Ga naar inhoud

Wachtbankje juli 2011


Arzu

Aanbevolen Berichten

@twinkelstar,

Ja deze hormoonronde komt jharder aan dan de eerste keer merk ik,

Ben echt te emo en voel mij niet zoals normaal.

Is heel naar maar ik moet er even doorheen en is voor een goed doel he.

 

Ja die wachtweken zijn een drama inderdaad.

Ik heb voor de wachtweken allerlei klussjes en dingen bewaard die ik nog moet doen en uitzoeken ter afleiding.

Ik hoop dat het groen is voor je hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Wannebemom, wat een enorme tegenvaller!!! Echt waardeloos.

Maar ga nou toch ajb op second opinion zodra je weer moed hebt. T kan echt net dat verschil maken een iets andere aanpak of extra onderzoek, ik spreek uit ervaring! Ik dank er mijn knul aan!

Maar in de tussentijd heel veel sterkte en liefs gewenst. Het zal een ellendige dag voor je zijn.

groetjes

noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wannebemom, wat ontzettend k*T dat je cryo's het niet gehaald hebben, wat zal dit een tegenvaller zijn. Zeker gezien het feit dat dit misschien jullie laatste poging was.

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Goed dat je een vrije dag hebt genomen en laat je lekker ff gaan bij paps en mams.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Wannebemom, wat een enorme teleurstelling. Gewoon lekker aan je verdriet toegeven en wanneer je er klaar voor bent nadenken over de volgende stap. En die second opinion is slechts een afspraak, kan nooit kwaad om dat wel te doen om een beslissing te nemen waar je helemaal achter staat.

 

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wannabemom, wat een teleurstelling! Heel veel sterkte!

 

@amy, hoop dat het goed gegaan is.....

 

@essieislief, sterkte met de hormonen, zo herkenbaar.... Heel erg vervelend, hopen op een goed resultaat!

 

@ twinklestar, wanneer is nu jouw testdatum? Heb je dit alsnog gevraagd?

 

Dames, thnx voor jullie reacties. Sissy, je geeft me zeker weer wat moed. Maar oh wat vreselijk zijn deze dagen toch... Mijn pup vraagt heel veel aandacht, dat is wel fijn. Dan geniet je van zo'n klein hondje, alhoewel ze ook echt een klein draakje kan zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wannabemom:Meis wat een teleurstelling.Dikke knuffel

Amy:Hoe is het gegaan?Heb je helemaal geen succes kunnen wensen maar hoop dat je mooie emmy's hebt en dat ze lekker mogen blijven plakken:)

All:Morgen eerste echo.Vind het allemaal erg spannend.Buik begint aardig op te zetten en ben darmen zijn erg druk.Moeten niet te veel stiltes vallen in ruimte want je

hoort ze gewoon tekeer gaan in mijn buik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wannebom: wat klote meid!!! Ik kan mij voorstellen dat je nu even enorm teleurgesteld bent en dat alle keuzes constant door je hoofd schieten. Ik hoop dat je weer heel snel een lichtpuntje krijgt in je leven, wat dan ook, waar je weer kracht uitput: sterkte!!!

 

Janneke; succes morgen!!!!!!!!!!!!!!!

 

Essie; thanxs voor je support, doet goed! Gaat het prikken bij jou een beetje? Hoe lang moet je nu prikken, ook een maand?

 

@all; punctie weer achter de rug, viel enorm mee en ook de napijn! En wat het mooiste is: geen acute tese!!!! Joehoe!!! Ze hebben 10 eitjes weggehaald, ik wist dat het minder zou zijn dit keer omdat ik minder hormonen moest spuiten, vorige keer had ik namelijk teveel eitjes (18) maar ik lees net op de digitale poli dat er 7 goed genoeg waren om te bevruchtingen en dan ben ik toch lichtelijk teleurgesteld en een beetje bang dat er helemaal geen bevruchting optreed, suf he. Tsja, pessimist als ik ben, ik ga mij proberen in te houden hihi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@amy

wat heerlijk dat je het weer gehad hebt meis.

TOP 7 prachtige eitjes mooi score hoor.

Ik had er laatst 8 die bevrucht konden worden en 2 waren er bevrucht ik had gehoopt op 3.

Maar bij mij speelt de leeftijd daardoor ook een rol.

Dus maak je geen zorgen komt helemaal goed Amy

Daar komen mooie bevruchtingen uit en we gaan voor groen hoor.

Ik duim voor je meis.

Wanneer heb je de TP?

Ik moet inderdaad ongeveer een maand spuiten.

Nu wachten op ongi dan bellen met ziekenhuis wanneer ik een echo heb voor de eerste FM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Essie, jij weet wat je tegen een onzekere meid moet zeggen, fijn om te lezen en ik ga gewoon proberen mij niet te ongerust te maken:-)

Ga jij nu meer hormonen spuiten aangezien ze er nu voor drie willen gaan? Ja joh, ik ben blij dat we het gehad hebben, we sliepen vannacht in het Radboudhotel, enerzijds echt wel relaxt maar je hebt wel al vanaf 's avonds de hele ziekenhuissfeer om je heen hangen en daardoor steeg de spanning ook...maar hee, niet zeuren ik heb het weer gehad en ga even lekker relaxen!

 

Liefs, Amy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@amy

Ja ga maar even lekker bijkomen heb je verdiend.

Ja ik ga beginnen na de eerste FM met dubbele dosis van menopur

Waar ik laatst mee eindigde start ik nu mee ze willen proberen meer eitjes te krijgen.

Ik hou je op de hoogte en duim voor jullie voor mooie emmys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Amy

mijn zoon is geboren uit een leg van 7 follikels, 5 eicellen gevonden, 4 bevrucht en doorgedeeld en dus 1 blijven plakken!

 

Veel is niet altijd beter! Ik heb er vaak meer gehad, maar bij deze hoeveelheid had ik dus succes!

 

Ik vind het heel goed dus jouw aantal!

 

Succes

Liefs

noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wannabemom; Echt zwaar k.t dit. En dan ook nog met het idee dat het misschien wel de laatste kan zijn. Maar geef de moed niet op en ga voor DD. Je weet nooit waar daar uit komt.

Sterkte met het verwerken meis!

 

x Tine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes!

Het is inderdaad erg moeilijk om een goede keuze te maken.We gaan zowiezo op intake in dusseldorf om te kijken wat ze daar nog te zeggen hebben.

Maar het is gewoon zo moeilijk om nog ergens de energie er voor vandaan te halen. En we zijn er zo klaar mee. We willen weer een beetje ons eigen leven terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amy, dat is toch een goede opbrengst. 7 goed om te bevruchten, dat moet vast gaan lukken! Het blijft natuurlijk altijd spannend, maar ik hoop dat je snel goed bericht krijgt en dan op naar de tp! Houd moed hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wannebemom, wat naar dit. Hopelijk geeft dd jullie weer een goed gevoel. Sterkte.

Amy, 7 is toch een heel mooi aantal? En waarschijnlijk zijn ze nu van betere kwaliteit dan wanneer je er extreem veel hebt. Dat zeggen ze teminste vaak wel. Wanneer weet je hoeveel er goed bevrucht zijn?

Belladonna, ik had gemaild maar heb geen reactie gehad. Ik houd het maar op aanstaande dinsdag! Hoe gaat het bij jou?

Essie, sterkte met de hormonen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor, Chris en Mo; thanxs meiden, ik moet inderdaad echt positief blijven; ik vind het ZO moeilijk, ik ben mij nu al aan het voorbereiden op teleurstellingen en zit toekomstperspectief te zoeken wanneer alle icsi's mislukken suf he. Wij gaan wel beginnen met de adoptiegesprekken en ook denken we aan donor als niks lukt maar eigenlijk ben ik dus iets teveel vooruit aan het denken: ik moet echt meer leven in het hier en nu!!!

 

Noor: heel veel sterkte vandaag met de punctie en ik duim een voor een mooi resultaat!!!!!

 

Ik heb gisteren gevraagd aan de lieve verpleegkundiges bij het radboud of een a-kwaliteit embryo bij icsi met zeer zwak zaad hetzelfde is als een a-kwaliteit bij icsi (of ivf) met goed zaad. Ws. wel en bovendien compenseert het gezonde lichaam van de vrouw hierin zoveel dat het embryo's zich wel doordeelt. Ik zie namelijk steeds bij babyboom dat iedereen na de eerste icsi of ivf poging zwanger wordt maar daar ligt het vaak niet aan de man. Ik kan dan zo enorm doemdenken dat onze embryo's per definitie te zwak te zijn om door te gaan met delen in de baarmoeder; maar dat is dus nooit bewezen en bovendien worden er genoeg stellen na icsi zwanger. Ik zoek altijd verklaringen om iets te verwerken en mee om te kunnen gaan maar soms zijn die er gewoon niet en is het de natuur die beslist; zoals in dit geval.

 

Bij de weg Chris, zo zie je bij jou maar, accupunctuur heeft jouw misschien toch een beetje opweg geholpen! Ik ga nu toch heel hard denken de volgende keer hiermee te starten hoor!!!

 

Essie, ben benieuwd bij jou, dan moeten er gewoon absoluut meer dan 2 eitjes bevrucht gaan worden hoor!

 

Wannebemom; zoals je mijn verhaal hier boven misschien leest herken ik je gevoel. Jullie zijn ook bezig met adoptie he? Het is zo fijn op een gegeven moment eindelijk eens richting te kunnen geven aan je leven he. Ik vind het ook enorm vermoeiend dat we steeds in een keurslijf moeten leven en van afspraak naar afspraak toe leven. Het is denk ik goed om op intake te gaan; dan weet je in ieder geval al je opties. Misschien komen wij ook op het punt waar jullie nu zitten (3 vergoedde pogingen gehad en hoe nu verder?) ik zou het erg moeilijk vinden want adoptie kost ook weer een hoop geld en daar zijn wij nu voor aan het sparen maar tegelijkertijd zou ik ook nog heel graag doorgaan met betaalde icsi-pogingen maar op een gegeven moment is het potje ook op he en dan moet je op basis daarvan keuzes maken en pfffff....das moeilijk. Sterkte en jullie komen er wel, hoe dan ook worden jullie een gezin!!!

 

Janneke; hoe was de echo vandaag?!?!?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje meiden hier wordt opeens druk geschreven moest echt bijlezen. Wannabemom, sterkte meis en op naar DD !!

essieislief vraagje (nieuwsgierig als ik ben) waarom moet jij nu al spuiten .... en wel een maand lang ...en je moet ook nog ongi worden....en dubbele dosis!!!

 

ik mag pas beginen met spuiten de 1 ste dag van mijn ongi..

 

Meiden iedereen weer sterkte en ik duim voor jullie allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

@amy,

Ik vind het heel goed juist dat je al naar voren denkt en doet.

Dan val je als het niet mocht lukken niet in een te zwart gat maar heb je weer iets om voor te gaan.

Wij doen max 3 pogingen en als daar niets uit komt dan gaan wij weer heerlijk reizen in azie.

Doen we ieder jaar behalve dit jaar ivm onze icsi.

Dus ik zeg top dat je verder denkt en kijkt.

Wanneer weet je of de bevruchtingen gelukt zijn en wanneer heb je de TP

 

@Eer,

Ik moest 23 dagen na mijn ongi in juni starten dan wachten op ongi dan echo en daarna de hoge menopur dosis.

Omdat ik niet jong meer ben en omdat ze meer eitjes en bevruchtingen willen en er 3 terugplaatsen als we 3 bevruchtingen hebben.

En je mag alles vragen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Net terug uit dusseldorf van mijn eerste punctie onder narcose, ook wel eens prettig een punctie zonder pijn!!

Het was allemaal prettig geregeld, alles werd nog even goed doorgenomen voorafgaand aan de punctie.

Een hele lieve vrouw als narcotiseur en ook een vr. arts die de punctie verrichtte. Het ging goed er zijn 13 follikels gevonden met 13 eicellen. Mijn persoonlijke record haha. Maar ben ik gelijk weer bang want iedere arts zegt altijd dat meer eicellen niet altijd beter is. Hoe dunner de spoeling... zeg maar.

Nu afwachten op de uitslag van het poollichaamonderzoek. Dan valt 50-70 procent van de emmies af, dus het blijft super spannend of er een tp is donderdag. De rest moet het nl 5 dagen uithouden in de embryoscoop.

Maandag word ik gebeld.

 

Allemaal een fijn weekend, ik ga nu even bijlezen!

 

Groetjes

noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amy, acupunctuur kan ik zeker aanraden. Maar ik had ook een schildklierprobleem. Dus wat nu precies tot op heden het succes heeft gebracht, weet ik ook niet precies. Ik ben fysiek beter dan tijdens poging 1 en 2. Wat ik wel weet is dat ik danzij mijn acupuncturist erachter ben gekomen dat mijn schildklier niet in orde was. Als je aan acupunctuur begint, zou ik nog even goed je zorgverzekering bekijken. Ik heb de meest uitgebreide verzekering bij Unive en ik mag maximaal 800 Euro besteden aan acupunctuur. Daarboven moet ik zelf betalen, maar de grens heb ik dit jaar nog niet bereikt.

 

Noor, 13 eicellen is een mooie oogst. Wat is trouwens een poollichaamonderzoek? En neem even lekker je rust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kijken ze of de embryo's het juiste aantal chromosomen hebben. Heb nu twee keer een miskraam gehad en hoop op deze manier geen emmies met chromosomenfouten terug te krijgen. Een chromosomenfout is 9 van de 10 keer de reden van een vroege miskraam..

Het staat verder heel duidelijk beschreven op de website van dusseldorf voor wie het wil lezen.

Groetjes

noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden