Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En al weer een wachtbankje voor juli!!

Ik mag hopelijk volgende week ook plaats gaan nemen. gisteren ben ik geweest voor een FM. En volgende week vrijdag heb ik hopelijk een TP van mijn cryoos....

Op 8 juli moet ik om 9:00 bellen om te horen of we mogen komen. Er zijn nog 2 cryoos in de diepvries.

Mogelijk gaat dat dan onze laatste TP worden. Dus het wordt wel spannend....

Heel misschien gaan we wel nog een 4e icsi in dusseldorf doen. Maar zeker weten we het nog niet....

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn eerste wachtweek zit er op, maar ik ben niet meer zo relaxt als net na de tp en mijn acupunctuursessies rondom de tp. Ik voel nu toch verschillende soorten krampen in mijn buik, bij mijn darmen en af en toe pijn in de lies. Ik had dit liever allemaal niet gevoeld, want het leidt mij af en wordt er minder relaxt van. Kortom, de spanning loopt weer op. Vandaag ook nog ruzie met mijn manager. Eigenlijk om niets, maar door hormonen en spanning loopt het toch wat uit de hand. Ik ben inmiddels niet meer de enige op mijn werk die in de mmm zit. Daarnaast zijn er allemaal collega's die gewoon zwanger kunnen worden en elkaar afwisselen met verlof (of gelijktijdig op verlof gaan). Het management zit met planningsproblemen. In ieder geval kreeg ik zoveel verwijten voor mijn voeten geworpen dat ik heb besloten om een afspraak te maken met de bedrijfsarts en bedrijfsmaatschappelijk werker. Ik kreeg in ieder geval het verwijt dat andere collega's in de mmm heel anders omgaan met de wachtweken. Maar mijn manager kan geen normen opleggen over hoe te gedragen tijdens de wachtweken. Ik hoop dat alles uitgepraat kan worden, want anders steven ik af op een burn out.

In ieder geval gaan mijn man en ik dit weekend van zaterdag op zondag een nachtje weg. We gaan naar Noordwijk en hopen even lekker uit te kunnen waaien aan zee.

Geplaatst

Jeetje ChrisH, nee, ze kunnen je geen gedragsregels opleggen voor de wachtweken, wat een idioterie!

Een vriendin van me heeft ook IVF, die is heel relaxed, en ze ziet wel waar ze strand.

Doet ook alles wat ze wil in de WW.

Ik daarentegen ben ongeduldig, voel alles wat ik niet wil voelen, en kijk de secondes van de klok af.

100 vrouwen, 100 verschillende ervaringen, ja toch?

Hoop voor je dat jullie er goed uitkomen!

So, we hebben zeker met z'n drietjes vandaag de TP.

Moet straks om 9u bellen, dan weet ik pas hoe laat.

en het is pas 6u.

Goedemorgen en veel succes!

Geplaatst

Suze, zo is het maar net. Ik was heel ontspannen, maar naarmate de tijd verstrijkt wordt dat toch anders. Maar goed, vandaag werk ik thuis en probeer ik weer mijn rust te vinden. Dat gaat waarschijnlijk makkelijker dan op mijn werk, waar ook nog eens iedereen er bovenop zit. Inmiddels weet bijna iedereen wel waar ik mee bezig ben en ik mijn collega´s willen graag weten hoe het met me gaat. Ik weet dat het goed bedoeld is, maar soms word ik er gek van.

Geplaatst

Ach hee he Suzz, das echt een domper! Je weet dat het kan gebeuren maar je verwacht het toch niet als je 3 cryo's hebt?! Sterkte met de verwerking hiervan; willen jullie wel door voor een nieuwe icsi-poging? Ik kan mij voorstellen dat je gedachtes hier helemaal niet toe staan maar ik hoop toch voor je dat er nieuwe kansen aan gaan komen...

Chris; belachelijk! Het is wat je schrijft, zij kunnen geen normen opleggen hoe je je moet gedragen in de mmm. Ik kan daar zo boos om worden, mensen snappen niet wat een hel het is om constant met die onzekerheid te leven. Ik heb nu al paar keer mensen om mij heen gehad die zeiden tegen mij of het niet goed is wanneer ik 'eens met iemand ga praten'. Nou vind ik dat nog niet eens erg maar ik werk zelf in de hulpverlening en weet heel goed wanneer dit nodig zou zijn. En het verdriet wat ik nu ervaar is reeël, dat mag er zijn, en dat moet er zijn. Mensen staan machteloos om je heen en zijn geneigd oplossingen aan te reiken en dit is hetgeen wat ze weten tsja....laat je niet gek maken hoor Chris, goed voor jezelf en mannetjelief zorgen en heerlijk uitwaaien dit weekend:-)

@all; ik ben nu al een week gonal aan t spuiten, minder eenheden dan de vorige keer maar ik heb het idee dat ik de vorige keer mijn eierstokken enorm voelde en nu eigenlijk nauwelijks; hebben jullie dat ook gehad? Ik ga zo twijfelen of er nu wel wat gebeurt, hoop dat jullie mij uit deze onzekerheid kunnen halen....

Geplaatst

Suze, wat erg! Ook al weet je dat het risico erin zit, ga je er toch niet vanuit dat ze allemaal niet goed ontdooien. Zeker niet als je er 3 hebt. Heel veel sterkte.

Ik las in een ander topic dat ook bij Mijnbaby de cryo's niet goed ontdooit waren voor de tp van vandaag.

Belladonna, heel veel succes vanmiddag met je tp. Dat ze lekker mogen blijven plakken de komende 8.5 maand!

Geplaatst

Suze: wat rot zeg. Dat is een behoorlijke teleurstelling weer om te verwerken. Je weet dat die kans er is, maar bij 3 cryo's had je er toch minstens 1 terug moeten krijgen. Zwaar k.t dus! Sterkte!

Belladonna: wat fijn dat je een tp hebt. Succes vanmiddag.

Chris: nou ja zeg, niemand kan oordelen over hoe het met je gaat in de MMM en een vergelijking trekken met anderen slaat ook nergens op. Iedereen ervaart het anders. Ik heb een collega gehad die IUI deed en heel relaxed was. Nou is trouwens IUI ook wel weer wat anders dan ICSI vind ik, dus ik probeer me vooral ook niet met haar te vergelijken. Maar het is gewoon een enorm zwaar traject waar we met z'n allen inzitten en dan kan je juist wel een beetje steun gebruiken. Hoop dat je dagje thuis werken je even goed doet.

Amy: kan je helaas niet helpen met mijn ervaringen, want ik doe ICSI in eigen cyclus en spuit alleen een hele lage dosering Gonal-F omdat de Cetrotide anders de groei van de follikel helemaal stopt.

Mijn 1e wachtweek zit er nu alweer op. Nog 5 dagen te gaan en dan mag ik testen. Voel nog niet echt wat bijzonders en het kan bij mij ook door de pregnyl komen. Gistermorgen laatste pregnyl gespoten, dus nu afwachten....

liefs,

sissy

Geplaatst

Suze, wat vervelend dat je cryo's het niet gered hebben. Veel sterkte met deze domper.

Belladona, veel succes vanmiddag, dat ze maar lekker mogen blijven plakken.

Geplaatst

@twinkelstar,

Ik weet dat ik echt ook overal pijntjes had na de punctie op de raarste plekken.

Denk dat je hel gespannen ligt tijdens de punctie en dat je daarom daarna overal alles voelt.

Ik wil jullie voor morgen heel veel succes wensen met de TP en ik hoop om hele goeie en mooie emmys en een groene bank uiteraard.

Geplaatst

Mijn thuiswerkdag zit er op. Ik was sneller klaar, dan dat ik dat op kantoor zou zijn.

Verder maar wachten... en volgende week zie ik het wel weer op kantoor. Het zal wel weer voornamelijk thuiswerken zijn als het aan mij ligt.

Vandaag zo af en toe kramp in de onderbuik. Dus ik voel me ietwat onzeker. Zolang er geen bloed te zien is, is het goed. Ik ben heel benieuwd of ik zondag haal zonder rode ellende, want dat is precies 14 dagen na de punctie..

Geplaatst

Suzz......... NEE dat is toch niet te geloven? Alledrie niet gehaald? Wat een enorme tegenvaller. Heel veel sterkte meis. Het moet echt vreselijk nieuws geweest zijn.

Hou je taai

Liefs

Noor

Geplaatst

Belladonna: van harte proficiat met je TP! Je ziet het is toch echt heel bijzonder hoor!

En nu goed broeden!

Chris: wat een gedoe. Hopelijk ben je nu gewoon zwanger en hoef je dit nooit meer door te maken. Maar ik zou je anders adviseren het niet meer met iedereen te bespreken want anders is het al gauw: het komt door de behandeling dat ze zo doet en dan krijgt dat overal de schuld van. Zelfs als het niet jouw schuld is. Inderdaad maar beter ff thuiswerken anders slaat de vlam daar nog in de pan. Sterkte hoor, het zal niet makkelijk voor je zijn.

Mijnbaby: ik las dat jij ook geen TP had? Wat vreselijk rottig voor jullie. Echt niet leuk!!!

Liefs

Noor

Geplaatst

Startdatum:

Arzu: begin juli

Essieislief: 6-7-2011

Ludmilla: 7-11-2011

Eer: 11-7-2011

Noor: 25-6-2011

Suzz: 17 juni

1e Echo voor TP

Mijnbaby: 23-6-2011

Belladonna: 24-6-2011

Suzz_mv_T: 24-6-2011

Mo74: 27-06-2011

Noor: 01-07-2011

Punctie

Amy: 7-7-2011

Janneke:09-07-2011

Twinklestar: 27-06-2011

TP:

Sissy: 21-6-2011: 1 verse emmy

Tine: 22-06-2011: 1 emmy

ChrisH: 23-6-2011 2 verse emmies

Simonja: 26-6: 1 cryo

Mijnbaby 1-7-2011 1 cryo

Suzz: 1-7-2011: 1 cryo

Belladonna: 1-7-2011: 2 cryo’s

Mo74: 7 juli 1 cryo

Lala: laatste week juli: 1 cryo

Twinklestar: 2 Juli

Testen:

Tine: 5 juli 2011

Sissy: 6 juli 2011

ChrisH: 7 juli 2011

Simonja: 8 juli 2011

Suzz: 12 juli 2011

Belladonna: 12 juli 2011

MIjnbaby: 12 juli 2011?

Twinklestar: 12 Juli 2011

Hoi meiden,

Helaas moet ik mezelf voor de tweede maand achter elkaar van het wachtbankje afhalen. Deze keer omdat de hysteroscopie alsnog onder narcose moet gebeuren. Dat gaat niet zo goed samen met een terugplaatsing helaas.

Jullie natuurlijk wel heel veel succes!!!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Suzz wat een afschuwelijk nieuws:(

Hele dikke knuffel meid dit hadden we niet verwacht!!

Liesjuh tuurlijk ken ik je nog:D

Wat leuk dat we weer samen opgaan:D

Hier aan het wachten op mijn ongi telkens 28 dagen en morgen is dan mijn nod.

Maar nog geen voorbodes:(

En nu wil ik ze!

Geplaatst

@essie, dat gespannen liggen kan het bij mij niet zijn...ik ben onder narcose geweest. Maar gelukkig is het gevoel al weer weg.

@suzz, wat ontzetten k.. Zeg! Hier reken je toch niet op.

@breden, balen dat de poging niet door kan gaan. Wanneer kun je nu weer verder?

@crish, wat vervelend dat ze zo naar doen op je werk. Hoezo vinden ze dat je je anders opsteld dan anderen die in de mm zitten? Het is toch ook voor iedereen anders.

Morgen weer vroeg op om naar dusseldorf te rijden. Dan krijg ik eindelijk de tp. Wel raar hoor pas na 5 dagen.

Geplaatst

Spannend twinkle!

Dan zul je een mooie blasto krijgen.

In Brussel is het ook altijd pas na 5 dagen:)

Geplaatst

Breden wat een tegenvaller, ik vind het heel rot voor je. Heb je al enig idee wanneer je de 2e poging vr een hysteroscopie gaat doen? Jammer dat je hier weggat meis, ik had het heel anders voor je gehoopt.

Liefs

noor

Geplaatst

Noor ik zag deze week op het scherm wat in de wachtruimte van Jette hangt dat ze nu ook IVM doen dat wilde jij toch ook als het mogelijk was?/

Hier moest ik vandaag ongi worden maar nog niks balen hoor:(

Kom nu op met die ongi ben al 3 keer netjes op tijd geweest 28 dagen:(

Geplaatst

Hey meiden,

Poeh Suzz, Breden en mijnbaby, het is allemaal al zo moeilijk en dan nog een tegenslag te verwerken! Succes meiden.

Met mij gaat het goed. Heb 1 cryo teruggeplaatst gekregen. Ze hebben het rietje met 1 cryo als eerste gebruikt. Dus nog 2 rietjes met ieder 2 cryo's over.

De teruggeplaatste is wel een hele mooie, nl een blastocyste!

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden