Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jee syl, ben echt even stil van je bericht... Wat is het toch bizar dat sommige mensen niet het fatsoen op kunnen brengen medeleven te tonen en een stapje harder te lopen als je ziet da een ander het moeilijk heeft. En Helemaal wrang dat dit dan waarsch lijdt tot een fallisement na al jullie gevechten en moeite. Meisje ik zou willen dat ik je kon helpen, maar meer dan een luisterend oor kan ik/ kunnen we helaas niet bieden. Ik snap da je hoofd niet naar zaterdag staat, maar misschien is het ook wel de afleiding die je even nodig hebt? Neem je tijd meis...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja Sen dat het ik ook wel eens gedacht, maar helaas is dat een irreële gedachte. Hoe zouden ze dat moeten doen?. En het embryo zou dan natuurlijk ook 'los' zijn en opnieuw in moeten nestelen.

Het jeetje zeg, dit hakt erin.

Geplaatst

Sylvie wat ongelooflijk zeg... Blijkbaar worden mensen toch heel egoïstisch in sommige situaties. Vind het gewoon ook vreemd dat ze, los van het persoonlijke aspect, kennelijk zo weinig hart voor de zaak hebben om het samen met jullie te redden en dingen op te vangen als jullie er niet zijn. Het gaat toch ook om hn eigen werk en inkomen? En op persoonlijk vlak vind ik echt grof. Hoeveel moeite is 'gecondoleerd' zeggen... Voor zover ik weet doen jullie veel voor je personeel, jullie werken keihard en dan zo'n klap in je gezicht. Heel veel sterkte ook voor jullie. En kijk voor zaterdag maar wat goed voelt. Weet in ieder geval dat je bij ons niet perse de 'vrolijke Sylvie' hoeft te zijn en misschien is het dan wel fijn om even live je verhaal kwijt te kunnen en wat afleiding te hebben? We horen het wel.

Geplaatst
Het gekke is dat ik altijd gevoel had eerder spontaan zwanger te worden dan met ivf. 'gelukkig' rechter zijde waar eileider al niet doorgankelijk was. Misschien leert mijn lijf hier wat van? Bizar gewoon. Heb nog nooit een positieve test in handen gehad...
Kaartje ze halen die eileider er dan hoop ik nu wel uit? Een sparende operatie lijkt me alleen maar een risico nu.
Geplaatst

Kaartje wat ongelooflijk zeg!!! Eindelijk spontaan en dan verkeerd. Heel veel sterkte en hopelijk knap je lichamelijk snel op zodat jullie het mentale deel kunnen gaan verwerken. Ongelooflijk zeg.......

Syl "fijn" dat het een mooi afscheid is geweest. Wat ontzettend naar dat jullie personeel je in de kou heeft laten staan, juist nu jullie het zo hard nodig hebben.

Meis heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk snel een ommekeer in al jullie ellende. Het wordt tijd dat de zon weer gaat schijnen voor jullie!!

Ben gewoon ff stil van dit alles... tot later meiden, hier gaat het gelukkig steeds beter...

Geplaatst

Jeetje, met tranen in mijn ogen (in de trein) lees ik je bericht Kaartje. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Wat moet dit een enorm naar gevoel geven. Wat een ENORME elende dit! Zo dubbel allemaal. Henne gaf het al aan, kunnen ze die eileider en niet beter uithalen?

Ik wens je enorm veel sterkte met de operatie, en het verwerken van dit alles. -x-

Syl, bij jou ook dubbel verdriet, wat is het toch oneerlijk allemaal. Onbegrijpelijk dat het personeel zo ongevoelig is! Geen woorden voor! Voor jou en man ook enorm veel sterkte.

Dikke knuffels voor Kaartje en Syl. Ik denk aan jullie

XXX

Geplaatst

Syl, wat een egocentrische mensen! waarom is het voor sommige mensen toch zo vreselijk moeilijk om zich in te leven in een ander?!? ik verbaas me daar steeds weer over. Zulke mensen zijn alleen maar met zichzelf bezig. Ik zou zeggen laat ze het lekker bekijken maar ik weet hoe kwetsend het is als mensen zo doen. Vooral als het mensen zijn van wie je nou juist wel begrip en medeleven had verwacht. Zo word je maar weer eens keihard met je neus op de feiten gedrukt. Zelf heb ik ervaren dat begrip en steun vaak uit een totaal onverwachte hoek komt. Die mensen moet je koesteren. Sterkte meis en een hele dikke knuffel

Geplaatst

Kaartje ik schrik van je bericht! Nooit aan gedacht! Wat een pech... understatement natuurlijk, ben je spontaan zwanger... Maar je had zelf altijd gedacht eerder spontaan zwanger te worden? Wat een bizar verhaal, heel veel sterkte in ieder geval, we denken allemaal aan je!!

Geplaatst

Kom even spieken voor Kaartje en denk aan de woorden van Esther, ben je gestopt en dan wordt je zw.

We lezen en horen het vaker maar als het dan gebeurt....alleen verdrietig dat het dan verkeerd zit.

Die onverwachte (maar toch ook weer niet) zijn jullie hier allemaal, als ik kijk naar alle kaarten die ik hier heb staan, zelfs naar het werk gestuurd, ben ik stil van, wordt enorm gewaardeerd door ons.

En misschien is het wel goed afleiding zaterdag, heb met Henne afgesproken dat ik het vrijdag laat weten. J heeft trouwens alweer aangeboden om me te brengen zodat ik kan drinken. Dat ben ik gelukkig niet verleerd ;-)

Geplaatst

Lieve Kaartje, de schrik slaat me op m'n hart... Wat een ongelofelijk verdriet moet dit voor jullie zijn. Afscheid nemen van jullie wens en dan nu, zo onverwacht zwanger en ook daar weer afscheid van moeten nemen. Soms is moeder natuurlijk zo hard en het leven zo oneerlijk. Ik kan jullie samen alleen maar heel veel sterkte wensen en ik hoop dat jij je snel "beter" voelt. En daarna, neem je tijd want dit is zo ongelofelijk heftig allemaal. Een dikke knuffel voor jullie!

Lieve Syl, wat verdrietig dat mensen die zo dichtbij jullie staan, jullie nu zo laten zitten. Jullie hebben al zoveel voor jullie kiezen gehad dat je toch mag verwachten dat na het overlijden van je schoonvader jullie gesteund zouden mogen worden. Intens klote dat dat niet gebeurt... Sterkte voor jullie.

Lieve Tool, ik kom je met alle plezier om 9.00 uur of 9.30 uur ophalen. Zullen we even Babeth afwachten of het uitkomt dat we Imke nog even komen bewonderen? En anders bellen we vrijdag even voor details!

Lieve allemaal, ik ben nog steeds onderste boven van het verlies van Esly. Hard aangekomen en altijd zo gehoopt dat niet weer bij wie dan ook zou gebeuren. Dat compleet machteloze gevoel uit de tijd na Féline* laat me even niet los. Te heftig nu. Fijn om jullie a.s. zaterdag (althans een deel;-) te gaan zien. Voor iedereen in elk geval een dikke knuffel...

Liefs,

Geplaatst

He lieverds,

Heej lieverds, ik ben ook helemaal ondersteboven van nieuws van Kaartje, je verwacht wel dat het niet normaal is, maar idd, een blindedarm, een bbz??????

Lieve Kaartje, heel veel sterkte, hoe dan ook het nieuws, de ok, en de nasleep, een trauma waarvan je moet bijkomen, dikke kus en knuffel voor jou en je partner!

Syl, ook voor jou sterkte,! wat een ongelofelijke teleurstelling de reakties op jullie bedrijf. Geen hoogvliegers qua medeleven en inzet. Pfff, wat moet je ermee. Hoop dat jullie het lukt om je te richten op datgene wat wel steunt. Dikke knuffel!

Hier drukke dag werk. Zat wel regelmatig te denken aan avond pleegzorg. Was wel indrukwekkend hoor, ook onzeker hoe verder. ben benieuwd naar volgende week. Werk wederom erg vol en druk. Gaat wel beter met griep gevoel en stemverlies en krieblehoest. Hele belangrijke en onverwachte slag gemaakt op het werk. Soms werkt het toch, dat stug volhouden doorgaan en je zaak grondig volhouden ; -)

testr en ruby en sen, voor jullie wat extra energie jullie kant op!!

xxxEef

Geplaatst

Kaartje, Jeetje wat een heftig en bizar nieuws! Wat een schrik! Wat ongelooflijk emotioneel moet dit voor jullie zijn.

Proberen verder te gaan met je leven na het afscheid nemen van een innige wens en dan nu blijk je zwanger te zijn maar moet je weer afscheid nemen.

Heel veel sterkte, meis! Neem de tijd. Dikke knuffel!

Geplaatst

J kwam net thuis en toen ik vertelde waarom ik zo van slag was, stond hij ook echt even aan de grond genageld. Kaartje en man, ook van J heel veel sterkte.

Geplaatst

Eef dat zal best veel stof tot nadenken geven. Maar wel positief vooralsnog! En een slag geslagen op werk, altijd een heerlijk gevoel. You go girl!

Mijn manager belde vanmiddag en komt vrijdagsmiddag even langs. Ben benieuwd, ken haar nog steeds niet goed genoeg om te bedenken wat ik daarvan moet vinden :-)

Geplaatst

jeetje Kaartje, shocking news zeg, een bbz??? heavy zeg, weet effe niet wat ik moet zeggen. toch een zwangerschap en toch ook weer niet. verdrie zeg...sterkte meis!!!

Geplaatst

Syl, wat een nare ervaring zeg met jullie personeel. En ook het onfatsoen om jullie niet de tijd en plaats te geven om alles te regelen en te kunnen rouwen. Jullie werken er hard voor en dan komt het extra hard aan als je personeel blijkbaar niet zoveel moeite ervoor wil doen. Heel onbegrijpelijk!

Knuffel voor jou!!!

misschien tot zaterdag en anders tot een volgende meeting!!!

Ceeke, is goed!!! we hebben nog contact over zaterdag.

Kaartje, ook van A heel veel sterkte!!! en neem de tijd daarna.

liefs,

Tool

Geplaatst

hoi meiden

jeetje Kaartje, ik ben even helemaal stil van jouw bbz, jeetje meid, ik vind het zo ontzettend erg voor je, hier had je uiteraard geen rekening mee gehouden, een spontane zwangerschap en dan alsnog verkeerd, jeetje meid, sterkte!! ook voor je man! Pas goed op jezelf lieve meid.

Syl, ik begrijp er echt helemaal niets van, hoe kunnen ze zich zo toch opstellen, ik kan me voorstellen dat dit jullie erg veel pijn doet.Fijn om je zaterdag weer te zien maar echt als jij er aan toe bent uiteraard!!!

Ceeke, mij laat het ook niet los, denk echt iedere dag aan haar, wat je zegt dat immense gevoel van onmacht, dat is niet eens te beschrijven en echt, ik kan me zelfs niet voorstellen dat je dat ook na een tweede keer "overleeft", ik weet jij bent het bewijs maar pfffff een knoop in mijn maag.....

Eef wat goed de "beweging" op het werk! zo te lezen voor jou onverwachts en dan de bijeenkomst voor de pleegzorg, ik ben benieuwd naar je verhaal zaterdag.

Henne nog bedankt voor het regelen van de lunch, met alle moeite die jij momenteel hebt met je voeding, denk je dat je je zaterdag goed genoeg voelt? Ik hoop het!

Tool en Ceeke, ik heb even gekeken vanaf ons is het ongeveer een uurtje rijden, prima als jullie Imke willen zien, leuk zelfs maar geen verplichting hoor!!

Sen jij vroeg even hoe het zat met het UWV, zeer waarschijnlijk heeft jouw werkgever je ziekgemeld met zwangerschapsgerelateerde klachten, dat is normaal als dat ook het geval is, In dat geval wordt 70% van je salaris door het UWV betaald. Meestal krijg jij gewoon 100% van je werkgever en beurt je werkgever weer van het UWV, er zijn werkgevers die het UWV rechtstreeks aan de werknemer uit laten betalen.

In geval van niet zwangerschapsgerelateerde klachten komt ook het UWV in the picture maar pas veel later omdat je werkgever voor maximaal 2 jaar een zieke werknemer loon moet doorbetalen , dat is op jou niet van toepassing.

Als ik jou was gewoon even met pz contact opnemen en dat het UWV je belt is standaard, afhankelijk van de klachten zullen ze regelmatig of niet meer contact opnemen totdat je met verlof gaat. Het verlof (16 weken) vallen ook onder het UWV en dan wordt je werkgever voor 100% gecompenseerd.

Geplaatst
Eef dat zal best veel stof tot nadenken geven. Maar wel positief vooralsnog! En een slag geslagen op werk, altijd een heerlijk gevoel. You go girl!

Mijn manager belde vanmiddag en komt vrijdagsmiddag even langs. Ben benieuwd, ken haar nog steeds niet goed genoeg om te bedenken wat ik daarvan moet vinden :-)

Henne ik zou zeggen; niets van vinden, gewoon met open vizier, jij hebt je besluit mbt je werk toch al min of meer genomen?

Geplaatst

Syl, voor jou ook even een extra dikke knuffel. Wat een klap moet dat zijn als het personeel zich zo opstelt en totaal geen begrip of steun opbrengt terwijl jullie afscheid van een dierbare aan het nemen zijn. Onbegrijpelijk. Jij ook heel veel sterkte, meis!

Geplaatst

Meiden, dank voor alle lieve welkom woorden!. Ik zie er naar uit om jullie zaterdag te ontmoeten! Weliswaar nog steeds een beetje spannend, maar ik geloof idd dat dit gevoel binnen 5 minuten weg is en ik het gevoel heb jullie al heel lang te kennen. Julie zijn allemaal een stel bijzondere lieve meiden!

Geplaatst

Babeth ik moet nog eea uitzoeken over wat gunstig is. Weet wel dat als zij niet twijfelen en mijn contract willen verlengen, het niet slim is om dat niet te doen. Als ik ook maar het idee heb dat zij twijfels hebben ga ik waarcshijnlijk aansturen op niet verlengen. Morgen proberen UWV te bellen om uit te zoeken wat gunstiger is, ww of ziektewet.

Geplaatst

ohhh wat lastig zeg, mooi als ze je niet kwijt willen maar snap je moeilijkheid wel, nou, hopen dat ze bij het UWV je wat kunnen adviseren! succes!!!

Geplaatst

Ik merk dat ik behoefte heb aan rust, maar in de ww met sollicitatieplicht is dan ook niet echt relaxed. Krijg je het gezeik we van passend werk ed. Hoewel ik natuurlijk ook gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben en vind maar eens een baan in mijn richting voor max. 24 uur. Ook lastig dat ik niet weet waar ik fysiek aan toe ben en hoe lang dit nog kan gaan duren. Een half jaar thuis zitten en dan weer solliciteren is ook niet gunstig. Dus eigenlijk moet ik vrij zeker weten dat ik voor mezelf wil beginnen voor ik aanstuur op geen verlenging. Veel om over na te denken.

Geplaatst

Hmz dus waarschijnlijk krijg ik nu 70% van m'n loon uitbetaald, mooi is dat

Henne, mijn manager wil ook lang komen. Heb daar alleen helemaal geen zin in. Ze zei geef maar aan wanneer je eraan toe bent. Dus ben aan het uitstellen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden