Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

eef, ik denk dat het een peesontsteking is, met dat vermoeden ben ik naar de HA gegaan. Hij bevestigde dat, maar heeft niet enorm veel onderzoek gedaan... Ik wacht wel even af was de diclofenac doet. Draagdoek (twee weken gratis op proef!) is wel erg fijn! Heb Fiene er al 2 uur in en kan gewoon achter de computer en was vouwen en zo. Overdag slapen is nl niet Fiene har hobby op t moment, maar in de doek slaapt ze!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Denk dat voor beide de behandeling uiteindelijk neer komt op rust, diclofenac/paracetamol. In jouw geval dus een draagdoek ; -) fijn dat Fiene er van geniet, mooie foto op fb!!!!!! (zeker die profielfoto, plaaatje!)

Geplaatst

Fren, mooie foto!

Henne, je klinkt al een stuk vrolijker. Die cursus lijkt me een leuke start. Lekker energie steken in iets waar je uiteindelijk ook alleen maar meer energie van gaat krijgen.

Hier vandaag weer lekker rustig aan gedaan. Vriendin gezellig te lunchen en zij heeft chauffeur gespeeld om naar de acu te gaan.

Bij thuiskomst bleek mijn moeder de huisarts die vorige week aan huis is geweest aan de telefoon te hebben gehad. Hij komt zelfs donderdag even langs. Netjes toch?

Geplaatst

he chicas!

testr, jij vroeg of ik al fitter was. uhm...nu na de acu wel ja. mijn energie was echt helemaal op. We praten eerst even over hoe het de afgelopen weken is gegaan en dan voelt ze mijn polsen en ik zei nog, dat ik gewoon het idee heb dat ik alsmaar meer moe wordt ipv dat ik meer energie krijg.

Bij het voelen merkte ze idd op dat ie nog leger was dan de vorige keer. mmmmmm niet echt goed.

maar goed, na de massage en de vaste naaldjes op mijn rug was ie alweer iets voller. en na de behandeling nog meer. Voel me nu ook idd niet zo vermoeid.

Maar ga vanavond wel op tijd naar bedje toe. volgende week krijg ik een energetische behandeling icm acu van haar. anders krijg ik de behandeling niet vergoed. dus volgende week en muziekwaterbed en acu. ben benieuwd.

S€n, volgens mij een pak van je hart dat je zelf gebeld hebt. hopelijk gaat het vanaf beter met je, maar doe toch nog maar rustig aan! voorstel henne is een goed voorstel!!

Syl, alles goed? Hoop van wel!!!

Guus, yaiks, kunnen ze iets doen tegen die cyste? Hoop dat het met de para minder pijnlijk wordt en dat het geen invloed heeft!

Geplaatst

Eef, ja, dat lijkt me ook wel confronterend en niet leuk om te horen. helaas zijn er idd mensen die er zo over denken, maar gelukkig niet allemaal en het komt zeker goed bij jullie.

Geef je man maar een dikke knuffel, het is ook niet niets wat ook de mannen moeten doorstaan. ze kunnen al niets doen als wij moeten spuiten, slikken, puncties ondergaan, volle blazen hebben en niet kunnen ervaren wat wij voelen tijdens de wachtweken, behalve dan er voor ons zijn, onze hormonale buien moeten ondergaan. Onze mannen zijn ook kanjers. niet veel mannen kunnen zoiets überhaupt aan!!

ruby, wat leuk zeg!!! heel veel plezier alvast met oefenen. Welk instrument speel jij dan eigenlijk??

Geplaatst

Ruby, voor jou ook (eindelijk) wat leuks in het vooruitzicht. Leuke afleiding van die dramatische badkamer.

Guus, wat een gedoe. Hoop dat het verder rustig gaat worden.

Tool, alle vermoeidheid komt er nu in één keer uit. Nu gewoon gaan opbouwen, zodat je voor de nieuwe ronde weer topfit bent.

Geplaatst

Eef, wat een rare ideeën hebben sommige mensen toch. Andersom denkend kunnen mensen zonder eigen kinderen toch juist al hun energie in een pleegkindje steken. Wel frustrerend op zo'n avond.

Geplaatst

Hmmmm, maar de biologische ouders hebben wel kinderen en die bakken er juist niet echt veel van. Dus dat lijkt me geen garantie ;-) maar zoiets mag je vast niet zeggen. Enne...,het kan natuurlijk ook dat iemand graag. 'broertjes of zusjes' voor het kind ziet, het hoeft helemaal niets met wel of geen ouder zijn te maken te hebben. Maar hoe het ook bedoeld is, zo'n opmerking komt hard binnen.....

Piza doe ik niet hoor, weet wel beter. Heb spaanse tortilla gemaakt uiteindelijk, maar was te laat met eten dus nu koud en moe. Zal zo wel bijtrekken.

Tool en Kaartje fijn dat acu weer goed geholpen heeft.

Ruby leuk die taptoe!

Geplaatst

Ik speel lyra (staande xylofoon)

Eef, ik heb af en toe de kids van mijn schoonzusje. Maar merk wel dat pleegzorg op de manier zoals het hoort niet voor mij is weg gelegd.

Kaartje, gewoon lekker rustig aan. netjes dat die huisarts op bezoek komt.

Syl, hoe is het met jou?

Esther, luister je wel naar je lichaam.

San, hoe is het met je ogen. Wil het een beetje?

Henne, jen leuke cursus. MAak er wat van.

Ik ga zo lekker naar bed. A gaat training geven.

Ben zo moe.

Geplaatst

He ff snel berichtje. Met mijn ogen gaat het maar zo zo. Overdag ging het wel, heb wel veel bekijks moet ik zeggen.

Nu heb ik veel last, zie minder, jeuk en pijn dus gewoon teveel belast......

Heb nu niet bijgelezen, achter de laptop is heel vermoeiend en zie veel wazig en dubbel hihi. Tot later....

Geplaatst

hoi meiden

Syl ik moet veel aan jullie denken,ik hoop echt dat er een positief bericht gekomen is maandag of anders vandaag!!

Eef sjonge wat is dat nu zo met die pleegzorg, vreemde wijze van beredeneren hoor.....net wat Henne zegt, de biologische ouders bakker er niets van. Laat je niet ontmoedigen he!!!

Ceeke hoe gaat het nu met jou?heb je weer wat kunnen slapen en je gedachten wat kunnen verzetten?

Kaartje fijn dat het iedere dag wat beter gaat (nu weer gewandeld) en dat je nog veel aanloop hebt. Erg netjes van de huisarts dat ie op bezoek komt, zo hoort het!

Sandra wat een gedoe met je ogen zeg, bah, beterschap.

Fren. wat heerlijk een draagdoek met Fiene, aanleiding is natuurlijk minder en erg pijnlijk. Merk je al dat het indikken van de voeding wat helpt tegen de krampjes? Ik moet zeggen dat ik de krampjesperiode erg moeilijk vond, zo zielig!sterkte ermee.

Ruby wat leuk dat muziekfestijn,zou leuk zijn als je er toch bij bent de 23ste, een lyram had er nog nooit van gehoord.....

Henne ik lees net even terug over het verslag van je ex-collega, daardoor gaan die bloemen wel direct slap hangen ;) wat een vertoning zeg! kan me voorstellen dat je nu blij bent dat je weg bent , iig al weer mooie plannen, die cursus klinkt goed.

Testr hoe gaat het met jou? zijn je angstgevoelens, akelige dromen wat afgenomen? ik hoop het.

Sen, goed dat je gebeld hebt, dat geeft jou al een beter gevoel en echt je hoeft je niet te laten pushen, wat Henne zegt, kleine stappen met voldoende rust ertussen.

hier een drukke dag achter de rug na een waardeloze nacht, Imke is wat verkouden maar hoest er flink bij waardoor ze ook steeds weer wakker wordt en echt flink huilt, morgenvroeg toch even de h.a. bellen, ineens op komen zetten, en het klinkt echt alsof ze een hele nacht in een rokerige kroeg heeft gehangen....

Geplaatst

kalimera dames,

hier ook een uiteindelijk vreemde nacht. weliswaar goed doorgeslapen, maar ben nog moeier wakker geworden. Lag er al voor 10 uur in, vriend had nachtdienst, dus die ging geloof ik rond kwart over 10 weg, heb ik nog net gehoord en daarna weet ik niets meer totdat vanochtend de wekker ging. wakker worden door de vogeltjes is toch fijner.

Babeth, dat is niet zo leuk, Imke flink aan het hoesten. Hoop dat de ha er iets voor heeft.

San, hoop toch echt dat het snel beter gaat met je ogen. dit is niets, bah. Sterkte meid. zou ze in elk geval niet al te veel prikkelen (desnoods een zonnebril opzetten binnenshuis als dit rustiger voor je ogen aanvoelt).

kaartje, vandaag ook weer rustig aan. fijn dat het iedere dag ietsje beter gaat. steeds een stukje meer wandelen.

Es, hoe is het met jou??? weeer een beetje uit je dip gekomen? en je enkels? nog steeds zo zo?? Hoe gaat het met G en zijn nieuwe functie binnen de gemeente? is het allemaal te combineren met zijn studie?

hoe is het eigenlijk met jullie moeders, Es en San?

Ruby, ook nog niet eerder van gehoord. zal het eens opzoeken!

Geplaatst

Fren, fijn zo'n draagdoek. Merel was er ook helemaal mee in haar nopjes, storm vond het maar niets. Daarentegen is storm wel blij in de box en daar wilde merel weer niet in liggen.

Es, ben je met medicatie begonnen en hoe lang duurt het voordat je eventueel van je klachten af bent?

Tool, aan het opladen, hoop dat er snel wat energie bij komt. Mis je het sporten erg?

Testr, was jij die mooie dame met ronde buik en bruin haar op de foto's? Ik heb er zes bekeken met mooie fiene erbij maar daarna was ik het zat om te raden wie wie was. Lief dat ik ze krijg maar kan er niet veel mee.

Ivfsh, hoe gaat het bij jullie?

Babeth, ach gut, arme imke, hoop dat het een onschuldig koudje is. Beterschap. Hoe is dat eigenlijk in nld geregeld? Krijg je betaald verlof als je kind ziek is? Ik las ook dat je aan het plannen was mbt cryo tp van de zomer. Spannend!

Sandra in de lappenmand. Vind het zo sneu, je bent eigenlijk al heel lang aan het kwakkelen. Hoop dat die lappenmand nu snel opgeruimd gaat worden!

Syl, denk aan jullie.

Rubster, hopelijk goed geslapen en niet meer zo moe?

Hier alles prima, afgezien van een tandartsbezoekje. Pfff, ik voelde heel af en toe een tand. Dacht, laat ik even checken voordat ik naar nld ga, lag ik opeens 1,5 uur met mijn mond open, wortelkanaalbehandeling, auw. Goh mevrouw, normaal heeft zo'n tand maar 1 kanaal maar deze heeft er drie, jippi. Nu heb ik dus meer last dan daarvoor, maar ga ervan uit dat het de komende dagen minder wordt. Kon ik ook nog eens niet naar mijn dementiecursus en ik vind het zo'n interressant onderwerp. Helpt natuurlijk dat ik dingen die ik leer de volgende dag al tegenkom bij mijn patienten. Werd van het weekend geslagen door een demente vrouw, had ik net de week ervoor een stappenplan voor agressieve demente patienten doorgenomen. En...het werkte gelukkig.

Oh, de derde poepluiervan vandaag komt eraan.

Geplaatst

Babeth wat vervelend voor Imke zeg die verkoudheid. Tja het komt bijna op als poepen he? Als je het niet vertrouwd idd de huisarts bellen. Hopelijk knapt ze snel weer op. Ze kunnen zichzelf er goed van in de weg zitten.

Oh F krampjes. Heel zielig he? Hopelijk gaat het met de dikkere voeding wat beter. Gelukkig duurt deze periode niet al te lang, maar vervelend en zielig is het wel. Zo'n kleine meis.

Ursela een wortelkanaalbehandeling au au au. Hopelijk ben je nu wel van de pijn af de komende dagen.

Henne ook nog steeds roerige tijden. Hopelijk kan je je draai vinden in iets waar je al je energie in kwijt kan maar er ook zeker energie van krijgt. Geen stress meer van een organisatie die geen duidelijkheid wil ge3ven.

Tool nog steeds zo moe??

Syl meis trekken jullie het nog een beetje??

Hier weer ietsje beter met mijn ogen. Doe het gewoon rustig aan tot ze goed genezen zijn. Voor mij is dit zonnige weer iets minder voor de ogen, maar wel goed voor het humeur. Vanmorgen gaf de weegschaal ook weer minder aan dus over 1,5 kg zit ik weer op mijn gewicht van voor de zw van Ruben. Nog steeds ben ik dan te zwaar, maar hopelijk gaat het afvallen daarna ook langzaam door.

Ruben is hier nu ook net een zeehond en een hele schorre. Hij is gister plotseling flink gaan hoesten. Hij lijkt er zelf nog weinig last van te hebben, slaapt redelijk en is nog steeds vrolijk. Straks met de fiets naar de fietsenmaker. Goed inpakken want het ziet er lekkerder uit buiten dan de temp is.

Vandaag en morgen lekker vrij en vrijdag alleen een ochtendje werken dus niet te druk. Alleen wat rommelen in huis, wat wasjes wegwerken en met Ruben aan de slag. Hij kruipt nu ook vooruit en is lekker actief bezig met zijn ontwikkeling.

Fijne zonnige dag allemaal!!

Geplaatst

Wat sneu voor Imke, beterschap!

Auw Ursula, hopen dat het snel zakt.

Tool, wij hebben zo'n wake-up light met vogel geluiden. :) Enige nadeel is dat je ook wakker wordt van daglicht als je ergens slaapt waar geen goed verduisterende gordijnen zijn (en van vogels, maar ach dat is juist fijn).

Witje, wat irritant die ogen! Lijkt mij echt heel arelaxed. Je bent er nog stoer onder vind ik. Misschien toch even terug naar de dokter?

Babeth, die droom was eigenlijk meer 1x. Maar wel rond het slechte nieuws van Mommysoonihope en Esly, dus voor mij meer een reden om me te focussen op happy dingen dan me echt zorgen te maken. Hoe erg het ook voor hun is, zo ongelooflijk heftig.

Henne, frisse moed en start vandaag?

Fren, lekker geslapen? Hopen dat je doek snel komt. Ik wil er sowieso 1 gaan bestellen, lijkt mij vanaf begin wel fijn.

Eef, de dip weer echt te boven? Kwam bij mij soms in golfen. Vind het niet vreemd hoor, de dag na de meidenmeeting. Je hebt zoveel baby/zwangerverhalen gehoord. Dat was voorheen ook een kernreden waarom ik niet goed durfde te komen. Bang voor de terugslag erna.

EDR, jij minder moe inmiddels of moest je doordenderen?

Hier 3 goede dagen, na 3 slechte dagen. Apart hoe dit zich afwisselt.

Geplaatst

Hey meiden,

Heb alles gelezen maar kan gewoon niet goed onthouden wat er is gezegd.

In ieder geval beterschap voor de zieke meiden en kindjes.

Eef, knuffel voor jou. Ik vind pleegzorg heel mooi maar hoor vaak minder leuke verhalen van een collega die 2 pleegkindjes heeft (tweeling). Kindjes zijn nu 3 jaar en al 2 jaar fulltime bij hen. Er loop nu een rechtszaak omdat de oma en opa onredelijke eisen stellen. Ouders zelf hebben weer amper interesse. Maarja, het is maar net wat je treft en het zijn zulke leuke kindjes!

Guusje, kaartje en henne hoe gaat het vandaag?

Hier is de hoofdpijnperiode weer aangebroken. Gisteren na het wandelen was het gezakt maar 's-avondspits kwam het weer terug. Gisteravond ook weer kotsmisselijk.

Vandaag telefoontje afwachten van m'n werk c.q. Arbo. Ik werk normaliter 32 uur/week verdeeld over 4 dagen, vrijdags vrij. In principe hou ik wel graag die vrijdag aan als vrije dag. Even kijken hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

Geplaatst

Hmm, hier helaas niet zo'n beste (start van de) dag. Koud, misselijk, de hele riedel weer. Begon gisteravond eigenlijk al. Hopen dat het bijtrekt. Ben ook moe. Is niet gek na alle adrenaline van de laatste dagen. Vergeet af en toe dat ik thuis zit met een reden ;-)

Sen, de arbo arts zal daar als het goed is over meedenken. Als jij maar heel goed weet wat voor jou het maximale is om mee te beginnen, op welke tijden van de dag je je het beste voelt etc. En vooral bij de arbo heel eerlijk zijn en eerder wat overdrijven. We zijn vaak geneigd om ons in zo'n gesprek een beetje groot te houden en het allemaal een beetje te bagataliseren, maar dat moet je dus vooral niet doen.

Eef beetje kunnen slapen?

Hier is de hulp bezig en ik ga me maar eens op de belasting storten.

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik hou het even kort. Waardeloze nacht gehad. Veel pijn, en wist niet hoe ik moest liggen. Pijn is nu wat dragelijker, maar ben erg moe. Er gaat van alles door mijn hoofd. Heb ik er wel verstandig aan gedaan om door te gaan, moet het nu maar eens klaar zijn, hoelang blijft de pijn, stel in ben zwanger, hoe gaan we het oplossen........ Ik weet het even allemaal niet meer.

Ik ben vandaag thuis gebleven, kan zo niet naar mijn werk. Ook hier voel ik me schuldig om, het is iedere keer wel wat .... Zucht!

Geplaatst

arme Guusje, wat zit het weer tegen :-( dikke knuffel en ik hoop dat je snel opknapt

Henne, ook geen goede start. Jij ook rustig aan hè. Je zit inderdaad niet voor niets thuis

Geplaatst

He bah, Guus, wat een gedoe voor je, alweer die pijnklachten. Mm, braaf rustig aan doen en paracetamolletje erin, snap dat je je schuldig voelt, maar dit is nu even veel belangrijker, knuffel voor jou!

Hier mn dipje al weer aardig te boven. Ik ben nooit zo van het vergelijken, en heb ook geen last van het ontmoeten van mensen met kleintjes, babies, of zwangeren of verhalen, en ik vond het super gezellig zaterdag, maar ik had op de een of andere manier toch een terugslag zondag. Raar hoor, weer superverdrietig en in de rouw, een dag later gaat het al weer beter, ik vraag me ook af of het de combinatie was van het lezen van het huiswerk van pleegzorg, en de realisatie dat je nooit de ouderrol zult hebben maar een zorgrol, en dat de rol van de biologische ouders zo belangrijk is. Ik sta er helemaal achter, maar ik weet tegelijkertijd dat het van ons twee ook veel zal vragen, en dan merk ik dat ik onzeker ben of dit wel iets is voor ons. We gaan en staan er met open vizier in, maar stiekem denk ik dat ik het te rooskleurig wil zien, en denk dat de terugslag daar ook mee te maken had.

Iedereen een beetje aan het genieten van de zon? San, Sen, Henne, kaartje guusje?? doen hoor,

hier straks middag naar rotterdam werk gerelateerd iets, helaas deze week geen kinderatelier, snif, volgende week weer ; -)

fijne middag iedereen!

Geplaatst

Guusje, bah! Weg met die pijn nu! Was je nog naar het ziekenhuis geweest? Meid, even met de dag leven nu hoor. Jij bent sterk genoeg om met alles te dealen.

Eef, heel logisch allemaal. En goed dat je het aangeeft!

Geplaatst

Hè Guusje wat naar.... Maak jezelf niet gek hè, alles zag er prima uit voor de tp, dit had je niet kunnen voorzien als het überhaupt al invloed heeft... Na een punctie kun je ook zwanger worden en dan is er tenslotte ook heel wat gerommel en pijn in die regio. En als je nu zwanger zou worden, dan komt het allemaal mischien wel juist tot rust. Daar kun je van tevoren ook niks van zeggen. Neemt allemaal niet weg dat het gewoon ontzettend rot is dat jij nu weervzoveel pijn hebt. Sterkte meis!

Eef, jammer van het kinderatelier deze week, wist ook wel wat ik liever deed ;-) Een terugslag van de meetings herken ik wel. Ik merk dat het gelijk troostend en confronterend is, dat laatste vooral omdat je de schijn nietop kunt (en hoeft) te houden. Er wordt soms net iets verder doorgevraagd, een opmerking gemaakt die precies raak is....en ik ben zelf ook veel eerlijker dan normaal. Dat geeft mij altijd zowel een boost, als een knoop in m'n maag. In Scheveningen hebben we toen heel intensief gepraat over stoppen of doorgaan en dat heef bij mij toen ook nog dagenlang effect gehad. En zeker als je dan net met zo'n stap als pleegzorg bezig bent... Maar het hoeft niet sneller dan voor jullie goed voelt toch? Nieuwe doelen lijken me onderdeel van een rouwproces, maar voordat nieuwe doelen oude wensen kunnen vervangen,...,,daar gaat wel even tijd overheen.

Ik ontdekte net nog een kadobon van de intratuin, dus ik ga mijzelf eens blij maken met wat vrolijke kleur in de tuin. Was bezig met de belasting maar heb j zijn digid niet, jammer dan ;-)

Geplaatst

Hier weer beter dan gisteren. Elke dag voel ik me beter. Die vermoeidheid zal alleen nog wel even blijven denk ik. Moet ook genoeg drinken. Anders krijg ik hoofdpijn.

Net even schoonzusje met neefje op bezoek gehad. Erg leuk. Hij is al weer negen maanden. Wordt nu al echt een ventje. Zo leuk. Nu even eten en straks komen mijn oom en tante. Is de tweelingbroer van mijn moeder, dus die zien elkaar ook gelijk weer even.

Morgenmiddag komt de huisarts langs. Erg netjes vind ik dat. Mijn moeder had hem gisteren al aan de telefoon en hij was wel erg geschrokken van het verslag. Ik had de gyn ook gevraagd het specifiek naar hem te sturen aangezien ik officieel patiënt van zijn collega ben en graag wilde dat hij het verslag te zien zou krijgen. Ben benieuwd of er dan ook in het verslag staat dat ik daar specifiek om gevraagd heb. Vind het een prettig idee dat hij volgende keer hier mogelijk ook zelf aan denkt. Kijken wat hij er morgen verder zelf van vindt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden