Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog niks van Sandra, niet hier en niet via de sms. Geen idee eigenlijk hoe lang al die onderzoeken duren... Negen uur moest ze er zijn toch?

Wij gaan zo weg, voel mn buik behoorlijk dus ben benieuwd hoe het ervoor staat.

Fren ik zal eens aan mijn zus vragen, die is rond die tijd geloof ik ook weg geweest. Ze was wel sneller moe dus ze hadden een vrij luxe appartement uitgekozen zodat ze niet veel hoefden te lopen voor eten etc.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier weer terug uit zh. CTG was goed, bloed en urine uitslagen duren wat langer dus als er afwijkingen zijn worden we gebeld, maar daar ziet het niet naar uit. Dinsdag weer CTG, dan wordt er overlegt met gyn, die dan OK heeft of ik moet blijven voor de kz of dat ik woensdag op de poli moet komen om door te spreken en dan donderdag de kz. Hij wil het zo lang mogelijk rekken naar de 37 weken dat is het beste voor onze knul.

De kans in wel reëel aanwezig door te weinig vruchtwater dat de placenta losscheurt dus bij buikpijn of bloedverlies direct langskomen, we wonen op nog geen 10 min van het ziekenhuis dus dat scheelt. Dat is een accute situatie die direct ingrijpen vereist. Voel me net een wandelende tijdbom, maar weet dat de kleine het best af is in mijn buik, sta streng onder controle en bij het minste geringste moet ik gelijk contact opnemen.

Geplaatst

Spannend Sandra! Jeetje, wat een dagen zijn dit voor jullie!

En voor Babeth ook trouwens, jullie krijgen het echt niet cadeau. Sterkte beiden!!

Fren ik ben met vier maanden naar Griekenland geweest, geen probleem. Maar ja, ik had toen nergens last van, geen misselijkheid of niks. Jij bent daar dan hopelijk ook vanaf? Ik vrees nu een beetje voor mijn eigen vakantie op Kreta, ben dan tussen ruim 9 en 11 weken, wordt met de dag vaker misselijk... Maar niet zeuren, met opgeheven hoofd deze tweeling erdoor helpen!

Henne succes straks! Ben benieuwd!

Geplaatst

Sandra gelukkig weer thuis maar als een tikkende tijdbom, he bah. Dus waarschijnlijk wel volgende week worden jullie mamme en pappa.

Wat spannend allemaal. Lekker dat jullie zo dicht bij het zkh wonen.

Zijn jullie wel wat geruster dan vanmorgen?

Henne succes.

Geplaatst

Meiden, allemaal bedankt voor jullie steun gisteren! Deed me echt goed. Zat thuis een beetje met mezelf in de knoop en uiteindelijk schoot me om 12 uur te binnen (lekker vroeg ja...) dat ik zin had om naar Antwerpen te gaan. Manlief was ook voor dus spullen gepakt en weg.

Heerlijk dagje ervan gemaakt, manlief een nieuwe outfitt, s avonds heerlijk gegeten en niet aan afvallen gedacht en nu lekker teren op dat dagje.

Ursela, denk toch ook gelijk weer aan jou. Vreselijk wat er in Noorwegen gebeurd. Alleen op dat eiland voorlopig al 85 doden en nog enkelen vermist. Snap alleen die dader niet. Van wat ze nu weten, is het een christenfundamentalist die tegen immigratie en moslims is. Vervolgens vermoord hij Noren????

Nico, klinkt alsof jij ook het één en ander aan het verwerken bent met je droom. Hoe voel jij je nu want je komt altijd wel vrolijk over maar zal toch ook niet altijd even makkelijk zijn.

Goh, jij hebt dus eens alleen in een vakantiehuisje gezeten om op adem te komen? Heeft je dat iets opgeleverd? Ik zou bang zijn dat ik in paniek raak alleen....

Enne, goed bezig met je afvallen hoor!

Dublin, vandaag rustige muziek opstaan? Lijkt me bijzonder dat je hem/haar nu al zo goed gaat voelen en dat het gaat reageren op wat er "buiten" gebeurd.

Sen, zo jij zit helemaal in de lappenmand. Wanneer krijg je de uitslagen van je onderzoeken? Voor nu sterkte!!

Syl, doet je man wat romantisch. Krijgt hij zo'n reactie van jou... Je hebt het toch wel goed gemaakt met hem?

Enne, afspraak met man erbij zal hier niet lukken.

Eef, heerlijk geshopt en idd een goede afleiding van die trieste berichten op de tv.

Nu weer sporten? Echt goed bezig!

Sab, zonnebril kan ik ook niet zonder. Draag zoiezo een bril maar bij het kleinste zonnetje wisselen. Ik heb van die pilotenglazen. Heerlijk! Kijkt erg rustig en idd ook in een tunnel toch goed zicht.

Babeth, wat heb jij weer een dag gehad. Maar heb je echt van 12 uur tot s avonds 20 uur gewacht? Kon je niet eerder terecht? Als die kleine meid eenmaal geboren wordt, mag ze eerst een paar minuutje in de hoek voor straf. Jullie steeds zo laten schrikken...

Wel een heerlijk dagje in Ikea gehad. Heb je ook die Daimtaart gegeten? Die vind ik altijd zo lekker.

Sandra, gelukkig nu even een goede controle maar wat een spanningen zeg! Lig je nu op de bank met je benen omhoog? Er echt niet meer vanaf komen hoor!

Ceeke, hoe gaat het met jou? Zijn jullie nog aan het afwachten? Dat is ook ontzettend zwaar he? Weet zelf toen nog dat ik bijna nergens naartoe durfde uit angst dat het opeens op gang zou komen.

Denk dat wij zo maar eens toerist gaan uithangen in eigen provincie als ik man zo gek krijgt. Hij slaapt nu nog. Het waait hier wel flink maar af en toe piept er een zonnetje tussendoor.

Geplaatst

San, goed om te lezen dat het voor nu goed is ; - ) en fijn inderdaad dat je zo dicht bij het ziekenhuis woont, dus de laatste week van de zwangerschap in, en nog even de bank gezelschap houden, meid, gelukkig schreef je al dat je een goeie bank hebt, dus maak me daar dan weer niet zo'n zorgen over. Zag nog ergens een paar prachtige zwanger foto's van jou in aug. topic. Helemaal goed, je straalt ondanks alles!

Zara, hihi, dat lekkere eten is wel jouw ding he, als ik aan Ikea denk, dan denk ik toch vooral aan de lampenhoek en de schilderijenhoek, maar de taart ; - ) wat goed dat jullie er toch wat van gemaakt hebben gister, hopelijk is het weer wat beter dan hier voor het er op uittrekken, hier slagregen. Begrijp je goed Syl, het is echt weer voor een dagje administatie...maar leuk is anders, sterkte!

Ben bezig met cursus voor werk uit te zoeken, mag iets uitzoeken op het gebied van projectmanagement, heb er nu twee gevonden, maandag voorleggen want het start in september al, dus snel bij zijn, kijk nu bij ncoi, mocht er een forumgenootje zijn met ervaring hoor ik het graag....haha, van taart naar ctg naar follikelmeting naar projectmanagement, hier kan alles, toch...?

Geplaatst

Volgens mij is dat lekkere eten onbewust mijn ding.... Maar je hebt wel gelijk inderdaad.

Heerlijk, nieuwe cursussen volgen. Lekker afleiding en jezelf ontwikkelen. Helaas geen kennis op het gebied van projectmanagment. Ik wil zelf graag nog een curus Koerdisch doen. Dat is de thuistaal van manlief maar de enige cursussen die ik tot nu toe heb gevonden, zijn Sorani Koerdisch en dat spreken zij dus niet.

Een kookcursus zou ik ook graag nog eens doen (weer eten....)

En speciaal voor Eef, ik ga nu verse broodjes in de oven doen en die ga ik straks beleggen met mosterd-dillesaus (van Ikea!), gerookte zalm en sla. Mmmm, heerlijk!

Tot vanavond!

Geplaatst

eet smakelijk ; - )

hoop dat je die cursus wel gaat vinden, het moet toch geweldig zijn in zijn eigen taal iets te kunnen delen. Dat zal voor hem heel bijzonder zijn!

Geplaatst

De zon schijnt af en toe......hier vanaf gisteravond regen regen regen, kloteweer zeg!

Ben naar huis gegeaan, geen zin om te werken, even struisvogel politiek hier.

Zit op de bank, tv aan en kookboeken voor mijn snufferd, en de iPad natuurlijk.

Geplaatst

Syl wij zijn niet echt gerustgesteld, loslatende placenta is zowel voor moeder als kind levensbedreigend. Natuurlijk hadden ze me niet laten gaan als de kans erop heel groot was maar hij is er wel en dat beangstigd toch wel een beetje.

Hier ook flink windje en frisjes, zit met een dik vest en nog frisjes.

Zara fijn dat je afleiding in Antwerpen hebt gevonden, vandaag toerist in eigen provincie uithangen, veel plezier.

Eef op zoek naar een cursus, nooit verkeerd om je horizon te verbreden.

Geplaatst

Ik zou persoonlijk ook niet echt rustig thuis op de bank zitten maar wat je zegt als het echt levensbedreigend laten ze je niet gaan maar toch rare dagen voor jullie.

Denk ook niet dat je het kan tegenhouden mocht het gebeuren, jezelf rustig houden is het enige lijkt mij.

Ben je al door je Gooische vrouwen heen, dat geeft aflezing.

Geplaatst

Hier weinig fut om alles goed te lezen, barst van de koppijn.

Maar Babath, jeetje wat schrikken zeg? Hoe voel je je nu?

En San, jij weer controle gehad. Wat een spanning allemaal he? Dus als ik het goed begrijp is de kans heel groot dat het manneke deze week gaat komen? Meis, hou je haaks.

Geplaatst

San die tikkende tijdbom herken ik erg, helemaal geen fijn gevoel. Net na de controlle ben je even gerust gesteld, maar een uur later is dat weer weg en ben je eigenlijk alleen maar bang.

Eef, mijn zus heeft iets met projectmanagement gedaan bij NCOI, met prince2 erbij... zal haar eens vragen.

Sab hoe was het bij jou? Hier is het een rommeltje. Om te beginnen wat vocht nog in/bij de baarmoeder. Het kan van alles zijn, van een cyste tot nog wat oud bloed. Je ziet het vaker en het kan volgende keer alweer weg zijn, maar mij zint het niet. Verder zijn de follikels heel onregelmatig verdeeld, ze varieren van rond de 15mm tot al over de 20mm. In totaal zo'n 26, daarvan een stuk of tien die wat groter zijn en waarvan ik wel wat verwacht. Moet nu morgen al terugkomen omdat de grootste al zo groot zijn. Kijken wat de kleintjes doen en dan woensdag of donderdag de punctie. Woensdag zou in mijn planning best goed uitkomen, maar ik wil ook wel dat ze groot genoeg zijn en de eitjes rijp dus ik neig zelf toch meer naar donderdag. Al met al ben ik toch niet helemaal happy nu. het ziet er niet echt slecht uit, maar gewoon heel rommelig en dat vind ik niet fijn.

Ons nichtje van 2 staat voor de deur, kom later terug!

Geplaatst

Zara lekker is die mosterd dille saus van IKEA! Ik koop ook altijd een potje als ik er ben. Gisteren heeft mijn moeder makreel meegnomen en die ga ik zometeen eten met die saus!

Henne, plan en hoop nou maar niks wat betreft de dag van de punctie, je weet inmiddels toch wel beter? :-) Ook al is het een rommeltje, wel veel follikels, mooi toch?

Geplaatst

hoi meiden,

wij zijn terug van de eerst fm :-)

Zag er goed uit allemaal.

Links zitten er een stuk of 13 14 en rechts een stuk of 8 9

Ze zijn nog niet erg groot, max 11 mm, dus we gaan nog even door met prikken.

Woensdag terug voor de 2de fm.

We houden rekening met de punctie op maandag.Klopt eigenlijk ook precies met de vorige keer, langzaam maar best aardig wat in aantal, er zaten er een aantal verscholen, maar ze wilde me niet pesten want links is vrij pijnlijk. BMS was helemaal top, dus ja, ik heb best goede hoop weer.

Langzaam komen we dichterbij ons einddoel.

We waren onwijs blij dat er toch best wel weer een aantal follikels te zien zijn, je weet het tenslotte maar nooit. Dus al met al een heppy koppel hier ;-)

Ik ga zo eens bijlezen welk nieuws er hier verder is :-)

Geplaatst

Hè henne, valt toch reuze mee? Op mij komt het in ieder geval positief over hoor! Ik had ook een kopgroep en een peloton. In de kopgroep ook een stuk of 8 die ruim 10 mm groter waren dan de rest. Heb toen gevraagd i er kans bestond dat ze zomaar zouden knappen, maar in Nijmegen verzekerden ze mij dat de follikels echt wel 25-30 mm kunnen worden voordat ze spontaan knappen. Dus als je daar vanuit gaat heeft hè peloton nog tijd om de inhaalrace in te zetten. Komt vast goed!!

San, dubbele gevoelens dus... Aam de ene kant blij dat spruitje n even blijft zitten, maar da placenta verhaal is ook niet ech geruststellend. Wel fijn inderdaad dat het zh zo dicht bij is. hebben wij ook, is letterlijk nog geen 3 min rijden. Fijn idee. Probeer deze dagen je rust goed te pakken, het is echt weer voor Ee filmpje en een grote pot thee. Goed voor jou en voor spruitje!! Hou vol meid, het einde is in zicht!

Geplaatst

Mooi zo Sab!!

Uhm... ik zit net over mijn makreel te schrijven maar het is een voorverpakte... mag ik niet eten toch? alleen als je 'm verwarmd! Eerst maar doen, zou de magnetron goed zijn? Pfff heb er net zo'n zin in.

Geplaatst

Wat een hoeveelheid henne, wel fijn dat je morgen weer voor controle gaat spannend!

Goed dat reageert over die cursus, op werk was die prince 2 aanbevolen, maar nadat we de site deogelijkheden hebben bekeken, krijg ik het gevoel dat die prince een specifieke vorm van pr. Man. Betreft, en dat je dan beter eerst een basiscursus kan doen voor je je pince 2 doet, hoor graag wat je zus ervan vond ;-)

jij lekker dagje alsnog, niet teveel piekeren ok?

Geplaatst

Geen idee, ik weet altijd alleen dat het 'vette vis' is, die in principe goed is voor zwangeren. Maar wel vers dan denk ik. Ik heb net gegoogled een artikel uit 2007 dat ze voorverpakte vis hebben getest en in 12 % de listeria bacterie hebben aangetroffen. Je mag 'm eten als ie mintens 85 graden verwarmd is, dus ik doe 'm op 900 in de magnetron denk ik. Zo zonde om weg te gooien niemand anders lust 'm!

Geplaatst

Henne, ziet er goed uit qua aantallen toch, komt echt wel goed hoor.Fijn vooruitizhct dat je de punctie lekker snel hebt, dan hof je ook niet meer zo lang te spuiten :-)

San, tsja, lastig he?je wilt dat ie gehaald wordt, maar ook weer niet, gelukkig goed onder controle en t wordt alleen steeds spannender allemaal voor jullie, sterkte en doe jij ook rusitg aan ajb??

Ik lees over vis? Ik heb alle soorten verse vis gewoon gegeten hoor, is geen probleem, als t maar vers is :-)

jeetje jankend kind hier, zo terug

Geplaatst

Sab mooie meting dus, gelukkig.

Henne bij jou wat rommeliger maar het aantal is goed gelukkig, niet te weinig. Benieuwd wat ze morgen zeggen.

Caroline smaakt dat dan nog na de magnetron, zou hetzelf niet eten.

Geplaatst

goedenmiddag girls,

wat een weer hè, om te janken gewoon! het is hier al vanaf gistermiddag non-stop aan de gang. Ik had gewoon geen zin om uit bed te komen. Heb tot 12 uur liggen meuren in mn bed maar ging er ook wel laat in hoor dus heb een excuus ;)

San, jeetje jullie krijgen het zeker niet kado. Kan me voorstellen dat dit zenuwslopend voor jullie is. Sterkte voor jouw en je man.

Henne, tjee wat een follikels! zit je zo niet tegen overstimulatie aan? en wat dat plannen betreft: dat loopt meestal toch in de soep dus ik denk dat je het beter gewoon op je af kan laten komen.

Sab, ook een mooie FM gehad zo te horen. Ben je er al uit wat je met je zonnebril gaat doen hihihi, niet naar die vent van je luisteren hoor. Pak nou maar gewoon dat geld terug en koop van het verschil nog een ander leuk cadeautje voor jezelf ;)

ik moet trouwens voor mn vermoedelijke slaapapneu ook naar het RDGG in Voorburg dus misschien kom ik jullie wel tegen

ik ga zo maar eens een ongelooflijke stapel wasgoed opvouwen bleahhhh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden