Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
San, goed om te horen dat je er zo'n positief gevoel over hebt. Ik blijf gewoon duimen.

Es, met mij gaat het wel goed. Sinds vorige week opeens weer meer energie. Conditie is nog niet op peil. Vanmiddag kruiwagen mest geschept uit de wei (hoort er helaas ook bij) en daarna moet ik uitpuffen als een bejaarde haha. Merk dat ik op het werk niet meer de extra lange pauzes nodig heb. Alleen als het heel druk is ben ik 's avonds wel afgedraaid na een werkdag. Ik probeer dus wel genoeg tijd voor mezelf te houden en niet teveel op de planning. Het valt met tegen dat het allemaal zo lang duurt om te herstellen, maar ik merk nu echt elke week duidelijk verschil.

Verder wachten we hier gewoon af wat er verder gebeurt. De instelling is nog steeds hetzelfde: spontaan of niet. We zijn samen ook heel happy, maar het zou natuurlijk super zijn als er nog een keer spontaan wat zou gebeuren. Hoop je ooit te volgen ;-).

Ik hoop het ook!!! Fijn dat je weer wat meer energie krijgt!!!

Geplaatst

Bijzonder clubje zijn we gewoon hier. Blijf het echt bijzonder vinden hoe we hier alles kunnen delen. Mijn hoofd zit even een beetje vol vandaag, maar ik ga een poging wagen om op wat mensen te reageren.

Ruby, weer slecht nieuws over je gezondheid. Ik zou alles gewoon verder laten onderzoeken. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je hopelijk daarna verder opknappen en je lijf in balans krijgen.

Es, mooie oorbellen. Weet je al wat je tegen haar gaat zeggen?

Henne, goed bezig met je tweelingwandeling haha.Heeft J vaker een goed gevoel over een tp gehad?

Geplaatst

Henne, jij denkt al heel ver vooruit ;) dat durf ik niet hoor!

Rubster, die man heb ik nog gereanimeerd zien worden. Ik moest de weg vrij maken zodat hij naar de ambulance gereden kon worden, en even geleden las ik het slechte nieuws. Hier waren we al bang voor, want het zag er niet best uit. Maar het bericht hakt er toch even in.

Geplaatst

Oh syl, wat verdrietig... Heel veel sterkte meis!

Kaartje wat lief van je.

Ruby: knuffel!!!!

Kom later uitgebreider terug.

X

Geplaatst

Rubster, wat een enorme domper weer voor je zeg! Gatver .....

Es, geeft niet hoor, je kan ook niet alles bijhouden. Maar ik ga er met gemengde gevoelens mee beginnen. Het is nu echt de laatste kans/keer. Aan de ene kant heel erg bang voor het ergste, en het verdriet, maar aan de andere kant ook zo toe aan duidelijkhied en rust.

Geplaatst

Ik geloof dat ik snap wat je bedoeld guusje. je wilt ergens ook verder kunnen leven. of niet? Ik val in de herhaling geloof ik maar echt waar meiden ik zou zo graag zien dat het met jullie allemaal goed gaat komen.

Geplaatst

kaartje je bent een kanjer!!!!

Syl kunnen jullie je verdriet goed delen samen? Jeetje wat hebben jullie toch veel ellende achter elkaar zeg...

Ruby nog meer slecht nieuws, hopelijk kan de huisatrs je duidelijkheid geven en doorverwijzen indien nodig. Sterkte..... Hoe is A eronder?

Henne ja zou echt bizar zijn wij samen, met Wen in het uitgerekend in topic schrijven. Fijn dat J er zo een goed gevoel erover heeft!! Ik heb er ook een goed gevoel over, maar ja we zijn ook al meerdere keren op onze snuffert gegaan met een goed gevoel, zucht nog even doorbijten....

Guus ook al weer bijna in de race en eerdaags je eerste echo, spannend. Wat heftig van die overleden marathon loper zeg.

Hier al op bed. De spanning en de drukke tijd spelen mij nu parten. Ben niet zo lekker en heel moe ( zwanger dus ;)) morgen maar een korte vroege dienst gelukkig dus even wat tijd voor mezelf.

R zijn blauwe bult heeft hij idd opgelopen met vallen, de eerste dag op het nieuwe kdv. Maar het is nu na 4 dagen al bijna helemaal weg...

Geplaatst

Es, het komt ook allemaal wel goed met iedereen. Sommigen moeten alleen hun toekomstbeeld aanpassen... De onzekerheid is erger. Heel herkenbaar Guusje. Eigenlijk voor jou dezelfde situatie als San. Laatste kans komt nu wel heel dichtbij. Vrijdag eerste echo, spannend weer.

Komende twee weken wordt het hier weer spannend met alle mensen in wachtweken...

Geplaatst

Lief van je, Mocht ik geen positieve test hebben, dan zal dat enorm verdrietig zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat R en ik samen onze weg wel gaan vinden. Dus lieve Es, geen zorgen, ook wij komen er wel, alleen misschien niet zoals we voor ogen hadden.

Ik geloof dat ik snap wat je bedoeld guusje. je wilt ergens ook verder kunnen leven. of niet? Ik val in de herhaling geloof ik maar echt waar meiden ik zou zo graag zien dat het met jullie allemaal goed gaat komen.
Geplaatst

San, ik vind het bij jou ook positief klinken...

We zijn hier ook wel weer toe aan wat positief nieuws na alle wisselende emoties van afgelopen week.

Geplaatst

San, A zegt er niet veel over. Maar neemt wel heel veel dingen voor me uit handen. Het sporten zal nu toch echt minimaal 3x in de week moeten gaan gebeuren. Maar ik heb daar de energie niet voor. Dit weekend veel gewandeld. Stadjes bekeken. Braderie bekeken en lekker even op het strand gelegen. Ja, verbrand. Ik maak van de week een afspraak bij de huisarts. Eigenlijk wil ik alleen maar rust. In mijn hoofd en in mijn lichaam. Zag dat ze op de sportschool ook poweryoga doen. Geen idee wat het inhoud maar misschien daar een kijken.

Ga zo lekker naar mijn bedje toe.

Iedereen een dikke knuffel...

Geplaatst

Syl het is ook heel moeilijk. Sylvester wandeld nog steeds door mijn hoofd en nu even extra. Zo moeilijk he, dikke knuffel!!

Wen vandaag beslissen of je ze terugkrijgt of woensdag, spannend!!!

Ruby logisch dat je rust in je hoofd en lijf wilt. Hoop dat je een goede ha hebt die jou serieus neemt en je verder helpt. Fijn dat A zoveel uit handen neemt. Jullie hebben zo te lezen een geweldig weekend gehad. Hoe was de taptoe?? Knuffel...

Henne ben je jezelf al aan het gek maken???? Ik wel hoor, maar ja dag 6 is voor mij aangebroken. Ben hondsmoe wakker geworden ondanks dat ik gister al om half 10- in mijn bedje lag en goed en diep heb geslapen...... Oh alle tekenen lijken erop, maar weet ook dat het er nog zo vroeg voor is. Gaat heel zwaar worden als mijn lijf me zo voor de gek heeft gehouden. De hoop is er in ieder geval.

Op naar weer een dagje werken, gelukkig maar tot 13 uur. Dan even een goede bloedflap regelen, want het briefje uit Gent zullen ze wel niet accepteren die mutsen bij het bloedprikken hier. En nog steeds afspraak maken voor R, had 2 weken geleden al gebeurt moeten zijn. zo druk en slordig in geweest.

Ceeke nog even een hele dikke knuffel voor jou. Heel veel sterkte met de uitvaart van je schoonvader...

Geplaatst

kalimera dames,

Ruby, nog meer te verstouwen, heavy hoor!!! ik zal vandaag de cd op de post doen!! Heb m al klaar liggen, moet alleen nog een postzegel erop plakken!

Wen, succes vandaag bij het beslissen!!

Syl, toch nog een beetje kunnen slapen??? hele mooie foto's van kayla!!! ze zal voor altijd bij jullie zijn in jullie hart!

Guusje, jij vrijdag de 1e echo, spannend. En ik had idd ook gisteren gelezen over de overleden deelnemer, heftig!

Henne en San, klinkt allemaal hoopvol!! ik duim voor jullie!

ceeke, sterkte met de uitvaart van je schoonvader!!! Hoop dat het een mooie dienst wordt met veel mooie herinneringen!

Verder ben ik het even kwijt.

Vandaag nog een PP-kaartje halen. Wordt mooi weer komend weekend, dus dat wordt goed insmeren.

Morgen de echo, hoop zo dat alles schoon is van binnen, want stiekem toch geen trek in een curretage. Vloeien is zo goed als voorbij, het begint alleen nu links te trekken en te verkrampen, niet zo fijn.

Moet dr. Pf. ook voor een nieuw recept mailen, want ik heb maar genoeg voor 14 dagen predn.

Wen, ik stuur je nog even een pb over infuusnaalden enzo.

vandaag ook mijn ipad halen op het werk, gelukkig kan ik m bij de receptie ophalen en hoef ik dus niemand te zien.

tot later!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hi meiden,

Ruby allereerst veel sterkte voor jou. Hoe komt het nou toch dat al die dingen nu opeens aan het licht komen? Door de scan die je zelf hebt laten maken? Dan zal de huisarts ook wel van de resultaten schrikken denk ik. Gelukkig dat de mini vakantie wel fijn was, geeft hoop ik dan weer wat positieve energie.

Wen, jij ben al lang en breed in Gent. Erg benieuwd wat het gaat worden, vandaag of toch woensdag.

San, wat irritant he....alles voelt goed, de aanwijzingen zijn er en als het dan straks toch niet zo is voel je je zo'n doos. Toch denk ik zelf dat er dan altijd misschien wel iets gebeurd is, alleen niet genoeg. Zeker met een cryo zonder hormonen.....je kunt je veel verbeelden maar toch niet alles?

Dat optimisme is hier maar schijn hoor. Namen verzinnen doen we al jaren, al voor we echt met kinderen bezig waren. Is een beetje een spelletje van ons om overal de achternaam achter te zetten en het dan dus gelijk af te keuren ;-) Of J er eerder zoveel vertrouwen in heeft gehad weet ik niet. Hij roept eigenlijk altijd wel dat het 'dit keer gaat lukken'. Ik merk dat ik zelf op het moment vooral bang ben. Bang dat de prednisolon problemen veroorzaakt, bang dat ik toch een allergische aanval krijg, bang voor teleurstelling en verdriet, bang dat mn lijf het niet trekt als ik wél zwanger word etc. etc. Dat hoopvolle positieve dat ik meestal toch wel heb is er totaal niet. Ik wou alleen maar dat we 1,5 week verder waren en ik wat wist. En tot die tijd wil ik eigenlijk alleen maar slapen, moet mezelf echt dwingen om normaal dingen te gaan doen. Wat dat betreft is zonder werk zitten dan weer minder. De dag lijkt dan nu echt nog heel lang....

Veel liefs voor allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden