Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

--- breekt even in (alhoewel een paar kilo minder voor mij geen overbodige lue is) -----

Noor, Denk ook dat Armand zich gewoon een beetje verstopt heeft. Ik ga nog even een kaarsje branden dat armandje gaat uitgroeien tot een grote Armand! Op naar een mooie echo! Duim, duim, duim!

-------breekt weer uit (met wat overtollige kilo's)

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Noor: vies kind. Een Big Mac EN twee hamburgers? Ben je zwanger, of zo? Ja, ik vond Armand net iets meer cachet hebben dan Sjefke en daarmee houdt mijn kennis van Vlaamse voornamen ook op. Maar c'est votre bebe, Madame, dus jij mag, eh, choisir.

Geplaatst

jeetje Noor, wat een gedoe zeg, maar fijn dat de belgische arts je hopelijk wat meer heeft kunnen geruststellen! en jeessss, wat eet jij veel zeg, pfff...ik krijg met moeite een tjicken menu op bij de McDrek. petje af hoor!!

Hopelijk gaat kleine Armand zich volgende week iets minder verlegen opstellen en gaat hij een voorstellingkje geven waar je U tegen zegt. Maar leuk is het natuurlijk niet om dat ene zinnetje te horen.

hier idd bijna 1 kg er weer bij. bongi is vanochtend doorgekomen (dag 28) wat dus ook weer betekent dat we waarschijnlijk later met de 5e keer gaan beginnen, zucht. na 4 keer zou ik toch wel moeten weten dat dit niet in te plannen is, nee dus, ik wil het per se ingepland hebben. Goed, genoeg daarover, moet het accepteren en loslaten (net als mijn kilo's dan), maar ik had wel 1.2 kg spiermassa erbij, das veel!!! dus eigenlijk toch wel tevreden over mijn meet-en weegmoment.

fijne avond allemaal!!!

Geplaatst

Noor, Syl vroeg hoe het met de echo was gegaan. Heb het haar door ge-sms-ed en kreeg het volgende terug:

Arme Noor wat een onzekerheid. Nu maar duimen dat het goed gaat.

Ze zit in france, maar is met haar gedachten bij ons.

liefs,

Tool

Geplaatst

graag gedaan!!! ze was al aan het balen dat er zoveel gebeurt nu en ze is er niet bij...

heb je wat meer vertrouwen nu, nu je het antwoord van de prof terug hebt gekregen?

Geplaatst

ik heb mijn vizier nu maar even op volgende week gezet.. verstand op nul... gek genoeg lukte dat vandaag. ben er niet echt mee bezig geweest. superraar maar ik kan er nu even niets aan doen behalve afwachten. ik hoef geen hcg waardes te berekenen ofzo daar kan ik normaal erg naar gaan zitten spitten op internet maar hier kan ik niets over opzoeken. Geeft iets van rust. Van surfen word je ook niet beter als je onzeker bent want er is altijd wel iets naars te vinden.

was die kilo die je aangekomen bent nou van de spieren of was dat extra? Komt gewoon door vocht vasthouden bongi toch? Irritant he, dat je niets kunt plannen. Wanneer denk je nu te gaan beginnen? is alleen maar goed toch dat je lang dhea kunt nemen..

grtz

Geplaatst

ellie, ik zal het syl doorgeven morgenvroeg!

noor, ik denk idd dat ik die kilo ben bijgekomen door meer spiermassa, dus het valt toch wel mee.

Is idd zo dat je nu op dit moment niets kunt doen dan wachten. We slepen je er wel doorheen tot volgende week naar je echo!!!

Als ik 27-daagse cyclus hou, dan beginnen we rond 8 april.

ga nu naar bedje toe, slaap lekker allemaal!

liefs,

Tool

Geplaatst

He meiden ben ik weer, 2 kilo extra bagage meegenomen uit France volgens mij terwijl ik weer was afgevallen naar de 84,7.

Morgenvroeg zullen we het weten dan ga ik wegen, kon vooral mijn sjappie cocktails niet laten staan, eten viel mee maar die alcohol.....:-(

Heb jullie gemist en Tool was even mijn lijntje naar jullie want was benieuwd naar Noortje en ik word optimistisch van het mailtje van de prof.

Heb nog even vertrouwen en verzorg frummel.

Gaapje jij krijgt een tp das heul moi voor jullie, iig stapjes verder dan de volgende keer.

Ellie lekker aan het bonbonnen snoepen geweest, zou ik ook doen.

De mail moet ik nog bijlessen, eerst hier even. Dadelijk weer braaf sporten.....

Geplaatst

Noor jij was dus zwanger van een tweeling............................................

Bah Sylvie zoveel lekkers gegeten en dan kom JIJ niets eens aan!

Ik ga ook maar op vakantie kijken of ik dan ook stabiel blijf.

Geplaatst

syl, wat goed zeg!!!!

hier de carnaval begonnen, paar biertjes gehad en ik sta nu al op de kop, hahahahah. effe de kinderoptocht gekeken, gezellig. nu weer thuis, morgen een rustdagje en dan twee dagen los, maandag optocht lopen en dinsdag kloonetrekke.

Geplaatst

Tooleke lekker aan het carnavallen?! Zag een geweldige foto van je ergens! Te grappig!

Hier vandaag de dood of de gladiolen... straks echo....

tot vanmiddag brrrr.... eng

Geplaatst

Hidihi

Ik ben zojuist terug van de 2e echo... na de schrik van vorige week dat de vruchtzak eerst leeg was en daarna toch weer niet ging ik met ongelooflijke tegenzin de stoel in. Zat nog net niet te hyperventileren zo zat de schrik er in. Maar.... IK DOE HET NOG! EN HEB EEN HARTSLAG VAN 139 BPM EN BEN 1 HELE CENTIMETER! Afgelopen dinsdag was frummel nog 5,9mm dus hij is gegroeid!

De keren dat ik een missed abortion had, was het kindje 1 x bij 8 en 1x bij 9 weken gestopt dus het blijft nog wel spannend maar het is toch weer een stapje in de goede richting.

Aanstaande woensdag weer een echo en vanaf dan elke week woensdag. Heb me namelijk opgegeven voor de Predictstudie in Rotterdam, dan krijg je elke week een 3D echo tot en met week 12. Gezien mijn voorgeschiedenis vind ik het wel fijn om de eerste 12 weken goed gecontroleerd te worden.

Pfff....... heb nog erg last van de adrenaline van vanochtend. Wat kun je toch doodgaan in zijn wachthokje.

Ga even bijkomen en ondertussen duimen dat Gaapje nesteldrang heeft en reeds zeer misselijk boven de pot hangt.

Liefs

Geplaatst

Ohh Supers Noortje ben echt blij om dit te mogen lezen. Had al een paar keer gekeken of er nieuws was! Ben blij maakt mijn dag weer goed.

Of ik nesteldrang heb....Ja en ik hang ook al kotsend boven de plee.....en mijn test is ook al mega roze.

Ben ook al ezig met het inrichten van het kamertje beter te vroeg dan laat...................tssssssssssss.

Nope heb nergens last van. Het is vandaag ook pas dag 3 na tp dus heb een lange weg te gaan.

Het is nog maar de vraag of mijn 4 cellige emmie zich gaat innestelen.

We wachten vol ongeduld af......dag 11 na tp zal ik denk ik gaan testen.....

Geplaatst

--- breekt weer even in --------

Noor, Gefeliciteerd! Pfff...wat een oppluchting, alhoewel de spanning nog niet geheel weg is. Op naar de volgende positieve echo!

---- breekt weer uit ----------

Geplaatst

Noor super!! Lek die 3D echo's, is de enige reden dat ik wel eens spijt heb dat ik uit het emc ben weggegaan hihi,

Gabrie heeel veel sterkte!

Geplaatst

Heej Henne,

Bedankt en jij ook veel sterkte. Had jij niet een blasto terug gekregen? Dat klinkt dan namelijk wel erg mooi!

Ben helemaal vergeten om aan de prednisolon te gaan en de intralipid....hoe dom kun je zijn....hoe dom??!!

Ach,....doen we dan de volgende keer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden