Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zat ook al over hapto te denken Tool maar als ik eerlijk ben weet ik niet of ik die confrontatie me mezelf nu aan wil/durf gaan. Minn haptotherapeute is niet iemand van de zijden handschoentjes zeg maar en hoewel ik er erg veel aan heb gehad, kree k wel vaak het geoel dingen 'fout' te doen. En dat kan ik er nu denk ik niet bij hebben. Bovendien ben ik door m'n vergoedingen heen en financiële stress is ook een goeie toevoeging. Daarom ook geen acu op het moment. Zit te overwegen nu al aan iets als yoga te beginnen, kost ook geld, maar dat wilde ik sowieso doen voor de zwangerschap/bevalling. En ik luister elke avond voor het slapen gaan ontspannende muziek en doe vaak overdag nog een hypnosessie. Hoewel dat er de laatste tijd wel bij in is geschoten.

Als het echt stress is (ik heb het soms ook als ik gewoon op de bank of in bed lig namelijk) zit het denk ik vooral in accepteren dat ik deze zwangerschap op de bank doorbreng en vertrouwen opbouwen en houden in een goeie afloop. En aangezien geen enkele arts of therapeut me garanties kan geven, zal ik dat toch zelf moeten doen.

Overigens speelt m'n PDS zeker wel een rol, want na de best veel 'harde buiken' vanmiddag nu enorm rommelende darmen. Dus ook heel goed op mijn eten letten. Ja, baarmoeder zit al vlak onder m'n navel dus de boel komt aardig ruimte tekort daarbinnen.

Lieverds, morgen ben ik weer minder ego hoor. Vind het ook zo vervelend om hier dan te klagen, weet dat een aantal hier zo zouden willen ruilen, inclusief angsten en moeheid etc.

Sen lieverd, nog even snel voor jou. Hoop dat jullie knulletje snel uit zichzelf komt want jij hebt het echt wel voor je kiezen gehad de afgelopen maanden. Het wordt nu tijd voor fysiek herstel en genieten van jullie mannetje. Snap dat je niet in wilt laten leiden zonder medische reden, maar jouw eigen gezondheid is óók een medisch iets hè. Niet doordouwen omdat je nu eenmaal geen klager bent, dat heb je deze zwangerschap denk ik al te vaak gedaan.

Truste allemaal, morgen hoop ik een betere dag voor velen xx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lief van je Henne :-) maar zo ben ik nu eenmaal. En dat laatste beetje kan er nu ook wel bij. Maar daardoor geef ik dus wel vaak onterecht de indruk dat alles prima gaat zoals bijv Caro zegt en vandeweek zei ook al iemand dat ik zo relaxed ben terwijl het echt wel giert van binnen. Ik uit het alleen niet

Geplaatst

Dan is het waarschijnlijk idd beter als je niet naar de hapto gaat, als je dat gevoel hebt en ja, t financiële zal dan ook meespelen. Wat bedoel je met " aan lag te beginnen? Ik kan er niet ies uithalen wat t duidelijk maakt, sorry.

als deze zwangerschap uiteindelijk voor jou inhoudt dat je m op de bank 'moet' doorbrengen, dan is het beter om dit zo goed mogelijk te accepteren. Zeker zullen er momenten zijn dat je er even helemaal kregelig en verdrietig van wordt dat het zo gaat, maar zolang dit goed is voor koekje, dan is het zo.

take it one day at à time.

wellicht een idee om iedere dag iets leuks op te schrijven van de dag dat goed is gegaan? Bv. ' vandaag twintig minuten niet misselijk geweest' of 'zojuist zonder moeite een blokje om gelopen en met een goed gevoel weer thuis gekomen'.

of ' vandaag een mooi liedje gehoord waarvan ik een blij gevoel kreeg van binnen en dat me weer even kracht heeft gegeven' of

' de afwas gedaan en dadelijk lekker relaxed op de bank hangen met m'n lief'. Ik zeg maar wat. Maar wellicht is dit een idee?

Geplaatst

Zolang je dat bij de vk /gyn maar niet doet, als zij ook de indruk krijgen dat het allemaal nog prima gaat nemen ze dat mee in hun advies of beslissing. Dus daar wel echt eerlijk zijn hè!

Geplaatst

Sen, je staat ook heel relaxed op de foto die je op fb hebt geplaatst. Lekker gebruind, mooie buik. Super om te zien en dan lijkt het dus dat je het nog goed volhoudt.

je bent idd geen klager, maar je mag het gerust wel uiten hoor, hihi

hoop dat jullie knul vanzelf komt!

Geplaatst

Tool je bent toch ook een lieverd om zo mee te denken terwijl je me jezelf nog worstelt. Moet het idd gaan zoeken in de dingen die wel goed gaan, kijken naar het kleine en niet meer naar het grote geheel en voorál niet vooruit kijken, zoals Fren ook al eerder zei. Werk komt wel weer, huis komt wel weer, alles komt wel weer, als het met Koekie maar goed gaat. Zwanger worden heb ik al die jaren op de eerste plaatst kunnen zetten en heel veel volr gelaten. Wat is dan nu nog een laar maanden rustig aan doen voor dat langverwachte resultaat......?? Mooi is dat toch, door zo'n 'gesprekje' met jullie staat alles opeens toch weer in perspectief :-)

Ik bedoelde trouwens 'aan iets als yoga beginnen', rare iPad.

Geplaatst

Henne ik kom even terug op mijn berichte over het mogelijk maken een en ctg, want misschien kwam het wT vreemd over, ik bedoelde er mee om vast te laten stellen dat de harde buien onschuldig zijn, weliswaar mogelijk door teveel doen (ookal is dat niet veel) of stress, angst, maar niet dat er een andere oorzaak is.

misschien een idee om voor de zekerheid je urine na te laten kijken dat er geen beginnende blaasontsteking is? Verdorie wat lastig meid, ook nu zou er en uitknop moeten zijn hè!take care!

Sen, ik zei inderdaad dat je relaxed overkwam, maar wat je zegt, je klaagt maar verg niet het uiterste van je, je moet nog bevallen en aansterken, daar heb je echt veel energie voor nodig. Succes morgen.

ik hoop dat als je morgen onderzocht wordt ook blijkt dat e al bezig bent zonder dat je het zelf het in de gaten hebt....

Syl, hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst
Tool je bent toch ook een lieverd om zo mee te denken terwijl je me jezelf nog worstelt. Moet het idd gaan zoeken in de dingen die wel goed gaan, kijken naar het kleine en niet meer naar het grote geheel en voorál niet vooruit kijken, zoals Fren ook al eerder zei. Werk komt wel weer, huis komt wel weer, alles komt wel weer, als het met Koekie maar goed gaat. Zwanger worden heb ik al die jaren op de eerste plaatst kunnen zetten en heel veel volr gelaten. Wat is dan nu nog een laar maanden rustig aan doen voor dat langverwachte resultaat......?? Mooi is dat toch, door zo'n 'gesprekje' met jullie staat alles opeens toch weer in perspectief :-)

Ik bedoelde trouwens 'aan iets als yoga beginnen', rare iPad.

Like!!!

Geplaatst

Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn in het ziekenhuis maar ben ook altijd hard voor mezelf omdat ik dat mezelf door de jAren heen heb aangeleerd. Zo lang men maar denkt dat het goed met me gaat, stellen ze tenminste ook geen vragen. Heeft met mijn verleden te maken. Ik heb een behoorlijke dikke huid gekregen door alle ellende en door overal aan toe te geven red ik het zeker niet. Dit is mijn overlevingsmechanisme denk ik?

Maar wel grappig dat je dat zegt van die foto Tool.

Geplaatst
Sorry sen, dacht dat jij het ook al gezien had....zo triest, ik zat hier echt even te vloeken....
Nee had het nog niet gezien, echt verschrikkelijk :-(
Geplaatst

Even kort na drukke dag, wat een afschuwelijk bericht voor simba...had dat echt niet verwacht..simba als je t leest sterkte meis xxx

Henne, jij een knuffel, zat ook een beetje aan pds te denken. Maar ook gewoon omdat ik dat natuurlijk voor je hoop, de hele zwangerschap op de bank liggen moet echt afschuwelijk zijn, tuurlijk heb je het er voor over, maar als t je darmen zijn dan kan je ze met voeding keuze misschien wat rust geven, hoewel de hormonen de darmen wel flink zullen laten rammelen

Sen, de foto op fb was idd erg stoer en "gezond"als k t zo lees ben je wel toe aan de start, pff zo spannend zal dat zijn, sterkte en succes morgen, hoop dat het allemaal natuurlijk snel en ontspannen zal gaan, denk aan je xxx

Geplaatst

Dat is precies waarom ik het woord 'prima' gebruikte Sen, door die foto op Facebook! Daar sta je zo relaxed op van niemand maakt me wat!

Maar natuurlijk is het zwaar, weet er alles van, je mag best af en toe klagen hoor! Sterkte!

Geplaatst

Ik dacht t naderhand, op t berichtje over Sim.ba. Verschrikkelijk gewoon. Brrrr, moet er niet aan denken.

Simba ook hier nogmaals sterkte!

Henne, Ah yoga, duidelijk. Zou zwemmen niet iets voor je zijn? Lekker in t water dobberen, alleen t geklots van t water horen terwijl je op je rug in t water ligt....mmmm doet me nu al denken aan onze vakantie...zie mezelf al in t zwembad drijven....

Geplaatst
Dat is precies waarom ik het woord 'prima' gebruikte Sen, door die foto op Facebook! Daar sta je zo relaxed op van niemand maakt me wat! Maar natuurlijk is het zwaar, weet er alles van, je mag best af en toe klagen hoor! Sterkte!
Ja haha dat is mijn 'muurtje' En dan te bedenken dat ik me zo slecht voelde (met name mentaal) toen ik opstond, dat ik gewoon ben teruggegaan naar bed. Maar mezelf later een schop onder m'n kont heb gegeven en er weer ben uitgegaan. En smiddags is die foto genomen omdat een vriend die wat verder woont erom vroeg :-) Thx voor jullie bemoedigende woorden XXX
Geplaatst

Niet zo heel goed daarom ben ik er ook even niet Babeth.

Henne voor jou een hele dikke knuffel.

Ook voor Simba, vindt het zo erg.

Sen ook al ben je geen klagerd soms kan het opluchten, ben elke dag weer benieuwd of je hier iets schrijft.

Tool voor jou ook een dikke knuffel.

En de rest natuurlijk ook!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden