Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, ik vond het wel fijn dat ikk deze twee ww niets te doen had, behalve lezen en niets doen, maar goed, ik kwam dan ook uit een situatie dat ik werkte en vrij kon nemen. Jij hebt op dit moment geen werk en bent dus al thuis.

Probeer toch afleiding te zoeken, waar je kunt. lezen, muziekje luisteren, wandelen (de tweeling-wandeling ;-)), mss al iets doen voor je bedrijfje? je kantoortje in orde maken, voorstellen maken voor de website, logo bedenken, visitekaartjes?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanks Tool... de ellende is dat ik eigenlijk natuurlijk nog steeds oververmoeid/overspannen ben en daardoor geen puf heb om dingen te doen. Loop echt met mn ziel onder mn arm, nergens zin in en onrustig. Heb het gevoel dat ik al weken niemand heb gezien (wat ook wel meevalt natuurlijk). Toen ik werkte wilde ik dolgraag 'even helemaal niks'. Maar in de praktijk is dat alleen leuk als niks doen een keuze is en geen gedwongen feit.... zucht... en de tijd gaat zooooooo langzaam ook nog eens.

Oke, dat was mn klaagminuut voor vandaag (hadden we op het werk, iedereen had een klaagminuut per dag en we hadden een 'happy quarter' om het goed in evenwicht te houden ;-))

Geplaatst

ik snap je volledig!!!ik vond de tijd ook langzaam gaan op de een of andere manier. en dat je geen puf hebt, is natuurlijk al helemaal balen.

als ik dichterbij zou wonen, kwam ik gewoon bij je op visite! had je weer een paar uur voorbij, hihihi.

geef er aan toe, aan je moeheid. dat advies kreeg ik van de hapto. als ik zin had om te slapen, moest ik dat doen.

Verzet je er in elk geval niet tegen en 'go with the flow' zeg maar. Al zal het soms ook moeilijk zijn, ik weet het!!

ik moet er nu vandoor: zaterdag een afritsbroek bij een winkel gekocht, blijkt er een fabrieksfout in te zitten, een pijp krijg ik niet afgeritst, hahaha, zit het stuk gewoon vastgenaaid...hoop dat ik m kan ruilen...staat namelijk op de bon: ruilen voor het zelfde item is niet toegestaan.

Geplaatst

Dat is een goed advies Tool, ik verzet me juist vaak tegen dat slaperige. Dan denk ik 'ik kan toch niet de halve dag slapen?' Maar ja, waarom niet als mijn lijf dat nodig heeft? Lig nu dus weer in bed met een kruikje tegen m'n voeten en pak zo nog even een hypnosessie. Vanmiddag fysio, dat is wel weer afleiding.

Succes met je broek, je zult toch wel kunnen ruilen als het stuk is?!?

Geplaatst

Henne, heb via mijn werk zo'n scan gedaan daar is dus bloed, urine en vaten en hart gekeken. Ja daar is van alles uit gekomen. Belde al naar de huisarts om een afspraak te maken. Helaas tot 29 mei op vakantie. Balen hoor. Maar ja. Die week kan er ook nog wel bij. Zelf maar even googlen.

De badkamer is weer in volle gang. Donderdag de aansluiting van de wasmachine. Dan kunnen we het weekend de afvoer erin leggen en de vloer beton storten. Dan als dat droog is kan de stucadoor erin. En ja dan gaat het opschieten. Tegelen en alles installeren. Ohw wat zal ik blij zijn als de douche het weer gewoon doet.

Dikke knuffel voor iedereen!!!

Geplaatst

Niet teveel googlen hè Ruby!

Gelukkig dat de badkamer nu opschiet, is al bijna een jaar zo of niet? Zo voelt het voor mij in ieder geval wel, dus laat staan voor jullie!

Geplaatst
Dat is een goed advies Tool, ik verzet me juist vaak tegen dat slaperige. Dan denk ik 'ik kan toch niet de halve dag slapen?' Maar ja, waarom niet als mijn lijf dat nodig heeft? Lig nu dus weer in bed met een kruikje tegen m'n voeten en pak zo nog even een hypnosessie. Vanmiddag fysio, dat is wel weer afleiding. Succes met je broek, je zult toch wel kunnen ruilen als het stuk is?!?
Hè, ik vond t wel n fijn advies, Hahahaha. Ik heb de broek gelukkig kunnen omruilen, was n fabrieksfout. Ook al de iPad opgehaald en daarmee ben ik nu bezig, leuk speledingetje, hihi
Geplaatst

Ruby, dat kan k me voorstellen! Gaan jullie saampjes de douche inwijden of wie mag eerst?? En niet teveel googlen! Niet altijd goed om te doen! Knuffel voor jou meid

Geplaatst

Tool, ik weet dat googlen niet goed is. De douche wordt in juni ingewijd is de planning. We hopen dat het vanaf donderdag in een sneltreinvaart gaat.

Syl , hoe is het meis...

Geplaatst

Ruby ik hoop met jullie mee! Eindelijk t einde in zicht wat t badkamerverhaal betreft,

Kun je niet bij n andere arts terecht, of heb je liever je eigen arts omdat hij/zij van je verleden en nu op de hoogte is? Nog n week wachten. Sterkte! Hoe is t met de katten? Missen ze de andere niet?

Geplaatst

Nee, de katten missen de andere niet. Zal eens naar de dierenarts bellen hoe lang het duurt voor de urn er is.

Deze week wachten kan er nog wel bij, moet ook nog op het rapport van de echo's wachten. Dan kan ik in 1x alles behandelen. Maar ben er wel van geschrokken.

Zo de sportschool even bellen. Kijken of ik ook met dit abonnement bij mij om dehoek kan sporten.

Geplaatst

Wen weet je al iets??? (over nieuwsgierig zijn gesproken hihi)

Henne je zit gewoon in een moeilijke situatie. En er aan toegeven mag best!! Succes bij de fysio vanmiddag.

Tool je broek omgeruild en je I-dinges opgehaald om mee te spelen!!!!

Ruby badkamer gaat nu dus echt opschieten!!! Heerlijk vooruitzicht. jammer dat je arts een weekje op vakantie is, maar wat je zegt als het rapport binnen is kan je alles gelijk bespreken!!

Hier eindelijk thuis. Ben zo moe dat ik na mijn boterham mijn bed een poosje in duik. R zit op de opvang dus ff sandra tijd. Henne we kunnen ons idd niet alles verbeelden, moeheid is er of is er niet. O laat het aub een goed teken zijn....

Geplaatst

Hoi hoi, net terug van fysio, viel me best mee. Heb nu sinds een paar weken ook een hele fijne fysiotherapeut, zowel wat betreft de ME als de IVF. Vandaag alleen cardio gedaan in rustig tempo, geen buikspieren. Heb vijf minuten gefietst, vijf minuten geroeid en ach minuten gewandeld. Toch niet slecht door alle hormonen heen. Nu in de tuin, in de schaduw, buik weer rust geven.

San, je kunt je idd niet alles inbeelden. Ik heb de laatste maanden heel goed opgelet wat ik viel in de tweede cyclushelft en weet dat ik blijkbaar altijd een beetje misselijk ben en sterker ruik. Maar die enorme moeheid zou bij mij zeker afwijkend zijn. Ik kan zelf nog niks zeggen, ten eerste is het nog te vroeg voor een innesteling dus ook te vroeg voor kwaaltjes. Ten tweede gebruik ik die horror bollen :-) zit dus niks anders op dan nog minimaal een week af te wachten. Trouwens erg grappig, ik stond onder de douche tegen m'n emmies te praten (ja echt dat doe ik hihi) en zei iets van 'wel lekker blijven zitten je jongens', krijg ik opeens een heel lichte steek door m'n buik. Ze praten nu al terug hihi :-)

Tool geniet van je iPad. Ik ben verslaafd aan dat ding, heerlijk.

Wen??!

Geplaatst

Jij fijne ochtend gehad Henne! Tenminste zo klinkt het! Moeilijk hoe om te gaan met je vermoeidheid......

Jij en san in de wachtweken...als jullie nou zorgen dat je een beetje relaxed dan maken wij ons dubbel en dwars plaatsvervangend druk voor jullie! Deal?!?!

Tool hoe is het met jou nu? Fijn joh een ipad...geniet ervan!

Nog niks van Wen gehoord hé...spannend hoor!

Ruby fijn dat er echt schot zit in de badkamer! Dat gaat echt wel een mijlpaal zijn als die klaar is zeker!!! Jij komt dan voorlopig niet meer onder de douche vandaan!

Ik hier onverwachts een dagje thuis. Sinds gisteren erg duizelig wat opzich niet zo erg is maar vanmorgen ben ik van mijn stokje gegaan en vervelend terecht gekomen op de rand van het bed met mijn heup. Gerard is zich lam geschrokken en vervolgens mocht ik niet werken van hem vandaag. A.s. woensdag maar even hb laten prikken bij de vk maar ik vermoed een lage tensie. Verder voel ik me prima hoor. Morgen heb ik een late dienst en die ga ik ook gewoon werken. Nu dus verplicht dagje in de tuin...

Geplaatst

Ja naar, bah. De suikervrije drop van AH is trouwens erg lekker. En de salmiak sterren van Klene. Het water loopt me subiet in de mond. Ik at heel veel drop toen ik zwanger was. Kennelijk behoefte aan.....

Las in het uitgerekend topic je dilemma over wel of niet het geslacht willen weten.... Misschien kun je het in je omgeving makkelijke geheim houden als je het hier vertelt ;-p...wij houden onze mond wel hè meiden? *grijns*

Geplaatst

Ha ha!!! Jullie zou ik het sowieso vertellen hoor!!! Ik zou het heel graag willen weten, gerard liever niet (kent mij ws goed genoeg om te weten dat ik mijn mond niet kan houden). Lijkt me veel leuker wat aankleding van badkamer betreft als we het weten.

Geplaatst

Hi meiden,

Ben net terug van werk. Nog steeds superdruk en collega's die komen vragen of/wanneer iets gedaan is en of ik tijd heb. NEE dus, probeer daar heel resoluut in te zijn. Het is niet anders. Daarentegen wel weer even het gas erop gezet om wat dingen af te maken maar gelukkig niet zo'n gestresst gevoel als vorige week. Manager wel paar keer voorbij zien lopen maar ze heeft (nog?) geen woord gezegd over het bericht van de Arbo arts.

Wen, ben benieuwd of je vandaag een tp hebt. Je zou toch naar Gent bellen vanmorgen en niet zomaar op de bonnefooi daarheen gaan, ligt niet echt naast de deur

Ruby, wat een nare berichten over je gezondheid. Ik hoop dat je snel een gesprek kunt hebben met de huisarts. Sterkte

Syl, hoe is het meis?

Henne en San, pfff die ww het is echt horror en je kan jezelf helemaal gek maken. Vreselijk zo hangend tussen hoop en vrees. Ik duim voor jullie als een wilde

Guusje, voor jou ook weer spannend. Succes met de echo. M'n duimen draaien ook mee voor jou

Es, even de bloeddruk meten en was ijzer niet al geprikt onlangs? Ik had ook steeds wegtrekkers door lage bloeddruk icm te weinig voeding wat ik binnenhield

Tool, gaaf zo'n iPad ik zou er ook wel eentje willen. Misschien als er een keer een mooie aanbieding komt. Wanneer ga je weer aan het werk of ben je ziekgemeld?

Ben ook erg benieuwd hoe het met Miki gaat...

Geplaatst

Sen wat raar dat je manager er nog niet op terug is gekomen, wie weet hoe ie zich stil en hoopt dat het wel overwaaid of zo???? Goed dat je NEE zegt hoor tegen collega's.

Tool handig he die ipad. Ik neem hem in huis bijna overal mee naar toe. Tijdens het douchen voor muziek hihi.

Es wat eng zeg, goed dat je niet van G mag werken. Wat niet gaat gaat niet en als dit tijdens het werk gebeurd oeioei! Pas goed op jezelf.

Geplaatst

Met Miki gaat alles nog goed! Speel nog gezellig wordfeud met haar.

Sen wat een gedoe toch op je werk, als dat zo nog twee maanden door moet gaan :-s

Geplaatst

Mn manager is niet zo snel, heeft het altijd te druk met andere dingen. Het is trouwens een zijIk heb zojuist een post van mik in de draagdoekentopic gelezen dus het is nog niet zover :-)

Geplaatst

Lieve meiden.

Even een ego update. (ik reageer later weer even op jullie):

Wij zijn dus weer een dagje naar Gent geweest. Wij waren om 6 uur van huis gegaan want wij hadden een afspraak om half 10. Onderweg bleek er meerdere fikse aanrijdingen te zijn gebeurd waardoor er in totaal meer als 25 km file stond. (op de ring van antwerpen en tussen antwerpen en Gent)

Hierdoor kwamen wij veel te laat aan en was de prof alweer bezig met andere afspraken.

Gelukkig hadden wij ruimschoots op tijd gebeld dat wij verlaat waren en konden ze de planning voor ons iets wijzigen waardoor wij alsnog om 12 uur bij de prof konden komen.

Van de 9 bevruchte eicellen waren er 2 stuks die slecht van kwaliteit waren. De verwachting was dat die het niet zouden gaan redden.

De rest zag er volgens de prof redelijk tot heel goed uit. Zij liet ons ook het labformulier zien, waardoor wij zelf konden zien wat de ontwikkeling van de bevruchte eicellen tot nu toe waren geweest.

Zij adviseerde dan ook om 2 dagen te wachten, woensdag terug te komen en dan voor een dag 5 terugplaatsing te gaan. De prof vertelde ons dat zij de verwachting had (gezien de kwaliteit van onze embryo's) dat er best wel een aantal bevruchte eicellen het zouden gaan halen tot dag 5, echter (vermelde zij er nog bij) dat zij hiervoor geen 100% garantie kon geven waardoor er ten alle tijde een risico is dat er dan geen tp kan plaats vinden.

Met dag 5 kunnen ze de beste embryo's selecteren en zou er ook een grotere slagingskans zijn.

Aan de ander kant benadrukte de prof dat het mijn eigen keuze moest zijn. Indien ik voor een dag 3 tp zou gaan, dan mocht ik, wettelijk gezien mijn leeftijd, zelfs 3 bevruchte eicellen teruggeplaats krijgen, echter dit zou niet gedaan worden bij een dag 5 tp (vanwege de hogere slagingskans).

Pfff....ik vond het een erg moeilijke keuze. Tevens hadden wij niet heel veel tijd om na te denken omdat wij er immers (vanwege ons te laat zijn) er tussen door (in haar pauze) waren gezet en de prof geen tijd had om na een half uurtje terug te komen, zodat wij in alle rust konden overleggen.

Nu bedacht ik mij met mn simpele verstand dat de embryo's die er vandaag goed uit zagen het mogelijk ook wel zouden gaan redden tot dag 5 en ik dan feitelijk dezelfde emmy zou krijgen terugeplaatst, echter dan 2 stuks ipv 3 stuks. En heel eerlijk gezegd bezorgde mij het idee van dag 5 toch weer wat extra stress vanwege de reis (ik heb immers ook rekening te houden met mn zoontje) . Daarnaast is mn buik nog steeds erg gevoelig en die lange autoritjes doen geen goed.

Na veel wikken en wegen toch uiteindelijk maar besloten om vandaag voor de tp te gaan! D

e overige emmy;s laten ze nu doorgroeien tot dag 5 en degene die dan nog van goede kwaliteit zijn, worden ingevroren.

Ik ben alleen vergeten te vragen wanneer wij te horen krijgen of er cryo''s overblijven, dus ik ga de arts zo nog maar even mailen.

Al met al is het een lange dag geworden. Nu net de fraxiparine gehaald bij de apotheek en klaar voor de eerste spuit.

Vanaf vandaag ga ik dus naast Henne en San plaats nemen op het beruchte wachtbankje.......brrrrr......

Elkaars hand stevig vast houden zodat wij er niet van gaan afvallen.

Geplaatst

Wen, wat een dagje! Hoeveel heb je er dan nu teruggeplaatst gekregen? 2 of 3? Goed warm houden en rustig aan doen! Wanneer gingen jullie met vakantie?

S€n, druk werkdagen dus en goed dat je zo resoluut nee hebt gezegd! Trots op je!

Het is dat ik de iPad via mijn werk heb gekregen, anders had ik er geen gehaald of gekocht.

Henne, nog geslapen vanmiddag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden