Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het avondeten: biefstuk, roerbak spinazie, nog meer bloemkool en een fles rode wijn p.p want het is weekend en Fren is zwanger.

Zara heb je een fijne dag gehad? Waar woon jij helemaal joh, als je er 3 uur over doet om on Utrecht te komen? Het kunnen maar vier uithoeken zijn, welke is het?

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellie klinkt lekker en gezellig, je kan het iig verantwoorden met je wijn :-)

Hier 4 x witte wijn, glas wel te verstaan.

Bittergarnituur wat nootjes, bruschetta en een halve pizza. Niet geluncht trouwens.

Vindt trouwens wel dat ik stiekum veel ben gaan drinken.

Geplaatst

Eh, de biefstuk is inmiddels patat geworden want vriend had geen zin in mijn culinaire creaties. Hmpf

. Sylvie, ik herken het. Heb ook een tijd echt te veel gedronken. Baarde me wel zorgen. Nu beter onder controle maar blijft zwakte. Als het er is, moet het op, dat werk.

Geplaatst

Zara, je vraagt naar mijn geheim om niet aan te komen...

Maar ik ken het zelf niet.... aanleg dnk ik, mijn ouders zijn ook niet dik.

Het is voor mij een groter geheim hoe ik aan kan komen...

Geplaatst

Hallo

Hier spinaziestampotje met runderbraadworst en 1glas rode wijn. En 2activia's en ook nog gewone yoghurt, uit zo'n emmer.. ik ga van de ene verslaving naar de andere... eerst een fling met witte wijn.. en nu weer met toetjes. Echt irritant zo'n verslavingsgevoeligheid. ik kan nooit maat houden met iets. Maar ja calcium is goed voor je toch. anders ben ik dalijk ineens 5 centimeter gekrompen en dat is weer heel slecht voor mijn bmi. Dus ik eet het eigenlijk om mijn bmi in orde te houden, dan kan het wel vind ik.

Ik hoop wel dat het niet gaat schiften met dat glas rode wijn.

Groetjes en nog een gez avond allemaal!

Noor

Geplaatst

Haha Elliebellie, een uithoek is het zeker! En hij bevindt zich linksonder.

Syl, in jouw situatie vind ik het niet zo heel gek dat je tijdelijk wat meer drinkt. Als het maar bij tijdelijk blijft.

Noor, wat een geweldige excuses kan je bedenken en ook zo origineel.

Ben zo benieuwd of het ons gaat lukken om wat af te vallen. Maar ondanks dat vind ik het nu al een supertopic. Veel lachen, gieren, grollen en zo kan de spanning er ook eens even af.

Ik vrees trouwens dat het niet bij die twee ons extra is gebleven. Vandaag een echte baaldag en wat doet deze dame hier dan. Troost eten. Nog een twix gevonden, van die snoepjes waar je er veel tegelijk van in je mond kan stoppen en maar kauwen met als resultaat niet alleen een baaldag maar nog een probleem erbij omdat je nu nog meer moet afvallen. Zucht.....

Wat wordt jullie afvalgeheim? Ik moet dus van die ongezonde snoepkast wegblijven en deze vervangen door verantwoorde (of helemaal geen) tussendoortjes.

Mijn avondmaaltijd was een Turkse pizza met heel veel rauwkost. Dat laatste dan weer wel met dressing. Turkse pizza overigens zonder knoflooksaus en kaas. Best goed toch?

Verwachten jullie het startschot trouwens om een bepaalde tijd anders moet ik nog vroeg mijn bedje uit.

Geplaatst

Haha ja we waren allemaal aan het eten! Nee hoor geen startschot maar schemaatje? Trouwens morgen is een vrije dag dus wordt lastig? Bij ons wordt het afhaal, aangezien we gisteren en vandaag gekookt hebben... zullen wel meer dames iets minder gezond eten op een vrije dag?

Geplaatst

Caro ik haal eens in de week boodschappen dus of het morgen vrij is maakt voor mij weinig uit. En afhaal hoeft toch niet perse slecht te zijn?

Geplaatst

Nee maar dat is bij ons meestal Chinees, friet of Mac... Woon niet in de grote stad waar je ook lekkere roti ofzo kan krijgen... mis ik wel eens van toen ik in Utrecht woonde, de vele soorten afhaal!

Geplaatst

Chinees kun je toch ook veel groente gerechten bij bestellen? Of is het zoals j het noemt een "hollandse" Chinees. Wat inhoudt rijsttafel/ Babi pangang e.d. Nietwaar mis mee volgens mij haha, maar ja ik heb natuurlijk een Aziatische man. Ben zelf dol op kipfilet met Chinese champignons, of ossenhaas in zwartebonen saus. dat maak ik zelf ook wel en dat os echt niet vreseljk vet ofzo en ook mager vlees.

Mac is idd rommel, valt me ook altijd tegen. Maar een goede kroket...mmmmmmm.

Wij halen dan ook nog wel Koreaans, dat is gewoon normaal gezond. Moeten we ook wel een half uur voor rijden hoor, hier om de hoek zitten alleen een slechte Chinees, niet te eten Italiaan, iets Surinaams dat het ook niet is een een snackbar met kroketten die we niet blieven haha.

Geplaatst

En oh a, we bezondigen ons nog wel eens aan Beren spareribs, maar dat is met bezorgen eigenlijk ook geen succes. Grill moet je gewoon gelijk op je bord hebben. Ken je thuisbezorgd.nl zit misschien nog wat variatie tussen

Geplaatst

Er zitten een paar Chinezen in de buurt en het valt op zich ook wel mee, gewoon weinig saus erbij doen, ik ben dol op zoetzure saus, maakt me niet zoveel uit waarbij, eet het liefst kip of foe yong hai... Tja en de kroepoek dan niet nemen he...Kan me voorstellen dat J zijn neus ophaalt voor de 'Hollandse' Chinees, mijn vriendin is half indisch en die eet het wel maar kan het zelf natuurlijk veel lekkerder! De saté is geen echte saté, dat soort dingen...

Nog nooit gekeken op Thuisbezorgd.nl misschien eens doen.

Geplaatst

Dat is het vaak hè, de sauzen, kroepoek, een loempiaatje erbij... En ik heb makkelijk praten, want ik hoef niet af te vallen, alleen maar beetje bil-en-dijvet eraf te sporten.

Geplaatst

Caroline, voel ik daar uitstelgedrag? Hoewel ik ook gelijk dacht: "Hmm, dinsdag beginnen is ook best een goed idee." Ik heb namelijk zin in frietjes en die heb ik nog steeds niet gegeten. Haha.

Weet je wat het voordeel is van wonen in een uithoek? Wij hebben hier en geen Mac, en geen Chinees en geen andere afhaals. Alleen een superklein supermarktje.

Maarre, volgens mij kunnen de rode sauzen er toch mee door?

Arme beer!

Geplaatst

Tuinieren, ook een leuk onderwerp! Ff offtopic dan. Wij hebben veel rozen in de tuin. Welke andere planten combineren daar mooi mee? Heb er nu wat lavendeltjes en hortensia's bij maar ben er niet laaiend enthousiast over.

Geplaatst

Ik vind bij rozen gewone Hollandse dingen mooi, ridderspoor, floxen, korenbloemen, dat soort dingen. Clematis is ook super. Heb een hele stapel tuintijdschriften, zal eens kijken of er een roze nummer tussen zit, vast wel.

Geplaatst

Mijn tuin is ook niet groot hoor, heb het voorlopig in van die hele grote potten gezet en dan kijk ik later of ik het ga verplanten als het nodig is. Heb vlijtige liesjes, op zich niet spectaculair maar ijzersterk en je hebt tot diep in het najaar bloemetjes. Uhm... en hangpetunia's in twee van die manden aan de schutting en een roze-rode fuchsia. Nog niet klaar maar was dus bij Intratuin en die is zo duur dus ga nog wel een keer naar de markt of Praxis/Gamma ofzo.

Wat ik trouwens heel leuk vind is die vierkante meter tuin! Zo'n houten bak met tussenschotjes van 1 bij 1 meter, waar allemaal verschillende kruiden en groentes in staan. Ziet er zo leuk uit in de winkel!

Geplaatst

Goed zo Sylvie, terug naar eten. Jammer alleen dat mijn vriend niet van spare ribs houdt, zie dat er nota bene eentje bij mij in de stad zit! Wist ik niet eens... En trouwens, we hadden het over gezonde afhaal :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden