Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Grootste punt is denk ik dat ik inmiddels weet dat goed zaad bij ons essentieel is. En hoewel 50% bevruchting natuurlijk netjes is....ik moet morgen gewoon zien hoe de kwaliteit is. Kwantiteit zegt idd niet alles, maar is in ons geval al wel een indicatie. Nou ja, schluss....niet meer over nadenken. Morgen tp en dan zien we het wel verder. Icsi7 kan er dan evt ook nog wel bij, why not?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: 3e fm 29 juli, punctie 1 aug

Henne: tp 29 juli

Zwanger

Witje: 27 juli afspraak gyn, hoe nu verder????? (uitger. datum 20 aug 2011)

Ursula: (uitger. datum 30 juli)

Babeth: 3 aug. controle gyn. 38w2d (uitger.datum 15-8-2011).

Caroline: 3 aug. 2de echo 9w1d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Henne, Sander had vorige keer alleen maar abnormal forms...ik had veel meer eitjes dan ze zaadjes konden vinden en toch is het goedgekomen. Nu is het jouw tijd hoor! Jammer dat ik je morgen niet zie, ik moet er pas om 1345 uur zijn...

Dat is bij mij ook een reden van zorg, te slecht zaad en minder eitjes en slechtere kwaliteit eitjes of weinig rijpe. En ik ben ook al teleurgesteld als ik aan een minder aantal dan destijds denk maar ja dat was ook wel te mooi om waar te zijn.

Volgens mij heet dat 'verwachtingsmanagement' ;-)

En je gaat niet werken nu hoor, even lekker ontspannen!

Voel je je goed genoeg om even naar buiten te gaan, winkelen of zo..??

Geplaatst

hee lieve Henne,

Ik snap je teleurstelling.... Je had natuurlijk op meer gehoopt. Vandaag even snel je werk wegwerken en dan lekker iets doen waar jij je goed bij voelt. Ontspannen en morgen rustig naar het ziekenhuis. 4 Bevrucht, das nu een tweeling en nog een tweeling in de vriezer :-)

Meid, dikke knuffel!

Geplaatst

Henne, ik snap je teleurstelling wel hoor. Maar wij hadden altijd maar 3 folikels en 1 eicel. Die dan wel tot 6 was doorgedeeld. De ene keer dat ik zwanger ben geworden was het gewoon met 1 folikel en zelf klussen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hou je haaks hoor... Jij hoeft geen 7e icsi.

toch als ik dit allemaal lees, dan denk ik wel eens wat ben ik blij dat dat over is voor ons. Maar diep in mijn hart....

Caro verstandig dat jeniet naar je zieke zus gaat. Even het zekere voor het onzekere.

Voor de kort zwangere onder ons. Wil even melden dat ik nog een complete grenen babykamer heb staan. Tegen elk aannemelijk bod. Hoef er niet veel voor te hebben. Wil het alleen zo graag weg hebben. Of is dat raar...

Had de haptonoom gebeld. Heeft een wachtlijst. Nu kan ik iemand anders bellen na 17 aug. Dus nog even geduld.

Volgens mijn collega zie ik er oververhit en moe uit. Nou zou voel ik me ook. Heb gisteren lucrin injectie erin gejast, en voel me redelijk beroerd.

Fren, is het nu gelukt met de vervangende tandarts?

Ceeke, hoe is het met jou?

Zara, hoe is het bij jullie?

Tool, jij was ook lekker vroeg op om je mannetje weg te brengen.

San, hou je het nog vol, al die spanning. Is het niet om de behandeling dan is het wel om de bevalling.

Nou ga maar gauw weer eens wat doen.

Dikke knuffel van mij en denk aan jullie...

Geplaatst

Henne van de ene kant fijn dat er 4 bevruchtingen zijn en van de andere kant een domper omdat het "weinig" is.

Zolang de kwaliteit maar goed is. Ik snap ook je gevoel heel goed hoor, het is niet slecht maar toch......

Alles bij elkaar genomen heb ik niet eens zoveel bevruchtingen gehad, het is ook weer per maand verschillend, goede en slechte maanden zeg maar.

Denk niet dat we daar echt veel invloed op hebben, je doet wat je kunt.

Sab helaas zijn wij dan de ongelukkige die dit overkomt.

Japanse rijst met sushi erop toch, erg lekker en niet vet maar gezond, hmmmm krijg er zin in.

Ik maak volop gebruik van mijn nieuwe broodrooster, vers geroosterd brood, erg lekker, niet voedzaam maar lekker!

Nu nog stogzuigen en dweilen en nog 2 wassen opruimen.

Geplaatst

Ben alweer wat nuchterder hoor. Bij de uitgangsecho zei ik tegen j: waarschijnlijk dus een stuk of tien rijpe eitjes. Tot nu toe elke keer geweest dat het aantal grotere dat ze dan tellen overeen komt met het aantal rijpe. Ongeacht hoeveelheid follikels. En een bevruchting van 50% is vrij netjes, dat het de vorige keer 100% was, dat is pas uitzonderlijk!

Nog wel erg moe, dus heb de bank opgezocht voor een tukkie. Ga proberen van twee tot vier te werken. Morgen eerst acu in Utrecht dus denk dan even ergens bakkie doen en van daar naar Voorburg. Anders blijven we heen en weer rijden en wordt het haasten.

Ga de iPad aan het infuus hangen dus ook geen afleiding ;-) even de oogjes dicht en weer positief wakker worden. Jullie zijn lieverds!!!!

Geplaatst

Ruby ik wil de babykamer niet kopen maar misschien kan ik iets voor je betekenen met tijdelijke opslag.

Hoeveel is het?

Idee???

Tuurlijk wel even kijken of het past dan.

Geplaatst

henne, snap je zo goed!! Wij waren helemaal down op de dag van de tp: een A-kwaliteit terug en de rest in de kliko, terwijl we zo op cryo's rekenden. Hebben toen vol overtuiging tegen elkaar gezegd dat we geen cryo's nodig hadden en zie...

Overigens: net terug van de tandarts; wortelkanaalbehandeling gehad, dus zit nu met dikke, tintelende lip en een tijdelijke (jahaa, we zijn nog niet klaar) vulling weer op mn werk. Komende 1.5 uur niet eten, terwijl ik werkelijk rammel van de honger... 22 aug (= eerste dag vd vakantie) terug voor definitieve vulling - heeft ie een uur (??) voor nodig!!

Geplaatst

Henne je noemde mij zelf al: weet je nog dat ik in tranen naar huis reed omdat ik maar 4 follikels had? En uiteindelijk 4 embryo's, GEEN cryo's maar toch zwanger!! Dus kop op!

Ik ga nu gedag zeggen tot maandagavond, we gaan zo rijden naar Belgie. Kus voor jullie en succes met alles!

xxx

Geplaatst

sorry Ruby, wij gaan de kinderkamer hier kopen. Hoop dat je snel een gegadigde voor vindt, kun je dat ook afsluiten....

Is het anders iets om het te schenken aan een goed doel? Asielzoekers oid? Of via een voedselbank iemand blij maken?

Geplaatst

Fren, als ik t goed begrijp zat er gewoon een dikke vette onsteking?? Geen pretje, maar wel verlost als het goed is.

Ik ben ooit eens bij een t.a geweest waar ik 2,5 uur heb gelegen met mijn mond vol klemmen, de krampen sloegen toe, echt bizar, en daar moest ik ook nog 2 xo terugkomen. ben ff kwijt hoe zo'n t.a. ook alweer heet ;-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier een late melding...alles okay!

Henne ik las even bij en ik kan me je gevoel en onzekerheid enorm voorstellen, ook ik hadbij deze poging het gevoel het wordt niets vanwege de zaadkwaliteit en het tel. Overleg met de arts die ons alles over het zaad wist te vertellen.....

Maar je weet jezelf zo Goed te herpakken!!morgen de tp, worden er 2 teruggeplaatst? Alvast onwijs veel succes!!

Sab succes met de laatste zware spuitloodjes..wat ellendig dat je er zo heftig (emotioneel) op reageert!! Nog 3x spuiten voor je? Muv de pregnyl dan....succes lieverd!!

Fren jouw verhaal van de kies....dat het nu maar eens definitief verholpen wordt zeg, sterkte!

Caro groot gelijk dat je niet gaat! Veel plezier in de Ardennen .

Syl, wat goed een kilo kwijt!!

Simba hoe gaat het bij jullie?

Laika bij jou gaat het ook hard nu hè , fijn dat je zo Ged in de gaten gehouden wordt en dat de klachten minder geworden zijn.

Geplaatst

endodontoloog, dat was het!

IVFSH, je maakt mijn dag helemaal goed hoor, bedankt voor je lieve kaartje!:knuf:

Geplaatst

Ruby ik weet ook iemand die zw is, misschien hebben hun interesse.

Laat even weten en stuur een fotootje mee.

Wat betreft het wiegje en spulletjes, iemand zei het hier ze zullen het waarschijnlijk niet in de gaten hebben. Gisteren zag ik het weer staan en ik moet het zeggen om van die kramp af te komen, buiten dat vindt ik de aanstaande ouders super lief en dat scheelt wel weer.

Geplaatst

henne, een beetje een domper, maar toch ook weer niet. Je hebt de 7e icsi gewoon niet nodig. Deze emmies gaan het helemaal maken, deze twee en de volgende 2 ook. Dikke knuffel meid en succes morgen met de tp. Rust vandaag maar goed uit en laat je ook maar even door J. verwennen.

Fren, een noodoplossing dus en nu ook nog honger. Beetje wrang, honger hebben en niet mogen eten. zucht.

Zeg Sylvino, je bent die kilo nu toch niet weer erbij aan het eten, of wel? met je geroosterde, niet voedzame maar oh zo lekkere broodjes, hihihihi. Gelijk heb je, ik zou ook meteen gigantisch het nieuwe broodroosterapparaat gaan uitproberen.

Baal er ook een beetje van dat ik ook zo moet opletten op wat ik eet, want het gaat er bij mij ook zo aan zitten.

Caro, goed alternatief. Veel plezier! en inderdaad, jullie gaan in augustus of september toch ook nog naar Kreta? Dubbel genieten dus nog. Lekker!!!! Mnice!!! zoals de bheerder van het winkeltje zou zeggen.

uhm, wat hadden we ook alweer afgesproken over de 13e? hoe laat bij W I .J?

Zara wil je nog meerijden? Oh, zie net dat het over 2 weken is, dus heb nog effe tijd om te stressen hoe ik daar moet komen, whoehahahaha. Stress is niet goed voor mij en ik probeer me er zoveel mogelijk van af te sluiten, maar heb nu verdraaid veel pijn aan mijn onderrug, wat wil ik toch zo graag? oja, ik weet het alweer ;-)

nog een half uurtje werken en ik kan weer naar huis. lekker zo vroeg beginnen.

liefs,

Tool

Geplaatst

Grrrrr....lig ik ekker op de bnak te slapen, gaan de buren even fijn buiten een gesprek voeren. Het zijn aardige mensen, maar ze zijn soms best luidruchtig. En met de tuindeuren open kan ik daar dus vrolijk van meegenieten. Denk dat ze ook neit doorhadden dat ik thuis was, staat natuurlijk geen auto op de oprit.

Ook fijn nieuws: in onze eerste vakantieweek kan de schilder aan de slag voor de buitenboel. Hoeven we daar niet voor vrij te nemen. Willen dan zelf in de woonkamer gaan klussen. Heb al bedacht dat we morgen vanuit Utrecht naar Vb wel even in Zoetermeer kunnen stoppen, zit een grote behangwinkel. Even iets leuks voor de afleiding :-)

Ruby ik zou zo niemand weten voor de babykamer. En als het bij ons lukt heeft mijn schoonzusje al van alles staan. Misschien idd informeren bij een goed doel, gemeente, kringloop oid? En staat ie al op marktplaats? Of misschien is dit wat: http://www.knuffelkamers.nl

Ik ga toch maar even aan het werk. Moet tabellen uitdraaien uit databestand, moet niet heel ingewikkeld zijn. Nadenken gaat niet lukken hihi, volgens mij ben ik van de utro ook alweer lekker moe.

De 13e was er toch vanaf 12 uur gereserveerd? IVFSH, misschien is het slim de meiden die komen even de gegevens per mail te sturen? Wil ik doen als je het mij stuurt hoor: adres, tijd, naam waaronder gereserveerd is. Kunnen we via de mail ook carpool en vroger komen ed afstemmen.

Geplaatst

Syl-vino hij staat bij mijn vader in de schuur. Dus staat niet echt in de weg. Maar half augustus wordt de keuken bij vrienden van ons eruit gehaald en die moet dan in de schuur. Vandaar dat ik de ruimte nodig heb.

er staat een foto op mijn hyves onder advertenties. Daar kan je hem dan vandaan halen.

Hoor wel vaker dat babykamers niet te verkopen zijn.

Hier ontzettend moe en warm. Mijn collega zei al dat ik er moe en oververhit uitzag. Lekker aardig weer. Maar zo voel ik me idd wel.

Dames, nog even hard knallen en dan gaan we tapas eten met mijn schoonouders.

Succes allemaal.

Geplaatst

Henne, gaat vast goed komen met deze emmy's hoor. Snap dat het aantal tegenvalt. Ach, dan moeten jullie het gewoon van de kwaliteit hebben en niet van de kwantiteit.

Ruby, vervelend dat die babykamer je nu letterlijk en figuurlijk eigenlijk in de weg staat. Zou fijn zijn als je hem kunt verkopen. Ik weet er ook niemand voor.

Geplaatst

Zal wel eens kijken Ruby.

De aanstaande ouders zijn op vakantie dus dat moet nog even wachten.

Tool die boterhammen die ik rooster zijn droog, zit niets op zelfs geen boter.

Trouwens ging net op de weegschaal staan gaf die 102,7 kilo aan...... Was de hond aan het wegen maar hij gaf bij mij nu 92,7 aan halve kilo minder dan van morgen???

Het gaat iig de goede kant uit.

Geplaatst

Jij gaat lekker Sylvino. Ik sta alleen bij de gewichtsconsulent op de weegschaal. Zelf behoud.

Verder niets te melden. Lekker tapas eten vanavond.

Geplaatst

Ik verwacht niet dat dit zo doorzet maar in totaal nu 3 kilo kwijt. Het motiveerd.

Ik probeer op donderdag op de weegschaal te staan maar vergeet het ook vaak.

Heb nog nooit echt rapas gegeten. Wij gaan vanavond een hapje sushi doen. Gezond en licht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden