Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden.....

daar ben ik weer!

Wat is er WEINIG geschreven......;-) hihih neehoor!! Ik heb de helft nog niet gelezen.

Ik lees vluchtig wat over boten en herten op de veluwe.

Ga zo even lezen wat we daar voor een dagje van maken.

Onze vakantie was fijn,echt even genoten. Heb wel 2 zware rot avonden gehad.

Compleet van slag door kleine dingetjes.

Andere mensen kunnen er niks aan doen,maar moest zo huilen op de kamer.

Dan komt alles weer even terug... heb heel veel aan onze meisjes gedacht en ook veel gedacht aan de toekomst....??

Woensdag kreeg ik telefoon, over 3 weken start ik met de behandeling. pfff kijk er naar uit want wil het zo graag, maar wordt er ook weer verdrietig van waarom het allemaal zo moet... morgen zh om recepten te halen etc.

Nu weer wat aan het werk, in ieder geval met een lekker kleurtje. Hopelijk kan ik er weer even tegenaan!!

Genoeg over mij!!

Melis: succes morgen!!

De rest volgt....ff bijlezen!

Fijne avond....

Lfs!

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Ontzettend bedankt voor al jullie lieve reacties, zo fijn om te lezen dat een ieder elkaar het moeder worden/zijn zo gunt! :-)

Jose, wat een mooie foto van je baby in je buik. Hoe voel je je? Wil je over 2 weken het geslacht weten?

Mari-83, thnxxxx voor je lieve woorden. Zal het morgen meteen laten weten hoeveel emmy's en evt. cryo's er zijn :-)

Bianca1, ik hoop het ook zo, zeker omdat we slechts nog ingevroren zaad hebben! ** Keep my fingers crossed **

Marlijnne, fijn om te lezen dat je hebt kunnen genieten op vakantie. Kan me heel goed voorstellen dat je ook veel aan je meisjes denkt en dat is uiteraard niet meer dan logisch.

Meiden, fijne avond allemaal! :-)

Geplaatst

Melis succes voor morgen, gaat helemaal goed komen meid!

Ennuh, ik weet het geslacht al hihi....

En tnx trouwens ;)

Marlijnne, meid, wat fijn dat je ondanks alle ellende toch nog hebt kunnen genieten van jullie welverdiende vakantie. En het is zo logisch die huilbuien, het is allemaal nog zooooo vers en je mist je meisjes. Dat komt een moeder nooit meer te boven.

Het weer mogen starten voelt ook zo dubbel, dit had gewoon niet gehoeven... maar aan de andere kant toch weer een lichtpuntje. En deze behandeling gaan we met z'n allen keihard voor je duimen.

Geplaatst

Hey lieve meiden!

Vandaag de tp gehad van een prachtige 8-cellige embryo, ben zo blij! :-)

Van de 10 eicellen waren er maar liefst 6 bevrucht en hoe; 4x 8-cellig, 1x 7-cellig en nog 1x 6-cellig. De overige embryo's zijn de vriezer ingegaan, maar daar hopen wij uiteraard nu nog geen gebruik van te hoeven maken..

Hoe is het hier verder? Hoop dat alles goed gaat met jullie :-)

Tot gauw! Liefs xxx

Geplaatst

Melis en nu lekker broeden succes.

Marlijn meid wat fijn dat jullie ondanks de moeilijke momenten ook een hele mooie vakantie gehad.

Ik ga zeker weer voor je duimen dat het de volgende keer met een geweldig resultaat afloopt.

Nou dames ik ben begonnen met laxeren maar wat is dat smerig dat goedje en ik moet 4 liter in totaal echt ik kan wel janken zo smerig is het. Ik heb gewoon een emmer naast mij staan voor de zekerheid want ik kom steeds aan het kokhalzen.

Nou ja hopen dat het ook nog ergens goed voor is maar dit gaat een erg lange avond/nacht worden

Geplaatst

Suc6 meiden met de WW..... wat zullen die weer lang duren :-(

Marlijn; Heerlijk dat je een fijne vakantie hebt gehad. En k vind het juist knap dat je je verdriet zo kan uiten...

alleen maar goed hoor, om af en toe eens flink te janken..... je toekomst zou er zo anders uit gezien hebben

dan dat je had gedacht!!

k hoop dat je weer de kracht krijgt om met nieuwe moed verder te mogen gaan!!!

oo wat erg Maris, zou ook niks voor mij zijn om van die vieze drankjes te moeten drinken!!

Sterkte ermee hoor!!

Geplaatst

Ach jeetje maris dat meen je niet!!Wat een ellende!!Moet je die liters vandaag opgedronken hebben of mag je het morgen ook nog proberen??

En dat is voor donderdag toch??

Heb jeje inmiddels al opgesloten op de wc ;) Hopelijk gaat het erg mee vallen.Maar het is voor een goed doel he!

@Melis,Wat een super nieuws!!Joehoeee Wat een super nieuws!! Nu lekker broeden!!Het moet hem gewoon worden!!Blijft toch een bijzonder moment he!!

@Ik heb vandaag de hsg gehad.Het viel me reuze mee.Ik voelde het wel moest ff een aantal keer puffen maar het zit er weer op.Rechter eierstok was goed toegankelijk linker eierstok liet bijna geen vloeistof door.Of het kwam omdat de rechter alles opnam en het later vrij liet voor de linkse dat wist hij niet.Moest een aantal x op mij zij draaien en bewegen maar helaas.

Toen dacht hij een poliep of een bloed/slijm propje te zien dus k heb een half uur erna een echo gehad.

Hij dacht aan een slijm/bloed propje vanwege de kleur en de structuur ook dit wist hij niet zeker.Ik zit op cyclus dag 7 en mijn bms was best dik!!Ook wist hij niet hoe dit kwam.Ik had ook het idee dat hij geen gyn was!!En tenslotte had hij een cyste van 4 cm gevonden.pfff.Nu zit ik er in onzekerheid.Want een cyste hoort toch te verdwijnen zodra je ongesteld word??Hoe kan het dat ik op dag 7 een cyste heb!! Heeft iemand enig idee?

Het positieve was wel dat mijn baarmoeder er mooi uit zag.Dus volgens hem kom ik in aanmerking om voor 1 of 2 emmies te kiezen!!Maar vertelde ook gelijk dat de ivf arts dit moest bepalen!Logisch!!

Dus ben nu weer eens onzeker!Morgen maar eens bellen of ik eventueel een telefonische consult kan krijgen met de ivf arts.Wil wel een aantal antwoorden op mijn vragen eigenlijk.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee??

Sorry voor mijn klaagzang whahaha.

Fijne avond Lady's!

Geplaatst

Haha ja ik en de wc zijn de beste vrienden op dit moment, maar dit is eens maar nooit weer als het ooit weer zou moeten verzinnen ze maar iets anders om het schoon te krijgen van binnen maar niet dit.

En ja ik moet vandaag 3 liter en morgen vroeg nog 1 liter, maar gelukkig heb ik er al 2 op dus ik begin zo met de laatste liter. Maar heb ook wel honger nu heb sinds vanmorgen niks meer mogen eten en mag ook niet voor morgenavond na het onderzoek.

Maar gelukkig is het je meegevallen en was het niet te pijnlijk.

Lijkt me inderdaad dat je onzeker word hiervan want je wilt dan toch wel weten of het een cyste is of niet en hoe het kan dat het op cd 7 al zo is.

Ik zou morgen ook even bellen als ik jou was hopelijk kunnen ze je antwoord geven.

Fijne avond dames

Geplaatst

Jeetje meid wat een drama zeg.Je mag dus vandaag en morgen gewoon niet eten?

Wanneer had je dat onderzoek ook alweer?Zal je wel bere honger hebben!!

Pff ik denk aan je!!Is niet niks hopelijk zit je niet heel de nacht op de plee!!

Succes!! x

Geplaatst

Dank je ik hoop ook dat ik nog een keer kan slapen.

Ik heb morgen pas om half 3 dat onderzoek dus ik denk inderdaad dat ik dan zo slap als een vaatdoek ben haha.

Er is alleen een probleem ik kan het niet meer binnen houden en heb al 2x moeten overgeven, maar het zh zei net dat dat niet zo heel erg is en dat ik het later maar weer moest proberen en anders alleen morgen die liter nog.

Maar ja nog even doorzetten en dan heb ik het ook gehad.

Geplaatst

Getsie,het klinkt idd erg walgelijk!!!

Pfff daar zit je dan op de pot met een emmer op je hoofd :(

Mag je s avonds wel weer naar huis??

Hopelijk valt het onderzoek een beetje mee!

Ga duimen dat dat iig wel mee valt!!

Liefs

Geplaatst

Ja ik mag gewoon weer naar huis gelukkig moet ook want mijn moeder word donderdag 50 en dat vieren we woensdagavond haha ben veel te druk woensdag.

Maar dank je wel ik ga zo maar ens proberen te slapen

Geplaatst

Bianca gelukkig viel het mee.....trots op je!!!!

Maris wat een gedoe is dat he.....dat is cleanprep wat je moet drinken?

Ik ben heel even kwijt waarom je dat moet.

Sterkte ermee. Vervelend dat je er naar van wordt.

Fijne avond, bedankt weer voor alle lieve reacties.

Zo fijn.

Wat is het koud hier zeg.....blehhhh;-)

lfs

owja 30 juni gaat de 1e spuit erin en de verwachting is dat de 1e week van aug de punctie is!!!

Ik moet altijd een weekje langer door. Ben voordat we gaan stimuleren nog altijd ongi en wachten altijd tot het helemaal over is.

Maargoed ik wordt er enigzins happy van dat we misschien over 2 maanden zwanger mogen zijn.( je hoopt toch)

Hoewel er een vpk in het zh zegt dat ik niet teveel moet hopen.

Pfffff soms zijn ze lekker tactisch........

Geplaatst

Marlijnne wat fijn dat je nu een datum hebt en 30 juni is zo al.

Ik ga duimen wel erg tactisch inderdaad dat ze zeggen dat je niet te veel hoop mag hebben. Als je geen hoop hebt moet je er geloof ik niet eens aan beginnen maar goed dat is mijn mening.

Ja ik moet cleanprep drinken echt heel smerig.

Dat is omdat ik altijd last van diarree of verstopping heb en dus altijd buikpijn en aangezien er de laatste tijd ook steeds meer bloed bij zit is er dus duidelijk iets niet goed.

Maar we zullen zien morgen ik ben blij als het achter de rug is.

sorry voor mijn geklaag maar heb me wel eens beter gevoeld

Geplaatst

Bianca; Fijn dat de HSG mee viel...vond het toen ook niet écht een ramp moet ik zeggen hoor!!

Wat apart...een cyste, toch blijven ze volgens mij soms ook wel ff zitten hoor, gaan niet altijd standaart weg met een ongi.

k heb ze zelf ook gehad... ws door het spuiten van de hormonen.... ik moest gewoon door blijven spuiten met de Deca en n week

of 3 later waren ze ineens verdwenen (terwijl ik niet ongi werd ofzo).

k hoop dat je antw. krijgt op al je vragen vandaag.

Maris; Sterkte hoor...heb je een beetje kunnen slapen?? k hoop dat het onderzoek ook mee mag vallen.....brrrrrr.....

Marlijn; Spannend hoor, dan ga je weer verder met het serejeuze werk..... waarom geen hoop hebben??? wat een gekkigheid.....

iedereen denkt dat toch een klein beetje; dat je dan misschien wel zwanger kan zijn....duuuuhhhh...... anders begon je hier toch

niet aan..... nee hoor, niet die gekke vpk luisteren.... de hoop houd je juist op de been!!! en doet je verder kijken dan vandaag.

Toen ik in het oktober topic las, over Esther, moest ik aan je denken..... in zulke situaties zal het wel ff heftig voelen denk ik??

zo herkenbaar voor je.

Tenminste het voeld voor mij al heftig, laat staan als je zoiets mee gemaakt hebt.

Geplaatst

Hoi dames ik ben er weer

Het is me wel een beetje tegen gevallen want ik had wel een roesje maar was wel zo nu en dan bij en net op het moment dat ik eerst bij kwam waren ze met de buis in mijn keel en raakte ik in paniek waardoor ik ging overgeven en ze mij met 3 mensen in bedwang moesten houden.

Het darm onderzoek was heel erg pijnlijk maar daar heb ik niet heel veel van mee gekregen.

Verder zag het het bijna allemaal goed uit en niks te zien alleen de overgang van de slokdarm naar de maag sluit niet goed waardoor ik heel vaak zuurbranden heb en nu moet ik met mijn arts over twee weken overleggen of dat met medicijnen en een speciaal dieet verholpen kan worden of dat hij liever een operatie heeft, wat ik natuurlijk niet hoop maar goed dat is afwachten wat mijn eigen arts wil en hoe erg hij het vind.

Maar goed voor de klachten waar ik voor kwam weten we nog niks.

Zo ik ga even lekker op de bank met een kruik want heb wel erge krampen maar ben blij dat ik het gehad heb.

Fijne avond misschien kom ik nog wel weer even kijken (waarschijnlijk wel haha)

Geplaatst

Maris ga maar lekker op de bank liggen en bijkomen. Pfff valt ook allemaal niet mee.

Al die behandelingen en dan nu dit. Hakt er denk ik wel even in!

Spannend zeg.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Meiden, wat een verhalen pffffff... heb moeite het bij te houden. Maar een teken dat het hier gezellig is :)

Maris, was vooral ff benieuwd naar jou.... beetje tegengevallen dus, bah... dat je het ook nog meegekregen hebt. Nu rustig aan hoor en je laten verwennen.

Geplaatst

Zo, na een paar heel drukke dagen ben ik ook weer in forumland te vinden.

@ Maris, fijn dat het achter de rug is. Sterkte met opknappen en alvast gefeliciteerd met je mams!

@ Judith, een jongen. Gaaf, dacht echt een meid.... Maar ja, het is altijd 50%-50%....

@ Bianca, nou wij hebben al zoveel gezellig contact op de sms gehad, zal het je hier besparen, hahahahhaha. Maar fijn dat de beginonderzoeken klaar zijn. Nu weer wachten....

@ Jose, ik zie dat jij het geslacht ook weet van de beeb? En? Of houdt je het liever voor je?

@ Tweety, voor jullie is de echo ook bijna een feit. Spannend!

@ Marlijnne, ben jij niets vergeten toen je op vakantie ging?????? Ik stond netjes klaar om in je koffer te stappen....Hahaha, fijn dat je het naar je zin hebt gehad, maar ik val in herhaling, dat heb ik op hyves al geschreven, hahahaha.

@ Melis en Raba, meiden gaat het goed in de WW? Spannend voor jullie..... Ik duim in ieder geval!

Up-date van hier:

Ik heb even een flinke dip. Er is voor het mooie even te veel op mijn pad geweest.

Verder heb ik me toch heel emotioneel gevoeld doordat ik ongi ben geworden. Ik had nu zwanger kunnen zijn en dat deed/doet zo'n zeer. Ik dacht dat het wel ging en was best stoer bezig, maar ben eigenlijk maar een kleine meid.......

Verders gaat het met de kilo's de goede kant op. Ik ben nu in 2 weken 3,5 kilo afgevallen. Nog 7.6 kilo en ik ben op mijn streefgewicht. Zou ik het halen. JA! Ik ga ervoor!

Vandaag heb ik een extra vrije dag genomen om gewoon even niets te doen, en dat is gelukt. Morgen nog een vrije dag! Heerlijk. Even lekker slapen, is zo nodig, ik slaap nml zo slecht. Maar komt ook allemaal goed.

Nou meiden, ik stop maar weer eens met mijn klaagzang. Hoop dat jullie er nog wijs uit kunnen worden.

En nog iets, de groene letters zijn veranderd. Wat vinden jullie van de paarse kleur? Dat is mijn wachtstandkleur. Wanneer ik weer ga starten verander ik wel weer in groen denk ik, hahahahaha.

Morgen nog een telefonische afspraak met de arts voor de lab uitslagen, ben best een beetje zenuwachtig. Maar komt ook goed.

Meiden, fijne avond en liefs van mij!

Goofy

Geplaatst

Heej meiden,

Niet denken dat ik jullie vergeten ben, maar ik ben niet zo heel actief! Ik lees volop mee :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Goofy, zo logisch... het ongesteld worden, hakt er gewoon in iedere keer weer :(

Pas goed op jezelf en goed dat je even vrij genomen hebt.

Ennuh...wij houden het voor onszelf ;) Als je het echt wilt weten, mag je me een pb sturen. Maar ik zeg het niet open en bloot op het forum, want ja ... stel je voor.

Ik gan aar bed, ff een goede nacht maken, morgen weer vroeg op!!!

Geplaatst

Oh en Goofy, je denkt het te zien ahha... maar die banner van mij zzegt niets hoor. Ik vind roze een mooie kleur :)

Maar ben dan wel erg benieuwd wat je denkt, aangezien je bij judith dacht...een meisje !

Geplaatst

Oww judith ik had even iets gemist zo te lezen...

Jullie krijgen een stoer jongetje met stekels hahaha;-) hihiih gekheid,maar wat onwijs gaaf!!

Flink shoppen!!

Jose: Jij weet het dus ook. Leuk joh. Toen ik het wist kreeg ik ook ineens andere "gevoelens" dat klinkt heel vaag....hahaa tjaa hoe ga je dat uitleggen.

Het was gewoon heel bijzonder. geniet ervan.

Al met kamertjes bezig?

Goofy dikke knuffel voor jou, het valt ook niet mee.

Als ik dan weer zie hoelang jullie moeten wachten,dan hoop je toch stiekem elke keer dat die verrekte ongi wegblijft.

Lekker nog een dagje vrij. Leg jezelf maar lekker in de watten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden