Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: 3e fm 29 juli, punctie 1 aug

Henne: tp 29 juli

Zwanger

Witje: 29 juli afspraak gyn, ctg en kijken hoe nu verder????? (uitger. datum 20 aug 2011)

Ursula: (uitger. datum 30 juli)

Babeth: 3 aug. controle gyn. 38w2d (uitger.datum 15-8-2011).

Caroline: 3 aug. 2de echo 9w1d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Miki gaan jullie nu inderdaad komende maand voor de cryo-poging of stel je deze voorlopig nog uit?

Bijna alweer agustus, voor velen staan er dan weer belangrijke zaken op de agenda,

Zara jij krijgt als het goed is de uitslagen, Guusje jij de echo en aan de hand daarvan een beslissing nemen, dan ook de testmaand voor Henne en Sab...!!

niet te vergeten de tussentijdse lunch!

Eef, jij lekker 4 weken volledige rust en heerlijk van je vakantie genieten!

dames :myfignerscrossed::positive energie:

Geplaatst

ooh ceeke wat vervelend voor je...hoop dat je snel weet wat het is en dat het beter met je gaat. dikke knuffel voor je

Henne toi toi voor morgen

Babeth zou bijna denken dat je naast mij woont..ik heb een luidruchtige overbuurman en en vuurkorf buurman hoop altijd stiekem op een stortbui

San morgen weer controle, hoop dat de kleine toch nog even rustig door mag groeien bij mammaSan

Hiervandaan niets te melden behalve dat we vandaag lekker samen uit eten geweest zijn en dat dan net voor de strortbui! )arme mensen die later zijn begonnen met eten dat was voor hen biefstuk met watersaus

Geplaatst

Ceeke, wat een elende moet je door maken. Heel heel veel sterkte meisjes! Denk aan je.

Geplaatst

Spaatje wat een geluk, op dommige plekken echt veel gevallen. Bij ons niets twerwijl een stukje verder in Ritterdsm ook verschrikkelijk veel.

Babeth zag dat jij samen met Pien gereageerd hebt in een topic over een poep uier. Raar verhaal en ik wist niet hoe te reageren, heb ik niet snel. Pien heeft het mooi geschreven. Ik hoop dat de juiste beslissing genomen gaat worden.

Sandra veel succes, rond de middag geloof ik.

Hier niet slapen, klote kriebelhoest en pratende mensen buiten, grrrrrr.

Geplaatst

ik ben heel gezellig, waar ben jij nou?????

Ik moet om half 3 pas dus nog even geduld met wachten op mijn antwoordt......

Geplaatst

Ach ceeke, wat een ellende. Zo veel pijn. krijg je vandaag een echo om te kijken wat het is? Controleren ze ook op galsteen?

Babeth, ik had inderdaad gevraagd naar controle navelstreng. Dit (poreusheid) kunnen ze niet zien met een echo. Ze kunnen het zien met een regelmatige groeiecho. Maar die krijg ik niet. Mocht ik 6 augustus nog niet bevallen zijn dan krijg ik wel een echo bij mijn overtidsvurdering. (makkelijk he noors, overtijdswaardering). Dan ga ik vragen of ze kunnen meten hoeveel hij gegroeid is sinds de vorige echo. Mocht dit niets/weinig zijn ga ik proberen me niet naar huis te laten sturen. Tot die tijd vertrouw ik er maar op dat het goed zit. Vind het een beetje eng omdat als merel natuurlijk was bevallen zij het misschien niet overleefd had vanwege dat de navelstreng het dan al te vroeg had begeven. Maja, het is en blijft een hoog risicosport, zwanger worden, blijven en bevallen.

Succes vandaag met de fm sab! Voel je je vandaag een beetje beterder? (is dat nlds beterder?)

Sylvino, vanwaar de naamsverandering? Klinkt italiaans, een zuidelijk accent aan je naam. Niet leuk, weinig slaap. Maar heb gelezen dat je er nu aan werkt, acu. Ik heb een tijdje een slaapdrankje gemaakt voor mijn man. Nadeel was dat hij niet wakker te maken was sochtends. Wil je het recept? Het smaakt vies, is eigenlijk een aftreksel van gekookte sla. (haha, nu klink ik als een kruidenheks).

Spaatje, nieys aantrekken hoor van sylvino, die vind dat je op een Dommige plek zat te eten.....

Eef, hoe gaat het nu?

Henne, succes vandaag en de komende weken natuurlijk helemaal! Ik ben voor behangen! Ik heb mezelf een keer gewaagd aan een origineel behang uit jaren 60. Met patroon uiteraard. Het is moeilijk maar te doen. Goede voorbereiding en steeds tussendoor alles goed schoonmaken is belangrijk.

Geplaatst

goeiemorgen!

Henne...heel veel succes dadelijk met de tp!!! Dat ze maar heel lang mogen blijven zitten!!

Sab, die verdraaide hormonen ook, laat je tranen maar lekker komen. Nog even en je bent van het spuiten af. Denk aan je en succes vandaag met de fm!

Ceeke, meisje toch. Wat is dat nu weer? Alsof de mk nog niet erg genoeg is, nu ook nog met meer pijn in het ziekenhuis. Hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen vannacht. vind ik altijd zo vreselijk, in het zh slapen. Hoop dat je een kamertje voor jezelf hebt of anders met een rustig iemand, die niet snurkt of hard ademt in de slaap. Sterkte meid!

Sylvino, goed bezig zeg!!! 3 kg alweer!!! ik hou het lekker bij mijn shakes en geen/weinig koolhydraten bij het avondeten, al snak ik in het weekend wel meer naar de broodjes en het zoete beleg wat ik erop kan doen, hihihi

Guusje, een beetje teut na 3 bier, ik sluit me aan bij Syl, amateur ;-P, hihihi. Gelukkig dat jullie nog droog hebben kunnen eten, hier is ook geen spatje teveel gevallen. de zomer mag van mij weer terugkomen en 's nachts mag het dan regenen als we liggen te pitten, is dat niet een idee?

heb besloten om het verhaal van mijn jongste broertje en partner te laten rusten. levert hem alleen maar meer stress op en ik kom er toch niet achter waarop gezocht is, want dat weet ze niet meer. Ursula, dat is een van de redenen waarom Sylvino en S€N hun naam hebben gewijzigd (ongewilde bekendheid van buitenaf op het forum). De energie die ik kwijt ben hierdoor, had ik beter in andere dingen kunnen stoppen. Moet nu weer proberen om de genietende vibes weer terug te vinden en daar ga ik vanavond in elk geval al mee beginnen, koktails drinken. We vertrekken pas laat, maar dan zijn de drankjes wel dubbel zo groot, voor de prijs van een klein drankje. Dan is het toch wel fijn als je dicht in de buurt van de grens woont, hihihi. Is het toch wel een stukkie goedkoper.

Babeth, rustig wachten, maar kan me wel voorstellen dat ze mag komen.

San, bij jullie hetzelfde. Verstandelijk en gevoelsmatig twee verschillende gedachtes. Loslaten is in deze situatie nu dan waarschijnlijk ook de beste optie. Jullie worden goed in de gaten gehouden en ze weten hoe jullie je eronder voelen. mocht het echt niet meer gaan, dan zou ik proberen om het in gang te laten zetten.

Succes dadelijk met de controle!

Ursula, ook voor jou nu echt de laatste loodjes. Goed dat je ook het onderzoek naar de navelstreng laat doen. Hoop dat het allemaal goed zit. Wordt hij dan nu met een ks geboren?

Ruby, heerlijk genoten van de tapas? Hoop dat je de slaapkamer snel kwijt komt. Ik heb wel een paar zwangeren om me heen, maar die zijn al voorzien van een kinderkamer, dus ik kan je niet helpen. Als ik nu zelf zwanger zou zijn, dan zou ik je wel van dienst kunnen zijn, maar zover is het nog niet.

oja, gisteren nog een onverwacht knuffelmoment gehad. Allebei waren we eigenlijk totaal moe (hij van het werken en zijn rugpijn, weer verkeerd getild, en ik van de zb en het vroege opstaan), maar toch nog heerlijk geknuffeld. Verder was het een shitnacht, want een van onze katten heeft tot 3 keer toe overgegeven. Er zat dus een haarbal dwars en die kwam er pas bij de laatste keer uit. dus ik stond met een slaperige kop alles op te ruimen vannacht om half 3, nu dus nog moe-er dan gisteren, maar heb twee blikjes red bull hier staan, hahahaha. Niet dat dat helpt, want het zijn gewoon suikerbommen, maar goed, mentaal zal het wel even goed doen (en ik heb al heel lang geen blikje meer gehad).

Voor het lijstje: eergisteren kant-en-klare lasagna van de supermarkt met de duitse 4-letterige naam en gisteren tilapiafilet en sla met dressing

Vanavond: omelet ham/kaas en ik denk sla/tomaat en waarschijnlijk wortelen.

Eef, geniet lekker van je vakantie!

voor de rest een dikke knuffel en tot later!

grtz,

Tool

Geplaatst

Ursela de heks ik wil dat recept wel proberen, klinkt.....ehhhh lekker......

Ik las iets over vervoer met de ambulance omdat jullie zo lang moeten rijden, is dat nog gelukt?

Vino = wijn, met dank aan Fren, dus ik heb het maar gecombineerd.

Tool klinkt gezellig vanavond en goed dat je de hele toestand probeert achter je te laten. Misschien als het dadelijk wat gezakt is een beter moment om het nog eens over te hebben.

Had trouwens je oude naam getypt, zit er zo in maar op tijd verandert.

Ik heb vandaag mijn zakelijke hoed op, dadelijk overleg met de curator en advocaten over de rechtszaak.

Zal daarna mijn foto aanpassen.

Geplaatst

mogge meisjes, hier weinig verandering, gezicht staat op onweer, errug sjaggie en nergens zin in. Niet eens gespoten vanmorgen maar toch zo verschrikkelijk bleh...straks voor de 5de keer naar t zh geloof ik, bah.

vandaag lees ik mee, maar reacties zullen er niet veel zijn.

Henne succes straks, en voor de rest weet ik t eff niet meer.

iedereen fijne dag.xx

Geplaatst

Sab vervelend dat je je zo voelt. Hoop dat je in ieder geval een goede fm hebt, misschien kan je je daar aan optrekken. En zoals Sylvino zegt, kom maar tegen ons aanzeuren. Daar zijn we ook voor!!!!

Sylvino je zakelijke pet op???? Dat klinkt serieus hoor.

Hier nog heel even geslapen en ga zo maar ff douchen, krijg straks vriendin op de koffie voor afleiding.

Geplaatst

Sab, balen dat je je zo kl**te voelt. Leef met je mee. Als je wilt klagen, kun je hier terecht, dat weet je. Denk aan je en geef je een dikke knuffel!

Sylvino, succes met de zakelijke hoedjesdag!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja ik weet het, ik ben vroeg voor mijn doen......

Sab, na vandaag nog maar 2x meid, punctie, en tp! Okay, later de eerste echo maar daar kijk je naar uit!! Hou je taai en spuw hier lekker je gal!!

Ursela het s inderdaad spannend maar zeker met die wetenschap,gelukkig is er wel een manier om het enigszins te controleren...

Heb je hem trouwens de huur al opgezegd? Een dag nadat Simba datvdeed is ze bevallen....!

Syl, inderdaad een vreemd verhaal en dan moet je ook voorzichtig zijn met wat je zegt, je hoeft uiteraard niet te reageren maar a, dat lukt me dan weer niet hè, misschien mede doordat ik haar "vaker" gesproken heb toen ze net de medische molen ingestapt was....ik ben benieuwd of we er nog iets van horen maar daar moet toch meer aan de hand zijn? Erg sneu voor de kindjes! Ik hoop dat ze wel echt bij elkaar blijven hoor!

Ja meiden een vroege slaapdoos hier, viel pas rond 2.00 in slaap en rond 5.00 weer wakker, kijken hoe ik de dag doorkom, lage rugpijn gaat op en af, maar zonder een regelmaat hoor.

Tool wat goed dat je het laat rusten! Zegt heel veel over je!

Geplaatst

Meiden, ff zo druk met project en op andere fronten...

Graag wel een warme knuffel voor jullie allen tussendoor, maar Henne in het bijzonder ff nu. Meis, ik snap dat je zwaar baalt dat het er "maar" 4 zijn. Je hebt nu aan iets anders geroken en ik begrijp dat dit onrust verzorgd. Enige wat wel veranderd is, is dat jouw lichaam zwanger is geweest. Mocht de emmy echt 'minder' zijn... wellicht kun je hem dan beter ontvangen en vasthouden. Ik geloof daar in, zeker bij jullie. Toi toi toi!

Enneh Babeth, we zitten nu "op de prednison" in mijn eigen cyclus. Als dit nix oplevert, maar de medicatie mijn cyclus (en mijzelf) niet in de war schopt... gaan we next ronde mogelijk voor de cryo. Brr... doooodeng!

Ik lees wel bij hoor meiden en denk veel aan jullie allemaal! Simba, nog een dikke van harte he. Weet niet of ik dat al had gedaan.

xxxx

Geplaatst

Ja Babeth wat wil je je slaapt zoveel dat je toch wel een keer uitgeslapen bent hihi. Nee grapje, wie weet is er het eea aan het broeden???? Heb jij de huur al opgezegt???

Geplaatst

Miki, wat spannend inderdaad, veel succes met de laatste wachtweken!! Ik duim voor je meid.

San ik heb 'm nog niet opgezegd haha misschien maar doen? Slapen kan ik continu alleen niet nu, teveel last.

Sylvino, ik las net pas van de afspraken voor het zakelijke gedeelte, veel succes!!

Geplaatst

Hei,

Ik zal op zoek gaan in mijn boekenkast sylvino.

Huur opzeggen...tja, ik heb een zwak voor koppige eigengereide krakertjes dus ik ben bang dat hij zich er niets van aantrekt.

Miki, hoop voor je dat die cryo voorlopig in de ijskast kan blijven. Succes!

Geplaatst

Testr, spannend meid! Hoop dat het gaat lukken in je eigen cyclus en dat de cryo's niet nodig zijn.

ursula, nu al eigenwijs, hihihi. Dat gaat wat worden als ie er eenmaal is.

Henne, hoe is het gegaan? Hoop dat de kwaliteit van je emmies goed is en dat je cryo's hebt. Veel succes en plezier bij het uitzoeken van een leuk behangetje voor jullie woonkamer. En dan binnenkort klussen zowel aan de binnenkant (door jullie) als aan de buitenkant (door anderen) aan jullie woning. Zal zeker mooi worden (foto's altijd welkom, hihihi).

Babeth, ach, ik probeer op deze manier mijn broertje de rust te geven die hij hard nodig heeft op dit moment. Zijn thuissituatie is allesbehalve prettig te noemen en wij als zijn familie weten er maar een tipje van helaas. Steun heeft ie nu op dit moment hard nodig en om problemen thuis te vermijden, ontwijkt hij ons of tenminste, vertelt hij ons niet veel.

heb zin in vanavond! eerst dadelijk om half 5 oefenen voor nieuwe zb-liedjes, dan een uurtje cp, dan effe mijn rug rust gunnen en dan nog mijn eigen lesje geven en dan, klaar om te feesten (na een heerlijke douche uiteraard, hahahahaha).

liefs,

Tool

Geplaatst

dat is het ook wel, denk er eigenlijk continue aan, maar mijn vriend is in deze dus de wijze man. Waarschijnlijk omdat hij ook in een soortgelijke situatie met zijn exbaas heeft gezeten (wilde hem niet 'afvallen', maar mij ook niet kwijtraken). En hij wees me erop dat ik er toch niets mee zou bereiken als ik door zou gaan en dat ik broertjelief alleen maar dieper in de problemen zou brengen. En het is en blijft familie en ik steek mijn handen voor ze allemaal in het vuur. Ik doe het dus voor hem.

Vind het ook rot voor hier, omdat ik het gevoel heb dat ik een soort van 'angst' hier heb gebracht. misschien is dat wel helemaal niet zo, maar zo heb ik het zeker aan het begin van deze week ervaren.

Ceeke, meissie, hoe is het nu met je? Weet je al meer waardoor je zo'n pijn hebt? sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden