Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Arzu,ivm is wat anders ik doe imsi. bij ivm rijpen ze je eicellen in het laboratorium, dat is met name bedoeld voor mensen die aan hyperstimulatie lijden. je kunt dan zonder hormonen ivf doen. ik doe imsi waarbij ze de zaadcel 6500x kunnen vergroten to 200x bij normale icsi. Maar evengoed lief dat je aan me denkt! Stom he dat je ongi dan juist niet op tijd komt...dat hoor je hier zo vaak, echt ergerlijk!Suzz heb je een beetje geslapen? En mijnbaby? Sterkte nogmaals hoor!Belladonna: Wow een blastocyste! nou dat moet m gaan worden hoor. Deze heeft er zo'n zin in, dat kan haast niet anders!ik mag maandag voor mijn 2e follikelmeting, er lagen 10 kleintjes klaar...ik hoop dat ze allemaal mee blijven doen!Fijn weekend!Groetjesnoor

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sissy81,

Ik ben nieuw hier en lees net dat je op 6 juli moet testen. Ik op 8 juli, van de 7e (4e tp) poging. Ik loop ook in het UMCG, heb de eigen cycls behandelingen net achter de rug. Dit is de 'grote' behandeling zeg maar. Wij hadden in totaal ook 3 tp, maar helaas geen zwangerschap. Ik hoop dat je een positieve test zult hebben! Spannend he? Veel succes en sterkte de komende dagen!

Liefs

Margriet

Geplaatst

Hoi, net terug uit dusseldorf. We zitten even bij te komen van de lange autorit. Er zijn twee blastocysten teruggeplaatst. De andere 6 bleken allemaal goed genoeg om in te vriezen! Ze hebben alleen niet verteld wanneer ik mag testen en ik was het vergeten te vragen. Het is nu 5 dagen na de punctie. Moet ik nu twee weken rekenen vanaf de punctie of moet ik vanaf nu twee weken rekenen?

Geplaatst

Twinkle: wat goed, 2 teruggeplaatst. Nu lekker broeden. Succes met wachten...

Jacky: hé wat 'leuk' dat jij ook in UCMG loopt. Je hebt eigen cyclus dus nu achter de rug en hebt een tp van grote behandeling gehad. Spannend zeg. Hoop echt dat deze tp nu wel een positieve test voor je oplevert. In het topic Icsi eigen cyclus schrijven we met een groepje meiden die allemaal eigen cyclus doen of hebben gedaan. Eentje heeft net gister positief getest van haar tp in de grote behandeling. Was in eigen cyclus nog niet gelukt. Hoop dat het voor jou ook gaat lukken.

Voor mij is dit de 4e tp, wel hoge score dus. En 6e poging! Ik hoop echt dat het nu gelukt is, want zie best wel tegen de grote behandeling op. Nou ja, afwachten dus.

liefs,

sissy

Geplaatst

Wat een hoop berichtjes hier weer!!

Sterkte voor alle meiden die helaas geen TP hebben mogen krijgen. Je weet dat het kan, maar stiekem hoop je toch niet dat jou het dan overkomt.

@ChrisH; wat een vreemde opmerking van zo'n manager over hoe je je moet voelen tijdens de wachtweken. En hoe moet hij weten hoe zijn medewerkers met de mmm kunnen omgaan?? Ik bedoel; overdag op het werk kan ik me ook heel goed concentreren omdat ik dan veel afleiding heb. En mijn collega's vinden ook altijd dat ik heel positief en relaxed overkom. Maar soms schiet ik ook in de stress, heb ik 's avonds huilbuien en kan ik het soms ook even niet hebben als weer de volgende collega zwanger is....

Momenteel ben ik ook nog super relaxed en nog geen stress over de cryo-TP. Maar ik weet nu al dat wanneer de laatste dagen wegtikken ik steeds zenuwachtiger ga worden....

Geplaatst

@twinckelstar... je mag/kan testen twee weken na de punctie, dus dan heb je de eerste week er al bijna opzitten, altijd lekker.

Suc6 hoor

Geplaatst

hoi meiden, wat een kutnieuws dat er bij zovelen niet teruggeplaatst kon worden....damn wat rot..

Ik krijg maandag fm meting, en dan schrijf ik in de wachtweken mee, zie een aantal bekenden hier..

Alle dames alvast succes, en ik kom snel mee schrijven

liefs

Geplaatst

Twinkelstar: wat goed, 2 blasto's! Dat moet gewoon groen worden!

Hoopvol: welkom!!! Ik 'ken' je volgens mei nog vh mei- wachtbankje! Succes morgen!

@all: net 1e fm gehad en heb tot nu toe 13 eitjes groeien, hopen maar op mooie emmies:-)!

Geplaatst

Net terug uit Noordwijk. Lekker even uitgewaaid. Ik voel af en toe mijn baarmoeder en lies. Het lijkt soms op menstruatiekramp en soms is het andere kramp. Om gek van te worden. Het is nu twee weken geleden dat de punctie plaatsvond... Ik ben al een dag verder dan bij poging 2, maar nog een dag tekort als ik het vergelijk met poging 1. En natuurlijk moet ik verder komen dan wd 11.

En om nog even terug te komen op mijn werk. Ik ga zeker meer thuiswerken. Ik hoop dat het nu lukt, maar anders zal ik later in het jaar is anders moeten verzinnen wanneer de cryo's aan de beurt zijn. Op ons werk is bijna niets geheim te houden. Mensen werken al zolang met elkaar. Sommigen worden vrienden... Er zijn zelfs groepjes vrouwelijke collega's die samen naar de sauna gaan en bij elkaar logeren. Dus we weten allemaal best wel veel van elkaar en dat is niet altijd goed. En ik heb ook een collega die met haar eerste ivf bezig is. Ze had zelfs zin in de punctie; leek nergens tegenop te zien. Als het haar helpt, dan moet ze vooral dat doen. Ik kan dat niet te hele tijd, vrolijk en opgewekt zijn. En het kan ook een beetje toneel zijn van haar. Ik kan en mag daar niet over oordelen. En mijn manager mag haar gedrag rondom haar poging niet nemen als norm over hoe ik het zou moeten doen. Bovendien zit ik in poging 3. Het enige wat ik weet, is dat acupuntuur mij heeft geholpen om meer ontspannen te zijn. In de ww 1 had ik ook echt een goed ontspannen gevoel. Maar dat neemt niet weg dat het vanaf ww 2 toch weer heel spannend wordt en als ik dan toch mijn onderbuik weer voel.. Tja, daar word ik dan toch wat gestresst van.

Geplaatst

@Amy, wow 13 eitjes! Goed zeg. Wanneer verwacht je ongeveer de punctie? Deze week nog een tweede fm?

@hoopvol, succes met de eerste fm. Volgens mij ken ik je ook van het mei bankje.

@eer, dat is zeker lekker. Heb jij ook wel eens een tp gehad na 5 dagen?

Geplaatst

Chris

Ja logisch bij de 1e IVF dacht ik ook: dat wordt kassa! Ik keek er toen ook nog enorm naar uit, want ik dacht, over 2 weken ben ik gewoon zwanger!!! Wist ik veel dat ik bij het verkeerde percentage uit de statistieken zou zitten.... En dat er daarna nog 6 icsi's nodig waren... Nee, ik kan me nog herinneren dat ik ook super vrolijk was toen! Hoera stemming zelfs. Dat mag je manager niet vergelijken hoor! Is echt totaal anders.

Als het 14 dagen na de punctie is dan mocht ik testen bij mijn vorige ivf klinieken. Ik had zelf altijd al een positieve test bij wachtdag 8, maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo. Maar als je nu nog niet ongesteld bent is het in ieder geval wel enorm hoopvol!! Ik zeg: groen!! ha!

Twinkle: er is wel het een en ander te vinden over tp op dag 5. De cijfers zijn volgens mij beter dan bij tp op eerdere dagen, omdat je embryo's dan in elk geval al zo ver gekomen zijn dat het blasto's zijn. De reden dat ze niet standaard voor tp op dag 5 gaan is dat het risico op tweelingen groter is en omdat het voor veel mensen zou betekenen dat er geen tp plaatsvindt. Veel embryo's stoppen met delen op eerdere dagen. Die embryo's die niet doordelen, vis je er op deze manier uit. Maar dat het niet tot een tp komt, dat vinden veel mensen bezwaarlijk. Terwijl ik zelf zoiets heb van: dan zit ik tenminste niet 2 weken voor niets in spanning, dus dan maar liever geen tp. Ik krijg het zelfde als jij, maar Scholtes heeft mij al gewaarschuwd aangezien ik niet veel follikels aanmaak, en voor poollichaam diagnostiek ga (valt 50-70%af) en degenen die er dan nog overblijven ook nog 5 dagen moeten overleven in de embryoscope, de kans aanwezig is dat ik geen tp heb. Heel spannend dus.. Maar beter niets terug dan iets wat toch nooit wat wordt.

Hoopvol: succes meid met je fm!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor, ja eigenlijk is dat dan toch heel krom of niet? Ik deel jouw mening...liever geen tp dan voor niets twee weken in spanning. Ze plaatsen normaal ook zo snel terug omdat je baarmoeder toch de beste plek is voor verdere groei maar door deze nieuwe techniek kan het dus ook heel goed buiten je lichaam.

Geplaatst

Amy: wat goed, al 13 follikels aan het groeien. Daar moeten straks toch een hoop mooie emmy's uitkomen dacht ik zo! Succes meid!

Chris: nee, jouw manager moet zeker niet de een met de ander vergelijken. Het is sowieso voor iedereen anders en een eerste poging wordt gewoon ook echt anders ervaren. Toen ik mijn 1e TP had, was ik ook helemaal overtuigd, nou komt het goed. Ik ben nu al zover, kat in het bakkie... Ik merk dat sommige mensen in mijn omgeving ook echt dachten dat een tp gelijk stond aan zwanger zijn. Nou, ik ben er zelf ook wel achter gekomen dat het gewoon anders loopt. Ik heb nu mijn 4e tp achter de rug en ervaar het gewoon heel anders.

Ik herken trouwens heel erg jou gevoel wat betreft verschil in 1e en 2e wachtweek. Heb ik zelf nu ook heel sterk. 1e wachtweek was voor mij heel relaxed, was ook lekker bezig met andere dingen en dacht heel positief. Maar nu in de 2e wachtweek is het weer heel anders. Ben veel onrustiger en bang dat het weer niet gelukt is. Let op alles wat ik voel in mijn lijf. Maar ja, ik moet 3 keer pregnyl spuiten in de wachtweken, dus het kan ook nog daar aan denken. Ik kan ook niet eerder testen, want dan zou het vals-positief zijn. En dat ik nog niet ongie ben, zegt in mijn geval ook niets. In de eerdere pogingen werd ik ook pas op de testdag of dag later ongie. Dus ik zal echt moeten wachten tot woensdag tot ik mag testen.

Meiden: succes met wachten hier! We slepen mekaar er wel doorheen!

Liefs,

sissy

Geplaatst

@ Noor, in Zwolle wordt gezegd dat pas getest mag worden op 18 dagen na de punctie. Tot nu toe gaat het goed, maar eerst vannacht maar weer doorkomen. Trouwens, nu testen is geen optie, ik heb nog geen testen in huis :) Ik hoop wel dat je gelijk hebt Noor en dat ik een keer groen mag zijn.

@Sissy, tijdens mijn eerste poging was ik erg naief. Ik ben nu wat meer realistisch, zo niet een beetje sceptisch.

@ Amy, ik had er net overheen gelezen, maar 13 emmies is erg mooi. Hopelijk nog een paar meer erbij.

Geplaatst

@twinckelstar,,,nee hoor ik heb tp 3 dagen gehad. Ik ben zeg maar een standaard IVF gevalletje :-)

Meiden allemaal sterkte met wachten, de pijntjes en de minder fijne collega's

liefs eer

Geplaatst

hey meiden, breek even in. Spannende tijden hier op het bankje. Ik ga duimen voor veel groen. Met enige frustratie lees ik het verhaal over tegenwerkende managers. Erg dat sommige personen geen enkel idee hebben wat wij allemaal doormaken en wat dat met zich meebrengt. Een beetje medeleven kan geen kwaad. Elke mislukte poging zorgt voor meer stress en wanhoop. Als ik dit lees mag ik blij zijn dat zowel ik als mijn man alle medewerking krijgen op het werk. Chris veel sterkte ermee. Ik zie dat jullie wat roepen over kwaliteit van embryo's. Tot voor kort zou ik hetzelfde roepen, maar denk er nu ander over. Na 3 tp met super embryo's helaas geen zwangerschap. Bij mn laatste punctie helaas een zwakke oogst. Allemaal embryo's van matige kwaliteit. Had dan ook weinig hoop op een goede afloop. Maar vorige week had ik toch een positieve test in handen. Dames blijf erin geloven, ook als de kwaliteit wat minder is. Veeel succes p.s de laatste aflevering van babybooom gaf een duidelijk beeld van he traject. Misschien is het goed als mensen daar eens naar kijken. Erg goed dat de NCRV daar aandacht aan geeft.

Geplaatst

Spannende week komt eraan voor een aantal dames, de testdata komen in zicht! Op naar GROEN!

Ik heb hier even een dipje. Ik was gister op een verjaardag en normaal trek ik het prima dat iedereen met zijn kids komt. Misschien komt het doordat wij nu zelf midden in een behandeling zitten, maar het greep me ineens zo naar de keel, dat wij daar als een van de weinige zonderen kinderen staan. Je ziet iedereen trots naar de kinderen kijken en dan wil ik zo graag een kindje en vraag me af hoeveel geduld we nog moeten hebben. Toen mijn man (die normaal heel nuchter is) ook zei dat hij het wel moeilijk had, brak ik helemaal. Ik gun het hem ook zo enorm om vader te worden. Ik heb gister de hele avond lopen huilen er zat geen stop meer op!

Maar goed, nu weer opladen en met positieve energie op naar de tp van donderdag...

Geplaatst

Hey hey dames,

De eerste test data zijn inzicht. Spannend hoor!

Ik heb mijn gegevens bijgewerkt. En hoe vervelend ook, Suzz en mijnbaby eraf gehaald. Blijf het echt heel vervelend voor ze vinden.

Bij mij alles goed, maar het begin van de wachtweken vind ik iets minder belastend. Daarbij hebben we gisteren onze pup gehaald. Dus afleiding (meer) dan genoeg :-)

Werken jullie de lijst zelf bij?

Startdatum:

Arzu: begin juli

Essieislief: 6-7-2011

Ludmilla: 7-11-2011

Eer: 11-7-2011

Noor: 25-6-2011

Suzz: 17 juni

1e Echo voor TP

Mijnbaby: 23-6-2011

Belladonna: 24-6-2011

Suzz_mv_T: 24-6-2011

Mo74: 27-06-2011

Noor: 01-07-2011

Punctie

Amy: 7-7-2011

Janneke:09-07-2011

Twinklestar: 27-06-2011

TP:

Sissy: 21-6-2011: 1 verse emmy

Tine: 22-06-2011: 1 emmy

ChrisH: 23-6-2011 2 verse emmies

Simonja: 26-6: 1 cryo

Belladonna: 1-7-2011: 1 cryo’s

Mo74: 7 juli 1 cryo

Lala: laatste week juli: 1 cryo

Twinklestar: 2 Juli

Testen:

Tine: 5 juli 2011

Sissy: 6 juli 2011

ChrisH: 7 juli 2011

Simonja: 8 juli 2011

Belladonna: 13 juli 2011

Twinklestar: 16 Juli 2011?

Geplaatst

Tine, Sissy en ChrisH, ik zie dat jullie nog voor mij mogen testen. Hoe gaat het met jullie?

Bij mij beginnen de krampen toch wel steeds erger te worden, zou alleen zo vroeg zijn om al ongi te worden.

Aan de andere kant heb ik ook van tijd tot tijd gespannen borsten en een opgeblazen gevoel. Kortom, het kan alle kanten op.

Belladonna, leuk dat je afleiding kan vinden met je pup.

Geplaatst

Simonja; krampen hoeven niets te zeggen he?!

Belladona: wat leuk, een pup! Wij zitten er ook aan te denken (viel mij bij het programma babyboom op dat iedereen een hond heeft) wij zijn ons nu heel erg aan het orienteren wat voor hondje en hoe we het doen met het werk want je moet er wel de verantwoordelijkheid voor nemen. Wat hebben jullie voor hond?

Mo74; oh, ik herken je gevoel zo erg. Je voelt je zo 'met z'n twee-en' op dat soort verjaardagen; daar kan je echt in en in triest van worden en zeker als manlief ook aangeeft zich verdrietig te voelen. Maar meis, je bent echt niet enige en hou je er aan vast dat sommige mensen met z'n drie-en, vieren of vijfen nog niet hebben wat jullie wel hebben.

Twinkelstar; ik heb van de week follikelmeting 2, ik voel mijn eierstokken nu best wel hoor: ik verwacht het weekend ongeveer de punctie!!!

Geplaatst

@amy81, mooie worden voor mo74

En succes met het prikken!

Wij hebben een Bullmastiff teefje erbij, we hebben al een Bullmastiff reu van 4 en een Franse Bulldog van 12.

Maar met een Bullmastiff zou ik niet beginnen als het je eerste hond wordt. Een Franse Bulldog daarentegen zeker wel. Super makkelijk, lief, leuk en ondanks dat ze klein zijn toch echt hond. Wat heb je op het oog?

Onze honden kunnen meenaar een eigen zaak. Maar ik heb ook goede ervaringen met een hondenuitlaatservice.

@mo74, bekende dip..... Helaas. Hoe voel je je nu? Wanneer mag je testen? (staat nog niet op t lijstje)

@simonja, moeilijke dagen. Ik hoop t voor je meis!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik mag idd morgen testen... in de "normale" cyclus wordt ik 4 dagen te vroeg ongi.. en die 4 dagen ben ik nu al voorbij. Ik heb eigenlijk wel een kleine hoop dat het iets groens mag zijn;-) morgen.

Heel eerlijk voel ik niets, had vorige week wel wat steken in onderbuik, maar nu dus helemaal nix.

Belladonna; leuk een pup.. geniet er lekker van, ik heb altijd erg moeten lachen om het onhandige van die kleine mormels.

Mo74; lees dat jij nog 11 cryo`s hebt... super zeg!! Hoe gaat dat trouwens in zijn werk? Wij hebben geen cryo`s nu en moeten wanneer rood weer voor vers... maar als daar nou wel cryo uitkomt, hoe gaat dan zo een ivf behandeling precies? Zoals mijn man dat plastisch kan zeggen... dan heb je mij niet nodig;-) zie wel dat je pregnyl spuit..

Voor de rest van de meiden fijne dag en succes met wachten... ik wacht met jullie mee...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden