Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lieve ceeke, wat een bericht..... hoe voel je je vandaag? wat een ellende zeg. Ik hoop dat je je snel beter zult voelen. Wat een pech en wat een ellende. Veel liefs voor jou!

Henne: mooie embryo's teruggeplaatst gekregen?

Sabe: ben benieuwd hoe je FM is vandaag.

Alle andere meiden: fijne dag! Ik ga auto kopen..... heel erg, maar dat hadden we nog niet gedaan. Reden nog altijd op kosten van de baas in een huurauto (was soort van compensatie omdat er echt constant dingen enorm mis gingen met salaris), maar nu moeten we er echt aan geloven: auw....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ga nu kijken naar ford focus station, apel astra station en renault megane. Tweedehands. Hoop dat we vanmiddag meteen de knoop door kunnen hakken. Ben ff bij de garage hier om de hoek geweest en hij wil de auto die we kiezen even voor ons nakijken, of er geen gekke dingen zijn, dus das heel fijn.

Wbt die fusion: dan moeten we even het stuur ombouwen :-)

Geplaatst

Allereerst even veel sterkte voor Ceeke en Sab. Ceeke ik hoop dat de oorzaak snel duidelijk is en de pijn verholpen kan worden. Sappie meis, nog Ff doorbijten.

hier is het een beetje raar. Voel me niet fit en was vanochtend echt nog down van die vier bevruchtingen. Ook erg bang da de kwaliteit niet super zou zijn. Na acu beetje beter gevoel, helaas geen behang gevonden maar wel goed nieuws in het ziekenhuis. We hadden opnieuw een trage starter dus vandaag gewoon vijf emmies, dat eentje zon verschil kan maken in gevoel haha. Het zaad was redelijk, wel minder dan de vorige keer idd. Maar de embryo's zagen er mooi uit. Cryo's kon ze nog niks over zeggen, we rekenen zelf maar even nergens op.

Na het lab de tp. Komt dr. J opeens door de bocht: de embryo's zijn erg mooi, dus met twee kan het wel een tweeling worden. Euh....nou graag had ik bijna gezegd haha. Hij somde nog wel even wat risico's op, maar sprak ook de legendarische woorden dat "mijn baarmoeder het wel aan moet kunnen" hihi, nou dat weten we dan ook weer. Ook nog gehad over kans op bbz, blijft altijd aanwezig, maar hij heeft ze wel voorzichtig teruggeplaatst. Je kunt verder niks doen om het te voorkomen. Sowieso kun je volgens hem de innesteling niet echt bevorderen. Er zijn wel dingen die de kans kleiner maken (som ze maar even op, hoe bekend): roken, alcohol, niet gezond eten en onregelmatig leven (rust, reinheid, regelmaat). Dus we gaan de komende twee weken heel gezond eten, op tijd naar bed en niet stressen.

Oh en dormicum kan je weerstand een tik geven, dus waarschijnlijk daarvan nu wat gammel. Ben wel weer veel wijzer geworden van alleen een tp LOL.

Lig nu op de bank, ga zo lekker even een tukkie doen e genieten van het feit dat we toch wel weer vertrouwen hebben. Oh, last but not least. We hadden weer een ovaal embryo, hadden we de eerste keer zwanger ook, herinneren jullie punthoofdje nog? Misschien een lucky sign? Laten we het hopen......

Dikke knuffel van een best wel weer blije Henne

Geplaatst

Hè, gelukkig henne, je klinkt weer monter en opgelucht! Wie weet wat de overige drie n gaan doen! Nu goed broeden. Wanneer mag/ga je testen?

Sappie, meis, hou vol en hou het doel voor ogen. Zoals babeth al zei, hè eind is in zicht.

IVF, oeh, auto kopen, dat is bij ons altijd een lang proces met urenlang op internet neuzen (nie door mij, hoor!) en uitgebreid testrijden. Fijn dat het bij jullie iets vlotter gaat!

San, ng een half uurtje toch? Spannend!

Miki, spannend, cryo in zicht! Fijn dat het goed gaat me je en dat je lekker druk bent!

Las but nt least: ceeke, er blijft je ook helemaal niks bespaard zeg. Wanneer mag je naar huis? En moet je dan no lang herstellen? Ik denk aan je hoor!

Hier vandaag precies 11 weken, gaat hard! Gisteravond veel te laat gaan slapen omdat vin ineens op z'n praatstoel zat over gup. Hij had zelfs namen bedacht en gaf toe dat het voor hem na de echo van vorige week allemaal veel echter geworden was. Fijn!

Geplaatst

Henne wat een Goed bericht!! Fijn dat de arts je nig zo uitvoerig uitleg komt geven, nou meid, het lichamelijk zware werk zit er op, nu de zware wachtweken, de berichten zijn goed nietwaar?

Ivfsh, veel succes, hoop dat je slaagt!

Geplaatst

henne, mooi dat je wat beter klinkt. Lekker rustig aan doen dus....

Fren, apart dat dat opeens voor een man werkelijkheid wordt. Wel fijn voor Vin.

IVF, auto kopen, dat gaat geld kosten....

San, ook weer spannend voor jullie.

Miki, spannend cryo met prednison. Echt een paardenmiddel is dat blijkbaar.

Ceeke, jullie krijgen ook alles tegelijk. Hoop dat je snel opknapt.

Eef, fijne vakantie.

Sylvino, hoe is het met het zakelijke petje?

Sab, hou vol hoor.

Caro fijne vakantie in de ardennen.

Spaatje, las dat je alsnog een bakfiets hebt gescoord. Veel plezier ermee.

Dikke knuffel voor iedereen die ik vergeet.

Geplaatst

op de valreep nog even reageren op Henne. meid wat fijn dat het zo goed gegaan is en dat je je alweer iets monterder voelt. Lekker 'broeden' nu en duim en hoop met je mee dat de andere 3 emmies goed verder gaan delen en van goeie kwaliteit blijven dat ze cryo's kunnen worden!

sluit nu af en meld me morgenochtend ergens weer, met alle verhalen over de coktail-avond.

liefs,

Tool

Geplaatst

Henne, wauw! toch nog een kadootje extra! Dat wordt m gewoon, nu lekker vroeden en de 13de zwanger op de meeting!

Geplaatst

Hier net terug van fm numero 3.

Ik was alleen dus tis wel een beetje langs me heen gegaan, ik ben enorm misselijk, koud, rillerig, noem maar op.

er zitten weer een bijzonder groot aantal follikels zei hij. Maar zoals normaal is, zijn er natuurlijk een aantal die niet in de race zijn.

Van de ene kant verwacht hij een eitje of 8-10 , maar kan ook zijn dat hij zei: 10-12, en aan de andere kant een stuk of 3 -4.

Dus een heleboel lege follikels en/of te klein. Gemiddeld is 5-8 zei hij, dus hij was erg tevreden. Maar ja we wachten dinsdag maar af..

Morgen bloed laten prikken omdat hij me wel in de gaten wil houden.

Balen net een kappersafspraak gemaakt;-)

De verpleegkundige heeft de laatste 225 menopur gezet.

Maandag om 09.00 uur de punctie en vanavond alleen nog de deca en morgenavond de deca en pregnyl.

Ik ben nu wel wat banger voor de punctie weer omdat het weer zoveel follikels zijn, maar zoals dr J zei, je moet er toch even doorheen en we gaan echt alles aanprikken.

Tis niet anders…

Heb ook utro voorgeschreven kregen, jakkes, had gehoopt op pregnyl, maar dat zit er weer niet in dit keer..

Haha, zo kort als ik woensdag op die stoel lang, zolang heb ik er nu op gelegen.

Maar gtoed het einde is in zicht, nog even 2 uurtjes werken en dan is t weekend.

meien, ben later nog even terug.

Geplaatst

hee henne en sab: beide een goede ochtend gehad.

Henne: wat fijn dat het er toch fijn zijn en wat fijn dat de arts zo positief sprak over jullie embryo's. Zou wat zijn als je caroline achternagaat met een tweeling!

Sab: wat een mooie hoeveelheid zeg! Maandag punctie, spannend. Zal wel weer even doorbijten, maar hopelijk veel mooie eitjes al resultaat!

Ga weer verder op autojacht, net twee garages hier in de buurt gehad, was nog niet echt veel. We willen er gewoon niet teveel geld aan uitgeven, wie weet vertrekken we hier over een jaar weer. Tis gek, aan vakanties geven we blind geld uit, maar een auto die we dagelijks gebruiken daar hebben we veeeeeel moeite mee om geld aan uit te geven. Misschien toch maar even knop in het hoofd omzetten :-)

Henne: rust, regelmaat: gaat helemaal goedkomen!

Sab: voor jou hetzelfde: rustig aan doen, lekker laten verwennen en nog niet teveel aan de punctie denken!

Geplaatst

Mooi Sab, het eind is in zicht. En gelukkig weekend. Niet nadenken over de punctie. Gewoon doen, voor je het weet is het voorbij.

Fren, ik mag over veertien dagen testen. Of ik eerder doe hangt van veel dingen af, hoe ik me voel planning, met werk... Ik word niet graag op werk verrast door bloed ;-) Als ik uitga van de punctie is woensdag 10 aug nod, dus ergens rond die dag zal ik er wel een testje aan wagen. Heb nog wel gevraagd of ik na die bbz dan eerder een echo krijg. Waarschijnlijk wel en na alles wat er gebeurd is waarschijlk ook vaker. Bij voorbaat al een fijn idee.

Ivfsh ik vind auto's ook zonde om zoveel geld aan uit te geven. T is al minder waard op het moment dat je de straat uit rijdt en dan hebben we het nog niet eens over onderhoud ed. Geldslurpers zijn het.

Geplaatst

Sab, gelukkig nu alleen nog bloedprikken en de punctie, kun je ook niet wat van dat sterk spul krijgen dat Henne had? Pijn hebben is toch te gek voor woorden!! In ieder geval een mooie opbrengst zo te horen, dat is al fijn.

Heb je na de punctie (dinsdag/woensdag) ook nog vrij om bij te komen?

Ivfsh, het is inderdaad "kwaai geld" uitgeven aan een auto, maar zonder is Is ook weer geen optie hè ? Mijn man kijkt nu voor mij voor een andere, helemaal niet nodig! Maar hij houdt weleens van veranderen....ik rijd een Peugeot 307, erg fijn en ruim genoeg!

Geplaatst

Henne fijn dat er twee bij je zitten en dat er toch nog een laatbloeier tussen zat.

Nu hopen op misschien wat cryo's en nog mooier dat ze niet nodig zijn.

Sab het is aftellen tot maandag, heb je wel wat afleiding dit weekend?

Ivfsh ik heb een Opel Astra en zet het stuur wel recht voor je hoor, even knutselen.

En bedankt voor je pub foto's. krijg zin in een Guiness :-)

Ben al even thuis maar heel erg moe, even een terugslag denk ik.

Gesprek met de curator was goed, wat een dagvaardiging voor de gemeente, wij worden zelf ook bij naam genoemd dus heel beniuewd hoe dat allemaal gaat lopen.

Het blijft een lange adem houden.......

ooh Miki jij kwam ook weer even langs zag ik, was het "thuis" klussen nog gelukt ;-) of is dat alweer lang geleden....

Gaan jullie nog op vakantie of blijven jullie de prachtige zomermaanden in NL?

Blijf het ongeluk verhaal bizar vinden maar ondanks de eerste postieve berichten best wel wat lichamnelijke schade voor je.

Toch maar eens snel die koffie doen!

Ik heb vananvond nog sociale verplichtingen en hopelijk zie ik mijn neefje, we mogen om 19.30 komen voor een korte verjaardsvisitie en als we geluk hebben was hij nog wakker, duh dan stop je hem 15 min later in zijn bedje, krijgt dat kind niets van....krampachtig gedoe allemaal.

Ooh ja foto veranderen wordt morgen

Geplaatst

Syl, toch te gek dat het zo op uur en tijd gaat..anders een kwartiertje eerder aanbellen ? Hihi, sorry maar lastig hoor!

Gaan je schoonouders ook of Jan / mag je schoonvader (nog) niet?

Geplaatst

haha Rubster dat heb je goed gezien..hopen dat het nu wel gaat lukken ;-)

Henne wat fijn van die arts...geeft meteen een beter "dit gaat hem worden gevoel"

San nog even volhouden en dan..zit het er aan te komen?

Sab hoop dat je toch nog wat kunt relaxen het weekend en dat je je toch wat beter gaat voelen.

Manlief eet chinees ik een pizza..vanaaf een trouwfeest dus straks mezelf maar op gaan tuigen :-)

Geplaatst

Ohhh Fren bij je broer ook....ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik niet verwacht overprotective te worden door alles wat er gebeurd is maar zodra hij merkt dat dat wel het geval is dat ie in moet grijpen hoor....

Geplaatst

Ja Rubster eindelijk duidelijkheid!!!!

Wij hebben eindelijk duidelijkheid. Vandaag hadden we onze eigen gyn weer en hij heeft alles weer op "zijn" manier gemeten en gedaan. Het feit blijft dat we een kleine jongen hebben, maar hij was wel wat gegroeid!!!! Weegt nu net iets meer dan 2200 gram, maar nog net acceptabel. Wel weinig vruchtwater en ligt nu in volledige stuit en dat is te voelen ook.

Hij heeft ons weer goed gerust kunnen stellen, maar benadrukte wel dat het goed in de gaten gehouden moet worden.

Zondag, Dinsdag en Donderdag weer CTG en bloeddrukcontrole. De keizersnede staat gepland voor vrijdag als het allemaal goed blijft gaan met de controles. 48 en 24 uur voor de ingreep krijg ik spuiten voor de longrijping voor de kleine en moet nog op pre-operatief spreekuur komen, maar die afspraak krijgen we maandag door.

We vinden het fijn dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben en dat de gyn zo rustig was en alles weer goed uitlegde. De andere 2 vervangers hebben dat ook gedaan alleen was er toen even paniek en dat hakt er best in. Ben weer echt positief en minder bang dat het uit de hand gaat lopen voor volgende week vrijdag!!!!! Over een week hebben wij onze langverwachte droom in onze armen!!!

Henne wat een kadootje idd dat er nog 1 emmy is bijgekomen zeg!!!! Nu lekker broeden en nu moet het gewenste resultaat maar eens een (of twee) mooie kadootjes zijn over 9 maanden.

Sab je zit er echt doorheen, sterkte meis. Er is weinig wat ik kan zeggen om je beter te laten voelen, maar hou je niet in en gooi het er allemaal maar uit tegen ons.

Syl hopelijk kan je je neefje vandaag zien. Wat vervelend dat het allemaal zo op tijd moet. Ik hoop dat het manneke nog eventjes wakker is!!!!

Nico veel plezier vanavond!!!!!!

Geplaatst

Sandra wat fijn, eindelijk duidelijkheid! Lijkt me wel een raar gevoel, dat je zeker weet da het (uiterlijk) over een week zover is. Ik zit nu al aan de buis gekluisterd ;-)

Syl, hoop dat jullie je neefje kunnen zien. Wat kunnen mensen soms moeilijk doen, zonde. Mijn zwager is ook wel overbeschermend die laat je nooit alleen met z'n zoontje. Zit je m voor te lezen, gaat ie erbij zitten, dat soort dingen. Ik probeer me er weinig van aan te trekken, maar feit is wel dat we met het zoontje van mijn zus een veel mindere band hebben dan met de drie kids van mijn schoonzusje. Gewoon omdat je die kans niet krijgt. Alles draait ook altijd om dat kind. Je kunt rustig halverwege een telefoongesprek ophangen zonder dat ze het merken als ze door hem zijn afgeleid. Hoop toch dat wij dat anders gaan doen als het zover komt.

Moet nog wel een beetje gniffelen om de waarschuwing voor een tweeling. Alsof ik zo makkelijk zwanger word ofzo hihi. Maar we hebben al wel weer de werknaam van onze poging te pakken door deze opmerking: jansen&jansen LOL!!

J. doet hier een poging eten te maken, ik weiger vandaag, lig op de bank met j&j aan boord. Als ik morgen minder last van m'n buik heb kom ik wel weer in actie ;-) als het goed is krijg ik kleefrijst met preipannenkoekjes en dim sum.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden