Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guusje fijn! Goed ook dat je een gesprek hebt aangevraag, trots op je :-)

Syl op jou ook! Ondanks alles wel doorgaan met sporten en afvallen. Echt goed.

Miki gelukkig ietsje beter....goed uitzieken he.

Caro hoe laat moet je naar het ziekenhuis?

S€n ik droomde heel raar toen ik zwanger was. Schijnt erbij te kunnen horen.

Mijn dag lijkt redelijk positief door te zetten (laten we het afkloppen). Heb eerst vanochtend bij een grote natuurwinkel in R'dam rond lopen struinen. Veel glutenvrij is gelukkig ook lactosevrij, maar nagenoeg alles zit wel iets van suiker in. Heb nu crackers helemaal zonder, met tamme kastanje??, en crackers en broodjes met een beetje zoet. Rijststroop en suikerbietensiroop. We zullen zien hoe het valt. Heb net de broodjes geprobeerd, ze zijn niet vies maar dat ik nou zeg 'dat was een lekkere lunch' mwaaahhh. Ik denk dat als dit de oplossing is, ik veel meer zelf zal maken en vaker warm zal lunchen met iets van rijst of aardappel. Een lekkere tortilla ofzo..

Omdat ik niet thuis wilde komen voor de hulp weg was van de nood een deugd gemaakt en bij de Douglas binnengelopen en me eens helemaal op laten maken met Clinique spulletjes. 't is niet helemaal mijn stijl, maar wel grappig om te zien. Plaats ff geen foto op FB (beetje stom tegenover mijn werk) maar dat komt nog wel. Gelijk paar spulletjes gekocht, rest ga ik online wel zoeken. Overigens vond die man bij Douglas het onzin dat dermatologen altijd alleen Clinique aanraden omdat die nu toevallig claimen hypoallergeen te zijn want tegenwoordig is eigenlijk alle make-up dat. Geloof dat het niet zo'n Clinique fan was haha.

Enne....'t is natuurlijk nog veel te vroeg om conclusies te trekken na 1 pilletje maar....mijn buik voelt rustiger (dat fluister ik even, niet hardop zeggen).

Genoeg actie voor vandaag, nu snel op de bank, kruikje, boekje, ipad, tukkie...

Oh en Ivfsh die fot's van Catootje zijn echt té lief!

Dikke knuffel allemaal!!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje, wat een goed nieuws! Verstandig ook om te gaan praten. Kan nooit kwaad.

Syl, topper! Wat goed dat je zo aan het sporten bent, is misschien ook wel een uitlaatklep voor alles? Fijn dat mutsie hè weer beter lijkt te doen!

Henne, super zeg! Hoop dat de combi van ande eten, prednisolon en rust in je hoofd nu de knoop is doorgehakt ook je darmen een signaal geeft!

Sen, ik droom echt de meest idiote dromen momenteel. Hoort er kennelijk bij. Gek genoeg droom ik nooit dat ik zwanger ben, of ove zwangerschap gerelateerde dingen.

Hoe ook op de bank. Eerst vanmorgen een heel luie morgen in bed gehad, filmpje gekeken. Toen gedoucht, net ff naar winkelcentrum gelopen en nu vind ik hè wel weer best, haha! Heb het idee dat m'n lichaam aan het oefenen is vandaag, meer harde buiken dan normaal en af en toe een steekje. Zou vin dan toch gelijk krijgen?

Geplaatst

Guusje, wat een goed nieuws! en goed dat je hebt aangegeven dat je met iemand wilt praten!!! toppie!!!! weer een stapje verder!!!

Henne, Hoop dat deze combi dé juiste combi is!

Geplaatst

SEN, bijna 12 weken zie ik, jeetje wat gaat het toch snel. En wat een mijnpaal :-)

Oh jee Fren ..... Zou het dan toch? Rustig aan doen hoor!

Ivfsh, wat is jullie meisje toch een plaatje!

Henne,

Hier blij dat er weer iets is om naar uit te kijken. En ben ook wel trots op mezelf dat ik eens met iemand ga praten. Hoop dat het klikt.

De 25e gaat manlief onverwachts een week skieen, die week wil ik dan de bongi laten komen, en dan gaat we er weer voor. Jeetje, wat geeft dat toch weer een fijn gevoel.

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Guusje: Bongi eind feb, we gaan weer voor 2 cryo's in natuurlijke cyclus.

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken,, 24 januari vorbereidend gesprek met dr. S.

Behandeling:

Henne: cryo poging met prednisolon, tp rond 18 feb, 9 feb echo

Zwanger:

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Guusje: Bongi eind feb, we gaan weer voor 2 cryo's in natuurlijke cyclus.

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D, DHEA en Omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken. DHEA weer medio maart laten testen, dan ook icm startecho afspraak met dr. S. Hopelijk starten begin april bij bongi

Behandeling:

Henne: cryo poging met prednisolon, tp rond 18 feb, 9 feb echo

Zwanger:

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Nou meiden, volgende week dinsdag, Valentijnsdag, gaat het gebeuren: om 7.30 uur melden om in te leiden! Wil nog niet zeggen dat ze die dag ook geboren worden maar zou mooi zijn, toch? Niet op een romantische manier verwekt maar wel op een romantische dag geboren...

Bloeddruk was weer hoog, dus aan de CTG gelegen, zaten op een gegeven moment 3 dames op mijn bed want het tweede hartje floepte steeds weg... En de gyn had bij de echo al moeite om het tweede hoofdje te vinden. Dat is me toch een eigenwijze... Maar uiteindelijk allebei de hartjes prima en al kletsend met die dames bloeddruk ook omlaag...

Nu maar hopen dat ze inderdaad een week blijven zitten nog... Geeft wel rust moet ik zeggen, maar ook weer eng! Ben benieuwd Fren, wie er nou eerder is!!

Geplaatst

Hee meiden,

Henne: Ik fluister fluister niet, maar roep hard met je mee, anders hoort je buik me nog niet vanuit Ierland :-). Weet je trouwens dat hoer in Ierland echt bijna standaard op de lunchkaart staat aangegeven of iets glutenvrij is? Dat is in Nederland niet zo, toch? Leuk om je op te laten maken, altijd grappig om te zien. Laatste keer dat ik t heb eraan was voor bruiloft van zus van ar. Vond het toen zo lelijk dat ik nog snel m'n kop onder de kraan heb gehouden en het maar weer op m'n eigen (saaie) manier heb gedaan.

Guusje: ook weer starten!!! We hebben straks weer een aantal meiden in de race: Henne, Guusje, tool, sylvie. Vergeet ik nog iemand?

Bedankt voor jullie lieve reacties op de foto's van onze kleine meid. Die huilende is zo zielig, aandoenlijk en lachwekkend tegelijk hè :-).

Meiden: kleed jullie warm aan voor de kou! Hier is het nog steeds zo'n 8-10 graden!

X

Geplaatst

Wow caro! Een datum!! Ik zet m'n geld op jou hoor!

Wat wegen de kindjes nu?

Dus nog een week de tijd voor namen, kaartje, plankje en klossen. Moet lukken toch?!

Geplaatst

Geen idee, zijn niet gemeten... Was al moeilijk genoeg om hoofdjes en hartjes van elkaar te onderscheiden...

Vin zet zijn geld op jou toch? Dit weekend?

Geplaatst

Spannend Caroline! Zeker een mooie dag om

Geboren te worden!! Fijn dat je een datum hebt. Volgende week dus op z'n minst weer twee dik en dun meisjes babies erbij! Misschien wel drie fren!

Geplaatst

Wauw Caro wat spannend! Ga je dit verder ook delen, buiten het forum? Of hou je het als verassing. Je zult natuurlijk wel opvang moeten regelen voor je dochter enzo. Nu ds nog een weekje met de benen omhoog kalm aan doen. En komen ze eerder, dan komen ze eerder, het mag nu toch? Jeetje meid, ik ben er een beetje hyper van, zo benieuwd ook wat het gaat worden qua geslacht. Leuk leuk leuk... Nou Fren, als jij dan het weekend idd bevalt hebben we hier een echte D&D babyboom :-) En een heel kort zwangeren lijstje dus ik wil dr op, op dat lijstje!!! Met Guusje en Tool en Syl en en en .... allemaal!

Ivfsh die make up zit er vooral te dik op, snap dat nooit, dan zie je op een gegeven moment overal barstjes (ja sorry ik heb rimpels en ik lach). Heb het nog even laten zitten om J te laten zien en dan gaat de kraan erop haha.

Nu even soep maken. Darmen rommelen wel weer, maar kan natuurlijk ook niet direct wonderen verwachten. Ben vooral al heel erg blij dat ik vandaag weer een beetje mezelf was n plaats van een zielig huilend zeurpietje.

Geplaatst
Geen idee, zijn niet gemeten... Was al moeilijk genoeg om hoofdjes en hartjes van elkaar te onderscheiden...

Vin zet zijn geld op jou toch? Dit weekend?

Hihi lijken hoofdje en hartje dan zo erg op elkaar? Oké oké, natuurlijk per baby, maar het lijkt nu net alsof er echt een hele domme gyn naar die echo heeft gekeken LOL

Geplaatst

Ik zet het niet op Facebook ofzo, daar zet ik trouwens bijna nooit wat op, maar inderdaad moet ik wel wat regelen. Als het allemaal gaat zoals het moet komt mijn moeder maandagavond en gaan we met een taxi dinsdag vroeg naar het zh, is wel zo rustig voor moeder en dochter die kunnen dan gewoon naar school enzo. Voor dochter is het toch het fijnst als oma er is, hoewel ik het eigenlijk helemaal niet van plan was... Maar ja, is al ingrijpend voor haar natuurlijk...

Ik ga nu even proberen te slapen, man en dochter zijn naar zwemles, trok het even niet meer om te rijden naar het zwembad... Maar ben wellicht te hyper om te slapen. Nou ja, slaap je niet, dan rust je toch is het he.

Geplaatst

Ik weet niet of ik t weekend ga bevallen hoor, hoewel ik 12-2-12 vanaf t begin een mooie datum heb gevonden.

Kindeke is nog niet volledig ingedaald, dus ik zet m'n geld op caro!

Geplaatst

Spannend Caroline dat je een datum hebt en idd niet romantisch verwerkt maar wel op een romantische dag geboren.

Nou Fren.....je mag wel opschieten, hihi!

Geplaatst

Caro, wat fijn een liefdevol vooruitzicht!

Syl, goed bezig: van harte!

Guusje, wat spannend... de race weer in zicht.

Net als Tool en Henne! Fijn dat buik makke an is en inkopen gelukt zijn. Ik fluister -en gniffel- met je mee.

Geplaatst

Caroooooooooo.....en datum is bekend!!!! wat spannend meid!!!! een heel romantische dag om geboren te worden, maar de 15e is ook heel speciaal, want dan is mijn jongste broertje jarig, hihihi!!!

Guusje, heb je een pb teruggestuurd...dat zit wel snor!!!

Henne, fijn dat je dag redelijk goed is gegaan!!!

ik ga nu afsluiten en echt beginnen met lezen!!!

fijne avond allemaal en tot morgen vermoed ik!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Caro, wat fijn dat er een datum bekend is. Zoals je al schrijft: alhoewel niet romantisch tot stand gekomen, is de start van de bevalling (en wie weet ook de daadwerkelijke komst) op een romantische dag. Een datum die je nooit meer gaat vergeten. Hoe vind je dochter het?

Henne, jaaaa! Je bent begonnen! Spannend. Het zal best even een soort drempel zijn geweest om de prednisolon echt te gaan slikken, maar de race is nu gestart! Moedig, hoor! Ik ga echt heel megahard voor jou duimen dat jij je over een maandje op het zwangerenbankje bij Sen kan voegen. Het is je zo ontzettend gegeund! (en daarna volgen wij gewoon allemaal, zodat het megadruk gaat worden op het zwangerenbankje. Goed plan, toch?)

Ivsh, Wat een schatje! De meeste hebben het al gezegd, maar wat een dot haar heeft julie wondertje. Heel mooi! Nog bedankt voor het toevoegen op FB. Zal kijken of ik de rest ook kan vinden met al die nicknamen hier.

Tool, Veel leesplezier.

Guusje, jij ook dus binnekort weer in de race. Wat goed! Lijkt mij een leuke volgorde van zwanger worden: Eerst Henne en vlak daarna jij! (volgende de rest van de meiden daarna).

Voor iedereen die ik niet genoemd hebt: sorry.

Krijg zo visite, dus kom waarschijnlijk vanavond niet meer buurten hier. Ben eigenllijk best moe. Ik heb de afgelopen week zo'n 20 uur overgewerkt en dat ga ik nu voelen...pfff. Nu maar hopen dat de visite niet al te lang blijft plakken. Morgen lekker een dagje vrij. Kan ik eindelijk eens van het winterweer gaan genieten (heb het afgelopen weekend etra gewerkt, vandaar). Wil gaan kijken of ik nog kan schaatsen na al die jaren.

Fijne avond en tot morgen!

Geplaatst

Caro, jee, nu wordt het wel heel spannend zeg! 14 februari is wel een hele mooie datum, wie weet komen ze inderdaad die dag wel...leuk, leuk!

fren, 12 feb is ook mooi maar 13 feb helemaal (namelijk mijn verjaardag haha). maar 12 feb valt dan weer op een zondag dit jaar, Jim is ook op zondag geboren, dat vond ik wel heel leuk.

Eef, dank voor je superlieve kaartje, wat ben je toch een enorme schat!

Het lijkt de goede kant op te gaan met Jim. Sinds zaterdag krijst hij opeens niet meer. Hij kan nog wel goed huilen hoor maar het krijsen is plots gestopt. Heel fijn natuurlijk want tegen huilen kan ik wel, dat gaat niet dwars door mijn hart, zeg maar. Het blijft een moeilijke slaper maar hij is overdag ook steeds vaker gezellig en vrolijk. Ik hoop zo dat dit zo blijft doorgaan!

Geplaatst

Hoi dames,

Hier even snel een berichtje van mij voordat ik ga slapen. Hopelijk geen rare dromen vanacht.

Laika, wat fijn om te horen dat het beter gaat met je mannetje!

Caro, oh wat spannend en wat een gave dag. Als ze inderdaad ook die dag geboren worden.

Henne, als er barstjes in de make up komt dan issie te droog voor jouw huid. Je hebt het ook vaak bij matte make up vandaar dat ik altijd een ietwat glanzende neem

Meiden voor iedereen slaap lekker

Geplaatst

Gelukkig Laika dat het beter gaat... Kun je veel meer genieten wat toch de bedoeling is! Mijn dochter is ook een zondagskind, leuk hoor, maar ja, toevallig. We hebben nu voor dinsdag gekozen omdat dit de vaste dag van mijn eigen gyn is op de kraamafdeling, dat doen ze allemaal maar 1 dag per week, dus ik hoop dat het niet te lang duurt want ik wil heel graag dat hij de bevalling doet!

Nou, was al sinds thuiskomst vanmiddag misselijk, dacht ik eet een banaan, dat verzacht een beetje, na een kwartier moest ik overgeven, de eerste keer de hele zwangerschap! Vreemd, zal toch met zenuwen te maken hebben denk ik. Ga zo ook maar eens naar bed, middagtukje is erbij ingeschoten vandaag.

Welterusten allen!

Geplaatst

Whiehooeeee!!!!!!!! Caro wat spannend zeg! Zit hier plaatsvervangend te stuiteren! Man zegt wat heb jij nou? Nou ja...dit dus, caro gaat bevallen! Fijn hoor dat je weet waar je aan toe bent en fijn dat je nu de laatste puntjes op de i gaat zetten. En wat een bijzondere datum! Zou wat zijn zeg als ze ook op die dag geboren gaan worden! Nou zitten wij de 14e dus de hele dag aan het forum gekluisterd, dat begrijp je zeker wel? (Ik wil de druk niet opvoeren hoor, begrijp me niet verkeerd!)

Laika je berichten klinken wat positiever! Fijn zeg. Wat een zorgen om zo'n kleintje en wat zal het lastig zijn om als moeder zijnde dat te moeten zien!

Henne de kogel is door de kerk! Je heb de eerste pillen binnen! Ik hoop zo dat het glutenvrij en alles eromheen ervoor zorgt dat je lijf wat rustiger gaat worden zodat je misschien iets fijner de komende weken in kan gaan. Wat een spannende tijd gaat het weer worden voor jullie! Wb je make up...sluit me aan bij Sen! Ik gebruik elke dag een goeie foundation en barst nooit! Hij is dan idd te droog!

Wen geniet van je vrije dagje morgen! Even bijtanken!

Miki beterschap! Lees dat jullie je allebei niet zo prettig voelen! Hoop dat jullie snel wat opknappen!

Syl you go girl...tien kilo! Respect! Hoe doe je dat toch? Is dat echt het gevolg van het meer bewegen? En wat fijn dat het op dit moment rustig is met kayla!

Tool op naar de carnaval geloof ik zo te lezen? Ik vind het altijd lachen hoor als ik je verhalen daarover lees. Wat een happening! Wij kennen dat helemaal niet!

Sandra druk aan het klussen...fijn dat alles tnt zo voorspoedig gaat! En tuurlijk is het druk maar straks kun je wat bijkomen in jullie paleisje!

Guusje jij ook weer concrete plannen om te gaan starten. Spannend zeker? Je klinkt heerlijk enthousiast!

Fren houd jij kindeke nog maar even binnen toch?!!? Nog even genieten van de laatste weekjes?

Babeth ik begrijp dat jullie nog niet uit de ziekenboeg zijn? Wat een gekwakkel toch! Sterkte!

Hier alles rustig. Gezellig weekend gehad, zussendag en een fijne zondag. Maandag voor het eerst een paar uurtjes gewerkt. Heerlijk om er uit te zijn, weer even met mijn werk bezig te zijn. Ik ben aandachtsvelder wondzorg en kan me heerlijk op mijn gemak gaan focussen op het geven van bijscholingen van collega's. Leuk, kan ik mijn ei wel in kwijt, ook thuis wel mee bezig.

Voet knapt langzaam op, gaat me niet hard genoeg maar dat zal er wel bij horen. Ik krijg alleen heel erg veel last van mijn linker arm, die raakt overbelast van het lopen met de krukken. Ik probeer in huis nu met 1 kruk te lopen maar dat wil eigenlijk niet, dan gaat mijn enkel wel heel erg protesteren. Beetje lastig dus. Morgen weer naar het werk en dan moet ik wel hele einden lopen met die krukken. Even afwachten hoe dat gaat. Ik kan mijn enkel nu wel wat meer belasten maar ga me steeds meer realiseren dat dit idd wel eens een lange geschiedenis kan gaan worden. Ik ben benieuwd wat ze maandag zeggen als het gips eraf mag.

Ik had nog steeds een bon voor een nachtje weg in deurne (de roots van syl...weer je nog syl dat we het daar vorig jaar over gehad hebben?). Vorig jaar februari heb ik in een opwelling geboden op vakantieveilingen en voor 23 euro een overnachting inclusief ontbijt in een leuk klein hotelletje gekocht. Het kwam er elke keer niet van om hem op te maken en in januari bedacht ik me dat de termijn waarin dit kon weleens op kon raken. Ik heb hem aan verschillende mensen aangeboden maar niemand kon. Ik kon zelf ook niet ivm werk maar zondag realiseerde ik me ineens dat dit helemaal geen punt is op dit moment dus heb ik geboekt van vrijdag op zaterdag. Gerard heeft vrijdagmiddag vrij genomen dus we gaan lekker weg samen.

Gerard is 1,5 week geleden in onze gemeente gekozen tot wijkouderling. Vorige week veel nagedacht samen en uiteindelijk heeft hij besloten om dit aan te nemen. Dit betekend dat hij binnen onze gemeente de pastorale verantwoordelijkheid krijgt voor circa 70 gezinnen en onderdeel gaat zijn van de kerkenraad. Dit is voor ons niet zomaar wat en we hebben hier echt wel goed over na moeten denken. Gerard is bijna klaar met zijn studie en hij ervaart dit wel als een zinvolle taak, ziet het ook wel als een mooi doel zeg maar. We gaan geen gezinnetje krijgen maar gerard krijgt hiermee wel een hele mooie en fijne taak erbij in zijn leven, naast zijn werk. Iets wat hem ook echt wel voldoening gaat geven. Ik ben er blij om. We zijn beide zo op zoek naar wat dan wel een mooie invulling kan zijn voor ons en dit is daar echt wel onderdeel van.

Nou meiden, slaap lekker. Voor iedereen die ik vergeten ben,dikke knuffel. En tot snel!

Oh ik vergeet nog even tegen Eef te zeggen dat ik het mooi vind hoe jullie met jullie situatie omgaan! Ik vind het bijzonder om te lezen hoe jullie keuzes maken en aan het verwerken zijn!

En klaartje...hoe is het met jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden