Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

San, ik vind het zo jammer voor jullie... Alle signalen waren er. Nu wel zekerheid over de toekomst, maar toch... Lekker genieten van jullie gezinnetje.

Henne, joepie begin is er. Snap goed dat je nog voorzichtig bent. Wanneer ga je weer testen?

Mik, lekker thuis genieten. Moeten jullie nog extra gecontroleerd worden?

Wen, wanneer ga jij testen?

Syl, al weer een week verder. Het gemis zal voorlopig nog wel blijven.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, alvast een voorzichtige felicitatie, meis! Ik snap dat je komende wek nog even met hoop en vrezen tegemoed zirt, maar het begin is er! wow, wat een goed nieuws!!!was zo benieuwd of er al positief nieuws van je was dat ik hirr evenben gaan inloggen op wifi en ben blij dit goede nieuws te lezen.

san, voor jou even een dikke knuffel.

ego, hier nog in de beruchte wachtweken balancerend tussen hoop en vrees. ik heb totaal geen klachten pijntjes oid waardoor ik steeds mee het gevoel krijg dat ook deze poging op niets gaat uitdraaien. ben zelfs al in mn hoofd bezig met een al dan niet komende poging. wij komen vrijdagochtend wee thuis en wil dan ook gaan testen. ik heb weliswaar 1 test meegenomen op vakantie maar ben bang dat ik anders de laatse vakantiedag vepest als ik negatief gaat testen dus wacht toch maar tot thuis. probeer verder hier mee te lezen maar de wifi is hier erg slecht, dus reageren lukt niet altijd. Verder aan het genieten van een heelijke vakantie!

fijne avond allemaal.

Geplaatst

Kaartje ik vrees dat ik deze week wel elke dag zal testen. Heb enorme behoefte aan bevestiging. Gelukkig werd ik knalmisselijk van vlees bakken, ben echt uit de keuken weggelopen. Verder merk ik (nog) weinig, krampjes en steken zijn nagenoeg weg. Heb wel een nieuwe tik. Ipv broekloeren doe ik aan tietspieken. Heb sinds paar dagen duidelijk zichtbare adres en sta dus te pas en te onpas in m'n decolleté te turen of dat nog zo is, hihi.

Heb vandaag nog contact gehad met Miki. Ze schreef dat het goed gaat met Binkie. Borstvoeding komt langzaam door. Miki zelf herstelt oo zich goed, maar is wel moe en ze houdt veel vocht vast. Maar ze genieten absoluut, hebben een fijne kraamhulp en zij en J zijn een goed team.

Wanneer is Wen terug van vakantie?

Kaartje hoe was jullie weekendje weg?

En Esther ook genoten in Dalfsen?

Syl bezig met de administratie? Moest aan jullie denken toen ik las over het neergestorte vliegtuig, was onder van Zeeland naar rottedam...,brrr....

san kunnen nemingen van je mannen vandaag? Nu we aan het werk. Een hele dikke knuffel voor jou meis.

Tool dank voor je lieve berichtjes!

Ivfsh als je naar Ndl. komt kun je straks idd foto's van onze kleine maken ;-) ik hou je eraan hoor!

Fren morgen weer werken!!! Sterkte en succes meid, en ook veel plezier natuurlijk. Gaat F naar de opvang? Ik bedacht net dat ik dat natuurlijk ook weer snel allemaal moet gaan regelen. Toch echt eerst een kloppend hartje zien hoor.

Guusje succes morgen met de echo! Had je nog ovulatietesten gebruikt?

Alle andere meiden ook een dikke knuffel!! Ik ga vroeg naar bed, ben nog steeds blij als er weer een dag voorbij is ;-)

Geplaatst

Wen tegelijk aan het typen! Niks voelen hoeft niet negatief te zijn, ik probeerde het op een gegeven moment maar positief op te vatten als in "mijn lijf accepteer het en probeert het niet uit alle macht weg te werken". Stekte en geniet van de ontspanning!

Geplaatst

Ow Henne, ik zou het fantastisch vinden om foto's te maken van jullie kleintje!!

Je vroeg trouwens nog waarom we naar Dublin waren gegaan: gewoon voor de fun :-). Wilden graag nog eens aan en dit was bijna de laatste mogelijkheid. Zo'n leuke stad!

Donderdag vliegen we naar Nederland voor familiefeesten en om voorbereidingen te treffen voor onze verhuizing. Hopelijk heb ik dan ook sollicitatiegesprek voor die ene functie. Verder wat afspraken met bekenden in het vakgebied, horen wat er speelt en waar er misschien mogelijkheden zijn.

Geplaatst

Zo ik ben weer thuis. Genoten van een zonovergoten weekend op de camping. Heerlijk verbrand :(

Henne nog een keer even uitgebreid gefeliciteerd! Ik vind het zo fijn voor je. En nogmaals begrijp ik dat je een enorme slag om de arm houdt en dat het feit dat je genoodzaakt bent om dit te doen je verdrietig maakt. We gaan hopen, bidden, duimen dat het dit keer allemaal goed zal gaan!

Wen jij nog een weekje! Spannend hoor! Geniet je ondanks de spanning wel een beetje van je vakantie?

Syl jullie vandaag alweer op tijd naar huis gegaan? Je hebt het zwaar momenteel hé?! Wat moeilijk voor jullie beidjes, wat krijgen jullie toch veel op je bordje. Zijn er momenteel wel dingen waar je een beetje van kunt genieten?

Met miki alles okido dus...fijn om te horen! Het zal wel warm zijn voor ze deze dagen...

San hoe is het met jou? Moe na een avond werken en verdrietig? Dikke knuffel meis!

Tool uitgefeest op pinkpop? Fijne dag nog gehad vandaag? lijkt me bloedheet op zo'n festival trouwens!

Kaartje geniet jij een beetje van jullie weekje weg?

En hoe is het met jou Eef?

Nou en dan vergeet ik nog de helft, caro, fren, ivfsh, dublin, rubster, eef, guusje, babeth... Ik hoop dat jullie allemaal fijne dagen hebben gehad!

Ik moet heel even zeuren hoor, ben zo onzeker of het nog wel goed is. Ik ben vandaag tien weken zwanger en ik merk dat mijn borsten niet meer zo gevoelig zijn. Verder af en toe nog een licht kramperig gevoel in de baarmoeder maar dat mag geen naam hebben. Ik heb wel een opgezette buik en ik ben nog een beetje moe. Ik merk gewoon echt aan mezelf dat ik er nog totaal geen vertrouwen in heb. Ik durf me nog niet te hechten, heb gewoon het gevoel dat mijn lijf niet in staat is om dit te doen, dat het straks gewoon nog mis zal gaan, dat het kindje niet sterk genoeg is enz enz. Ik kan gewoon nog niet blij zeggen...ik ben zwanger. En zo langzamerhand begin ik daar een beetje van te balen. Hoe lang zou dat nog duren?

Morgen nog 1 dagje vrij en dan weer aan het werk...mwah moet nog wel zin maken.

Oh Fren jij morgen beginnen hé? Sterkte!!!

Geplaatst

ivfsh wat gaat het dan hard bij jullie hé? Voor je het weet zit je weer op je oude stekkie in Utrecht! Gezellig!

Geplaatst

Esther ik kan het me levendig voorstellen. Wanneer heb je weer een echo? Is die evt te vervroegen? Je hebt gewoon wat meer bevestiging nodig dan een gemiddelde zwangere door jullie hele geschiedenis, dat is niet gek! Knuffel!

Geplaatst

Henne de volgende echo is over 1,5 week. Ik ga hem niet vervroegen hoor, de vorige x vonden ze me al niet zo erg leuk...

Er is verder denk ik ook geen aanleiding toe, per slot van rekening heb ik met mijn tien weken al drie echo's gehad en ben ik daar al mee verwend denk ik.

Het is gewoon echt zo dat ik geen vertrouwen heb...slecht van me maar ik kan er niks aan doen.

Geplaatst

Dat is niet slecht, dat is logisch. Je bent tegen alle verwachtingen in spontaan zwanger geworden terwijl je lijf dat n theorie niet zou moeten accepteren. Vind je het gek dat je dan onzeker bent? En ik weet hopen vrouwen die onzeker worden als de klachten afnemen voor de 12e week. Die klachten, hoe vervelend soms ook, zijn je houvast. Wees niet te hard voor jezelf.

Geplaatst

Es', helemaal niet gek die onzekerheid, ik denk echt dat je wat meer vertrouwen gaat krijgen als je buikje echt begint te groeien en je de kleine ukkepuk gaat voelen, bij bij blevn de klachten ook niet aanhouden.

Henne het klinkt eeg goed allemaal, haha niet broekloeren maar tietspieken ;)

Kaartje hoe was het in de Ardennen?

Wen, succes met de laatste zware dagen, ik hoop op nig een mooi bericht hier!

Fren, heel veel succes morgen met je eerste werkdag!

Geplaatst

Lieve Esther,

Het is ook zoooo spannend.... Als je bevestiging wil, kun je natuurlijk altijd een echo bij een commercieel echobureau laten doen. Als je dat nodig hebt, gewoon doen! Als het je lukt om enigszins relaxt te blijven, dan braaf nog even wachten :-). Het ia te spannend allemaal. Die hormonen diersoort je lijf gieren helpen ook niet echt... Ga maar lekker slapen zo!

Geplaatst

Ohhhhhhh lieve Henne, wat super!! Twee streepjes... Wat je zegt 'het begin is er'. Ik begrijp zo goed je twijfel want die onbevangenheid is verdwenen met alles wat jullie hebben meegemaakt. In elk geval een dikke X voor jullie!

@de rest, een dikke knuffel. Nu geen tijd om te reageren maar dat komt deze week wel. Afgelopen dagen beetje rust kunnen pakken en tijd samen in Keulen en vandaag aan de Maas doen goed. Morgen weer werk en druk met fusie perikelen! Fijne avond en tot snel!

X

Ceeke

Geplaatst

Ardennen waren leuk. Met vier heel goede vrienden een huisje gehuurd. Lekker uitgeslapen, uitgebreid gegeten, gewandeld, middagje kanoen, enz. Weer was ook nog eens super, dus echt het gevoel een korte vakantie te hebben gehad. Vanavond weer thuis gekomen. Morgen lekker mijn standaard vrije dag en woensdag alleen de avond werken. Donderdag wel hele dag en nachtdienst, maar ik mag deze week niet klagen over mijn werkuren vind ik haha.

Es, vervelend dat je nog zo onzeker bent. Dat vertrouwen zal moeten groeien denk ik. Bij twijfel is een extra echo denk ik verstandig. Geen connecties in het ziekenhuis op de echoafdeling ;-)

Henne, morgenochtend dus weer een verse foto van jouw test? Hoop zo dat hij morgen weer een stukje donkerder is.

Wen, lekker genieten van je vakantie. Spannend altijd die 2e wachtweek.

Tool, genoten van PP?

Geplaatst

Hello lady's, hier ben ik weer.

Het posi nieuws van Henne deed me even beseffen wat ik nu mis en wat voor ons nooit meer zal komen. Was even helemaal stuk, maar het gaat wel weer. Onze droom was even een nachtmerrie geworden. Wij gaan een geweldig leven met zijn drietjes tegemoet met het stille verdriet van de wens voor een 2e ergens in een kastje achter in mijn hoofd. Waar ik nu heel erg tegenopzie zijn de opmerkingen over het feit dat we in ieder geval 1 mooie zoon hebben. Duh dat weten we ook wel. Ach jullie snappen me wel. Opstandig ben ik, dat voel ik door me heengieren. En boos op mezelf over het feit dat ik zo dom kon zijn om te geloven dat het in 1 keer zou lukken waar we voor R 10 tp's nodig voor hebben gehad. Het had gekunt ik weet het. Alle boosheid, machteloosheid en het verdriet zullen vast wel een plekje krijgen. Ik ga nu snel informeren hoe het zit met ouderschapsverlof. Ik wil zo veel mogelijk zelf voor R zorgen en er van genieten met volle teugen dus hoop dat het financieel interesant is om 24 uur te gaan werken. Dan hebben we minder opvang nodig en lekker veel tijd voor de kleine man. bongi is trouwens op gang gekomen vanmiddag, heel fijn vlak voor ik ging werken...

Zo dat was het wel weer even over mij.

Tool hoe was je pp dag vandaag???? Morgenochtend nog vrij en dan weer aan het werk.

Fren jij ook weer aan de slag vanaf morgen, veel succes en plezier!!

Esther die onzekerheid is heel normaal. Ik heb nog tot ver in mijn zw gezegt "als alles goed blijft gaan" zeker tot ergens in de 20 weken. Geniet van de momentjes dat je niet onzeker bent. Mooi dat je een heerlijk weekend hebt gehad en wow al weer 10 weken morgen!!!

Kaartje ook zo'n lekker weekje gehad. Heerlijk hoor en ook nog eens een redelijk makkelijk weekje werken.

Henne is het al een beetje geland bij jullie!!! Zo blij dat het gelukt is voor jullie, Hoe is J eronder??? Logisch dat jullie zoveel slagen om de arm houden, je hebt tenslotte een heel vol rugzakje met ervaringen op je rug hangen. Hopelijk kan je lekker slapen en je weet het he, niet elke dag is/hoeft je test donkerder te worden. Beter om de dag!!! Moet je horen wie het zegt met 9 testen in 1 week bij de zw van R hihi.

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry.... voor allen een dikke knuffel...

Geplaatst

San precies de waarschuwing die ik nodig had, lig hier naar die test te staren met het idee dat ie niet donker genoeg is etc. Lijkt wel of ik alleen maar kan doemdenken, snap niet waarom ik niet ook een beetje blij kan zijn :-( Zie alleen maar tegen een lange, onzekere dag op....

Geplaatst

Henne je bent nu van het ene wachtbankje naar het andere geschoven. Dat is een net zo onzekere als de ww. Nu is het wachten of alles goed blijft gaan nu het zo pril is.

Ik had testen die zelfs na een paar dagen nog lichter leken als de eerste dag. Niet wanhopen, makkelijk gezegt he, maar weet er alles van en had er nog bloedverlies bij ook.

Dat vertrouwen wat je zo graag wilt hebben is er niet en zal heel langzaam moeten groeien. Je hebt al te veel meegemaakt om nu zomaar te kunnen genieten.

We slepen je er wel doorheen, laat ons maar plaatsvervangend nerveus voor je zijn. Als dat toch eens kan deed ik het gelijk.

Probeer wat afleiding te zoeken en droom weg naar wat er komen gaat als de kleine er straks is!!!! Maar dat is ook moeilijk en eng...... Hopelijk kan je je vandaag en de komende weken toch nog wat ontspannen en zal het vertrouwen in je lichaam en je groeiende kleintje ook groeien!!!!!!

Dikke knuffel meis.

Hier redelijk geslapen, nu ik R weer zie golft af en toe het verdriet omhoog. Had dit zo graag nog eens meegemaakt, maar het mag helaas niet zo zijn. Dus niet te lang bij stilstaan, het niet ontkennen, maar ook niet erin blijven hangen. Dan mis ik wat er nu allemaal gebeurt!!! Bedankt nog allemaal voor jullie lieve woorden.

Geplaatst

San heb zo met je te doen. Natuurlijk heb je een prachtig manneke, maar dat maakt de wens voor een tweede niet kleiner. Je legt dan niet even naast je neer van 'oh jammer, ik heb er gelukkig al eentje'. Zo werkt dat niet. En ik voel me dan ook zo lullig dat ik loop te miepen terwijl ik notabene een positieve test heb. Ben wel blij dat je nog even meld dat jij toen (ook)testen had die lichter leken, herinner ik me nu ook weer. Dat is ook het vervelende met die dingen, je staart je er blind op, maar het is eigenlijk lang niet nauwkeurig genoeg voor vergelijk. Ik had vanochtend misschien wel iets minder geconcentreerde urine, weet je veel. En zeker als het hcg nog laag is, kan dat best uitmaken. Zag overigens ook op foto's van mijn eerste zwangerschap dat dit merk gewoon nooit echt knal wordt. Hieronder de test van vandaag en gisteren (die is helaas al erg geel geworden) en daaronder die van mijn eerste zwangerschap op dezelfde dag als nu (13/9) en twee dagen later. Het loopt wel ongeveer gelijk geloof ik. Pfff, ben echt zo vreselijk onzeker, niet leuk meer.

[ATTACH=CONFIG]4128[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4129[/ATTACH]

Geplaatst

Je loopt niet te miepen. Jij zit nu aan de andere kant van het lijntje en daar heb ik zelf ook gestaan. Het is een hele onzekere tijd waar je nu in beland bent. Daar mag je over miepen, heb ik ook gedaan.....

Die testen zijn "leuk" maar eigenlijk zou je zelf om de paar dagen je hcg moeten kunnen testen op de hoogte ervan. Dat zou nog eens een bevestiging zijn...

Jammer dat je niks aan mijn bloedflap hebt. Wij hebben besloten geen bloed meer te laten prikken. Hoef ik R er niet voor wakker te maken, had dan om half 8 geprikt. Ik wil niet eens weten of er überhaupt iets geweest is, heeft voor ons toch geen meerwaarde meer. Scheelt de gemeenschap weer geld zal ik dan maar denken....

Geplaatst

San ik moet zo bloedprikken voor mn wekelijkse check, maar besloten hier geen hcg bij te doen. Denk dat ik mezelf daar alleen nog onzekerder mee maak. Ik weet nog dat ik er de eerste zwangerschap om vroeg, toen was het 291 ofzo en maakt ik me nog zorgen. En uiteindelijk: áls het niet goed zit, dan heb je aan al die checks en testen toch niks. Het enige wat je kúnt doen is 'rustig afwachten' en dat lukt me op het moment helaas niet zo goed. En het stomste is dat als iemand anders zo'n streepje heeft als ik vandaag, ik roep 'zo licht is het niet hoor!' en nu bij mezelf wil ik het wel donkerder kíjken. Zo in ieder geval dus maar even douchen en bloed laten prikken. En dan proberen wat normale dingen te doen. Was vouwen en dat soort gein.

Geplaatst

Henne het streepje vindt ik duidelijker. Het is zo slopend wat je nu meemaakt en dat zal ook nog wel even blijven.

Als het niet goed is kunnen alle testen en bloeduitslagen daar niets aan veranderen maar je zoekt een bevestiging.

Verstandig dat je niet het heg aankruist.

Esther jij ook weer onzeker, wel of geen pijnlijke meedansende borsten, het hoeft natuurlijk niets te zeggen maar ook weer die onzekerheid die de kop op komt steken. Het blijft een wonder dat je zw bent maar dan kan je er niet vanuit gaan dat het dan ook maar goed blijft gaan.

Hoop dat je over een aantal uurtjes komt melden dat ze weer ontzettend pijnlijk zijn.

Wen werkt het wel op vakantie als afleiding, knap dat je niet test op je vakantie.

Kun je wel lekker genieten daar?

Sandra de wens voor een tweede is net zo sterk of misschien sterker. Je moet het ook weer een plekje geven.

Geplaatst

Babeth jij bent lekker aan het fietsen geweest las ik op FB. Zal I ook wel leuk vinden.

Tool hoe was het optreden van Bruce?

Kaartje wat voor een weer was het in de Ardennen, ik denkt altijd aan regen en nat.

Hoe bevalt de waterbak, of ik bedoel C natuurlijk ;-)

Henne , J heeft nog even op de vliegclub gezeten en mensen te woord gestaan.

Gelukkig zijn ze gevonden, geen leuke dingen.

Ooh dacht aan meerdere maar ben het weer kwijt, moet ook rennen.

Vandaag worden er hopelijk knopen doorgehakt betreft de zaak, als het rond is meld ik het wel.

En verder heb ik het idd zwaar Esther, dat onze roeptoeter er niet meer is hakt er heel erg in, je begint dan ook weer te twijfelen of ik wel de juiste beslissing heb genomen, daar zoek ik dan weer bevestiging in. KAARTJE???

Gisteren wel een leuk nestje gezien geboren op J zijn verjaardag van poedelpups, zouden dan in Juli uit het nest mogen.

Maar lijkt me niet verstandig, daarbij is er geen geld.

Waar ik erg van schrok is dat J zijn bestuursfunctie heeft neergelegd bij de vliegclub, hij trok het niet meer en als J iets met vliegen opgeeft.....dat is heftig. Maar ondanks dat staan er leuke projecten op stapel, eerst maar eens een weg door de administratieve rompslomp zien te kauwen en overbodige ballet dumpen. Dat vreet energie!

Nou ik spring weer op mijn fiets (rot hooikoorts) en ga aan de slag.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Even snel: arts/psycholoog gebeld waar ik kom voor de EFT. Heeft om 11 uur een afzegger dus ik ga daar nu direct heen. Hoop dat ik me daarna weer wat positiever voel. Kan wel janken echt waar...

Geplaatst

Syl allereerst een hele dikke knuffel. Ook voor J. Jeetje zeg zijn bestuursfuncie neergelegt... Hou jullie haaks. Wbt jou bevestiging kan ik je niet geven. Mutsje heeft nu geen pijn meer/ hoest niet meer en wat voor ellendige kwaaltjes ze allemaal nog had, daar heeft ze geen last meer van. Jullie hebben haar die verlossing gegeven en ik weet zeker dat ze jullie daar dankbaar voor is. Als de tijd rijp is komt er vast wel een heel leuk lief hondje voorbij wat jullie hartjes weer harder zal doen kloppen!!!! Succes vandaag, hoop dat er knopen voor jullie doorgehakt gaan worden.

Wij vinden ons plekje echt wel. Zal wel zijn tijd nodig hebben, maar wij komen er wel. Daarvoor zijn we nu al een prima team zo met zijn 3tjes.

Geplaatst

Henne, ik vind je streepje donkerder hoor. Helaas is afwachten de enige optie en dat is zo frustrerend.

Syl, jullie hebben absoluut de juiste beslissing genomen. Ze was helaas gewoon op.

Waterbak is super. Zelfs op zijn kop loopt hij nauwelijks leeg. Erg handig. Namens C nog een keer bedankt :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden