Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Weer terug van weg geweest... Heerlijke weken gehad in Kroatië: prachtig land, mooie stranden, zon en lekker warm;-) Heerlijk genoten van even helemaal niets moeten. De eerste week was best moeilijk: mijn zusje is op 6 september bevallen van een heerlijk ventje en op 8 september was het al weer 4 jaar geleden dat wij wisten dat kleine dappere Daan* geen kans zou hebben. Alles kwam een beetje bij elkaar en ik merkte dan ook duidelijk dat de afgelopen periode me veel kruim heeft gekost. Gelukkig een enorme lieverd naast me die me door die moeilijke dagen heeft geloodsd. Ik hoefde alleen mezelf mee te nemen naar het strand en de rest daar zorgde hij voor;-) Nadat de jaardag van Daan* voorbij was, lukte het me beter om de knop om te zetten en echt te gaan genieten.

Inmiddels mijn kleine neefje bewondert en dat was goed. Niet emotioneel, niet verdrietig en het voelde gewoon goed. Ergens wel blij dat ik er de eerste week niet was zodat alles een beetje kon wennen voor iedereen en voor ons ook een beetje kon bezinken. Nu konden we op onze eigen moment de stap zetten om op bezoek te gaan (en hoefden we dus ook niet naar het ziekenhuis waar toch teveel herinneringen voor ons liggen).

Meiden, ik probeer een beetje bij te lezen. Morgen nog een dagje vrij en dan weer aan het werk. Eigenlijk best zin in. Drukke tijden op komst maar dat zorgt voor voldoende afleiding! En even niets "moeten" qua medische molen vind ik momenteel heel erg prettig;-)

Voor allen een dikke knuffel en tot lees!

Liefs,

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, leuk een meissie! En ik een kookboek, ook leuk ;-)! Heftig trouwens, van je schoonmoeder, goed dat je er toch wat van gezegd hebt.

Ceeke, fijn dat de vakantie lekker was. En wat fijn dat je man je door de moeilijke momenten heen heeft gesleept, je moet dit soort dagen toch samen door.

Syl, voor mij nog vier weken inderdaad, het wordt nu wel heel spannend!

Geplaatst

Kaartje hoe was jullie etentje???? Wel apart zeker om te eten zonder zicht? En natuurlijk Welkom thuis!!

Ceeke ook een fijne vakantie gehad ook weer welkom terug. Gefeliciteerd met je neefje en ik kan me voorstellen dat de jaardag van Daan* zwaar was. Heel fijn dat je een sterke man naast je hebt staan en je door deze zware dagen heeft heengeloodst en dat je daarna je knop om hebt kunnen zetten en echt hebt kunnen genieten.

Laika nog eventjes idd, maar hoeft geen 4 weken te zijn hoor!! Vanaf volgende week dinsdag "mag" het gewoon hihi. Hoe voel je je??

Syl balen dat je een rot verbinding had. Zat je op de camping??? Hier is het met het weer van het weekend wel meegevallen en bij jullie??

Ursela wat een gave foto van jullie aan de wandel. Lekker hoor met goed weer een frisse neus halen. Is Merel weer helemaal koorts en verhoging vrij?????

Gister zijn we lekker poffertjes gaan eten op de kermis en daarna bij een vriend op bezoek geweest. Erg gezelllig. Ruben ligt nu weer even te slapen en vanmiddag even naar het CB om zijn naveltje aan te laten stippen. Even lekker een wandeling, want het weer ziet er weer goed uit.

Geplaatst

Even een collectieve knuffel, geen puf voor meer. Heb me net ziekgemeld, echt te beroerd om te werken.

Esther, gefeliciteerd met je verjaardag!

Tot later....

Geplaatst

Esther gefeliciteerd, ga je nog iets leuks doen?

Hele fijne dag.

Henne beterschap, als ik boodschappen moet doen of kippensoep moet brengen laat maar weten ;-)

Sandra idd op de camping met mwau weer, vooral in de nacht veel regen en onweer 2 nachten.

Er zit wel schot in de behandeling met je mams las ik. Lijkt me wel moeilijk helemaal stil blijven liggen.

Gezellig dagje op de kermis!

Ceeke welkom thuis en jullie uiteindelijk kunnen genieten. Gefeliciteerd met je neefje en ik hoop van harte dat jullie een bijzondere band met het jochie krijgen.

Ursela mooie foto.

Iemand vergeten???

Spaatje hoe gaat het met jou, is dat echt wat op FB staat?

Geplaatst

Ceeke, en Kaartje welkom weer terug van vakantie.

Ceeke, goed te lezen dat je zo hebt kunnen genieten, en wat super lief van je man! En uiteraard gefeliciteerd met je neefje.

Kaartje? Hoe was je etentje? Ben erg benieuwd!

Henne, je bent ziek, wat balen zeg! Ziek maar goed uit hoor!

Sandra, naveltje aanstippen? Geef Ruben een dikke knuffel van me :-)

Ik ga vanmiddag weer langzaam aan aan het werk, ik begin met 2 uur per dag. Volgende week naar de arbo. Vandaag mail lezen, ik ben benieuwd of het veel is :-S

Geplaatst

Henne, ziek op de bank. Balen zeg.

Sylvino op de camping, hier schijnt het zonnetje maar vond het toch maar koud het weekend.

San, lekker even de kermis op. En de behandeling van je moeder.

Ceeke, welkom thuis. Gelukkig heb je nog kunnen genieten.

Spaatje, hoe is het met jou?

Ursula, gaat het ook met jouw goed.

Kaartje, weer kunnen wennen aan de kou in nederland.

Sab, jij nog lekker in spanje?

laika, voor jou ook spannend. Nog 4 weekejs

Vandaag half dagje werken en dan voor blaasonderzoek naar het VU. De uroloog wil weten hoever de endo in de blaaswand gedrongen is. zie er erg tegenop. Maar wat moet, dat moet.

Dikke knuffel allemaal

Geplaatst

Rubster, alvast heel veel succes vanmiddag. Hoop dat het onderzoek mee valt. En misschien nog belangrijker dat de uitslag goed is!

toi toi toi

Geplaatst

Henne dikke knuffel terug. Verstandig dat je voor jezelf kiest vandaag, maar dat zal niet makkelijk geweest zijn voor je. Beterschap!! Ik wou dat ik wat voor je kon doen.....

Ceeke Ruben heeft een beetje wildvleesgroei waar zijn navelstreng gezeten heeft. Dat wordt aangestipt met zilvernitraatstifje. Als het aangetipt wordt zie je gelijk reactie van het vlees, dus dat wordt door de wijkverpleegkundige gedaan. Zou het zelf ook wel kunnen maar de huisarts rade me aan het te laten doen. Heb ik ook nog even een wandeling met frisse neus.

Ruby succes vanmiddag met je blaasonderzoek. Hopelijk is het snel voorbij!!!

Esther ook hier nog een felicitatie!!! Maak er een leuke dag van!!

Geplaatst

Ruby, heel veel succes vandaag, zoals je zegt: wat moet dat moet maar leuk is anders....

Sandra, jij ook succes met Ruben, het is lekker weer vandaag dus de wandeling zal wel aangenaam zijn in ieder geval!

En je hebt gelijk, de baby mag over 8 dagen al komen..onwerkelijk hoor!

Geplaatst

Oh het is niks bijzonders hoor bij Ruben met zijn naveltje. Ga hem ook gelijk even laten wegen. Ben wel benieuwd hoeveel hij is aangekomen in 2 weken!!!

Ja kan me voorstellen dat het onwerkelijk is. Ik vind het nu weken na de kz toch best wel jammer dat wij niet hebben hoeven afwachten, maar wisten dat het een geplande kz zou worden ivm zijn ligging in stuit.

Succes met de spannende laatste loodjes en doe nog zo lang en zo vaak mogelijk dingetjes met zijn 2tjes het klinkt zo cliché, maar is zo belangrijk.........

Geplaatst

meisjes, wat is het stil hier de afgelopen dagen. Weinig te melden allemaal?

de beloofde kookboeken zijn de deur uit, alleen Kaartje en Laika moeten nog even hun keuze doorgeven. Belofte maakt schuld immers!

Hier verder stil, vanmorgen een belletje van de creche gehad waar we héél graag plek willen voor ons meiske, maar helaas geen plek op di-woe of woe-don. Wel op don-vrij, dus misschien dat ik maar op woe vrij neem ipv op vrijdag. Ook wel lekker 2 dagen werken, 1 dag vrij, 2 dagen werken, weer 2 dagen vrij... En evt kan de dag dan na een paar dagen nog gewijzigd worden. Wel een geruststelling dat we plek hebben!

Geplaatst

@Rubster, succes met je blaasonderzoek! Hoop dat de endo niet te ver is door gegroeid...

@Henne, beterschap!

@Fren, gefeliciteerd een meisje! Geniet ervan en veel succes met je schoonmoeder. Merk dat de schoonfamilie hier ook telkens met kadootjes aankomen, maar met mate.

@Guusje, succes met langzaam opbouwen met werken. Let op je grenzen hoor.

Hier vandaag weer controle gehad bij de gyn. Uitslag van de suiker was idd prima, geen problemen. De kleine groeit nog steeds voorspoedig, 1700 gram schoon aan de haak. De hoeveelheid vruchtwater was gelukkig weer binnen de gemiddelde lijn, dus ook hier een geruststelling. Kijken ze begin oktober met de extra GUO ook nog wel een keer na. Komt erop neer dat die kleine het erg goed bij me heeft. Zolang hij/zij maar niet besluit er nog een kleine 2 weken na de uitgerekende datum aan vast te knopen, wordt waarschijnlijk een flink kindje en het moet er toch echt een keer uit. En laat de toekomstige mama dat toch niet echt een prettig vooruitzicht vinden.

Maar goed Laika is echt eerst aan de beurt!

Geplaatst
oh, oh... heb het caravan kookboek voor jou bij de post gedaan... mocht je echt iets anders willen laat het dan maar even weten.

Prima, super leuk!!!

Geplaatst

Hai dames! Hier vanuit de ziekenboeg, jeetje zeg wat ben ik verkouden! Hoofdpijn komt en gaat en is soms heel hevig, maar wil lieve geen paracetamol nemen omdat ik het idee heb dat die (deels) voor de diaree zorgt. Gelukkig geen koorts. Werk reageerde oké, dat scheelt wel weer. En ook dat ik gewoon echt niet kan nu. Overmacht leg ik me altijd wel bij neer ;-), maar daardoor wel vaak net te laat.

Inmiddels ook afspraak met de psych, volgende week donderdag. Nog even wachten, maar toch redelijk snel.

Fren, een vrije dag halverwege is heerlijk. Veel mensen verklaren me voor gek dat ik donderdags niet werk ipv de vrijdag want daarmee heb je zo fijn een lang weekend. Maar ik heb nu juist een time out op het moment dat je nog niet helemaal afgedraaid bent en werk op een dag die over het algemeen toch net even wat rustiger is. Bovendien begin je niet op maandag al me een achterstand. Als je op woensdag vrij bent, betekent dat halverwege een moment om prive wat orde op zaken te kunnen stellen, ipv alles laten liggen en dat dan in die drie dagen 'weekend' moeten doen. Ik zou het zelf niet anders meer willen, genie van m'n korte weekje tot de donderdag en die vrijdag, ach die doe ik er dan nog wel even tussendoor ;-)

Ruby hoe is het vanmiddag gegaan?

En San is Ruben goed aangekomen?

Geplaatst

Balen Henne, beterschap!!

Fren ik heb ook een tijdje 4 dagen gewerkt met de woensdag vrij en ik vond het heerlijk! Kreeg wel eens opmerkingen van fulltime collega's, maar die waren natuurlijk jaloers. Was overigens niet mijn eigen keuze toen, die baan was gewoon 4 dagen.

Man en dochter zijn aan het collecteren, ga maar eens tomaten en courgette snijden voor de kofta. Tot later!

Geplaatst

He Fren, ik laat de keuze aan jou over, vind je dat goed? Jij weet waarschijnlijk wel wat het leukste is, mijn voorkeur gaat uit naar een 'gewoon lekker binnen koken' boek ;-). Superlief dat je dit doet hoor! Fijn trouwens dat er plek is bij het KDV!

Henne, beterschap!

Dublin, lijkt me een goed idee als ik inderdaad eerst ga, haha. Ik heb trouwens geen idee hoe zwaar ie is of hoe lang. Ik hoor alleen maar dat ie lekker gemiddeld is en daar moet ik het mee doen...Wel jammer hoor.

Geplaatst

Laika wees blij dat ie lekker gemiddeld is. Je maakt je toch snel zorgen als het afwijkt van het gemiddelde ook als je je voorneemt van niet.

Dublin fijn dat alles goed is!!!! Heerlijk gevoel he?

Oh syl werkoverleg tijdens de sushi of is het sushi tijdens het werkoverleg hihi.

Henne volgende week dus afspraak psyg, lekker hoor iets om naar toe te werken. Nogmaals beterschap.

Guusje hoe is het met jou gegaan??

Fren we kunnen niet wachten om de recepten uit te gaan proberen!!! Paul wil ze allemaal proeven hihi. Fijn dat je plek hebt bij het kdv van jullie keuze!

Hier is Ruben weer gegroeid hoor. 472 gram in 2 weken!!!! Ik vroeg nog of we hem niet aan het vetmesten waren, maar gelukkig is het allemaal ok wat we doen!! We hebben heerlijk gewandeld vanmiddag.

Geplaatst

Dussu nu 7 maal genieten van jullie kookboek kunsten!

Henne beterschap en wat goed dan je thuis bent gebleven !

Esther gefeliciteerd!

Ja Sylvino FB is echt....foto is door mij gemaakt ...nadat ik uitgetrild was ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden