Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne het is ook een raar idee. Deze hele zwangerschap is nog niks spontaan geweest. P grapte al wij besteden gewoon alles uit.... ;)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Spaatje wat leuk een bruiloft!! Have fun!

Zie net in juli naar Gent....zijn jullie inmiddels geweest of heb ik dat gemist? Ik hoop het niet!!

OEPS! kreeg al eerder die vraag...nu snap ik waarom ga meteen mijn handtekening aan passen.

Geplaatst

Zolang je er zelf nog maar humor bij kunt vinden, komt het altijd wel goed. En nu een soort van zekerheid geeft denk ik ook meer rust en opluchting. Kun je van hè laatste weekje nog een beetje genieten hoop ik.

Geplaatst

Tnx Sylvino, leuk! En ja, als we een kans hebben is die benut. Jullie dan? Xx

ooh Miki jij kwam ook weer even langs zag ik, was het "thuis" klussen nog gelukt ;-) of is dat alweer lang geleden....Gaan jullie nog op vakantie of blijven jullie de prachtige zomermaanden in NL?Blijf het ongeluk verhaal bizar vinden maar ondanks de eerste postieve berichten best wel wat lichamnelijke schade voor je.Toch maar eens snel die koffie doen!
Geplaatst

Henne, fijn j&j aan boord :-). de 2 j's of Jip en Janneke hihi

Sandra, fijn dat jullie eindelijk meer zekerheid hebben. Nog een weekje wachten en dan is hij er. Spannend!

Babeth, jij ook een afwijkend dagschema nu. Misschien toch ook het een en ander aan het rommelen.

Meiden, vind het zo spannend voor jullie.

Ivfsh, je laat het maar weten hoor als je toch een Ford Fusion wilt kopen ;-)

Geplaatst

Even snel bijgelezen, henne en manlief, fantastische dag met j en j aan boord! Gefeliciteerd, de eerste spannende dag na tp, heel veel succes, het is altijd weer goed om te lezen hoe snel je je hervind na een dip en weer vol vertrouwen verder gaat, goed! Deze wordt het m gewoon, duim in ieder geval mee,

ceeke hoe is het bij jou, voel je je al wat beter? Sterkte meissie!

Zara bij jou ook alles goed?

Hier goede start van vakantie, verjaardag en kapper, weet steeds betere modus te vinden er over te praten, dus gaat goed, ieder een knuffel,

San, fijn dat je duidelijkheid hebt, het zal nog best zwaar zijn, maar je bent een kanjer en die laatste week gaat jou ook lukken, rusten en eten, de laatste grammetjes voor spruitje pakken, knuffel!

Geplaatst

Ceeke, wanneer krijg je meer te horen? Neem aan dat ze een echo gaan maken en ander onderzoek gaan doen?

Eef, klinkt als goed begin van je vakantie!

Geplaatst

Syl hoe laat ga jij woensdag naa acu? Ik om kwart voor vier. Kaartje, ik was vandaag in Utrecht, is wel veel groter en nieuwer dan hoogvliet zeg!

Zit uit te buiken, veel te veel gegeten. Moest volgens de heer des huizes voor drie eten haha. Wel eng om opeens die hoop weer te hebben hoor. Maar in het kader van de huur opzeggen: ik zal jansen&jansen eens een mooi hypotheekvoorstel doen met een looptijd van negen maanden ;-)

Geplaatst

Henne, ze zijn Utrecht helemaal aan het opknappen. Het is nu veel moderner dan een jaar geleden. Heb je het blauwe memobord in de gang gezien? Heeft Gilles zelf 3x geverfd ;-) Ik heb alleen wel gezegd dat ik de kleur een beetje saai vond haha. Hij is er op vrijdag altijd tot 13.00 uur en ik heb bijna altijd een afspraak om 13.00 uur bij zijn collega.

Geplaatst

Miki/Henne wat een gaaf shirt!!

Spaatje, ik ben weer bij ;-)

Eef gaan jullie nog weg?

Sandra nog een weekje een dikke buik, gek dat ie dadelijk weg is hè...lijkt me toch wel fijn een datum om naartoe te leven....wij controlfraks haha

Ivfsh nog geslaagd voor een auto? Ik merk wel verandering maar ja, zegt niets....heb honger en alleen maar zin in brood! Vanavond was het voor mij een goed gevulde groentensoep en brood, wel volkoren hoor...

Zelf zou ik het extra mooi vinden als ik 4 aug. Zou bevallen, dat is de geboortedag van mijn vader en de 24ste is hij precies 15 jaar geleden overleden..

Geplaatst

Wat kunnen data dan toch een mooie betekenis hebben hè. Als ik nu zwanger raak is mijn uitgerekende datum de trouwdag van mijn ouders...

Kaartje ik heb in de gang niet zo opgelet :-) Gilles was druk en j stond te wachten. Als ik nog eens m'n Utrecht kom zal ik erop letten.

Meiden, ik zit met een glimlach op m'n gezicht, dat is toch wel weer een geleden. Hoop doe leven....

Geplaatst

haha Henne, zal vast een mooie glimlach zijn! Ik zet in op J&J

babeth, we gaan eerste een weekje thuis "klussen " kleine dingetjes ( lijstje met klusjes gemaakt...) en dan 3 weken naar Italië, tenminste, als het weer er goed is!

Vandaag helemaal niks gedaan, behalve dus kletsen, kletsen en KLETSEN, haha, je kan het er maar druk mee hebben ; - )

Geplaatst

Henne, super twee mooie embryo's aan boord. Fijn ook dat jullie arts zo positief is, dat zegt toch ook wel wat. Tuurlijk is het ook een kwestie van geluk maar dr J heeft natuurlijk al veel emmy's gezien dus die kan dat wel goed inschatten inmiddels.

Mijn arts zei bij mijn laatste poging ' het kan bijna niet anders dan dat je hier zwanger van wordt' . Ik vond het nogal een uitspraak maar ze had wel gelijk. Zou het huurcontract maar op gaan stellen voor J&J ;-). En voor jezelf dus de RRR-weken in....succes!

Ceeke, wat een naar bericht las ik van je...meis, jullie krijgen ook echt alle voor jullie kiezen he? Ik hoop dat je je heel snel weer wat beter voelt...

Sandra, fijn dat je kindje in ieder geval iets gegroeid is, hopelijk blijft die lijn er nog een beetje in zitten deze week.

De bedoeling is dat wij straks noedels met kip, Chinese kool, tauge, paprika en prei gaan eten maar we zitten eigenlijk nog te wachten op een vriend van ons die zou komen eten. Heel raar, van de week heeft mijn vriend nog met hem ge-smst, hij zou vandaag komen en we hadden aangegeven vanaf 18 uur thuis te zijn. Maar tot nu toe hebben we helemaal niets meer van hem gehoord en hij neemt ook zijn telefoon niet op. Terwijl ie normaal gesproken heel stipt is. We maken ons nu toch een beetje zorgen...Hij woont alleen en we hebben geen gegevens van familie of vrienden van hem dus we kunnen ook niet even naar anderen bellen of zo. Vervelend zeg.

Geplaatst

Pfft, vriend is weer terecht. Hij dacht dat we volgende week hadden afgesproken en bleek in het pannenkoeken restaurant te zitten met zijn dochtertje (die eens per twee weken in het weekend bij hem is). Hij zag wel dat mijn vriend hem had gebeld maar dacht dat dat vast over volgende week ging en hij zou later wel even bellen....Lekker dan! Zitten wij hier met honger en onrust op de bank! Nou ja, gelukkig is ie weer terecht!

Geplaatst

Klein misverstandje :-) ik heb eens in paniek het hele huis afgezocht naar j en iedereen gebeld of ie daar was....zat ie bij de buren! Hij had wel iets geroepen maar ik zat aan de telefoon en had m niet horen weggaan. Pfff, de angst die je dan kunt voelen zeg.

Geplaatst

Sandra eindelijk een einddatum voor jullie gelukkig.

Het aftellen is begonnen!

Eef fijne vakantie.

Ceeke hopelijk gaat het een beetje, we hopen snel iets van je te horen.

Neefje vastgehouden maar niet echt leuk, iedereen stort zich op de baby incl ouders. Kind zit op schoot en er zitten 4 andere mensen aan. Hele spontane foto's dus.... NOT!!!

Fren jij had idd ook verteld over je neefje, blijf het jammer vinden.

Geplaatst

Balen syl, en oppassen zit er natuurlijk ook niet in. Dat je m even voor je alleen hebt. Als wij kids krijgen mag je ze een hele dag komen knuffelen hoor! is natuurlijk lang niet hetzelfde, snap ik ook wel. Maar een beetje tante zijn we toch wel van elkaars wondertjes.

Geplaatst

Hè Laika, gelukkig weten jullie nu van hoe of wat maar op dat moment maak je je wel zorgen! Smakelijk nog!

Sylvino, wat jammer dat het zo liep, iedereen wilde natuurlijk op dat moment van het ventje genieten.....

Eef, alvast een fijne klusweek en dan heerlijk op vakantie!!

Geplaatst

Wat een avond Laika, hoop dat je niet teveel gewacht hebt met eten.....brr hongerbuik en zwangerschap gaan volgens mij niet samen...

Lees hier een bericht over kindjes en suikertantes van dit forum....haha sluit me er gelijk bij aan, kom graag op de knuffeldagen ; - ))))

Sylvino, jammer dat het zo liep, ik hoop natuurlijk dat er een dag komt waarop je je eigen kindje in je armen mag houden, maar het is ook heel erg genieten met de kindjes van de mensen om je heen, en ik kan daar ook heel veel uit halen, jammer dat het bij je neefje niet zo kan zijn, dat het op de 1 of andere manier toch maar in je omgeving mag komen, want het is inderdaad wel erg genieten met switzal babietjes.....snif mjammie ; -)

Geplaatst

Lief Henne, kom zeker een keer langs hoor :-)

Baby zijn best leuk ook al zijn ze van een ander en ik weet zeker dat er toch een bijzondere band is tussen ons allen en de kindjes die gaan komen.

Verder werd het gezellig toen baby boven was, iedereen ging weer normaal doen.....

Welterusten!

Geplaatst

Haha, eten smaakte gelukkig nog prima!

Sylvino, dat is zeker jammer...je wilt zo'n kindje gewoon even lekker voor jezelf hebben.

Net weer een bijzondere docu gezien op TLC (nieuwe zender die vanaf 18 uur uitzendt op Animal Planet). I didn't know I was pregnant, heette het. Ik blijf me toch altijd weer verbazen over deze verhalen. Er zat een vrouw in die zwanger was van een tweeling en dat niet gemerkt had totdat ze heel erg moest poepen (oke, ze had toen ook veel pijn) en haar eerste baby in de toiletpot viel. Hoe is dat nou toch mogelijk??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden