet kon slapen, besloot ze mijn vliezen te breken. Tegen 5:30 had ik zoveel pijn en aandrang dat ik de zuster weer belde. Die beloofde voor 6 uur terug te komen om weer even te toucheren. Om 6 uur heb ik zelf nog een keer gebeld want ik had zoveel pijn dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest. De ruggenprik hielp helemaal niet voor de weeenpijn!! Ik bleek pas 5 cm te hebben. Ik kon het gewoon niet geloven!!! Ik moest dringend naar de wc en de pijn was echt onhoudbaar. Maar goed toch wachten natuurlijk. Om half zeven lag ik echt te huilen gillen van de pijn en had zwaar het gevoel dat ik aan het persen was. De weeën stopte niet meer. Had continu rug en beenweeen en daar overheen kwamen heftige buikweeen en een persdrang. Ik wilde weer bellen maar kon dat gewoon niet meer! Mijn man belde even en ik gebaarde dat hij op de knop moest blijven drukken!! (nu kan ik er een beetje om lachen, toen echt niet) de verpleegkundige kwam en zegt nog ik vraag wel of ze je Zo even komt toucheren, rustig ademen. Nou dat kon ik echt niet meer. De verloskundige kwam vrij snel, maar die zag wel dat toucheren niet meer nodig was. Ze legde met een noodvaart alles klaar en trok haar schort aan. Om 6:42 mocht ik gaan persen en om 6:43 is onze zoon geboren!! In goed 1 perswee was hij er. Ik was compleet in shock door alles.

 

 

Vervolgens liet de placenta niet los en ben ik nog onder narcose geweest omdat ze hem op de ok hebben moeten verwijderen..

Het is nogal heftig geweest dus. Ben ook erg ondersteboven en uitgeput ervan.

 

Maar de beloning is groot!! Ik ben erg blij met mijn prachtige lieve zoon. Mochten jullie een fotootje willen zien, laat het me maar even weten. Ik heb natuurlijk trots foto's op Facebook geplaatst zoals het een nieuwbakken moeder betaamt haha.

 

Meiden die nog de laatste loodjes door moeten, heel veel succes!!

 

Liefs

 

Amber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Amber! Ook al zo'n heftig verhaal! Gelukkig is het alllemaal goedgekomen!

 

Simone: Fijn dat je nu weer een beetje op de been bent en weer jezelf wordt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel heftig is allemaal emotioneel gezien.

 

Ik ga me nog maar eens geestelijk voorbereiden. Pffff...

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je je hier wel op voorbereiden vraag ik me af? je weet simpelweg niet hoe het gaat lopen... ik probeer het ook maar heb geen idee hoe?!

 

Simone, fijn dat je weer een beetje jezelf begint terug te vinden en dat jullie zo genieten van jullie meisje

 

Amber, tjee dat klinkt heftig! kan me voorstellen dat je nogal in shock bent door deze hele gang van zaken. Doe rustig aan en laat je lekker verwennen

 

Bikergirl, zware dag achter de rug maar fijn dat jullie een mooi afscheid hebben gehad van je schoonvader. Nu volledig concentreren op je kindjes!

 

Amy, heb even gegoogled op strippen maar ze trekken dan dus iets los? ik las dat de één het heel pijnlijk vindt en de ander het een peuleschil vond. Is denk ik ook afhankelijk van je pijngrens maar ik las ook dat het te maken heeft met of en hoeveel ontsluiting er al is. Bij geen/weinig ontsluiting schijnt het pijnlijk te kunnen zijn. Maar goed, vergeleken met een bevalling is het geloof ik zoiezo peanuts. Misschien te vergelijken met een punctie? maar die ervaart ook iedereen anders. Heb er één keer eentje zonder verdoving gehad.. mannnnn ik ging kapot. Had wel verdoving gehad, maar die begon na de punctie pas te werken.. .fijn hè. Ik had ze nog gewaarschuwd en de arts zei nog voel je je niet duf en ik zei dus nee ik voel niets maar hij ging toch beginnen. Nou dat heb ik geweten... en na de punctie sloeg de verdoving aan en lag ik voor pampus...

 

maar goed, ik zie het wel hoor. Begin hem wel steeds meer te knijpen. Dan denk ik "straks raak ik in paniek" of "straks hou ik het niet vol" dan zit er niets anders op dan om pijnstilling vragen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde als jiij Sen 'kan je je wel voorbereiden'? Al krijg ik wel n beetje de kriebels van de verhalen brr, ik hou mij maar vast aan de verhalen van mijn zussen en moeder en die hebben hun bevallingen redelijk doorstaan, hopen dat dit er voor mij ook in zit:-)

 

Sen, wanneer ze strippen proberen ze idd je baarmoeder mond weker te maken door het een beetje los te woelen en te masseren, het moet wel mogelijk zijn: wanneer er nog helemaal geen sprake is van een wekere baarmoedermond kan het niet volgens mij: hierdoor kan het hormoon vrij komen wat de weeen opwekt, zo ongeveer heb ik het begrepen. Ik vind de gedachte prettig dat we hier nu een afspraak voor hebben staan: ik merk dat het zwanger zijn en het mmm verleden zijn climax begint te bereiken. Ik heb begrepen dat het pijnlijk kan zijn, het is wat je zegt, iedere pijngrens is anders: de puncties heb ik heel makkelijk doorstaan maar dan wel met pijnmedicatie, zonder lijkt het mij ook geen pretje!!!

 

Ik word ook wel een beetje zenuwachtig voor de bevalling, ik zal er nu toch echt snel aan moeten geloven, gewoon doorademen: in en uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden, laat je vooral niet gek maken door alle verhalen! Elke bevalling is uniek en een ieder ervaart het weer anders! Ik geloof dat als je een goede verloskundige hebt die jou goed kan ondersteunen dat het al veel beter gaat, is mijn ervaring van de vorige keren!

Maar ik geloof niet dat je je er op voor kunt bereiden!

De bekende dood doener hield mij wel op de been: er is er nog not een blijven zitten!

Hier waarschijnlijk spruw...de huisartsen post welke nog niks doen aangezien medicatie misselijkheid kan veroorzaken..

Gelukkig is hidde gaan slapen na wat onrust!

Hopelijk vannacht ook een beetje rust.

Mijn meiden wennen elke dag een stukje meer!

 

Bg

Ik kan me voorstellen dat het een opluchting is dat de dag van gisteren voorbij is..hopelijk dient de tweeling zich nu snel aan!

 

Iedereen succes met de laatste loodjes!

Liefs tulpie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad meiden, laat je niet gek maken hoor! Er op voorbereiden kun je niet en als het zich aandient, heb je het toch niet meer zelf in de hand. Dat heeft de natuur nu eenmaal zo geregeld. We kunnen het allemaal! En angst heb je volgens mij op dat moment niet meer, de oerkracht in je komt naar boven! Fijn is het voor niemand natuurlijk, maar hetin nu eenmaal de afsluiting van je zwangerschap. Wat ik jullie alleen wel kan aanraden is, geniet nog even van het feit dat je zwanger bent.. Dat je een buikje hebt, dat je kindje je buik beweegt etc. Het is zo ineens voorbij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breek even in, zag de reacties op What's new binnen dit topic en dacht geef een korte reactie.

Kan je je voorbereiden is een vraag van Sen en anderen. Ja dat kan je, door in ieder geval je ademhalingsoefeningen goed te onthouden. Het scheelt zoveel als je die beheerst, krijg je een deel van de pijn van de weeën mee weg. Al kan ik wel zeggen dat het hijgen (de snelste ademhaling) ik niet gedaan heb. Als ik die ruim 2 uur had moeten doen dan was ik na 5 minuten al van mijn stokje gegaan. Om je middenrifademhaling (puffen) goed te kunnen doen is het het makkelijkst als je je handen hier tegen aan drukt en naar je handen toe ademt. Daarnaast is pijnbestrijding geen schande. Al heeft moeder natuur echt goed gezorgd voor oerkracht.

Vertrouw op de mensen die je begeleiden en vooral HEB VERTROUWEN IN JEZELF!

Het is niet iets wat je de volgende dag nog een keer wilt doen, maar het is zo ontzettend bijzonder om je kindje op de wereld te zetten. En hou daarnaast voor ogen, als mannen dit moesten doen dan werden er VEEL minder kindjes geboren... ;-)

 

Voor de dames die nog gaan bevallen HEEL VEEL SUCCES!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha lief van jullie meiden, dat jullie de nog zwangere dames onder ons even geruststellen:-) ik ga proberen zoveel mogelijk te ontspannen, manlief heeft de ademhaling van de yoga bij de hand, en verder luistren naar de verloskundige....de zenuwen beginnen te komen maar ook gezonde spanning: ik wil ons meisje, zien, horen, voelen!!!

 

Meiden, thanxs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook graag even reageren :)

 

Ik denk dat de enige echte voorbereiding die je voor de bevalling kan doen, is zorgen dat je de praktische dingen weet. Hoe time je nou een wee, wanneer bel je de verloskundige, besef dat je misschien ongepland toch naar het ziekenhuis moet (is helemaal niet erg), dat soort dingen. Heb niet teveel in je hoofd hoe het moet gaan, dat weet je toch niet. En dat je ziekenhuiskoffertje klaar staat.

Dat soort praktische kennis, geeft je rust (helemaal handig als je man dit soort dingen ook weet ... lol).

De bevalling zelf ... vertrouw op je lichaam. Er komt echt een oerkracht over je. Het is niet zo dat je de bevalling moet doen net alsdat je gaat sporten of stofzuigen, nee, je lichaam helpt echt een handje (heleboel handjes) mee. Laat het gebeuren en kijk ernaar uit.

Ik zei 5 minuten erna: dit kan ik nog wel een keer doen.

Ademhaling is idd heel belangrijk, maar ik denk dat je die op het moment zelf ook nog mbv verloskundige goed kan krijgen.

 

Succes meiden! Het is echt een mooie ervaring hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden, helemaal mee eens hoor! Elke bevalling is anders. Iedereen kan het, dus wij ook!!

Ik merk bovendien dat ik e.e.a. nu, 11 dagen na de bevalling, al een stuk beter kan relativeren. Ook daar zorgt de natuur voor. Ga er met een open mind in, het komt echt goed en dan heb je je kindje op de buik!

 

liefs, Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, jullie kunnen het! Net als iedere andere mama!

 

Ik zag er ook onwijs tegenop, voornamelijk tegen het onbekende en niet weten wat er komen gaat. Ik ben ingeleid, het was heftig en ben binnen krap 4 uurtjes bevallen. Maar het was een fantastische ervaring waar ik nog dagelijks aan terug denk. Oké, de weëen zijn geen pretje en doen ook echt wel zeer. Desalniettemin zou ik het zo graag nog een keer over willen doen!!

 

Succes meiden!! Er komt een oerkracht in je naar boven waarvan je het bestaan niet wist!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Breek even in bij jullie. Misschien kennen jullie mij nog van het IVF traject, ik werd toen niet zwanger, maar een maand later wel spontaan.. heel wonderlijk, en hij zit er nog steeds, ben inmiddels ook alweer 33 weken zwanger!!

 

Tulpie, Amber en Simone, van harte gefeliciteerd met jullie pasgeboren babietjes!!! Wat fantastisch dat jullie ze in jullie armen kunnen houden!!

 

En de andere meiden, heeel veel succes gewenst met de laatste loodjes en natuurlijk de bevalling! Herken alle gevoelens die jullie beschrijven, lees ook heel vaak even mee. Zelf ga ik er meer en meer in geloven dat het me toch eindelijk zal gaan gebeuren, ben nu al zo ver! Heb best een angstige zwangerschap gehad, tot aan de levensvatbaarheidgrens eigenlijk. Nu voel ik mijn mannetje steeds vaker en dat stelt me heel erg gerust. Ben er ook wel heel emotioneel door af en toe, ben nu in ieder geval zo blij dat ik niet meer hoef te werken vanaf deze week en me helemaal op mijn zwangerschap mag concentreren.

 

Bg, gecondoleerd met je schoonvader.Wat een contrast, en wat heftig voor jullie. Heel veel sterkte, hoop voor jou echt dat je tweeling er snel is.

 

 

En voor de andere meiden ook, toi toi toi, alles komt goed!! Hou je vast aan het beeld dat je je kindje(s) op de wereld gaat zetten!!!

 

 

Liefs Rifka.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx meiden voor het hart onder de riem! jullie zijn lief!

 

Bikergirl, beetje bijgekomen na zo'n heftige vrijdag? ik hoop van wel. Hoe voel je je nu?

 

Hoe gaat het met de rest van de meiden???

 

Ik ga maar weer eens met een boek in de tuin in de zon zitten. Het is hier megadruk in het dorp. Woon aan het strand maar ga zelf niet naar het strand. Moet namelijk een gigantisch steile trap op en af en eerlijk gezegd blijf ik liever lekker in de tuin dan kan ik naar de wc wanneer ik wil, naar binnen om af te koelen wanneer ik wil, heb eten en drinken bij de hand. Ben net wel even een klein blokje om geweest, ff voor de beweging.. vanavond weer even

 

fijne ZONdag :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanxs lieve meiden, voor jullie hart onder de riem:-) ik ben mij ervan bewust dat het pijn gaat doen maar hoop dat het ook de mooiste ervaring gaat worden die ik ooit heb meegemaakt.

 

Rifka, ik weet nog wie jij bent! Wij schreven samen op t wachtbankje! Wat heerlijk dat je spontaan toch zwanger hebt mogen worden! En die angsten, pfff tell me about it, ik blijf het houden, kan ineens paniek hebben als ik niks voel: nog ff, het gaat goedkomen!

 

Sen, herkenbaar, dicht bij huis, dichtbij je eigen koelkast, wc enz:-)

 

Hier het gevoel dat er meer gebeurt met mijn lijf: sinds gisteren dikke slierten afscheiding (gedeelte slijmprop?!) en een zwaar drukkend gevoel in de bekken/ buik: geen idee of dit n vooraankondiging is dat het niet lang meer duurt maar er gebeurt iets in ieder geval...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

@ lieve steunberichtjes, Thanks meis.

@ Sen, ja het gaat wel weer. Gisteren nog de hele dag gedachten bij de crematie maar sinds vandaag kan ik weer wat meer aan mijn beebjes denken. Uiteraard is dit verwerkingsproces iets waar tijd voor nodig is en die gaan we zeker nemen. Al een plekje in de kamer gezocht voor een mooie foto van hem.

@ Amy, ik sluit me aan bij jouw reactie van gisteren.

 

Hier vanacht even het gevoel dat het los zou gaan, maar dat bleek achteraf loos alarm. Ik had blijkbaar even een buikgriep te pakken. Begon gisteravond met wat krampen onderin mijn buik. Ik dacht, op bed, want het kan vanacht wel eens beginnen. Om half 2 wakker, en de krampen waren wat heftiger en ik had erg last van zuurbrand. Hmmm... Zal het zo beginnen? Half 4 maar van bed, manlief een seintje gegeven dat ie nog wel kon blijven liggen maar dat ik naar beneden ging om op de hangstoel nog wat te rusten. Binnen 10 minuten was hij ook beneden, en is op de bank gaan liggen. Darmen gingen tekeer, dus ik dacht dat mijn lichaam zich aan het reinigen was ter voorbereiding op. Na een uurtje naar de wc, behoorlijk in de diarree. Okee, dat zijn we kwijt. En toen werd ik beroerd. Na 'n kwartiertje maar weer richting wc, nu om over te geven. En daarna was de buikkramp weg. Ik voelde me ineens weer kiplekker. Nog een half uurtje in de stoel gezeten, en maar besloten op bed te kruipen want dit leek toch niet meer op beginnende bevalling... En als een roosje geslapen tot half 10 vanmorgen... Helaas, ik was er wel klaar voor. Pffff... Wanneer komen ze nou? Ik ben zo benieuwd... Dinsdag weer controle.

 

Fijne zondag verder meisjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga even tegen je in fren ;)

 

Mijn eerste had ik namelijk alleen wat rugpijn. Toen manlief zei bel de vk maar en die jwam had ik al 8 cm. Half uur later was de kleine man er.

Ik had ze dus echt niet herkend. alleen de persweeen herkende ik.

Ik heb echt mazzel gehad.

 

Dames wil jullie niet bang maken, echt niet maar bij twijfel bellen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Ik meld me ook weer even.

Allereerst BG wat zal vrijdag een heftige dag voor je geweest zijn. Fijn dat je er nog gewoon bij kon zijn! Nu klaar maken voor de komst van jullie kleintjes.

 

Net als de andere meiden zit ik lekker in en om het huis. Echt lekker aan het coconnen. Beetje mutsen en rommelen in het huis.

Ben niet echt aan het wachten (want kan nog zomaar 4 weken bij mij duren), maar houd er toch onbewust rekening mee merk ik.

Afgelopen woe was onze meid nog niet ingedaald, dus ben benieuwd wat er komende week gaat gebeuren. Heb wel af en toe krampen en steken, dus er gebeurt wel iets, hopelijk het indalen...

Spannend he meiden! Ik zie niet heel erg tegen de bevalling op, want weet niet wat me te wachten staat.

Maar ooo wat hoop ik dat alles goed zal gaan en ik niet teveel pijn zal hebben. Maar boven al dat het met de baby goed gaat tijdens en na de bevalling!

Maar ik houd me vast aan alle tips die hier door alle andere meiden worden gegeven: we krijgen vast een enorme oerkracht die we nog niet kenden.

En ik bedenk maar zo: er zijn miljoeeeenen vrouwen voorgegaan, dus ons gaat het ook lukken!!! En dan hebben we eindelijk ons kindje bij ons!!

Kan niet wachten!

 

Toit toi toi!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandra, wat jij zegt heb ik ook al een paar keer eerder gehoord en gelezen. Dat de weeën niet als zodanig zijn herkend. Misschien heb je dan niet van die superheftige ontsluitingsweeen gehad of je hebt een hogere pijngrens dat zou ook kunnen. Maar als je nu goed de frequentie en de duur timed, is het dan niet snel genoeg duidelijk dat het om ontsluitingsweeen gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis, bij nummer 2 dacht ik dit herken ik wel. Al 3 uur hetzelfde als bij de eerste. Ik had bellen is komwn in mijn dossier staan. Toen ze kwam had ik niks! Helemaal niks!!

 

Week later had ik ineens een uur vreselijke rugpijn en daarna heel onregelmatig. Ik moest weten of er nu wat gebeurde want ik werd gek. Al heel de week gefocused. Dus gewoon gebeld om iets te weten, nergens van uitgaan.

Had ik 5 cm en 3 uur later was ze er.

Bij mij komen echt de weeen pas na het breken van de vliexen. Beide keren hebben ze dat moeten doen.

 

Ik kon er dus echt geen peil op trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden