Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heerlijk altijd die herkenning hier. Al maakt het me ook verdrietig wat een narigheid we allemaal hebben meegemaakt :-( .

Tool, nog heel even geduld en dan mag je weer beginnen.

Sen, fijn vanmiddag alles even van je af praten. Misschien ook wel fijn om deze afspraak te hebben voor contact met arbo?

Henne, het zou toch wat zijn als je straks gewoon weer een hoop kunt eten... Zal nog even aan mijn zusje vragen waar zij die testen heeft laten doen.

Geplaatst

Nou meiden, op basis van deze test zou ik gewoon lactose moeten kunnen eten. Ik wacht zelf nog even af tot morgenochtend...volgens mij zit het probleem namelijk niet in mn dunne darm en kan 300 ml lactose nog best eens voor een hoop ellende op het eind zorgen ;-) Maar als dat allemaal goed gaat, dan zou ik misschien idd wel gewoon kaas ed kunnen eten. Zou wat zijn zeg.....

Tool ik het van de MA ook nog van alles, maar ook meer herinnering zelf zeg maar. We waren duidelijk zwanger, al een aantal weken, we hebben echo foto's etc. En toen het misging hebben we heel bewust gehuild, verdriet gehad en we hebben voor de curettage ook heel bewust afscheid genomen. Ik wist de uitgerekende datum, ik wist precies hoe ver ik geweest zou zijn etc. en de omgeving bleef ook nog heel lang meeleven. Als ik nu wil kan ik de foto's van de testen bekijken, de echo's, de kaartjes lezen... en er aan terug denken met deels ook wel vreugde over het zwanger (geweest) zijn.

Bij de bbz lukt dat juist niet (en dat is niet erger ofzo he, anders, maar dat weten jullie wel), ik heb daarvan niets, geen blijde gevoelens, geen herinnering. Oke wel een foto van een test, maar we waren nog niet goed en wel 'zwanger' of het ging al mis, tijd om afscheid te nemen was er in principe wel omdat er tussen het eerste bloed en de operatie twee weken heeft gezeten maar die periode was er alleen maar angst. Die tweede zwangerschap heeft geen moment als een zwangerschap gevoeld, alleen als een hele zwarte ellendige periode, waarin je je op een gegeven moment opgelucht maar dan toch niet jezelf bent. Vandaar dat ik tegen Kaartje zei: probeer eea op te schrijven, maak desnoods foto's van je littekens nu, zodat je straks iets hebt wat je kan helpen herinneren en dus verwerken....

En die beerput....tja....bij de hapto is er hier wel eea uit gekomen, maar dat was niet echt gerelateerd aan één van de zwangerschappen of een specifiek moment. Meer het geheel van niet zwanger worden, wel zwanger zijn en het dan kwijt raken. Dan is het idd zelfbescherming Sen om het maar in het minder bewuste deel van je hoofd te laten sudderen, maar goed is dat natuurlijk niet. Kaartje als je het aandurft zou je kunnen vragen of acu er iets mee kan, zij kunnen denk ik wel ergens iets 'open' zetten waardoor emoties loskomen. Maar dan heb je dus wel kans dat je daar giga gaat liggen janken, weet niet of je dat wilt. Zelfs bij hapto spaarde ik het meest vaak nog op voor als ik thuis was ;-)

Sen goed om vanmiddag weer eens naar de psycholoog te gaan, hoop dat het je goed helpt. En arbo's zijn meestal niet zo vlot hoor, die hebben geen haast. Ik kreeg soms oproepen voor pas over twee weken ofzo, dat ik dacht 'dan ben ik toch allang weer beter'. Is misschien ook wel de insteek, maar als je echt even advies nodig hebt is dat niet handig. Gewoon rustig afwachten, jij hebt jouw verantwoordelijkheid genomen en klaar.

Tool die planning, haha, het is elke keer weer een gedoe en het komt nooit uit zoals je dacht of hoopte. Nog even en je weet een startdatum, heb je de superfucekd al?

Ladies, ik ga eten en dan naar buiten, heerlijk de zon in. Misschien vanmiddag nog even cakejes bakken (nog wel glutenvrij haha), zodat ik morgen ook wat te snoepen heb. Kan er misschien wel slagroom op doen dan LOL

Geplaatst

Meiden, even een kort berichtje. belde de huisarts voor bloeduitslag. En ja ik heb diabetes. Meteen naar de praktijkondersteuner geweest. Moet samen met de gewichtsconsulent nu van alles op papier zetten en dan over 2 weken weer terug komen. Weet wel dat ik meer moet gaan bewegen (bleh!!!) Maar opbouwen met een kwartier. Dus zondagochtend met alwin mee en naar boven de sportschool in. Kan ik een kwartier tot halfuur sporten en dan heerlijk douchen en weer naar beneden naar mijn mannetje.

We kunnen het erbij hebben hoor. We gaan gewoon verder.

Geniet van de zon allemaal.... Sorry voor het ego berichtje..

Geplaatst

He gatver Rubster, ook dat nog. Het zit ook niet mee he? En nu? Medicatie?

Geplaatst

Tjemig Ruby...ik schrik van je berichtje. 'We kunnen het erbij hebben' zeg je, maar eerlijk waar meis....geen mens die het je kwalijk kan nemen als je het er nu gewoon even niet meer bij kan hebben. Het is lijkt me nu toch echt wel een keer genoeg - of gewoon veel te veel- bij jullie.

Heeft de diabetes ook nog te maken het de endo of staat dat volledig los van elkaar? He bah zeg, vind het echt naar voor je... Dikke knuffel meis, knap dat je er zo nuchter in staat!

Geplaatst

jeetje Ruby, wat is dat nu? wat een schrik berichtje zeg! Heb je je specifiek ook op suiker laten testen omdat je altijd zo moe was? en idd, zou het ook gerelateerd met de endo kunnen zijn?

verdrie zeg, niet zo'n leuk berichtje, sterkte meid en een knuffel!! je hoeft je hier niet 'groot' te houden hè? dat weet je!

Geplaatst
Nou meiden, op basis van deze test zou ik gewoon lactose moeten kunnen eten. Ik wacht zelf nog even af tot morgenochtend...volgens mij zit het probleem namelijk niet in mn dunne darm en kan 300 ml lactose nog best eens voor een hoop ellende op het eind zorgen ;-) Maar als dat allemaal goed gaat, dan zou ik misschien idd wel gewoon kaas ed kunnen eten. Zou wat zijn zeg.....

Ladies, ik ga eten en dan naar buiten, heerlijk de zon in. Misschien vanmiddag nog even cakejes bakken (nog wel glutenvrij haha), zodat ik morgen ook wat te snoepen heb. Kan er misschien wel slagroom op doen dan LOL

Henne, dat zou idd ene zijn. Geniet lekker van het zonnetje en morgen van je cakejes (met slagroom :-))

Geplaatst

Hè meiden, lief dat er wat wordt geschreven op mijn FB maar daar heb ik werknemers tussen staan die nog niets weten.

Ik waardeer het enorm maar liever niet, ben op mijn hoede!

Geplaatst

Ruby wat een rot diagnose, zacht uitgedrukt.

Dat sporten gaat lukken hoor, ik ben ook langzaam begonnen met de tong op mijn schoenen maar dat wordt echt beter.

Henne ook een bewogen ochtend achter de rug las ik.

Geplaatst

In mijn ogen heeft het ook met alle stress te maken die er nu om ons heen hangt. En had gewoon het gevoel dat er iets niet goed was.

Met heel gezond eten, veel bewegen kan ik zonder medicijnen blijven.

heb net ook even zitten janken aan de telefoon met de gewichtsconsulent. Maar we gaan zorgen dat we niet aan de medicijnen hoeven.

Doe niet zoveel meer op het werk. Ben echt even futloos.

Maar het komt goed hoor. We blijven positief.

Geplaatst

Echt niet km lullig te doen, Tool, Guusje en Ruby maar kunnen jullie die pistons eraf halen.

Waarschijnlijk ben ik paranoïde maar als het kan graag, waardeer het enorm dat wel.

Geplaatst

Sorry Syl, was niet de bedoeling. Maar zie dat het inmiddels weg is. x

Geplaatst

Net in het zkh geweest, het was weer zoeken geblazen. Ze zijn wel tot de conclusie gekomen dat er weer een cyste zit (corpus luteum, of in het NL gele lichaam cyste) van ruim 3 cm. Hier in is een bloeding in ontstaan waardoor ik zo'n pijn had. Gelukkig is hij niet groter geworden, en helaas ook niet kleiner. Dat dacht en hoopte ik omdat de pijn zo goed als weg is. Maar helaas. Voor nu kunnen ze er niets aan doen. Eerst zw test donderdag afwachten. Mocht ik zw zijn dan laten ze het zoals het is. Mocht ik niet zw zijn dan willen ze nog een echo maken om te kijken hoe hij er uit ziet. Een operatie is niet uitgesloten. Mocht het goed gaan en ik voor de laatste TP ga, dan houden ze me goed in de gaten hoe de cyclus verloopt. Maar dat zien we dan wel.

Zo en nu ga ik van de zon genieten :)

Geplaatst

Ruby, wat een narigheid. Inderdaad iets wat je er nog wel 'even' bij kunt hebben. Heb je ook klachten van veel drinken en veel plassen? Hoop echt voor je dat je het met beweging en gezond eten onder controle kunt krijgen. Succes meis.

Guusje, hopelijk wordt die cyste niet meer groter. En die volgende tp wordt gewoon pas over 1,5 jaar of zo ;-)

Henne, nog geen klachten van dat drankje? Hoe is eerder die verdenking van lactoseintolerantie dan ontstaan?

Syl, hoe is het nu? Kan/wil je er iets over vertellen?

Geplaatst

Guusje bah zeg.... Ik hoop toch dat ze er voorlopig niks aan kunnen doen.

Kaartje hoe dat ontstaan is weet ik niet eens echt meer, was in de tijd dat ik je chronisch vermoeid was. Denk via een homeopatisch arts. Maar het staat ook bij de huisarts in het dossier, vanaf 2001 ofzo en daar kan ik me zelf echt niks van herinneren, verder staat er in de verwijsbrief voor de internist uit 2007 iets over dat er lactose aangetroffen is in ontlasting oid. Maar ook dat kan ik me niet echt herinneren dat iets over gezegd is. Kortom het is eigenlijk al jaren vaag, maar feit is wel dat ik van veel lactose ook wel klachten lijk te krijgen, alleen niet -zoals meestal met een echte allergie - snel na het eten. Meestal pas de volgende dag. Dus misschien is het wel iets dat m'n PDS prikkelt? Ik ga er woensdag wel eens naar vragen. Wil me tot die tijd ook nog niet rijk rekenen, maar fantaseer al over kaas en slagroom haha.

Heb trouwens totaal geen zin om te koken met dit mooie weer, anderen daar ook last van?

Geplaatst

;-) wie weet hoe lekker dat is Fren!

Geniet van je uitje!

Caro het is idd de laatste tijd wel 'dun' hier, maar de dikke tijden komen eraan: in de zin van dikke buiken :-)

Geplaatst

Wij vanavond ook niet koken. Nu mijn hcg netjes gedaald is gaat mijn mams morgen weer naar Spanje. Nu dus even uit eten.

Ook apart... In straat van restaurant stroom uitgevallen. Gelukkig was ons hoofdgerecht net klaar. Nu even heel romantisch bij kaarslicht naar toilet :-)

Geplaatst

Wat zijn jullie lekker allemaal uit eten aan het gaan ! Hier lasagne de oven ingeschoven en languit op de bank, lange dag werk, en vol weekend met bezoek,

Iedereen een knuffel, wat nieuws Ruby, kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt, wat een stoer plan qua bewegen! sterkte met @#$ nieuws

xxx Eef

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden