Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben nog op het werk hoor. tussen de middag erwtensoep gegeten. Enkelt daar ben ik nu echt misselijk van. maar dan hoef ik vanavond niet meer te eten.

Straks even douchen bij mijn vader denk ik. Dan weer even de meiden les geven.

Hopen dat alwin niet hoeft te strooien. Dan worden we ook niet uit bed gebeld.

Niet veel te melden behalve dat het hier alweer lekker warm is...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oja en ik heb de dame die ik de meds heb gegeven een berichtje gestuurd waarin in heb gezet dat ik heb gezien dat het is aangekomen en dat ik eigenlijk wel een berichtje van haar had verwacht. Je krijgt tenslotte niet dagelijks zomaar voor honderden euro's aan meds opgestuurd van een vreemde. Maar dat ik haar verder natuurlijk evengoed veel succes wens. Moest het toch even kwijt.....

Geplaatst

Nou meiden, wat een middag... ik hád idd mijn besluit genomen. Toen belde de huisarts. Het blijkt dat nog niet alle uitslagen er zijn van het ontlastingsonderzoek. Het kán dus nog een bacterie zijn. Maar een infectie is vrijwel uitgesloten, want alle ontstekingswaarden waren goed. Wat dan nu? Evt een verwijzing voor een maag-lever-darm arts. En het kan idd een reactie op voeding zijn, ik zou kunnen proberen een week te minderen met gluten bijvoorbeeld. Maar eigenlijk was de eindconclusie dat hij ook niet zoveel kon doen op het moment. In ieder geval niet voor alle uitslagen er zijn. Toen vroeg ik hem naar de prednison... of eigenlijk vroeg hij zelf of ik al gestart was. Nee, ik twijfel dus. Zijn redenatie was dat ik nu natuurlijk ook veel energie e.d. was kwijt geraakt en daarom misschien beter kon wachten. Maar hij wilde er eigenlijk geen uitspraken over doen omdat dit zijn expertise niet is en adviseerde me met de gyn te overleggen. Na ophangen heb ik eerst een kwartier zitten janken, alleen al het feit dat hij opperde om uit te stellen maakte me zo van streek, niet normaal meer. Ik had echt zoiets van ik wíl niet wachten. Uiteindelijk hikkend en snikkend besloten Pfeiffer te mailen en hem de knoop door te laten hakken. Net zijn hele snelle reactie al binnen:

regarding your results it is no risk to start with prednisolon, even you might have a benefit from the prednisolon concerning your actual clinical symptoms.

So I would advise to start, and watch closely on the clinical symptoms for the first 3-4 days under Prednisolon. If they get worst, then it would be wise to postpone, otherwise you can continue. As I mentioned, from laboratory sight there is no significant risk under prednisolon right now.

Dus: ik heb me zojuist AANGEMELD. Hehe, de kogel is door de kerk. Ik start dan morgen direct met de prednisolon, dan heb ik net even wat extra tijd om te kijken hoe dat valt. Kan ik maandag bloedprikken, verwacht dinsdag/woensdag een positieve ovu test. Pffff, wat een bevalling zeg. En dat al voordat er uberhaupt een kind in beeld is haha. Zo maar even het lijstje opzoeken, want dan ben ik -so far so good- in de race (en aan de race LOL).

Geplaatst

Hoop dat dit de laatste versie is...

Pauze:

Guusje: Herstellen na curretage. 7 februari gesprek ferti arts

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken,, 24 januari vorbereidend gesprek met dr. S.

Behandeling:

Henne: cryo poging met prednisolon, tp rond 18 feb, 9 feb echo

Zwanger:

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

S€n, weet eigenlijk niet of ik rustiger ben. Nu komt natuurlijk wel de spanning over de tp om de hoek kijken.... en de vraag hoe ik ga reageren op de prednisolon. Maar het gekke is dat ik zelf al eens gedacht heb dat het wel positief kon werken, de homeopaat zei dat en nu Pf ook. Dus wie weet... Wat wel beetje jammer is: moet precies op de tijd dat ik acu had in het ziekenhuis dus nu sochtends om half negen (!) al naar acu, brrrr....

Geplaatst

Jeej henne!! Heel goed meid, kogel is door de kerk. Zekerheden heb je nooit in het leven, dus je kunt maar beter vooruit kijken.

net gelachen: ik moest nog een voedingsbh hebben, maar ik had gelezen dat je daar het beste zo lang mogelijk mee kon wachten. Ik dus net naar de hnkemoller en hulp gevraagd. Vraagt die vrouw; is niet voor jezelf zeker. Ik: "euh, jawel". Zij: "maar dan kun je beter wachten tot je bijna gaa bevallen". Ik weer: "ik ben over 9 dagen uitgerekend". Zij: "oh, meen je dat nou, dat zou ik nie gedach hebben, je ziet het bijna niet". Kennelijk kleedt m'n positie winterjas dus er mooi af, hahaha

Geplaatst

Haha Fren! Benieuwd wat men gaat zeggen als ik er tond jouw termijn langsga. :)

Caro: wat een mooie en serieuze buik heb jij! Zal dat pittig zijn. Goed dat je nu rust pakt.

Henne, ook even hier: yes!!! Nu vooruitkijken en ik duim dat Pfeiffer en zijn adviezen ook jullie succesformule wordt!

Geplaatst

Haha Fren dat word nou nooit tegen mij gezegd, gek he?

Henne wees blij! De kogel is door de kerk, dr P heeft de beslissing genomen, hij is belangrijker dan de huisarts want de expert! Nu nog vertrouwen kweken!! En eindelijk weer iemand in de race, joehoe! Want als Fren en ik straks bevallen zijn is het lijstje wel erg kort, kom op, we gaan ervoor!

Oh ja Tool ,wat ziet dat er gezellig uit op FB, die Damensietzung van jou. Het ziet er uit alsof je, buiten alle verdriet om, toch een leuk leven hebt met leuke meiden om je heen en dat doet me goed om te zien!

Geplaatst

Hey meiden, ben ik weer even. Ben er net achter dat ik met m'n wifi verbinding niet op het forum kan. Hoe zou dat nou weer kunnen? Is m'n ip geblokked ofzo???

Geplaatst

Hier heerlijk op de bank na een rustige dag op het werk, even roepen, hi ; -)

Henne, fijn dat je nu weer in de race bent...het was weer even spannend (en herkenbaar) om te lezen, pff hier draaien de duimen op volle toeren, ben stiekem ook wel erg benieuwd hoe je je bij de prednison gaat voelen...hoop gewoon dat je je beter gaat voelen! en dat het een succes zal worden ; -)

Mooi citaat voor Fren, ik vond het een mooie buik hoor! maar ja, kennelijk onder een winterjas is ie wat minder ..wat schiet het op voor jullie, spannend ; -)

Hier afspraak gemaakt voor intake pleegzorg, eerlijk gezegd: ik weet het allemaal niet meer.... gewoon benieuwd naar de intake. Door lichamelijk klachten merk ik dat ik terughoudender wordt, en tegelijkertijd kijk hoe ik op de lange termijn vooral een normaal inkomen kan houden, dit betekent dat ik zal moeten blijven leren/ ontwikkelen op werkplek, en wie weet in toekomst toch weer opleiding, dat is OK en leuk, maar hoe dan verder qua pleegzorg? Ik heb het ook zo enorm naar mijn zin met vrijwilligerswerk, dat ik me afvraag wat en in welke richting nu? Ook nog steeds geen verhuizing of badkamer verbouwing, hoogstens cv vervanging, duss denk dat we ons nu in eerste instantie samen gaan richten op vrijwilligerswerk bij pleegzorg, vooral weekend pleegzorg en geen langdurige opvang....ene kant teleurgesteld in deze gang van zaken, andere kant, je kan maar 1 ding tegelijk, en dat betekent ook stap voor stap.

Lieverds dikke knuffel voor jullie xxx

Geplaatst

Henne, de kogel is door de kerk! Wat fijn dat dr. Pf zo snel reageerde. Is vast geen toeval. Nu dus kunnen aanmelden. Dat worden een hoop kaarsjes en duimen draaien vanaf volgende week!

Sen, ben absoluut niet technisch, maar weet niet of jij als mede westlandse ook caiway hebt? Hier vaak een bron van ergenois mbt internet, maar nogmaals ik ben a-teechnisch, dus weet niet of het daar aan ligt.

En op je vraag terug te komen: wij wonen idd best dicht bij de kust. Zo'n 400 meter van het strand in beast city.

Tool, kan mij voorstellen dat PT leuk was. Tijdens de voice gaf hij ook al kleur aan het geheel (al was het geen hoogvlieder in het zingen).

Fren, nog geslaagd voor de voedings bh.

Sorry als ik even iemand niet genoemd hebt.

Ga nu eten. (wraps met mexicaanse salsa salade). Wie wet tot later, anders een fijne avond!

Geplaatst

Het kan evt liggen aan je naam. Een euroteken wordt niet overal herkent, ook niet in een www adres en daardoor is jouw profielpagiba bijv ook niet bereikbaar. Weet niet of dit het is, maar het viel me laatst wel op.

Hey meiden, ben ik weer even. Ben er net achter dat ik met m'n wifi verbinding niet op het forum kan. Hoe zou dat nou weer kunnen? Is m'n ip geblokked ofzo???
Geplaatst

voor de oplettende kijkertjes onder ons...testr wat ben je toch weer scherp!!!!! vast nog een nawerking van die prednison,dat belooft wat voor Henne (washandje, teiltje water, voorover buigen ; -)

Geplaatst

Dat euroteken kan toch niet opeens problemen opleveren? Heb het al maanden. Nee dat kan het niet zijn want hij doet het alleen bij m'n wifi verbinding en opeens sinds zaterdagmiddag.

Wen heb je pb gestuurd. Ik zit via de wifi van m'n buurman, hij weet ervan hoor. En alle sites doen het behalve het forum. Snap er niets van

Geplaatst

Henne, whoehoe, kogel is door de kerk!! Hier ook benieuwd hoe je gaat reageren op de prednisolon, ben geloof ik de volgende die ermee aan de slag gaat, spannend dus!!! kaarsje gaat aan morgen!!!

Caro, thanx!!! dit soort evenementen zijn altijd heel gezellig, de meiden met wie ik op de foto sta, ga ik niet altijd mee om, alleen bij de sietsung, hahaha. maar bijv. T en W zie ik dan wel weer iets vaker en ken ik van 'vroeger' toen we nog bijna ieder weekend op stap gingen en W is mijn vroegere buurmeid. T zie ik wel nog regelmatig.

Van dit soort momenten probeer ik dan ook zoveel mogelijk te genieten. Is nu trouwens een jaar geleden dat onze 3e ivf niet doorging, tenminste, geen tp ivm geen bevruchting. how time flies...

Fren, lachen zeg, hihihi. zwart kleedt altijd af zeggen ze. mooi meegenomen toch???

Geplaatst

Het gaat razendsnel hier ineens! Kan het ook nauwelijks volgen...

Is dat alweer een jaar geleden Tool? Jeetje gaat echt snel...

Eef, is het juist niet goed om eerst weekend pleegzorg te doen? Dan kun je kijken of het iets voor jullie is? Van de nood een deugd maken dus...

Geplaatst

Zo ga ik het ook bekijken Caro, voel me er positief over, wat ook fijn is, is dat de contacten tot nu toe prettig en goed verlopen, dat geeft wel vertrouwen, pff stiekem best spannend...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden