Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh wat heftig zeg voor Esly en haar man. Ze was hier al die tijd al zo bang voor en nu is haar grootste nachtmerrie opnieuw uitgekomen. Wat verschrikkelijk. En Babeth wat zal dit herinneringen bij jou oproepen of niet? Jullie hebben best wel wat contact gehad met elkaar toch?

babeth ik las dat jullie ziek zijn? Beterschap!

Dublin wat jammer dat de uitslagen niet zo waren als dat jullie gehoopt hadden! Sterkte! Wat kun je dan een zorgen hebben om zo'n klein mupje of niet?

Henne bedankt voor je lieve kaartje! Ik kwam moe en down thuis van het werk. Mijn voet doet zeer en ik heb veel vervelende bijwerkingen van de medicijnen. Ik was echt een beetje sacherijnig en dan kom ik thuis en ligt er zo'n lief kaartje op de mat...dank je!

En weten jullie wat er ook op de mat lag...de uitnodiging én de eerste rekening voor de adoptiecursus! Hoe bijzonder, kippevel momentje hoor! Ik had het er net vandaag met collega's over...dat het zo'n ver van mijn bed show nog is...en dan ligt die brief er ineens! Zo spannend allemaal! In augustus gaan we starten.

Wat dan weer jammer is is dat de rekening voor april betaald moet worden...1000 euro. En dan is de auto net terug van de apk...1500 euro! Wij zijn dus weer wat centjes lichter!

Syl wat bijzonder om te lezen hoe jij en J samen op een emotionele en heel betekenisvolle manier afscheid hebben genomen van je schoonvader. Wat een verdriet spreekt er uit je berichtje! Ik wens jullie samen heel, heel veel sterkte! Ook morgen!

Henne hoe is het met jou vandaag?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veel geschreven hier maar helaas weinig tijd om te lezen;(

@Syl, verdrietige en moeilijke week voor jullie. Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Wat een bijzonder idee om jullie kleintjes bij opa te brengen. Veel sterkte morgen bij het afscheid. Ook voor je lief natuurlijk.

@henne, heel langzaam een beetje beter? Ik hoop dat doc volgende week weet wat er aan de hand is! Beterschap.

@sen, jij ook langzaam wat beter? Zo doorgaan dan;)

@babeth, nog steeds verdrietig om het grote verlies van Esly. Zo oneerlijk, zo verschrikkelijk... Niet te bevatten. Ik hoopte zo intens dat dit niet zo gebeuren.

Even ego in het kort. Vanmiddag bij doc P geweest in Düsseldorf voor check. Lijkt erop dat vitamine D, omega 3 en floradix hun werk doen. Immuun lijkt toleranter te worden, waardes stemmen hem positief dus we gaan komende maand de cryo doorzetten. Spannend weer!

@all, een dikke knuffel en alvast een fijn weekend. Hoop nog tijd te hebben voor forum maar best druk (wel leuk;). Zo lekker uit eten met vrienden!

Liefs,

Ceeke

Geplaatst

Kaartje het gaat heel wisselend, maar ik val in ieder geval niet verder meer af. Was gisteravond opeens weer heel naar, vandaag wil ik alleen maar eten. Heb vanaf vanochtend acht uur al op: 3 kastanjecrackers, 2 glutenvrije boterhammen met honing, 2 roggecrackers met honing, een stuk of wat rijstwafels, 2speltboterhammen met appelstroop, een flinke kop dikke soep met rijst en groenten, nog eens 4 kastanjecrackers met honing, een banaan, een pakje glutenvrije crackertjes met rookvlees en nu gaan we dalijk warm eten. Voor vanavond heb ik nog aardbeien staan. Ik moet echt om de twee uur (max) eten, anders voel ik me helemaal flauw en leeg.

En nog wel heel slap, snel moe, snel hoofdpijn en flauw. Alles kost me moeite en het is elke dag maar weer afwachten hoe het gaat. Tja, mijn BMI zit onder de 19 en dat merk ik. Denk echt da het een kwestie is van geduld, de tijd nemen en vooral niet te vroeg weer van alles gaan doen. Vanochtend goede vriendin gesproken die coach/therapeut is en vanuit de hr komt. Goede adviezen gekregen mbt werk en contract. volgende week eens eea uitzoeken en UWV bellen met wat vragen.

Geplaatst

Oh Ceeke dat is mooi nieuws! Bij mij waren de waardes ook heel erg verbeterd. Het doet echt wat, die vit en dat vond ik zelf heel positief om te zien. Gaf me echt een boost.

Esther is dit gelijk de cursus dan al? Of nog een voorlichtngsbijeenkomst? Dat laatste zal je niet voor heen te betalen neem ik aan. Collega van me is ook bezig met adoptie. Laatst met hem over gehad aan de lunch, denk dat je als je n contac komt met andere stellen ook minder het gevoel van een ver van m'n bed show hebt. En geen dank voor het kaartje hoor, had je gewoon even nodig.

Moet eten gaan koken meiden.

Syl, heel erg veel sterkte morgen. Het is niet alleen afscheid van je schoonvader nu, maar ook een beetje van jullie tweeling....bijzonder maar ook extra emotioneel en zwaar lijkt me. Denk aan jullie.

Geplaatst

ceeke wat fijn! Oei het gaat weer dichter bij komen allemaal. Zie je er tegenop of kijk je er naar uit?

Henne you go girl! Je hebt vandaag in elk geval voldoende kcal naar binnen gewerkt! Ben benieuwd of deze trend zich voortzet!

Nee het is bij ons echt de cursus hoor, ze noemen dit de voorlichtingsbijeenkomsten

Geplaatst

es, wat spannend!! en zeker een kippenvel momentje!!

Henne, goed dat je in elk geval niet bent afgevallen!! goed blijven eten, tenminste, proberen om elke 2 uur iets binnen te krijgen. het begin is gemaakt!!!

Syl, heel veel sterkte morgen!!!

Ceeke, das mooi nieuws zeg!!! gebruik jij ook floradox, was dat omdat je ijzerwaarde te laag was? Ik ben het op advies van de acu ook gaan nemen, nu nog 1 x per dag een maatbekertje van 10ml in de ochtend.

moet eigenlijk 2x per dag, maar vergeet het de tweede keer altijd, hahaha.

Maandag testen op dhea waarde bij mij, ben benieuwd, maar jullie gaan dus binnenkort weer in gesprek over jullie cryo, spannend meid!!!

Dublin, niet het nieuws wat jullie hadden gehoopt te horen. Vervelend en heel moeilijk ook om te horen. Maar jullie meisje doet het nog goed, dat is al mooi positief!!!

Babeth, heftig nieuws zeg. Begrijpelijk dat het je raakt, zul je zelf ook wel weer even naar jullie moment zijn teruggegaan. Sterkte.

Vavavond lesje geven, maar het lijkt net alsof ik alleen maar meer en meer moe raak/word. pfff. Owkee, dat ik ongi moet worden zal ook wel meespelen, maar ik zou het fijn vinden als mijn energie level nu eens iets omhoog gaat ipv alleen maar laag blijft.

morgen belasting doen samen met mijn vader. ben benieuwd.

liefs,

Tool

Geplaatst

Syl, Wat een mooi gebaar! Kreeg helemaal kippenvel toen ik het las. Nogmaals heel veel sterkte,

Babeth, over kippenvel gesproken. Zat met tranen je bericht te lezen. Ik ken haar verder niet maar om zoiets (nogmaals) te moeten meemaken.......daar zijn geen woorden voor........hartverscheurend! Kan mij voorstellen dat het bij jou ook veel herinneringen ophaalt.

Tool, je hoort wel vaker dat je pas gaat voelen hoe moe je bent als de rust tevoorschijn gaat komen. Je hebt al die tijd op volle snelheid gedraaid en nu je eindelijk toegeeft aan wat rust voel je pas hoe moe je eigenlijk bent (en al was maar niet voelde omdat je maar door ging). Lekker alle tijd voor jezelf nemen en je veel bezig houden met alleen maar ontspannende dingen. je bent al op de goede weg, meis! Even die laatste weekjes uitrusten en dan knallen met je behandeling!

Henne, fijn dat het iets beter lijkt te gaan door niet af te vallen.

Dublin, niet het nieuws wat je hoopte te horen.Lijkt mij erg moeilijk. Ik heb eigenlijk geen verstand van hetgeen wat jullie meiske heeft, maar wilde jullie wel even een etra knuffel geven na dit nieuws.

Sen, hoe is het met de misselijkheid?. Gaat het al iets beter?. Achteraf bedacht ik mij afgelopen woensdag dat het wel erg aso van mij was om zolang bij je te blijven kletsen terwijl je al weken zo misselijk bent. Vond het nl wel even gezellig en schrok achteraf dat ik zo lang was blijven plakken. Sorry!

Verder ben ik even het overzicht kwijt met zoveel meiden :).

Zelf weinig nieuws. Lekker het weekend voor de deur dus lekker een beetje bijkomen en verjaardagen langs.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

hey meiden,

Syl, tranen in mn ogen. Wat een mooi idee/gebaar. Sterkte meid

Dublin, ik weet niet precies want het allemaal inhoudt maar geen leuk nieuws dus. Sterkte

ben ook geschrokken van het nieuws van Esly. Ken haar verder niet maar dat doet er niet toe. Vooral u vind ik zulke berichten doodeng brrrr... maar wat een tragedie! en voor de tweede keer nog wel. Wat moeten sommige mensen toch ontzettend veel lijden en meemaken in dit leven...waarom?!?!?!

Wen, maak je niet druk meid. Het was wel wat lang maar niet zo erg dat ik het niet meer uithield hoor, dan had ik het wel gezegd. Dus geen zorgen...

nou ik ben een beetje gefrustreerd: het ging de afgelopen dagen iets beter dus vanmiddag weggeweest om een evt. andere auto te bezichtigen. Was achteraf toch weer teveel van het goede want onderweg naar huis in de auto werd ik zò beroerd. Toen ik thuiskwam ben ik direct doorgelopen naar mn bed en daar ben ik dus strontmisselijk in gaan liggen. Zojuist er toch maar uitgekomen en een slappe bak thee gedronken. Nu gaat het weer een beetje. Maar wat raar, zo voel je je wat beter en zo is het weer helemaal terug bij af en ben ik weer helemaal naar?!?!?!

nu even mn mail nakijken en dan weer mn bedje in

truste meiden

Geplaatst

Babeth, wat ongelooflijk hard en heftig van Esly. Moet voor jou/jullie helemaal voelbaar zijn die pijn. Knuffel lieverd.

Sen, 2 stappen vooruit 1 stap terug. Op naar morgen weer een betere dag!

Hier de 3D echo gelukt hoor. Hoe dubbel dit ook voelt na alle emotionele momenten hier vandaag. Het staat in 't juni topic.

Syl, heel veel sterkte morgen. Denk aan jullie.

Geplaatst

Syl heel veel sterkte morgen!

Es wat een fijn nieuws, een nieuw pad en licht aan de horizon!

Stem kwijt nu al week, hele dag niks gezegd..... vreselijk, nog niks geholpen. Kiloos vicks blues op :-) morgen andet merk halen:-) slaap lekker iedereen xxx

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Syl, veel sterkte morgen voor jou en J. Heel mooi dat jullie een foto meegeven aan zijn vader! Echt heel mooi. Bijzonder dat jullie beiden dezelfde gedachte hadden.

Esther: mooi dat jullie de cursus gaan starten. Ben heel erg benieuwd!

Henne, knuffel meid. Hoe is gegaan nadat je zo goed had gegeten?

Babeth: wat een vreselijk vreselijk nieuws van esly. Ongelooflijk zeg...

EEF, Das wel saai hoor, niet kunnen kletsen... Hoop dat t t weekend beter gaat.

Fijn weekend allemaal!

X

Geplaatst

Syl en J. Ik wens jullie voor vandaag heel erg veel sterkte!!

Houd elkaar vast, zowel fysiek als mentaal....

Hele dikke knuffel van ons drietjes!!

Geplaatst

Sylvie en J, veel sterkte op deze moeilijke dag.Hier vanochtend om vijf ur op om naar Schiphol te gaan. Was wel gammel en wiebelig, maar het ging goed en m'n mannetje is weer fijn thuis.

Geplaatst

Lieve Syl en J., heel veel sterkte vandaag met deze moeilijke dag! ben ik gedachten bij jullie!!!

Henne, fijn dat je mannetje weer thuis!

kom later terug. nu naar ouders toe voor belastingen

Geplaatst

Nou, da's gezellig. J ligt uitgeteld en met verhoging in bed. Denk vermoeidheid, jetlag en temperatuur veschil (was daar 35 graden en vochtig) maar ik maak me dus wel gelijk zorgen......koorts betekent drie maanden uitstel... Heb hem gelijk paracetamol gegeven en nu maar hopen dat het meevalt en vooral dat hij zich snel weer fit voelt. :-( Iemand nog jetlag tips? Heb er zelf geen ervaring mee...

Geplaatst

pff, henne, dat is balen. Heb geen ervaring met jetlag, Greece is niet echt jetlagafstand.

Hoop dat de paracetamol werkt en dat jullie hier geen nadelen van ondervinden! Beterschap voor J!!!

hier zojuist bongi geworden. dag 26. Als ik dit aanhou dan begin ik rond 4 april. begin het nu toch echt wel weer spannend te vinden.

zojuist ook de belastingen gedaan en we krijgen een aardig bedragje terug, gelukkig.

ga nu weer verder met andere dingen doen.

Geplaatst

De enige jetlagtip die echt werkt is meteen de nl tijd aanhouden en dus niet gaan slapen. Doorlopen tot een uur of 8-9 en dan crashen in bed. Zit hè gelijk weer in je normale ritme.

Hier net de stad half leeggekocht! Had alleen nog maar vormeloze en te grote kleding om aan te trekken. Heerlijk ook om even eruit te zijn in m'n uppie, of klink ik nu als een ontaarde moeder?

Geplaatst

Welnee Fren, dat is toch gewoon lekker. Niks ontaarde aan hoor. Als je nu een week alleen naar ibiza wilde was het wat anders ;-)

Doorgaan in de plaatselijke tijd heb ik vaker gelezen, maar die arme jongen viel echt om. Ik maak m over een uurtje wakker en dan hoop ik dat ik hem meekrijg een blokje om. En dan vanavond op tijd naar bed. Denk dat het nog meer komt door de enorm drukke week dan door het tijdsverschil.

Tool, dat gaat dan opeens hard! En altijd prettig als de belasting positief uitpakt :-)

Geplaatst

Hier een jetlag-tip: ben vaak naar Australië en Nieuw-Zeeland geweest en mijn geheim is een middagdutje op dag van aankomst maar niet langer dan twee uur. Dat is echt heel belangrijk. 's Avonds zoal Fren zei om 9 uur naar bed enlicht verteerbaar voedsel eten. Toast, thee en soepje. Hij wordt ongetwijfeld heel vroeg wakker morgen maar moet blijven liggen tot aanvaardbaar tijdstip. En morgen geen dutje meer doen. Één troost: deze jetlag is minder erg dan de andere kant op. Als hij nu slaapt: echt wakker maken want hij heeft alleen zichzelf ermee. Succes!

Geplaatst

hoi meiden,

even snel online

Syl ik denk aan je, vandaag de dag van de uitvaart, zal voor jullie extra heftig zijn maar ik vind het zo´n mooi gebaar dat jullie de echo aan je schoonvader mee hebben gegeven, heel bijzonder. sterkte lieverd!!

Henne wat klote zeg, is ie thuis en dan broerd en met het oog op de zwemmers.....inderdaad onderdrukken!!

Ceeke ik vind het zo fijn te lezen dat de supplementen een goede uitwerking hebben ! sjonge de tp komt ook al dichterbij, wordt ook weer spannend, extra spannend voor jullie.

Gaat het met jou een beetje na het bericht van Esly?Je klonk aan de phone enorm sterk!

allemaal bedankt voor de lieve woorden, het haalt veel naar boven, met name de pijn en onmacht die we voelden en dat gevoel is echt een gevoel wat zo ver mogelijk weggestopt is!

Esther wat een mooie brief op de mat, kan me voorstellen dat het een goed gevoel geeft, heb je enig idee hoe lang alles zal gaan duren?

Tool, mooi dat er een belastingteruggave aan zit te komen, ik weet wel een bestemming, geen Griekenland maar een babyzaak!!!

Hier echte ziekenboeg, Imke heeft dunne luiers maar geen verhoging en niet ziek gelukkig ( Henne ik kende de tip van de maizena maar bedankt! gelukkig zijn de billen van Imke nog ongeschonden)

Sinsd gisteren misselijk en echte buikgriep, mijn man was hondsbroerd maar volgestopt met paracetamol toch naar een potentiele klant, gesprek ging goeg gelukkig, hij dook direct zijn bed in. Bij mij ging het in de avond echt mis, jeetje, veel spugen, en ookal had ik alleen thee gedronken, kwam er gelijk uit. Nu nog gammel, als ik iets eet wordt ik misselijk. Mijn schoonouders zijn voor ons boodschappen doen, het is wat.....

Geplaatst

He bah hoop gekwakkel hier..

Fren lekker geshopt.

Lees reacties op brief Esther. Even gemist. Maar het is ieder geval mooi?

Hier dagje plat, echt even nix behoefte.

Xxx

Geplaatst

Hi meiden, om de boel weer even wat op te vrolijken: ik heb een mail verstuurd over de 17e! Die aan S€n kreeg ik retour, ik heb je een pb gestuurd! Caro, Ivfsh, Ursela, Witje, Sab en Roestvlek heb ik geen mail gestuurd aangezien die zeker niet meegaan. Toch Caro? Hoe is het eigenlijk met je? Al een paar dagen niks gehoord... zal wel megadruk zijn, je dochter was jarig toch?

Alle kwakkelende en zieke meiden, kinderen en partners veel beterschap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden