Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden ook bij mij geen weeen volgens het "boekje". Ik ben na twee uur flinke pijn waarbij de weeen om de 1 a 1.5 min kwamen gaan bellen. En de weeen duurde nog niet eens 30 sec. Na drie uur bleek ik al 7 cm te hebben.

En inderdaad dames er komt een oerkracht vrij. Op het moment zelf is het niet zo leuk, maar je bent het zo weer vergeten:-)

Succes all!

Lfz Ig

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees hier ook af en toe met spanning mee. Ken Sen nog van een ander topic lang geleden en ben dus erg benieuwd wanneer je manneke zich gaat laten zien. Natuurlijk ook alvast de felicitaties voor de kersverse mamma's van augustus en sterkte met de laatste loodjes voor de andere nog wachtenden...

BG, jeetje wat een heftige emotionele achtbaan voor jullie de afgelopen tijd. Inmiddels al 38 weken op weg met een tweeling in je buik. Respect hoor. Ik weet hoe zwaar het op het laatst wordt. Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten en kunnen de twee kleine guppies wat van jullie verdriet verlichten.

Het is echt dubbel geluk!!!..... maar ook zeker dubbel zo zwaar af en toe. Meiden, voor jullie allemaal heel veel geluk met jullie kleintjes!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Wat leuk dat iedereen zo meeleest en ons tips geeft! En inderdaad iedere bevalling is anders! Mijn enige angst is dat ik iets over het hoofd zie wat ik eigenlijk wel had moeten opmerken. Ik zou zo niet weten wat maar gedurende de dag kan ik genoeg verzinnen haha.

Femmie: hoe is het met jou?!?!? Morgen DE dag he? Heb je al het idee dat er iets gebeurt of ben je op het moment enorm aan het puffen?

BG: wat naar van de buikgriep! Ik kan mij indenken dat je dahcht: het gaat beginnen!!! Tot wanneer mag jij doorlopen met een tweeling in je buik? Of ben je op het moment ook aan het puffen;-)?

Linda, Sen, Apple: hoe gaat het vandaag met julie?!

Hier alles goed, merk wel dat mijnl lijf aan het rommelen maar ja, misschien duurt het gewoon nog twee weken. Vandaag ook en rustige dag thuis, enerzijds lekker maar de muren kunnen ook wel op mij afkomen hoor. Net heb ik gewandeld naar jet winkelcentrum, 10 minuten heen en terug, ik was kapot! Zal ook wel het weer erbij zijn want het is zo benauwd hier pfff!

Fijn dagje!

Geplaatst

hey Henkie, wat leuk dat je me nog steeds volgt en dat je ons hier moed komt inpraten hihi :-) Hoe gaat het met jou en de jongens?

Amy, hier ook gerommel als zijnde steken onderin. Ben vanmorgen naar de VK geweest en hij is nu helemaal ingedaald, vast in de bekken. Er was nog een stagiare bij die ging voelen waar/hoe het hoofdje zat.. AU! het was alsof ze het hoofdje ietsje optilde ofzo, kan het niet zo goed omschrijven. Hier dus ook veel in en om het huis en idd soms komen de muren dan op je af en dan ga ik ook effe een blokje om of bij iemand langs ofzo. Ben vanmiddag even naar het winkelcentrum gereden voor zo'n bellykit waarmee je een gipsafdruk van je buik maakt. Vriendin van mij geeft mozaikworkshops, dus wil hem met haar hulp gaan mozaiken. Wilde ook nog even naar wat andere winkels maar zooo vermoeiend dat lopen en kreeg weer zo last van mn rug/bekken dat ik maar weer ben weggegaan.. Nu even eten en strakjes de buik in het gips :-)

Femmie... MELDPLICHT!!! :-)

Geplaatst

Hahahaha... Nog steeds niks hier... De krampen en steken blijven niet aanhouden, elke keer denk ik dat het gaat gebeuren, dan ga ik gauw onder de douche ... Loop alles na... En dan verdwijnt het weer!

Morgen D_DAY !! Wie weet.... Maar het kan zo nog 2 wk duren...

Ben er wel klaar voor nu hoor, want de laatste 2 weken duren voor me gevoel langer als de hele zwangerschap!

Haha... Maar de kleine man vind het blijkbaar nog iets te fijn bij mama ;-)

Ik zal de natuur af moeten wachten!

Maar word wel erg ongeduldig nu.... Haha

Geplaatst

Hihi Femmie, ik kan je ongeduld zo goed begrijpen! En haha, snel douchen en dan is het elke keer weer loos alarm...! Ik hoop voor je dat het nu echt snel doorzet en jullie manneke in je armen mogen sluiten!

Sen: wat leuk van je gipsafdruk, ben je ook weer even mee bezig! Ik herken alle klachtjes die jij beschrijft ook, fijn wel dat jullie beebje nu is ingedaald! Kom maar op he, wij zijn er hier allemaal klaar voor!!!

Geplaatst

Hier ook nog niets hoor! Maar dan ook echt helemaal niets! Voor mijn gevoel gaat het nog 3 weken duren :-(.

Bij mij komen ook de muren op me af. Ik ben maar met een legpuzzel begonnen haha! Daar kan ik in ieder geval voor thuisblijven.

Vinden jullie het ook een eng idee om ver van huis te gaan? Ik heb morgenavond een verjaardag op een uur rijden. Ik ben een beetje huiverig. Wat nou als???

Geplaatst

Ja Linda dat heb ik ook hoor! En ook in m'n eentje naar de stad gaan begin ik eng te vinden. Boodschapje hier in het dorp is natuurlijk geen probleem. Ik heb wel op aanraden van kraamzorg een zeiltje op m'n autostoel gelegd voor het geval dat m'n vliezen in de auto mochten breken. Als vruchtwater in je bekleding trekt moet je dat nl helemaal laten reinigen, schijnt vreselijk te gaan stinken

Ga zo maar eens m'n bed opzoeken denk ik

Slaap lekker allemaal

Geplaatst

@Sandra: niet in Numansdorp hoor! Hahaha!

We hebben besloten om niet naar de verjaardag te gaan, want we kunnen er pas om 21:00 uur zijn en zijn dus heel laat pas weer terug. Ik durf niet alleen te gaan, dus volgend jaar weer :-)

@Sen: goede tip van het zeiltje in de auto. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb er wel eentje klaarliggen voor de rit naar het ziekenhuis en eentje in bed. Ik kan er beter standaard eentje in mijn tas doen, want ik wil bijv ook niet de nieuwe bank van een vriendin besmeuren. Vanaf nu ga ik overal op een zeiltje zitten! Hahaha!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Henkie, Thanks meid, het is idd heftig maar ik denk dat onze beebjes ons (en mijn schoonmoeder) er straks ook een gedeelte doorheen gaan slepen. En het wordt idd zo langzamerhand wel zwaar hoor. Vandaag 38 weken precies en straks maar eens overleggen met de gyn of en wanneer we gaan inleiden.

@Amy, nee, nog steeds niet aan het puffen... Rustige nacht gehad zelfs... Bij jou ook nog alles verdacht rustig, op wat lichte steekjes na?

@ Femmie, yep, 40 weken alweer... Kan me ook voorstellen dat jij nu wel graag wil. Hou vol meis, het duurt vast niet lang meer.

Hier gaat het wel goed, in ieder geval wat de buikgriep symptomen betreft. 2 lekkere nachtjes gedraaid. Maar het wordt lichamelijk wel steeds zwaarder hoor. Zware buik en opstaan wordt echt zwaar. Nu besef je je pas hoe vaak je opstaat en je buikspieren gebruikt. Wel lief, alles wordt zo langzamerhand voor mijn neus gezet hier in huis door manlief en de kiddies. Vanmorgen overduidelijk de slijmprop verloren, witte slijmerige prop met wat bloed. Hmmmm... Zal het dan toch binnenkort spontaan gaan gebeuren? Straks controle en dan gaan we toch maar eens overleggen met een (voor ons nieuwe) gyn hoe nu verder.

Fijne dag meiden en succes, voor het geval de weeën bij iemand beginnen...

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Oeei voor sommige van jullie wordt het nu toch wel echt spannend. De ene over de 40 weken en de ander slijmprop verloren. Ben benieuwd hoe het verder gaat met ons zo!

Hier weer even het huis schoongemaakt. Pff wel zwaar hoor, maar ja, wil het toch elke keer aan kant en schoon hebben. Gek he ;)?

Verder hoop ik dat we niet te veel last gaan krijgen van de warmte. Van het weekend wordt het 30 graden!! Nou ja, maar lekker rustig aan doen en onder parasolletje zitten!

Een fijne dag meiden en voor wie het gaat beginnen, zet hem op!!

Geplaatst

hoi hoi meiden, ik meld me ook even :-)

oh wat wordt het spannend! Vandaag is het Femmie's uitgerekende datum en Bikergirls is dr slijmprop verloren. Ik kijk ook al iedere keer om als ik naar de wc ben geweest.

meiden ik zit me te ergeren, het is in huis lang niet zo schoon en opgeruimd als ik zou willen en vriend ziet het niet of heeft het te druk met andere dingen. Ben in staat zelf alles te gaan stofzuigen en dweilen maar weet dat je me dan daarna kan opvegen met die pijnlijke rug/bekken. Maar begin er chago van te worden. Het is ook behoorlijk benauwd. Kreeg net ons nieuwe wasmachine al niet aan de praat.. het zweet brak me uit. Ik ga maar eens even wat verkoelends inschenken....

Geplaatst

Hey meiden! Ja, het wordt echt spannend hier he!

BG: slijmprop verloren, spannend!!! Ik verlies volgens mij elke dag een beetje van de slijmprop, ik hoop zo dat het snel op gang komt maar ik denk het niet. Ik heb ook helemaal geen voorweeen of harde buiken, jullie?

Apple: ik zag het ook, 30 graden pfff...zal je zien dat we dan met z'n alle dubbel aan het puffen zijn haha!

Sen: enorm herkenbaar wat je zegt! Manlief hier doet echt heel veel maar ik ben de hele dag thuis en zie dus ook veel meer, normaal zou ik aan mijn schoonmaakdrift toegeven maar het is gewoon te zwaar: op het moment ruik ik de kattebak, die ik niet mag verschonen en erger ik mij aan de vieze vloer maar aangezien wij een zware stofzuiger hebben en een huisje met veel trappen kan ik dus niks, irriteer ik mij mateloos aan: ook zou ik de douche met chloor onder handen willen nemen maar ook dat is geen slim plan grrr....

Fijne en warme dag meiden!

Geplaatst

pffff net stukje gestofzuigd en gedweild maar hij kwam me te hulp. Zegt'tie waarom doe je dat dan ook JA jij doet't niet?! grmbl.. dus hij heeft het afgemaakt want mn hoofd ging tollen

van de douche is idd ook herkenbaar. Pas gedaan maar mag wat mij betreft alweer. En de keukenkastjes moeten nog uitgesopt. Had'tie pas een doekje over de deurtjes gehaald, ja dàt bedoelde ik niet ;-)

straks denkt de kraamhulp wat zijn dat voor viespeuken.... zal wel niet zo'n vaart lopen maar ik ben een zeikerd daarin

Geplaatst

Haha erg zijn wij hoogzwangere vrouwen he Sen;-) manlief doet hier praktisch alles op het moment maar het is nooit goed voor mij! Nog eeeeven en dan kunnen we dat stukje eigen regie weer terugpakken: heerlijk!

Geplaatst
straks denkt de kraamhulp wat zijn dat voor viespeuken.... zal wel niet zo'n vaart lopen maar ik ben een zeikerd daarin

Sen ik lig hier in m'n eentje te hikken van het lachen.....door de misselijkheid en moeheid de afgelopen weken niks in huis gedaan. J doet zn best, maar dan nog... Stond van de week in de keuken en dacht: mag voor de bevalling wel flink aan de schoonmaak, straks denkt de kraamhulp dat ik een enorme slons ben...LOL....ben erg blij dat meer meiden zo denken haha. En ik zal de hoop dus maar opgegeven dat het me gaat lukken ;-)

Meiden sterkte allemaal!

Geplaatst

goede morgen dames,

Ik denk ik zal me nog even melden ;-)

Nog steeds niks hier!!

We wachten het nog maar rustig af!!

Hoe gaat het met jullie? Houden we het nog uit met die warmte??

Ik mag zo weer naar de vk! Ben benieuwd!

Geplaatst

Haha Henne, heel herkenbaar: kan je als zwangere nog zo'n nesteldrang hebben, je moet er wel aan kunnen toegeven he...ik heb besloten het maar te accepteren, kraamzorg zal wel wat gewend zijn:-)

Femmie! Ik was al aan je aan het denken, 1 dag overtijd nu pffff spannend! Het is na tulpie, simone en amber nu al ff stil hier: hoop voor je dat jij de volgende bent en dat ik dan heeeeel snel volg:-)

Die warmte pfff wat een crime! Het liefst loop ik in huis met heel weinig aan haha, alles knelt, alles maakt dat ik peentjes zweet en dan lees ik t weekend 32 graden SLIK! Zal je zien dat we dan met z'n alle hier liggen te bevallen haha!

BG: hoe is het met je? Verlies vd slijmprop kan wel es iets betekenen he?!:-)

Sen: nu even de boel de boel laten he, het is TE warm....

Linda: legpuzzel al af? Moest er wel om lachen hoor! Hier vandaag mijn dvdserie binnen, brothers&sisters: seizoen 1 zat erop dus ik kan nu mooi verder met 2t/m5 die ik via marktplaats gescoord heb, ik ben dus weer even zoet!

Fijne dag meissies!

Geplaatst

hey girls, ik kom me ook even melden :-)

Femmie, nog niks joh... die zit lekker daarbinnen ;-) Succes bij de VK

Henne, aha herkenbaar dus :-) ik heb dan ook zo het idee van IK word ervoor aangekeken want ik ben de vrouw in huis. Maar ik hoorde inderdaad verhalen van de kraamzorg dat ze soms hele vreemde en zelfs gevaarlijke situaties aantreffen zoals stroom wat open en bloot ligt. Ze vroeg ook een paar dingen tijdens de intake mbt do's en don'ts van de arbo anders mag zo'n kraamhulp niet eens bij je in huis komen werken. Zo erg is het gelukkig niet hier

Ik heb geen last van de warmte zelf maar ga er wel meer vocht door vasthouden en dat is weer lastig. Mn voeten staan zo strak dat lopen gewoon moeizaam wordt. En ik heb ook last van mn knieën door waarschijnlijk teveel gewicht. Ben nu in totaal 16kg zwaarder. Als ik dan weleens hoor dat vrouwen 30kg aankomen tijdens de zwangerschap dan denk ik pfff hoe moeten die zich wel niet voelen dan?

Nou ik ga zo maar eens een wasje ophangen en dan een blokje om....

Geplaatst

Haai dames,

Net terug van de vk... Bloeddruk weer iets verhoogd!

Ze wil me met 41 wk gaan inleiden, omdat ik toch erg veel vocht vasthou en ze denken dat de kleine man niet zo groot is!

Ze schatten hem nu op 3100 gram, zelf was ik 3010 gr. En mijn man nog niet eens 4 pond, dus maak me daar niet zo veel zorgen om!

Hoop dat de kleine zich wel meld voor dinsdag, anders moet ik alsnog in het zh bevallen! En mn voorkeur is nog steeds thuis!

Geplaatst

hey Femmie, hoe hoog was je bloeddruk dan? of heb je het niet gevraagd? is het niet dat we door dat warme weer nu zoiezo meer vocht vasthouden of is het echt heel erg bij jou? ik hoop voor je dat de kleine zich voor dinsdag aandient zodat je gewoon thuis kan bevallen. Knap hoor, ik zou het niet durven...

Geplaatst

Bloeddruk was iets gestegen sta nu op 130/80 , heb elke keer een constante bloeddruk gehad van 120/70

Het is niet zorgwekkend maar moet het in de gaten houden!

Volgens mij is het ook niet vreemd dat ik nu extreem veel vocht vast hou, het is bijna 30 graden haha

Maar goed , ik heb zoiets van , hun zullen het wel weten!!

Zodra ik hoofdpijn en sterretjes ga zien moet ik weer aan de bel trekken!

Ik hoor dat je het beste op een plek kan bevallen waar je je op je gemak voelt, dus de keuze van een thuisbevalling was voor mij snel gemaakt! Hou totaal niet van ziekenhuizen , maar goed als het niet anders is is het niet anders!

1 ding is zeker... Dit is mn laatste zwangerschapsweek :-)

Ben ook benieuwd naar BG .... Heeft het verlies van de prop al wat meer teweeg gebracht??

Geplaatst

Ik denk het wel, want het laatste bericht van BG is alweer even geleden. Spannend hoor!

Het enige wat er bij mij veranderd is, is dat ik 's nachts wat meer steken in mijn onderbuik heb. Het zet alleen niet door :-(. Ik heb weer ergens gelezen dat je pittig eten moet eten (was ik juist aan het vermijden) of ander eten dat je darmen aan het werk zet. Ga dat dan maar eens proberen haha!

Verder veel last van de warmte. Ik hoef geen klompen aan te doen, want die zijn tegenwoordig ingebouwd :-(. Gelukkig heeft manlief de mobiele airco zojuist naar beneden gehaald. Joepie!

Bij de anderen nog nieuws?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden