Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

Het is zeker zo dat artsen vaak "anders"zijn.

Het heeft er een beetje mee te maken dat ze heel erg uitblinken op een bepaald vlak en dat is vaak niet het sociale gedeelte.

Artsen zijn ook vaker autistisch.

Doordat ik verpleegkundige ben kom ik heel wat artsen tegen.

Maar neem wel van mij aan dat ze het vaak niet zo bedoelen maar het komt zo vaak ongelukkig hun mond uit.....

Probeer je erover heen te zetten.

Bij mij is het zicht ook vaak heel slecht en ga ook met angst en beven de echo ruimte in als er een nieuw gezicht is.

Nu wordt er in ons zh een echo gemaakt op een ligbank en ik weet dat het bij mij veel beter is als ik in de gyn.stoel lig.

Ik geef dit dan ook vaak aan en ik wordt meestal als eerstgepland dat ik dan in de gyn. stoel kan.

Mijn puncties zijn ook onder algehele narcose vanwege slecht zicht en moeilijk bijkomen.

Heb ook veel last van endo..

Lieve groet Esther

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Roos

Ik zou bijna denken dat je de arts had die ik gisteren had :-(

Belachelijk waar halen ze het vandaan om zo met je om te gaan.

We zijn al zo gevoelig en kwetsbaar door alles.

Als ze nou even de moeite neemt eerst alles door te lezen voor ze aan je echo begint en even met je te praten weten ze meteen hoe en wat.

Ik leef zo met je mee.

Ik moet morgen weer heen voor de 5e FM en zie er door gisteren wel weer tegenop maar ik ga er wel wat van zeggen.

Sterkte ermee meis bij mij kunnen ze mijn rechter heel slecht vinden die ligt ook ver naar achteren alsof wij daar iets aan kunnen doen he.

Dikke knuffel voor je.

Geplaatst

Lala, van harte, geniet ervan en dat we je allemaal maar mogen volgen...

Met mij gaat t momenteel wat minder. Word heen en weer geslingerd door mijn gevoelens en verstand. Ben het IVF gedoe zat, maar wil er ook niet mee stoppen. Ben langzaam afscheid aan t nemen van het traject, nog twee kansen, 4 cryo's en dan stoppen blijft voor alsnog ons besluit. Maar heb t er zo moeilijk mee. Zit mezelf in de weg.... En dan lees ik Lala en denk ik, kop op we hebben nog twee kansen dus wie weet... Maar ja, zo bang om weer teleurgesteld te worden houd ik mezelf maar voor daar niet teveel op te hopen. Pppffff de rollercoaster van hoop, geloof en liefde maar helaas ook veel pijn en verdriet.

Meiden ik lees trouw mee en wens iedereen veel succes en heel veel geluk. We verdienen het ook op mama te worden...

Geplaatst

sab, geweldig en wat je zegt die heb je niet nodig ....weet je nog die positieve fibe...haha zit er vol van

en morgenochtend zal ik wel vroeg testen....moet altijd smorgens vroeg ontzettend plassen ...dus die ga ik nemen om te testen. zal wel tussen 7 en 8 zijn.

misschien is het nog een idee om achter de tp datum in het lijstje te zetten hoeveel emmy's je teruggeplaatst hebt gekregen ... ik heb geen ervaring met knippen plakken lijstje...

tot later

Geplaatst

@Eer

Leuk en goed iedee erbij zetten over je emmys in de lijst.

Spannend eer ik hou het forum goed in de gaten dan.

@All

ik merk dat mijn lichaam na een maand hormonen waarvan 18 dagen een hele hoge dosering zijn tol eissen.

Ik ben stuk moe opperdeplop.

Heb vandaag weer 2 uur geslapen op de bank en in de avond vecht ik er ook tegen om niet al om 8 uur te slapen.

Nog even volhouden morgen weer voor een meting.

Als ze weer zo raar doet (als ik haar heb) schiet mijn been gewoon uit in de stoel hahahahahah

Geplaatst

He girls,

Ik ga zo even bijlezen, wat is er weer veel geschreven ;-)

Vanmiddag zijn 2 toppers teruggeplaatst, beide 8-cellig. 2 van de 13 goede embryo's. Zelfde verhaal als Sab, ook hiervan kon de arts zeggen dat er zeker een paar tussen zitten die goed genoeg zullen zijn om in te vriezen. Toch wel lekker idee. Maar! We gaan er voor nu gewoon vanuit dat deze 2, of 1 van de 2, gewoon lekker blijft zitten!!

Terugplaatsing zelf ging prima. Hele aardig arts, die maar bleef hameren op rust en regelmaat. 'Je moet het de komende dagen echt rustig aan doen. Beetje rommelen in huis, maar niet gaan stofzuigen ofzo. Morgen niet naar je werk en maandag even aankijken. Veel water drinken. En bellen als je niet meer zoveel plast of als je een pijnlijke en opgeblazen buik krijgt. Ook in het weekend.' Dit heeft ze wel drie keer herhaald. Blijkbaar zijn ze toch bang voor overstimulatie... neem het dus maar serieus. Gelukkig was er nu (nog) geen vocht in de buikholte te zien. Wel was duidelijk dat de eierstokken nog erg opgezwollen waren. Maar goed, dat kon ook haast niet anders na zo'n punctie...

Anyway! Ik ben blij! Zit officieel op de wachtbank nu. Duim, duim, duim.

liefs,

ik-doe-het-rustig-aan-Mariek

Geplaatst

ik heb t aantal emmies aangevuld van wie ik het weet, kijken jullie m na?

Punctie en Terugplaatsing :icon_flower:

20 juli Nikkie, 23 juli TP

21 juli Ruth1, 25 juli TP

21 juli Samluc, TP

23 Juli Eer, 26 Juli TP 2 emmies?

23 juli Lala TP 2 cryo's

24 juli Miepie

24 juli Pixel 27 juli TP

25 juli Hildever, 29 juli TP 1 emmie

25 juli Henne, 29 juli TP 2 emmies

28 juli Marlijnne 31 Juli TP 1 emmie

28 Juli Pixesl TP

29 juli Dee, 1 aug TP 2 emmies

30 Juli Imar TP

1 aug Sab,4 aug TP 2 emmies

1 aug Mariek, 4 aug TP 2 emmies

5 of 8 aug Tineke1983, TP?

8 of 9 aug essieislief, 11 of 12 aug TP

Begin aug punctie: Daisydoo

Testdatum :myfignerscrossed: :

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

5 augustus Tascha vroege test.

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

7 augustus Ymkeh

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

12 augustus Hildever

12 augustus Henne

12 augustus Tascha

14 augustus Imar

15 augustus Marlijnne

15 augustus Dee

16 augustus Mariek

18 augustus Sab (maar ik doe wel eerder ;-))

21/24 augustus Tineke1983

24/25 augustus Essieislief

Geplaatst

@Roos,

Ik denk dat ik wel weet welke arts je bedoelt... heb haar ook een keer gehad en dacht toen ook 'wat een hark!'. Weinig empathisch. Probeer het naast je neer te leggen, dr S komt straks weer terug om de rest van het proces te begeleiden. En hij is top!

@Essie,

Succes morgen! En zeker wat van zeggen. Een goede begeleiding hoor OOK bij de dienstverlening en dit soort opmerkingen valt daar niet onder lijkt me... Lekker rustig aan doen, zeker nu je zo moe bent.

@Esther, ben het wel met je eens wat je schrijft over de artsen. Een hoog IQ wil niet zeggen dat ze een hoog EQ hebben...gelukkig hebben we elkaar hier op het forum om de/het (?) EQ aan te vullen!

ga nu weer verder lezen....

Geplaatst

Yolande: dank je wel! Lief van je dat je weer even langs kwam hier!!!!

Belladonna: kop op meid..... ups en downs hè..... 't is ook niet makkelijk. Maar ik heb hele mooie lovende woorden van jou over ons gelezen, en die gelden net zo hard voor jezelf natuurlijk! Ook al ist soms ff moeilijk. Dipje mag ook, is niet meer dan normaal!

Essie: Heel veel succes morgen, ik hoop ook voor je dat de punctie eindelijk gepland kan worden!!

Mariek: ook al zo'n super resultaat. De verhalen van jou en Sab komen enigszins overeen: ongeveer zelfde leeftijd (?? dacht ik, begin nu te twijfelen... is Sab jonger?), allebei al een dochtertje, zelfde dag punctie, allebei veel follikels.... en nu allebei 2 top emmies en waarschijnlijk ook nog een aantal goede cryo's!

Geniet er van!

Nu ga ik snel de comp uitgooien en koken want ik blijf maar aan het lezen hier........

Geplaatst

Hoi dames,

Wow wat veel.

@eer wat fijn voor je. Ben ero echt zo bang voor. Wat voel jij dan? Ik heb deze 2 wkn zoveel gevoeld en nu weinig en na die pos/neg testen zie ik het somber in. Durf gewoon niet.

@ sab @ marieke Wat fijn voor je. Op naar een groen bankje. Succes met geduld opbrengen

@ roos. Dat is ook wat, je kunt op zo n moment zo weinig. Maar gevoe.l hebben er veel niet

@essie. Succes morgen

@ esly. Succes. We zitten samen in de zenuwen. Heb zo n leeg gevoel. Alsof er niets in mij zit. Om gek van te worden

@ alle dames

Oh meiden heb het niet meer. Voel niets meer. Behalve leeg gevoel. Weet zo zeker dat er niets meer is. Pfff ellende. Wat voelde jullie op wd 13 na tp of bij positieve uitslag

Geplaatst

@ belladonna. Ik herken het zo goed en in the end ga je weer door. Het is zo lastig om te accepteren. Ik hoopmvoor ons en alle dames dit x meer geluk. Sterkte

Geplaatst

Mariek, goed man, jij ook twee toppertjes teruggeplaatst gekregen.....wel lief van die arts dat ze je wel 3x heeft gezegd het rustig aan te doen...

daarom ben ik zo blij dat ik gewoon ff niet werk...(handig he eigenbaas) het is zo lekker om niks te moeten ...ik heb speciaal voor dit ivf traject mezelf vrij gegeven.

Mijn zus die verloskundige is die heeft een jaar of wat geleden een maand in een ziekenhuis gewerkt ...nou ze werd gillend gek, die vond het maar niks ze kon niet eens even de tijd nemen om met moeder in spe of net moeder een praatje te maken, ze vond het een afwerkfabriek, zo niet haar ding , zij is echt een mense mens die je heel erg op je gemak stelt, je je verhaal laat vertellen en zij is een luisterend oor etc ... zegt dat iets over mij NEE maar wel over mijn zus hahaha

ps ik heb één emmy teruggeplaatst gekregen

ik ga ervandoor eten bij mijn moeder

dikke knuf

Geplaatst

@Mariek,

Joepie 2 mooie emmys aan boord dat word ook broeden voor de groene bank you go girl ik duim.

@Ymkeh

Waarom gooi je er geen test tgegenaan als je al op WD 13 zit.

Ik kan mij die onzekerheid echt zo voorstellen hou moed hou vol.

@All

Bedankt meiden morgen 9:40 moet ik voor de meting ik laatr het jullie weten .

Ik hoop mandag op de punctie.

@Eer

eetze en heel veel succes morgenochtend he fingers crossed

Geplaatst
@Mariek,Joepie 2 mooie emmys aan boord dat word ook broeden voor de groene bank you go girl ik duim.@YmkehWaarom gooi je er geen test tgegenaan als je al op WD 13 zit.Ik kan mij die onzekerheid echt zo voorstellen hou moed hou vol.Ik durf niet meer. Wd7 en 8 pos. Wd 10 neg. En nu durf ik niet meer ;)@AllBedankt meiden morgen 9:40 moet ik voor de meting ik laatr het jullie weten .Ik hoop mandag op de punctie.
wd 7 en 8 pos test wd 10 neg test ik durf niet meer , succes morgen
Geplaatst

wat een mooie terug plaatsingen allemaal!! nu maar wachten. Succes dames.

Mariek: Volg het advies van je arts maar op. Vorig jaar overstimulatie gehad(vocht in buikholte etc)dood en doodmoe. Lekker aan toegeven. Veel drinken.

Ik was wel zwanger (zwanger van onze meisjes) en toen in week 10 was ik bijna uitgedroogd hoeveel ik ook dronk. Het onttrekt uit je lichaam. Ik was zo ziek.

Succes met wachten en straks een mooie positieve test.

zomerzotheid:knuffel voor jou, niet fijn om zo behandeld te worden. En dan voel jeje extra rot, omdat je nog "niks" weet.

Alle andere meiden, ik denk ook aan jullie hoor!!

Lfs

Geplaatst

essie, suc6 morgen met je laatste fm .... ik heb met je te doen hoor, zoveel hormonen, zoveel kleine tegenslaagjes, je baan, zo'n muts van een doktor ...

als beloning vind ik dat je morgen eindelijk duidelijkheid gaat krijgen over je punctie en dat die dan gewoon maandag is ...en dat je daarna 3 top emmy's aan boord krijgt en dat ze mogen blijven plakken ...

tineke...weet je nog in t begin van dit topic dat we zaten te dromen over hoe te vertellen en wanneer aan je ouders, vrienden en bekende etc...nou ik kan je melden dat (héél raar..NOT) weer begint te spelen in mijn hoofd....(stel dat ik zwanger ben , alleen al dat woord typen is al raar...zwanger...wanneer ben je dan uit de gevaren zone...over 2 maanden, dat is dan begin oktober, denk denk..is er dan iemand vd familie jarig of zoiets, nee dus dan moeten we iets anders verzinnen ...enz enz )

meiden tot morgen

Geplaatst

Jjaja eer weet ik nog wel. Denk er nog weleens over na maar ik houd mezelf ook steeds voor meissie zorg eerst eens voor een posi test voor je zo je hersens op 1000toeren laat draaien.

Dames met de tp vandaag!! Doe jullie best he!! En zorg goed voor jullie zelf!!!

Wie gaat er morgen testen wens jullie alle geluk van de wereld!!

Dames op de wachtbank zet hem op!!!

Ook meiden die aan het prikken zijn of morgen FM of TP hebben! Kan het ff niet meer volgen!! Good luck

Ook voor mezelf!! haha morgen 3de FM ben benieuwd of ik een ja krijg voor punctie maandag of dat ik moet wachten tot dinsdag maby wel woensdag. Nou we zien wel!! Hoop morgen op een 3 dubbele groene bank!!!

Tot morgen! Groetjes Tineke

Geplaatst

Ymkeh, welke dag zit je nu dan? Ow meid, ik wou dat ik je twijfels kon wegnemen en je een dosis moed kon geven. Lastig hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden